Ostin eilen apteekista telkkarissakin mainostettua Flushnil 500mg -paketin, jonka kai mainosten mukaan pitäisi saada "suu pusukuntoon" päivässä. Herpes ei ole päässyt pariin vuoteen iskemään (onneksi!) mutta tietysti se tulee aina silloin kun sitä ei missään nimessä tarvitsisi tulla, joten ajattelin olla kaukaa viisas ja ostaa yhden annoksen varastoon.
Aika vähän vaan löytyy vielä googlettamalla kokemuksia Flushnilista, eli nyt kuulutetaan niitä jotka ovat lääkettä herpekseen käyttäneet!
Hakusanoja Googlelle: Flushnil kokemuksia, Flushnil toimiiko, Flushnil herpes, Flushnil huuliherpes, huuliherpes lääke
Toimiiko Flushnil?
17
15537
Vastaukset
- Kikka162
Eilen alkoi aamupäivästä huuli kutisemaan ja polkaisin siltä istumalta apteekkiin ja otin 4 kpl 500 mg tabuja ja toisen satsin ennen nukkumaan menoa. Välin piti olla 12 tuntia mutta jäi ehkä kymmeneen. Aamulla hervottomat rakkulat huulessa eli eipä auttanut.
Lääkekaapista Vectavir-voidetta pakko alkaa voitelemaan.- Ei_estänyt
Olen huomannut ettei acikloviiripohjaiset lääkkeet estä huuliherpestä tulemasta rakkulavaiheeseen. Vaikka olen laittanut voidetta heti kun vähänkin kihelmöi, rakot nousee, mutta pienempinä eikä kipu ole kova. Paraneminenkin tapahtuu mielestäni nopeammin kuin ilman lääkettä.
- ghti
Kerran aiemmin käyttänyt ja nyt taas. Rakkulat ehtii tulla, mutta kihelmöinti ja kipuilu vähenee lähes heti ensimmäisen satsin ottamisen jälkeen. Minulla herpeksen "kuivuminen" on alkanut muutaman tunnin kuluttua ottamisesta. Paljon mukavampi kuin rasvat tai laastarit. Kerran kokeillut viiden päivän kuuria. Lääkkeen nimeä en muista. Se oli myös hyvä, muttei yhtä tehokas. Kipuiluun auttoi sekin heti.
- Pääkipu
Kuusipäivää sitten otin kuurin Flushnilia Eipä auta herpekseen, mutta sivuvaikutusena päänsärky tosi kova. Tänään kävi ostamassa Zoviraxia. Takuuvarma tuote.
- Kakkakuulia
Hmmm! Onkohan nyt asiat selvillä mekanismeista? Käsittääkseni mikään herpestuote ei estä rakkulaa, ehkä jos kutinan huomaa heti ja saa jotain puhtaasta tuubista otettua voidetta niin korkeintaan pysähtymään. Mutta tuppaa vaan tulemaan heti perään uusiksi. Olen käsittänyt että tableteilla nujerretaan virus itsessään elimistöstä jolloin vasta-aineet alkavat toimia tehokkaammin jatkossa sitä vastaan. Ei rokotus mutta vähän kuin podettu kova flunssa. Itsellä tuli nyt 10 vuoden jälkeen taas ja tabut naamassa aamusta. Tosin puhkon itse rakkulat aina jo etukäteen jolloin kipu ja arpimuhju huulessa on pienempää kun puhkomatta. Injektioneula on hyvä. Kokeillaan kuin käy.
- Heheeeerpes
Itse olen kerran aiemmin käyttänyt kyseistä valmistetta. Huomasin herpeksen olevan tuloillaan jo ennen rakkulan muodostumista ja heti apteekkiin. Silloin rakkulaa ei tullut ollenkaan. Nyt huuliherpes iski taas, hain flushnilin, mutta pieni rakkula oli jo tullut. Saas nähdä miten käy...
- Heheeeerpes
Päivitys edelliseen: toimi taas! Ei tullut edes kunnon rakkulaa, eikä herpes ollut lainkaan kipeä. Nyt kahden päivän jälkeen herpes kohta punoittaa vielä, mutta häviää koko ajan. Paras herpeslääke, ylivoimaisesti.
- Komemusta
Itse käytän hytrokortesoni rasvaa se auttaa. Eikä enää ikinä tuu huuliherppestä
- Siellä_se_on
Hydrokortisoni voiteena rakkulan päällä voi hiukan helpottaa kipua, mutta se ei tehoa pätkääkään herpesvirukseen. Kyllä se huuliherpes tulee sitten taas joskus kun virus heräilee kropassasi. Esiintymisväli voi olla vuosiakin.
- Eijatkoon
Aloitin Flushnilin aamulla kun vähän kihelmöi. Reilun tunnin päästä alkoi jäätävä päänsärky, joka meni ohi noin kolmessa tunnissa. Otin toisen satsin ohjeen mukaan 12 tunnin kuluttua, noin 2 tuntia tästä alkoi oksentaminen, kuvotus jatkuu edelleen (toista tuntia). Lisäksi nyt on noussut rakkularykelmä huuleen ja toinen kohta punottaa ja kihelmöi.
Ensi kerralla valitsen "vain" huuliherpeksen.- Vanhassa_pitäytyvä
En ole pelleillyt näiden pillerien kanssa. Mielestäni varminta on acikloviiri-voide kihelmöivään kohtaan ja voiteen lisääminen säännöllisesti. Ei ole tullut pahoja rakkuloita eikä kipuja.
Pahin ongelma syntyy siitä ettei voidetuubi ole käsillä heti kun kihelmöinti alkaa. Tuolloin voi ehtiä tulemaan pieni rakkula, joka kyllä rauhoittuu heti kun voidetta levittää päälle.
- Moonoopooli
Ei auta. Ylihinnoiteltu turha valmiste. Su illalla ei huuli oireillut mitenkään mutta maanantai aamulla herätessä oli jo hiukan huuli turvoksissa, suoraan apteekkiin hakee kyseiset tabletit ja eka satsi naamariin ja toinen 12h päästä. Nyt mennään jo lauantaita ja turvotus tänään ekan kerran poissa mutta punoittaa edelleen herpeksen takia vaikka zoviraxilla ahkerasti rasvaillut alusta asti ja tosiaan tabletti satsin otin. Sivuoireita ei tullut valmisteesta. En siis osta uudestaan.
- Matsumeppi
Alkuperäinen kirjoittaja tässä moi! Eli eilen alkoi ekan kerran tulemaan pitkästä aikaa huuliherpeksen oireita. Illalla kymmenen aikoihin huomasin että kohta ylähuulessa, johon mulla herpes yleensä puhkeaa, kihelmöi ihan selvästi ja oli jo hiukan koholla ja punehtunut. Ja finnistä ei ollut kyse, koska nämä oireet tuli kuin salamaniskusta, eli hetki sitten ei mitään ja sitten tuntuukin jo ihan selvästi.
Voitelin alueen heti Sofefixillä (kyllä, olen tietoinen että ko. aine ei sisällä varsinaisia lääkeaineita vaan sen teho perustuu mm. sinkkiin, mutta olen käyttänyt Sorefixiä myös ennaltaehkäisevästi esim flunssassa ja stressaavina aikoina) ja nappasin ensimmäiset neljä pilleriä Flushnilia. Pillereistä ei tullut mulle ainakaan mitään sivuoireita.
Huulen alueen kihelmöinti ja turvotus jatkui yöhön, mutta tänä aamuna punotus, turvotus ja kihelmöinti ovat poissa. Ei siis kertakaikkiaan mitään jäljellä. Otan silti vielä Flushnilin loput neljä tablettia jotta paketti ei jää puolikkaana pyörimään.
En tiedä mikä vaikutti - nopea toiminta, Sorefix, Flushnil vai kaikki yhdessä, mutta yksi turbohuuli vältetty! :) - Pusuhuuli
Flushnil auttaa minulla yleensä todella hyvin jos saan otettua lääkkeen heti kun tuntuu, että herpes on tulossa. Ongelma poistuu kuurin aikana ja aina olen välttänyt minkälaisen rakkulan/punoituksen tulemisen. Myös jos rakkula on jo kerennyt puhkeamaan, lääke auttaa heti rauhoittavasti ja paranee todella nopeasti. Nyt sain reissulla pahan herpekseen, joka ei tunnu paranevan millään - siirtää vaan paikkaa huulessa... huuli oli kosketusherkkä rakkuloista/kuivuudesta ja hain pakkauksen. Ensimmäisten neljän tabletin jälkeen muutama tunti, tuntui kuin tulehdus olisi huulesta lähtenyt. Ei ollenkaan niin kipeä kuin ennen lääkkeitä, uskon että lääke pysäytti leviämisen ja jonkinlaisen tulehduksen alueella sekä nopeuttaa paranemista. Lääke on myös vaikuttanut ennaltaehkäisevästä itsellä - nykyään iskee herpes todella harvoin. Suosittelen ainakin kokeilemaan. Toki sen mikä toisella auttaa, ei välttämättä toimi toisella - itsellä sovirax tuntuu vaan pahentavan tilannetta.
- Toimiihan
Toimii minulla ja ehkäisee kokonaan herpeksen kun ottaa heti kihelmöinnin alkaessa. Mulla tulee muuten tosi pahana ja kestää ainakin 2vko parantua. Nyt monta herpestä saanut estettyä.
- Anonyymi
Minulla on tehonnut ainakin. Jokunen viikko sitten huomasin että on tulossa huuleen ja kävin heti hakemassa apteekista ja nielin 4 tbl samoin tein niin eipä tullut.
- Anonyymi
Hei, ostin myös kyseistä valmistetta eilen, kun tuttu kihelmöinti alkoi.
2h lääkkeen ottamisesta alkoi hirmu kova huimaus ja parin tunnin sisällä meni taju, jos yritin vähänkään nousta seisomaan. Haittavaikutuksissa mainittiinkin pyörtyminen, mutta en sitä ajatellut itse heti saavani. Nyt en uskalla enää toista satsia ottaa, mutta rakkula tuntuu silti lähteneen paranemaan päin nopeasti.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642