Nexplanon kapseli

Uteliasjatiedonhaluinen

Millasia oireita teillä on ollu nexplanon kapselista?

Onko raskaus kuinka mahdollinen?

Omia kokemuksia??

Itelläni ollu n.4kk kapseli kädessä. Laitettiin raskaudenkeskeytyksen yhteydessä. Ja jälkivuotoa siitä ollut 9viikkoa, kunnes jokuaikasitten vuotoloppui. On viikon ajan ollut "raskausoireita" eli, pahoinvointia, lisääntynyt virtsaamisentarve, turvotus... Vuotoa tullut tänään vähän. Jos oisin raskaana ois vikoilla 4-6(?)No, jotkut noista voi olla kapselin aiheuttamia. Alkuvaiheissa kun kapseli laitettiin, tunsin sen kädessä vain todella hellästi painamalla/"silittämällä". Nyt joutuu jo painelemaan kunnolla että löytää. Onko kovin mahdollista että kapseli liikkuu pois paikoiltaan?

2

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylö

      Hei! Minulla on ollut Nexplanon-kapseli vajaa 2 vuotta ja ikäväksi voin kertoa että itsellä se on aiheuttanut ihon ja hiusten rasvoittumista, jatkuvaa vuotoa (menkat 3 vkoa kuussa) sekä alaselän kipuja. Myös haluttomuutta, joka voi toki johtua myös jatkuvasta verestä. Minulla oli aiemmin tämän edeltäjä, Implanon-kapseli, paikallaan täydet 3 vuotta. Sen kanssa vuotoa oli myös jatkuvasti ja iho rasvottui herkemmin. Runsaalla naamanpesulla ja kasvoveden käytöllä olen kuitenkin pärjännyt asian kanssa.
      Olen huomenna menossa otattamaan kapselin pois näiden alaselän kipujen takia. Voihan toki olla etteivät ne johdu tästä, mutta haluan kokeilla.. tuo jatkuva vuoto on jokatapauksessa raskasta! Muuten niin ihanan helppo ja halpa ehkäisykeino. Toivottavasti sinulle sopii paremmin!

      • Kylö

        Ja minulla ei tosiaan ole ollut raskauksia, ehkäisytehoksi luvataan 99 %. Juuri eilen ja tänään olen miettinyt että onkohan nyt pettänyt kun kuukautisia ei ole näkynyt jopa kolmeen viikkoon (ensimmäisen kapselin laiton jälkeen puuttuivat kokonaan 6 kk, ja sen jälkeen ei näin pitkää taukoa olekaan ollut....). Ostan huomenna testin ja jos se on positiivinen niin käyn täällä kertomassa :P Yhdellä kaverilla on tosin kapseli pettänyt ja tuloksena nyt 2-vuotias muksu, mutta en tiedä minkä merkkinen kapula hänellä oli. Olit kysynyt myös kapselin mahdollista liikkumista, minulla on ainakin pysynyt just siinä mihin on laitettu ja se oli kolmen vuoden aikana kerennyt juuttuakin tuonne ihan kiinni, poistettaessa tohtori joutui jonkun aikaa nyhtämään...... mutta se ei siis koskenut yhtään koska puudutus :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe