Missä normaalipainoiset naiset Suomessa

XuttiV

Oikeasti miksi naiset ovat Suomessa nykyään niin lihavia.

Olen huomannut, että oikea MA-teorian mukainen markkina-arvoni on Suomessa "AKTM", koska vain hieman ylipainoiset / reilusti ylipainoiset naiset saattavat joskus osoittaa kiinnostusta! Itse olen kuitenkin normaalipainoinen, joten huomaan että minussa on siis jotain "AKTM" - piirteitä!

ps. Jos huomasitte, niin korostin sanaa "Suomessa", sillä muissa maissa pätevät toiset säännöt!

29

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun sopusuhtainen mies vaatii sopusuhtaista naista, mahdollisuudet on samat kuin akateemisuuttaan korostava nainen vaatii akateemista miestä.

      • 12121212

        Tässä on totuutta. Jos tehtäisiin tilasto, huomattaisiin korrelaatio miesten tulojen ja heidän vaimojensa kilojen välillä.

        Epäsuhta asiassa on siinä että nuorena hoikkana pysyminen on helppoa ja statuksen hankkiminen vaikeaa, kun taas vanhempana statuksen hankkiminen on helpompaa ja vhoikana pysyminen vaikeampaa.

        Naiset tietysti ottavat nuorena kauneudestaan ja miesten ponnisteluista kaiken irti...mutta siinä vaiheessa kun miehet kuvittelevat asioiden kääntyvän toisin päin, naiset ovat mieluummin yksin kuin näkevät vaivaa samalla tavalla kuin miehet nuorempina.

        Tästä syystä entisaikojen avioliitot toimivat. Kun naimisiin mentiin nuorina ja yhdessä oltiin hautaan asti, molemmat tekivät kompromisseja ja diili oli reilu. Nykynainen ei tähän suostu.


      • ihmettelijä.mies

        Vaikka tuo luultavasti pitää paikkansa niin silti ihmetyttää että miksi timmi bodarimies ei voisi toivoa naisensa olevan myös jonkinlainen urheilija?
        Miksi miehen pitää olla aina naista tasokkaampi? Samanlainen ei kelpaa?


      • ihmettelijä.mies kirjoitti:

        Vaikka tuo luultavasti pitää paikkansa niin silti ihmetyttää että miksi timmi bodarimies ei voisi toivoa naisensa olevan myös jonkinlainen urheilija?
        Miksi miehen pitää olla aina naista tasokkaampi? Samanlainen ei kelpaa?

        Toki voi toivoa tai peräti vaatia. Eri asia on, mihin ne omat rahkeet sitten riittävät. Jos se bodari on rahoissaan ja sosiaalisesti lahjakas, niin varmaan saakin. Jos se on perseburgeri suurilla lihaksilla, niin tuskin. Aivan kuin se maisterinainen ei saa sitä akateemista miestä pelkällä koulutuksella, vaan pitäisi olla myös ulkonäköä ja miellyttävä luonne.


      • mikseineuskosit
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Toki voi toivoa tai peräti vaatia. Eri asia on, mihin ne omat rahkeet sitten riittävät. Jos se bodari on rahoissaan ja sosiaalisesti lahjakas, niin varmaan saakin. Jos se on perseburgeri suurilla lihaksilla, niin tuskin. Aivan kuin se maisterinainen ei saa sitä akateemista miestä pelkällä koulutuksella, vaan pitäisi olla myös ulkonäköä ja miellyttävä luonne.

        "Aivan kuin se maisterinainen ei saa sitä akateemista miestä pelkällä koulutuksella, vaan pitäisi olla myös ulkonäköä ja miellyttävä luonne."

        Miksi naisetkaan eivät usko tätä vaan vänkäävät vastaan?


      • mikseineuskosit kirjoitti:

        "Aivan kuin se maisterinainen ei saa sitä akateemista miestä pelkällä koulutuksella, vaan pitäisi olla myös ulkonäköä ja miellyttävä luonne."

        Miksi naisetkaan eivät usko tätä vaan vänkäävät vastaan?

        Koska molemmat sukupuolet ovat aivan yhtä hypergamisia. Kriteerit vain ovat erilaisia.


      • Niin.Totta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Koska molemmat sukupuolet ovat aivan yhtä hypergamisia. Kriteerit vain ovat erilaisia.

        Tämä on niin totta! Molemmilla sukupuolilla on aivan tähtitieteelliset vaatimukset kumppanilta, vaikka oma myyntilista ei täytä edes bussikuitin takaosaa. Ja koska tämä alkaa jo heti ulkonäöstä, niin harva pääsee edes myymään muita ominaisuuksiaan. Miehet ovat muuten yhtä nirsoja, mutta kuten sanoit, niin eri kriteereillä.


      • 7963
        Niin.Totta kirjoitti:

        Tämä on niin totta! Molemmilla sukupuolilla on aivan tähtitieteelliset vaatimukset kumppanilta, vaikka oma myyntilista ei täytä edes bussikuitin takaosaa. Ja koska tämä alkaa jo heti ulkonäöstä, niin harva pääsee edes myymään muita ominaisuuksiaan. Miehet ovat muuten yhtä nirsoja, mutta kuten sanoit, niin eri kriteereillä.

        no ei toi "akateeminen" täytä siitä takaosasta kuin pikkuriikkisen osan varsinkin naisella ja sama asia koskee myös kaikkia työjuttuja sekin menee yhdellä piskuisella präntillä siihen.


      • asrarfasf
        Niin.Totta kirjoitti:

        Tämä on niin totta! Molemmilla sukupuolilla on aivan tähtitieteelliset vaatimukset kumppanilta, vaikka oma myyntilista ei täytä edes bussikuitin takaosaa. Ja koska tämä alkaa jo heti ulkonäöstä, niin harva pääsee edes myymään muita ominaisuuksiaan. Miehet ovat muuten yhtä nirsoja, mutta kuten sanoit, niin eri kriteereillä.

        Miehet on selvästi vähemmän nirsoja, osittain sen takia että he ovat pakotettuja siihen.
        Esim nettideittipalstoilla miesten on käytännössä tyydyttävä siihen mitä sattuvat saamaan koska kilpailu huonoistakin naisista on todella kovaa.


      • asrarfasf kirjoitti:

        Miehet on selvästi vähemmän nirsoja, osittain sen takia että he ovat pakotettuja siihen.
        Esim nettideittipalstoilla miesten on käytännössä tyydyttävä siihen mitä sattuvat saamaan koska kilpailu huonoistakin naisista on todella kovaa.

        Jos parisuhdemarkkinoilla on noin suuri epäsuhta, niin paljonko mahtaa olla mielummin yksin olevien sinkkunaisten osuus?


      • atännä
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Koska molemmat sukupuolet ovat aivan yhtä hypergamisia. Kriteerit vain ovat erilaisia.

        Totta!


      • atännä kirjoitti:

        Totta!

        Vajaaälyinen feministi komppaa yhtä yksinkertaista valkoritaria.


      • super-atm kirjoitti:

        Vajaaälyinen feministi komppaa yhtä yksinkertaista valkoritaria.

        Ja sekös sinua kiukuttaa. :-)


    • Liikutaan ajoneuvoilla paikasta toiseen, syödään mitä tekee mieli, liikutaan vain sen verran kuin on pakko. Naiset ja miehet on nykyään aika persoja mukavuuksille ja helppoudelle. :)

      Siinä yksi syy miksi elopaino nousee, toki muitakin syitä on olemassa.

      • N.N_1

        Jaa a. Omalla kohdalla ylimääräisiä kiloja on tullut siitä, että en ehdi liikkua tarpeeksi eikä ole aikaa katsoa mihin aikaan syön ja kuinka monta kaloria. Olen aina joko töissä tai kotitöissä tai viemässä/tuomassa lapsia harrastuksiin/harrastuksista. Olen varattu perheellinen nainen ja monesti miettinyt, että jos mies nyt jättäisi niin pitäisi äkkiä saada extra kilot pois ennen kuin kehtaisi edes mennä baariin.

        Muissa maissa naiset eivät uhraa itseään samalla tavalla perheelle kuin Suomessa vaan käyttävät enemmän aikaa ja rahaa itseensä.


      • N.N_1 kirjoitti:

        Jaa a. Omalla kohdalla ylimääräisiä kiloja on tullut siitä, että en ehdi liikkua tarpeeksi eikä ole aikaa katsoa mihin aikaan syön ja kuinka monta kaloria. Olen aina joko töissä tai kotitöissä tai viemässä/tuomassa lapsia harrastuksiin/harrastuksista. Olen varattu perheellinen nainen ja monesti miettinyt, että jos mies nyt jättäisi niin pitäisi äkkiä saada extra kilot pois ennen kuin kehtaisi edes mennä baariin.

        Muissa maissa naiset eivät uhraa itseään samalla tavalla perheelle kuin Suomessa vaan käyttävät enemmän aikaa ja rahaa itseensä.

        Lasten ja velvollisuuksien kanssa usein jää sitä nk. omaa aikaa todella vähän. Itse olen kuitenkin onnistunut pudottamaan painoani ruokavalion muutoksella. Oli pakkokin muuttaa, kun vatsa ei enää kestä tiettyjä ruoka-aineita ollenkaan.

        Etuna se, että kotiäitinä ruoan tekeminen ja valmistus on helppoa, kun muukin perhe ruokansa tarvitsee. Aina ei vaan maistu.

        Hektisellä hetkellä mikään muutos ei sujukaan toivotulla tavalla. Vaatii aikansa totutella uuteen. Itsekin panttaan liikuntaharrastuksiin pääsemisen kanssa vielä jokusen kuukauden. On pakko, kun tosiaan lapsien kanssa ei kaikkia harrastuksia niin vaan lähdetä harrastamaan. helpottaa kuitenkin tieto, että kun vielä vähän jaksan odotella, helpottaa ja pääsee punnertamaan liikkumisen pariin. :)

        Tsemppiä sulle! Hyvä tulee, kun hetki on sopiva.


      • 419
        N.N_1 kirjoitti:

        Jaa a. Omalla kohdalla ylimääräisiä kiloja on tullut siitä, että en ehdi liikkua tarpeeksi eikä ole aikaa katsoa mihin aikaan syön ja kuinka monta kaloria. Olen aina joko töissä tai kotitöissä tai viemässä/tuomassa lapsia harrastuksiin/harrastuksista. Olen varattu perheellinen nainen ja monesti miettinyt, että jos mies nyt jättäisi niin pitäisi äkkiä saada extra kilot pois ennen kuin kehtaisi edes mennä baariin.

        Muissa maissa naiset eivät uhraa itseään samalla tavalla perheelle kuin Suomessa vaan käyttävät enemmän aikaa ja rahaa itseensä.

        "Muissa maissa naiset eivät uhraa itseään samalla tavalla perheelle kuin Suomessa vaan käyttävät enemmän aikaa ja rahaa itseensä."

        Hahhah. Jos jotkut naiset näin tekevät, niin se ei tarkoita kaikkia eikä myöskään takaa sitä että loppujen lopuksi uhraavat yhtään mitään vaan kun yksi vaihe on ohi niin seuraava vaihe alkaa, ja se voi olla monesti mies kuka loppujen lopuksi on se joka eniten uhraa.


      • 12121212
        N.N_1 kirjoitti:

        Jaa a. Omalla kohdalla ylimääräisiä kiloja on tullut siitä, että en ehdi liikkua tarpeeksi eikä ole aikaa katsoa mihin aikaan syön ja kuinka monta kaloria. Olen aina joko töissä tai kotitöissä tai viemässä/tuomassa lapsia harrastuksiin/harrastuksista. Olen varattu perheellinen nainen ja monesti miettinyt, että jos mies nyt jättäisi niin pitäisi äkkiä saada extra kilot pois ennen kuin kehtaisi edes mennä baariin.

        Muissa maissa naiset eivät uhraa itseään samalla tavalla perheelle kuin Suomessa vaan käyttävät enemmän aikaa ja rahaa itseensä.

        Täyttä roskaa. Kyllä niissä muissa maissa naiset yhtä lailla tekevät töitä, joko kodin ulkopuolella tai sitten kotona. Tuo itseensä keskittyminen on aina ollut yläluokan vaimojen etuoikeus.

        "Olen varattu perheellinen nainen ja monesti miettinyt, että jos mies nyt jättäisi niin pitäisi äkkiä saada extra kilot pois ennen kuin kehtaisi edes mennä baariin."

        Ja minä taas olen monesti miettinyt että kuinka _yksinhuoltajilla_ on aikaa laittaa itsensä kuntoon uuden miehen etsimistä varten, kun ennen sitä aikaa ei ollut.


    • RumaÄtmi

      Rumalla miehellä vaan ei ole mahkuja kun läski naisiin jotka myös vain tyytyvät siihen saakka kunnes laihduttavat tai joku komeampi tulee ja haluaa. Itsekin rumana huomaan että tonnikeijut ovat ainoita jotka joskus näyttävät vihreää valoa. Sitten näitä päässyt toisinaan paneskelemaan. Normaali tai sporttisen vartalon omaavat eivät ole näkevinään. Huom olen itsekin normi vartaloinen.

    • Fdskfjkljkfjkdsf

      Feministikulttuuri on antanut luvan ajatella niin että kansalinen keskipaino on myös terveellinen normaalipaino.

    • hjfghfghfgh

      "Olen huomannut, että oikea MA-teorian mukainen markkina-arvoni on Suomessa "AKTM", koska vain hieman ylipainoiset / reilusti ylipainoiset naiset saattavat joskus osoittaa kiinnostusta!"

      Teetkö itse paljon aloitteita livenä? Ainakin jos pelkästään odottelee naisten tekevän aloitteita niin siinä käy helposti niin että vain ö-luokan naiset lähestyy (koska olet heitä niin paljon parempitasoisempi).

    • naisellinen.nainen.ok

      miksi en itse tapaa missään nättiä xl-xxl naista ei missään ole heitä kaikilla mies kainalossa mutta laihoja missä ei naiseutta niitä kyllä löytyy on se niin väärin tykkään naisellisuudesta tisseistä pepuista seksikkäistä reisistä näteistä masuista mutta ei miksi minulle tulee aina laihoja anorektikkoja ei oo tissii ei peppua ei reittä ei masua ei lantiota luurangon on kiinnostuneita minusta miksi kysyn vaan

      • 20plus17

        Feministin tekemä provo.


    • SiideriNorppa

      Jaa, monesti olen lukenut, että miehistä on suurempi osa ylipainoisia kuin naisista...mistähän se sitten johtuu. Ette vaan katsele miehiä?

    • hallituksen.vika

      Syytä SSS-hallitusta, joka poisti sokeriveron ja korvasi sen nostamalla bensan hintaa. Toki bensan hinnan nousukin laihduttaa, kun naiset joutuvat siirtymään hyötyliikuntaan. Mutta tuskinpa se riittää, koska kaloreiden hinta laskee suhteessa enemmän.

    • eiliianlaiha

      Ruokaa on niin helppo saada joka paikasta, monille, rentoutuminen tarkoittaa että suu koko ajan jauhaa. Tuohon kun lisätään tosiasia että lähes kaikessa on sokeria muodossa tai toisessa ja ravinnotonta valkoista jauhoa, onko ihme että syöjät pullistuvat.

      Hoikentuminen vaatii elämän- ja ajatuksen muutoksen.
      Jokainen meistä tietää että ellei koko ajan ole tankkaamassa suutaan, hoikentuu ja vaivat vähenevät; halusi tai ei!

    • Pulska

      Kun katsoo lapsuus kuvia niin sieltä saa merkin onko lihava vai laiha. Onko vanhempien rakkaus karamellipussissa, limsassa, sipseissä ym. Herkuissa? Nuorena oppii sen myöhemminkin taitaa.

    • atännä

      "Missä normaalipainoiset naiset Suomessa"
      Siellä missä normaalipainoiset miehetkin. Urheilemassa.

    • Kun ottaa huomioon kuinka helppoa ja hauskaa lihominen on, niin mielestäni on paljon ihmeellisempää kuinka suuri osa ihmisistä on normaalipainoisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe