Kaupunginosat

Muuttaja

Olemme harkinneet perheen kanssa muuttoa
Järvenpäähän. Kokemusta on Helsingistä ja
Espoosta. Järvenpää kiinnostaa koska
tarjolla on melko runsaasti rivareita,
paritaloja ja omakotitaloja kohtuullisempaan
hintaan ja kuitenkin aika hyvät yhteydet
Helsinkiin (junarata ja moottoritie).

Niinpä kysyisinkin teiltä aluetta tuntevat
miten arvostatte seuraavia alueita, mitkä
ovat mielestäsi parhaat/arvostetuimmat ja
minne taas et missään nimessä muuttaisi:

Pajala
Isokytö
Sorto
Jamppa
Saunakallio
Loutti
Keskusta
Pöytäalho
Satukallio
Kyrölä
Lepola

Lisätkää jos tuosta puuttuu joku olennainen kaupunginosa :-)

52

16517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asukas

      Tuosta puuttuu loistava kaupunginosa eli Kinnari. Tätä kaupunginosaa suosittelen itse. Rivitaloja on ainakin paljon, mutta ei liikaa. Mukavan rauhallinen kaupunginosa, jossa on palvelut ainakin lähellä. Täältä ei ole pitkä matka juna-asemille eikä kauppoihin.

      Tervetuloa :)

    • Järveenpääläinen

      En mistään hinnasta muuttaisi Jampaan tai Pajalaan. Kyllä niillekin löytyy puolesta puhujat, mutta ulkopaikkakuntalaisena kun ei tunnne kaikkia "reinoja ja lissuja" niiden eksoottisia luonteen piirteitä. Loutti ja Kinnari on mukavaa paikkaa ja lähellä palvelut koulut ja kaupat...

    • jäken tytsy

      Pajala, saunakallio ja jamppa kannattaa unohtaa, muut alueet mielestäni ihan ok. Olikohan listassa peltola, loutti ja kaakkola, ne ovat myös ihan varteenotettavia asuinalueita.

      • qwert12

        "Pajala, saunakallio ja jamppa kannattaa unohtaa" eipä sitten muuta jäänykkään jäljelle luuletko että keskustasta saa asunnon helposti?ei tod


    • viisi..

      henkeä perheessä ja asutaan loutissa, rauhallista asua ja kaikki olennainen lähellä mitä ihminen tarvitsee. Täällä on hyvä, paikka minne en muuttaisi on melkeimpä toi jamppa.

      • AHMEDi

        Kula jampan on parasta mesta
        Tula tane taala uystavat
        Hieno paika on puisto ja kaiki
        tuopaikakin on lahela ja junala paase


      • Ihme
        AHMEDi kirjoitti:

        Kula jampan on parasta mesta
        Tula tane taala uystavat
        Hieno paika on puisto ja kaiki
        tuopaikakin on lahela ja junala paase

        Ei edes naurattanut.


      • pauliina
        Ihme kirjoitti:

        Ei edes naurattanut.

        Kinnarissa olen asunut jo yli 10 vuotta ja en voi muuta kuin suositella. Rauhallista aluetta ja keskustaan lyhyt matka. Periaatteessa Kyrölä ja Kinnari samanlaisia, Kyrölässä uudempi ala-aste ja junaseisake. Ja tosiaan Saunakallio, Jamppa ja Pajala kannattaa unohtaa heti. Ja ainakin Sorto ja Peltola on kaukana keskustasta.


    • professionaal

      itse asun kyrölässä ja sanoisin, että kinnari on ehdottomasti parasta seutua.
      Jamppaa ja pajalaa kannattaa välttää kaikin keinoin, etenkin sauvakatua.

    • 63.

      en ole asunut mutta jotain siinä alueessa on.saattaa löytyä omat sivut.

      • Krisu

        Olen kuullut, että Tanhuniityn taloissa on hometta. Ei kai ole ihme, kun ovat suolle rakennettu.


      • tanhuniityssä asuva
        Krisu kirjoitti:

        Olen kuullut, että Tanhuniityn taloissa on hometta. Ei kai ole ihme, kun ovat suolle rakennettu.

        juu ei oo hometta vaikka puutaloja onkin. Mistä teitä "siellä, siellä ja täällä ja tuolla on KAIKKIALLA hometta" -ihmisiä oikeen tulee?

        Mukava paikkahan tanhari on -pikkupenskoille. Vaikka tanhyniittyyn muuttavatkin kaikki mahdolliset lastenvihaajat ja kyttääjät, jotka vesi kielellä katselevat ikkunoista ja odottavat, että pääsisivät kiroilemaan lapsille ja heidän vanhemmilleen, mutta leikkipaikkoja silti on aika paljon.


      • Krisu
        tanhuniityssä asuva kirjoitti:

        juu ei oo hometta vaikka puutaloja onkin. Mistä teitä "siellä, siellä ja täällä ja tuolla on KAIKKIALLA hometta" -ihmisiä oikeen tulee?

        Mukava paikkahan tanhari on -pikkupenskoille. Vaikka tanhyniittyyn muuttavatkin kaikki mahdolliset lastenvihaajat ja kyttääjät, jotka vesi kielellä katselevat ikkunoista ja odottavat, että pääsisivät kiroilemaan lapsille ja heidän vanhemmilleen, mutta leikkipaikkoja silti on aika paljon.

        Kyllä vaan on hometta, olen kuullut ihan asukkaalta. -Miksi muuten Tanharista myydään kämppiä huomattavasti halvemmalla kuin muualta?


      • tanhuniittyläinen
        Krisu kirjoitti:

        Kyllä vaan on hometta, olen kuullut ihan asukkaalta. -Miksi muuten Tanharista myydään kämppiä huomattavasti halvemmalla kuin muualta?

        tuletko vaikka huomenna käymään...
        eikun ihan tosi, talot ovat puuta. Tanhuniitty alueena ei vaikuta pätkääkään homeeseen. Joka paikkaan saa keksittyä hometta jos kohtelee heikosti kämppäänsä. Tanhuniittyä EI ole rakennettu suoalueelle, vaan alue on ollut Seppälän peltoa. Ja pistäpä vähän vertailua tanhuniityn asuntoihin muihin verrattuna, niin uskon hintaväitteesi. Ehkä alue ei ole yhtä tyyristä kuin helsingin ydinkeskusta, mutta... daa


      • Tyttö
        Krisu kirjoitti:

        Kyllä vaan on hometta, olen kuullut ihan asukkaalta. -Miksi muuten Tanharista myydään kämppiä huomattavasti halvemmalla kuin muualta?

        Ei Tanharissa varmaankaan ole hometta sen enempää kuin muuallakaan. Onhan siellä toki ongelmia ollut, vanhojahan talot jo ovat. Mutta taitaapa olla kaikkialla sen ikäisissä taloissa jotain korjattavaa :) Hintataso on ehkä hieman -siis hieman- matalampi, kuin vastaavassa samanikäisessä rivarissa. Luultavasti johtuu siitä, että alue on aika iso. Ihmiset yleensä haluavat pieneen yhtiöön. Jotkut myös luulevat, että täytyy vallan sosiaaliseksi ryhtyä, jos muuttaa Tanhariin :) Ja kaikistahan ei tähän ole. No, jos totta puhutaan, niin Tanhari on aika viehättävä yhteisö. Varsinkin kesällä hyvin idyllinen. Ja asunnot kodikkaita. Sinne on aina halukkaita ihmisiä, osa taas ei mene kirveelläkään. Eli alue jakaa ihmisten mielipiteitä.

        Tanharin asuinalue on pellolle rakennettu, ei siis suolle. Olen pienenä hiihtänytkin siinä pellolla :)


      • Lieru
        Krisu kirjoitti:

        Olen kuullut, että Tanhuniityn taloissa on hometta. Ei kai ole ihme, kun ovat suolle rakennettu.

        Ne on ihan vitsejä ne "talot". Siellähän on pitkin 70-lukua harrastettu todella epäilyttävää parinvaihtoa. Tämä on varma tieto.


