Jeesus väitti olevansa ihmiseksi tullut Jumala

Jeesus.on.Jumala

Hän käytti itsestään Jumalan nimeä, väitti olevansa yhtä Jumalan kanssa, olevansa Vanhassa testamentissa ennustettu jumalallinen Messias, voivansa antaa anteeksi syntejä, olevansa ainoa pelastustie. - Siksi häntä syytettiinkin: "Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."

Täällä tarkemmin aiheesta: http://www.miksiuskon.net/5_jeesus_vaitti_olevansa_jumala.html

Enkeliksi hän ei itseään kutsunut.

18

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OIKEAraamattuOnTOTTA

Dorka olet! Vain Jeesuksen kautta voit elää ikuisen elämän Taivaassa ja jehovan todistajat on johdettu harhaan! Tosin muutama jehovan todistaja on tullut uskoon ja pelastuu sitä kautta!

• Jeesus.on.Jumala

Öö, mitähän luulit aloituksessa olleen?

• joskus.näinkin.päin

:))))) ... tyhmä vastaa enemmän kuin 10 viisasta ehtii kysyä..

• EiJumalaVaanPoika

Jeesushan nimenomaan torjui väitteen siitä, että hän olisi Jumala, vaikka juutalaiset syyttivät häntä siitä.

Joh. 10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
      32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
      33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
      34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
      36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

• hahahahhuhuhuh

Aika hyvä aloitus ja kommentit todistaa hyvin että uskiset ova yhtä, josta heidät voi tunnistaa??

• raamaettuonluettavaksi

ja lisätäänpä edeltävät jakeet

Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne. 55 Te ette ole oppineet tuntemaan häntä, mutta minä tunnen hänet. Jos sanoisin, etten tunne, olisin valehtelija niin kuin te. Mutta minä tunnen hänet ja pidän kiinni hänen sanastaan. 56 Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi."
      57 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole edes viidenkymmenen ja olet muka nähnyt Abrahamin!" 58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin."

Täällä tarkemmin aiheesta: http://www.miksiuskon.net/5_jeesus_vaitti_olevansa_jumala.html
      kopi linkistä

a) Joh. 8:56-58. Jeesus sanoi epäuskoisille juutalaiselle: "Ennen kun Abarahm oli, MINÄ OLEN." Tämän kuultuaan juutalaiset halusivat kivittää hänet jumalanpilkasta.

"b) Joh. 8:24. "Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihin." (Käännöksissä voi olla eri muotoja kielten eroista johtuen.) "
      kopio loppuu

ja lisätäänpä seuraavat jakeet
      Minulla on teistä paljon sanottavaa, ja paljosta minun on teidät tuomittava. Mutta minun lähettäjäni puhuu totta, ja minä vain ilmoitan maailmalle sen, minkä olen häneltä kuullut."

27 He eivät ymmärtäneet, että Jeesus puhui Isästä. 28 Niinpä Jeesus jatkoi: "Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut. 29 Hän, joka lähetti minut, on minun kanssani. Hän ei ole jättänyt minua yksin, koska minä teen kaiken hänen mielensä mukaan."

Olipas linkissä eksytystä kerrassaan lukekaa nyt hyvät ihmiset itse raamatunne älkää antako toisten popsia kohtia sieltä ja täältä ja eksyttää teitä.

• myöhempää.perua

Ajatus Jeesuksen Jumaluudesta (kaikkivaltiudesta) on nähtävästi täysin vieras sekä Jeesukselle että Paavalille. Oppi alkoi kehittyä vasta myöhemmin. Raamattuun on päätynyt jotain pieniä viitteitä tuollaisesta ajattelusta, kun Raamattua on kirjoitettu ja koottu aikojen kuluessa, mutta Raamattu on kokonaisuutena lähes täysin vapaa kolminaisuusopista tai Jeesuksen Jumaluudesta. Nuo opit ovat kehittyneet vasta myöhemmin. Eihän uskontunnustuksia ja niihin liittyviä lehmänkauppoja ja vainoja olisi tarvittukaan, jos nikealaisuus olisi ollut Raamatun aikoina olemassa ja voimissaan.

• yksipluskaksi
    • Kuplapuhkeaa

Raamattua pitää lukea, rivien välistä. Mark.13:32. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan..... Siis Isä ja Poika, ei tiedä vaikka ovat yhtä. Joh.10:30.

• Uskovain

Hmm..kukaan ei ilmeisesti tuo todistetta raamatun ja siihen liittyvien tarinoiden oikeellisuudesta! Yhtä uskottava on Aku Ankka ja sitäpaitsi paljon viihdyttävämpi...

• Volkkarinkupla

Kuplapuhkeaa 9.4.2016 23:38

" Mark.13:32. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan..... Siis Isä ja Poika, ei tiedä vaikka ovat yhtä. Joh.10:30. "

Poika oli orjan osassa. Isä yksin tiesi. Etsi Raamatustasi

• orjan.osako

Eikö Jeesus ollutkaan Jumala maan päällä ollessaan?

• mustanaamioasialla

Poika tiesi että isä tietää, mutta poika ei tiennyt ja koska poika ja isä ovat samaa persoonaa, niin tietokatkos johtui hänen itsensävälillä, vähän niin kuin siten että keskus muisti oli taivaassa ja prosessori maassa ja sateliittiyhteys eli pyhähenki ei pystynyt niin suurta tietomäärää lähettämään siksi prosessorin tuli mennä lähemmäksi keskustietokonetta jotta pystyivät käsittelemään tietoa paremmin jotta he yhdessä prosessori yhteys ja keskustietokone pystyivät yhdessä prosessoimaan eli siis tietämään.

• HenriPötvys

Raamatun ilmoituksen varassa olemme.
        Jouluevankeliumi täytyy hyväksyä. Otti orjan osan.

Mikael tulee hyväksyä Jumalan sanansaattajana, enkelinä. Enempää ei hänestä Raamattu ilmoita

Toki vartiotorniuskonto on erikseen ja sitähän foorumi käsittelee, mutta ei vartiotornin tule loukata toisille Pyhän Raamatun sisältöä.

• Hän käytti itsestään pyllyn nimeä, väitti olevansa yhtä pyllyn kanssa, olevansa Vanhassa Jallussa ennustettu yliäänekäs peräilma, voivansa antaa anteeksi syntejä, olevansa lättymaan paras suolikaasun päästäjä. - Siksi häntä syytettiinkin: "Sinä teet itsesi pyllynreiäksi, vaikka olet Pirkko-mikael."

• NäitOsuljetuilla

Jeesukselle jutteli käärmeet ja hän näki näkyjä eli skitso piste....

• Paipai

No se kuuluisin raamatun lause; "Eeli Eeli lama sabaktani !
        " jumalani jumalani , miksi minut hylkäsit ?
        Kelle Jeshua niin sanoi ,; jos ;

• Kolonkka

Hyvin yksinkertainen juttu Raamatussa.
      On vain yksi Jumala. 5 Moos 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      Joh. 1:1 Sana oli Jumala.
      Ja Joh. 1:1 kanssa ristiriitaisilta näyttäville jakeille on selitys "otti orjan osan"
      Paavali tosiaan puhui Jumalasta. Jeesus taivaan Isästä. VT:ssä Jahve.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4140
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3231
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2333
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2208
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      93
      2014
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1840
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1547
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1521
    Aihe