USA autot, jotka pitäisi saada Eurooppaan

jaguar.cadillac.lincoln

Todellinen ryhdistyminen Yhdysvaltojen autoteollisuudelta, jossa bisnesmallit keskittyvät tekniseen edistykseen, ajamisen ajonautintoa unohtamatta. Design ja laatuvaikutelma on myös ottanut suuria askeleita eteenpäin, pitäisi saada nämä kaksi Eurooppaan. Euroopan autoteollisuus taas on ottanut viime vuosina taka-askeleita autovalmistajien ahneuden kasvaessa.

CADILLAC CT6
https://www.youtube.com/watch?v=sBz6lwxgQD0

TESLA MODEL 3
https://www.youtube.com/watch?v=_bsGZTftAkc

FORD SHELBY MUSTANG GT350R
https://www.youtube.com/watch?v=puL2V1o6szE

47

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvetaanpaisoksi

      Tesla taitaa olla amerikkalaista tuotantoa. Fiat-Chrylser, General Motors ja Ford valmistaa autojaan lähinnä ulkomailla kuten Kanadassa, Meksikossa ja Kiinan kansantasavallassa. Suurin autotuotanto Yhdysvalloissa on Toyotan ja Hondan laitoksilla Kentuckyssa, Houstonissa, Oklahomassa,...
      Jos nyt puhutaan hetki muuta kun paskaa, niin amerikkalaiset joilla on rahaa, eivät juuri omia merkkejään arvosta, vaan ostavat Mercedestä, Maybachia, Ferraria, Lexusta ja Acuraa. Syynä on laatu, tekniset ominaisuudet ja ajo-ominaisuudet jotka tuontimerkeissä edustaa nykyaikaa.
      Mustang Shelby on ihan komea kulkupeli ala-asteikäisen huoneen seinäjulisteessa.

      • Sniffsniff

        Juu puhutaan vaan hetki muuta kuin paskaa poju!, nimittäin pelkästään kolmella suurella on 26 autotehdasta USA:ssa, tekevät suurimman osan malleista juuri USA:ssa.

        Ne joilla on oikeasti rahaa tuskin ostavat Acuraa se on kansanauto, vähän kuin volkkariaudi tms. suomalaisittain se tunnetaan Hondana. Ne joilla on rahaa ostavat kyllä myös jenkkiautoja esim. Escalade, Z06 yms. tosin ne on yleensä kustomoitu...

        Jep Mustang Shelby näyttää hyvälle siellä lastenhuoneen seinällä Ferrarin ja Lamborghinin rinnalla... Se onkin ainoa paikka täällä Sovjet-Finlandiassa jossa ko. autoja näkee...


    • ladanivagti

      määki oon kateelinen ... ajetaan siis yhessä itäautoilla niinkui skodalla ja ladalla ja yritetää unohtaa nää jenkkipelit ku ei meil kuitenkaa oo sellasii mahdollisuuksii hankkia. .. suomesa suositahan itäautoja ja tottamaar sellaasia on paljon liikenteessäkin ja kuskit niinku mää rujoja metsäläisii ollaan vakavia kun ollaan vakavassa pohjoises maassa

      • kasvetaanpaisoksi

        Amerikanrauta tai Lada, siinäkö ainoat vaihoehdot mitä tunnet? Tai no, eihän se sun vika ole.


    • Cadillac_Sepille

      Cadillac Seville järkiperä vm. 1981 olisi pitänyt saada eurooppaan!
      http://cdn.barrett-jackson.com/staging/carlist/items/Fullsize/Cars/161173/161173_Rear_3-4_Web.jpg

      • uuuglyyy

        Hyi


      • Escalade2

        Nimen ommaan ne jotka kommentoi jenkki autoista niillä ei ole minkään laista kokemusta niistä. Itselläni on kokemusta japseista ja jenkki autoista kyllä jos ajetaan esim 600.00km niin jenkki kestää sen erittäin vähällä remontilla,japseja joutuu rassaamaan paljo ennemin .


    • ryhrhdh

      Sähköautojen osalta parempi jos pysyvät amerikassa. Ei tänne kaivata aähköautoja joilla ajelee 200-300km ja sitteen saa ladata 8h. Joku viherkommari vielä innostuu säätämään lain että polttomoottorit kielletään ja kaikki joutuu ajelemaan noilla sähköleluilla.

      • dikkaboy

        Onko mitään käsitystä kuinka pitkiä etäisyydet Amerikan mantereella ovat? Eiköhän nimenomaan siellä oteta huomioon virran kesto. Eurooppalaisessa tuppukylässä ajetaan 100km korkeintaan jotta päästään perille.


      • teslamodels

        Ei tuolla pultsarilla ole mistään mitään käsitystä. Kunhan se vaan vinkuu vitutuksessaan


    • mulla_ei_ole_varaa

      Ei tällä verotuksella ja bensanhinnoilla. Toki upeita vehkeitä ois.

      • draaaaaaagster

        Ihan legendaa että kaikki isot amerikanlaivat olisi jotain bensajuoppoja. Chevrolet kehitti aikoinaan ensimmäisenä maailmassa kaasuttimen joka tuottaa parhaimman teho/kulutussuhteen. General Motorsin polttoainerusikuja löytyy mm. Opelista ja Suzukista jotka kuuluu GM.lle


      • slkvjsklvjklv

        Tietääkseni Suzuki ei kuulu GM:lle vaikka joskus aiemmin on ollut jotain yhteistyöautoja. Itsellä oli viimeisimmän korimallin Suzuki Alto eikä siinä missään ollut mitään GM:n lätkiä, joissain osissa luki itseasiassa Denso.


      • xxxxxxxxxxxxxxxx

        Suzuki R-Wagon ja Opel Agila olivat aikoinaan yksi ja sama auto, ainoa ero oli merkki keulassa. Olivat molemmat silloin GM.n merkkejä. Voi olla ettei Suzuki enää ole, mutta Opel ja Isuzu ovat.


    • skodaskodaskodaskoda

      Eiköhän meille kaikille riitä Skoda.

      • suomi.taantuu.takiasi

        Siinäpä vasta hieno ajatus nöyryytetyn ja turpiin nuijitun miehenpuolikkaan aivomössöistä. Parempaa saa ja pitää tavoitella! Sinulle tietenkin kaikki tuntuu niin raskaalta ja vaikealta, no aja sitten sillä skodalla (vai onko oikea lausuminen "skeida"???)


      • Washing

        näin on


    • 3242423

      Kyllä usa autot tulee eurooppaan jos niille on ostajia. Noille aloittajan listaamille ei ole. Muutama myyty auto ei kannata alkuunkaan.

      • ettäsemmoista

        Mustang myy urheiluautoluokassa Saksassa nyt paremmin kuin saksalaiset kilpakumppanit esim. Audi TT, Porsche 911 tai Mercedes SLK. Sitä en tiedä, milloin tuo GT350R saadaan Eurooppaan


      • haaveitaPoikasille

        Myy koska se on uutuus ja halpa. Noita mennyttä nuoruutta hakevia takatukkia on ihan joka maassa jotka ihailevat mennyttä aikaa.


    • seonpremium

      Cadillac ATS 38 000euroa Saksassa 276 hv bensaturbolla

      • 276hv.Bluesmobile

        Saa jopa tuotakin edullisemmin. Olen nähnyt Frankfurtissa alkaen 34 000 euroa. Aika lyömätön yhdistelmä ajettavuus,suorituskykyä ja käytännöllisyyttä tuohon hintaan.


      • baijerinpierumasiinat

        ATS-V pieksee kaikenmaailman Saksan Mosset radallla


      • järkiMukaanKiitos
        276hv.Bluesmobile kirjoitti:

        Saa jopa tuotakin edullisemmin. Olen nähnyt Frankfurtissa alkaen 34 000 euroa. Aika lyömätön yhdistelmä ajettavuus,suorituskykyä ja käytännöllisyyttä tuohon hintaan.

        Ajettavuuttahan ei jenkit osaa tehdä kuin korkeintaan oikeisiin urheiluautoihin. Käkkylä on niin mennyttä aikaa ja jenkkien autoteollisuus aikaansa jäljessä noin yleensä. Onneksi aasialaiset ja Fiat on nostamassa heikäläistä laatutasoa paremmaksi. No teinille riittää hv-luku ja logo.


      • ota.selvää

        Onko sulla mitään käsitystä tuon ATS-V tai uuden CTS:n ajo-ominaisuuksista? No eipä tietenkään sinulla tietämättömällä ja menneisyyden meressä harhailevalla ole. Ne ovat paremmalla tasolla kuin parhaimmillaan Eurooppalaisilla premium-autoilla. Jos ei muu kieli suju kuin suomi niin silloin tietenkin elät vain luulojuttujesi ja kuvitelmiesi varassa.


      • KatsoVGooglesta
        ota.selvää kirjoitti:

        Onko sulla mitään käsitystä tuon ATS-V tai uuden CTS:n ajo-ominaisuuksista? No eipä tietenkään sinulla tietämättömällä ja menneisyyden meressä harhailevalla ole. Ne ovat paremmalla tasolla kuin parhaimmillaan Eurooppalaisilla premium-autoilla. Jos ei muu kieli suju kuin suomi niin silloin tietenkin elät vain luulojuttujesi ja kuvitelmiesi varassa.

        Netistä lukemallako selvität missä on hyvät ajo-ominaisuudet? Itse selvitän tämän koeajolla.
        Mitä netissä kirjoitetaan eurooppalaisista premiumeista ja niiden ajo-ominaisuuksista? Tämähän on faktatietoa eikä luulojuttuja ja kuvitelmia.
        Mitkä ovat ne premiumit?


    • pärjääköAudilla
    • Supercharged.observer
      • Res.kulj.au

        0-270 km/h n. 8 sekuntia.
        Yksikään tehdaskuosissa oleva moottoripyörä ei tuolle pärjää.
        Esim. oma zzr1400, jonka on väitetty olevan kiihtyvyydessä maailman nopein, saa mittariin vain 200 km/h, kun tuolla Fordilla on jo 270 km/h.


      • v6pytty

        Melko,vikkelä foordi


    • missä.on.käytöstavat

      Mietin tässä vaan, että osaako ihmiset nykypäivänä keskustella ilman, että tarvitsee alkaa haukkumaan kaikkia, jotka on eri mieltä? Miten voi mielipiteet mennä noin tunteisiin? Autojen paremmuus perustuu täysin mielipiteisiin, eri ihmiset arvostaa eri asioita autolta. Itse ajelen Saksalaisilla, nyt tosin Skodalla joka on kuitenkin teknisesti täysin Volkkari, ajettavuus, ulkonäkö ja hyvät tilat sai päätymään tuohon, mutta myönnän, että kestävyys paljon huonompi, kuin Japseissa, sähkövikaa jatkuvasti ja kun mennään muutama vuosi eteenpäin tälle vuosikymmenelle niin ei noissa kestä enää koneetkaan, mutta Japanilaisen rattiin en silti taivu, kun ovat niin järkyttävän rumia omaan silmään ja kamalia ajaa, lisäksi esim. Toyotassa aivan tolkuttomasti ilmaa hinnoissa. Aidot Amerikkalaiset täällä Suomessa on kanssa niin järjettömästi hinnoiteltu, että ei mitään järkeä, mutta jos asuisin rapakon toisella puolella, niin varmasti ajaisin Cadillacilla.

      Edelliselle postaajalle, itse en ainakaan koe mitään tarvetta lesoilla omalla käyttöautolla, tai varsinkaan tehoilla, kunhan liikenteen seassa pysyy, ei tieliikenne ole mikään kilpailu. Skoda on sopivan neutraali, Bemarin ja Mersun ratissa sai kuunnella jatkuvaa pätemistä ja jopa poliisit suhtautui ihan eri tavalla, Skodaa ei edes pysäytetä ellei ole ratsia. Harrasteauto on sitten asia erikseen, erikoisemmalla autolla ajaessa on ihan hauskaa, että päät kääntyy kylillä ajellessa ja juttuseuraa löytyy aina parkkipaikoilla, mutta ei sitä huomiota aina jaksa.

      Niin ja Volkswagen omistaa muuten Suzukin nykyään, mutta Suzuki käyttää silti omaa tekniikkaansa edelleen, joka taitaa olla ihan fiksu veto.

    • premiums

      Ruotsissa on uusien Cadillacien jälleenmyyntiä, ei tarvitse minnekään jenkkeihin tai Saksaan mennä

    • DragStrip

      Tuoda yhessä videossa vanha 1980-luvun "ulospäin mätä" takavetonnen jenkki sedan vetää varttimailin 8 sekuntiin. 0-270 km/h samoin alle 8 s. Kova aika ja vielä katukilvissä, perässä ei pysy yksikään vakio tuotantoauto

      • res.kulj.au

        Eikä moottoripyöräkään. Tai oikeastaan, pysyy perässä......kaukana perässä.


    • mustbe

      Muutama kilipää hakee täällä palstalla mantraa: "jenkit eivät ole ikinä ajettavuudeltaan hyvää autoa tehneet". Hypätään tietämättömät sopulit sieltä Toyotan/VW-skodan ratista ja käykää tietämättömät ajamassa esim. Uusi Mustang tai Cadillac ats. Siinä mieli virkistys ja tietääkin oikeasti jotakin kun saatte kokemusta asiasta. Nyt huomaan, että ette tiedä mitään eli toisinsanoen täysin kuutamolla asiasta ja arvailujenne varassa.

    • Amerikan_paska-autot

      USA autot eivät kelpaa laatutietoiselle autoilijalle. Ei edes amerikkalaisille.

      • states

        Ford Mustang ylivoimaisesti maailman myydyimmät urheiluauto, Saksassakin nykyään myydyin urheiluauto osittain omat merkit. Mitäs siihen sanot lonksuleuka?


      • Res.kulj.au
        states kirjoitti:

        Ford Mustang ylivoimaisesti maailman myydyimmät urheiluauto, Saksassakin nykyään myydyin urheiluauto osittain omat merkit. Mitäs siihen sanot lonksuleuka?

        Onhan uusi Mustang hieno, mutta urheiluauto se ei ole koskaan ollut.
        Kuuluu samaan "pony" autojen sarjaan kuin Camaro, Firebird, AMX, yms.
        Amerikkalaisia urheiluautoja on Corvette ja Viper.


    • Itse666

      Jos ikinä pääsen takaisin kotiin USAhan, ostan mahdollisimman ison avolavan, eli ehkäpä RAM 1500, Chevy Silveradon, tai Ford F150. En juurikaan siellä asuessani välittänyt USAssa valmistetuista mutta ostan kuitenkin luonnonsuojelun merkeissä mahdollisimman suuren auton. Ei autoveroa, ei juurikaan polttoaineveroa. Tuulipuku maksaa täällä kaiken meille muille.

      • ollllli

        On muuten melko hauska fakta, että moni Ford tai Chevrolet V8 moottorilla varustettu Pick Up (hyötyajoneuvo) pieksee suorituskyvyssä eurooppalaiset premium-autot.


      • Born.inthe.usa

        Jos haluat ostaa mahdollisimman suuren avolavan, niin miksi kerrot ostavasi mallisarjan pienimmän?
        Esim. Dodge Ram 1500, on kaikkein pienin Ram, seuraava on 2500, joka yleensä on Cummins dieselillä, suurin on 3500, joka on helposti tunnistettavissa paripyöristä.

        Jotenkin uskoisin, että jokainen amerikassa edes hetken asunut, tuntisi edes tuollaiset perusasiat.


      • aussiee

        maalaiset ajavat pick upeilla. Chevrolet SS V8 se olla pitäisi


    • Supersnake200mph

      No onneksi edes Mustangia saa ja sen kauppahan käy hyvin EU-alueella

      • 32342

        oletko ostanut?


    • ihme.paskoja
    • Jeepulis

      Voihan kryslerii?

    • Anonyymi

      Amerikkalaiset ovat tottuneet suuriin tuhlaaviin moottoreihin ja koko amerikkalainen elämäntapa on paljon luonnonvaroja vaativaa . Taitaa Donald Trump haluta Grönlantia ja Kanadaa liittymään USA : han ja Ukrainan mineraalisopimus jotta jenkit voi jatkaa kuluttavaa elämäntapaansa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4473
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3238
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2904
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2707
    5. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2590
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2549
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2517
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2075
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe