Tullin ajolupa ja siirtolupa ovat voimassa seuraavin ehdoin:
*
autoveroilmoitus annetaan viiden päivän kuluessa luvan myöntämisestä.
*
luvan voimassaolo päättyy 10 päivän kuluttua verotuspäätöksen tekemisestä.
*
ajoneuvon omistusoikeutta ei saa luovuttaa.
*
ajoneuvon rekisteröintikatsastus on aloitettava 10 päivän kuluessa luvan myöntämisestä.
*
Jos veroilmoitus tai verotus peruutetaan, verovelvolliselta peritään 100 euron maksun lisäksi maksu, jonka suuruus on enintään yksi kymmenesosa siitä verosta, joka ajoneuvosta olisi tullut säännönmukaisesti suorittaa.
Ajoluvan perusteella ajoneuvoa saavat käyttää vain luvanhaltija ja hänen perheenjäsenensä.
Ajoluvan ehtojen rikkomisesta voi seurata viranomaisaloitteinen verotus tai veronkorotus. Tulli valvoo, että kaikki ajoluvan saaneet ajoneuvot tulevat lopulta myös verotetuiksi.
ylläoleva teksti www.tulli.fi sivuilta
eli jos joutuisin myymään tuontiautoni suomessa, maksan 100€ 1/10 osan verosta? vai antaako tulli saavikaupalla muita "lisä" maksukehotteita? kukaan joutunut samaan tilanteenseen?
tietoa kaivataan.
autoveron peruminen
ttt
1
968
Vastaukset
- laskeskelija
Vervelvollisuus voidaan siirtää uudelle omistajalle ilman lisäkuluja, selvitä asia tullista.
Uusi omistaja joutuu hakemaan autoon uuden ajoluvan tullilta, vanhan voimassaolo päättyy kaupantekoon. Voit kuitenkin joutua 3kk ajoluvan kanssa ongelmiin, myöntämisen ehtona on että auto tulee omaan käyttöön ja nyt tulli voi katsoa tuonnin tapahtuneen kaupallisessa mielessä => Olet ajanut autolla jonka ajolupa ei ole ollut voimassa, seurauksena ajoneuvoveron periminen korotettuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703