Afgaanit sai astianpesukoneen, arvaa saiko...

hyväsuomi

...suomalaiset?

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/386695-pakolaisperheelle-astianpesukone-naapureille-ei-k-u-kukaan-ei-ole-kokenut-vaaryytta

Vuokrataloyhtiön TJ:n mielestä on ihan reilua ja tasa-arvoista että pakoloiset saa enemmän luxusta ja suomalaiset veronmaksajat maksaa sitten korkeampaa vuokraa:

"Astianpesukone huomioidaan Lahdenperän mukaan myös pakolaisperheen asunnon vuokrassa. Vuokran maksusta on sovittu Keravan sosiaali- ja terveystoimen kanssa."

Onhan noita juttuja kyllä kuultu että pakoloisille hankitaan aina uudet koneet ja kalusteet, esim. hellat kun vanhassa on saatettu paistaa sikaa, mutta aika kohtuuttomalta tuntuu että vielä parempi asumisen taso pitää saada noilla muillakin vehkeillä ja veronmaksajat kustantaa.

65

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinnykySuomessa

Riisiä viljelevät kotilattioillaan kunnes vesivalumat herättävät alakerran asukkaat.

• polki8

Suomelle tulossa jättilasku – turvapaikanhakijoista 800 miljoonan euron kustannukset

Turvapaikanhakijoista koituu Suomelle tänä vuonna 2016 lähes miljardin euron kulut, selviää Ilta-Sanomien tekemästä laskelmasta.

Ennen vuoden 2015 tulijapiikkiä kustannukset olivat 200–300 miljoonaa euroa vuodessa. Täksi vuodeksi turvapaikanhakijoiden määrän toivotaan suunnilleen puolittuvan 15 000 henkilöön, mutta kustannusten odotetaan nousevan silti yli 800 miljoonaan euroon.

Suurin yksittäinen menoerä aiheutuu turvapaikanhakijoiden vastaanottotoiminnasta, jonka määrärahaa korotettiin täydentävässä talousarvioesityksessä marraskuussa yli 200 miljoonalla eurolla yhteensä reiluun 290 miljoonaan euroon tälle vuodelle.

Kunnille maksettavaan kotouttamisrahaan uppoaa yli 162 miljoonaa ja työ- ja elinkeinoministeriön järjestämään kotoutumiskoulutukseen reilut 60 miljoonaa euroa. Isoimpiin menoeriin kuuluvat myös vastaanottokeskusten asukkaiden saamat tuet, joihin uppoaa noin 90 miljoonaa euroa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001120165.html

Spipilä: Kymmenet tuhannet pakolaiset eivät ole keneltäkään po
        https://www.youtube.com/watch?v=5DxR8c6tcKQ&list=PLmb1Thl8L0NgS1OCOyOb8UCYk0BdBk_gn&index=10

SINÄ MAKSAT!

• Siinä on miehellä kiva harrastus. Harmitella ja uhriutua, kun naapurit saavat maksua vastaan jotain, mitä hän ei saa. Sellaista se vuokra-asunnoissa on. Kaikkea ei uusita samanaikaisesti joka paikkaan vaan tarpeen mukaan. Toisessa asunnossa voi olla uusi vessanpytty, vaikka se miten harmittaisi. Tai uudempi lattia. Tai vaikka se tiskikone. Nyyh.

Sitten voi etäämpääkin harmitella. Sinuako harmitti kuitenkin vain pakolaisille viiveen kompensaatioksi asennettu astianpesukone, eikä se suomalaisen saama vessanpytty? Eikö siitä vessanpöntöstä pääse uhriutumaan yhtä hyvin, että aina noille eri suomalaisille pitää paremmat vessankalusteetkin, kun itselle taas ei ollenkaan?

• hyväsuomi

Minun ei tarvitse maksaa siitä vessanpytystä, siinähän sanottiin että se suomalainen on uudesta pytystään maksanut 400 ja siinä on se pointti.

Jos afgaanit maksaisi itse sen korkeamman vuokransa sittenhän tuo astianpesukonehommakin olisi ok, ei minulla ole mitään ihmisten omilla kustannuksilla hankkimia luxuksia vastaan mutta jos toimin maksajana minimitason pitäisi kyllä riittää. Tuo hommahan onkin selvästi tarkoitushakuisesti junailtu niin että laitetaan yhteiskunta maksamaan korkeinta mahdollista vuokraa jota voidaan perustella mm. tuolla astianpesukoneella, parinsadan kone tulee vuosien varrella maksamaan kymmeniä tuhansia veronmaksajille niin onko järkeä, mitä?

• hyväsuomi kirjoitti:

Minun ei tarvitse maksaa siitä vessanpytystä, siinähän sanottiin että se suomalainen on uudesta pytystään maksanut 400 ja siinä on se pointti.

Jos afgaanit maksaisi itse sen korkeamman vuokransa sittenhän tuo astianpesukonehommakin olisi ok, ei minulla ole mitään ihmisten omilla kustannuksilla hankkimia luxuksia vastaan mutta jos toimin maksajana minimitason pitäisi kyllä riittää. Tuo hommahan onkin selvästi tarkoitushakuisesti junailtu niin että laitetaan yhteiskunta maksamaan korkeinta mahdollista vuokraa jota voidaan perustella mm. tuolla astianpesukoneella, parinsadan kone tulee vuosien varrella maksamaan kymmeniä tuhansia veronmaksajille niin onko järkeä, mitä?

Ahaa, eli harmistuit siitä, kun oletat sen suomalaisvuokralaisen olevan henkilö, joka ei saa yhteiskunnan tukia - ei asumistukea, ei työttömyyskorvausta, ei käy lääkärissä, ei käytä lääkkeitä jne, mutta pakolaisperheen sen sijaan olevan vahvasti tuettu, jolloin sinä lasket joutuvasi tuon tiskikoneen maksumieheksi.

On se katkeraa varmasti, kun oikein ajattelee. Melkoista luksusta se astianpesukone. Kyllä olisi pitänyt joku täyte vain laittaa sille sopivaan tilaan, vaikka olisi melkein saman kuulemma maksanutkin.

• hyväsuomi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Ahaa, eli harmistuit siitä, kun oletat sen suomalaisvuokralaisen olevan henkilö, joka ei saa yhteiskunnan tukia - ei asumistukea, ei työttömyyskorvausta, ei käy lääkärissä, ei käytä lääkkeitä jne, mutta pakolaisperheen sen sijaan olevan vahvasti tuettu, jolloin sinä lasket joutuvasi tuon tiskikoneen maksumieheksi.

On se katkeraa varmasti, kun oikein ajattelee. Melkoista luksusta se astianpesukone. Kyllä olisi pitänyt joku täyte vain laittaa sille sopivaan tilaan, vaikka olisi melkein saman kuulemma maksanutkin.

En oleta mitään mutta jos se suomalainen asuukin yhteiskunnan kustantamana niin on ihan ok että sille laitetaan käytetty wc-pönttö eikä mitään ylimääräisiä juttuja, kuten on myös ok se toinen suomalainen jos se ihan itse maksaa sen 400e uudesta pytystään.

Taidat olla vähän yksinkertainen? Me veronmaksajat kuule maksetaan se parinsadan tiskikone moneen kertaan ja sehän tässä kyrsii kun noita vastaavia rahastuskikkailuja on muuallakin (varmaan useita kymmeniä tuhansia) niin ei olekaan enää pikkusummia joita syydetään kaivoon veronmaksajien rahaa, ei ole ihme ettei ole varaa lastensairaaloihin sitten.

• hyväsuomi kirjoitti:

En oleta mitään mutta jos se suomalainen asuukin yhteiskunnan kustantamana niin on ihan ok että sille laitetaan käytetty wc-pönttö eikä mitään ylimääräisiä juttuja, kuten on myös ok se toinen suomalainen jos se ihan itse maksaa sen 400e uudesta pytystään.

Taidat olla vähän yksinkertainen? Me veronmaksajat kuule maksetaan se parinsadan tiskikone moneen kertaan ja sehän tässä kyrsii kun noita vastaavia rahastuskikkailuja on muuallakin (varmaan useita kymmeniä tuhansia) niin ei olekaan enää pikkusummia joita syydetään kaivoon veronmaksajien rahaa, ei ole ihme ettei ole varaa lastensairaaloihin sitten.

En taida olla niin yksinkertainen, että kuvittelisin, että veronmaksajana maksan vain pakolaisten kustannuksista.

Taidat sinä pikkuisen olettaa yhtä ja toista kuitenkin ;) Esimerkiksi, että pakolaisperhe ei käy töissä ja ansaitse itse vuokrarahojaan, tai että suomalaisnainen ei maksa edullista pyttyään ja lavuaariaan asennuksineen sossun tai Kelan rahoilla. Mutta helpompi tästä on harmistua, jos ajattelee, että näin niitä pakolaisia hyysätään ja lellitään ja minä, veronmaksaja, tämänkin lystin moneen kertaan oikein maksan.

Oletan, että olet kaiken itse saamasi tosiaan jo yhteiskunnalle maksanut takaisin ja siten toimit oikeasti työttömien, lapsiperheiden, pakolaisten, vanhusten ym. kulujen maksajana etkä nettosaajana itsekin.

• hyväsuomi

En taida olla niin yksinkertainen, että kuvittelisin, että veronmaksajana maksan vain pakolaisten kustannuksista.

Taidat sinä pikkuisen olettaa yhtä ja toista kuitenkin ;) Esimerkiksi, että pakolaisperhe ei käy töissä ja ansaitse itse vuokrarahojaan, tai että suomalaisnainen ei maksa edullista pyttyään ja lavuaariaan asennuksineen sossun tai Kelan rahoilla. Mutta helpompi tästä on harmistua, jos ajattelee, että näin niitä pakolaisia hyysätään ja lellitään ja minä, veronmaksaja, tämänkin lystin moneen kertaan oikein maksan.

Oletan, että olet kaiken itse saamasi tosiaan jo yhteiskunnalle maksanut takaisin ja siten toimit oikeasti työttömien, lapsiperheiden, pakolaisten, vanhusten ym. kulujen maksajana etkä nettosaajana itsekin.

Sinä teet tästä nyt väkisin rotukysymyksen vaikka juurikin väristä riippumatta pitäisi kaikille joille yhteiskunta maksaa olla se sama vaatimattominnperustaso, tämä sitten kannustaisikin hankkimaan töitä ja sitäkautta parempaa tasoa. Etkö tosiaan näe ongelmana sitä että joitakin ryhmiä hyysätään ihonvärin perusteella ja annetaan sen hyysäämisen tapahtua? Koska sillä tekee tiliä sitten myös kantasuomalaiset tahot ja tili on aina jostain tärkeämmästä pois, kuten vaikka lastensairaalasta. Sitten ihmetellään mistä suomalaisten rasismi kumpuaa? No se kumpuaa juurikin eriarvoisesta kohtelusta.

• muuanmiäs

Urbaanilegenda on umpisuvakki, joka syöksyy aina puolustelemaan pakolaisten etuja, vaikka pointti ei olisikaan siinä, että edun saaja on pakolainen.

• hyväsuomi kirjoitti:

Sinä teet tästä nyt väkisin rotukysymyksen vaikka juurikin väristä riippumatta pitäisi kaikille joille yhteiskunta maksaa olla se sama vaatimattominnperustaso, tämä sitten kannustaisikin hankkimaan töitä ja sitäkautta parempaa tasoa. Etkö tosiaan näe ongelmana sitä että joitakin ryhmiä hyysätään ihonvärin perusteella ja annetaan sen hyysäämisen tapahtua? Koska sillä tekee tiliä sitten myös kantasuomalaiset tahot ja tili on aina jostain tärkeämmästä pois, kuten vaikka lastensairaalasta. Sitten ihmetellään mistä suomalaisten rasismi kumpuaa? No se kumpuaa juurikin eriarvoisesta kohtelusta.

Minäkö? En ole puhunut roduista mitään. En edes tiedä linkin henkilöiden ihonväriä.

Tässä oli linkkinä juttu miehestä, joka harmistui kahden naapurin saamista asioista ja aloittaja harmistui näistä toisen asioista. Kummankin kohdalla kerrottiin, että he näistä huikeista 'eduistaan' maksavat. Kuitenkin vain pakolaisen kohdalla tämä harmitti, kun se oli hyysäystä ja se oli yhteiskunnan maksamaa - tietämättä vähääkään näiden ihmisten tilannetta ja sitä, ovatko töissä tai tukien varassa jne.

Kyllä tässä nyt taitaa vähän toinen henkilö tehdä ongelmia niinkin suuresta asiasta kuin tiskikoneesta. Olen muuten ihan suomalaisena asunut vuokralla asunnossa, johon kuului tiskikone. Kauheaa hyysäystä minunkin kohdallani.

• muuanmiäs kirjoitti:

Urbaanilegenda on umpisuvakki, joka syöksyy aina puolustelemaan pakolaisten etuja, vaikka pointti ei olisikaan siinä, että edun saaja on pakolainen.

Kiitos nyt tästä, mutta aika heikosti koen suvaitsevani yhtä ja toista. Esimerkiksi perusteettomia etuja en suvaitse kovinkaan hyvin, mutta se ei tarkoita, että lähtisin keksimään juttuja päästäni ja kauhistelemaan niitä.

Esimerkiksi tässä on nähdäkseni ihan normaalista asiasta kyse - eivät tällaiset kiinnitä kenenkään huomiota, ellei kyse ole pakolaisesta tmv. En minä näe astianepesukonetta minään pakolaisen etuna. Vuokrantajalla on tapana viiveet hyvittää, ja toisaalta taas vuokra-asunnon varustelutasot ja niiden pohjalta hintatasot vaihtelevat. Kuten tässäkin.

• hyväsuomi

Minäkö? En ole puhunut roduista mitään. En edes tiedä linkin henkilöiden ihonväriä.

Tässä oli linkkinä juttu miehestä, joka harmistui kahden naapurin saamista asioista ja aloittaja harmistui näistä toisen asioista. Kummankin kohdalla kerrottiin, että he näistä huikeista 'eduistaan' maksavat. Kuitenkin vain pakolaisen kohdalla tämä harmitti, kun se oli hyysäystä ja se oli yhteiskunnan maksamaa - tietämättä vähääkään näiden ihmisten tilannetta ja sitä, ovatko töissä tai tukien varassa jne.

Kyllä tässä nyt taitaa vähän toinen henkilö tehdä ongelmia niinkin suuresta asiasta kuin tiskikoneesta. Olen muuten ihan suomalaisena asunut vuokralla asunnossa, johon kuului tiskikone. Kauheaa hyysäystä minunkin kohdallani.

"Kuitenkin vain pakolaisen kohdalla tämä harmitti, kun se oli hyysäystä ja se oli yhteiskunnan maksamaa - tietämättä vähääkään näiden ihmisten tilannetta ja sitä, ovatko töissä tai tukien varassa jne."

Kyllä siellä jutussa selkeästi kerrottiin että pakoloisille vuokran maksaa soppa ja sinne lisärahastukseksi asennettiin astianpesukone. Noille muille ei varmaan asennettu siksi kun a) ne maksaa vuokransa itseeivätkä suostuisi extrakorotuksiin b) soppa maksaa niidenkin vuokran mutta ei suostu maksamaan extrahintaa mukavuusvarusteista. Selkeästi siinä nyt syydetään veronmaksajien rahaa hukkaan etkä sinä sitä asiaa jänkäämällä kumoa.

Maksoiko sinun vuokran sitten soppa? silloinhan siinäkin on tehty vääryyyttä mutta jos itse maksoit niin asiahan on kunnossa. Voit ihan niin kuin afgaanitkin vuokrata vaikka kuun taivaalta sitten kun itse maksatte kulut ettäkä ole minun pussilla mukavuusvarusteluinenne.

• hyväsuomi kirjoitti:

"Kuitenkin vain pakolaisen kohdalla tämä harmitti, kun se oli hyysäystä ja se oli yhteiskunnan maksamaa - tietämättä vähääkään näiden ihmisten tilannetta ja sitä, ovatko töissä tai tukien varassa jne."

Kyllä siellä jutussa selkeästi kerrottiin että pakoloisille vuokran maksaa soppa ja sinne lisärahastukseksi asennettiin astianpesukone. Noille muille ei varmaan asennettu siksi kun a) ne maksaa vuokransa itseeivätkä suostuisi extrakorotuksiin b) soppa maksaa niidenkin vuokran mutta ei suostu maksamaan extrahintaa mukavuusvarusteista. Selkeästi siinä nyt syydetään veronmaksajien rahaa hukkaan etkä sinä sitä asiaa jänkäämällä kumoa.

Maksoiko sinun vuokran sitten soppa? silloinhan siinäkin on tehty vääryyyttä mutta jos itse maksoit niin asiahan on kunnossa. Voit ihan niin kuin afgaanitkin vuokrata vaikka kuun taivaalta sitten kun itse maksatte kulut ettäkä ole minun pussilla mukavuusvarusteluinenne.

Kas, niinpä sanotaankin. Tällä hetkellä perhe siis saa tukea sosiaalitoimistosta. Kaikki tämän ohi päättelemäsi on kuitenkin sitten taas vain omaa mielikuvitustasi enkä jaksa enää niihin takertua. Sinulla on vapaus harmistua kuvitelmistasi ihan niin paljon kuin haluat.

En minä tässä yritä mitään kumota. Minä vain en näe astianpesukonetta luksuksena, enkä tässä tehdyn vääryyttä. Oli saaja pakolainen tai kantasuomalainen. Sosiaalitoimisto maksaa kaikenmoista aina harrastuksista alkaen ja me keski- ja suurituloisethan siinä olemme maksumiehinä. Olen tähän tottunut, enkä jaksa alkaa kitisemään jostakin saajaryhmästä muiden ohi. Minusta pienituloisten auttaminen ei ole rahan syytämistä hukkaan, mutta tästä voi tietysti olla eri mieltäkin.

Jos itsekin olet nettomaksaja, niin ihmetyttää, miten jostakin tiskikoneesta noin paha mieli tulee. Onhan sitä vuosien saatossa verorahoilla tosiaan maksettu yhtä ja toista ties kelle.

• muuanmiäs

Kiitos nyt tästä, mutta aika heikosti koen suvaitsevani yhtä ja toista. Esimerkiksi perusteettomia etuja en suvaitse kovinkaan hyvin, mutta se ei tarkoita, että lähtisin keksimään juttuja päästäni ja kauhistelemaan niitä.

Esimerkiksi tässä on nähdäkseni ihan normaalista asiasta kyse - eivät tällaiset kiinnitä kenenkään huomiota, ellei kyse ole pakolaisesta tmv. En minä näe astianepesukonetta minään pakolaisen etuna. Vuokrantajalla on tapana viiveet hyvittää, ja toisaalta taas vuokra-asunnon varustelutasot ja niiden pohjalta hintatasot vaihtelevat. Kuten tässäkin.

"Esimerkiksi tässä on nähdäkseni ihan normaalista asiasta kyse - eivät tällaiset kiinnitä kenenkään huomiota, ellei kyse ole pakolaisesta tmv."
        Älä nyt puhu paskaa. Kyllä se aina kiinnittää huomiota, jos joku saa ilmaiseksi paremmin varustellun asunnon kuin toiset, oli se saaja vaikka kuka. Onko muutenkaan oikein antaa korvauksena pikku viivytyksestä astianpesukone, joka tekee asunnosta muita paremmin varustellun. Sehän ilman muuta aiheuttaa närää heikommin varustelluissa asunnoissa asuville.
        Jos pitää korvata viivästys, niin eikö parempi tapa olisi antaa sopivasti vuokranpalautusta korvauksena. Kun sossu olisi maksanut sen vuokran, palautus olisi ollut jonkin aikaa pientä tuloa asukkaalle ja sen loputtua asunto olisi ollut yhtäläinen varusteiltaan muiden kanssa. Närää ei olisi tullut, koska ensinnäkään ei olisi edes tiedetty korvauksesta ja jos olisi tiedettykin, se olisi ollut helpompi sulattaa aiheellisesti maksettuna tilapäisenä korvauksena.

• muuanmiäs kirjoitti:

"Esimerkiksi tässä on nähdäkseni ihan normaalista asiasta kyse - eivät tällaiset kiinnitä kenenkään huomiota, ellei kyse ole pakolaisesta tmv."
        Älä nyt puhu paskaa. Kyllä se aina kiinnittää huomiota, jos joku saa ilmaiseksi paremmin varustellun asunnon kuin toiset, oli se saaja vaikka kuka. Onko muutenkaan oikein antaa korvauksena pikku viivytyksestä astianpesukone, joka tekee asunnosta muita paremmin varustellun. Sehän ilman muuta aiheuttaa närää heikommin varustelluissa asunnoissa asuville.
        Jos pitää korvata viivästys, niin eikö parempi tapa olisi antaa sopivasti vuokranpalautusta korvauksena. Kun sossu olisi maksanut sen vuokran, palautus olisi ollut jonkin aikaa pientä tuloa asukkaalle ja sen loputtua asunto olisi ollut yhtäläinen varusteiltaan muiden kanssa. Närää ei olisi tullut, koska ensinnäkään ei olisi edes tiedetty korvauksesta ja jos olisi tiedettykin, se olisi ollut helpompi sulattaa aiheellisesti maksettuna tilapäisenä korvauksena.

Tjaa, no ehkä jotkut sitten seuraavat aktiivisesti ympäriinsä, onko saman talon asunnoissa identtinen varustelu. Yliarvioin taas ihmisten älyä, pahoittelut siitä.

Itse olen aina pitänyt selvänä, että samassakaan talossa todennäköisesti ei ole identtinen varustelu joka huoneistossa. Koneet vanhenevat eri tahtiin, pinnat kuluvat, remonttia tarvitsee. Se, jolla on parhaiten varusteltu, maksaa kalleimman hinnan, noin karkeasti ottaen. Kadehtimiseen en näe syytä muutenkaan, saati sitten jonkun köyhän saaman tuen tai jopa kodinkoneen kadehtimiseen.

Mutta kukin tavallaan. Närkästykää rauhassa siis vain: Tiskikone, herrajumala! Kantasuomalaisen on kyllä niin sorrettu.

• muuanmiäs

Sinäkö et ymmärrä mikä ero on sillä, että vuokra-asuntoon vaihdetaan kuluneen tai rikkoutuneen varusteen tilalle uusi ja sillä, että yhdelle perheelle lahjoitetaan laite, joka ei kuulu talon asuntojen varusteluun. Ei voi sitten mitään.

• isot_rahat

Nuinhan se toimii.... :(

Yllättyisitte jos tietäisitte, minkä suuruisia vuokria näiden huippu,- ja kone insinöörien kämpistä maksetaan kiinteistöjen omistajille...

Siinä puhutaan tosi isoista rahoista.

• konkurssisuomi

Mitä näitä enään ihmettelemään, se on "firman piikkiin" kaikki. Aivan turha kertoa tarinoita, fattan kautta askel käy.

• kone.käyttöön

Kyllä sen koneen suomalainenkin joskus saa käyttöön, nimittäin tuon saman koneen. Kunhan afgaanit nyt ensin asuvat sen asunnon loppuun ja siten kun kukaan mamu ei sitä enää huoli niin se annetaan suomalaiselle, saa sitten pestä astioitaan sillä koneella. Sehän toki huomioidaan vuokran hinnassa.

• Ai_että_käytetty

No, eihän käytettyä konetta kannata asentaa paikkaan, jossa ei ole ennestään konetta, ja muutenkaan ei kannata siirrellä käytettyjä.
        Johan on olemattomasta asiasta saatu taas juttu aikaan.

• Muijamuteifeministi

Olis mulle kelvannut käytettykin astianpesukone. Kun ei ole astianpesukonetta ollenkaan.

• sossi-maksaa

Kone vaikuttaa vuokraan. Vuokran maksamisesta on sovittu Keravan Sosiaali- ja Terveystoimen kanssa

• Luksustako

No, eihän astianpesukone vuokra-asunnoissa ole mitään "luksusta". Ihan tavanomainen varuste tuo on nykyään. Mikä tämän jutun "uutinen" on?

• hyväsuomi

On se silloin luksusta jos samassa talossa naapurit joutuvat pärjäämään ilman.

• dxclkjhgs

Omituinen perustelu että kaapistoon olisi jäänyt aukko ja se olisi pitänyt jotenkin täyttää. Miksi olisi pitänyt? Voihan asukasa laittaa siihen aukkoon jotain säilytyslaatikoita esim. tai ihan mitä vaan haluaa.

• zsxkjdhgsz

Ihan perseestä.

• ihmettelijä_

Vähän omituista että kaupungin vuokra-asuntoon laitetaan astianpesukone

• hus.kotiansa.hus

Joka ainoa asia ja esine, jotka afgaanit saa, on turhaa.. Urpaanilegendat ja muut paskasaavit saa horista typeryyksiään, mutta meidän ei kuulu elättää noita ihmiskunnan visvasyyliä.

• Voivittujoo

Seuraavaksi soskun pitää ostaa niille uusi mersu. Jos suomalaiset soskuasiakkaat tai veronmaksajat valittavat jostain tai että etteivät itse saa soskusta uutta mersua, niin se on vaan a) kateutta b)rasismia. Ei koskaan mitään muuta.
      Valitse toinen tai molemmat. Suvakkilogiikka toimii näin.
      ps. Urban legends, vedä käteen.

• Perkeleitte

Kuusaan Rekolaan tuli viime syksynä näitä irakilaisia, osa siitä syksyn 30 kilo hiekkanergerin laumasta. Niillä oli muutamalla oma auto jo kahden kuukauden Suomessa asumisen jälkeen. Kuka ne autot on maksanut, Sossu tietysti? Ja ajotaidot ovat sitä luokkaa että "riittää kun sanoo että on irakissa ollut ajokortti". Paitsi että sekin on luonnollisesti hävinnyt muiden paperien mukana.
        Pienellä kylällä, Kuusaalla monet tietävät niiden autot, ja siksi osaavat varoa niiden irakilaista, monikulttuurista ajotyyliä, jota Suomen autoilua rajoittava sääntöviidakko ei koske millään tavalla. Paitsi jos on paikallinen valkoinen naama.

• sierrjeg

Opettais ensin pesemään itsensä ennenkuin saavat koneen! Vessasa käynti pitäis myös opettaa. ja yleinen ymmärrys siiteydestä!Ja mitä tuo on -rasismia omia kohtaan!

• TurhaKapine

Joku kertoi:

"Huvittaa nämä pakolaisille väkisin annettavat kodinkoneet, joita he eivät ole edes ennen nähneet.

Kun kone huomioidaan vuokrassa, se tarkoittaa siis sitä että sossu sen ostaa ja veronmaksajat sen maksavat?

Somaliasta tullut ystäväni nauraen kertoi kun he suomeen muuttivat ja kun heille kannettiin astianpesukone vaikka kotona heillä ei edes ollut juoksevaa vettä jne.
        Hän sanoi etteivät konetta ikinä käyttäneet vaan aina käsin tiskasivat."

• RikosilmoutusHETI

Suomessa Yhdenvertaisuuslaki (YhdenvertL 3:6) kieltää syrjinnän iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Välittömän ja välillisen syrjinnän lisäksi se laskee syrjinnäksi, kohtuullisten mukautusten epäämisen sekä ohjeen tai käskyn syrjiä!

Pitäiskö poliisin tutkia ohjeistettiinko vai jopa KÄSKETTIINKÖ SYRIJÄ SUOMALAISIA?

• SelväSyrjintäJuttu

Tuohan ei siis ollut vain ohje tai käsky syrijä suomalaisia, vaan siihän ihan konkreettisesti syrjittyyn jo!

Suomen laki kieltää mm. kansalaisuuden perusteella tapahtuvan syrjinnän.

Kun sossu antaa afgaaneille astianpesukoneen, mikä ei edes ole välttämätön, muttei suomalaiselle ilmaiseksi vessanpönttöä joka on välttämätön, niin se on selvää syrjintää?!

• EPÄOIKEUDENMUKAISTA

Toiset kommentoivat:
        "tällaisista jutuista saa kuvan että valtaväestöä syrjitään. Tai jopa halveksitaan. Etenkin kun kyseessä on vuosikausia jatkunut systemaattinen toiminta Valtion ja kuntien taholta."

"Eikä ole ensimmäinen kerta, vaan ties kuinka mones, kun pakolaiselle asennetaan uutta kantaväestön kärvistellessä käytetyn tavaran kanssa. Aivan turha kaiken tämän kohtelun jälkeen sanoa, että kaikkia kohdeltaisiin tasapuolisesti. Pakolainen haluaa jotain ja hän myös saa, kantaväestö ei. Arvatkaa tunteet siellä maksajapuolella."

"Sossu maksaa, kukaan ei häviä. Ylempää suvakkimatematiikkaa?"

"Onhan tämä jo nähty vuosikymmeniä, että somalit saavat kaiken kuin manulle illallisen. Kantaväestö kärvistelee, mutta vieraiden ei tarvitse muuta kuin pyytää niin kaikki hoituu."

"Arvopaperi-areenalla aikoinaan Kansanmeno-nimimerkkiä käyttänyt keskustelija oli ottanut kuvia siitä, kuinka tehdasrasvoissa ollut hella ja täysin uusi uuni oli pitänyt vaihtaa islamilaisen perheen vaatimuksesta täysin uusiin Helsingin kaupungin laskuun, koska oli mahdollista, että niissä oli säilytetty tai valmistettu sianlihaa, koska joku perhe oli asunnossa asunut muutaman päivän ajan. Hänen tuntemansa remppamies ei halunnut täysin uusia laitteita viedä kaatopaikalle, vaan antoi hänen ottaa ne käyttöönsä."

Tuntuuko teistä tälläinen epäreilulta touhulta?

Katkeroittaako tälläiset jatkuvat tapaukset suomalaisia?

• YhMatulle2533eKÄTEEN

Järkyttävintä on että ne ei vain saa ilmaiseksi upo uutta astianpesukonetta, vaan ne saa MONTA TONNIA puhtaana KÄTEEN JOKA KUUKAUSI!!

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14128203/yhmatulle-2533-ekk-kateen!

Niillä olis kyllä varaa ostaa noilla meidän kaikkien Suomen veronmaksajilta saamilla rahoilla itsekin se pesukone jos on tarvis!

• 4000eKÄTEEN.JOKAkk

Ne saa paljon enemmän kun vaan 2533 euroa joka kuukausi käteen:

> Miten on ulkomaalaisten kanssa? Olen kuullut, ettei heiltä leikata mitään.

Kannustusrahaa maksetaan jopa 300 €/kk lapsille.

Viime keväänä tuli ohjelma telkkarista, jossa ulkomaalainen äiti kertoi saavansa 4000 €/kk erilaisina tulonsiirtoina.

Miksi matut ovat etuoikeutettuja? Sosiaalitukihan on suomalaisia varten. <

Eipä siihen 4000€/kk yhteiskunnan tulosiirtoihin tarvita mitään muuta kuin 2 aikuista joilla on 1400€ vuokra-asunto ja 3 alle 10v lasta ja 3 11-17v lasta.

• 4000eKÄTEEN.JOKAkk kirjoitti:

Ne saa paljon enemmän kun vaan 2533 euroa joka kuukausi käteen:

Viime keväänä tuli ohjelma telkkarista, jossa ulkomaalainen äiti kertoi saavansa 4000 €/kk erilaisina tulonsiirtoina.

Eipä siihen 4000€/kk yhteiskunnan tulosiirtoihin tarvita mitään muuta kuin 2 aikuista joilla on 1400€ vuokra-asunto ja 3 alle 10v lasta ja 3 11-17v lasta.

Eipä siihen varmaan paljon muuta tarvitakaan. Jos on vielä sairauksia tai muita menoja, voi tuollainen perhe saada enemmänkin. Tämä selviää helposti tukilaskureita katsomalla. Laskureissa ei kysytä, onko kantasuomalainen vai maahanmuuttaja.

Jos joku 'on kuullut', että 'ulkomaalaisilta' ei leikata mitään, niin väärinhän toki on kuullut. Kannattaa selvittää asiat eikä taivastella huhuja ja tietämättömyyttään. Toki voi taivastella, miksi meillä maksetaan niin paljon tukia. Paljonko lisää vielä voi keski- ja suurituloisilta nyhtää? Valitusta ainakin seuraa, jos vähänkään omia kulujaan joutuu aiempaa enemmän maksamaan. Esimerkiksi se läääkkeiden omavastuu aiheutti paljon närää - yhteisistä varoista olisi pitänyt edelleen saada.

• SUOMALAISIA.SYRJITÄÄN

Sosiaalijohtaja tunnustaa: "Turvapaikanhakijoille myönnetään toimeentulotukea kerralla kolmeksi vuodeksi"

Tilintarkastajat huomasivat että matuille toimeentulotukipäätös tehdään SUORAAN 3 vuodeksi kerralla?

Suomalaisille tehdään joka kuukausi uusi päätös.

Sosiaalijohtaja selittelee että "pakolaiset on sillä lailla erilainen ryhmä että he saa, tai kunta saa myönnetyn toimeentulotuen ELY-keskukselta."

Siis koska valtio eli me kaikki suomalaiset veronmaksajat maksamme pakolaisten toimeentulotuen 3 vuoden ajalta, ne saa sen ilman mitään harkintaa?!

LISÄKSI ne saa vielä ylimääräisen erillisen monen sadan euron harrastusrahan!!!

https://www.youtube.com/watch?v=6hoc81mDkew

• Hyvä, että tällaiset epäkohdat tulevat esiin. Toimeentulotuki on se viimeinen tukimuoto. Näin tulee olla kaikkien kohdalla. Toki päätöksiä voi järkevöittää ja myöntää tukea pidemmäksi ajaksi kerrallaan vähän kuin asumistukeakin, mutta silloin tarkistuksista on huolehdittava asianmukaisesti. Mikäli koko rumbaa ei uusittaisi joka kuukausi, henkilökuntaakin tarvittaisiin vähemmän.

Harrastusrahaa myönnetään paljolti muutenkin, se ei ole pakolaisten erityistuki. Toki siitäkin voi parempituloinen närkästyä, kun joutuu itse maksamaan harrastuksensa ja köyhä saa ilmaiseksi.

• Kaipaa.tarkennusta

Sillälailla. Millälailla?

• Sdess

Pakolainen on porvari suomessa. Ihan käsittämättömät edut mitään tekemättä. Enkä puhu nyt pelkästään tästä pesukone asiasta.
      Telttaleiri olisi näille riittävä kunnes omassa maassa olot paranee. Sinne ne suuri osa häipyy kuitenkin jättäen jälkeensä vain ison laskun veronmaksajille. Ja jotkut hourupäät on näille jo opettanut suomen kieltä ym typerää joilla eivät tee mitään. Mikä kulu siitäkin. Mahtavat nauraa kotimaassaan.

• MatujenTukienPUOLIKS

TANSKA PUOLITTI matujen tuet!

Miksei Suomi voi tehdä samaa?!

Kun kerran noudatetaan Tanskan mallia työttömien kurittamisessa,
      niin miksei voida myös Tanskan mallilla kurittaa matuja?

• cföljhs

Lähetetään meiliä kansanedustajille teemalla matujen tuet Tansakn malliin. KAIKKI MUKAAN!!!!

• bertil.perversson

Nyt herää kysymys siitä,ymmärtävätkö nämä afgaanit edes sitä,mikä tämä laite mahtaa olla.Ovat varmaan nähneet kuvan jossakin julkaisussa ja arvelleet sillä olevan jotakin tekemistä mahdollisesti ehkä keittiössä.Mitenkähän ovat pesseet kipponsa ennen tänne ryntäämistään,varmaankin jossakin savivadissa.

• KillingGround

Olen aina ollut sitä mieltä, että tämä suklaanappisilmäisten saatananpalvojien ja parasitoidimatujen maahantunkeutumisongelma kaipaa ratkaisua.
      Kohta siihen ei todellakaan ole kuin yhdenlainen ratkaisu jäljellä.
      Vai mitä sukkivakit, hä..?

• Lasolia_lissää

Kadehtikaa perSut, kadehtikaa niimmaan perkeleesti, niin kruununne kirkastuu!

No ei hätää. Se vanha astianpesukone pääsi hyötykäyttöön. ISIS on nimittäin värkännyt siitä tienvarsipommin, juuri sinun - niin juuri sinun - kateellisen perSun sossutoimistomatkan varrelle!

• xdlkhgs

KokkareTROLLI jauhaa taas kateusmantraansa.

• 111113333

Suomalaisten nöyryyttäminen ja alistaminen toisten suomalaisten toimesta on jo saanut aivan käsittämättömät mittasuhteet.

• SuvakoimallaSuomiKyykkää

Se on suvakismin pääagenda se.

• Kyllä nyt on suomalaisen nöyryyttäminen on tullut huippuunsa. On asennettu tiskikone ei-suomalaiseen talouteen. Tätä ei kansa koskaan unohda.

• TheTurpaanLegendsiä

Kyllä nyt on suomalaisen nöyryyttäminen on tullut huippuunsa. On asennettu tiskikone ei-suomalaiseen talouteen. Tätä ei kansa koskaan unohda.

Tollo Urban! Pointtihan ei ole se, että afgat sai koneen, vaan miksi VAIN afgat sai koneen.. Vuokrahan siinä tosin nousi, mutta mehän sekin maksetaan.. Tasapuolisuutta suvakkimalliin, vittu noita urbaneita..

• Epäonnistunut_rassukka

Voisin kertoa tässä yhteydessä omasta kohtalostani. Asun maaseudulla 60-luvun alussa valmistuneessa rintamamiestalossa, jossa ei ole kuin kaksi vesipistettä: keittiön tiskiallas ja vessan lavuaari. Nyt vanhat putket ovat menneet lähes tukkoon ja saan kylmää vettä vaan vessasta ja ulkosaunasta kesäisin. WC-pyttykään ei enää täyty tukkeutumisen takia, vaan on täytettävä kaatamalla siihen vesi. Olen ollut pitkään ainoastaan työmarkkinatuella, enkä saa mitään muita tukia tai avustuksia (asumistuki tms.). Alkoholiongelmaa ei ole.

• KylläVITUTTAA

Eikö sua yhtään vituta että ne ei vain saa ilmaiseksi upo uutta astianpesukonetta, vaan ne saa MONTA TONNIA puhtaana KÄTEEN JOKA KUUKAUSI!?

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14128203/yhmatulle-2533-ekk-kateen!

Niillä olis kyllä varaa ostaa noilla meidän kaikkien Suomen veronmaksajilta saamilla rahoilla itsekin se pesukone jos on tarvis!

Itseasiassa ne saa paljon enemmän kun vaan 2533 euroa joka kuukausi käteen:

• MATUTTAVA.SDP
    • JalluPiloilla

Tähän arvaa lukematta mitään koko ketjusta että afgaanit saivat astianpesukoneen, mutta muut asukkaat eivät.

• HelppoArvataOikein

Hyvin arvattu :D

• lukee.artikkelissa

Kone asennettiin kompensaatioksi siitä, että asunto vapautuu remontin jäljiltä odotettua myöhemmin. Astianpesukoneen paikalle jäi aukko, joka olisi pitänyt joka tapauksessa täyttää jotenkin. Se olisi varmaan tullut lähes yhtä kalliiksi, hän perustelee.

• SUOMALAISIA.SYRJITÄÄN

No sillon sama koskee MYÖS SUOMALAISIA!!!

Suomalaisen rikkinäisen vessanpöntön paikalle olisi myös jäänyt "aukko" jonka täyttäminen olisi jotenkin pitänyt hoitaa.

Miksi SUOMALAINEN joutui ITSE maksamaan vessanpönttönsä!?

• yuioihygtfrtyui

Kyllähän pala levyä olisi maksanut varmastikkin astianpesukoneen verran;D

Täytyy soittaa vuokranantajalle, että nyt aletaan varustamaan asuntoa ilmastoinnilla, astianpesukoneella, pesukoneella ja uudella huippu mikroaaltouunilla ja irtoiskohan vielä joku kookas HDTV mukaan. Ehkä PC ja nettiyhteys.

En ole ajatellutkaan, että pienellä vuokran korotuksella, nekin voi maksattaa soskulla, niin kuin nyt yleensäkin asumistuen ja vuokran erotukselle käy.

Jos ei mamutuksesta muuta iloa ole niin uusia kikkoja rahastukseen, niiden seurailusta aina välillä saa.

• vittuettävituttaa

Vittu että vituttaa, Saatanan demarit

• MINÄ.VIHAAN

PASKALOISIA JA NIIDEN TÄNNE TILAAJIA. SAATANAN SIAT.

• orjamarkkinat_tulloo

Millähän kriteerillä turvapaikka on irronut?

• Kamelinpaskoja

"Astianpesukone huomioidaan Lahdenperän mukaan myös pakolaisperheen asunnon vuokrassa. Vuokran maksusta on sovittu Keravan sosiaali- ja terveystoimen kanssa."

Naurettava väite. Sossu / yhteiskunta maksaa vuokran!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      72
      5054
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      73
      4043
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      270
      3765
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      130
      3230
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2964
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2648
    7. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      336
      2624
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2266
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      46
      2010
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      110