pierettääkö smoothiet

sekasyöjä

Ajattelin ostaa tehosekoittimen josko tulisi enemmän syötyä hedelmiä nestemäisenä. Vaan mahtaako sitten pierettää ne ilmakuplat. Entä, onko ruoansulatuksella vähemmän töitä kuin jos pureskelee? Tämä ei ole provokaatio.

4

1273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasutus-kartanolle

Paprikat, kaikenlaiset kaalit, pavut ja herneet yms. saattavat pierettää muodossa ja toisessa siksi, että ne kehittävät kaasuja suolistossa. Smoothien ilmakuplat eivät pieretä, vaan se, mitä tapahtuu syömällesi ruualle sun suolistossasi.
      Osta pois vaan se tehosekoitin, opettele käyttämään sitä, nauti runsaasti hedelmä-, juures- ja marjasmootheja ja sitten liiku enemmän, niin se kaasunmuodotuprosessi jää suolistossa lyhyemmäksi.
      Pierettää huomattavasti vähemmän kun ruuan matka suolessa on rivakampaa ja ruokamassa tiiviimpää, koska liikkuvan ihmisen elimistö joutuu käyttämään ruuan tarkemmin polttoaineekseen.

• fdsfdsfdsfdsf

Olen itse kasvissyöjä, enkä osaa varmaksi sanoa, mikä ilmavaivoja aiheuttaa. Välillä niitä on, välillä ei. Sipulit ainakin aiheuttavat haisevia ilmavaivoja, ja niitä tuskin kukaan smoothieen laittaa.

Suomalaiset metsämarjat ovat todellista superfoodia. Suosittelen keräämään tai ostamaan niitä. Jopa marja-aroniaa tai pihlajanmarjojakin voi laittaa. Jäisiä marjoja on helppo lisätä smoothieen ja on taatusti terveellisempää ja puhtaampaa kuin kiinalaiset goijinmarjat.

Mielestäni hedelmiä ei kannata tai tarvitse ylenmäärin syödä (niissäkin on sokeria). Kannattaa myös laittaa sekaan jotain siemeniä, usein liotus helpottaa niiden hajoamista. Itse käytän pellavaa ja seesaminsiementä, pakastettuja marjoja, banaania, joskus liotettuja kaurahiuteleita niiden lisänä. Silloin tällöin muita, joita en voi raakana happamuuden vuoksi syödä, kuten kiiwiä tai mangoa. Sokeria en lisää, se tulee kypsistä banaaneita tai päärynöistä. Myös vihreitä salaatteja tai yrttejäkin voi piilottaa smoothieen. Mieleiset makuyhdistelmät löytää itse.

Hedelmä-marja-siemen-smoothieen sekoitan usein lopuksi (käsin) proteiinijauhetta, kaakaojauhetta ja kylmäpuristettua laatuöljyä. Smoothini on hyvin puuromaista ja enemmän jälkiruokatyyppinen makea herkku.

• Anonyymi

Minä teen kerra aina suuren annoksen kun tykkään kovasti, minulla on suuri astia niin voin polkea jaloilla, siinä säästää mukavasti sähköä. Olin Italiassa vaihdossa ja siellä poljettiin osa viinirypäleistä jalkaisin, ne kalliimmat viinit tehdään niin.

• Anonyymi

Ostin teharin, oli 50 prossan alennuksella tosi hyvä laite. Olen nyt tehnyt sillä erilaisia skoituksia, mutta on kamalaa se ilman määrä mikä tulee suolistoon. Varsinkin kaupassa, pitää etsiä jokin paikka missä voi päästellä ulos, muutaman minuutin välrin on niin suuri tarve pöräytellä että ei vain voi pitää sisällään. Ulkona kun kävelen lähes jokaisella askeleella pääsee löysän kuuloinen pieru, ei ole varma tuleeko muutakin kun välillä haiseekin hirveälle. Mitä vegempi jotku, sitä kauempi haju, välillä hyvin vahvaa metaania, on itsekin pyörtyä. Jos nautin noita gogtaileja, ei ole mitään asiaa joukkopaikkoihin. Tuttava houkutteli kirkkoon kun hänellä omi sukulainen kuollut, oli kyllä järkyttävää olla siellä. Menessä ei vielä ollu mitään, sitten alkoi pumppaamaa ilmaa kuin renkaiden täytössä olisi, ensin yritin pidätellä, sitten rysähti paine kerralla. Hajua ei aluksi ollut pahasti, sitten siihen tuli jyvin vahva suolammin haju minkä pojalla kasveja mätänee. Kuulin kun vähän kauempana pariskunta supatteli, että tuo ruumishan jo haiseen. Kyllä hävetti, kun lähellä olijat huomasi että minä se olin. Pakko oli poistuva kesken, kun kävelin kirkon käytävää, joka askeleella oikein napsahti kuin salama olis iskeny, sitten tajusin olla pihtaamatta niin ääni oli suloisempi, sellainen pehmeä pöräys. Tuntui hyvälle kun pääsin ulos, mutta kirkon olleet naakat alkoivat lennellä peräsuoleni ympärillä. Oli onnellinen olo kun pääsin kotiin.
      Tuo härveli on nyt muunnissä torilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1746
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1469
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1388
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1292
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      1005
    Aihe