Joka haluaa, hän myös saa todisteen Jumalasta

Jos ateisti haluaa ostaa itselleen käytetyn auton ja on järkevä, hän haluaa koeajaa sen ja varmistaa, että se toimii moitteettomasti. Tai jos ateisti haluaa tietää onko joku ruoka hyvää vai pahaa, hän ei voi tietää sitä ennenkuin on itse maistanut sitä. Kukaan ulkopuolinen ei voi antaa hänelle "objektiivista tieteellistä todistetta" että ruoka on hyvää. Hänen täytyy itse maistaa sitä.
Sama on myös silloin kun on kysymys Jumalan olemassaolosta. Emme voi todistaa ateistille sellaista, minkä hänen on itse koettava, "maistettava".
Psalmin kirjoittaja sanookin: "Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka Häneen turvaa." (Ps.324:9)

Uskovat uskovat Jumalaan, koska he eivät ole halunneet uskoa vain kuulopuheisiin, vaan ovat halunneet henkilökohtaisesti saada todisteen Jumalasta Jeesuksen kautta ja ovat myös saaneet sen. Ihmisen täytyy siis ITSE hankkia tuo todistus, eikä pyytää toisilta ihmisiltä "tieteellistä todistetta" Jumalasta.
Ateistit eivät ole halunneet saada tätä todistetta ja siksi heillä ei sitä myöskään ole - heidän omasta syystään.

9

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mark7

      No joo.Maistoin tuota Paimentolaisten Vuorijumalaasi.
      Katkusi Esinahalle.
      Ryhdyn kuitenkin rakentamaan maailmanselitystäni reaalimaailman faktojen pohjalta.
      Pronssikautisten shamaanien näkyleivän kautta saama ilmoitus on ajanvietettä.

    • hattiwatt1

      Raamattu on paimentolaismiehen keksimä satukirja. Totuus jonka sinäkin jaakob tiedät mutta pelossasi kiellät :)

      14 "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen. 15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään"

      Millainen jumalaolento vaatii linnulta pään revittäväksi irti ja veren roiskimisen ympäri omaa alttariaan? ... Arvasit oikein, nimittäin se narsistinen, sadistinen, moraaliton ja paha jumalaolento, jonka paimentolaismies loi oman kuvansa mukaiseksi.

    • xoxoxoxo

      "Uskovat uskovat Jumalaan, koska he eivät ole halunneet uskoa vain kuulopuheisiin, vaan ovat halunneet henkilökohtaisesti saada todisteen Jumalasta Jeesuksen kautta ja ovat myös saaneet sen."

      Nimenomaan näin. Täällä on usein suositeltu ateisteille rukoilua kokeiluna ja todisteiden saamisen menetelmänä. Vilpitön rukoilu, keskustelu hengessään, pyhässä hengessä mikäli se onnistuu, niin todisteita tulee.

      Jumala todistaa aina itsestään.

      On kuitenkin myös osattava kuulla niitä todisteita. On osattava nähdä ja havaita. On osattava olla tarkkana, ja on osattava muistaa. On osattava luottaa pyhään henkeen, joka on meissä kaikissa, jos sallimme Hänet.

      Turhat ennakkoluulot kun ihminen karsisi pois mielestään, niin yhteydenpito Jumalaan onnistuisi paljon helpommin.

      Todisteiden saaminen on peräisin siitä, että on lähtenyt hakemaan niitä todisteita, toisin sanoen on riittävän avomielisesti lähtenyt tutkimaan asiaa.

      Jokaisella ihmisellä on henki jota hän voi itse tarkkailla ja tutkia. Ei sitä kukaan muu voi tehdä toisen puolesta!

      Aloittaja on aivan oikeassa, että "Ihmisen täytyy siis ITSE hankkia tuo todistus, eikä pyytää toisilta ihmisiltä "tieteellistä todistetta" Jumalasta."

      • asdadsasadadsasdasddsa

        Minäkin osaan puhua itselleni. Se on rauhoittavaa ja voi auttaa selventämään ajatuksiani. Miksi ajattelisin, että siihen liittyy joku jumala?


    • vihtuilija

      "Jos ateisti haluaa ostaa itselleen käytetyn auton ja on järkevä, hän haluaa koeajaa sen ja varmistaa, että se toimii moitteettomasti. "

      Ensin varmistun siitä, että kyseinen auto on olemassa...varsinkin jos kyseessä on tyhjän myyjä kuten mustalaiset.

      "Tai jos ateisti haluaa tietää onko joku ruoka hyvää vai pahaa, hän ei voi tietää sitä ennenkuin on itse maistanut sitä. "

      Ja jotta voi ruokaa maistaa, se täytyy olla maistettavissa. Jos ko.ruokaa ei ole sitä on hankala maistaa....

      "Sama on myös silloin kun on kysymys Jumalan olemassaolosta. Emme voi todistaa ateistille sellaista, minkä hänen on itse koettava, "maistettava"."

      Aivan, kuten jo totesinkin. Mutta ketkä te ja miksi? Mikä tarve on kaikille tuoda ruoka maistettavaksi, jonka vain väitetään olevan olemassa....eli usko että väitetty ruoka on hyväää....ja tee kuten me sanomme, koska et ole maistanut ruokaamme, joka on hyvää joka on totuus joka todistetaan siten ettette pysty todistamaan aukottomasti ettei kuu ole juustoa!

    • Nymäsanon

      Se ei haittaisi jos te "uskovaiset" uskoisitte vaan ihan itseksenne,mutta mutta ei pakko on muiden elämäntapaan väärin tai oikein elämiseen puuttua. Ei p....kle

    • DRHouse

      Siis pitää uskoa jotta voi uskoa? Eihän tuossa ole pätkääkään logiikkaa...

    • voihyvääpäivää

      "Jos ateisti haluaa ostaa itselleen käytetyn auton ja on järkevä, hän haluaa koeajaa sen ja varmistaa, että se toimii moitteettomasti."
      NO JUST NIIN, vajakki! Käytetyn auton ostaja haluaa ensin NÄHDÄ sen auton. Sitten TARKISTAA SEN PAPERIT. Sitten KOEAJAA SEN KUNNOLLA.
      TÄMÄ KAIKKI ENNEN KAUPPOJA! Idiootti! ENNEN!!!
      Missä voi nähdä sinun vajakin jumalan!? Missä tarkistaa sen paperit!? Miten koeajaa sen jumalan!? Sinä loputtoman tyhmä vajakki vaadit, että pitää ostaa ja maksaa käytetty jumala ENSIN ja vasta sitten saa tietää, onko mokomaa olemassa!!!
      KYLLÄ OLI TAAS OIKEIN VAJAKKI VERTAUS!!! TOLLO!

    • No missä tätä Jumalaa voi testata ja mitä testattavia ominaisuuksia Jumalallsi on.

      Onko vaikkpa lottovoiton arvonnassa, tulevien onnettomuuksien tietämisessä tai ihmevoimista saatavana kriittistä tietoa, jotta hänen voimansa voi ottaa vakavasti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3246
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      135
      2325
    3. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      110
      2285
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      170
      1994
    5. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      93
      1906
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      103
      1681
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1555
    8. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      131
      1399
    9. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1313
    10. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1240
    Aihe