Viisaudenhampaan poisto+esilääkitys

PellePelokas97

Elikkäs nyt olis edessä mua pitkään kammoksuttanut asia eli viisaudenhampaan poisto... sen lisäks että oon pelänny että tää tulee vastaan niin pelkään mennä hammaslääkäriin... kärsin siis paniikkihäiriöistä jotka ilmenee esim kaupan kassajonossa ja muutenkin paikoissa jotka mua ahdistaa, sydämen nopeana tykytyksenä, käsien vapinana, kylmänä hikenä ja pahin, huonona olona... rahatilanteen takia pakko mennä kunnalliseen. Eli kysymys kuuluu, saako kunnallisesta esilääkitystä? Entä tuleeko siitä huono olo, vai auttaako se oikeasti tällasii paniikkikohtauksiin? Ketään kuka poistattanut hampaan otettuaan esilääkityksen? Ja toivottavasti kukaan kuka ei ymmärrä millaista on kärsiä paniikkikohtauksista ei tulis ehdottaan että ei kannata ottaa koska jos se auttaa nii todellakin hoidatan hampaat nii lääketokkurassa kuin vaan pystyy xd kertokaa myös lisää teidän viisaudenhampaan poistoista niin osaan varautua, kiitos :)

6

5010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llapp

      Lyhyesti: kyllä julkisessa terveydenhuollossa ihan yhtä lailla saat asianmukaisen lääkityksen kuin yksityiselläkin. Ota kuitenkin hoitolaan etukäteen yhteyttä, niin saat ohjeet esilääkitykseen liittyen (esim. syömiseen ja juomiseen, saattajan mukaan ottamiseen ym.) ja mene paikalle hyvissä ajoin - n. tunti ennen toimenpidettä. Sitä lääkitystä et ehdi enää ottaa, jos sitä ei ole etukäteen suunniteltu ja menet paikalle vasta hieman ennen vastaanottoaikaa.

    • eienään

      minä en ainakaan saanut mitään kunnon aineita julkiselta puolelta, pelkkää buranaa,
      nyt kyllä säästän tai vaikka lainaan rahat mieluummin, että pääsen yksityiselle puolelle, siellä ajatellaan potilaan hyvinvointiakin

    • Gdfc

      Oletko varma, että täytyy poistaa? Monet poistaa vain sen takia, kun "ne kuuluu ottaa vaan pois"

      • PellePelokas977

        No siinä on semmone hampaan kokonen reikä (eli viisurin reunat jälel enää ja saa ruuantähteitä kaivella sieltä) ja leuassa/kaulassa särkyä joten vaikka en haluiskaa nii uskon et sen poistaminen ois järkevintä ja luulenpa et ne hammaslääkäris ehottaa samaa ettei ala mitää paikkailee tms :) että en mää todellakaa menis repimää yhtäkään hammasta vaan koska muutki tekee nii xd mut haluisin vaan tietää rauhottaako esilääkitys kunnolla ettei tarvis nukutuksee sentää mennä ko pelkään vaa eniten sitä tukehtumisen tunnetta ja että oksennan/pyörryn... saattaja löytyyki jo. Nyt vaa tarttis rohkeutta tarttuu kännykkään ja soittaa päivystävään hl numeroon... huoh :/ täytyy vaa ajatella että kuolen jos en mee sinne pian ja ku meen ei tarvi huolehtii enää siitäkää xd


    • PellePelokas977

      Oikeesti voiko joku sanoo että hillitseekö esilääke pahemmanki paniikkikohtauksen ja sen että oksettaa/mahassa vääntää?? Ku siis luin että se auttaa jännitykseen yms, mutta mulla ihan pimenee silmissä ahdistavissa paikoissa... että ei löytynyt esim tietoa tällasesta.. Ja kui kaua menee et se alkaa vaikuttaa? Että kerkeenkö oksentaa sen pois... Varmana joku täälä on käyny poistattaa esilääkityksen otettuaan hampaan tai vastaavaa :( mieluummin kuulisin eka kokemuksia niin tulis vähän rohkeutta mennä ku ei sitä tunnu mistään saavan ku mieli keksii kaikkea kamalaa.... jännää tässä on se että mua ei pelota ees se kipu tai puudutuspiikki koska vielä kun uskalsin liikkua ja käydä hammaslääkärissäki niin otin aina puudutuksen ja kuuntelin vaan musiikkia siinä tuolissa sit se oliki ohi xd

    • Anonyymi

      Tuskin enää postaaja tätä näkee mutta kiinnostaisi miten selviydyit. Itselläni ihan samanlainen paniikkihäiriö joka triggeröityy juuri kaupassa ja vähänkin normaalista poikkeavissa tilanteissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe