Ihmisen seura ahdistaa

Aaponsa34

Eli tätä on vähän vaikea selittää mutta mun kaverin seura ahdistaa mua aivan sairaasti.oltiin vielä viime vuonna hyviä ystäviä. Tät on nyt kestänyt jo vuoden ja en todellakaan jaksa tätä enään. Eli ollaan samalla luokalla ja ainakun se on mun lähellä mua rupee ahdistamaan se. Aina kun se kävelee mun ohi mää pelästyn sitä. En siis pelkää häntä väkivallan takia.Se tietää että mua ahdistaa se joten se tulee tahallaan mun lähelle ja en osaa selittää sitä mutta se tuntuu jotenkn niin pahalta.mulle jää semmonen fiilis että mua on hyväksikäytetty ja olin kerran koko päivän mun sängyssä sen takia. Tää kuulostaa todella oudilta enkä oo ite löytäny vastaaikinä mistää. Mutta se tuntuu jo nii pahalta että olen miettinyt itseni satuttamista/itsemurhaa jo aika kauan. En tiedä enää mitä pitäis tehä kun ollaan samassa kaveruporukassa ja ollaan samalla luokalla ainakin vielä 2 vuotta. Auttakaa mua oikeesti!!

13

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuperäne

Vastatkaa pliis:(

• Mitä sellaista hän on sinulle tehnyt, joka saa sinut ahdistumaan hänen läsnäolostaan?

En usko, että täällä netissä sinua voi kukaan paljoa auttaa,ainakaan ellet kerro tarkemmin, millaista apua toivot.

Mikäli kysymys on perinteinen "mitä teen", niin suosittelen oikean ammattiavun hakemista, kerran ahdistus on päässyt noin vakavaksi.

• Girli156

Ei se mulle oo tehny mitää mutta tää sattaa johtua mun paniikkikohtauksiin joita mulla oli viime vuonna

• Girli156 kirjoitti:

Ei se mulle oo tehny mitää mutta tää sattaa johtua mun paniikkikohtauksiin joita mulla oli viime vuonna

Tarvitset ammattiapua. Rohkaise mielesi ja hae sitä.

• et oo ainut...

• marizei

Jokin tapahtuma on laukaissut ahdistuksen ja jännittelet etukäteen kaverin kohtaamista,tuntus paniikkihäiriöltä niinkun mainitsit.Elämässä mennään joskus epämukavuusalueelle ja se tuntuu ahistavalta mutta siitä selviää kyllä,pidät ne omat rajat minkä yli ei tulla.Oletko ollut jotenkin haavoittuvassa tilassa ja kaveri on käyttänyt tilaisuuttaan hyväksi sanallisesti loukkaamalla?Itsensä satuttaminen ei kannata missään nimessä vaan itsensä arvostaminen vikoineen päivineen.

• Vastaussss

Ei se kaveri oo mulle tehny mitää mutta se juttu viä tässä on se että haluaisin viä olla sen ihmisen kaverin koska oltiin parhaita kaveria :(

• kaikenkokenu

Täältä käsin on vaikea kirjoittaa ns. preseptiä. Tulee mieleen ensimmäisenä, koulu terveydenhoitaja on se jolle kannattaa puhua. Jos äidin kanssa on välit kunnossa, niin äiti haluaa aina auttaa, miksei isäkin.
      Nämä nuorten pahoinvoinnit ovat lisääntyneet viimevuosina valtavasti. Syitä on varmaankin monia. Lapset ja nuoret haluaa nykyisin aikuistua liian aikaisin, kun se ei onnistu tulee ongelmia. Hyvin moni haluaa olla se paras, kaunein , rohkein, rikkain jne. Siitä tulee paljon paineita. Kannattaisi tyytyä vähän vähempään niin ehkä paineetkin olisi pienemmät.
      Kaikkien kanssa sovussa eläminen on haastavaa, mutta itseopiskeluna sitä kannattaa yrittää. Muista, parin vuoden päästä varmaankin jo helpottaa. !
      Aurinkoista kesää sinulle toivoen !!!

• Hei

Sait jo hyviä vastauksia. Mitä sinulle kuuluu tänään?

Tsemppiterkuin
      pappi Elisabet

• HarrastusToimintaa

Ala kato harrastaan jotain, niin voit karistaa sen takiaisen persuksistas :)
      Sit se tajuaa ettei teillä ole mitään yhteistä.... ja joo, pidä hiljasia pitkiä hiljaisia hetkiä...

• Vastausssldlfpfpf

Nii mutta tää tapahtuu vähän niiku mun kaikille kavereille että musta tuntuu oudolta niitten seurassa. Haluaisin tän vaa pois koska tää haittaa mun sosiaalisia suhteita.

• Bodeinebrazy

Ja ollaan oltu kummiskin eskarista melkeinpä parhaita kavereita

• kerrojollekkin

Sano suoraan rehtorille/psygologille/jollekkin luotettavalle. Se helpottaa tosi paljon, kun kertoo jollekkin luotettavalle miltä itsestä tuntuu. Voit harkita esim. koulun vaihtoa tai muuttaa eri paikkakunnalle.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      495
      4001
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      49
      3830
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3059
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2260
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      158
      2078
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1770
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      132
      1634
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1460
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      43
      1314
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1218
    Aihe