Aabrahamin isä oli Aramealainen ja Äiti

Heettiläinen

Hesekiel 16 Ja minulle tuli tämä Herran sana: "Ihmislapsi, ilmoita Jerusalemille sen kauhistukset ja sano: Näin sanoo Jerusalemille Herra, Herra: Sinun sukusi ja syntysi on kanaanilaisten maasta;

isäsi oli amorilainen ja äitisi heettiläinen. Ja näin oli sinun syntymäsi: sinä päivänä, jona synnyit, sinulta ei leikattu napanuoraa, sinua ei pesty vedellä, että olisit puhdistunut, sinua ei hierottu suolalla eikä sinua kääritty kapaloihin. Ei kenkään sinua säälinyt, niin että olisi tehnyt sinulle mitään tällaista ja armahtanut sinua, vaan sinut pantiin heitteille kedolle: niin halpana pidettiin sinun henkesi sinä päivänä, jona synnyit. Mutta minä kuljin ohitsesi ja näin sinut, kun sätkyttelit verissäsi. Ja minä sanoin sinulle, kun olit siinä verissäsi: 'Sinun pitää elämän' - niin sanoin minä sinulle, kun olit siinä verissäsi: 'Sinun pitää elämän, minä teen sinut kymmentuhansiksi kuin pellon laihon.'

Hebr. 10:16
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; > Siirry

Rinnakkaisviitteet
Jer. 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. > Siirry
Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. > Siirry
Room. 11:27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." > Siirry
Hebr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansan

17

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öpöpöpöpöpöp

      Suomalainen argeologipariskunta tutki amorilaisten hautaustapoja ja päättyi siihen , että juutalaisilla(heprealaislla) oli samanlaisia tapoja kuin heillä.
      Mooses kuitenkin kertoo kansansa olevan vaeltavia aramealaisia.
      Mitä sanoo DNA testit?
      Suomalaisten alkukoti luullaan olleen Uralin länsipuolella ja kieli onkin sieltä mahdollisesti kotoisin mutta DNA onkin sitten osaltaan Itämeren suunnalta, osittain germaanista ja osittain karjalaista(venäläistä?)
      Samaa voisi sanoa juutalaisista, sekakansaa Lähi-Idästä ja Euroopasta.

    • syntyperä

      Itse uskon raamattuun ja kunnes tiedemiehet lisää tutkivat, en tee arvioita oikeellisuudesta. Jokainen on sukujuuriltaan jostain kotoisin, katso ensin pari kolme vuosisataa taakse päin, ennen kuin rupeaa halventamaan muita. Yllätys on usein tosi asia, itsekin karjalainen, mutta en tippaakaan venäläinen sukujuuriltani. Venäjällä elää paljon muita heimoja, joilla on ollut omat kielensä ja kulttuurinsa, kunnes Venäjän miehittäessä alueita kielet katosivat ja myös heimot ja jäljelle jäi juurettomia ihmisiä, venäläisiä nykyään. Juutalaiset ovat mitä ovat, syntyään juutalaisia.

    • pidetäänsuomenkieli

      Sekakansaa arabeja ovat . Ovat siis sekaisin . Heidät karkotettiin ympäriinsä. Ovat tehneet lapsia pakanaheimoissa sekaantuneet myös arabien kanssa niinkuin kuningas salomokin lankesi epäjumaliinsa ja naisiinsa. Sekakansoja syntyy heimoja tulee . Pahinta heissä on Jeesuksen ihmiseksi syntymisen kieltäminen parasta luovuus. Muslimitkin on sekotusta mutta kieltävät Jeesuksenkin. Tää on tosi vaikee juttu . Eihän kristityt räjäyttele ostareita tai lentokenttiä mutta nää tekee näitä . Rakkaus puuttuu. Se Jeesuslove.

    • Wau

      1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan,

      Aabrahamin pojan, syntykirja.

