Jälleen kerran ihmisen ja universumin loppu.

Yhäuudelleenjauudelleen

Ihmisen kuollessa ruumis palaa maatuessaan atomeiksi, joista oli tehty.

Siihen onko ihmisellä sielu joka erkanee kuolessa en usko.

Atomit jatkavat poukkoiluaan universumin loppuun asti. Joka koitaa kunnes jokainen tähti on kuluttanut energiansa ja sammunut.

Suurimmat tähdet muuttuvat mustiksiaukoiksi ja lopulta nielevät universumin tuhkat.

Lopulta aukkojen nieltyä kaikki seuraa taas uusi bigbang.

Bigbangissä aika alkaa taas uudelleen ja yhtenä päivänä synnymme taas uudelleen ???

8

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222

      Voisi olla niin ja on lukemattomia kertoja ollut niin. Mutta jopa Hare Krishna liikkeen kirjat puhuvat, että tämä nykyinen maailma olisi viimeinen. Enää ei voisi tapahtua uutta Big Bangia? Vaikea sanoa mistä se johtuu?

      Luen juuri tiedekirjaa: Maailmankaikkeuden alku, jossa pohditaan mm. entropian mahdottomuutta vähentyä, jos tapahtuu useita Big Bangejä perättäin niin entropian määrä jossain vaiheessa tulee niin suureksi, että se saattaisi estää uuden Big Bangin?

      Kannattaa kuitenkin varautua siihenkin mahdollisuuteen, että tämä nykyinen maailma on tosiaan se vihon viimeinen. Raamatussa lukee: Taivaat ja maa katoavat, mutta minun sanani pysyy!

      • Luodaan uusi taivas ja uusimaa sillä entien on kadonnut,näin on tapahtuva Jeesuksen sanojen mukaan,kun tämä armotalous aika kerran päättyy.


    • »Bigbangissä aika alkaa taas uudelleen ja yhtenä päivänä synnymme taas uudelleen ???»

      Liekö mitään syytä olettaa, että tällaisessa ikuisen paluun syklisessä maailmankaikkeudessa jokaikinen asia muotoutuisi syntyvässä kaikkeudessa täsmälleen samalla tavalla, kuin edellisissä versioissa itsestään? Mitään todisteita syklisestä maailmankaikkeudesta ei ole ja tuskin voisi olla, mikäli tapahtuva tuho olisi perusteellinen. Jopa luonnontieteessä kuitenkin tunnetaan jonkinlainen malli asiasta:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ekpyrosis

    • Uudelleem

      Uudessa syntyvässä universumissa muutoksiin riittää "perhosten siipien lyönnit"
      Uudet maailmankaikkeudet on uusia ja me atomeiksi muuttuneet saadaan uusi mahdollisuus...

    • zoomkm

      Joka kerta ihmisen ja universumin uudelleensyntymän jälkeen. Ihmisen tulevaisuus muuttuu pienien tekojen jälkeen. Niin joka kerta ei synny ja kehity sama jatkumo ihmisille...

    • Atomismi

      Aineella on atominsa, jotka eivät katoa vaikka ihminen tai eläin kuolee, ne ovat aineellsen perustaa. Kokijalla on "atominsa", jotka eivät katoa vaikka ihminen tai eläin kuolee, ne ovat henkisen, tietoisen perustaa. Aine ja henki siis jatkavat olemassaoloaan.

      • JumalanKuva

        Sielu on ainutkertainen tietoinen kokeva subjeltiivinen henkinen näkökulma maailmaan.


    • Tulen...lapsi

      Minä tulen... Minä tulessa tulen palaamaan ja vielä joskus tulen palaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe