Mistä voisi tiedustella, millaiset ovat turvapaikanhakijoille maksettavien puhelinlaskujen suuruus viimeiseltä puolelta vuodelta?
Turvapaikanhakijoiden puhelin kulut
9
200
Vastaukset
- ertertetert
Eiköhän ne kaukoyhteydet pidetä ilmaisella Skypellä.
- wedffghjk
Linkki?
Tämä vastannee kysymykseesi aika kattavasti. Siis 0 euroa erikseen, mutta ei kuulu meille, paljonko vastaanottorahastaan turvapaikanhakija käyttää puhelinkuluihinsa.
"Mikäli mahdollista turvapaikanhakijat käyttävät puheluissaan Skypeä. Se on ilmainen sovellus, joka ei vaadi muuta kuin nettiyhteyden. Itse puhelu ei siis maksa mitään.
Jos taas soitetaan tavallinen puhelu, käyttävät turvapaikanhakijat etukäteen maksettuja prepaid-liittymiä. Nämä prepaid-kortit maksavat turvapaikanhakijat itse omilla rahoillaan.
Suomalainen yhteiskunta maksaa turvapaikanhakijalle kuukaudessa käyttörahaa noin 90 euroa, mikäli vastaanottokeskuksessa on ruokapalvelu, ja noin 350 euroa, mikäli ruuat joutuu ostamaan ja tekemään itse. Prepaidkortit tai mitkä tahansa puhelinkulut maksetaan tästä rahasta. Mitään erillistä puhelinrahaa ei siis ole."
http://yle.fi/radio/radiosuomi/ohjelmat/kansanradio/kansanradion_aanestys/kuka_maksaa_turvapaikanhakijoiden_puhelinlaskut/8451276- 3vuodeksTUET
Suuruudesta riippumatta ME SUOMALAISET veronmaksajat laskun maksamme!!!
Sosiaalijohtaja "Turvapaikanhakijoille oli myönnetty toimeentulotukea kerralla kolmeksi vuodeksi"
Tilintarkastajat huomasivat että matuille toimeentulotukipäätös tehdään SUORAAN 3 vuodeksi kerralla?!
Suomalaisille tehdään joka kuukausi uusi päätös.
Sosiaalijohtaja selittelee että "pakolaiset on sillä lailla erilainen ryhmä että he saa, tai kunta saa myönnetyn toimeentulotuen ELY-keskukselta."
Siis koska valtio eli me kaikki suomalaiset veronmaksajat maksamme pakolaisten toimeentulotuen 3 vuoden ajalta, ne saa sen ilman mitään harkintaa?!
LISÄKSI ne saa vielä ylimääräisen erillisen harrastusrahan!!!
https://www.youtube.com/watch?v=6hoc81mDkew- YhMatu2533KÄTEEN
Maksettava summa EI ole vain 90 tai edes 350 euroa, vaan TUHANSIA!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14128203/yhmatulle-2533-ekk-kateen!
- eiksje
Ei se noiden käyttämä nettikään ilmaiseksi toimi. Jos toimii. haluan sellaisen kotiini.
- kuin_kuninkaita
Olen kateellinen noille. Itsellä ei olisi varaa iphoneen.
- kehtaatki_sika
Kulujen kysyminen on rhasishmia,
- Jotainhyvääkin
Onneksi ne sentään pyyhkii perseensä peukalolla
muuten jouduttaisiin maksamaan valtavat määrät vessapaperia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 634906
- 733992
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2553604- 1183148
- 482954
- 232618
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2732298Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192246- 381943
- 1081902