Jehovan todistajien kieltäminen Venäjällä

mukavauutinen

http://yle.fi/uutiset/jehovan_todistajien_toiminta_saatetaan_kieltaa_venajalla__seurakuntiin_salakuljetetaan_vaaria_todisteita/8814053

Okei tämä on Venäjällä missä vapaus ei ole yhteiskunnan peruspilari mutta tämä kertoo siitä että mitä enemmän kehitys ihmiskunnalla etenee sitä vähemmän uskontoja tarvitaan.

Olemme nähneet paljon jo näitä paljastuksia snowden ja viimeiseksi panama paperit. Uskon että joku päivä näemme samanlaisen paljastuksen uskontoihin liittyen joka saa jokaisen lahkoissa olevan näkemään todellisuuden miten heitä on sumutettu vallanhimoisten johtajien toimesta. Sama on jehovan todistajissa. Ylhäällä istuu joukko miehiä jotka kontrolloi ihmisiä pitäen nämä tiukasti ruodussa pelottelulla ja omalla informaation kouluttamiselle mitä ihmisen pitää olla ja miten hän saa elää.

11

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiinpäJuu

      Jt-uskontoa ei kyllä tarvita mihinkään! Ateismi ei ole kyllä kuitenkaan mikään ratkaisu mihinkään. Mietitään nyt sitten vaikkapa Pohjois-Koreaa!

      • Einiinkään

        Pohjois-Korea on ateistinen valtio vain teoriassa. Käytännön tasolla on kyse uskonnosta. Jumalana on semmoinen pallopäinen poika.


    • 15.4
    • Asiassapysyen

      PopposenImmu 14.4.2016 13:14

      Yksi terve piirre nyky-Venäjällä on itsesuojeluvaisto lahkoa vastaan.

      Neuvostoliiton aikaan se oli kylläkin pitävämpi, eikä lahko voinut muuta kuin vastavetona laittaa vartiotorninsa kautta lahkolaiset selittämään, että Neuvostoliitto on Pohjan kuningas joka aloittaa harmagedonsodan. Niin. pyramidimitat eivät ole muotia lahkossa enää, mutta miksi Venäjän tulisi moinen hulluttelu ylitsepursuavine todisteineen sallia, verensiirron kiellolla murhaamisineen (selitys on että Raamattu kieltää veren syömisen, sen lahko tulkitsee elämän ylläpitämiseksi, ja koska verensiirto tehdään elämän ylläpitämiseksi, on sekin kielletty)

      Vika ei ole Venäjässä, vaan täällä puuttu terve itsesuojeluvaisto. Laitan tähän sen lahkokirjoituksen, joka täältä pyritään poistamaan, miksi tällaisia tuotoksia julkaiseva ja jäsenillään ulkoa oppimaan vaativa järjestö tulisi olla oikeutettu toimimaan "vapaana uskontona" ?

      Vartiotorniseura siis julkaisee:

      ”Yhdistyneet kansakunnat on todellisuudessa Jehova Jumalaa ja hänen maan päällä olevia vihkiytynei-tä todistajiaan vastaan tähdätty maailmallinen liitto. Todellisuudessa se on salaliitto, jossa maailmalliset kansat panevat viisaat päänsä yhteen ja punovat juonia siitä, mitä ne voisivat tehdä Jehova Jumalan maan päällä olevaa näkyvää järjestöä vastaan. (Vartiotorni 1. syyskuuta 1987)

      YK on oikeasti yhteistyöjärjestö, joka toimii jäsentensä aloitteista, muiden hyväksyttyä aloitteet äänes-tyksessä. YK:n perustamiskirjassa ei mainita jehovantodistajia, eikä myöskään missään aloitteessa-kaan.

      Siten ei vartiotorniseuran kirjoitukselle ole mitään oikeita perusteita, kuten se ei ole pyrkinyt esittämään-kään.

      Raamattu: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. 2 Moos. 20:16

      Seura siis rikkoo Raamatun lakia (kuten ihmisenkin, esim. kunnianloukkaus)

      Edelleen Raamattu: Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. Matt. 5:9

      Todistajien tulisi itse tehdä rauhantyötä, ollen aiheettomasti syyttämättä YK:ta. Mikä heitä estää ? Ainoa estäjä työhön ryhtymiselle ja organisoimiselle olisi vartiotorniseura.

      Rauhantyö olisi vastoin lahkon toimintaa, jossa olennaista on hekumoida sodalla, sodasta oli aikoinaan vartiotornissa paljon piirroksiakin, tankkeja, atomipommiräjähdyksiä.

      Sonopori 14.4.2016 14:56

      Olisi pidetty lahko poissa niin Venäjältä kuin muualtakin, niin ongelmia ei olisi.

      Tuo osoittaa, kuinka todistajaksi ei kukaan tule Raamattua lukemalla. Kun Neuvostoliiton tulli toimi, ei siellä kukaan ruvennut puhumaan vartiotorniuskonnosta eikä vartiotorniuskontoa, vaikka Raamattu oli vapaa kirja.

      Jos lahkolainen väittää, että Raamatusta kysymys, pitäköön mielihyvin oman logiikkansa mukaan vartiotornit piilossa, miksi niitä ylipäätään painetaan ?

      Että kirjoitutetaan testamentti lahkolle ja murhataan verensiirtokiellolla ?

      Neuvostoliiton aikaan eivät lahkolaiset purnanneet etteivät päässeet neuvostoliittoon. Eivätkä nykään Pohjoiskoreaan pääsemättömyyttään, tuskin Iraniinkaan.

      Eikä aivopesukaan mitään ainutlaatuista lahkolle ole. Juuri on vankilasta päässyt moottoripyöräjengiläinen julkaistuissa muistelmissan kertonut, että jengi käyttää aivopesua jäsenistöönsä.


      Vainoovaikkaväkisin 15.4.2016 2:07

      Sonopori kirjoitti: Olisi pidetty lahko poissa niin Venäjältä kuin muualtakin, niin ongelmia ei olisi.

      Tuo osoittaa, kuinka todistajaksi ei kukaan tule Raamattua lukemalla. Kun Neuvostoliiton tulli toimi, ei siellä kukaan ruvennut puhumaan vartiotorniuskonnosta eikä vartiotorniuskontoa, vaikka Raamattu oli vapaa kirja.

      Jos lahkolainen väittää, että Raamatusta kysymys, pitäköön mielihyvin oman logiikkansa mukaan vartiotornit piilossa, miksi niitä ylipäätään painetaan ?

      Että kirjoitutetaan testamentti lahkolle ja murhataan verensiirtokiellolla ?

      Neuvostoliiton aikaan eivät lahkolaiset purnanneet etteivät päässeet neuvostoliittoon. Eivätkä nykään Pohjoiskoreaan pääsemättömyyttään, tuskin Iraniinkaan.

    • ennustukset-käy-toteen

      Tämä linee nyt se ennusteen toteutuminen missä aletaan hyökkäämään kaikkia uskontoja kohtaan ja se on nyt aloitettu jehovan todistajista.

      • Whaaaaaat

        Miten niin se on aloitettu J.todistajista. Kristittyjä on vainottu ja tapettu jo pitkään muslimien ja hindujen toimesta mm Aasiassa.


      • TopiasKivahessu

        Mutta lahko tappaa omia jäseniään, verensiirtokiellolla.
        Tiesitkö, että lahkossa on tapettu myös rokotuskiellolla, elinsiirtokiellolla (kiinteiden elinten; verihän on nestemäinen)


    • ШІЍӒ ОГЕӤ СІҬА МІЕӶТА, ЕттД јт ОЍ ҬАуҬҬД РАСКАА.
      -ѠАСІLІ LОРОИЕИ, ШС- ja КАСКАТАЯКАСТАЈА.

    • tf1973

      Kaikki uskonnot tulevat katoamaan maanpäältä. Se on sanomattakin selvää. Mutta se ei tarkoita maailmanloppua vaan uuden alkua jossa ihmiset on vapaita uskonnollisesta elämästä. Aina tulee tilalle jotakin uutta. Niin oli ennen näidenkin uskontojen tuloa.

      • KiintoisaaPohdintaa

        Ihmisen uskonnollisuudesta:

        http://www.areiopagi.fi/2015/09/ihminen-uskonnollinen-elain/


        "Käsitys uskonnon luonnollisuudesta kertoo meille, että uskonnottomilla ihmisillä on luontainen kyky ja taipumus uskontoon. Ympäristö ja kokemus eivät kuitenkaan ole aktivoineet näitä kykyjä ja taipumuksia, tai sitten yhteiskunnalliset tekijät ovat neutralisoineet tai sammuttaneet ne.

        Mitä uskontoa kohti suuntautuvat ihmisen persoonan luonnolliset taipumukset sitten oikein ovat? Ne ovat joukko toisiinsa liittyviä elämään ja maailmaan suuntautuvia orientaatioita. Tarkastelemme siis inhimillisen olemassaolon tärkeitä ulottuvuuksia.

        Ensimmäinen näistä ihmisen luontaisista uskonnollisuuteen suuntautuvista taipumuksista syntyy siitä, mikä merkitys ihmisen elämässä on sillä, että hän pitää joitakin asioita tosina. Olen väittänyt kirjassani Moral, Believing Animals, että kaikki ihmiset ovat uskovaisia siinä mielessä, että heillä ei ole varmaa tietoa.

        Kaikki tietomme perustuu taustaoletuksiin, joita ei voi osoittaa oikeiksi yhä perustavammilla ja totuuden takaavilla todistuksilla. Tämä koskee sekä ateisteja että uskontojen kannattajia. Meille kaikille tuttu pyrkimys tiedon varman perustan löytämiseen oli yksinomaan moderni hanke, jolla pyrittiin vastaamaan varhaismodernin Euroopan epävakauden ja epävarmuuden haasteeseen.

        TÄMÄ modernin projekti on kuitenkin epäonnistunut. Ei ole olemassa mitään universaalia ja järkeen nojaavaa perustaa, jolle voidaan rakentaa epäilyksettä totuutta ja varmaa tietoa. Kaikki inhimillinen tieto perustuu uskomiseen. Ihmisen elämä toteutuu tässä epävarmuudessa.

        Varman tiedon puuttuminen tarkoittaa, että sitoutuminen uskontoon ei eroa perustavasti muihin uskomuksiin sitoutumisesta. Molemmissa sitoutumisissa on kyse samasta sisäsyntyisestä inhimillisestä tarpeesta uskoa enemmän kuin mitä voi ”todistaa.” Muuten joutuisimme tiedolliseen erämaahan, emmekä pystyisi tarjoamaan mielellemme riittävästi aistimuksia ja ideoita, jotta pääsisimme edes ajattelun alkuun. Uskonnollinen usko on näin ollen samassa tiedollisessa asemassa kuin kaikki muutkin inhimilliset uskomusjärjestelmät.

        Toinen ihmisen luontaisista uskonnollisuuteen suuntautuvista taipumuksista syntyy kyvystä tunnistaa ongelmia ja halusta ratkaista niitä. Yksi sosiologian koulukunta esittää, että uskonnon syvimmät juuret ovat ihmisen halussa välttää, viivyttää tai ratkaista todellisia ja oletettuja ongelmia. Tämä koulukunta on varmasti tiettyyn rajaan asti oikeassa. Vaikka me ihmiset olemme hyvin taitavia tunnistamaan ongelmia ja haluamme ylittää ne, kohtaamme kuitenkin varmasti myös ratkeamattomia tai vain rajoitetusti ratkeavia ongelmia.

        Kuolema on selvin esimerkki ratkeamattomasta ongelmasta. Sairaudet ovat toinen esimerkki. Voimme esittää itsellemme tiedollisesti tällaisia vaikeita ongelmia. Koska haluamme ratkaista ne, emme voi ohittaa niitä, vaikka ne näyttäisivät ratkaisemattomilta . Haluamme siis usein ratkaista ongelmia, joita emme pysty ratkaisemaan. Kulttuuri, sosialisaatio, ilmoitus tai muut tekijät saavat meidät uskomaan, että on olemassa yli-inhimillinen voima, joka auttaa meitä ratkaisemaan ratkaisemattoman ongelman. Meidän on siis luonnollista pyytää tätä voimaa auttamaan meitä.

        KOLMANNEKSI, inhimillinen olemassaolo tukee taipumusta uskontoon. Ihmisillä on sekä uskomattomia kykyjä että vakavia rajoituksia. Tiedämme esimerkiksi kuolevamme. Emme kuitenkaan tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Etsimme usein totuutta, hyvyyttä ja kauneutta, mutta havaitsemme usein niiden puuttuvan maailmasta ja itsestämme. Monet painiskelevat luonnostaan suurten kysymysten kanssa: Mitä tarkoitusta elämäni palvelee? Miksi? Mihin minun tulee uskoa, ja millä perusteella? Mitä on moraali, ja mistä se syntyy? Millainen ihminen minun pitäisi olla? Mikä on elämän tarkoitus ja mitä minun tulisi tehdä elääkseni inhimillisesti onnellista elämää? Olemme merkityksiä luovia ja etsiviä eläimiä. On kuitenkin hankalaa luoda tyydyttäviä merkityksiä pelkästään immanentin elämismaailmamme sisällä."


      • KiintoisaaPohdintaa
        KiintoisaaPohdintaa kirjoitti:

        Ihmisen uskonnollisuudesta:

        http://www.areiopagi.fi/2015/09/ihminen-uskonnollinen-elain/


        "Käsitys uskonnon luonnollisuudesta kertoo meille, että uskonnottomilla ihmisillä on luontainen kyky ja taipumus uskontoon. Ympäristö ja kokemus eivät kuitenkaan ole aktivoineet näitä kykyjä ja taipumuksia, tai sitten yhteiskunnalliset tekijät ovat neutralisoineet tai sammuttaneet ne.

        Mitä uskontoa kohti suuntautuvat ihmisen persoonan luonnolliset taipumukset sitten oikein ovat? Ne ovat joukko toisiinsa liittyviä elämään ja maailmaan suuntautuvia orientaatioita. Tarkastelemme siis inhimillisen olemassaolon tärkeitä ulottuvuuksia.

        Ensimmäinen näistä ihmisen luontaisista uskonnollisuuteen suuntautuvista taipumuksista syntyy siitä, mikä merkitys ihmisen elämässä on sillä, että hän pitää joitakin asioita tosina. Olen väittänyt kirjassani Moral, Believing Animals, että kaikki ihmiset ovat uskovaisia siinä mielessä, että heillä ei ole varmaa tietoa.

        Kaikki tietomme perustuu taustaoletuksiin, joita ei voi osoittaa oikeiksi yhä perustavammilla ja totuuden takaavilla todistuksilla. Tämä koskee sekä ateisteja että uskontojen kannattajia. Meille kaikille tuttu pyrkimys tiedon varman perustan löytämiseen oli yksinomaan moderni hanke, jolla pyrittiin vastaamaan varhaismodernin Euroopan epävakauden ja epävarmuuden haasteeseen.

        TÄMÄ modernin projekti on kuitenkin epäonnistunut. Ei ole olemassa mitään universaalia ja järkeen nojaavaa perustaa, jolle voidaan rakentaa epäilyksettä totuutta ja varmaa tietoa. Kaikki inhimillinen tieto perustuu uskomiseen. Ihmisen elämä toteutuu tässä epävarmuudessa.

        Varman tiedon puuttuminen tarkoittaa, että sitoutuminen uskontoon ei eroa perustavasti muihin uskomuksiin sitoutumisesta. Molemmissa sitoutumisissa on kyse samasta sisäsyntyisestä inhimillisestä tarpeesta uskoa enemmän kuin mitä voi ”todistaa.” Muuten joutuisimme tiedolliseen erämaahan, emmekä pystyisi tarjoamaan mielellemme riittävästi aistimuksia ja ideoita, jotta pääsisimme edes ajattelun alkuun. Uskonnollinen usko on näin ollen samassa tiedollisessa asemassa kuin kaikki muutkin inhimilliset uskomusjärjestelmät.

        Toinen ihmisen luontaisista uskonnollisuuteen suuntautuvista taipumuksista syntyy kyvystä tunnistaa ongelmia ja halusta ratkaista niitä. Yksi sosiologian koulukunta esittää, että uskonnon syvimmät juuret ovat ihmisen halussa välttää, viivyttää tai ratkaista todellisia ja oletettuja ongelmia. Tämä koulukunta on varmasti tiettyyn rajaan asti oikeassa. Vaikka me ihmiset olemme hyvin taitavia tunnistamaan ongelmia ja haluamme ylittää ne, kohtaamme kuitenkin varmasti myös ratkeamattomia tai vain rajoitetusti ratkeavia ongelmia.

        Kuolema on selvin esimerkki ratkeamattomasta ongelmasta. Sairaudet ovat toinen esimerkki. Voimme esittää itsellemme tiedollisesti tällaisia vaikeita ongelmia. Koska haluamme ratkaista ne, emme voi ohittaa niitä, vaikka ne näyttäisivät ratkaisemattomilta . Haluamme siis usein ratkaista ongelmia, joita emme pysty ratkaisemaan. Kulttuuri, sosialisaatio, ilmoitus tai muut tekijät saavat meidät uskomaan, että on olemassa yli-inhimillinen voima, joka auttaa meitä ratkaisemaan ratkaisemattoman ongelman. Meidän on siis luonnollista pyytää tätä voimaa auttamaan meitä.

        KOLMANNEKSI, inhimillinen olemassaolo tukee taipumusta uskontoon. Ihmisillä on sekä uskomattomia kykyjä että vakavia rajoituksia. Tiedämme esimerkiksi kuolevamme. Emme kuitenkaan tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Etsimme usein totuutta, hyvyyttä ja kauneutta, mutta havaitsemme usein niiden puuttuvan maailmasta ja itsestämme. Monet painiskelevat luonnostaan suurten kysymysten kanssa: Mitä tarkoitusta elämäni palvelee? Miksi? Mihin minun tulee uskoa, ja millä perusteella? Mitä on moraali, ja mistä se syntyy? Millainen ihminen minun pitäisi olla? Mikä on elämän tarkoitus ja mitä minun tulisi tehdä elääkseni inhimillisesti onnellista elämää? Olemme merkityksiä luovia ja etsiviä eläimiä. On kuitenkin hankalaa luoda tyydyttäviä merkityksiä pelkästään immanentin elämismaailmamme sisällä."

        Yllä olevan ja seuraavan lähde:

        http://www.areiopagi.fi/2015/09/ihminen-uskonnollinen-elain-osa-2/

        "Uskontoa kohti johtaa myös ihmisen tarve arvoarvostelmien tekemiseen, jota Charles Taylor kutsuu ”vahvaksi arvostamiseksi”. Toimimme väistämättä moraalisten uskomusten viitekehyksessä. Uskomme moraalikäsitystemme syntyvän lähteistä, jotka ylittävät omat henkilökohtaiset halumme ja valintamme. Ihmiselle on yksinkertaisesti luonnotonta ajatella, että moraali on pelkkää ilveilyä ja että kaikki moraaliväitteet ovat vain ihmisten suhteellisia konstruktioita.

        Friedrich Nietzsche yritti ajatella jotain tällaista. Hän ei kuitenkaan lopulta pystynyt olemaan väittämättä, että jotkut väitteet ovat itse asiassa tosia ja jotkut kannat oikeita. Hän kirjoitti teoksensa vakuuttamaan lukijat juuri tästä. Hänen ”kaikkien arvojen uudelleenarviointinsa” johdatti hänet sitoutumaan tiettyihin arvoihin, totuusväitteisiin sekä hyvää ja pahaa koskeviin uskomuksiin. Hänen mukaansa ”orjamoraali” on pahaa, kun taas pakanallisen soturiaateliston moraali on hyvää.

        Synnynnäinen taipumus vahvojen arvostelmien tekemiseen synnyttää tarpeen selittää moraalin alkuperä ja sen perustana oleva todellisuus. Jotkut ihmiset pystyvät painamaan tällaiset kysymykset pois tietoisuudestaan. Vaikka jotkut yksilöt eivät moraalisia kysymyksiä pohtisikaan, ne nousevat kuitenkin kerta toisensa jälkeen pinnalle kulttuurin ja ihmisryhmien tasolla. Vaikka uskonto ei ole ainoa lähde moraalin alkuperää olevaan kysymykseen, historiallisesti se on ollut perustava ja keskeinen tapa vastata näihin kysymyksiin. Moraalikysymykset eivät katoa ihmisten elämästä, vaikka vain harvat tavalliset ihmiset olisivat älyllistä johdonmukaisuutta tavoittelevia moraalifilosofeja (ja vaikka useimmat moraalifilosofit eivät myöskään osoittaudu johdonmukaisiksi). Myös moraaliset kysymykset laukaisevat sopivissa olosuhteissa ihmisen taipumuksen uskontoon.

        LYHYESTI sanottuna ihmisen eksistentiaaliseen tilanteeseen liittyy luonnollinen kyky uskoa. Edellä kuvatut neljä taipumusta ohjaavat ihmisiä usein aktuaaliseen uskonnonharjoitukseen. Kenenkään ihmisen tai minkään kulttuurin ei kuitenkaan ole pakko vastata uskonnollisesti näihin eksistentiaalista tilannettamme koskeviin seikkoihin. Uskonnollisuuteen liittyvät taipumukset ovat lopulta vain taipumuksia, olivatpa ne miten vahvoja tai heikkoja tahansa. Ne eivät siis määrää tai pakota kohtalonomaisesti. On olemassa myös muita toimivia ja uskonnottomia tapoja tulla toimeen ihmisen elämäntilanteen kanssa.

        Voimme silti perustellusti väittää ihmisten olevan luonnostaan uskonnollisia. Väite perustuu ihmisen todellisiin ja luonnollisiin potentiaaleihin, kykyihin ja taipumuksiin. Samalla voimme myöntää, että hyvin monet ihmiset ja jotkut kulttuurit eivät ole lainkaan uskonnollisia. Tämä käsitys selittää kaiken ristiriitaiselta näyttävän todistusaineiston, jota alussa käsittelimme. Uskonnollisuus on laajalle levinnyttä, mutta ei universaalia. Vaikka se ei ole väistämätöntä, sitä on mahdotonta tukahduttaa."


        "Mitä tämä kertoo meille nykyajasta ja todennäköisestä tulevaisuudesta? Vaikka ihminen onkin luontaisesti uskonnollinen, emme siitä huolimatta välttämättä näe lähiaikoina suuria herätyksiä. Kaikki sekularistit eivät myöskään ole salaa onnettomia ”anonyymejä uskovia” tai epäinhimillisiä ihmisiä eläessään tietyssä mielessä oman luontonsa vastaisesti. Luontaisen uskonnollisuuden olemassaolo kuitenkin viittaa vahvasti siihen, ettei meidän tule odottaa inhimillisten yhteiskuntien maallistuvan täysin. Koska me ihmiset olemme itse asiassa luonnostamme uskonnollisia, maallistumisen vaikutus on rajattu. Sen suunta riippuu useista tekijöistä ja sillä on pitkällä aikavälillä taipumus kääntyä laskuun."

        Niin, tuskinpa uskonnollisuus/ hengellisyys ja uskonnot koskaan katoavat maailmasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4022
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3071
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2263
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2038
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1811
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1790
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      70
      1790
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1517
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe