Poliisi tempaisee

Mediatietojen mukaan poliisi tempaisee huhtikuun 21 ja 22 päivä. Mainittu julkisia varoja nielevä viranomainen toteuttaa tuolloin massiivisen nopeusvalvontamaratonin. Syytä moiseen ei ole mainittu, mutta ilmeisesti tarkoitus on jälleen luoda mielikuva liikennevalvonnan tarpeellisuudesta.

Todennäköistä on se, että operaation jälkeen mediaan pullahtaa muhkea tilasto hurjista ylinopeuksista, huumeista, viinasta ja ties vaikka haaviin jäisi peräti terroristi. Tai ainakin terroristilta näyttävä yksilö, jonka puheesta konstaapeli ei saa selvää. Aivan tulee mieleen takavuosien susijahdit, joissa tuhat miestä ryhtyi jahtaamaan oletettua sutta.

Sen sijaan ketään ei kiinnosta aito rikollisuus. Siis sellainen laiton toiminta, jossa ihmisen henki ja omaisuus vaarantuu. Eipä tietenkään, koska moinen toiminta ei ole tuottavaa. Toisin sanoen siitä ei kilise rahaa ja toisekseen todellisen rikollisuuden torjuminen on vaarallista. Tien poskessa patsasteleminen on mukavampaa. Auringonpaisteessa saattaa peräti ruskettua mukavasti. Tutkakin mittaa helposti yli parinsadan kilometrin tuntinopeuksia yhdistelmärekoille, joten onhan siinä rikollisuutta kerrakseen. Se on sitten oma kysymyksen lajinsa mitä tutka mittaa. Kerrankos esimerkiksi gps tipahtaa kartalta totaalisesti.

Nyt kun säästöt ovat ajankohtainen asia, niin tästä järjettömästä autoilijoiden kyyläämisestä voitaisiin säästää ihan ilman omantunnon tuskia. Merkityksettömillä ylinopeuksilla ja mittausvirheillä rahastaminen ei ole millään tavalla kansalaisten tai yhteiskunnan suojelua, vaan yksinkertaisesti ryöstö.

45

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päättömät.kanat

      Pitäisi olla tiuhempaan.
      Sanottu osaaviksi ihmisiä Suomessa.
      Osalla tienpäällä kuin tuli hännän alla, he juuri sitten aiheuttaa pääosin kolareita, joissa tulee ruumiita ja loukkaantuneita.
      Kun ne muutamat minuutit ajan säästössä ei ole mitään.
      Kun jonossa pääosin nynyään jo ajetaan, siitä jotkut ohittelee vaikka nopeus ihan hyvä, se vain hidastaa letkaa.
      10 km/h nopeuden ero ei merkkaa mitään, se vain 1 vaivainen minuutti 15 km matkalla. Jo silla saadaan sekaisin hyvin etenevää letkaa, kun ohitellaan. Se ei merkkaa mitään jos vaikka 50 metriä siirrytään jonossa.
      Näitten vain pitää saada ajaa ylinopuetta. Juuri nämä kun saadaan pois se näkyy heti kolari tilastoissa.
      Jos vikka matka 60 km.
      Eikö se nyt ole sama, vaikka 2 minuuttia... 4 minuuttia myöhemmin ollaan perillä.
      Se nopuserona 10 20 km/h, ja se on paljon turvallisuutta ajatellen.

      • Nyt olen samaa mieltä. Yleinen kattonopeus 70 km/h ja 90 km/h. Motarille 100 km/h. Valistusta on kokeiltu Suomalaiseen autoilijaan. Ei auta.


      • Ei.aikaa.voi.muuttaa
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Nyt olen samaa mieltä. Yleinen kattonopeus 70 km/h ja 90 km/h. Motarille 100 km/h. Valistusta on kokeiltu Suomalaiseen autoilijaan. Ei auta.

        Kyllähän pääosin näin mennäänkin, mutta se muutama aina löytyy.
        Pitää saada kokeilla venttiilinnousua.
        Niin..oltiinhan itsekkin nuoria joskus...
        Itsellä oli harvinainen Wolseley, nahkasisustalla jo silloin.
        6 -vaihdetta, suora kutonen 3 litran. 200 km/h otti herkästi.
        Ennätin juuri ajaa vapailla nopeuksilla. Bensa oli halpaa silloin. mm Ruotsissa oli vasenliikenne. Kolareita tuli pilvinpimein, kuolleita tuli paljon. Itsekkin näin monet vainajat tienpäällä kolareissa. Yksikin pariskunta oli tökännyt rumpunpäähän, korin reuna leikkasi päänahan irti vaimolta, oli surkeaa katseltavaa. Henki lähti välittömästi varmaan. Ei ollut turvavöitä Yksikin monista, taas pariskunta ajoi kurvissa jokeen, sinne jäivät. . Sittemmin alkoi kampanjat ja mm turvavyöt tuli, nopeusrajoitukset.
        Nyt autot tiet suht hyviä nopeuksiin nähden, kaaharit nyt sotkee systeemiä.
        Varovaisesti ajajat ei sotke systeemiä, vaan isolla nopeuserolla ajavat muut siihen.
        Kun ennakointi puuttunut tilanteeseen.
        Kunhan saadaan teille ja autoihin anturit, ettei edes pysty ylittämään tiettyä nopeutta, se askel parempaan. Toisessa vaakakupissa markkinatalous, autotehtaitten pitää saada mainostaa " huippunopeus 230 km/h.
        kihtyvyys 6 sek /100 km/h"...jne..mitä ne meillä merkkaa.
        80 km/ h perusnopeus, pääosin -valta ja-kantatiet 100 km/h. Jos tehtäisiin autot, joissa max teho 70 hv n 50 kW, se vähentäisi pakosta ohituksia ym. Rauhoittaisi.


      • Ei.aikaa.voi.muuttaa kirjoitti:

        Kyllähän pääosin näin mennäänkin, mutta se muutama aina löytyy.
        Pitää saada kokeilla venttiilinnousua.
        Niin..oltiinhan itsekkin nuoria joskus...
        Itsellä oli harvinainen Wolseley, nahkasisustalla jo silloin.
        6 -vaihdetta, suora kutonen 3 litran. 200 km/h otti herkästi.
        Ennätin juuri ajaa vapailla nopeuksilla. Bensa oli halpaa silloin. mm Ruotsissa oli vasenliikenne. Kolareita tuli pilvinpimein, kuolleita tuli paljon. Itsekkin näin monet vainajat tienpäällä kolareissa. Yksikin pariskunta oli tökännyt rumpunpäähän, korin reuna leikkasi päänahan irti vaimolta, oli surkeaa katseltavaa. Henki lähti välittömästi varmaan. Ei ollut turvavöitä Yksikin monista, taas pariskunta ajoi kurvissa jokeen, sinne jäivät. . Sittemmin alkoi kampanjat ja mm turvavyöt tuli, nopeusrajoitukset.
        Nyt autot tiet suht hyviä nopeuksiin nähden, kaaharit nyt sotkee systeemiä.
        Varovaisesti ajajat ei sotke systeemiä, vaan isolla nopeuserolla ajavat muut siihen.
        Kun ennakointi puuttunut tilanteeseen.
        Kunhan saadaan teille ja autoihin anturit, ettei edes pysty ylittämään tiettyä nopeutta, se askel parempaan. Toisessa vaakakupissa markkinatalous, autotehtaitten pitää saada mainostaa " huippunopeus 230 km/h.
        kihtyvyys 6 sek /100 km/h"...jne..mitä ne meillä merkkaa.
        80 km/ h perusnopeus, pääosin -valta ja-kantatiet 100 km/h. Jos tehtäisiin autot, joissa max teho 70 hv n 50 kW, se vähentäisi pakosta ohituksia ym. Rauhoittaisi.

        Tätä sokkona ohittamista ihmettelen.


      • Vauhdin.hurma.kummaa
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tätä sokkona ohittamista ihmettelen.

        Kyllä sitä oli ennenkin.
        Muistan sen soratie ajoiltakin.
        Nyt vain liikenne niin kiihkeää, ettei ole varoja siihen, kuin ennen.
        Itse vaikka olen paljon ollut tienpäällä, olen Ruotsit ja isot kaupungit ajanut, ei ole kolareita tullut lainkaan, poislukien yksi hirvi tuli juuri päin, ei voinut mitään.
        Se meni vakuutuksen piikkiin. Auto parani korjauksen jälkeen. Uusi maalikin tuli.
        Meillä tämä vakuutus puoli hyvässä mallissa. Kunhan nyt ottanut sen, avannut.
        Ennen vaikkei ollut kaskoa, jos eläimen kanssa kolaroi, sai hakemuksesta Maatalousministeriöltä korvauksen. Enään ei näin toimi, pitää olla vakuutusyhtiö välikätenä.


      • hjkloiuyd

        Kuka se nyt tuollaista 60 kilometrin matkaa varten viitsii edes autoa käynnistää. Pyörällähän tuollaist matkat ajetaan. 200 KILOMETRISSÄ AJAN SÄÄSTÖ ON JO HUOMATTAVA JOS AJETAAN 20 KILOMETRIÄ TUNNISSA HITAAMMIN. TAI 500:SSÄ KILOMETRISSÄ.

        Ne liikenteen hidastelijat pitää saada pois liikenteestä. Eli jokaisen pitäisi GPS:stä tarkistaa mittarinsa virhe. Jos virhe 10% ja siihen se varmuusvara tekee helposti 100:sen alueella 15-20 kilometri' tunnissa nopeuseroa. Sitten näiden keskellä tietä hidastelevien vuoksi on kilometrien jonot.


      • Juuri.siksi.ratsioista
        hjkloiuyd kirjoitti:

        Kuka se nyt tuollaista 60 kilometrin matkaa varten viitsii edes autoa käynnistää. Pyörällähän tuollaist matkat ajetaan. 200 KILOMETRISSÄ AJAN SÄÄSTÖ ON JO HUOMATTAVA JOS AJETAAN 20 KILOMETRIÄ TUNNISSA HITAAMMIN. TAI 500:SSÄ KILOMETRISSÄ.

        Ne liikenteen hidastelijat pitää saada pois liikenteestä. Eli jokaisen pitäisi GPS:stä tarkistaa mittarinsa virhe. Jos virhe 10% ja siihen se varmuusvara tekee helposti 100:sen alueella 15-20 kilometri' tunnissa nopeuseroa. Sitten näiden keskellä tietä hidastelevien vuoksi on kilometrien jonot.

        Niin...Jo huomioitu nopusmittari virhe, joka yleisimmin 3-5 km/h.
        200 km jos 10 km/h ero nopeudessa, on aikaero 13 minuuttia, juuri päälle.
        Nopeampi ajaa 110 km/h, hitaampi 100 km/h.
        Käytännössä nopeampi joutuu jatkuvasti ohitteleen, ettei voi ajaa ylinopudella jatkuvasti (100 km/h nopeusrajoitus), eli ero kapenee ihan käytännön mukaan.
        Käytänössä voikin aikaero olla vain muutamia minuutteja. 4 - 7.
        Ja ollut paljon suurempi riski matkalla. Polttoainetta menee enemmän, kun joutunut ajamaan ohittaessa pienemmällä vaihteella, jotta ohitus H-hetki olisi nopeampi. Jos taas nopeus 120-130 km/h silloin voi jäädä yli aika-eron jäädä kun sakkoa kirjoitetaan, ja jopa kortti pois.
        JUURI NÄMÄ PITÄÄ SAADA PLOKATTUA POIS LIIKENTEESTÄ.
        Vaaraksi itselle ja muille.


      • Vauhdin.hurma.kummaa kirjoitti:

        Kyllä sitä oli ennenkin.
        Muistan sen soratie ajoiltakin.
        Nyt vain liikenne niin kiihkeää, ettei ole varoja siihen, kuin ennen.
        Itse vaikka olen paljon ollut tienpäällä, olen Ruotsit ja isot kaupungit ajanut, ei ole kolareita tullut lainkaan, poislukien yksi hirvi tuli juuri päin, ei voinut mitään.
        Se meni vakuutuksen piikkiin. Auto parani korjauksen jälkeen. Uusi maalikin tuli.
        Meillä tämä vakuutus puoli hyvässä mallissa. Kunhan nyt ottanut sen, avannut.
        Ennen vaikkei ollut kaskoa, jos eläimen kanssa kolaroi, sai hakemuksesta Maatalousministeriöltä korvauksen. Enään ei näin toimi, pitää olla vakuutusyhtiö välikätenä.

        Tuosta vakuutuspuolesta sen verran, että itsellä on vain osakasko, joka kattaa palo-, hirvi-, varkaus- ja ilkivaltavahingot. Huomattavasti halvempi kuin täysturva ja uskoakseni vaikuttaa ajamiseenkin niin, ettei liikenteessä tule ottaneeksi ylimääräisiä riskejä. Se omituinen huono puoli osakaskossa on, ettei se korvaa hirven tai toisen autoilijan väistämisestä aiheutuneita vahinkoja.


      • hjkloiuyd kirjoitti:

        Kuka se nyt tuollaista 60 kilometrin matkaa varten viitsii edes autoa käynnistää. Pyörällähän tuollaist matkat ajetaan. 200 KILOMETRISSÄ AJAN SÄÄSTÖ ON JO HUOMATTAVA JOS AJETAAN 20 KILOMETRIÄ TUNNISSA HITAAMMIN. TAI 500:SSÄ KILOMETRISSÄ.

        Ne liikenteen hidastelijat pitää saada pois liikenteestä. Eli jokaisen pitäisi GPS:stä tarkistaa mittarinsa virhe. Jos virhe 10% ja siihen se varmuusvara tekee helposti 100:sen alueella 15-20 kilometri' tunnissa nopeuseroa. Sitten näiden keskellä tietä hidastelevien vuoksi on kilometrien jonot.

        Liikenteestä pitää saada pois tolkuttomien ylinopeuksien ajajat!


      • Liikkuva_poliisi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Nyt olen samaa mieltä. Yleinen kattonopeus 70 km/h ja 90 km/h. Motarille 100 km/h. Valistusta on kokeiltu Suomalaiseen autoilijaan. Ei auta.

        .

        Tämä ei poista sitä tosiasiaa että poliittisesti sitoutumaton Liikkuva Poliisi tarvitaan edelleen sakottamaan rötösherroja liikenteessä

        .


    • Llkkäähj

      Autojen katsastusten valvontaa on tehostettu erityisesti. Miksi?
      Katsastustoiminta ja rekisteröinti alkaa olla yksityisten omistuksessa.
      Poliisi siis tekee työtään yksityisten pussiin?
      Mikä tällainen "diili" oikein on? Poliisi saa palkkansa veronmaksajalta ja tekee tulosta yksityisille yrityksille kuten Ajovarma.

      • Aprikoo.aprikooo

        Se aivan oikein.
        Pitää vehkeet olla kunnossa. Tilanteet niin ääkkinäisiä, kun äkkinäisiä kuskeja vielä sekoittamassa. Ei saa jarrupolinkaan painua lattiaan, kuin ennen vanhaan sekään ei ollut mahdottomuus, kun alustan osat ruostui, jarruletkuakin puhki.
        Mutta, onko sitten jokavuosi pakollinen vanhoilekkaan autoille ?
        uusissahan tämä onkin, että pari vapaavuotta, sitten katsastus, ja yksi vapaavuosi. Joka pitää vehkeensä kunnossa, ei tarvi jokavuosi, mutta joka ei pidä kunnossa, heidän kauttaan sitten kaikki katsastaa jokavuosi, kun todettu ne viat.
        Se kuin sossun raha, joka itse tienaa rahansa, ei tarvitse sossua, joka ei viitsi tai kykene, sitten tehty malli jossa näille mallinsa.
        Heikompisaattoiset likentessä kuin elämässäkin yleensä.
        Ja paljon nämä heikomppisaattoiset sitten tienpäälläkin saa vahinkoa aikaan.
        Näille heikompisaattoisillekin sitten omat puoleetkin, joista henkinen apu.
        Vasurit ja vihreät, vähän sosstkin. Huutavat suu nielurisoja myöten auki, kun jokin tuki taas 20 senttiä vähentynyt.


      • Aprikoo.aprikooo kirjoitti:

        Se aivan oikein.
        Pitää vehkeet olla kunnossa. Tilanteet niin ääkkinäisiä, kun äkkinäisiä kuskeja vielä sekoittamassa. Ei saa jarrupolinkaan painua lattiaan, kuin ennen vanhaan sekään ei ollut mahdottomuus, kun alustan osat ruostui, jarruletkuakin puhki.
        Mutta, onko sitten jokavuosi pakollinen vanhoilekkaan autoille ?
        uusissahan tämä onkin, että pari vapaavuotta, sitten katsastus, ja yksi vapaavuosi. Joka pitää vehkeensä kunnossa, ei tarvi jokavuosi, mutta joka ei pidä kunnossa, heidän kauttaan sitten kaikki katsastaa jokavuosi, kun todettu ne viat.
        Se kuin sossun raha, joka itse tienaa rahansa, ei tarvitse sossua, joka ei viitsi tai kykene, sitten tehty malli jossa näille mallinsa.
        Heikompisaattoiset likentessä kuin elämässäkin yleensä.
        Ja paljon nämä heikomppisaattoiset sitten tienpäälläkin saa vahinkoa aikaan.
        Näille heikompisaattoisillekin sitten omat puoleetkin, joista henkinen apu.
        Vasurit ja vihreät, vähän sosstkin. Huutavat suu nielurisoja myöten auki, kun jokin tuki taas 20 senttiä vähentynyt.

        Itse rauhoituin kertalaakista kun parikymppisenä rysäytin peltikolarin Tampereella. Onneksi pellillä säästyi. Olisin sitä mieltä että miehille 22 v. ikäraja ajokorttiin koska kypsyvät hitaammin aikuisiksi.


      • USA-ssa.jo.16v
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Itse rauhoituin kertalaakista kun parikymppisenä rysäytin peltikolarin Tampereella. Onneksi pellillä säästyi. Olisin sitä mieltä että miehille 22 v. ikäraja ajokorttiin koska kypsyvät hitaammin aikuisiksi.

        Olihan 80 km/h nuorille, oliko 1 vuosi ?
        Muttei se oikein nykyaikaan taitaisi oikein toimia. Liikennettä niin paljon.
        Mutta, jos sanktiona, olisi nuorelle, että tuleppa sitten 2 vuoden päästä ajamaan uudelleen kortti, varmaan auttaisi. Tietyn vahinkojen ylinopeuksein ym jälkeen.
        Tietysti vanhemmillekkin, kun refleksit jo hitaita, olisi jokin ?
        Mutta se vaikeaa. He sentään ikäpolven kasvattaneet, työllä, joka ei hääviä ole kaikilla ollut. Heidän hedelmiään nautimme.


      • Pankko-autoilija
        Aprikoo.aprikooo kirjoitti:

        Se aivan oikein.
        Pitää vehkeet olla kunnossa. Tilanteet niin ääkkinäisiä, kun äkkinäisiä kuskeja vielä sekoittamassa. Ei saa jarrupolinkaan painua lattiaan, kuin ennen vanhaan sekään ei ollut mahdottomuus, kun alustan osat ruostui, jarruletkuakin puhki.
        Mutta, onko sitten jokavuosi pakollinen vanhoilekkaan autoille ?
        uusissahan tämä onkin, että pari vapaavuotta, sitten katsastus, ja yksi vapaavuosi. Joka pitää vehkeensä kunnossa, ei tarvi jokavuosi, mutta joka ei pidä kunnossa, heidän kauttaan sitten kaikki katsastaa jokavuosi, kun todettu ne viat.
        Se kuin sossun raha, joka itse tienaa rahansa, ei tarvitse sossua, joka ei viitsi tai kykene, sitten tehty malli jossa näille mallinsa.
        Heikompisaattoiset likentessä kuin elämässäkin yleensä.
        Ja paljon nämä heikomppisaattoiset sitten tienpäälläkin saa vahinkoa aikaan.
        Näille heikompisaattoisillekin sitten omat puoleetkin, joista henkinen apu.
        Vasurit ja vihreät, vähän sosstkin. Huutavat suu nielurisoja myöten auki, kun jokin tuki taas 20 senttiä vähentynyt.

        Ei taida olla yhtään asiaa tai aihetta, mihin et sossuja, vasureita ja vihreitä liittäisi. Unohdit kuitenkin mainita, että jarruletkujen puhkeamisen syy on Halosen verot.


    • Onhan se mainittu, se on osa yhteiseurooppalaista liikennevalvontaa.

      Sellaista lakia mitä ei valvota ei pidä myöskään laatia.

      Järjestyspoliisin tehtävänä lienee järjestyksen ylläpito ja kun Räisänen lopetti liikkuvan poliisin niin myös liikenteen valvonta.

      Liikun enimmäkseen pikkukaduilla jolla 40:n alueella ajetaan selvää ylinopeutta se on vaaraksi muillekin. Kehä 1. ja 3. nopeusrajoituksen mukaan ajaja ohitetaan reippaasti, näillä Suomen vilkkaimmilla teillä sattuu myös eniten onnettomuuksia. Jos rahaa halutaan niin kehäteillä ei tarvitse tuntia kauempaa tutkaa pitää kun on sakkoja kirjoitettavana sen kun vuorossa poliisi ehtii kirjoittaa.

      Lööpejä saavien rikosten tutkiminen on tietysti oma asiansa, mutta myös ihan tavisten turvallisuuteen vaikuttavia asioita pitää valvoa tehokkaasti. Kuljemme sitten autolla tai kävellen, päivällä tai yöllä

      • Jonoajo.vaikeaa

        Jos kaikki ajaisi liikennesääntöjen mukaan mainitsemallasi tiellä, matka menisi nopeammmin, keskimäärin. Ohittelut aina pidentää jonoa. Kun nyt se yksi jono katsottaisiin vaikkapa 0.5 -0,7 km mittaiseksi. Käytännössä jono kilometrejä useinkin.
        Jos vaikka verrataan kaupan kassajonoon, ei jono mene nopeampaa kokonaisuutena, jos olisi väliin tulijoita lähellä kassaa. Päinvastoin, jonon puolevälin hujakoilla aina tipahtaisi pykälän taakse ohittelijasta, eli hidastusta tulisi.


      • MunakarvaJombnReiluJohto

        Ajelen vähintään kaksi kertaa Kehä kolmosta kuukaudessa enkä ole kovinkaan usein törmännyt kovinkaan merkittävään ylinopeuteen.
        Pientä ylinopeutta toki on, mutta se johtuu useimmiten erilaisista mittarivirheistä. Joku siis voi ajaa mittarin mukaan todellisen nopeuden olleessa huomattavasti vähemmän. Silloin syntyy tarve ohittaa.


    • Itse666

      Syynä on rahankeruu. Sakotuksen tarkoitus on jo pitkän aikaa ollut valtion pohjattoman rahasäkin täyttäminen. Yhteiskunta tuhoaa itsensä tälläkin tavalla kun kaikesta menee järkipohja pois ja jää vain ikuinen sosialistinen unelma joka ei ole ikinä missään toteutunut eikä tule toteutumaan.

      • Nauha-ajoa.opetella

        Kyllä kuri pitää maantiellä olla, oli sitten vaikka mainisemasi sosialistinen unelma.
        Se kaikkien etu, myös sen vajavaisilla opeilla liikkuvan. Alkaa jo liikenne olemaan sitä luokkaa, ettei häiriköitä kaivattaisi.


    • Mahtaako suurin osa kyyläämiseen myönteisesti suhtautuvia olla joko poliiseja, huonoja kuskeja tai muuten vain autoilijavihamielistä porukkaa? Ajan jonkin verran autolla, mutta muutamaa kaaharia ja liikenteen vaarantajaa enempää en ole havainnut. Monet lujaakin ajavat ovat siitä huolimatta taitavia ajajia.

      Aivan ylettömiä kaahareita ja muuten vain törppöjä sopii tietysti rangaista ja mahdollisuuksien mukaan jopa estää auton lähelle pääsy, mutta se pilkun tarkka nopeuksien vahtiminen ei ole muuta kuin joko kiusan tekoa tai sitten yksinomaan rahan ryöstämistä erilaisten verukkeiden perusteella. Tasainen säädettyä nopeutta kököttäminen turruttaa myös mielen ja huomiokyvyn. Ei ihmistä ole luotu robotiksi.

      Ennen viimeisintä nopeusvalvonnan kiristystä ajamisessa oli mielestäni sopiva väljyys. Nyt sen sijaan kyylääminen on saanut jo suorastaan mielisairaita piirteitä. Autoilijaa suorastaan vainotaan.

      Autoilijan oikeusturva joutuu myös koetukselle, koska pitää uskoa kaiken maailman peltitötteröitä ja konstaapelien tutkia, jotka voivat aivan hyvin näyttää mitä lukemia tahansa, kuten on käynyt ilmi. Samoin tunnuksettomista autoista kyylääminen nakertaa jo ihmisen luottamusta poliisiin. Ilman tunnuksia poliisi ei ole poliisi vaan suorastaan valepoliisi.

      • Sosialismi.on.rikos

        Jos Seppo ajat vähän, silloin vähän näet kaahareita.
        Kyllä heitä on liiaksi asti, joka maanteillä laajemmin liikkuu ja huomaa.
        Neuvostoliitossa oli ankarat lait, kun ei ollut politpyroo takana, papat siellä.
        Heille tyhjennettiin kadut kun kulkivat.
        Eräskin tapaus:
        mies voitti arpajaisissa Volga auton. Onneton meni myymään sen.
        Sai siitä 7 vuotta vankilaa.
        Hän ei kaahailllut ainakaan.

        Kuri ja järjestys maanteille, niitä rangaista, jotka rikkoo.
        Näin se toimii oikeusvaltiossa.
        Vain siviilipoliisi voi nämä silmänpalvoja kaaharit saada kiinni.
        Noin yleensä, pahimmat. Lisää valvontaa, se kaikkien etu.
        Nyt tullut automaatti tunnistajat poliisille, sillä saa nokittua monet, jotka juuri tätä "VASURIA" pääosin, jotka luulee ettei heille kuulu yhteiskunnan verojen maksu, sosialisti presidenttien tapaan.


      • Kyllä vahtiminen on aivan muun kuin oikeusvaltion tunnusmerkki. Eihän peltipönttö juuri seinämikrofonista eroa. Eikös näissä diktatuureissa seinän rakennusaine sisältänyt 50 % betonia ja 50 % mikrofonia?

        Muistaakseni peräti porvareiden ideologiaan kuuluu vapauden ajatus. Ovatko tämänpäivän porvarit kommunisteja?


      • Pankkopojan.dilemma
        Sosialismi.on.rikos kirjoitti:

        Jos Seppo ajat vähän, silloin vähän näet kaahareita.
        Kyllä heitä on liiaksi asti, joka maanteillä laajemmin liikkuu ja huomaa.
        Neuvostoliitossa oli ankarat lait, kun ei ollut politpyroo takana, papat siellä.
        Heille tyhjennettiin kadut kun kulkivat.
        Eräskin tapaus:
        mies voitti arpajaisissa Volga auton. Onneton meni myymään sen.
        Sai siitä 7 vuotta vankilaa.
        Hän ei kaahailllut ainakaan.

        Kuri ja järjestys maanteille, niitä rangaista, jotka rikkoo.
        Näin se toimii oikeusvaltiossa.
        Vain siviilipoliisi voi nämä silmänpalvoja kaaharit saada kiinni.
        Noin yleensä, pahimmat. Lisää valvontaa, se kaikkien etu.
        Nyt tullut automaatti tunnistajat poliisille, sillä saa nokittua monet, jotka juuri tätä "VASURIA" pääosin, jotka luulee ettei heille kuulu yhteiskunnan verojen maksu, sosialisti presidenttien tapaan.

        "Nyt tullut automaatti tunnistajat poliisille, sillä saa nokittua monet, jotka juuri tätä "VASURIA" pääosin, jotka luulee ettei heille kuulu yhteiskunnan verojen maksu, sosialisti presidenttien tapaan".

        Ja taas tuli vasurit ja sosialistipresidentit :D :D

        Mene jo lääkäriin ja kerro naurettavasta pakkomielteestäsi. Suo siis lääkärillekin mahdollisuus nauraa.


      • Keskittyisit.itseesi
        Pankkopojan.dilemma kirjoitti:

        "Nyt tullut automaatti tunnistajat poliisille, sillä saa nokittua monet, jotka juuri tätä "VASURIA" pääosin, jotka luulee ettei heille kuulu yhteiskunnan verojen maksu, sosialisti presidenttien tapaan".

        Ja taas tuli vasurit ja sosialistipresidentit :D :D

        Mene jo lääkäriin ja kerro naurettavasta pakkomielteestäsi. Suo siis lääkärillekin mahdollisuus nauraa.

        Siinä neuvoja Ope Oulusta, jolla loppui apteekissa raha.


      • YK-raportti
        Keskittyisit.itseesi kirjoitti:

        Siinä neuvoja Ope Oulusta, jolla loppui apteekissa raha.

        Tuliko EU:n vastaus?


    • MunakarvaJombnReiluJohto

      Olen samaa mieltä, että poliisin toiminnan painopiste kaipaisi aika perusteellista muutosta oikeiden rikosten selvittämisen suuntaan.
      Toki noita kaahareitakin pitää jollakin tavalla ojentaa. Yksi tapa voisi olla kortin poisotto riittävän pitkäksi ajaksi toistuvista törkeistä ylinopeuksista.
      Ensikertalaiselle voisi ylinopeudesta esim 20 km/h saakka antaa huomautuksen ja vuoden sisällä toistuvasta sitten reilusti sakkoa.

      • Sinänsä poliisit tiellä eivät allekirjoittanutta haittaa, vaan se pikkutarkka nysvääminen. Olemattomat toleranssit rasittavat paitsi hermoja niin myös kuluttavat auton jarruja ja kasvattavat polttoaineen kulutusta. Luulisi "viherhuuhkajienkin" jo vastustavan tätä jo mielisairaudeksi paisunutta kyttäämistä.


      • Kysyvä
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Sinänsä poliisit tiellä eivät allekirjoittanutta haittaa, vaan se pikkutarkka nysvääminen. Olemattomat toleranssit rasittavat paitsi hermoja niin myös kuluttavat auton jarruja ja kasvattavat polttoaineen kulutusta. Luulisi "viherhuuhkajienkin" jo vastustavan tätä jo mielisairaudeksi paisunutta kyttäämistä.

        "Olemattomat toleranssit rasittavat paitsi hermoja niin myös kuluttavat auton jarruja ja kasvattavat polttoaineen kulutusta".

        Ei täysin aukea tuo mitä yrität kertoa, joten avaa hieman lausumaasi.


      • Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Sinänsä poliisit tiellä eivät allekirjoittanutta haittaa, vaan se pikkutarkka nysvääminen. Olemattomat toleranssit rasittavat paitsi hermoja niin myös kuluttavat auton jarruja ja kasvattavat polttoaineen kulutusta. Luulisi "viherhuuhkajienkin" jo vastustavan tätä jo mielisairaudeksi paisunutta kyttäämistä.

        Olet siis saanut ylinopeussakon kun noin kuumana käyt.

        Olihan se niin ettei sosialistisissa maissa kytätty muita autoilijoita kun länsimaisia niitä sakotettiin kuuleman mukaan ihan miliisien palkanlisänä.


      • AIKAA.EI.VOI.MUUTTAA
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Sinänsä poliisit tiellä eivät allekirjoittanutta haittaa, vaan se pikkutarkka nysvääminen. Olemattomat toleranssit rasittavat paitsi hermoja niin myös kuluttavat auton jarruja ja kasvattavat polttoaineen kulutusta. Luulisi "viherhuuhkajienkin" jo vastustavan tätä jo mielisairaudeksi paisunutta kyttäämistä.

        Seppo vissiin ajaa käsijarru päällä' aina ?
        Ei ajaessa jarruja tarvita, kun tasaista vauhtia edetään.
        Mitä hiljempaa ajetaan sen vähemmällä polttoineella päästään.
        Ilmanvastus syö paljon polttoainetta.
        Me huru-ukot ennätetään ihan hyvin vaikka ei ylinoputta ajeta.
        hyvä nyt kun tuli isommat sakot/sanktioit ylinoppeuksiinkin.
        Jos esimerkinä kapi otetaan, mihin hälläkin mukasmas kiire ?
        Veltollankin ohjeita>
        "”Kun annetaan vähän rentouttavaa, esimerkiksi otetaan pieni huikka ja lähdetään liikenteeseen, autoilija on paljon parempi liikenteessä esimerkiksi tämmöisissä kaupungeissa kuin Helsinki.” (Pertti ”Veltto” Virtanen vuonna 2007)
        .
        Kapin omaa käsialaa>
        "Sain 464 euron ylinopeussakon, kun Salosta Turun moottoritielle johtavalla tienpätkällä ajoin vastaan tulleen poliisiauton tutkan mukaan 79 km:n tuntinopeutta 50 km:n nopeusrajoitusalueella."



        "mutta tämä oli kahden kuukauden sisällä jo toinen samanlainen. Kesä-heinäkuun vaihteessa Rautavaarapäiville mennessäni ajoin Leppävirralla 80 km:n nopeusrajoitusalueella ”peltipoliisin” mukaan 105 km tunnissa, ja mätkähti 560 euron sakko. Sen jouduin käymään selvittämässä Helsingin pääpoliisiasemalla."

        .

        "Kun sitten poliisi minut puhalluttaessaan ja autossaan sakkoa kirjoittaessaan viivytti minua siinä varmaan n. 10 minuuttia, minulle tuli entistä kiireempi ja moottoritielle päästyäni ajelin lähes koko matkan, toistasataa kilometriä moottoritien vasenta kaistaa n. 130 km:n nopeutta, kun oikealla kaistalla oli koko ajan melko ruuhkaista."

        EI AIKAA VASTAAN VOI TAISTELLA, se on mikä on.
        Vaikka ajat 1000 km /h nopeudella, aika on aina sama.


      • MunaKarvaJombnReiluJohto
        AIKAA.EI.VOI.MUUTTAA kirjoitti:

        Seppo vissiin ajaa käsijarru päällä' aina ?
        Ei ajaessa jarruja tarvita, kun tasaista vauhtia edetään.
        Mitä hiljempaa ajetaan sen vähemmällä polttoineella päästään.
        Ilmanvastus syö paljon polttoainetta.
        Me huru-ukot ennätetään ihan hyvin vaikka ei ylinoputta ajeta.
        hyvä nyt kun tuli isommat sakot/sanktioit ylinoppeuksiinkin.
        Jos esimerkinä kapi otetaan, mihin hälläkin mukasmas kiire ?
        Veltollankin ohjeita>
        "”Kun annetaan vähän rentouttavaa, esimerkiksi otetaan pieni huikka ja lähdetään liikenteeseen, autoilija on paljon parempi liikenteessä esimerkiksi tämmöisissä kaupungeissa kuin Helsinki.” (Pertti ”Veltto” Virtanen vuonna 2007)
        .
        Kapin omaa käsialaa>
        "Sain 464 euron ylinopeussakon, kun Salosta Turun moottoritielle johtavalla tienpätkällä ajoin vastaan tulleen poliisiauton tutkan mukaan 79 km:n tuntinopeutta 50 km:n nopeusrajoitusalueella."



        "mutta tämä oli kahden kuukauden sisällä jo toinen samanlainen. Kesä-heinäkuun vaihteessa Rautavaarapäiville mennessäni ajoin Leppävirralla 80 km:n nopeusrajoitusalueella ”peltipoliisin” mukaan 105 km tunnissa, ja mätkähti 560 euron sakko. Sen jouduin käymään selvittämässä Helsingin pääpoliisiasemalla."

        .

        "Kun sitten poliisi minut puhalluttaessaan ja autossaan sakkoa kirjoittaessaan viivytti minua siinä varmaan n. 10 minuuttia, minulle tuli entistä kiireempi ja moottoritielle päästyäni ajelin lähes koko matkan, toistasataa kilometriä moottoritien vasenta kaistaa n. 130 km:n nopeutta, kun oikealla kaistalla oli koko ajan melko ruuhkaista."

        EI AIKAA VASTAAN VOI TAISTELLA, se on mikä on.
        Vaikka ajat 1000 km /h nopeudella, aika on aina sama.

        HO HOO, HO HOO! Nimismiestuttavani sanoi, että ääliö mies vaikka olisi sukulaisesikin.


      • AIKAA.EI.VOI.MUUTTAA kirjoitti:

        Seppo vissiin ajaa käsijarru päällä' aina ?
        Ei ajaessa jarruja tarvita, kun tasaista vauhtia edetään.
        Mitä hiljempaa ajetaan sen vähemmällä polttoineella päästään.
        Ilmanvastus syö paljon polttoainetta.
        Me huru-ukot ennätetään ihan hyvin vaikka ei ylinoputta ajeta.
        hyvä nyt kun tuli isommat sakot/sanktioit ylinoppeuksiinkin.
        Jos esimerkinä kapi otetaan, mihin hälläkin mukasmas kiire ?
        Veltollankin ohjeita>
        "”Kun annetaan vähän rentouttavaa, esimerkiksi otetaan pieni huikka ja lähdetään liikenteeseen, autoilija on paljon parempi liikenteessä esimerkiksi tämmöisissä kaupungeissa kuin Helsinki.” (Pertti ”Veltto” Virtanen vuonna 2007)
        .
        Kapin omaa käsialaa>
        "Sain 464 euron ylinopeussakon, kun Salosta Turun moottoritielle johtavalla tienpätkällä ajoin vastaan tulleen poliisiauton tutkan mukaan 79 km:n tuntinopeutta 50 km:n nopeusrajoitusalueella."



        "mutta tämä oli kahden kuukauden sisällä jo toinen samanlainen. Kesä-heinäkuun vaihteessa Rautavaarapäiville mennessäni ajoin Leppävirralla 80 km:n nopeusrajoitusalueella ”peltipoliisin” mukaan 105 km tunnissa, ja mätkähti 560 euron sakko. Sen jouduin käymään selvittämässä Helsingin pääpoliisiasemalla."

        .

        "Kun sitten poliisi minut puhalluttaessaan ja autossaan sakkoa kirjoittaessaan viivytti minua siinä varmaan n. 10 minuuttia, minulle tuli entistä kiireempi ja moottoritielle päästyäni ajelin lähes koko matkan, toistasataa kilometriä moottoritien vasenta kaistaa n. 130 km:n nopeutta, kun oikealla kaistalla oli koko ajan melko ruuhkaista."

        EI AIKAA VASTAAN VOI TAISTELLA, se on mikä on.
        Vaikka ajat 1000 km /h nopeudella, aika on aina sama.

        Hyvänen aika! Kyllä alamäessäkin täytyy ajaa pilkuntarkasti. Siinä sitä mustaa kultaa kuluukin, kun täytyy ykkösellä jurnuttaa, etteivät nopeusrajoitukset ylity.


      • Kysyvä kirjoitti:

        "Olemattomat toleranssit rasittavat paitsi hermoja niin myös kuluttavat auton jarruja ja kasvattavat polttoaineen kulutusta".

        Ei täysin aukea tuo mitä yrität kertoa, joten avaa hieman lausumaasi.

        Nopeusrajoituksissa on muutaman kilometrin toleranssi. Toisin sanoen, jos on esim. rajoitus 80 km/h, niin sen saa muutamalla kilometrillä ylittää ilman, että syyllistyy rangaistavaan rikokseen. Sen sijaan siitä miten hiljaa matelee, ei rangaista mitenkään.


      • Kysyvä
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Nopeusrajoituksissa on muutaman kilometrin toleranssi. Toisin sanoen, jos on esim. rajoitus 80 km/h, niin sen saa muutamalla kilometrillä ylittää ilman, että syyllistyy rangaistavaan rikokseen. Sen sijaan siitä miten hiljaa matelee, ei rangaista mitenkään.

        Kiitos tarkennuksesta. Eipä tuo toleranssi ole ainakaan itseäni vaivannut. Joitain ylinopeutta ajavia kuskeja se näyttää vaivaavan, kun aina tolppien kohdalla jarruvalot syttyy ja vauhti putoaa reilusti. Sitten taas äkkiä kiihdytetään aiempaan ylinopeuteen. Pistää miettimään että mitähän järkeä on ajaa "pumpaten", kun voi pehmeämminkin ajaa.

        Hyvin on pärjännyt ilman hermojen menetystä, eikä jarrutkaan ole kuluneet tai bensan kulutus lisääntynyt, kuten kohdallasi kuvailit. Jos näin kävisi omalla kohdalla, niin silloin olisi syytä tarkistaa omaa ajotapaa ja asennetta.


      • Ja.kepun.vika
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Hyvänen aika! Kyllä alamäessäkin täytyy ajaa pilkuntarkasti. Siinä sitä mustaa kultaa kuluukin, kun täytyy ykkösellä jurnuttaa, etteivät nopeusrajoitukset ylity.

        Ykkösellä kurnuttaa ?
        Millainenhan on ajotapasi.
        Jos jarrupolinta painat samaan aikaan kun ykkösellä kurnuutat, kyllä siinä silloin bensaa palaa.


      • Kysyvä kirjoitti:

        Kiitos tarkennuksesta. Eipä tuo toleranssi ole ainakaan itseäni vaivannut. Joitain ylinopeutta ajavia kuskeja se näyttää vaivaavan, kun aina tolppien kohdalla jarruvalot syttyy ja vauhti putoaa reilusti. Sitten taas äkkiä kiihdytetään aiempaan ylinopeuteen. Pistää miettimään että mitähän järkeä on ajaa "pumpaten", kun voi pehmeämminkin ajaa.

        Hyvin on pärjännyt ilman hermojen menetystä, eikä jarrutkaan ole kuluneet tai bensan kulutus lisääntynyt, kuten kohdallasi kuvailit. Jos näin kävisi omalla kohdalla, niin silloin olisi syytä tarkistaa omaa ajotapaa ja asennetta.

        Eipä kai rajoitukset haittaa, jos 80 km rajoitusalueella ajaa kahta kymppiä. Silloinhan toleranssia jää vaikka myytäväksi. Mielestäni autolla ajamisen pitäisi kuitenkin olla joustavaa ja sujuvaa.

        Liikennepolitiikkaa tekevien olisi hyvä tarkistaa ihmiskuvansa. Ei ihminen ole sorvi, joka toimii asetettujen rajoitusten mukaisesti.


      • Ja.kepun.vika kirjoitti:

        Ykkösellä kurnuttaa ?
        Millainenhan on ajotapasi.
        Jos jarrupolinta painat samaan aikaan kun ykkösellä kurnuutat, kyllä siinä silloin bensaa palaa.

        Typerät säännöt johtavat yleensä typerään käyttäytymiseen. Kas siinä pulma.


      • Kommaria.koittelee
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Typerät säännöt johtavat yleensä typerään käyttäytymiseen. Kas siinä pulma.

        Höpsistä !
        LIIKENTEESSÄ NIIN PALJON MUITAKIN, PAKKO OLLA TIUKAT SÄÄNNÖT.
        Edes oikea kommari ei vaadi säännöttömyyttä sinne.
        Kun nauhana edetään, se heti poikki, kun jotkut alkaa soveltaa omia säännöksiään.
        Heikoin lenkki katkaisee koko ketjun.


      • Kysyvä
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Eipä kai rajoitukset haittaa, jos 80 km rajoitusalueella ajaa kahta kymppiä. Silloinhan toleranssia jää vaikka myytäväksi. Mielestäni autolla ajamisen pitäisi kuitenkin olla joustavaa ja sujuvaa.

        Liikennepolitiikkaa tekevien olisi hyvä tarkistaa ihmiskuvansa. Ei ihminen ole sorvi, joka toimii asetettujen rajoitusten mukaisesti.

        Teillä on oltava nopeusrajoitukset ja niille valvontaa, sillä muuten onnettomuuksien ja ruumiiden määrä kasvaisi räjähdysmäisesti. Eihän siinä mitään jos kaaharit ja rattijuopot ajaisivat metsään ja heittäisivät veivinsä, mutta kun usein käy niin että kaahari tai rattijuoppo ajaa toista päin ja selviää kolarista vammoitta, ja viaton kuolee. Piittaamattomille ne säännöt ovat, fiksut pärjäisivät ilmankin.


      • Mielenvikaisuutta hipovalla niuhotuksella ei kukaan pelastu. Kaatuminen ja muut liikenteen ulkopuoliset onnettomuudet aiheuttavat enemmän kuolemia kuin liikenne. Miksei näitä kytätä yhtä suurella intohimolla kuin liikennettä?

        Juopuneena toikkarointi muualla kuin liikenteessä aiheuttaa varmasti enemmän kuolemia kuin joku juoppo liikenteessä. Mutta nämä kaikki olisivat työläitä valvoa. Siksi helpointa on mennä tien poskeen rahasäkin suu apposellaan ja kiskoa rahaa mitättömistä nopeuden ylityksistä ja mittavirheistä.


      • Pikku.pioneeri
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Eipä kai rajoitukset haittaa, jos 80 km rajoitusalueella ajaa kahta kymppiä. Silloinhan toleranssia jää vaikka myytäväksi. Mielestäni autolla ajamisen pitäisi kuitenkin olla joustavaa ja sujuvaa.

        Liikennepolitiikkaa tekevien olisi hyvä tarkistaa ihmiskuvansa. Ei ihminen ole sorvi, joka toimii asetettujen rajoitusten mukaisesti.

        Pitää Seppo hyvä, hitaampienkin sopia maanteille, ei voida leikkuupuimureilla, traktoreilla ym hitailla ajaa tien pientareella, siinä nurmikolla.
        Kuten mainittu, aika ei muutu miksikään, vaikka otetaan varman päälle siinäkin tilanteessa, ettei ohiteta summanmutikassa. Muutama kymmensekunttinen ei tee mitään lovea, eläämän voi loven tehdä.

        Vähän jo kuullostaa kuin Neuvostoliitossa aikoinaan, pampuille oli jopa omat kaistat maanteillä/kaduilla, jos sinne tavallinen eksyi, saattoi jopa linnaa tulla.
        Jos ratkaisua asiaan hakisi, olisi kommunistivalta. Silloin ei olisi varaa ajella maanteillä. Kommunisti johtajat asuisi palatseissaan, jos liian lähelle niitä menet, joudut työleirille. Syöt kommunistijohtajien laatimien annosten mukaan.
        Maa on demokraattinen ja työläisvaltainen, sanovat kommunistijohtajat.
        Kadut ja tiet on tyhjiä autoista, muilta paistsi kommunisti eliitiltä.
        Silloin on tilaa. Ei ole Sepon mainitsemia hidasteita. pahimmat hidasteet on työleireillä. Ja uudelleen kasvatus leireillä.


      • Kyllä minä tekisin lain rahtiliikennettä varten erikseen. Hitaat autot voisivat liikkua tiellä vain tiettyyn kellonaikaan.

        Muutoin kuvauksesi muistuttaa hyvin paljon nykypäivän Euro-Suomi-Finland-nimistä tasavaltaa. Mukavasti mustilla kuljetetuilla autoilla täällä eliitti huristelee. Ei tarvitse menettää hermoja aggressiivisen nopeusvalvonnan takia. Sen kuin vetelee sikeitä auton takapenkillä ja ryhtyy sitten määränpäässä tuomitsemaan, milloin mitäkin.

        Ei täällä kukaan edes tiedä sitä, mikä tehtävä kenellekin kuuluu. EK:n nokkamiehelläkin näyttää olevan vähintään ministerin status.


    • rahastamassa

      Tarkoitus kerätä paljon rahaa

    • ManiManiManii

      Lisää euroja Valtion kassaan!!! Jotta voivat ne sitten piilottaa Veroparatiiseihin ^^

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      127
      6758
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4214
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3004
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1980
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1669
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1509
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      90
      1493
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1441
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1396
    Aihe