      1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
      1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
      1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
      1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
      1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
      1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
      1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
      1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
      1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
      1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
      1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
      1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
      1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
      1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
      1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

    • Mielenkiintois-ta

      Aabrahamhan sanoi Abimelekille vaimostaan.

      1 Ms 20:12 Ja hän onkin todella minun sisareni, isäni tytär, vaikkei olekaan äitini tytär; ja niin hänestä tuli minun vaimoni.

      Kuoliko Aabrahamin heettiläinen äiti, kun hän heitti juuri syntyneen lapsensa hyenojen ruuaksi? Raamattu ei tuon enempää kerro Aabrahamin äidistä -vai kertooko?

      Mutta Herra näki sen ja sanoi heitteelle heitetylle Aabrahamille. "Sinun pitää elämän"

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Hes. 16:3-9
        ja sano: Näin sanoo Jerusalemille Herra,
        Herra:
        Sinun sukusi ja syntysi on kanaanilaisten maasta;
        isäsi oli amorilainen ja äitisi heettiläinen.
        Ja näin oli sinun syntymäsi:
        sinä päivänä,
        jona synnyit,
        sinulta ei leikattu napanuoraa,
        sinua ei pesty vedellä,
        että olisit puhdistunut,
        sinua ei hierottu suolalla eikä sinua kääritty kapaloihin.
        Ei kenkään sinua säälinyt,
        niin että olisi tehnyt sinulle mitään tällaista ja armahtanut sinua,
        vaan sinut pantiin heitteille kedolle:
        niin halpana pidettiin sinun henkesi sinä päivänä,
        jona synnyit.

        Mutta minä kuljin ohitsesi
        ja näin sinut,
        kun sätkyttelit verissäsi.
        Ja minä sanoin sinulle,
        kun olit siinä verissäsi:
        'Sinun pitää elämän'
        - niin sanoin minä sinulle,
        kun olit siinä verissäsi:
        'Sinun pitää elämän,
        minä teen sinut kymmentuhansiksi kuin pellon laihon.'
        Sitten sinä vartuit,
        tulit isoksi ja ehdit kauneimpaan kukoistukseesi,
        rintasi paisuivat,
        ja hiuksesi kasvoivat;
        mutta vielä sinä olit alaston ja paljas.
        Niin minä kuljin ohitsesi ja näin sinut,
        ja katso,
        sinun aikasi oli lemmen aika.
        Ja minä levitin liepeeni sinun ylitsesi ja peitin häpysi.
        Ja minä vannoin sinulle
        ja menin liittoon sinun kanssasi,
        sanoo Herra, Herra;
        ja sinä tulit minun omakseni.
        Minä pesin sinut vedellä,
        huuhtelin sinut verestäsi ja voitelin sinut öljyllä.

        KR 1933/-38, 1Kor. 10:1-6
        Sillä minä en tahdo,
        veljet,
        pitää teitä tietämättöminä siitä,
        että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta,
        joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.
        Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt,
        koskapa he hukkuivat erämaassa.
        Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille,
        että me emme pahaa himoitsisi,
        niinkuin he himoitsivat.
        ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta,
        joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.
        Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt,
        koskapa he hukkuivat erämaassa.
        Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille,
        että me emme pahaa himoitsisi,
        niinkuin he himoitsivat.


    • plmb2016

      Heeettiläisten imperium oli vahva ja sotainen,ei ihme että Daavid halusi heettiläisen Uurian vaimon. Messiaan sukuun valittiin hyviä naisia eri heimoista- vahvistettiin tulevia päiviä varten. Onnistunutta, onnistunutta!

      • Rakastan-Raamatua

        Heettiläiset olivat kuuluisia julmuudesta. Mutta Uurian vaimo Batseba oli Kuningas Daavidin neuvonantaja Ahitofelin tytär.
        Kun taas Heettiläinen Uuria oli yksi Daavidin uskollisin sotilas.

        2.Samuelin kirja:12:Ja Herra lähetti Naatanin Daavidin tykö. Kun hän tuli hänen tykönsä, sanoi hän hänelle: "Kaksi miestä oli samassa kaupungissa, toinen rikas ja toinen köyhä. Rikkaalla oli lampaita ja raavaita hyvin paljon. Mutta köyhällä ei ollut muuta kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti sitä, ja se kasvoi hänen luonansa yhdessä hänen lastensa kanssa: se söi hänen leipäpalastansa, joi hänen maljastansa, makasi hänen sylissään ja oli hänelle niinkuin tytär
        Niin rikkaalle miehelle tuli vieras. Mutta hän ei raskinut ottaa omia lampaitansa eikä raavaitansa valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luoksensa; vaan hän otti köyhän miehen karitsan ja valmisti sen miehelle, joka oli tullut hänen luoksensa." Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille: "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma. Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut." Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä olen voidellut sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastanut sinut Saulin käsistä. Minä olen antanut sinulle herrasi linnan ja antanut herrasi vaimot sinun syliisi; ja minä olen antanut sinulle Israelin ja Juudan heimot. Ja jos tämä olisi vähän, niin minä antaisin sinulle vielä sekä sitä että tätä. Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi. Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon. Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden. Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'"

        Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan." Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
        (Sananl. 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Ps. 32:3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        1Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. )

        Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."


      • Etsi-itse
        Rakastan-Raamatua kirjoitti:

        Heettiläiset olivat kuuluisia julmuudesta. Mutta Uurian vaimo Batseba oli Kuningas Daavidin neuvonantaja Ahitofelin tytär.
        Kun taas Heettiläinen Uuria oli yksi Daavidin uskollisin sotilas.

        2.Samuelin kirja:12:Ja Herra lähetti Naatanin Daavidin tykö. Kun hän tuli hänen tykönsä, sanoi hän hänelle: "Kaksi miestä oli samassa kaupungissa, toinen rikas ja toinen köyhä. Rikkaalla oli lampaita ja raavaita hyvin paljon. Mutta köyhällä ei ollut muuta kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti sitä, ja se kasvoi hänen luonansa yhdessä hänen lastensa kanssa: se söi hänen leipäpalastansa, joi hänen maljastansa, makasi hänen sylissään ja oli hänelle niinkuin tytär
        Niin rikkaalle miehelle tuli vieras. Mutta hän ei raskinut ottaa omia lampaitansa eikä raavaitansa valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luoksensa; vaan hän otti köyhän miehen karitsan ja valmisti sen miehelle, joka oli tullut hänen luoksensa." Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille: "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma. Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut." Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä olen voidellut sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastanut sinut Saulin käsistä. Minä olen antanut sinulle herrasi linnan ja antanut herrasi vaimot sinun syliisi; ja minä olen antanut sinulle Israelin ja Juudan heimot. Ja jos tämä olisi vähän, niin minä antaisin sinulle vielä sekä sitä että tätä. Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi. Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon. Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden. Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'"

        Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan." Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
        (Sananl. 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Ps. 32:3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        1Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. )

        Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."

        Jumala suunnitteli pelastuksemme päämiehen täydelliseksi:

        "Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta."

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."


      • Yliluonnollinen-
        Etsi-itse kirjoitti:

        Jumala suunnitteli pelastuksemme päämiehen täydelliseksi:

        "Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta."

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        Hebr 10 "Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

        Sentähden hän maailmaan tullessaan (Jumalan Karitsa Jeesus) sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

        polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"

        Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten:

        "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

        Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

        Näin Jumala aikoikin toimia jo heti aikojen alusta asti.


    • aabrahaminsuku

      Voit lukea Aabrahamin suvusta Mooseksen kirjoista tai hebrealaisesta Raamatusta, toorasta. Jos totuus kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Joku "järjen jättiläinen" päässyt taas kirjoittamaan keskustelulle otsikon:

      "Aabrahamin isä oli Aramealainen ja Äiti"

      Kyllä suomalainen koululaitos on pahasti tärviöllä, kun sen läpäisee tuollaisia otsikoita kirjoittavatkin.

    • Anonyymi

      lausu Herran, Jumalasi, edessä sanoen: 'Minun isäni oli harhaileva aramilainen, joka meni Egyptiin, vähäinen joukko mukanaan, ja asui siellä muukalaisena ja tuli siellä suureksi, väkeväksi ja lukuisaksi kansaksi.
      And thou shalt speak and say before the LORD thy God, A Syrian ready to perish was my father, and he went down into Egypt, and sojourned there with a few, and became there a nation, great, mighty, and populous:

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Room. 4:3
        Sillä mitä Raamattu sanoo?
        "Aabraham uskoi Jumalaa,
        ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."

        (KR 1933/-38), 1Moos. 15:6
        Ja Abram uskoi Herraan,
        ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi.


    • Anonyymi

      KirkkoRaamattu 1933/-38, Room. 9:12-16
      sanottiin hänelle:
      "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
      niinkuin kirjoitettu on:
      "Jaakobia minä rakastin,
      mutta Eesauta minä vihasin."
      Mitä siis sanomme?
      Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä?
      Pois se!
      Sillä Moosekselle hän sanoo:
      "Minä olen armollinen,
      kenelle olen armollinen,
      ja armahdan, ketä armahdan."
      Niin se ei siis ole sen vallassa,
      joka tahtoo,
      eikä sen,
      joka juoksee,
      vaan Jumalan,
      joka on armollinen.

      (KR 1933/-38) 1Moos. 25:22-26
      Ja lapset sysäsivät toisiaan hänen kohdussansa.
      Niin hän sanoi:
      "Jos näin käy,
      minkätähden minä elän?"
      Ja hän meni kysymään Herralta.
      Ja Herra sanoi hänelle:
      "Kaksi kansaa on sinun kohdussasi,
      kaksi heimoa erkanee sinun ruumiistasi,
      toinen heimo on toista voimakkaampi,
      vanhempi palvelee nuorempaa."
      Kun hänen synnyttämisensä aika oli tullut,
      katso,
      hänen kohdussaan oli kaksoiset.
      Joka ensiksi tuli hänen kohdustaan,
      oli ruskea
      ja yliyltään niinkuin karvainen vaippa;
      sentähden pantiin hänelle nimeksi Eesau.
      Senjälkeen tuli ulos hänen veljensä,
      ja hän piti kädellään Eesaun kantapäästä.
      Ja hänelle pantiin nimeksi Jaakob.
      Iisak oli kuudenkymmenen vuoden vanha heidän syntyessänsä.

    • Anonyymi

      Ei noita Raamatun lauseita kukaan LUE .

      • Anonyymi

        (KR 1933/-38), 1Moos. 15:6
        Ja Abram uskoi Herraan,
        ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi.

        Jaak. 2:17-26
        Samoin uskokin,
        jos sillä ei ole tekoja,
        on itsessään kuollut.
        Joku ehkä sanoo:
        "Sinulla on usko,
        ja minulla on teot"
        ; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja,
        niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Sinä uskot,
        että Jumala on yksi.
        Siinä teet oikein;
        riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        Mutta tahdotko tietää,
        sinä turha ihminen,
        että usko ilman tekoja on voimaton?
        Eikö Aabraham,
        meidän isämme,
        tullut vanhurskaaksi teoista,
        kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        Sinä näet,
        että usko vaikutti hänen tekojensa mukana,
        ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        ja niin toteutui Raamatun sana:
        "Aabraham uskoi Jumalaa,
        ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi",
        ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        Te näette,
        että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
        Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista,
        kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut,
        niin myös usko ilman tekoja on kuollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe