1-miehen lahkot tunnusmerkkejä

Lahko

Kirjapöydällä vain toimitusjohtajan kirjoja ja puheita
Puhujina vain toimitusjohtajan hyväksymiä puhujia
Levitetään vihapuhetta ja valheita muista seurakunnista
Oma oppi on ainoa oikea
Arvostelua ei sallita
Eri mielipiteitä esittävät painostetaan lähtemään
Yms narsistista

47

1968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havainnut

Tuohan kuulostaa ihan one way mission houselta

• Toisia_havaintoja

Minunkin mielestäni kuulostaa hämmästyttävän ja huolestuttavan paljon juuri One Way House seurakunnalta. Itse hämmästyin jo vuosia takaperin sitä miten paljon heidän johtavalla pastorilla on yhteistä erään tuntemani narsistin kanssa. Olen siksi kiitollinen tämän ketjun aloittajalle sekä tälle edelliselle näistä sillä nämä selvittivät ajatuksiani. One Waylla tällaista keskustelua ei suvaita mutta heillä nyt ei joka tapauksessa ole sitä ainoaa oikeaa oppia ja tietoa Suomessa.

• NiinTahiNäin2

Eikös koko seurakunta liikkeen nimi, One Way Mission, jo kerro että se on vain yhden tien liike eikä hyväksy muita teitä toisinkuin Lutterin kirkko joka opettaa ettei ole vain yhtä tapaa uskoa, eikä vain yhtä tietä pelastukseen.

• lukijavain

Listaan voisi lisätä sairaalloisen harhaopin metsästyksen.
      Kristityn foorumi sopii tuntomerkkeihin lisäyksen jälkeen.

• raitisyrittäjä

Älä jauha pascaa.

• voiharhautuneita

Ihmeet loppui kun viimeinen 12 apostolista kuoli, Jumala ei toimi enää, risti vain ja kärsimys kruunun kirkastaa.

Tämä lisäys sisältää evankeliumikoulun, suomen raamattuopiston, malkin suvun ja olavi peltosen.

• NiinTahiNäin2

Apostoleja, joita Jeesus lähetti, on raamatun mukaan 84 ja heitä oli niin miehiä, naisia kuin nuoria. Mutta kuka voisi ratkaista "Susannan" mysteerin joka kuului Magdalan Marian ja Johanna Kuusaan vaimon ohella Luukkaan nimeltä mainitsemiin naisiin Jeesuksen seurassa. Ainakin tämä "Susannna" vaikuttaa olleen itsestään selvyys Luukkaan kerätessä tietoaan evankeliumiinsa ja harvemmin nainen oli tuohon aikaan itsestään selvyys vaan lisänimessä kerrottiin joko mistä hän oli kotoisin, missä hän asui, kenen lapsi hän oli tai kenen vaimo hän oli. Mutta tosttase on että ihmeet loppui apostolien kuoltua tai sitten asioista joita silloin pidettiin ihmeinä tuli arkipäiväistä.

• varoittajaherrassa

Ikäviä nämä lahkot sitovat masentuneita elämän kolhimia ihmisiä sääntö säännön päälle oppien alle. Lahkot on hyvä paljastaa ja varoittaa ihmisiä niistä. Hyvä aloitus!

• katsoketäseuraat

Näitä yhden miehen lahkoja löytyy netistäkin. Nämä blogistit eivät tavallisesti ole sopeutuneet mihinkään seurakuntaan. Ja nyt he pyrkivät keräämään nettimaailmasta seuraajia.

• näinonasia

1 kor on joka paikassa omine oppeineen, liekkö kuuluu mihinkään oikeaan srk

• k-piste
        näinonasia kirjoitti:

1 kor on joka paikassa omine oppeineen, liekkö kuuluu mihinkään oikeaan srk

Fire! tuletko seinajoelle

• lahkojakovaiei

Näitä yhden miehen johtamia suuntia ovat ainakin Petri Paavolan, Weijo Lindroosin, Esko Halkosaaren, Marko Lindin ja Johanna Tunturipuron liikkeet.

• lisäälisää

tappi suonto, jussi aitomaa, olle peltonen, pär malk, pete malk, aksu miettinen

• nimimerkki-
        lisäälisää kirjoitti:

tappi suonto, jussi aitomaa, olle peltonen, pär malk, pete malk, aksu miettinen

Martti Ojares, koska hänen mielestään Tv7 on seurakunta, jonka itsevaltias johtaja hän on.

• okokokok
        nimimerkki- kirjoitti:

Martti Ojares, koska hänen mielestään Tv7 on seurakunta, jonka itsevaltias johtaja hän on.

Kaikille tiedoksi Martti Ojares on Jumalan johdatuksessa luonut hyvän hengellisen tv kanavan joka pelastaa syntisiä taivaan autuuteen ja rakentaa kaikkia seurakuntia rakkaudellisella yhteiskristillisellä otteella. Hän ei siedä vihapuhetta kanavallaan.
        Hänellä on laaja verkosto ja tukijoukko työyhteydessään.

• puhdistus.tarpeen
        okokokok kirjoitti:

Kaikille tiedoksi Martti Ojares on Jumalan johdatuksessa luonut hyvän hengellisen tv kanavan joka pelastaa syntisiä taivaan autuuteen ja rakentaa kaikkia seurakuntia rakkaudellisella yhteiskristillisellä otteella. Hän ei siedä vihapuhetta kanavallaan.

Tämä myös kaikille tiettäväksi!
        Martti Ojares on perustanut Suomeen hengellisen TV7 kanavan, jonka hengellisestä annista voidaan olla montaa mieltä. TV7 ei pelasta ketää. Jeesus Kristus on ainoa pelastajamme. Eikä TV7 pelkästään rakenna, vaan myös aiheuttaa hajaannusta ja eripuraa, koska sallitaan klassiselle kristinuskolle vieraan menestysteologian ja monenlaisen uuskarismaattisen harhaopetuksen Tv7:ssä. Miksi pitää olla etunenässä tuomassa harhaopettajia ja oppeja ja levittämässä niitä Suomeen, kuten oli David Herzog (täydellinen fiasko), Rodney Howard-Browne ( torontolaisuuden eksytyksen keulahahmoja ) ja nyt taas tämä Heidi Baker? Lisäksi kaikki Bethel-seurakunnan epäraamatulliset kummalliset eksyttävät opit. Ym. Ym. Siksi kunnioitukseni TV7:ää kohtaan on kokenut pahan kolauksen. Ja en nyt tarkoita sitä, etteikö kanavalla olisi hyvääkin ohjelmaa, kuten Israel-aiheiset. Toivoisin kuitenkin TV7 olevan kokonaan täynnä puhdasta, tervettä ja raitista opetusta, mutta ennenkaikkea täyden ristin ja veren evankeliumin esille tuomista, joka saa aikaan synnintunnon parannuksen tekemisineen joka johtaa iankaikkiseen elämään. Ohjenuorana ja mittarina tulisi olla pelkästään Raamatun Sana. Nyt kanavalla en sellaista sekamelskaa, että siitä ei ota Erkkikään selvää. Pelastuskäsityskin jää epäselväksi. Focus tuntuu olevan ajallisen hyvinvoinnin ja menestyksen tavoittelussa. Eli pelastus voidaan käsittää tarkoittavan sitä, että kun kaikki tässä elämässä on hyvin, se riittää. Ihminen saattaa onnellisena ja menestyneenä löytää itsensä lopulta kadotuksesta. Eikä voida mennä sen taakse, että väitetään em. syistä ohjelmistoa monipuoliseksi. Eikä voida tekopyhästi vain vaatia katsojia päättämään, mikä on katsomisen arvoista ja mikä ei. Ohjelmien tuottajat ja TV7:n ylin johto on aina vastuussa. Valitettavasti kukaan ihminen ei pysty kanavaa raitistamaan, ellei kanavan ylin inhimillinen auktoriteetti ja intelligenssi itse tee parannusta. Toinen vaihtoehto olisi tietysti se, että Jumala itse puuttuu asiaan ja tekee jotain asian korjaamiseksi parhaaksi katsomallaan tavalla. Ohjelmatarjonta voi olla monipuolinen myös kaiken ollessa kunnossa, eli tervettä ja raitista. Tuskin olen ainoa, joka näkee tämän ongelman? Jos näin olisikin, haluan silti taistella Jumalan Sanan oikean ja totuudellisen jakamisen puolesta, enkä halua olla hyväksymässä sellaista, josta minussa oleva Pyhä Henki todistaa, että se ei ole oikein.

• eijatkoon
        puhdistus.tarpeen kirjoitti:

Martti Ojares on perustanut Suomeen hengellisen TV7 kanavan, jonka hengellisestä annista voidaan olla montaa mieltä. TV7 ei pelasta ketää. Jeesus Kristus on ainoa pelastajamme. Eikä TV7 pelkästään rakenna, vaan myös aiheuttaa hajaannusta ja eripuraa, koska sallitaan klassiselle kristinuskolle vieraan menestysteologian ja monenlaisen uuskarismaattisen harhaopetuksen Tv7:ssä. Miksi pitää olla etunenässä tuomassa harhaopettajia ja oppeja ja levittämässä niitä Suomeen, kuten oli David Herzog (täydellinen fiasko), Rodney Howard-Browne ( torontolaisuuden eksytyksen keulahahmoja ) ja nyt taas tämä Heidi Baker? Lisäksi kaikki Bethel-seurakunnan epäraamatulliset kummalliset eksyttävät opit. Ym. Ym. Siksi kunnioitukseni TV7:ää kohtaan on kokenut pahan kolauksen. Ja en nyt tarkoita sitä, etteikö kanavalla olisi hyvääkin ohjelmaa, kuten Israel-aiheiset. Toivoisin kuitenkin TV7 olevan kokonaan täynnä puhdasta, tervettä ja raitista opetusta, mutta ennenkaikkea täyden ristin ja veren evankeliumin esille tuomista, joka saa aikaan synnintunnon parannuksen tekemisineen joka johtaa iankaikkiseen elämään. Ohjenuorana ja mittarina tulisi olla pelkästään Raamatun Sana. Nyt kanavalla en sellaista sekamelskaa, että siitä ei ota Erkkikään selvää. Pelastuskäsityskin jää epäselväksi. Focus tuntuu olevan ajallisen hyvinvoinnin ja menestyksen tavoittelussa. Eli pelastus voidaan käsittää tarkoittavan sitä, että kun kaikki tässä elämässä on hyvin, se riittää. Ihminen saattaa onnellisena ja menestyneenä löytää itsensä lopulta kadotuksesta. Eikä voida mennä sen taakse, että väitetään em. syistä ohjelmistoa monipuoliseksi. Eikä voida tekopyhästi vain vaatia katsojia päättämään, mikä on katsomisen arvoista ja mikä ei. Ohjelmien tuottajat ja TV7:n ylin johto on aina vastuussa. Valitettavasti kukaan ihminen ei pysty kanavaa raitistamaan, ellei kanavan ylin inhimillinen auktoriteetti ja intelligenssi itse tee parannusta. Toinen vaihtoehto olisi tietysti se, että Jumala itse puuttuu asiaan ja tekee jotain asian korjaamiseksi parhaaksi katsomallaan tavalla. Ohjelmatarjonta voi olla monipuolinen myös kaiken ollessa kunnossa, eli tervettä ja raitista. Tuskin olen ainoa, joka näkee tämän ongelman? Jos näin olisikin, haluan silti taistella Jumalan Sanan oikean ja totuudellisen jakamisen puolesta, enkä halua olla hyväksymässä sellaista, josta minussa oleva Pyhä Henki todistaa, että se ei ole oikein.

Mielipiteesi on kuin persereikä, jokaisella on oma. Mieti sitä?

Totuushan sinun uskonnollinen mielipide ei ole jota kundaliini henki ohjaa.

• mummikainuusta
        puhdistus.tarpeen kirjoitti:

Olen tullut samaan lopputulokseen TV7 kohdalla. Meitä on aika paljon, mutta olemme hajallaan ympäri suomenniemeä. Korortetaan Jeesusta ja annetaan kunnia Hänelle.

• seurakuntalaiset
        okokokok kirjoitti:

aamen aamen, väkevästi todistat

• Lisää_parannuksen_tekoa

Kyllä nimimerkki puhdistus.tarpeen puhuu täyttä asiaa. Monissa hengellisissä piireissä tarvitaan aitoa herätystä ja puhdistusta ja veren evankeliumin julistusta. Se ei ole ristiriidassa muiden hyvien asioiden kanssa Jumalan valtakunnassa. Keskiössä tulee olla Jeesus ja Hänen sovitustyönsä. Tarvitsemme paluuta Raamatun ääreen ja parannuksen tekoa. Ehkäpä Jumala vielä lähettää armossaan herätyksen maahamme, kun uskovat nöyrtyvät ja tekevät parannusta ja rukoilevat.

• ylöss

• ylöss

• TV7.suonto.nyt

Suonto taas odotteli "meidän?" kanssa ylösnousemusta, Jumala ei kuulemma nykyään toimi, kuurot eivät parane. Aika suppea käsitys Jumalasta oli hänellä. Käski ihmisiä vain odottelemaan, niinhän house SRK väki tekee, raha tulee seinästä (veronmaksajat).

• SuontoHyväOpettaja

> Jumala ei kuulemma nykyään toimi, kuurot eivät parane. Aika suppea käsitys Jumalasta oli hänellä.

Katsoin tuon ohjelman (http://www.tv7.fi/vod/player/50905/). Suonto EI sanonut sellaista mitä tuossa kirjoitit. Hän sanoi mm. "meillä on Jumala, jolle kaikki on mahdollista (jopa kuolleista herättäminen)". Hän puhui tuttuun tyyliin hyvin ristin kantamisesta ja ylösnousemuksen odotuksesta.

• TV7.suonto.nyt
        SuontoHyväOpettaja kirjoitti:

> Jumala ei kuulemma nykyään toimi, kuurot eivät parane. Aika suppea käsitys Jumalasta oli hänellä.

Katsoin tuon ohjelman (http://www.tv7.fi/vod/player/50905/). Suonto EI sanonut sellaista mitä tuossa kirjoitit. Hän sanoi mm. "meillä on Jumala, jolle kaikki on mahdollista (jopa kuolleista herättäminen)". Hän puhui tuttuun tyyliin hyvin ristin kantamisesta ja ylösnousemuksen odotuksesta.

Suonto sanoo Jumalalle kaikki on mahdollista, niin saatanakin sanoo. Käytännössä Suonto kieltää toiminnallaan Jumalan toiminnan nykyajassa. Kaikki Jumalan Pyhän Hengen toimintaan liittyvät ihmeet ja merkit hän mitätöi jollain harhaoppiteoriallaan, tämä on käytännön totuus Suonnon teoista.
        Harhaoppiseminaarit ovat Suonnon uusi missio Perjatai kristukselle mission tilalla.

• raamattuensin

Eli Suonto opetti ristin juurella olemista. Luepas mitä Jeesus oikeasti opettaa raamatussa. Mm parantakaa sairaat julistakaa taivasten valtakunta on tullut lähelle.
        Opiskele sanaa...

• katsoinohjelman

Kyllä hän pilkkasi saarnaajaa, joka halusi rukoilla kuurojen puolesta, kertoi tilanteesta oma versionsa negatiiviseen sävyyn. Näin hän vihjaile usein ettei Jumala paranna ja koskaan hänellä ei ole positiivista esim Jumalan teoista ihmeissä ja merkeissä tai Pyhällä Hengellä täyttymisessä kielet yms. Hänen opetuksensa on hyvin rajallista koko raamatun sanomaan peilattuna. Hän tekee suurta tuhoa uskoville, jotka haluisivat kasvaa uskossa, hänellä on helppo ratkaisu: usko Jumalaan teoriassa, mutta käytäntö on sitten ylihengellistä harhaoppia hänen mielestään. Passiivikristillisyyttä!

• valitettavasti_näin
        katsoinohjelman kirjoitti:

Kyllä hän pilkkasi saarnaajaa, joka halusi rukoilla kuurojen puolesta, kertoi tilanteesta oma versionsa negatiiviseen sävyyn. Näin hän vihjaile usein ettei Jumala paranna ja koskaan hänellä ei ole positiivista esim Jumalan teoista ihmeissä ja merkeissä tai Pyhällä Hengellä täyttymisessä kielet yms. Hänen opetuksensa on hyvin rajallista koko raamatun sanomaan peilattuna. Hän tekee suurta tuhoa uskoville, jotka haluisivat kasvaa uskossa, hänellä on helppo ratkaisu: usko Jumalaan teoriassa, mutta käytäntö on sitten ylihengellistä harhaoppia hänen mielestään. Passiivikristillisyyttä!

Tiedän erään tilanteen Ome Way Missionin House seurakunnasta. Tapani Suonto syyllistyis Pyhän Hengen pilkkaan ja se johtui tästä hänen tavastaan ylituomaroida arvostelevalla ja epäilevällä linjallaan. Tapani Suonto johdatti myös erään seurakuntalaisen tekemään Pyhän Hengen pilkkaa.

• SuontoHyväOpettaja

Kyseinen saarnaaja lupasi _etukäteen_ kuurojen korvien avautumista, eikä sellaista tapahtunut noina päivinä. Rukoilla voi, mutta ei ihminen päätä paranemisesta, vaan se on Jumalan asia, jos Hän niin niin tahtoo. Paranemisihmeitä tapahtui runsaasti Jeesuksen vielä ollessa maan päällä. Sen jälkeen se ei ole ollut niin yleistä. Jeesus ei lähtiessään sanonut "Menkää siis ja parantakaa kaikki kansat sairauksistaan" vaan "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää".

Menestysteologiaa Paavalin mukaan:

"Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille; kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut; olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä; ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta. Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista. Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi? Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani."

"Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna."

• katsoinohjelman

Kyseinen saarnaaja lupasi _etukäteen_ kuurojen korvien avautumista, eikä sellaista tapahtunut noina päivinä. Rukoilla voi, mutta ei ihminen päätä paranemisesta, vaan se on Jumalan asia, jos Hän niin niin tahtoo. Paranemisihmeitä tapahtui runsaasti Jeesuksen vielä ollessa maan päällä. Sen jälkeen se ei ole ollut niin yleistä. Jeesus ei lähtiessään sanonut "Menkää siis ja parantakaa kaikki kansat sairauksistaan" vaan "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää".

Menestysteologiaa Paavalin mukaan:

"Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille; kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut; olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä; ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta. Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista. Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi? Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani."

"Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna."

Olet selvästi Suonnon opetuksen omaksunut. Yksipuolisen mato matkamies raamatun tulkinnan. Näin on tietysti pakko jos haluaa sympatiaa owm johdolta ja pysyä yhteisön jäsenenä. Itse henkilökohtaisesti elän jumalasuhdettani raamatun mukaan ja suonto-oppi ei sovi terveeseen hengelliseen elämään. Jumalan elämä on enemmän kuin kärvistelyä ristin juurella.

Tulkintasi: jos Hän niin tahtoo on epäuskoista selittelyä uskon puutteelle. Näin kasvosi säilyvät eikä tarvitse uskossa ojentua Jumalan puoleen. Lapsenuskoa pelastukseen, mutta kasvu täyteen kristityn elämään puuttuu.

Usko on riskinottoa Jumalan puoleen.

Lainaamasi raamatun kohdat ovat totta, mutta tyypillinen rajattu owm tulkinta raamatun sanomasta. Kaikissa olosuhteissa Paavali kiitti Herraa YLTÄKYLLÄISYYDESSÄ ja puutteessa. Kuningas Daavid ja Salomon olivat Jumalan miehiä samoin Job menestyi koettelemusten jälkeen. Köyhyys on kirous. Jumala on luvannut kaikin puolin yltäkylläisen elämän ja se on ihmiselämän tavoite Jumalan kunniaksi vastoinkäymisistä lopulliseen voittoon asti. Paavali ei surkutellut ristin juuressa uskossan vaan hän toimi ihmeissä ja merkeissä julistaen Jumalan valtakuntaa. Hän puhui kielillä enemmän kuin muut yms

Olen ollut perjantai kristukselle toiminnassa runsaita vuosia mukana ja toiminta oli silloin karismaattista, puhuin kielillä ja selitin pe iloissa rukouspalvelussa syntisille ihmisille heidän elämästään ja he saivat avun. Silloinen naisvetäjä kuuli ja kehotti minua jatkuvaan alttaripalveluun. Silloin karismaattisuus 80-luvulla oli normaalia.

Olin myös hyvin läheisissä toimissa Suonon kanssa lähetysmatkoilla, hän oli silloin jo pidättyväinen Pyhän Hengen toimintaa kohtaan mutta ei pitänyt sitä esillä. Nyt näyttää siltä että owm on Pyhä Henki vastainen ja tietynlainen järki-kirkollinen-henki on vallannut liikkeen.

Oletko täyttynyt oikeasti Pyhällä Hengellä ja Tulella? Puhutko kielillä? Koetko oikeasti Jumalan läsnäolon?

• hulluntailaisetHuijaa

luulin, että Ojares on hulluntailainen, kun kanavan ohjelmat niin ylimieilisiä ja puhujien ympärillä pyöriviä. Ojares ei kuulu nyt mihinkään firmaan.

TV7 ohjelma jonka viimeksi katsoin käski toimimaan täysin maallisen lain vastaisesti, vaikka kyseessä ei ollut mikään uskonasia vaan synnin teosta johtuva asian hoitaminen.

TV 7 kaikki puhuja ovat Psykopaatteja tai vähintään Narsiteja ja kuuntelevat mielellään omaa ääntään ja nauttivat kun saavat tuoda itseään esille, Raamatun totuudella ei näille ihimisille ole mitään merkitystä,vaan he pönkittävät itseään Raamatulla.

Emme menetä mitään,kun TV 7 ja Radio dei lopettavat näkymästä ja kuulumasta

• näin.taitaa.olla

Siis tarkoittanet One Way Missonin House seurakuntaa.

• asiantuntija.owm

Suonnon opetus rauhoittaa lihallista epävarmaa mieltä pysymään turvassa itsekkäästi ristin juurella ja jäämään siihen nököttämään. Niinhän suurin osa house srk väestä tekeekin.

Raamatullinen todellinen kristillinen elämä jää elämättä Suonnon korvasyyhyoppia kuunnellessa ja seuratessa. Siksi owm oppi on vaarallisempi kuin kuin innokkaat srk jotka kehoittaa kasvamaan uskossa ja menemään eteenpäin virheistä välittämättä. Suonto kehoittaa passiivisuuteen uskossa ja tuomitsee toimijat harhaoppisiksi. Suonto lienee epäuskoinen ja sitten salakateellisena verhoaa sen harhaoppimissioonsa?

• sisäinensana

Mäkiläkin sano, että iskälle ei kompurointi oo ongelma.

• kylläkylläkyllä
        sisäinensana kirjoitti:

Mäkiläkin sano, että iskälle ei kompurointi oo ongelma.

Niin vanhurskas kun kompastuu niin hän nousee jälleen eikä jää ristin juurelle tuleen makaamaan... Pietari kielsi Jeesuksen ja alkuseurakunta kuitenkin perustettiin Pietarin toimesta Jeesuksen käskyn mukaan. Daavid teki pahan synnin mutta teki parannusta ja oli sitten Jumalan Pyhiä. Jne.

• sisäinensana
        kylläkylläkyllä kirjoitti:

Niin vanhurskas kun kompastuu niin hän nousee jälleen eikä jää ristin juurelle tuleen makaamaan... Pietari kielsi Jeesuksen ja alkuseurakunta kuitenkin perustettiin Pietarin toimesta Jeesuksen käskyn mukaan. Daavid teki pahan synnin mutta teki parannusta ja oli sitten Jumalan Pyhiä. Jne.

Mäkilä opetti voitelus, että kuha mennään eteenpäin ja liikutaan, niin suunnalla ei oo iskälle välii. Me ollaan lapsii, perillisii. Ristin juurelle pysähtynytt laivaa on vaikee kääntää, mutt laiva liikkees on käänneltävis, kuten petri sano. Iskälle synti ei oo ongelma, iskälle synnin aiheuttama häpee on probleemi. Iskä tahtoo poistaa sun häpeen! Be proud and pride!

• sdpkarismaatikko

Meidän sosialidemokraattien oppi-isä Eduard Bernstein opetti, että liike on tärkeä, ei päämäärä.

• OneWan.way

On niitä enemmänkin håganwesterlaisia ja tapanisuon ja mellerismiliikkeitä suomessa. Mutta älkää petripaavilaa siihen lisätkö. hän ei ole seurakunnan työtä tekevä vaan yksinäinen susi.

• brotherjaritasanenrules

Jari Tasanen vähän samansortin hörhö kuin em. PP.

• xxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxx

• yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

• uuuuuuuuiiiiiiiiii

Uuuuuuuuuuuuuiiui

• veliherrassa

Luin aloituksen hyvä

• jännä

On kyllä jännää

• surullista

Taas on pari kaveria sielunvihollinen kaapannut, kaverit luopuu täydestä evankeliumista kun eksyvät toinen vanhankansan helluntailaisiin seuroihin ja toinen uuskarismaattiseen oneway houseen. Heidän uskonsa hyvään ihmeitä tekevään Jumalaan on kuollut ja masennus on tullut tilalle, kaikkialla nähdään negatiivista, elämästä on rauha ja ilo heillä kadonnut.

• karismaatikkonatsi

On vain hienoa, kun Toimitusjohtaja Adolf Hitlerin klassikko Mein Kampf/Taisteluni löytyy seurakuntanne kirjapöydästä!

• laukkuryssä

Puhut vähän, mutta puhut asiaa.

Esim. P-järven vapaaseurakunta lakkautettiin kannattamattomana, kun evp. pastori lähti tv7-mediatyöhön.

Em. seurakunnassa ei olevinaan ollut ketään toista saarnamiestä tai -naista, joka olisi pystynyt julistamaan Jumalan sanaa sillä uskonvarmuudella, että kuulijakunta olisi virvoittunut ja alkanut palamaan samaa Hengen tulta, niinkuin uskoontullessaan, ja sen seurauksena voittanut sieluja Kristukselle.

Eipä silti, että seurakunta olisi entisen pastorinkaan toiminnan seurauksena menestynyt sielujenvoitto-operaatioissaan, koskapa porukka lähti litomaan toinen toisensa jälkeen.

On tunnettu tosiasia, ettei sellainen ns. "yhden miehen orkesteri" kauan menesty seurakunnan toimintojen innoittajana, koska ei anna sijaa toisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      52
      1181
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1030
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      697
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      591
    Aihe