      • ni-in
        Lieru kirjoitti:

        Ne on ihan vitsejä ne "talot". Siellähän on pitkin 70-lukua harrastettu todella epäilyttävää parinvaihtoa. Tämä on varma tieto.

        epäilyttävää parinvaihtoa 70-luvulla?

        Oikeesti: Ketä ihmistä tuommoinen "tieto" voi missään tapauksessa kiinnostaa?

        Loutissa on todistettavasti masturboitu! pysykää poissa Loutista.


    • osat

      Sauvakadulle nyt ei edes ole muutakuin pummien vuokra-asuntoja ja luulempa että ette sinne muutenkaan muuttaisi, alue näyttääkin kamalalta.. Pajalalla on todella rauhallistakin, nimittäin ihan pajalantien puolella ja aivan vieressä kaunista luontoa.
      Onhan sauvakatu lähellä mutta ei kuitenkaan samassa pihapiirissä.

      • sauvis

        mun mielest sauvakatu on just siisti paikka,kaikki tuntee toisensa...
        oon asunut sillä koko ikäni...talo vaan vaihtunut..
        ja meiän pihapiirissä asuu vaan kaksi juoppoa...et siitä!!!


      • Marde
        sauvis kirjoitti:

        mun mielest sauvakatu on just siisti paikka,kaikki tuntee toisensa...
        oon asunut sillä koko ikäni...talo vaan vaihtunut..
        ja meiän pihapiirissä asuu vaan kaksi juoppoa...et siitä!!!

        Meille on tarjottu sk:sta asuntoa. Kävimme sitten katsomassa kyseistä asuntoa. Ulkopaikkakuntalaisen silmin katsottuna näkymä oli aivan lohduton, paikat olivat ihan rempallaa joka viestittää ettei kukaan välitä ja mistä se taas kertoo niin???!!.... Johtuuko se ihmisistä jotka asuu sillä vai kuka ne talot omistavat. Ei asunnon omistaja/vuokranantaja töhri seiniä tai hajoita grillikatosta... Ainakin välinpitämättömyys kaikista yhteisistä ulko-/sisätiloista huokuu sillä seudulla..


    • Mirva

      Pellonkulma/Annankulma rauhallista aluetta. Haarajokeenhan tulee asema ja motari vieressä. Haarajoen kaupat vieressä.

      Peltola myös hyvä paikka, asunut siellä itse ala-aste ikäsenä ja huonoa sanottavaa ei ole. Anttilan ala-aste hyvä koulu. Kinnari myös ymmärtääkseni hyvä paikka!

      Takaisin muuttaisin Järvenpäähän, mutta miestäni ei Vantaalta pois saa. :)

    • Mike

      Asuimme aiemmin Loutissa paritalossa ja nyt olemme muuttaneet Loutin ja Saunakallion rajamaille okt:hen. Tässä kohdassa Saunakalliota (radan länsipuolella) ei ole kerrostaloja, ei vuokrataloja ja alue on todella rauhallinen okt alue. Jampan suuntaan (n. 1,5 km päässä) mennessä näkymät kyllä muuttuvat ja kuuleman mukaan Jampassa on aika vilskettä (negatiivisessa mielessä). Meillä ei näistä levottomuuksista ole näkynyt mitään havaintoa. Viihdymme erittäin hyvin.

      Ympärillämme asuu tavallisia keskiluokkaisia ja hyvinkin toimeentulevia perheitä. Lapsia on aika paljon (meilläkin 5) ja läheisessä (leikki)puistossa kokoonnutaan koko perheiden voimin. Mukavaa!

      Jos olisimme löytäneet meille soveltuvan okt:n Loutista niin olisimme ostaneet sen. Loutti oli hyvä paikka asua. Nykyiseen verrattuna (vaikkei välimatkaa ole kuin 1 km) keskusta oli kävelymatkan päässä, nytjoutuu kävelemään jo 2 km... Muita eroja ei näissä alueissa mielestäni ole. Pihapiirit on kivasti hoidettuja molemmissa.

      Kaakkola on myös miellyttävää aluetta, joskin etäisyys keskustasta lisättynä kovaan (Järvenpääläisittäin kovaan) hintatasoon ei meitä miellyttänyt. Kaakkolassa taitaa kuitenkin demograafisesti katsottuna olla korkeimmat keskitulot Järvenpään sisällä.

      Keskustan puoleinen Sorto on mukavaa pientaloaluetta, siellä on useitakin hienoja omakotitaloja.

      Pellon- tai Annankulmaan en lähtisi. Vaikka ne ovat uusia okt -alueita niin alueen yleisilme on minun mielstäni tympeä, tasaisella pellolla tiiviivsti paljon lautavuorattuja rivitaloja ja omakotitaloja. Mutta makuasia tietty.

      Kinnari ja Kyrölä ovat jääneet minulle vähän vieraiksi. Kävelyretkien perusteella valitsisin näistä kahdesta Kinnarin. Kyrölä on tiivistä "bulkki"rivarialuetta, samaa vaivaa kuin Annankulmassa.

      Muut mainitsemasi alueet lienevät ihan perusJärvenpäätä jota en nyt osaa sen kummemmin kommentoida. Isokytö ja Pöytäalho ovat vähän "kaukana" eli sii 3-5 km päässä keskustasta.

      Itse muutin Järvenpäähän vasta 5 vuotta sitten. Vannoin aiemmin Helsingin nimeen ja aiemmin olin asunut vain Espoossa. Alkujärkytys oli suurehko (pikkukaupunkihan tämä on) mutta asettumisen jälkeen olen viihtynyt erittäin hyvin. Arkielämä on helpompaa kuin Helsingin ja Espoon alueella (kaupat, muut palvelut, ei ruuhkia). En usko että muuttaisimme Hkiin tai Espooseen ennenkuin nuorinkin lapsista aloittaa yläasteella/lukiossa. Toisaalta Järvenpäässä on myös hyvä lukio. Vastarakennettu lukiotalo on saanut mainetta kun Vanhanen vieraili siellä Putinin kanssa. Putin ei huhujen mukaan uskonut että rakennus oli oikeasti koulu, koska se oli niin korkeatasoinen (arkkitehtuuri, tietoliikennevalmiudet, muut teknologiavalmiudet, auditoriot yms). Luulen että tämä lukio vetää puoleensa hyviä opettajia joten eiköhän siellä sivisty riittävästi :)

      Jos teillä on pieniä lapsia niin tietämäni ala-asteet rankkaisin seuraavasti:
      Harjula
      Vihtakatu
      Pajala
      Ja muista ei olekaan kokemuksia joten en tiedä. Meillä on ollut lapsia kaikissa kolmessa ja kaikki ihan hyviä kouluja.

      Tervetuloa Järvenpäähän (vaikka Saunakallioon jos sopivan löydätte!)

      • pauliina

        Kirjotin ylioppilaaksi Järvenpään lukiosta vuonna 2002. Tuolloin lukio toimi samoissa tiloissa yläasteen kanssa. Lukio opetus oli jo tuolloin erittäin tasokasta ja mielestäni ihan kilpailukykyistä Helsingin lukioihin verrattuna.

        Ala-asteista parhaimpana pidä ehdottomasti Kinnaria! Myös pienemmät, Oinaskatu ja Vihtakatu ovat asiallisia ja uusia kouluja.


      • keskusta.

        "Isokytö ja Pöytäalho ovat vähän "kaukana" eli sii 3-5 km päässä keskustasta."

        Väärin, Pöytäalho on lähempänä keskustaa kuin Kinnari.


    • kaarnap.2

      Olen asunut jampassa 24vuotta.Nyt 10 vuotta stadis.Ja vieläkin kaipaan"saunista". Kavereita,luontoa ja jamppalaisii!

    • jussi

      Muutimme avovaimon kanssa Espoosta Järvenpäähän viime syksynä. Asustelemme Loutissa ja hyvin olemme viihtynyt. Keskustan palvelut lähes kivenheiton päässä.

      • Koettuon

        otan osaa


    • Tyttö

      Asuntokauppaa tekevänä ja syntyperäisenä järvenpääläisenä sanoisin, että kalleimmat asuinalueet Järvenpäässä ovat Keskusta, Kaakkola ja Loutti. Myös Kinnari on arvostettua. Syynä näiden asuinalueiden suosioon on välimatka keskustaan. Kaakkolassa vielä se, että alueella ei ole kerrostaloja. Kaakkolassa on lisäksi isot tontit (ainakin osittain).

      Ala-asteen kouluihin lisäisin vielä ehdottomasti Keskustan ala-asteen. Harjula myös hyvä ja Vihtakatu.

    • minä

      Rivi- pari- ja omakotitaloja löytyy myös sellaisilta alueilta kuin Levonkytö, Tahvola ja Koivusaari. 1970-2000-luvuilla rakennettua rauhallista aluetta n. 3 km keskustasta pohjoiseen, joista Tahvola vanhin. Asun alueella ja on hyvin rauhallista. Ympäristössä on myös metsää ja tontit suojaisempia ja isompia kuin esim. Kinnarissa ja Kyrölässä. "Tavallisten" talojen lisäksi joukossa on joitakin 80-/90-luvun vaihteessa rakennettuja spesiaaleja "rahaa säästämättä" tehtyjä taloja, ainakin Levonkydössä.

    • izmo

      Älkää edes harkitko jamppaa tai saunakalliota! Nummenkylä on jees mutta sijainnilta TOSI syrjässä. Louttia voi suositella lämpimästi, rauhallinen alue ihan keskustan kupeessa samoin Kinnari. Kyrölä on hieman syrjässä, mutta kivaa aluetta. Pöytäalho on lähellä, mutta ei enää kovin rauhallinen alue.

      • 2 vuotta Jampassa kasariluv...

        Ei kannata ees harkita muuttoa Kinnariin jos ei satu sitten tykkämään pesäpallosta. Nimittäin Kinnarissa asuu pesisfaneja ja kai siellä jotain suomisarjan otteluitakin pelataan. Muutenkin alueella asuu kuulemma aika sisäänpäin lämpiävää porukkaa.

        Ja on se ihme, että sitä Jamppaa jaksetaan mollata, kuitenkin siellä asuu suurimmaksi osaksi ihan tavalliasta porukkaa. Muutama kaupungin vuokratalo on vain rauhaton. Nykyisin esim. Pajala on yhtä rauhaton tai rauhallinen alue ihan miten kukin haluaa ajatella.


    • liikkunut

      saunakallio,sorto,loutti,satukallio,haarajoen seutu ja pellonkulma ovat kaiketi rauhallisempia alueita asustella

    • Uusia paikkoja

      On Terhola mukavaa asuinseutua, hyvä asua, koulu lähellä ja kauppoja. Itse olen asunut koko ikäni Terholan vieressä, kaikki kaverit tulevat melkeinpä sieltä. Suosittelen Terholaa !!

      Mikonkorpikin on oiva asuinseutu. Oikein rauhallista paikkaa. Aivan lähellä Terholaa, joten koulu on suunnilleen samalla etäisyydellä, myös kaupat. Suosittelen Mikonkorpea !!

      (Molempien lähelle tulossa kesällä uusi S-market!)

      • Terholassa on mukava

        Ei tänne mitään ääsmarkettia tule vaan k-kauppa. :)


      • hohoho
        Terholassa on mukava kirjoitti:

        Ei tänne mitään ääsmarkettia tule vaan k-kauppa. :)

        hahaha


    • TUNARI-PENA

      KA MISSÄPÄ MAHTAA OLLA HAARAJOKI?
      MUUTIMME VUONNA 2004.
      EIPÄ VOISI TYYTYVÄISEMPI OLLA.
      ON MUUTEN JÄRVENPÄÄTÄ, VAIKKA KULKEEKIN
      HAARAJOKI-TITTELILLÄ

    • jfkkdjfkf

      nummenkylä!! se ihanin

    • nimimerkkinimimerkki

      Kaupunki on muuttunut paljon. Mitä mieltä olette nyt?

    • Asuntojenhinnatalas
    • Pokko

      Peikkometsä

    • epämiellyttävää

      Valitettavasti kaupunki on rakennettu todella täyteen ja jollain on joku näyttämisen halu ja tekee jotain tornitaloja, mikä on typerää. Kaikki on myytävänä ja Järvenpään ihanuus on katoamassa. Epämiellyttävää näyttämisen halua.

      • Ex-jäke

        Juuri näin, kohta on Haarajoki,Peltola ja Nummenkyläkin tuhottu.


    • Eimaistu

      Järvenpäätä ei voi suositella missään tapauksessa.

    • Nipa12345

      Auertien asunnot?sisäilma ongelmia? Hometta? Ainakin b ja a rapussa ollut vesivahinkoja!Itse nyt pelokkaana asun ja selvitän asiaa.

    • Jamppaan
    • Kyläkeisari

      Pellonkulma on rauhallista aluetta ja paljon lapsiperheitä. Kaupungin kaavoituksen mukaan tällä pellonkulma/annankulma ei ole tulossa uusia asuntoja moneen vuoteen koska ei ole sellasia tontteja. Keskusta lähellä olevat asuinalueet ovat rauhattomia ja koko ajan saa lukee kun varastettu keskustan viereisiltä pientalo alueilta. Suosittelen pellonkulma/annankulma sekä haarajoen aseman seutua lämpimästi perheellisille.

    • Anonyymi

      Pitäisi piakkoin muuttaa Järvenpään sisällä. Asun nyt Kinnarissa ja muut alueet ei ole niin tuttuja. Kinnari on hyvä, kun se on lähellä keskustaa, mutta melko tiivistä ja toisinaan rauhatonta on, plus polkupyörät katoavat alta aikayksikön, meiltä on viety kolme.

      Millaista aluetta on Levonkytö? Kartalta nähtynä se on Jamppaa mutta onko oikeesti?
      Entäpä Isokytö? Lepola?

    • Anonyymi

      itse olen harkinnut muuttoa pois järvenpäästä,mamut joita on tungettu järvenpäähän vituttaa sen verran ja se on ainoa syy lähteä pois

      • Anonyymi

        sekä mamupatjat vituttaa


      • Anonyymi

        Tuu tänne stadiin täällä niitä ei lain


    • Anonyymi

      Olen asunut Järvenpäässä 15 vuotta. Ensin Pöytäalhontiellä, sitten Peltolassa ja nyt Jampassa, (Joku mainitsi että Levonkytö, Koivusaari ja Tahvola ovat mukavia paikkoja, mutta virallissti ainakin osa niistä taitaa kuulua Jamppaan). Meidän talon sijaintiin osuu Tahvola/Koivusaari osasto. Se Jampan "keskusta" on metsän takana meistä nähden. Rauhallista ja mukavaa seutua. Rauhallisempaa kuin Peltolassa jossa asuimme suht lähellä Anttilan kolua. Siinä meni Laurilantietä rekkoja välillä jne. vaikka suht rauhallista siellä oli. Pöytäalhontie on niin lähellä keskustaa ettei sitä paikkaa voi rauhalliseksi sanoa. Mutta toki se on pitkä tie, me asuttiin siellä mäen päällä, aika lähellä silloista Siwaa. Tuttu joka asuun nykyään myös tällä alueella, asui jonkin aikaa Nummenkylässä ja sanoi että ero on siinä että Nummenkylässä kun ulkoilutti koiria, tuli muita koiran ulkoiluttajia alvariinsa vastaan, täällä harvemmin. Hänenkin mielestä rauhallista omakotitalo-rivari seutua tämä Pietolankadun pohjoisosan seutu, vaikka Jamppan kaupinginosaa onkin. Jampassa on joitakin rauhattomia katuja/kujia/polkuja siellä kerrostaloalueella pääasiassa, mutta on sitten vastapainoksi rauhallisiakin alueita.
      Eilen juuri kävi tuttu kylässä joka asuu keskustan tornitaloissa, hän hetimiten ihasteli miten rauhallista ja mukavan tuntuista täällä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe