Pääkaupunkiseudulla ilmestyvä Valomerkki on Suomen suurin seurakuntalehti.
Kiitokset valomerkille kun on julkaissut evoluutioekologian professori Johanna Mappesin vastaukset sukupuoli-kysymyksiin.
http://www.valomerkki.fi/aiheet/elama/vaitellaan-sukupuolia-on-vain-kaksi-johanna-mappes
Tuo on selkeä vastaveto Valomerkki-lehdeltä kysyä totuus oikealta asiantuntijalta AA:n väitteisin, joiden mukaan miehillä ja naisilla ei saa olla juurikaan mitään yhteistä, ei samaa väriä neuvolakortissa, eikä samoja harrastuksia ja jopa työtkin pitäisi olla sukupuolen mukaan.
Aito avioliitto-yhdistyksellä on sukupuolista ihan oma huippuasiantuntija, joka on Mäntsälän seurakunnan nuorisoohjaaja Susanna Koivula.
Valomerkki-lehdessä lytätään AA:n gender-utopiat
66
588
Vastaukset 66
- hullenentie
Koivula voisi myös tutustua työnantajansa Sukupuoli- ja seksuaalikasvatus-oppaaseen nuorisotyötä tekeville.
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp?open&cid=Content3C0C61- LiikaaUskoa
Koivula on tutustunut mutta ei noudata työnantajansa ohjetta.
LiikaaUskoa kirjoitti:
Koivula on tutustunut mutta ei noudata työnantajansa ohjetta.
Niinpä juu.
Laitetaan The Boss lavalle, kun sai aikaan suur-boikotin North-Carolinan vessalakia vastaan.
https://www.youtube.com/watch?v=129kuDCQtHs- yksookoo
Pe.ku kirjoitti:
Niinpä juu.
Laitetaan The Boss lavalle, kun sai aikaan suur-boikotin North-Carolinan vessalakia vastaan.
https://www.youtube.com/watch?v=129kuDCQtHsSe on mega-uutinen maailmalla
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=bruce springsteen north carolina&tbs=qdr:w
Terve Pe.ku,
Oletin ensin, että AA:lla tarkoitetaan sitä AA-kerhoa. Kiitos asian valaisimesta.
Olen kotoutunut matkoilta Job 1:7 :)
Sitten asiaan, joka sivuaa lutterilaisten iltaviihdettä, ja joka täten kuuluu tälle palstalle. Miten saa muutettua digiboxin 760i vastaamaan TV:n 1080i:tä.?Tervehdys pakis_
Ei olekaan livenä tavattu sitten Keuruun Juhannuskonferenssin jälkeen, kun poimit minut kuplawolkkariisi Linnatuulesta.
Olet pöllinyt minun rakkaimman Raamatunjakeeni :) "Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."
Laitoitpa pahan kysymyksen.
Jos ei digiboxista löydy ohjetta, niin tuskinpa tuolle 1080:lle siitä tukea löytyy, mutta mistäpä minä paremmin tietäisin.Pe.ku kirjoitti:
Tervehdys pakis_
Ei olekaan livenä tavattu sitten Keuruun Juhannuskonferenssin jälkeen, kun poimit minut kuplawolkkariisi Linnatuulesta.
Olet pöllinyt minun rakkaimman Raamatunjakeeni :) "Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."
Laitoitpa pahan kysymyksen.
Jos ei digiboxista löydy ohjetta, niin tuskinpa tuolle 1080:lle siitä tukea löytyy, mutta mistäpä minä paremmin tietäisin.Niin pöllin tai en oikeastaan, koska tulit pitkin poikin vatsaan etkä edes päivää sanonut!
Koska sinäkään, et tiedä tuota probleemaa 760 / 1080, niin katsoin Raamatusta josko löytyisi. En saanut muuta lohdutusta kuin saarnaajan viisaita mietteitä.
"Tietoa hankkii ymmärtäväisen sydän, tietoa etsii viisasten korva."
Ps. Potsaskavaaran emäntä on kai loppullisesti kadonnut. Kummallinen juttu, en ole sitten Nuutin päivän jälkeen kuulut hänestä mitään. Harmillista.
Pps. kuplavolkkarissa on jo suvikumit. Se kuopii hanakasti rengasta vasten piltuun lattiaan päästäkseen Linnatuuleen morjestamaan tuttuja.
Toivotan oikein hyvää, lämmintä ja avointa kevätmieltä.
PPPS. Meillehän on tullut jo 10 vuotta täyteen tätä tajunnanvirran vaihtoa :DKevätmieltä sinnekin täältä Äkväjoelta ja onnittelut kymmenvuotispäivästä, vaikka ollaanhan muutoin tunnettu jo Venäjän vallanajoista lähtien :)
Potaskavaarassa on alulla korvasienikausi, joka sekoittaa sikäläisen eukon pään, minkähän takia jotkut on niin myrkkyjen perään, kun saahan sitä päänsä sekaisin oluellakin.Pe.ku kirjoitti:
Kevätmieltä sinnekin täältä Äkväjoelta ja onnittelut kymmenvuotispäivästä, vaikka ollaanhan muutoin tunnettu jo Venäjän vallanajoista lähtien :)
Potaskavaarassa on alulla korvasienikausi, joka sekoittaa sikäläisen eukon pään, minkähän takia jotkut on niin myrkkyjen perään, kun saahan sitä päänsä sekaisin oluellakin." Venäjän vallanajoista lähtien :)"
Juu, ennen vallankumousta keskustelimme paljon venäjänmaan hengellisestä tilasta.
Sitä harva muistaa. Rasputinin kanssa kävin kiihkeitä keskusteluja hlystiläidyystä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hlystit
Olisi iloa, jos lutterilaiset tai muutkin toisella taajuusasemalla olevat olisivat kiinnostuneita kaikesta siitä mitä itse eivät koe.pakis__ kirjoitti:
" Venäjän vallanajoista lähtien :)"
Juu, ennen vallankumousta keskustelimme paljon venäjänmaan hengellisestä tilasta.
Sitä harva muistaa. Rasputinin kanssa kävin kiihkeitä keskusteluja hlystiläidyystä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hlystit
Olisi iloa, jos lutterilaiset tai muutkin toisella taajuusasemalla olevat olisivat kiinnostuneita kaikesta siitä mitä itse eivät koe.Oletko nyt Australiassa, kun kirjoittelet aamuyöllä?
Hiukan olin kateellinen siitä Rasputiinin liehittelystä, mutta heikosti hälle kävikin.
Googlasin vähän hlystiläisiä ja onhan niillä ollut Suomessa perinteenjatkajana "Hyppääjien liike", josta sullakin on ehkä kokemuksia.
" Naiset saattoivat korostaa asketismia ajamalla tukkansa pois. Hyppääjien kokoukset päättyivät yleensä pimeässä huoneessa transsitilassa harrastettuun ryhmäseksiin"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyppääjien_liikePe.ku kirjoitti:
Oletko nyt Australiassa, kun kirjoittelet aamuyöllä?
Hiukan olin kateellinen siitä Rasputiinin liehittelystä, mutta heikosti hälle kävikin.
Googlasin vähän hlystiläisiä ja onhan niillä ollut Suomessa perinteenjatkajana "Hyppääjien liike", josta sullakin on ehkä kokemuksia.
" Naiset saattoivat korostaa asketismia ajamalla tukkansa pois. Hyppääjien kokoukset päättyivät yleensä pimeässä huoneessa transsitilassa harrastettuun ryhmäseksiin"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyppääjien_liike17.4.2016 4:19
Ohoh, hyvä että on netti mistä tarkastaa ajan ja missä on ollut tuohon aikaan. Muistaakseni yö meni korvasienimetsässä:)Pe.ku kirjoitti:
Oletko nyt Australiassa, kun kirjoittelet aamuyöllä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyppääjien_liike"Hyppääjien liike syntyi 1800-luvulla ..." Olin yksi perusjäsen tuossa Hyppääjien liikkeessä. Liikkeessä oleminen antoikin hyvät pohjat tulevalle korkeushyppääjän uralleni.
Toistan vielä vaikka varmasti muistatkin. Kylmiltään meni 13v 145cm! Ja mitat olivat samat tuolloin kuin nykyäänkin siis korkeusriman mitat.pakis__ kirjoitti:
"Hyppääjien liike syntyi 1800-luvulla ..." Olin yksi perusjäsen tuossa Hyppääjien liikkeessä. Liikkeessä oleminen antoikin hyvät pohjat tulevalle korkeushyppääjän uralleni.
Toistan vielä vaikka varmasti muistatkin. Kylmiltään meni 13v 145cm! Ja mitat olivat samat tuolloin kuin nykyäänkin siis korkeusriman mitat.Muistan selkeästi tuon hyppysi.
Aika mäjähdys tolta korkeudelta purukasaan.
Itselläkin oli urheilu lähellä sydäntä ja harrastin noihin aikoihin syrjähyppyjä, sekä yöjuoksua.Pe.ku kirjoitti:
Muistan selkeästi tuon hyppysi.
Aika mäjähdys tolta korkeudelta purukasaan.
Itselläkin oli urheilu lähellä sydäntä ja harrastin noihin aikoihin syrjähyppyjä, sekä yöjuoksua.Juu, minäkin harrastin syrjähyppyjä. Se meni näin. Ensin juostiin koko ympyrä eli 400m ja sitten toinen kierros: ensin hyppy eteen ja sitten syrjälle eli sivuun. Se oli raskaimpia lajeja joita olen harrastanut. Syrjähyppy oli lajina vielä Ruostin Olympialaisissa. Sen nimi oli vaatimattomasti -Naiset 200m-.
Yöjuoksua harrastetaan vielä tänäänkin nimittäin Jukolan viestin muodossa ja Vantaan joessa.pakis__ kirjoitti:
Juu, minäkin harrastin syrjähyppyjä. Se meni näin. Ensin juostiin koko ympyrä eli 400m ja sitten toinen kierros: ensin hyppy eteen ja sitten syrjälle eli sivuun. Se oli raskaimpia lajeja joita olen harrastanut. Syrjähyppy oli lajina vielä Ruostin Olympialaisissa. Sen nimi oli vaatimattomasti -Naiset 200m-.
Yöjuoksua harrastetaan vielä tänäänkin nimittäin Jukolan viestin muodossa ja Vantaan joessa.On teillä jutut. Ei taida ihan tämän ketjun aiheeseen liittyä?
mummomuori kirjoitti:
On teillä jutut. Ei taida ihan tämän ketjun aiheeseen liittyä?
Ollaan Pakiksen kanssa vanhoja tuttuja, joten joskus huumori lähtee keulimaan ja menee yli ymmärryksen muilla kuin meillä kahdella.
Pe.ku kirjoitti:
Ollaan Pakiksen kanssa vanhoja tuttuja, joten joskus huumori lähtee keulimaan ja menee yli ymmärryksen muilla kuin meillä kahdella.
Sisäpiirihuumoria ;-)
Mahtuu tänne sitäkin vastapainoksi palstan huonolle huumorille.qwertyilija kirjoitti:
Sisäpiirihuumoria ;-)
Mahtuu tänne sitäkin vastapainoksi palstan huonolle huumorille.No, menee varmaan tässä sillisalaatissa.
pakis__ kirjoitti:
Juu, minäkin harrastin syrjähyppyjä. Se meni näin. Ensin juostiin koko ympyrä eli 400m ja sitten toinen kierros: ensin hyppy eteen ja sitten syrjälle eli sivuun. Se oli raskaimpia lajeja joita olen harrastanut. Syrjähyppy oli lajina vielä Ruostin Olympialaisissa. Sen nimi oli vaatimattomasti -Naiset 200m-.
Yöjuoksua harrastetaan vielä tänäänkin nimittäin Jukolan viestin muodossa ja Vantaan joessa."vantaanjoen yöjuoksu"
En ole ennen kuullutkaan.
Varmaan jotain teinien vouhotuksia.
Ihan itekin olin piirimestari monissa lajeissa, mutta iän karttuessa olen luopunut naisten takaa-ajostakin.Pe.ku kirjoitti:
"vantaanjoen yöjuoksu"
En ole ennen kuullutkaan.
Varmaan jotain teinien vouhotuksia.
Ihan itekin olin piirimestari monissa lajeissa, mutta iän karttuessa olen luopunut naisten takaa-ajostakin.Hehehhee...Ai, että et ole kuulut "vantaanjoen yöjuoksusta". Noh, silloin kun kuuluin vielä Hyppijöihin, niin Vantaanjoki oli yksi monista harjoittelupaikoista. Siinä pohjelihakset sai tehdä työtä, sillä kun välillä pudottiin jokeen kesken hypyn, niin tarvitsi joen pohjasta ponnistaa vastarannalle. Jos tämän kokeen onnistui tekemään, niin pääsi heti Hyppijöiden hallitukseen. Nykyisin sitä kutsutaan vanhemmistoksi.
Sinä ja sinun naiset :) Minä olen olettanut, että sinun karismallasi ei olisi tarvinnut juosta vaan herrasmaisesti ja hillitysti edeten olisit aikoinaan kävellen saanut minut kiinni. Mutta kun olit niin vilkas, että lahkeesta piti kiinni pidellä. Silloinkin täsmä- -vuonna- 1929, kun naulasit pärekattoa Präkylän seurakuntaan ja tipahdit sieltä liikaa sahtia nauttineena, niin et siinä enää olis, jo en olisi ollut paikalla ottamassa sinua kiinni. Olisit näet pudonnut suoraan naulakasaan.pakis__ kirjoitti:
Hehehhee...Ai, että et ole kuulut "vantaanjoen yöjuoksusta". Noh, silloin kun kuuluin vielä Hyppijöihin, niin Vantaanjoki oli yksi monista harjoittelupaikoista. Siinä pohjelihakset sai tehdä työtä, sillä kun välillä pudottiin jokeen kesken hypyn, niin tarvitsi joen pohjasta ponnistaa vastarannalle. Jos tämän kokeen onnistui tekemään, niin pääsi heti Hyppijöiden hallitukseen. Nykyisin sitä kutsutaan vanhemmistoksi.
Sinä ja sinun naiset :) Minä olen olettanut, että sinun karismallasi ei olisi tarvinnut juosta vaan herrasmaisesti ja hillitysti edeten olisit aikoinaan kävellen saanut minut kiinni. Mutta kun olit niin vilkas, että lahkeesta piti kiinni pidellä. Silloinkin täsmä- -vuonna- 1929, kun naulasit pärekattoa Präkylän seurakuntaan ja tipahdit sieltä liikaa sahtia nauttineena, niin et siinä enää olis, jo en olisi ollut paikalla ottamassa sinua kiinni. Olisit näet pudonnut suoraan naulakasaan.Jaa, että hyppijöilläkin oli vanhemmisto.
"hillitysti edeten olisit aikoinaan kävellen saanut minut kiinni. Mutta kun olit niin vilkas...."
Ei ei se vilkkaudestani johtunut vaan hilipasin karkuun, peläten että olet väkivaltainen ja sainkin aisalle vahvistusta vuosikymmeniä myöhemmin oltuani kanahäkissä volkkarin takapenkillä.
Pärerekaton naulauksesta en muista mitään.
- Kannatetaan
Hyvä että oikeaakin tietoa levitetään kirkon piirissä.
- maalaisjärkeä
Se on aivan yks hailee, mitä Valomerkki lehti kyttää tai kirjoittaa. Helsingissä asuu kaikki cityvihreät taivaanrannanmaalarit, jotka haluavat murtaa kaikki yhteiskunnan tukipilarit. Onneksi muualla vielä asuu ihmisiä, joilla on maalaisjärkeä, jotka eivät niin herkästi mene kaikkiin hullutuksiin mukaan.
- Helsinkiläisjärkeä
Suurin osa Suomalaista kuitenkin kannattaa esim. tasa-arvoista avioliittoa. Tämä käy ilmi sekä tutkimuksista, että eduskuntavaalien tuloksesta, jossa eduskuntaan valittiin vielä edellistäkin eduskuntaa tasa-arvomyönteisemmät edustajat.
Esim. Aa:n väite että "suuri hiljainen enemmistö" ei millään tutkitulla tavalla siis pidä paikkaansa.
Ps. nämä "muualla" asuvat ihmiset elävät pks -alueelta tulevien tulosiirtojen varassa, muutoin "muualla" ei olisi läheskään nykytason kaltaisia yhteiskunnan palveluja. Helsinkiläisjärkeä kirjoitti:
Suurin osa Suomalaista kuitenkin kannattaa esim. tasa-arvoista avioliittoa. Tämä käy ilmi sekä tutkimuksista, että eduskuntavaalien tuloksesta, jossa eduskuntaan valittiin vielä edellistäkin eduskuntaa tasa-arvomyönteisemmät edustajat.
Esim. Aa:n väite että "suuri hiljainen enemmistö" ei millään tutkitulla tavalla siis pidä paikkaansa.
Ps. nämä "muualla" asuvat ihmiset elävät pks -alueelta tulevien tulosiirtojen varassa, muutoin "muualla" ei olisi läheskään nykytason kaltaisia yhteiskunnan palveluja.>Esim. Aa:n väite että "suuri hiljainen enemmistö" ei millään tutkitulla tavalla siis pidä paikkaansa.
Jos kaikki äänestämättömät vastustavat homojen avioliittoja, niin sitten voi pitääkin. Muuten ei missään tapauksessa.Helsinkiläisjärkeä kirjoitti:
Ps. nämä "muualla" asuvat ihmiset elävät pks -alueelta tulevien tulosiirtojen varassa, muutoin "muualla" ei olisi läheskään nykytason kaltaisia yhteiskunnan palveluja.>Ps. nämä "muualla" asuvat ihmiset elävät pks -alueelta tulevien tulosiirtojen varassa, muutoin "muualla" ei olisi läheskään nykytason kaltaisia yhteiskunnan palveluja.
Edistykselliset kaupunkilaiset subventoivat maaseudun patavanhoillisuutta. Tragikoomista, kun tarkemmin ajattelee.>> Helsingissä asuu kaikki cityvihreät taivaanrannanmaalarit, jotka haluavat murtaa kaikki yhteiskunnan tukipilarit. <<
En asu pääkaupunkiseudulla ja joku cityvihreät on käsite josta saan lähinnä kylmiä väreitä. Syynä se, että jos ihmisen sydän on enemmän liito-oravan kuin ihmisen puolella tai jos hän on muuten irronnut todellisuudesta, niin ei hyvä. No toivotaan, että noita cityvihreitä ei olisi kuin joku kourallinen.
On totta, että on ihmisiä, jotka olisivat valmiit ajamaan yhteiskunnan vaikka konkurssiin koska he eivät näe realiteetteja, kykene kompromisseihin tai järkevään ajatteluun. Muutama vihreä poliitikko tulee mieleen ja sitten kristillisdemokraatit. Fundamentalismi olipa se poliittista tai uskonnollista kun johtaa ihan samaan eli mahdottomuuksien vaatimiseen ja umpikujaan.
Vastuun noiden paimentamisesta kaatuu aina muiden niskaan ja fundispoliitikko, olipa hän vihreä, kristitty tai mikä tahansa on yhteiskunnan kannalta yhtä hyödyllinen kuin borrelioosia kantava punkki.Samaa mieltä.
Kettutyttömäinen terrorismi on ihan eri juttu, heitä ei onneksi ole paljon ja heillä tarkoituksenakin on hajottamisen keinoin saada ainoastaan itselleen huomiota.
Kettupojiksi voi sanoa MV-lehden väkeä :)qwertyilija kirjoitti:
>> Helsingissä asuu kaikki cityvihreät taivaanrannanmaalarit, jotka haluavat murtaa kaikki yhteiskunnan tukipilarit. <<
En asu pääkaupunkiseudulla ja joku cityvihreät on käsite josta saan lähinnä kylmiä väreitä. Syynä se, että jos ihmisen sydän on enemmän liito-oravan kuin ihmisen puolella tai jos hän on muuten irronnut todellisuudesta, niin ei hyvä. No toivotaan, että noita cityvihreitä ei olisi kuin joku kourallinen.
On totta, että on ihmisiä, jotka olisivat valmiit ajamaan yhteiskunnan vaikka konkurssiin koska he eivät näe realiteetteja, kykene kompromisseihin tai järkevään ajatteluun. Muutama vihreä poliitikko tulee mieleen ja sitten kristillisdemokraatit. Fundamentalismi olipa se poliittista tai uskonnollista kun johtaa ihan samaan eli mahdottomuuksien vaatimiseen ja umpikujaan.
Vastuun noiden paimentamisesta kaatuu aina muiden niskaan ja fundispoliitikko, olipa hän vihreä, kristitty tai mikä tahansa on yhteiskunnan kannalta yhtä hyödyllinen kuin borrelioosia kantava punkki.Lisään vielä selvyyden vuoksi, etten sunkaan pidä kuin muutamaan vihreää ja kristillisdemokraattia noina poliittisian fundamentalisteina. esim sari essayah ei sellaiselta vaikuta alkuunkaan. Ja toki niitä fundispoliitikkoja löytyy satunnaisesti niin kepusta, persuista, vasemmistoliitosta kuin muualtakin. Mutta suurimmat sattumat tuntuu keskittyvät vihreisiin ja kristillisiin.
Pe.ku kirjoitti:
Samaa mieltä.
Kettutyttömäinen terrorismi on ihan eri juttu, heitä ei onneksi ole paljon ja heillä tarkoituksenakin on hajottamisen keinoin saada ainoastaan itselleen huomiota.
Kettupojiksi voi sanoa MV-lehden väkeä :)>> Kettutyttömäinen terrorismi on ihan eri juttu <<
Totta eli vaikka esim kettutarhaus ei minulta paljon myötätuntoa saan, niin laittomuuksilla ei asioita saisi ratkoa, olipa kyse sitten uskonnosta, politiikasta tai eläintensuojelusta. Eli asioiden ajaminen demokratian pelinsääntöjen mukaan on tietenkin ok, rikos taas ei.qwertyilija kirjoitti:
Lisään vielä selvyyden vuoksi, etten sunkaan pidä kuin muutamaan vihreää ja kristillisdemokraattia noina poliittisian fundamentalisteina. esim sari essayah ei sellaiselta vaikuta alkuunkaan. Ja toki niitä fundispoliitikkoja löytyy satunnaisesti niin kepusta, persuista, vasemmistoliitosta kuin muualtakin. Mutta suurimmat sattumat tuntuu keskittyvät vihreisiin ja kristillisiin.
Kyllä Essayah on myös aika fundamentalisti, mutta yrittää piilotella sitä.
Kerran tarkistin hänen lyhyen puolen sivun kirjoituksensa ja hän oli saanut mahtumaan siihen noin 10 perättömyyttä.Pe.ku kirjoitti:
Kerran tarkistin hänen lyhyen puolen sivun kirjoituksensa ja hän oli saanut mahtumaan siihen noin 10 perättömyyttä.No piilottelee tai ei, riippuu siitäkin, miten määrittelemme fundamentalistin. Onhan hän ainakin, monen muun poliitikon tavoin, pitänyt kohtalaisen hajuraon esim Aa-kerhoon. Mutta eiköhän se Sarinkin fundamentalistisuuden aste selviä ennenpitkää.
qwertyilija kirjoitti:
No piilottelee tai ei, riippuu siitäkin, miten määrittelemme fundamentalistin. Onhan hän ainakin, monen muun poliitikon tavoin, pitänyt kohtalaisen hajuraon esim Aa-kerhoon. Mutta eiköhän se Sarinkin fundamentalistisuuden aste selviä ennenpitkää.
Sarin fundamentalistisuuden aste selviä, kun lukee vaikkapa hänen EU-aloitteita ja muutosestyksiä, joissa on pelkästään halu voimistaa kristinuskon asemaa, ihan kuin muita asioita ei EU:ssa olisikaan, kuin kristinuskon aseman voimistaminen.
Hän EU-muutosesityksessään jopa huolestunut kristittyjen heikosta asemasta alueilla, joissa ateistit on valta-asemassa polkemassa niitä, ihan kuin jossain ateistit olisivat vallassa ja polkemassa kristittyjen oikeuksia.
http://www.essayah.fi/mepin-tyo/sarin-muutosehdotukset/ihmisoikeudet/RepeRuutikallo kirjoitti:
>Ps. nämä "muualla" asuvat ihmiset elävät pks -alueelta tulevien tulosiirtojen varassa, muutoin "muualla" ei olisi läheskään nykytason kaltaisia yhteiskunnan palveluja.
Edistykselliset kaupunkilaiset subventoivat maaseudun patavanhoillisuutta. Tragikoomista, kun tarkemmin ajattelee.Asiat muuttuu. Meillä on kesäpaikka Suomen eteläisellä raamattuvyöhykkeellä eikä tästä nyt ikuisuuksia ole kun nuo punaniskat olivat valmiit, jos ei nyt hakkaamaan niin vähintäänkin häätämään naapuripitäjän "riesaksi" ainakin homot.
Lähes umpijunttina pitämäni lihakarjatilan isäntä kautta kasettikuski totesi minulle ettei häntä haittaa lainkaan vaikka naimisiin menisivätkin. Ja nykyisin kylillä uskaltaa kävellä jo yksi transukin.Pe.ku kirjoitti:
Sarin fundamentalistisuuden aste selviä, kun lukee vaikkapa hänen EU-aloitteita ja muutosestyksiä, joissa on pelkästään halu voimistaa kristinuskon asemaa, ihan kuin muita asioita ei EU:ssa olisikaan, kuin kristinuskon aseman voimistaminen.
Hän EU-muutosesityksessään jopa huolestunut kristittyjen heikosta asemasta alueilla, joissa ateistit on valta-asemassa polkemassa niitä, ihan kuin jossain ateistit olisivat vallassa ja polkemassa kristittyjen oikeuksia.
http://www.essayah.fi/mepin-tyo/sarin-muutosehdotukset/ihmisoikeudet/Tuo on varmaankin totta, en ole Sarin aloitteisiin tutustunut ja eihän kristilliset puolueenakaan tuo juuri muita kuin näitä avioliitto-abortti-epätasa-arvo-aloitteita. Milloin ne puhuu omantunnonvapaudesta ja milloin jostakin muusta, mutta totta, ne yrittää vain sisäänajaa omaa konservatiivista moraalioppiaan muiden lakiin eli samalla kun ne politikoi ne aina myös evankelio. Eikä ne siinä touhussaan mieti realiteetteja, välitä aikaansaamansa vahingon suuruudesta, tee kompromisseja eivätkä kykene yhteistyöhön.
Kirkossa yksi lukenut käväisi srk-vaalien kautta kirkon sisällä ja se totesi, että touhu on kuin hourulasta, poliittiisia tavoitteita ajettiin raamatunlauseilla, eikä taloudellinen totaalikatastrofi häirinnyt niitä hiukkaakaan. Minulla on syyni uskoa, että tuo omalla nimellään esiintynyt, korkeasti koulutettu ja kirkon touhuihin todella pettynyt vanhempi mieshenkilö oli oikeassa. Eli sielläkin tuntui olevan noita realiteetit kadottaneita kiilusilmiä.Pe.ku kirjoitti:
http://www.essayah.fi/mepin-tyo/sarin-muutosehdotukset/ihmisoikeudet/Nyt luin nuo Essayahin aloitteet. Huh huh! Pitää jatkossa laskea Essayah realiteettinsa kadottaneisiin fundiksiin.
Pe.ku kirjoitti:
Kerran tarkistin hänen lyhyen puolen sivun kirjoituksensa ja hän oli saanut mahtumaan siihen noin 10 perättömyyttä.Tuota, ei fundamentalismia voi piilotella. Konservattivisilla kon monia samankalaitisia näkemyksiä, mutta silti heitä ei voi fundamentalisteiksi sanoa.
- taas.tätä.pequliirumia
Niin että mikä kirjoituksessa nyt oli niin erinomaista, että Pekun pitää taas halveerata Anonyymeja Alkoholisteja? Mappes toteaa sen selvän biologisen tosiasian, että moni asia voi mennä kehityksessä pieleen. Sehän on selvää kaikille järkeään käyttäville: ihminen syntyy tytöksi tai pojaksi mutta kehityspoikkeamat ei ole jokin kolmas sukupuoli tai jopa sukupuoleton. Se että jotkut niin nimittää, ei muuta sitä tosiasiaa, että on vain miehiä ja naisia, ihan niin kuin Raamattu ilmoittaa Jumalan luoneen.
"AA:n väitteisin, joiden mukaan miehillä ja naisilla ei saa olla juurikaan mitään yhteistä, ei samaa väriä neuvolakortissa, eikä samoja harrastuksia ja jopa työtkin pitäisi olla sukupuolen mukaan."
Onko Anonyymit Alkoholistit tuota mieltä? Nyt kyllä päästelet taas sen valheosaston valloilleen. MIten tytöt "pitäisi olla sukupuolen mukaan."?
Kun keran seisotte Luojanne edessä, selviää päänne hetkessä kristallinkirkkaaksi gender-höyryistänne ja tajuatte, että sukupuolia on tasan tarkkaan kaksi ja synnin seurauksena syntyi kehityshäiriöitä. Siinä lytätään teidän utopianne.Et ymmärtänyt mitä avuksessa luki.
Kannattaa kokeilla paloitella teksti pienempiin osiin ja lukea sen jälkeen uudelleen avoimin silmin ja ennakkoluulottomasti.- taas.tätä.pequliirumia
Pe.ku kirjoitti:
Et ymmärtänyt mitä avuksessa luki.
Kannattaa kokeilla paloitella teksti pienempiin osiin ja lukea sen jälkeen uudelleen avoimin silmin ja ennakkoluulottomasti.Bravoo, saahan sinulta edes vastauksen! Vaikka se on yhtä tyhjän kanssa kuin on aloituksesikin sekä ilman perusteluita itse asiaan, vain henkilöön menevää jaarittelua tyypilliseen tapaasi. Kun professori sanookin selvät sävelet pieleen menosta biologisessa kehityksessä, niin vaikeaa onkin pelastaa omat kasvonsa.
Aloituksessasi on neljä virkettä kappaleisiin jaoteltuna. Kuinka moneen osaan virkkeet pitää vielä paloitella, ennen kuin niitä ymmärtää? Ymmärsin ihan hyvin, ettet suostu ymmärtämään, ettei Valomerkki käsittele Anonyymien Alkoholistien asiaa ja ettet ymmärrä ettei ole olemassa mitään muita sukupuolia kuin nainen ja mies. Kehityspoikkeamat ovat kehityspoikkeamia ja niitä voi nimitellä miten kukin haluaa, mutta mitä hyötyä elämälle olisi kehityspoikkeamista kun ei niistä mitään uutta ihmislajia syntyisi kuitenkaan. Pe.ku kirjoitti:
Et ymmärtänyt mitä avuksessa luki.
Kannattaa kokeilla paloitella teksti pienempiin osiin ja lukea sen jälkeen uudelleen avoimin silmin ja ennakkoluulottomasti.Oli hieno homma että evoluutioekologian professori Johanna Mappesin selkeä teksti julkaistiin Valomerkissä. Ja oli hyvä juttu, että teit siitä aloituksen, vastapainoksi Susanna Koivulan genred-propaganda-aloituksille.
- taas.tätä.pequliirumia
qwertyilija kirjoitti:
Oli hieno homma että evoluutioekologian professori Johanna Mappesin selkeä teksti julkaistiin Valomerkissä. Ja oli hyvä juttu, että teit siitä aloituksen, vastapainoksi Susanna Koivulan genred-propaganda-aloituksille.
Yrität sitten paikata Pekun kämmiä. Professorin titteli ei estä haksahtamista älyttömyyksiin ja helppoakos se on kun kulttuurimarksilainen aivopesu on tehtävänsä tehnyt. Siinä proffa tajuaa biologiaa kun myöntää biologisen kehityksen menevän joskus pieleen mutta tekee vääriä johtopäätöksiä siitä.
Lukekaahan järkitekstiä kulttuurimarksilaisen hapatuksen sijaan:
"Jos suvaitsevaisuus ja ihmisten tarve korostaa omaa uniikkiuttaan on tärkeämpää kuin faktat ja totuus, niin se ei estä järjen ja tolkun ihmisiä kuitenkaan kritisoimasta valheellisiä väitteitä ja uskomuksia. Siitäkin huolimatta, että uniikkien lumihiutaleiden tunteet voivat loukkaantua.
Ihminen ei ole sukupuolineutraali. Sukupuolia on kaksi, ne ovat miehet ja naiset ja meissä on eroja. Halu häivyttää luontaiset sukupuolierot on hyökkäystä luonnonjärjestystä kohtaan eikä johda parempaan maailmaan, vaan huonompaan, jossa ihmiset eivät voi hyvin, koska taistelevat omaa luontoaan vastaan.
Se, että ei suostu valheellisesti tukemaan väitettä lukuisten sukupuolten olemassaolosta, vaan pysyttelee tieteen ja biologian puolella, on ilmeisesti melko radikaalia nykyaikana. Kulttuurimarxistinen aivopesu on purrut ja puree jopa poliittisesti oikealle suuntautuneita, joita on hyvin vaikea erottaa vasemmistoradikaaleista ajatusmaailmansa perusteella. Kyllä, puhun joistakin kokoomuslaisista.
Vaikka uskoisin olevani sukupuoliidentiteetiltäni vaikkapa taisteluhelikopteri, ei se tee siitä todellista enkä voi vaatia, että terveet ihmiset lähtisivät hullutukseeni mukaan ja kohtelisivat minua taisteluhelikopterina. Annetaan lääkärien ratkoa lääketieteellisiä poikkeamia. Sukupuoli ei ole politiikkaa." http://asianyt1messa.blogspot.fi/2016/02/tytot-ovat-tyttoja-ja-pojat-ovat-poikia.html - lontoonbussi
taas.tätä.pequliirumia kirjoitti:
Yrität sitten paikata Pekun kämmiä. Professorin titteli ei estä haksahtamista älyttömyyksiin ja helppoakos se on kun kulttuurimarksilainen aivopesu on tehtävänsä tehnyt. Siinä proffa tajuaa biologiaa kun myöntää biologisen kehityksen menevän joskus pieleen mutta tekee vääriä johtopäätöksiä siitä.
"Jos suvaitsevaisuus ja ihmisten tarve korostaa omaa uniikkiuttaan on tärkeämpää kuin faktat ja totuus, niin se ei estä järjen ja tolkun ihmisiä kuitenkaan kritisoimasta valheellisiä väitteitä ja uskomuksia. Siitäkin huolimatta, että uniikkien lumihiutaleiden tunteet voivat loukkaantua.
Ihminen ei ole sukupuolineutraali. Sukupuolia on kaksi, ne ovat miehet ja naiset ja meissä on eroja. Halu häivyttää luontaiset sukupuolierot on hyökkäystä luonnonjärjestystä kohtaan eikä johda parempaan maailmaan, vaan huonompaan, jossa ihmiset eivät voi hyvin, koska taistelevat omaa luontoaan vastaan.
Se, että ei suostu valheellisesti tukemaan väitettä lukuisten sukupuolten olemassaolosta, vaan pysyttelee tieteen ja biologian puolella, on ilmeisesti melko radikaalia nykyaikana. Kulttuurimarxistinen aivopesu on purrut ja puree jopa poliittisesti oikealle suuntautuneita, joita on hyvin vaikea erottaa vasemmistoradikaaleista ajatusmaailmansa perusteella. Kyllä, puhun joistakin kokoomuslaisista.
Vaikka uskoisin olevani sukupuoliidentiteetiltäni vaikkapa taisteluhelikopteri, ei se tee siitä todellista enkä voi vaatia, että terveet ihmiset lähtisivät hullutukseeni mukaan ja kohtelisivat minua taisteluhelikopterina. Annetaan lääkärien ratkoa lääketieteellisiä poikkeamia. Sukupuoli ei ole politiikkaa." http://asianyt1messa.blogspot.fi/2016/02/tytot-ovat-tyttoja-ja-pojat-ovat-poikia.htmlOn olemassa tiedettä ja näennäistiedettä. Näennäistieteisiin kuuluu mm. salaliittoteoriat.
- taas.tätä.pequliirumia
lontoonbussi kirjoitti:
On olemassa tiedettä ja näennäistiedettä. Näennäistieteisiin kuuluu mm. salaliittoteoriat.
Että päätit sitten tulla päräyttämään totuuden. Vaikka et tuolla 'viisaudellasi' avannut etkä perustellut yhtään mitään.
- NäinMeillä
Vaikka uskoisin olevani sukupuoliidentiteetiltäni vaikkapa taisteluhelikopteri, ei se tee siitä todellista enkä voi vaatia, että terveet ihmiset lähtisivät hullutukseeni mukaan ja kohtelisivat minua taisteluhelikopterina. Annetaan lääkärien ratkoa lääketieteellisiä poikkeamia. Sukupuoli ei ole politiikkaa." http://asianyt1messa.blogspot.fi/2016/02/tytot-ovat-tyttoja-ja-pojat-ovat-poikia.html"Ihminen ei ole sukupuolineutraali. Sukupuolia on kaksi, ne ovat miehet ja naiset ja meissä on eroja."
Kyllä. Jokainen mies ei kuitenkaan ole samanalainen eikä jokainen nainen samanlainen. Vaihtelut saman sukupuolen sisällä ovat niiin isoja että moni tiettyä sukupuolta oleva sopisi varsin hyvin käytökseltään ja ajattelutavaltaan toisenkin sukupuolen vaihteluväliin.
" Halu häivyttää luontaiset sukupuolierot on hyökkäystä luonnonjärjestystä kohtaan eikä johda parempaan maailmaan, vaan huonompaan, jossa ihmiset eivät voi hyvin, koska taistelevat omaa luontoaan vastaan."
Aivan samoin halu jakaa ihmiset tiukasti kahteen eri sukupuoleen on hyökkäys luonnonjärjestystä vastaan eikä johda parempaan maailmaan, vaan huonompaan, jossa ihmiset eivät voi hyvin, koska taistelevat omaa luontoaan vastaan. >Kun keran seisotte Luojanne edessä, selviää päänne hetkessä kristallinkirkkaaksi gender-höyryistänne ja tajuatte, että sukupuolia on tasan tarkkaan kaksi ja synnin seurauksena syntyi kehityshäiriöitä.
Vai seisomme. Onkos sulla todisteita siitä?- taas.tätä.pequliirumia
NäinMeillä kirjoitti:
"Ihminen ei ole sukupuolineutraali. Sukupuolia on kaksi, ne ovat miehet ja naiset ja meissä on eroja."
Kyllä. Jokainen mies ei kuitenkaan ole samanalainen eikä jokainen nainen samanlainen. Vaihtelut saman sukupuolen sisällä ovat niiin isoja että moni tiettyä sukupuolta oleva sopisi varsin hyvin käytökseltään ja ajattelutavaltaan toisenkin sukupuolen vaihteluväliin.
" Halu häivyttää luontaiset sukupuolierot on hyökkäystä luonnonjärjestystä kohtaan eikä johda parempaan maailmaan, vaan huonompaan, jossa ihmiset eivät voi hyvin, koska taistelevat omaa luontoaan vastaan."
Aivan samoin halu jakaa ihmiset tiukasti kahteen eri sukupuoleen on hyökkäys luonnonjärjestystä vastaan eikä johda parempaan maailmaan, vaan huonompaan, jossa ihmiset eivät voi hyvin, koska taistelevat omaa luontoaan vastaan.Vaihteluväleistä huolimatta ei ole kuin kaksi sukupuolta. Miesmäinen nainen on nainen ja naismainen mies on mies.
Noita "gender" "höyryjä" tuntuu nyt olevan aivan jollain muulla kuin tavallisilla ihmisillä. Kyllä Aa-kerho on sen ihan itse luonut.
Vaihteluväleistä huolimatta ei ole kuin kaksi sukupuolta. Miesmäinen nainen on nainen ja naismainen mies on mies.
Entä nainen jolla on kivekset tai mies, jolla on munasarjat?
- osataansitämuuallakin
Helsingin hiippakunta, missä alle puolet enää kuuluu kirkkoon, ei pitäisi antaa kovaäänisesti ohjeita, mitä muiden kirkkoon hiippakuntien tulee tehdä.
- TottaOn
Hiippakunta kuitenkin jakaa oikeaa tietoa, se on hyvä ja hieno asia.
- osataansitämuuallakin
TottaOn kirjoitti:
Hiippakunta kuitenkin jakaa oikeaa tietoa, se on hyvä ja hieno asia.
Helsingin hiippakunta kuitenkin kun siellä enää alle enää puolet kuuluu kirkkoon, ei voi olla kuitenkaan koko kirkkokansan totuuden torvi. Paljonhan se kertoo hiippakunnan tasosta jos yli puolet vierastaa sen sanomaa. Minusta silloin sen alueen piispan pitäisi katsoa peiliin, ja ottaa vastuun sanomastaan, miettiä onko sen hiippakunnan tieto sitä oikeata tietoa
- TottaOn
osataansitämuuallakin kirjoitti:
Helsingin hiippakunta kuitenkin kun siellä enää alle enää puolet kuuluu kirkkoon, ei voi olla kuitenkaan koko kirkkokansan totuuden torvi. Paljonhan se kertoo hiippakunnan tasosta jos yli puolet vierastaa sen sanomaa. Minusta silloin sen alueen piispan pitäisi katsoa peiliin, ja ottaa vastuun sanomastaan, miettiä onko sen hiippakunnan tieto sitä oikeata tietoa
Mikäs piispa sille voi että porukka eroaa kirkosta herännäisen sisäministerin lausuntojen takia?
Eikä oikean tiedon jakaminen liity hiippakunnan kokoon millään lailla. - osataansitämuuallakin
TottaOn kirjoitti:
Mikäs piispa sille voi että porukka eroaa kirkosta herännäisen sisäministerin lausuntojen takia?
Eikä oikean tiedon jakaminen liity hiippakunnan kokoon millään lailla.Kyllä sitä "herännäisyyttä" tarvitsisivat monet muutkin, ettei kirkosta niin moni eroaisi.
- TottaOn
Kyllä sitä "herännäisyyttä" tarvitsisivat monet muutkin, ettei kirkosta niin moni eroaisi.
Kuitenkin juuri tuo herännäisyyden opetuksen voimakas saarnaaminen oli syynä suureen eropiikkiin. Ja kysehän oli nyt siitä että Hki hiippakunnan alueella pitäisi mielestäsi useamman asukkaan kuulua kirkkoon. Herännäisyys ei siis todellakaan ole ratkaisu tähän asiaan.
>> Helsingin hiippakunta kuitenkin kun siellä enää alle enää puolet kuuluu kirkkoon, ei voi olla kuitenkaan koko kirkkokansan totuuden torvi. <<
Jokainen hiippakunta on kuin osavaltio, jossa asiat hoidetaan, miten itse halutaan ja päätetään. ja toki Askola voi opastaa muita hiippakuntia aivan samoin kuin esim Häkkinen.
>> Paljonhan se kertoo hiippakunnan tasosta jos yli puolet vierastaa sen sanomaa. <<
Noin mitaten yksikään hiippakunta ei kelpaisi muille oppaaksi. Syystä että kirkon jäsenistöstä enintään 1/3 uskoo edes kirkon opettamaan Jumalaan.
Helsingissä kuulutaan kirkkoon muuta maata vähemmän koska porukka on keksimäärin nuorempaa ja nuoret sekä uskoo Jumalaan että kuuluu kirkkoon paljon vähemmän kuin vanhemmat ikäluokat.
Alle kolmikymppisistä noin 85% on agnostikko-ateisteja ja kolmikymppisten kirkkoonkuulumisaste on noin 60%. Lisäksi pääkaupunkiseudulla on keskimääräistä isommat palkat ja kirkollisvero olisi vastaavasti suurempi. Nuo selittää pitkälle sen, miksi Askolan hiippakunnassa kirkkoonkuulumisaste on matalampi kuin vaikkapa Posiolla.- osataansitämuuallakin
TottaOn kirjoitti:
Kuitenkin juuri tuo herännäisyyden opetuksen voimakas saarnaaminen oli syynä suureen eropiikkiin. Ja kysehän oli nyt siitä että Hki hiippakunnan alueella pitäisi mielestäsi useamman asukkaan kuulua kirkkoon. Herännäisyys ei siis todellakaan ole ratkaisu tähän asiaan.
Juu, voihan se olla niinkin, että jos tulevat voimakkaasti herätyksen tilaan, niin ne loputkin eroavat kirkosta.
?? Miten tuo liittyy siihen, että Valomerkissä on asiallista tietoa liittyen erään kerhon propagandaan?
>> Helsingin hiippakunta, missä alle puolet enää kuuluu kirkkoon, ei pitäisi antaa kovaäänisesti ohjeita, mitä muiden kirkkoon hiippakuntien tulee tehdä. <<
Tuskin on edes annettu, mutta tottakai muutkin kuin patmoslaiset Aa-aktiivit saa esittää omia mielipiteitään.qwertyilija kirjoitti:
>> Helsingin hiippakunta, missä alle puolet enää kuuluu kirkkoon, ei pitäisi antaa kovaäänisesti ohjeita, mitä muiden kirkkoon hiippakuntien tulee tehdä. <<
Tuskin on edes annettu, mutta tottakai muutkin kuin patmoslaiset Aa-aktiivit saa esittää omia mielipiteitään.En muuten käsitä, miten tämä liittyy hiippakuntiin...
Eiköhän suurin osa kristityistä ole hankkinut tuollaista asiallista tietoa ja vain se pieni joukko kiistää totuuden?
Sitä aina välillä miettii, että mikä tavoite tuollaisella ylenmääräisellä sukupuoli erottelulla on? Onko tarkoitus tuoda jälleen ne ahtaat rajat, joilla pois suljetaan monia mahdollisuuksia sen mukaan, kumpaa suupuolta on? Tällöin tuo erikoinen logiikka pakottaa kaikki olemaan naisia ja miehiä jollain tavalla tulee ymmärrettäväksi.
Kuten Mappes sanoo:
”…sukupuolten sisällä vaihtelu on suurempaa kuin sukupuolten välillä…”
”Aivoja muovaa paljon se, miten niitä käytetään. On resurssien tuhlausta, jos ihminen tekee vain tietynlaisia asioita sen mukaan, mikä hänen sukupuolensa on.”
Ja vielä kun ottaa huomioon ne vähemmistöt, joiden sukupuoli on mahdotonta näin selkeästi erottaa niin se lisää ongelmia:
”On vaikea sovitella itseään sukupuolirooleihin, joihin ei vain sovi, ja tiukat käsitykset voivat olla todella tuhoavia. Miksi tehdä toisten sukupuolesta ja siitä, miten ihminen itsensä kokee, ongelma?”
http://www.valomerkki.fi/aiheet/elama/vaitellaan-sukupuolia-on-vain-kaksi-johanna-mappes- 12_13
Olisi kyllä kivatietää mikä se kolmas sukupuoli on. Mies ja nainen on selvä juttu ja liittyy lisääntymiseen, mutta entä se kolmas sukupuoli, lisääntyykö se itsensä kanssa?
Koska olemme ihmisiä, meillä sukupuoli voidaan määritellä näiden kautta:
”Geneettisen, anatomisen ja hormonaalisen näkökulman lisäksi sukupuolta voidaan määrittää sosiaalisten, psyykkisten tai juridisten ominaisuuksien ja seikkojen kautta.”
https://www.thl.fi/fi/web/seksuaali-ja-lisaantymisterveys/seksuaalinen-hyvinvointi/sukupuoli
Suurin osa ihmisistä on selkeitä mutta joukkoon mahtuu paljon heitä, joilla lisääntyminen ei ole olennaista. Ei kaikkien tarvitse lisääntyä.AA-porukka on kai ainoa ryhmä Suomessa esim kukkia kastelevalla henkilöllä voikin olla miehen sukupuolielimet.
AA:n jääskeläinen ei ole tällä kertaa tajunnut, että on olemassa myös biseksuaalisia ihmisiä.
https://www.facebook.com/aitoavioliittoaivopierut/photos/pb.1240809209283010.-2207520000.1461696640./1374622652568331/?type=3&theater
Nyt kun illasta avasin tämän palstan, niin positiivisena yllätyksenä huomasin asiattomien viestien on vähentyneen, tai olenko sitten erehtynyt?Pe.ku kirjoitti:
AA-porukka on kai ainoa ryhmä Suomessa esim kukkia kastelevalla henkilöllä voikin olla miehen sukupuolielimet.
AA:n jääskeläinen ei ole tällä kertaa tajunnut, että on olemassa myös biseksuaalisia ihmisiä.
https://www.facebook.com/aitoavioliittoaivopierut/photos/pb.1240809209283010.-2207520000.1461696640./1374622652568331/?type=3&theater
Nyt kun illasta avasin tämän palstan, niin positiivisena yllätyksenä huomasin asiattomien viestien on vähentyneen, tai olenko sitten erehtynyt?Ehkä täällä on hiukan rahoittunut. On tullut hyviä kesksuteluja. Mutta kohta taas alkaa... olen vähän pessimisti tämän asian suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11803- 41766
- 60740
- 62738
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o41704- 50616
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49577- 59572
- 66516
- 29485
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18477Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.25466- 44465
- 95452
- 40437
- 17400
- 26399
- 43397
- 53390
- 21377