Oon seiskalla oleva poika ja en halua mennä koulu-uinteihin jotka alkaa joskus 3 viikon päästä. Syynä ei ole että häpeä kehoani tai en uskalla olla alsti vaan se etten osaa uida yhtään enkä halua nolata itseäni uusien luokka laisteni edessä. Ala-asteella oli helpompaan kun 3 uintikertaa oli yhellä viikolla, pysty helposti linstaamaan "muka sairaana" viikon, muttaku yläasteella on vaan kerran viikossa nii ei ei. Onko kellään ideoita tai sama ongelma kuin minulla. Auttakaa minua hädässä! Mielummin katkaisisin vasemman jalkani kuin uisin.
Taas koulu-uinnit alkaa
17
444
Vastaukset
jaaha, ite pelkäsin koulu uinteja, mut sit uskalsin mennä ja se oli kivaa! mun luokal on 2 poikaa jotks ei osaa uida, mut silti ne oli siel meidän kaa, eikä kukaan nauranu, tai mitään, joten älä huoli, mee vaa rohkeesti uimaan, jos sun luokkalsisilla on vähääkään järke ne e kiusaa sua
t. tyttö 14v- ApHätäinen
Monta vuotta on naurettu niin uimiselle kuin muulekkin. Saan loppu yläasteen ajan kuulla vittuilua kun en osaa uida.
Jokin on kasvatuksessa menny pieleen, ku ei 7. luokalla oleva osaa uida.
.
.
.
Sano olevas sunnimuslimi ja ettet saa uida vääräuskosten kaa, saattaa vaatia vanhemmilta Wilma-viestiä mut yrittänyttä ei laiteta ja säästyt ees sen tunnin osalta. Sitte vaa vapaa-ajalla opettelemaan, kovimmatkaan lintsarit ei mun yläasteella välttyny kokonaa uinnilta.- hgjutgut
pistespämmäri on siis myös rasisti. kuionka yllättävää, tuleva sossun asiakas ja pikkurikollinen
hgjutgut kirjoitti:
pistespämmäri on siis myös rasisti. kuionka yllättävää, tuleva sossun asiakas ja pikkurikollinen
On todella rasistista hyväkskäyttää uskontoo koulu-uinnista lintsaamiseen. Kummallista, miten radikaaleja, perättömiä johtopäätöksiä voi noin lyhyeen viestiin mahduttaa.
- 244544
Laita semmonen kunnon uintimaski päälle, niin varmasti menet sinne ; DD
- ApHätäinen
Vanhemmat ei oo jaksanut lähtee ikinä uimahalliin. Ois jo ennen eskarii pitäny käydä uimasa niin ois voinu oppia
- AK-47
Itselläni oli juuri lukion koulu-uinti pari viikkoa sitten. Kolmasosa lintsasi erinäisistä syistä. Itsekin pohdin pitkään, että olisiko pitänyt venäyttää käsi tai hankkia ruokamyrkytys ennen sitä, mutta tulin siihen lopputulokseen, että uiminen sattuu vähemmän. Itse osaan kyllä uida, mutta kuntoni ja motoriikkani on yhtä hyvä tai parempi kuin noin kymmenellä prosentilla suomalaisista nuorista (aika huono, siis), eli uimahallin järjestyssääntöjen mukaan olen uimataidoton.
Jos rohkeus riittää, kannattaa mainita opettajalle asiasta etukäteen. Silloin vältyt siltä tilanteelta, jossa olet 4m syvän altaan reunalla, takanasi on hirveä jono, ja opettaja huutelee, että kyllä se vesi siitä lämpenee. Et todennäköisesti pääse vettä tai yleiseksi pilkan kohteeksi joutumista pakoon, mutta ainakaan se ei silloin tapahdu niin kauheassa tilanteessa.
Ja todellakin, venäyttämällä, murtamalla tai amputoimalla kätesi tai jalkasi vältyt kaikelta tältä. Ainoa huono puoli näissä on se, että se sattuu.
Jos satut olemaan uskottava selittelijä, kannattaa yrittää selittää, että olet kloorille allerginen. - tyeryeu
3krt viikossa uivana täysi-ikäisenä toivon, että koululuokkia ei päästettäisi halleihin ollenkaan.
- swagman
lintsaa
- minä40
Hei kirjoituksen aloittaja!
Ei ole mikään häpeä, ettet osaa uida. Vielä ehdit oppia. Kerrot reippaasti opelle asiasta ja asia järjestyy. Lintsaaminen ei kannata, silloin et opikaan uimaan. Vapaa-ajalla voit käydä uimahallissa ja opetella uimaan.- ApHätäinen
En mee uimaan, siinä kaikki
ApHätäinen kirjoitti:
En mee uimaan, siinä kaikki
Menisit vaan.
Jos sulle joku idiootti nauraa, niin se on hänen hepeänsä, ei sinun. Ja pois jäänti ei poista välttämättä kiusaamista muutenkaan: jos jäät kaikista uinneista pois, niin jossain vaiheessa porukka alkaa luultavasti huomautella siitäkin ja ne luulee, että häpeät kehoasi ja kiusaavat sitten siitäkin.
Kerro tilanteestasi opettajalle ja uimaopettajalle, jotta he voivat ottaa taitotasosi huomioon ja järjestää tarvittaessa jopa vaihtoehdon uinnille.
Sinä voit vielä oppia uimaan. Mene vaikka kesällä sellaiseen "isompien" uimakouluun. Siellä ei naureta, koska kaikki ovat samassa asemassa, kuin sinä - ja niissä kouluissa on aikuisiakin, jotka eivät osaa uida.
Tiedän yhden pojan, joka oli kuudennella samassa tilanteessa, kuin sinä. Hän meni kuitenkin, vaikka halusi lintsata. Ja kukaan ei ollut pilkannut.
Ei ole hyvä opetella pienestä pitäen, että lintsaaminen ja "en tee koska en haluu" olisivat hyvä ratkaisu. Elämä on täynnä epämiellyttäviä asioita, ja seiskaluokalla olet kohdannut niistä vaan pienen osan.
Tsemppiä sinulle! Kyllä sinä pärjäät, jos vaan yrität edes.
- hansteri
Kannattaa käydä harjoittelemassa, äkkiä sen oppii, ihminen kun kelluu aika helposti.
Katsot vaikka tubesta eka pari harjoitusvideota niin opit joitain liikkeitä. - Chjuikvrrr
Älä ota ottees jos muut nauraa? ;D
- ApHätäinen
kylpylässä toinen meininki kun oli sekasaunat ja kaikki alasti. tissit näkyi :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4943977Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483816Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303049Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902260- 1582068
- 1051760
- 1321624
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541460Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.421308Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71208