Suurimmassa osassa autoista ei mahdu yli 16" renkaat enää takakontiin ja säilytys hankalaa pienissä varastokopeissa, rengasliikkeessä säilyttäminen tulee maksamaan aikaa myöten paljon kun samalla vielä vaihdattaa. Liikuttelukin hankalaa painon takia, onneksi jotkut rengasliikkeet huomioi ja pienemmillä vaihto halvempaa.
Isot renkaat hankalia
52
2085
Vastaukset
- fift-wheel
Iso työkalupakki 205/65-15 , 4 kpl sopii vielä helposti vararengas mukana.
- 524362342
Sama satsi löytyy mazda6 viistoperän takaluukusta ja hyvin mahtuu. On muuten aika isoja nuo korkeaprofiiliset 205/65-15 renkaat vaikka vanne onkin keskikokoinen.
- oletNoloSetä
No pienet on varastokopit jos se on renkaan koosta kiinni.
- oletköyhä
Eikö varastokopissa ole muuta säilytettävää, isot renkaat vie paljon lattiatilaa. Vaihtoautoissa usein vain 2 takakontissa, 2 takana jalkatilassa tai sitten takapenkki kaadettu.
- onSePahaOngelma
Kuka niitä renkaita sen useammin kontissa kuskaa kuin liikkeestä kotiin?
- riskit.olemassa
oletköyhä kirjoitti:
Eikö varastokopissa ole muuta säilytettävää, isot renkaat vie paljon lattiatilaa. Vaihtoautoissa usein vain 2 takakontissa, 2 takana jalkatilassa tai sitten takapenkki kaadettu.
Renkaita ei tulisi tulipaloriskin vuoksi säilyttää asuintilojen yhteydessä.
Rengashotellit ovat vaivaton tapa, suosittelen niitä. - ainakaanitsestään
riskit.olemassa kirjoitti:
Renkaita ei tulisi tulipaloriskin vuoksi säilyttää asuintilojen yhteydessä.
Rengashotellit ovat vaivaton tapa, suosittelen niitä.Eipä nuo renkaat taida sen herkemmin syttyä kuin muutkaan tavarat.
- sjfksjfkls
Jos renkaat palavat tulipalossa, niistä tulee hyvin myrkyllistä savua.
- Minustakin_on
sjfksjfkls kirjoitti:
Jos renkaat palavat tulipalossa, niistä tulee hyvin myrkyllistä savua.
ikävää kun tulipalossa palavista renkaista tulee nokea. Nokihan on likaista.
- kertakäyttöauto
onSePahaOngelma kirjoitti:
Kuka niitä renkaita sen useammin kontissa kuskaa kuin liikkeestä kotiin?
Ostaisit kestävämmän auton niin niihin tarvitsee vaihtaa renkaita ja kuljettaa rengasliikkeeseen, kelpaa vielä vaihtoonkin, silloinkin renkaat mukaan takakonttiin eikä sisälle.
- tulipalopervo
ainakaanitsestään kirjoitti:
Eipä nuo renkaat taida sen herkemmin syttyä kuin muutkaan tavarat.
Määritteletkö palokuorman syttymisherkkyyden mukaan?
- outoa.valitusta
17" vakiokoko, 19" kesäkumit, mahtuu mihin vaan, mitä aloittaja valittaa.
- eisoviei
Ai auton sisään? No ei kyllä minun urheiluautolla paljon kuljetella. Pakullako ajelet?
- Matchbox
Hankkikaa 15" renkaat, mutta kompensoikaa halkaisijan pienenemistä leventämällä rengasta johonkin 350-500 mm.
Ja hienommat vanteet! - Hohhoijaataas
Kovin on vaikeaa nykyrenkaiden kanssa, kun saman kirjoittajan, tosin eri nimimerkillä, jatkuvasti pitää kitistä milloin mistäkin puhtaasti uskomuksiinsa perustuvista haitoista.
Jos nykyisin hyvin yleiset perheautojen rengaskoot 205-225 ja 16-17 tuumaiset ovat omille voimille, kotivaraston/autotallin/auton tavaratilalle koolle, ajotaidoille, silmille, ja muille aisteille liian vaativia, niin sitten vain tyytymään pikkuautoihin. Kyllä niissä vielä on kapeita ja pienikokoisia renkaita.
Autoon kannattaa ilman muuta aina hankkia sellaiset renkaat, jollaisiin se on suunniteltu.- muodinmukaan
Suunnittelevat tosiaan ylisuuria renkaita kun hölmöt maksaa, vaikka pienemmät ja korkeaprofiiliset olisi paremmat ajaa, edullisemmat, hiljaisemmat, kuluu vähemmän polttoainetta ja tutkitusti leveämmät myös kuluu nopeammin, vaikka luulisi päinvastoin.
- Hohhoijaataas
Jos autoilusi on kiinni siitä, että autoon suunnitelkut normaalien renkaiden leveys käy kustannuksiltaan ylivoimaisiksi tai ylittää ärsytyskynnyksesi, niin mietihän autoilusi järkevyyttä uudestaan. Autoilun kustannuksista nuo ovat olemattomat ja nuo väitteesi ominaisuuksista ovat puhtaasti vain sinun mielipiteitäsi.
Ja omilla rahoillaanhan useimmat autoilunsa kustannukset maksavat, joten mikä kumma siinä sinua noin ärsyttää? - muodinmukaan
Hohhoijaataas kirjoitti:
Jos autoilusi on kiinni siitä, että autoon suunnitelkut normaalien renkaiden leveys käy kustannuksiltaan ylivoimaisiksi tai ylittää ärsytyskynnyksesi, niin mietihän autoilusi järkevyyttä uudestaan. Autoilun kustannuksista nuo ovat olemattomat ja nuo väitteesi ominaisuuksista ovat puhtaasti vain sinun mielipiteitäsi.
Ja omilla rahoillaanhan useimmat autoilunsa kustannukset maksavat, joten mikä kumma siinä sinua noin ärsyttää?Lue rengastestejä, ne A, B, C... ja desibelimerkinnät näkyy ihan liikkeiden myynti-ilmoituksissakin. Samanlaiset renkaat isompina, leveämpinä ja mataprofiilisina kuluttaa enemmän ja ovat äänekkäämpiä, yleensä 60-65 profiili paras. Autotesteissä kerrotaan myös aina että ajomukavuus heikkenee matalaprofiilisilla, ei tietysti liian korkeaprofiilisetkaan ole hyvät. Siitä renkaiden kulumisjututusta en ole varma mistä luin, saattoi olla siinäkin kyse polttoaineen kulutuksen lisääntymisestä. Ei ainakaan tunnu uskottavalta että renkaat kuluisi nopeammin.
Tuolla yleistä renkaista.
http://www.motiva.fi/liikenne/henkiloautoilu/valitse_auto_viisaasti/ajoneuvotekniikka/renkaat - Höhhoijaataas
muodinmukaan kirjoitti:
Lue rengastestejä, ne A, B, C... ja desibelimerkinnät näkyy ihan liikkeiden myynti-ilmoituksissakin. Samanlaiset renkaat isompina, leveämpinä ja mataprofiilisina kuluttaa enemmän ja ovat äänekkäämpiä, yleensä 60-65 profiili paras. Autotesteissä kerrotaan myös aina että ajomukavuus heikkenee matalaprofiilisilla, ei tietysti liian korkeaprofiilisetkaan ole hyvät. Siitä renkaiden kulumisjututusta en ole varma mistä luin, saattoi olla siinäkin kyse polttoaineen kulutuksen lisääntymisestä. Ei ainakaan tunnu uskottavalta että renkaat kuluisi nopeammin.
Tuolla yleistä renkaista.
http://www.motiva.fi/liikenne/henkiloautoilu/valitse_auto_viisaasti/ajoneuvotekniikka/renkaatNiin, ja mikä tuossa jutussa oli uutta? Ei mikään, ei yhtään mikään.
Autoon kannattaa hankkia renkaat, jotka siihen on valmistaja suositellut. Kuten jo edellä kirjoitin, niin autoilun järkevyyttä kannattaa jos kustannukset tämän vuoksi mietityttävät noin isosti.
Ja muiden rengasvalinnathan taas ei sinun kukkarossasi tunnu. En tiedä miksi olet ottanut asiaksesi 'valistaa' muita heidän mielestäsi 'väärissä' rengasvalinnoissaan. Se tuntuu muutenkin olevan muotia, varsinkin noissa iänikuisissa talvirengaskeskustelussa.
Yksikään rengastesti ei ole suositellut vaihtamista muuhun rengaskokoon kuin millaisiin valmistaja on autonsa ominaisuudet suunnitellut. En sellaista ole vielä löytänyt, tosin en niitä säännöllisesti luekaan. Renkaiden uusimisen yhteydessä ehkä joskus, mutta silloinkin lähinnä hinta-laatusuhteen vuoksi. Ja jo pelkästään kustannusten puolestahan, niitähän korostat, järjetöntähän olisikin ostaa uudet vanteet vain rengastyypin vaihtamisen muuksi kuin mitä valmistaja on autoon suunnitellut.
Renkaiden polttoaineen kulutukseen kuin kulumiseenkin käytännössä vaikuttaa ensisijaisesti ajotapa, ajomäärä ja millaisilla teillä ajaa. Renkaissa on myöskin laatueroja, jotka näihin vaikuttavat. Vaihtamalla pienempiin renkaisiin kuin autoon suunnitellut, ei samaan päästä lähellekään. Luultavasti käy päinvastoin tai jossakin muussa jutussa tulee lisäkustannuksia. Ja varmasti et ikimaailmassa saa kuoletettua tämän takia hankittujen vanteiden hintaa.
Tästäpä turhasta pikkujutusta lienee turha vääntää tämän enempää.... Autoilussa ja liikenteessä on ongelmiakin. - muodinmukaan
Kannattaisi lukea niitä rengas- ja autotestejä, oppisit sinäkin ehkä jotain. Tottahan valmistajat tekee autoista epämukavia, huonompia ajettavia ja enemmän kuluttavia jos asiakkaat sitä haluaa ja ovat valmiita maksamaan enemmän.
Autotesteissä on useinkin kerrottu, että kannattaisi vaihtaa korkeaprofiilisemmat renkaat vaikka alla olisivatkin autoon suunnitellut ja moni vaihtanut muutenkin kun eivät ole halunneet ajaa kivirekeä. Kovin paljon pienempiin ei välitysten takia voi vaihtaa ja harva haluaa maksaa myöskään uusista vanteista. Moni ajelee kuitenkin tyytyväisenä kun on muotivanteet.
Liikenneonnettomuudet jopa lisääntyneet ajonvakautuksista huolimatta ja yksi syy varmasti liian leveät renkaat, silloin se koskettaa sivullisiakin kun tulee päin ja tietysti vakuutusmaksujen nousuna. Turvatyynyt sentään vähentäneet kuolemia.
Luulo ei korvaa tietoa siinäkään kuka tekee mitäkin aloituksia tai vastailee viesteihin. - Tapansa_kullakin
muodinmukaan kirjoitti:
Kannattaisi lukea niitä rengas- ja autotestejä, oppisit sinäkin ehkä jotain. Tottahan valmistajat tekee autoista epämukavia, huonompia ajettavia ja enemmän kuluttavia jos asiakkaat sitä haluaa ja ovat valmiita maksamaan enemmän.
Autotesteissä on useinkin kerrottu, että kannattaisi vaihtaa korkeaprofiilisemmat renkaat vaikka alla olisivatkin autoon suunnitellut ja moni vaihtanut muutenkin kun eivät ole halunneet ajaa kivirekeä. Kovin paljon pienempiin ei välitysten takia voi vaihtaa ja harva haluaa maksaa myöskään uusista vanteista. Moni ajelee kuitenkin tyytyväisenä kun on muotivanteet.
Liikenneonnettomuudet jopa lisääntyneet ajonvakautuksista huolimatta ja yksi syy varmasti liian leveät renkaat, silloin se koskettaa sivullisiakin kun tulee päin ja tietysti vakuutusmaksujen nousuna. Turvatyynyt sentään vähentäneet kuolemia.
Luulo ei korvaa tietoa siinäkään kuka tekee mitäkin aloituksia tai vastailee viesteihin.No johan nyt...
Vai haluavat autonostajat epämukavia autoja? Mihin tutkimukseen viittaat? Linkki? Kuinkahan moni ostaa autoja ylipäänsä renkaiden vuoksi tai valinta eri autojen välillä ratkeaa renkaiden ansiosta.
Etköhän nyt vähän liioittele.
Itse en ole uutta autoa ostaessani tullut edes ajatelleeksi siihen asennettuja ensiasennusrenkaita, saati niillä olleen jokin merkitys valinnassa. Puhumattakaan, että vaatisin vaihtamaan ne muun kokoisiksi kuin mitä valmistaja on tarkoittanut ko autoon.
No minä toimin näin, joku toinen ehkä toisin. - jfjfhjfhhjfdg
muodinmukaan kirjoitti:
Suunnittelevat tosiaan ylisuuria renkaita kun hölmöt maksaa, vaikka pienemmät ja korkeaprofiiliset olisi paremmat ajaa, edullisemmat, hiljaisemmat, kuluu vähemmän polttoainetta ja tutkitusti leveämmät myös kuluu nopeammin, vaikka luulisi päinvastoin.
Kummasti vaan tuollaista 17 tuuman alumiinivannetta saa jo oikein varoen pistää paikalleen kun äkkiä selkä venähtää.Mikähän on vierintävastus kun moisen vauhtipyörän saa liikkeelle?
- niinpää
Tapansa_kullakin kirjoitti:
No johan nyt...
Vai haluavat autonostajat epämukavia autoja? Mihin tutkimukseen viittaat? Linkki? Kuinkahan moni ostaa autoja ylipäänsä renkaiden vuoksi tai valinta eri autojen välillä ratkeaa renkaiden ansiosta.
Etköhän nyt vähän liioittele.
Itse en ole uutta autoa ostaessani tullut edes ajatelleeksi siihen asennettuja ensiasennusrenkaita, saati niillä olleen jokin merkitys valinnassa. Puhumattakaan, että vaatisin vaihtamaan ne muun kokoisiksi kuin mitä valmistaja on tarkoittanut ko autoon.
No minä toimin näin, joku toinen ehkä toisin.Monet ei ajattele, joillekin vain auton väri tärkeä. Ainakin rengasliikkeille kultakaivos, ostohinnan lisäksi paljon useammat vaihdattaa ja säilyttää renkaansa liikkeissä. Ihan se on tutkittua tietoa, matalaprofiiliset renkaat sopii lähinnä sileille kuiville radoille, mutta jokaisen oma asiahan se on, kunhan vaan ei esim vesiliirrossa aja toisten päälle.
Ostin juuri uudet kesärenkaat 185/65/14, pääsinpä halvalla ja on todella hyvät ajaa, pärjänneet hyvin testeissäkin. Edelliset huonommat, mutta hyvin kesti tiellä yli 200km/h, näissä T nopeusluokka, mutta hetkellisesti kestäisi varmasti ajaa kovempaakin.
- Pakkomahtuakunon
Hyvin mahtuu 17"set perään farkussa ja varastoonkin seinätelineisiin.
Mahtuu jopa varapyöräkoteloonkin/syvennykseen sen leikkipyörän tai styroksiboksissa olevan paikkaussarjan tilalle.- ratkaisusekin
Ai sen takia nykyään myydään paljon farkkuja että saa ne renkaat mahtumaan kyytiin.
- Lisätilaa
ratkaisusekin kirjoitti:
Ai sen takia nykyään myydään paljon farkkuja että saa ne renkaat mahtumaan kyytiin.
Kaippa ne takapenkit kaatuu muunkin mallisissa autoissa, vai riittääkö vain kaatuvat etupenkit?
- TodellinenSyy
ratkaisusekin kirjoitti:
Ai sen takia nykyään myydään paljon farkkuja että saa ne renkaat mahtumaan kyytiin.
Farkku on kaikista paras auto kun halutaan nopeaa, mutta siltikin käytännöllistä autoa runsaalla tavaratilalla. Siksi farkkuja myydään ja ajan itsekin farkulla, niin aion ajaa farkulla jatkossakin niin kauan kun se on mahdollista riippumatta muiden ihmisten mielipiteistä. Toki tässä välillä on mielessä käynyt crossover tai katumaasturikin koska niin monessa nykyfarkussa on liian vähän maavaraa, eikä alle 16.4cm maavara riitä yhtään mihinkään epätasaisemmille teille.
- vikupalle
TodellinenSyy kirjoitti:
Farkku on kaikista paras auto kun halutaan nopeaa, mutta siltikin käytännöllistä autoa runsaalla tavaratilalla. Siksi farkkuja myydään ja ajan itsekin farkulla, niin aion ajaa farkulla jatkossakin niin kauan kun se on mahdollista riippumatta muiden ihmisten mielipiteistä. Toki tässä välillä on mielessä käynyt crossover tai katumaasturikin koska niin monessa nykyfarkussa on liian vähän maavaraa, eikä alle 16.4cm maavara riitä yhtään mihinkään epätasaisemmille teille.
Miten käytännöllinen on pakettiauto jos tavarankuljetus on autoilutarve?
- uusavuttomathesalaisetko
miksi ihmeessä ne pitäisi mahtua takakonttiin?toiset on alla ja toiset varastossa/autotallissa,keväin syksyin vaihtaa itse pihassa.kuka hullu niiden kanssa nyt ympäri kyliä alkaa ajeleen?!?
- no-dogs
Eihän tuo vielä mitään jos renkaita vähän ulkoiluttaa, mutta toisilla on auton takaosassa pari hiekkaista ja kuolaavaa vasikan kokoista hurttaa.
Sehän vasta hullua puuhaa on ! - Kallislaji
no-dogs kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään jos renkaita vähän ulkoiluttaa, mutta toisilla on auton takaosassa pari hiekkaista ja kuolaavaa vasikan kokoista hurttaa.
Sehän vasta hullua puuhaa on !Toisilla on vielä peräkärry niille hurtille ja asuntokin on pitänyt ostaa isompi niiden takia.
- kertakäyttöauto
Autosi ei siis kestä kuluttaa useampia renkaita vai vaihdatko itse pihalla ne renkaatkin vanteille? Romuttamolle kun vie niin silloin voi huoleti heittääkin ne toiset renkaat sisälle.
- Eimitääpikkurenkaita
17 on kamalan pienen näkönen. 18 ihan minimi. Mieluiten esim 20 kesällä ja 19 talvella perus henkilöautossa kuten mercedes E tai Bmw 5.
- Amishh
Tässä aidon amiksen puhetta.
- tottaa
Ei traktoreilla pysty edes liikkumaan maastossa jos pienet renkaat, onneksi kaupungissa ja maanteilla riittää hyvin 14"-16". Hesassa eivät osaa kuulema tehdä lumitöitä, että ehkä sielläkin tarvitsee isoja renkaita ja maastoautoja.
- diippaadaii
Kyllähän aloittajan puheessa on järkeä. Tuosta voisi ottaa testeihin uuden määritelmän, mahtuuko takaboxiin rengaskerta. Useimpiin ei mahdu. Juomakorit kun eivät enää ole muodissa.
- sdfskfjdjfdsfdj
Isot kuorma-auton renkaat lisää vain jousittamatonta massaa. Kyllä henkilöautoon täysin riittävät renkaat suomen oloissa on vanhat kunnon 155/80x13".
- MennytAika
Ei riitä edes kantavuus nykyautoille..., löytyykö lisäksi edes riittäviä nopeusluokkia.
- vttukunrepesin
MennytAika kirjoitti:
Ei riitä edes kantavuus nykyautoille..., löytyykö lisäksi edes riittäviä nopeusluokkia.
Hehhehheheheheheh, vai oikein nopeusluokkia Suomen nopeusrajoituksille xDD
- ennenoliparemmin
MennytAika kirjoitti:
Ei riitä edes kantavuus nykyautoille..., löytyykö lisäksi edes riittäviä nopeusluokkia.
Nykyautoissa on aivan liikaa jousittamatonta massaa. Kasariautot kevyellä suurlujuusteräksellä valmistettuna ja ilmabägein varustettuna olisi parhaita kulutuksen ja turvallisuuden kannalta. Kevyt auto ei törmätessään tee niin pahaa tuhoa. Kapeilla renkailla ei taas lähde niin helposti lapasesta uraisia Suomi-teitä ajaessa. Aktiivinen turvallisuus siis paranisi också.
- köyhienIninää
Eihän 13" vanteita voi olla kuin pienemmissä kinnereissä, muissa ei mahdu edes jarru alle 15" vanteisiin.
- skfsklflkds
Ennenvanhaan Mineissä oli jopa 10" pyörät ja oli niissä jarrutkin.
- tulossatakaisin
Tuon Motivan rengasjutun mukaan 10" tulossa takaisin pikkuautoihin, turhan pieneltä ne kyllä vaikuttaa, mutta kai niilläkin pärjäisi kun ennenkin ajettu hiekkateillä. 13"-16" käytännöllisimmät ja riittävästi maavaraa.
- 600kgVs1600kg
skfsklflkds kirjoitti:
Ennenvanhaan Mineissä oli jopa 10" pyörät ja oli niissä jarrutkin.
Huonot jarrut sellaiseen koirankoppiinkin, ei riittäisi nykyautoille alkuunkaan.
Monessa tavallisessa autossa ei mahdu enää alle 16" jarrujen takia. - rummut.eteenkin
600kgVs1600kg kirjoitti:
Huonot jarrut sellaiseen koirankoppiinkin, ei riittäisi nykyautoille alkuunkaan.
Monessa tavallisessa autossa ei mahdu enää alle 16" jarrujen takia.Nopeusrajoittimet autoihin, niin riittää pienemmätkin jarrut. Ei ylisuuria jarruja tarvita kuin Saksan moottoriteillä. Alpeilla riittää kun pysähtelee välillä jäähdyttelemään jarruja.
- pienetmurheetkullakin
Pitää hommata sellainen kulkine mihin ne mahtuu jos tykkää kuljetella. Tai sellainen varasto missä niiden pitäminen ei ole ilkeää.
Pienet ne on murheet meillä kun autonpyörätkin aiheuttavat mielipahaa. - wewrwrsssss
Tähän ajoneuvoon mahtuu koko kylän renkaat. https://youtu.be/i2JoahqnXzE
- sekinvielä
Monessa autossa nopeusmittarivirhe korjaantuisi kun laittaisi pienemmät renkaat, kulutuskin saattaisi jopa tippua kun pienempi vierintävastus. On tietysti mukava kun 90km/h näyttää satasta ja 180km/h 200.
- Joopa.jooooo
Pienemmällä ulkohalkaisijalla olevilla renkailla mittarivirhe kasvaisi entisestään...
Kulutus kyllä tipahtaa, kun laskee auton matkamittarin mukaan, kun todellinen ajomäärä on pienempi kuin matkamittarin näyttämä pienemmillä renkailla. - niinpätietysti
Korkeaprofiilisemmilla virhe korjaantuu, mutta ei pienemmillä.
- boring.standard.shit
Minusta tolkuttoman isot pyörät ovat naurettavia, mauttomia ja tuovat mieleen 1800-luvun hevoskärryjen pyörät, varsinkin kun vanteetkin ovat nykyään muotoiltu mielikuvituksettomasti hevoskärryjen puolien mallisina.
Sanomattakin on selvää että sileäpintaiset vanteet tai pyöränkapselit toisivat pienimmän ilmanvastuksen ja ovat mielestäni muutenkin paremman näköisiä kuin puolamalliset hirvitykset.
Ennen oli ihan tavallisissa peltivanteissakin merkki- ja mallikohtaista muotoilua, nykyään nekin ovat kaikissa samanlaisia pyöreillä reijillä varustettua bulkkikamaa. Pyöränkapselien muotoilussakin mielikuvitus on loppunut jo aikoja sitten...- fullmuun
Ja harvassa autossa jarrujen estetiikkaan on kiinnitetty huomiota, pintaruosteista valurautaa tuppaavat olemaan. Ne sitten näkyvät tarkkaan sieltä puolien välistä, eipä näytä hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004373
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631703
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706