Kokemuksia Medimatkojen abdominoplastiasta?

auttakee

Onko kukaan käynyt abdominoplastiasta Medimatkoilla Tallinnassa? Onko ok? Olis mulle kohtuuhintainen...

23

3628

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota_selvää

      Pitäisi tietää mitä klinikkaa ja lääkäreitä Medimatkat käyttää.

    • Leikelty

      En kyllä menisi Tallinnaan. Sen verran on kipeä leikkauksen jälkeen ja komplikaatioherkkä operaatio..

      • Sama_molemmissa

        Yhtä kipeä on jos on leikattu Suomessa. Virosta leikkauksesta tullessa kannattaa ottaa hytti omaan piikkiin niin saa levätä matkan ajan.
        Suomessa monessa julkisen puolen sairaalassa jyllää sairaalabakteeri, joten haavatulehdus ei ole mikään mahdottomuus. Yksityissairaaloiden tilannetta voi yrittää selvitellä ennen leikkausta. Itselläni ei ainakaan löytynyt Viron leikkauksen jälkeen sairaalabakteeria kun se nimenomaan tutkittiin Suomessa erittäin infektioaran leikkauksen edellä.


      • Anonyymi
        Sama_molemmissa kirjoitti:

        Yhtä kipeä on jos on leikattu Suomessa. Virosta leikkauksesta tullessa kannattaa ottaa hytti omaan piikkiin niin saa levätä matkan ajan.
        Suomessa monessa julkisen puolen sairaalassa jyllää sairaalabakteeri, joten haavatulehdus ei ole mikään mahdottomuus. Yksityissairaaloiden tilannetta voi yrittää selvitellä ennen leikkausta. Itselläni ei ainakaan löytynyt Viron leikkauksen jälkeen sairaalabakteeria kun se nimenomaan tutkittiin Suomessa erittäin infektioaran leikkauksen edellä.

        Anteeksi mitä. Suomi on yksi Euroopan maita jossa vähiten sairaalabakteerin infektioita ja altistuksia. Toki niitä on ajoittain myös Suomessa mutta Virossa ja muissa Baltian maissa 100 varmasti. Lisäksi Suomessa olemme suomalaisia tottuneet tiettyyn balteerikantaan joka meille luonnollinen joten en kovin herkästi lähtisi leikkaukseen mihinkään ulkomaille. Lisäksi kontrollit on aina hankalampi järjestää ison leikkauksen jälkeen etänä. Kenellä on vastuu jos jokin menee pieleen ulkomailla?


    • tallinna1222

      Itse olin Tallinnassa leikkauksessa. Kaikki meni hyvin ja hintakin puolet Suomen hinnoista. Ei valittamista ennen tai jälkeen hoidosta.

    • Leikelty

      Riippuu tietysti leikkauksen laajuudesta, kuinka kipeä on. Itselleni olisi kyllä ollut aivan painajaista niillä kivuilla ja turvotuksilla kävellä laivaan yms. ja hyvässä kunnossa olin ennen leikkausta eli siitä ei ollut paljoa apua. Sairaalassa meni useampi päivä, pyörtyilyä, pahoinvointia yms. Kyseessä tosin oli minun kohdalla iso leikkaus, lihasten kiristyksineen. Tällä kokemuksella en menisi Tallinnaan, vaikka olisi kuinka paljon halvempi.. Tuon leikkauksen jälkeen on melko yleistä, että joudutaan mm. punktoimaan nestettä ihon alta ja revisioleikkauksetkaan eivät ole harvinaisia. Tiedä sitten, miten tuo hoituu, jos on Tallinnassa leikattu..

      • Turhaa_pelottelua

        Muistaakseni Virosta ei hätistellä seuraavana päivänä kotimatkalle abdominoplastian jälkeen. Lisävuorokausiakin voi "ostaa", ellei lääkäri määrää niitä toipumisen mukaisesti. Kotimaassakin joutuu matkustamaan, mahdollisesti pitkiä matkojakin, harva pääsee leikkaukseen kotikaupungissa.
        Lisävuorokaudet yksityisklinikalla Suomessa taitaa olla jopa kalliimpia kuin Virossa. Julkisella puolella pääsee tietenkin muutamalla kympillä vuorokausi, mutta leikkauksen laadussa joutuu tyytymään kirurgiin joka sattuu olemaan leikkausvuorossa.


      • Harkitseva

        Tiedätkö, miten mahdolliset komplikaatiot hoidetaan, mikäli leikkaus on suoritettu Tallinnassa?


      • Esikäynnillä_kerrottua
        Harkitseva kirjoitti:

        Tiedätkö, miten mahdolliset komplikaatiot hoidetaan, mikäli leikkaus on suoritettu Tallinnassa?

        Taitaa olla aika yleistä että akuuteissa vakavissa komplikaatioissa käännytään Suomessa julkisen puolen ensiapupoliklinikan puoleen. Lievemmissä komplikaatioissa (lieviä tulehduksia tms.) välitysfirma ohjaa jollekin yhteistoiminnasta sovitulle lääkärille.
        Joissakin tapauksissa voitaneen lähteä virolaisklinikalle, mutta kustannukset voi jäädä itse maksettavaksi riippuen minkälainen sopimus välitysfirman ja leikanneen klinikan välillä on.


      • Aku_35

      • Aku_35

        Edellinen linkki ei jostain syystä toimi, kannattanee kokeilla hakusanalla vatsan muotoiluleikkaus https://medihub.me/


    • lääkäritietää

      Medimatkoilla konsultoi lääkäri. Itse kävin ja konsultti oli lääkäri Meike.

    • järkyttynyt

      Onpas muuten aika karun näköisiä epäonnistuneet abdominoplastiat. Ihan kunnolla onnistunutta en ole vielä suomenmaassa tavannutkaan.. :/

      • vaiviroon

        Onko Suomessa hyvää abdominoplastian tekijää? Uskaltaako täällä mennä?


      • suosittelen-hyvä
        vaiviroon kirjoitti:

        Onko Suomessa hyvää abdominoplastian tekijää? Uskaltaako täällä mennä?

        Laser_tilkka kir. Hilkka Peltoniemi, on todella pätevä, asiansa osaava. Ei mitään komplikaatioita, laaja WAL-rasvaimu, vatsa, selkä, sivut, epiduraalipuudutus, ei nukutusta. Kotiin seuraavana päivänä. Hintaa voi tiedustella konsultaation yhteydessä ja antavat kirjallisen arvion. Oma oli yht. n vajaa 12.000e.
        Laser-Tilkka tarjoaa myös maksuohjelmaa josta voitte kysyä asiakaspalvelussa.


      • vatsanpeitteidenkiristys

        No eihän tuo ole abdominoplastia vaan rasvaimu. Et tainnut tajuta keskustelua ollenkaan.


      • jäkätijäkjäk
        vatsanpeitteidenkiristys kirjoitti:

        No eihän tuo ole abdominoplastia vaan rasvaimu. Et tainnut tajuta keskustelua ollenkaan.

        yleensä ensin tehdään rasvaimuja sen jälkeen abdominoplastia, esim. poistetaan ylimääräinen iho. Laser-Tilkka/Peltoniemi on ainoa Skandinaaviassa joka tekee kerralla suuremman rasvaimun. Tottakai voit mennä abdominoplastiaan, mutta rasvaimu voi silti tulla kyseeseen.


      • sekopoltsi

        moi jäkätijäk, silti et tajunnut, muutkin kuin sä tajuaa, että ensin tehdään rasvaimu, vaan sä sopellat vain rasvaimusta, et siitä mistä kyse on....


      • sopeltajanuijalle
        sekopoltsi kirjoitti:

        moi jäkätijäk, silti et tajunnut, muutkin kuin sä tajuaa, että ensin tehdään rasvaimu, vaan sä sopellat vain rasvaimusta, et siitä mistä kyse on....

        medimatkat lienee sulle sopivampi kohde, senkun menet


      • Kerralla_valmista
        jäkätijäkjäk kirjoitti:

        yleensä ensin tehdään rasvaimuja sen jälkeen abdominoplastia, esim. poistetaan ylimääräinen iho. Laser-Tilkka/Peltoniemi on ainoa Skandinaaviassa joka tekee kerralla suuremman rasvaimun. Tottakai voit mennä abdominoplastiaan, mutta rasvaimu voi silti tulla kyseeseen.

        Miksi tehdä erikseen rasvaimu kun abdominoplastiassa se ihonalainen läskikerros lähtee samalla kerralla. Tulee vain tuplahinta jos käy kahdessa operaatiossa.
        Yleensä plastiikkakirurgi haluaa että ennen abdominoplastiaa on jo laihdutettu.


      • fhdkfkd
        Kerralla_valmista kirjoitti:

        Miksi tehdä erikseen rasvaimu kun abdominoplastiassa se ihonalainen läskikerros lähtee samalla kerralla. Tulee vain tuplahinta jos käy kahdessa operaatiossa.
        Yleensä plastiikkakirurgi haluaa että ennen abdominoplastiaa on jo laihdutettu.

        käypä kysymässä asiantuntijoilta miten on asianlaita.


    • RI84
    • njetvirojnetvenäjä

      Miksi ihmeessä Viroon?? Suomessa on osaavia lääkäreitä pilvin pimein.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe