Tappaja-Jumala

Totuus-Jumalasta

Jumala on historian suurin tappaja. Hän on säätänyt synnistä rangaistukseksi kuoleman. Jos Jumala ei olisi sitä rangaistusta säätänyt, niin ihminen eläisi ikuisesti – tosin syntisenä ja synnin kiroamassa maassa, joten ikuinen elämä muodostuisi sen vuoksi maan päälliseksi helvetiksi. On siis hyvä asia, että Jumala on säätänyt ihmiselle kuolemantuomion ja pelastaa sitä kautta ikuiselta helvetiltä.

Iankaikkiseen elämään ovat kuitenkin kelvollisia vain valitut ja ne, jotka Jumala armossaan pelastaa. Heitä ei ole monta verrattuna kadotukseen joutuvien suureen määrään. Jumalaa voidaan sanoa syystäkin maailman suurimmaksi tappajaksi, sillä hän on surmannut ja surmaa enemmän ihmisiä kuin mikään yksittäinen kuningaskunta tai valtio.

Jumala aloitti surmatyönsä säätämällä kuolemanrangaistuksen synnistä. Sen vuoksi kaikki ihmiset syntyvät kuolevaisina tähän maailmaan eivätkä voi elää ikuisesti ilman ruumiin ylösnousemusta ja muuttumista kuolemattomaksi ja katoamattomaksi ruumiiksi. Vain harvat ja valitut saavat sellaisen ruumiin: muut saavat kuolevaisen ja katoavaisen ruumiin ylösnousemuksessa. Itse asiassa myös ikuisen elämän saaneiden ruumiit ja sielut voisivat kuolla ylösnousemuksen jälkeen, jos he tekisivät syntiä, mutta koska he eivät tee enää koskaan syntiä, niin he elävät ikuisesti. Sen sijaan syntiä tekevät ja niiden tähden ikuiseen kuolemaan tuomitut saavat surmansa viimeisen tuomion jälkeen, niin että pysyvät kuolleina ikuisesti eivätkä nouse enää ylös toista kertaa pilaamaan Jumalan hyvyyttä ja pyhyyttä täynnä olevaa uutta maailmaa.

Jumala jatkoi surmatöitään historiassa ja jatkaa niitä tulevaisuudessa. Jumala surmasi kaikki maailman ihmiset Nooan aikana vedenpaisumuksessa: imettävät ja raskaana olevat naiset, lapset, nuorukaiset, aikuiset ja vanhukset, ihan jokaisen, paitsi Nooaa ja seitsemää henkeä hänen kanssaan. Jumala tappoi kaikki Egyptin esikoiset. Jumala tappoi kaikki Egyptin esikoiset, kun vapautti Israelin Egyptistä Mooseksen johdolla. Jumala tappoi Israelin vihollisia Joosuan aikana pudottamalla tulisia kiviä heidän päälleen. Amalekilaiset Jumala käski tappaa sukupuuttoon: naiset, lapset, miehet ja vanhukset. Jumala surmasi Israelin vihollisia monissa eri tilanteissa: Assyrian joukoista hän tappoi kerralla 185000 sotilasta.

Jumala on tappanut senkin jälkeen ja tappaa yhä vielä. Kun Jeesus saapuu takaisin, on Herran surmaamia oleva paljon. Ruumiita on läjäpäin Gehennan tulessa Jerusalemin ulkopuolella: Herrasta luopuneita ja Kristuksen tulemuksessa surmansa saaneita Jumalan kansan vihollisia. Viimeisen tuomion jälkeen saavat surmansa kaikki tuomittavat ihmiset, jotka ovat eläneet tämän maan päällä. Surmattuja on niin paljon, että ihmiset eivät voi laskea heidän lukuaan. Jumala poistaa synnin ja kirouksen maailmasta surmaamalla jumalattomat ja syntiset maasta. Jumala on ankara koston Jumala niille, jotka eivät tottele häntä, mutta kuuliaisille hän on hyvä, pitkämielinen ja laupias armon Jumala.

26

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoksaisitko.kylvöstä

      No, valitantahan sinulla on, mutta tuolla mielellä ei kannata lukea raamattua.

      Sinussa on kelvoton siemen, sitä se on. Siksi kelvottomalle siemenelle ei anneta elämää, vaan tämä elämä ja se näyttää sen, onko se "lustetta".

      Siis sen lusteen kylvi vihollinen, se ei ollut Jumalallinen.

      Jumalallisessa on sen iankaikkisen elämän siemen.

      Ei se elämälle vieras, tai elämälle ikuinen ole tämänkummoisempaa.

      Lusteella elämisen näyttö on tämä elämä ja miltä tämä näyttää?
      Ei kovin mairittelevalta.

      Nyt maailman valtiot tuomitsee Isisin. Tuskin siihen voidaan liittää edes muslimi- uskoa. Vaan kyse on jostain muusta.

      No, miten maailma tuomitsee, Venäjä uhkasi pitkänmatkaan ohjuksella, että he voivat pistää siihen atomin nokkaan. Eli maailman tuomio väärästä on sama- siis pahan lopetus. Elämä pois.

      Ehkä Eurooppa ja Amerikka - voimana on pian saman takana. Siis pahalta elämä pois.

      Ei tämä palikkahomma tämänvaikeempaa ole. Jos et sitä hoksaa, niin kukapa sitä saa perille, jos "kuuleminen" on sinulla vaikeeta ja lukemisen ymmärtäminen.

      Kyse on viimekädessä sen lusteen elämän ja siemenen "rikkaruohon" kitkemisestä, ja kun ja koska luodaan kaikki uudeksi, niin onhan se ennenkin ihmisen toimesta rikkaruohot poltettu.

      Siis kieli "helvetin tulesta" on ymmärrykseen annettu loppukuvaus, että bonjais erkkikin, mistä on kyse.

      'sinä et vielä bonjannut, mutta kunhan kasvat, näet maailman ympäriläsi, mitä se kasvaa ja viljelee itse itsestään, alat käsittämään sen lopputuloksen, että ei sen säästäminen tuo ainakaan hyvää jälkeä.
      Siksi puhuttaan siellä Isossa Kirjassa lusteesta ja hävittämisestä.

      Malakia 4 - luvussa kertoo Sebaotin - siis Jumalan, joka tappaa ja polttaa tuhkaksi. Hänhän sen elämän tulevaan antaa hoitaa puutarhan kuntoon.

      Kannattaa Kristuksessa jalostautua ja oksastua hyvään puuhun, ettei elämä mene hukkaan tässä ajassa.

      Ei tämä rakettitiedettä ole, mutta selvää opetusta.

      Siksi raamatussa on hyvin kansanomaisesti asiat selvitetty, että kukin aikakausi näkee, mistä on kyse.
      nm. Kortteentie

    • Luot aika kyynisen kuvan jumalastasi ja...

      ...Jos kerran ihmisen "sielu" eli "sisäinen minuus" on iankaikkisuusolento niin onko hänen fyysisellä ruumillaan ja sen kohtalolla jotain merkitystä iankaikkisuuden verhon tuolla puolen ?

      Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

      Joh 12:47..." en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman"

      • Ja vielä Jeesus puhuu:
        Joh 12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

        12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

        12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

        12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

        12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."



    • Hei-


      Raamatun totuus 1 Joh 4:8 on totta: "Joka ei rakasta ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa sillä Jumala on rakkaus."

      Ihmisen ei pidä syyttää Jumalaa synnistä. Milloinkaan Jumala ei ole armoton ollut.
      >>> Kuolemantuomio on meidäkin aikamme ihmisten ikuinen kohtalo, Room 6:22-23, -jos rakkaus, Jeesus Kristus, ja synnin kiertäminen rakkauden vuoksi ei kelpaa.
      Jumala on antanut synnin opettavan lakinsa rakkaudesta ihmiseen ihmisen parhaaksi.
      Jumala on antanut ihmiselle rakkaudesta rakkauden vuoksi paljon.
      Ikuisen elämänkin rakkaudesta ehtona että rakkaudet normit jotka Jumala antoi rakkaudesta kelpaavat ihmiselle.
      Rakkautta ei ole olemassa ilman vapaata valintaa. Joita ei rakkaus kiinnosta, on Jumala antanut vaihtoehdoksi kuoleman palkan synnistä; siis tuo Room 6:22-23 ja Ilm 20 mission metodien normit. valinta on vapaa.
      Rakkautta on sekin että pahuus hävitetään lopullisesti Ilm 20 luvun tapahtumissa.
      Rakkautta rakastavat saavat palkkansa.
      Jumala ei jätä ihmistä ihmistä yksin jolla yhteistyöhalua Jumalaan on, Koko hebrealaiskirje kertoo taivaallisesta palvelusta suhteesta ihmiseen Joh 14 on hyödyllinen.
      Jaakobin, Johannekssen ja Pietarin kaikki kirjeet ovat tiivistettyä kristinuskon hyödyllistä pikatietopankkia. Ne kannattaa lukea, jos epäilee Jumalan rakkautta.
      Ihmisen täydellinen vapaus ei ole ihmisen onneksi. Milloinkaan ei Jumala ole ollut armoton- paluu Jumalan yhteyteen ja parannus mahdollisuus synnistä pois on aina olemassa ollut.
      '
      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Totuus-Jumalasta

        Jari Laurila kirjoitti: "Ihmisen ei pidä syyttää Jumalaa synnistä."

        Ei kai se ole syntiä, kun Jumala tappaa raskaana olevia naisia, imettäviä äitejä, vauvoja, nuorukaisia, aikuisia ja vanhuksia? Jos se olisi syntiä, niin miten ihmeessä Jumala on voinut tehdä sellaista ja käskeä Israelia tappamaan sukupuuttoon amalekilaisten kansan?

        Annat väärän kuvan Jumalasta, jos kiellät tämän totuuden (toisen puolen Jumalasta) ja sanot häntä pelkäksi rakkaudeksi. Jumala on paljon muutakin kuin vain rakkaus. Toki tällaiset surmatyöt voidaan myös nähdä "rakkautena", jos niin halutaan, mutta välitön reaktio niistä lukevalle on se, että Jumala on ankara koston Jumala, joka rankaisee vihassaan syntisiä ja jumalattomia niin, että hävittää heidät juuriaan myöten maailmasta (myös jumalattomien vauvat/lapset hävitetään).

        Minusta Jumala toimii oikein, kun hävittää maasta sen syntiset ja jumalattomat surmaamalla (tappamalla) heidät. Uusi maa ja uudet taivaat ovat vain vanhurskaita varten, sillä jumalaton tekisi pian taas syntiä, jos saisi armon muuttumatta uudeksi luomukseksi, Jumalan uudeksi ihmiseksi.

        Olenko maailman ainoa kristitty, joka tunnustaa Jumalasta hänen kaikki puolensa salaamatta mitään? Kaikki vetävät herneen nenään, kun tätä toista puolta tuo esille: jopa ne, jotka luulevat iankaikkisen rangaistuksen olevan loputonta kärsimystä tulisessa järvessä. Outoa.


      • Niin Jumalassamme on kaksi puolta sekä ankara Isä että Rakastava Isä "Abba"...

        Vrt Hebr 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

        10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

        10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        .

        ...On hirmuinen sen ihmisen kohtalo joka luopuu "Pyhän Hengen" suojelusta !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin Jumalassamme on kaksi puolta sekä ankara Isä että Rakastava Isä "Abba"...

        Vrt Hebr 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

        10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

        10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        .

        ...On hirmuinen sen ihmisen kohtalo joka luopuu "Pyhän Hengen" suojelusta !

        Ja edelleen vastaan sinulle:
        "...Jos kerran ihmisen "sielu" eli "sisäinen minuus" on iankaikkisuusolento niin onko hänen fyysisellä ruumillaan ja sen kohtalolla jotain merkitystä iankaikkisuuden verhon tuolla puolen ?

        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

        Joh 12:47..." en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman"


        Kun esim. vauva kuolee heti syntymänsä jälkeen oli sitten mitä "heimoa" hyvänsä ja missä tahansa niin kyllä Jumala hänen "kohtalonsa" ikuisuudessa varmasti oikein määrää ! Siihen minä luotan ! :)


      • Totuus-Jumalasta kirjoitti:

        Jari Laurila kirjoitti: "Ihmisen ei pidä syyttää Jumalaa synnistä."

        Ei kai se ole syntiä, kun Jumala tappaa raskaana olevia naisia, imettäviä äitejä, vauvoja, nuorukaisia, aikuisia ja vanhuksia? Jos se olisi syntiä, niin miten ihmeessä Jumala on voinut tehdä sellaista ja käskeä Israelia tappamaan sukupuuttoon amalekilaisten kansan?

        Annat väärän kuvan Jumalasta, jos kiellät tämän totuuden (toisen puolen Jumalasta) ja sanot häntä pelkäksi rakkaudeksi. Jumala on paljon muutakin kuin vain rakkaus. Toki tällaiset surmatyöt voidaan myös nähdä "rakkautena", jos niin halutaan, mutta välitön reaktio niistä lukevalle on se, että Jumala on ankara koston Jumala, joka rankaisee vihassaan syntisiä ja jumalattomia niin, että hävittää heidät juuriaan myöten maailmasta (myös jumalattomien vauvat/lapset hävitetään).

        Minusta Jumala toimii oikein, kun hävittää maasta sen syntiset ja jumalattomat surmaamalla (tappamalla) heidät. Uusi maa ja uudet taivaat ovat vain vanhurskaita varten, sillä jumalaton tekisi pian taas syntiä, jos saisi armon muuttumatta uudeksi luomukseksi, Jumalan uudeksi ihmiseksi.

        Olenko maailman ainoa kristitty, joka tunnustaa Jumalasta hänen kaikki puolensa salaamatta mitään? Kaikki vetävät herneen nenään, kun tätä toista puolta tuo esille: jopa ne, jotka luulevat iankaikkisen rangaistuksen olevan loputonta kärsimystä tulisessa järvessä. Outoa.

        Lue Ilm 20 luku ja kiinnitä huomoita ihmisen armonajan päiviin.
        Katso se palkka sieltä. Siinä on siis kahdelle ihmisjoukolle oman valintansa mukaan ylösnousemus ja tuomio; Room 6:22-23.
        Nuo vaan pitää lukea.

        Sitten se että vanhemilla on itsellään vastuu omista lapsistaan että elävät itse Jumalan tahdon mukaan, niin lapsetkin saattavat sitten pitää vanhempiensa rakkauden Jumalaan elämänsä, mutta päättävät siitä itse aikuisena.
        Pakanakansojen syntien mitta oli tullut täyteen, ja kokonainen kansa oli kieltäytynyt Jumalan armon tarjouksista.
        Lapset saavat vanhempiensa kohtalon, -siltä on aina näyttänyt. Vanhemmilla on siis vastuu omista lapsistaan tässä suhteessa. Jumala ei ole pyytänyt -vaan on kieltänyt synninteon ja jumalattomuuden tahallisen arvostamisen elämänarvona.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Jari: "Lapset saavat vanhempiensa kohtalon, -siltä on aina näyttänyt. Vanhemmilla on siis vastuu omista lapsistaan tässä suhteessa. "
        ________________________________

        Tämä on ihan puppua tämä !


      • Totuus-Jumalasta kirjoitti:

        Jari Laurila kirjoitti: "Ihmisen ei pidä syyttää Jumalaa synnistä."

        Ei kai se ole syntiä, kun Jumala tappaa raskaana olevia naisia, imettäviä äitejä, vauvoja, nuorukaisia, aikuisia ja vanhuksia? Jos se olisi syntiä, niin miten ihmeessä Jumala on voinut tehdä sellaista ja käskeä Israelia tappamaan sukupuuttoon amalekilaisten kansan?

        Annat väärän kuvan Jumalasta, jos kiellät tämän totuuden (toisen puolen Jumalasta) ja sanot häntä pelkäksi rakkaudeksi. Jumala on paljon muutakin kuin vain rakkaus. Toki tällaiset surmatyöt voidaan myös nähdä "rakkautena", jos niin halutaan, mutta välitön reaktio niistä lukevalle on se, että Jumala on ankara koston Jumala, joka rankaisee vihassaan syntisiä ja jumalattomia niin, että hävittää heidät juuriaan myöten maailmasta (myös jumalattomien vauvat/lapset hävitetään).

        Minusta Jumala toimii oikein, kun hävittää maasta sen syntiset ja jumalattomat surmaamalla (tappamalla) heidät. Uusi maa ja uudet taivaat ovat vain vanhurskaita varten, sillä jumalaton tekisi pian taas syntiä, jos saisi armon muuttumatta uudeksi luomukseksi, Jumalan uudeksi ihmiseksi.

        Olenko maailman ainoa kristitty, joka tunnustaa Jumalasta hänen kaikki puolensa salaamatta mitään? Kaikki vetävät herneen nenään, kun tätä toista puolta tuo esille: jopa ne, jotka luulevat iankaikkisen rangaistuksen olevan loputonta kärsimystä tulisessa järvessä. Outoa.

        Kysymyksesi on jokaista jossakin vaiheessa askarruttava joka uskosta kiinnostuu.
        Vastasin kovin pikaisesti.


        ”Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.” (5 Moos 24:16)
        ”Niinä päivinä ei enää sanota: ”Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaita vihloo. Jokainen kuolee oman syntinsä tähden, ja joka syö raakoja rypäleitä, sen omia hampaita vihloo.”
        Jer 31:29-30, Hes 18:2-4)

        Jumala on antanut maailmanhistoriassa luvan seitsemän sodan käymiseen!

        Nuo sodat käytiin kun Israel hävitti seitsemän pakanakansaa asettuessaan ”luvattuun maahan.” Vanhassa testamentissa Israelin kansa edusti Jumalaa. Kaikki vanhan liiton lait olivat samalla kokonaisen kansan yhteiskunnallisia lakeja. Pakanakansojen syntien mitta oli tullut täyteen. Israel voitti nuo sodat leikiten. Mutta aina jos Israel lähti omin päin sotaan toimi kansa Jumalan tahtoa vastaan ja hävisi kaikki sodat. Maailmanhistoriassa on siis Jumalan luvalla sodittu vain seitsemän kertaa eikä uusia lupia tule.
        Jumala ei milloinkaan maailman historiassa ole ollut luoduilleen kuitenkaan armoton. Jumala on antanut aina lukuisia tilaisuuksia tehdä parannusta ennen kuin antoi rangaistuksensa kohdata. Israelin kansa joutui tottelemattomuutensa vuoksi kokemaan kuritusta. (Jes 45:22, Joel 2:12-13, Mal 3:7, 3 Moos 26 luku, Ps 107)
        Vanhan Testamentin aikana pantiin toimeen yksityishenkilöiden kuolemantuomioita. Ne olivat lain rikkomisen seurausta. Jumala on aina halunnut pitää kansansa puhtaana. Tavoite on aina vähentää synnin määrää. Israelin kansan tehtävänä oli korottaa Jumalan kunniaa. Israel ottikin kansansa jäseniksi aina käännynnäisiä pakanoita. Jumalan asiat kuuluvat aina Jumalan kansalle.

        Kuolemantuomioita ei pantu toimeen ihmisen tekemistä erehdyksistä ja ilman katumisen mahdollisuutta. Kuolemanrangaistuksissa oli aina tietoinen synnin teko josta ei ole haluakaan tehdä parannusta. Sama rangaistus odottaa meidänkin aikamme tahallisen synnin harjoittajia sitten kun ihmiskunnan armonaika ja maailmanaika päättyvät. (Ilm 21:8) ”Kun olette päässeet vapaiksi synnistä ja tulleet Jumalan palvelijoiksi, te korjaatte satona pyhityksen ja saatte lopuksi ikuisen elämän” ”-Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” (Room 6:22-23)

        Evankeliumi on rauhan sanoma ja tarjoaa ihmiselle elämän periaatteita jotka ovat usein arvoiltaan vastakkaisia maailman tavoitteiden kanssa. Siksi ihminen helposti kapinoi. Ihmisen ylpeys loukkaantuu kun havaitsee itsessään epätäydellistä. Synti on epätäydellistä. Maailman ihmistä ei usein miellytä puhtaus joka paljastaa ja tuomitsee heidän syntinsä. Ihmisellä on syntisiä vaikuttimia jotka ovat ihmiselle kuitenkin vahingoksi. > 1 Joh 2:3-17.

        Jumalan valtakunnan kansalaisuus ei katso tänäänkään rotua, kansaa, sukupuolta eikä kieltä vaan kuuluu jokaiselle universumissa globaalina asiana. (Gal 3:28) Jeesus Kristus ja evankeliumi on Jumalan rakkauden lahja ihmiskunnalle. (Hes 18:23,32, Joh 3:16, 1 Piet 2:1-10) Jeesuksessa Kristuksessa syntisellä on toivo ja varmuus. (Ef 2)
        Evankeliumi ja Raamatun uskonto ovat aivan pelkkää rakkautta alusta loppuun. Kaikki keskittyy rakastavan Isän Kaikkivaltiaan ja Herran Jeesuksen Kristuksen rakkauden ympärille. Evankeliumi ei ole koskaan aiheuttanut sinänsä väkivaltaa. Jeesus antoi esimerkin rakkaudesta rakastamalla vihamiehiäänkin. "Autuaita ovat rauhantekijät." (Matt 5:9, Matt 5 ja 7 luvut) Evankeliumi on rauhan evankeliumi (Ef 6:15) Rakkautta on pahuuden loppuminenkin aikanaan. >Ilm 20. Sitä ennen Jumala rakkaudessaan antaa ihmiselle itselleen vapauden valita. (2 Piet 3:9-10, 2 Piet 3 luku)

        Raamatun evankeliumin vastustajia on aina ollut ja Jumalan nimissä on tehty pahaakin. -Ei kuitenkaan Jumalan luvalla koskaan pahaa tehdä ! Kristinuskon varjolla on joskus yritetty vaikuttaa suurempien ihmismassojen käyttäytymiseen. (Matt 10:32-42) Ihmisten omantunnon kysymyksiä ei kuitenkaan voida koskaan määrätä. Omatunto on ihmisen tietoisuudessa. ”Sydämessä.”

        ”Herra on kärsivällinen teitä kohtaan koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo että kaikki käntyisivät.” (2 Piet 3:9-10) "Antakaa pelastaa itsenne, että ette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana." (Apt 2:39-40)

        ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin ettei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef 2:8-9)

        1 Kor 13 luku on rakkauden luku. Ef 6: 10-20 kertoo vanhurskauden aseista pahaa vastaan. (Matt 10:28-31)


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jari: "Lapset saavat vanhempiensa kohtalon, -siltä on aina näyttänyt. Vanhemmilla on siis vastuu omista lapsistaan tässä suhteessa. "
        ________________________________

        Tämä on ihan puppua tämä !

        Ei se mitään puppua ole.

        Viisasta kirjoitusta viimeisen päälle.

        Lapsilla ei ole kykyä päättää omaa ratkaisuaan Jumalan suhteen.
        Vanhempien kohtalon ovat perineet ko. tapauksissa.

        Raamattu opettaa, että jokainen vastaa omista teoistaan. "Perisynti" kulkee tapatottumuksina sekä ihmisen ”lihan” taipumuksena. Isien perinteitä siirtyy jälkipolville kasvatuksen ja uskomuksien myötä.

        ”Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.” (5 Moos 24:16)
        ”Niinä päivinä ei enää sanota: ”Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaita vihloo. Jokainen kuolee oman syntinsä tähden, ja joka syö raakoja rypäleitä, sen omia hampaita vihloo.”
        Jer 31:29-30, Hes 18:2-4)

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Totuus-Jumalasta
        jarinhotelli kirjoitti:

        Kysymyksesi on jokaista jossakin vaiheessa askarruttava joka uskosta kiinnostuu.
        Vastasin kovin pikaisesti.


        ”Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.” (5 Moos 24:16)
        ”Niinä päivinä ei enää sanota: ”Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaita vihloo. Jokainen kuolee oman syntinsä tähden, ja joka syö raakoja rypäleitä, sen omia hampaita vihloo.”
        Jer 31:29-30, Hes 18:2-4)

        Jumala on antanut maailmanhistoriassa luvan seitsemän sodan käymiseen!

        Nuo sodat käytiin kun Israel hävitti seitsemän pakanakansaa asettuessaan ”luvattuun maahan.” Vanhassa testamentissa Israelin kansa edusti Jumalaa. Kaikki vanhan liiton lait olivat samalla kokonaisen kansan yhteiskunnallisia lakeja. Pakanakansojen syntien mitta oli tullut täyteen. Israel voitti nuo sodat leikiten. Mutta aina jos Israel lähti omin päin sotaan toimi kansa Jumalan tahtoa vastaan ja hävisi kaikki sodat. Maailmanhistoriassa on siis Jumalan luvalla sodittu vain seitsemän kertaa eikä uusia lupia tule.
        Jumala ei milloinkaan maailman historiassa ole ollut luoduilleen kuitenkaan armoton. Jumala on antanut aina lukuisia tilaisuuksia tehdä parannusta ennen kuin antoi rangaistuksensa kohdata. Israelin kansa joutui tottelemattomuutensa vuoksi kokemaan kuritusta. (Jes 45:22, Joel 2:12-13, Mal 3:7, 3 Moos 26 luku, Ps 107)
        Vanhan Testamentin aikana pantiin toimeen yksityishenkilöiden kuolemantuomioita. Ne olivat lain rikkomisen seurausta. Jumala on aina halunnut pitää kansansa puhtaana. Tavoite on aina vähentää synnin määrää. Israelin kansan tehtävänä oli korottaa Jumalan kunniaa. Israel ottikin kansansa jäseniksi aina käännynnäisiä pakanoita. Jumalan asiat kuuluvat aina Jumalan kansalle.

        Kuolemantuomioita ei pantu toimeen ihmisen tekemistä erehdyksistä ja ilman katumisen mahdollisuutta. Kuolemanrangaistuksissa oli aina tietoinen synnin teko josta ei ole haluakaan tehdä parannusta. Sama rangaistus odottaa meidänkin aikamme tahallisen synnin harjoittajia sitten kun ihmiskunnan armonaika ja maailmanaika päättyvät. (Ilm 21:8) ”Kun olette päässeet vapaiksi synnistä ja tulleet Jumalan palvelijoiksi, te korjaatte satona pyhityksen ja saatte lopuksi ikuisen elämän” ”-Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” (Room 6:22-23)

        Evankeliumi on rauhan sanoma ja tarjoaa ihmiselle elämän periaatteita jotka ovat usein arvoiltaan vastakkaisia maailman tavoitteiden kanssa. Siksi ihminen helposti kapinoi. Ihmisen ylpeys loukkaantuu kun havaitsee itsessään epätäydellistä. Synti on epätäydellistä. Maailman ihmistä ei usein miellytä puhtaus joka paljastaa ja tuomitsee heidän syntinsä. Ihmisellä on syntisiä vaikuttimia jotka ovat ihmiselle kuitenkin vahingoksi. > 1 Joh 2:3-17.

        Jumalan valtakunnan kansalaisuus ei katso tänäänkään rotua, kansaa, sukupuolta eikä kieltä vaan kuuluu jokaiselle universumissa globaalina asiana. (Gal 3:28) Jeesus Kristus ja evankeliumi on Jumalan rakkauden lahja ihmiskunnalle. (Hes 18:23,32, Joh 3:16, 1 Piet 2:1-10) Jeesuksessa Kristuksessa syntisellä on toivo ja varmuus. (Ef 2)
        Evankeliumi ja Raamatun uskonto ovat aivan pelkkää rakkautta alusta loppuun. Kaikki keskittyy rakastavan Isän Kaikkivaltiaan ja Herran Jeesuksen Kristuksen rakkauden ympärille. Evankeliumi ei ole koskaan aiheuttanut sinänsä väkivaltaa. Jeesus antoi esimerkin rakkaudesta rakastamalla vihamiehiäänkin. "Autuaita ovat rauhantekijät." (Matt 5:9, Matt 5 ja 7 luvut) Evankeliumi on rauhan evankeliumi (Ef 6:15) Rakkautta on pahuuden loppuminenkin aikanaan. >Ilm 20. Sitä ennen Jumala rakkaudessaan antaa ihmiselle itselleen vapauden valita. (2 Piet 3:9-10, 2 Piet 3 luku)

        Raamatun evankeliumin vastustajia on aina ollut ja Jumalan nimissä on tehty pahaakin. -Ei kuitenkaan Jumalan luvalla koskaan pahaa tehdä ! Kristinuskon varjolla on joskus yritetty vaikuttaa suurempien ihmismassojen käyttäytymiseen. (Matt 10:32-42) Ihmisten omantunnon kysymyksiä ei kuitenkaan voida koskaan määrätä. Omatunto on ihmisen tietoisuudessa. ”Sydämessä.”

        ”Herra on kärsivällinen teitä kohtaan koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo että kaikki käntyisivät.” (2 Piet 3:9-10) "Antakaa pelastaa itsenne, että ette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana." (Apt 2:39-40)

        ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin ettei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef 2:8-9)

        1 Kor 13 luku on rakkauden luku. Ef 6: 10-20 kertoo vanhurskauden aseista pahaa vastaan. (Matt 10:28-31)


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Ne sikiöt ja vauvat, jotka Jumala tappoi (surmasi) vedenpaisumuksessa, eivät olleet tehneet hyvää eivätkä pahaa. Eivät myöskään ne, jotka olivat Israelin viholliskansojen lapsia ja jotka Jumala käski surmata.

        Jumala näki hyväksi surmata heidät kaikki, jotta ne kansat ja niiden inhottavat tavat katoaisivat maan päältä. Synnit kulkevat perintönä suvussa ja kansassa, niin että ainoa keino päättää ne kauheudet, joita nämä kansat ja ihmiset tekivät, oli surmata kaikki lapsia myöten.

        Israelin viholliskansoilla oli tapana uhrata esikoisensa epäjumalille. Millainen on sellainen äiti, joka polttaa esikoisensa tulessa epäjumalalle ja nauttii siitä transsissa? Sellaisia olivat ne imettävät äidit, jotka Jumala käski surmata ja hyvä niin.

        Jumalasta on syytä tuoda esiin kaikki puolet eikä antaa väärää todistusta Jumalasta, joka olisi välinpitämätön kohdatessaan ihmisten pahuutta. Jumala tekee lopun ihmisten synnistä surmaamalla jumalattomat ja syntiset; jopa heidän syntymättömät lapsensa ja vauvansa oli aikoinaan tarpeen surmata.


      • Totuus-Jumalasta
        Totuus-Jumalasta kirjoitti:

        Ne sikiöt ja vauvat, jotka Jumala tappoi (surmasi) vedenpaisumuksessa, eivät olleet tehneet hyvää eivätkä pahaa. Eivät myöskään ne, jotka olivat Israelin viholliskansojen lapsia ja jotka Jumala käski surmata.

        Jumala näki hyväksi surmata heidät kaikki, jotta ne kansat ja niiden inhottavat tavat katoaisivat maan päältä. Synnit kulkevat perintönä suvussa ja kansassa, niin että ainoa keino päättää ne kauheudet, joita nämä kansat ja ihmiset tekivät, oli surmata kaikki lapsia myöten.

        Israelin viholliskansoilla oli tapana uhrata esikoisensa epäjumalille. Millainen on sellainen äiti, joka polttaa esikoisensa tulessa epäjumalalle ja nauttii siitä transsissa? Sellaisia olivat ne imettävät äidit, jotka Jumala käski surmata ja hyvä niin.

        Jumalasta on syytä tuoda esiin kaikki puolet eikä antaa väärää todistusta Jumalasta, joka olisi välinpitämätön kohdatessaan ihmisten pahuutta. Jumala tekee lopun ihmisten synnistä surmaamalla jumalattomat ja syntiset; jopa heidän syntymättömät lapsensa ja vauvansa oli aikoinaan tarpeen surmata.

        "Synnit kulkevat perintönä suvussa ja kansassa" tarkoittaa sitä, että lapset oppivat vanhemmiltaan ja kansaltaan juuri niiden syntien tekemisen, jotka ovat sille tyypillisiä. En tarkoita tässä perinnöllisyyttä (geeniperimää) vaan opittujen pahojen tapojen omaksumista vanhempien esikuvan ja esimerkin mukaan.


      • Totuus-Jumalasta kirjoitti:

        Ne sikiöt ja vauvat, jotka Jumala tappoi (surmasi) vedenpaisumuksessa, eivät olleet tehneet hyvää eivätkä pahaa. Eivät myöskään ne, jotka olivat Israelin viholliskansojen lapsia ja jotka Jumala käski surmata.

        Jumala näki hyväksi surmata heidät kaikki, jotta ne kansat ja niiden inhottavat tavat katoaisivat maan päältä. Synnit kulkevat perintönä suvussa ja kansassa, niin että ainoa keino päättää ne kauheudet, joita nämä kansat ja ihmiset tekivät, oli surmata kaikki lapsia myöten.

        Israelin viholliskansoilla oli tapana uhrata esikoisensa epäjumalille. Millainen on sellainen äiti, joka polttaa esikoisensa tulessa epäjumalalle ja nauttii siitä transsissa? Sellaisia olivat ne imettävät äidit, jotka Jumala käski surmata ja hyvä niin.

        Jumalasta on syytä tuoda esiin kaikki puolet eikä antaa väärää todistusta Jumalasta, joka olisi välinpitämätön kohdatessaan ihmisten pahuutta. Jumala tekee lopun ihmisten synnistä surmaamalla jumalattomat ja syntiset; jopa heidän syntymättömät lapsensa ja vauvansa oli aikoinaan tarpeen surmata.

        Hei!

        Sinäkö luulet että pakanakansat tekevät niin kuin Jumala tahtoo.

        Sinäkö luulet että Jumala tekee syntiä.

        Usko nyt että ihminen tekee synnin.

        Jumala on rakkaus; 1 Joh 4:8.
        - Rakastaa niitä jotka Jumalaa rakastavat, ja armahtaa ne jotka tahtovat rakastaa Jumalaa ja hylkäävät synnin rakkauden vuoksi.


        Jumala antoi rakkauden vuoksi taivaan enkeleillekin vapaan tahdon. Kolmasosa enkeleistä lankesi Jumalasta, ja on kiusaamassa ihmisiä pahaan maan päällä.

        Loppu pahalle tulee Ilm 20 luvun tapahtumissa. Ilman vapaata valintaa rakkautta ei olisi olemassakaan.
        Rakkaus voittaa >Ilm 20, ja paha loppuu lopullisesti.

        Sen vuoksi että rakkaus lopulta voittaisi.

        Uuden liiton aikana tässä ajassa Jeesuksen ristin jälkeen ei kuolemantuomio kohtaa ihmistä Jumalan toimesta maan päällä sellaisella tavalla kuin pakanakansoja.
        Jumalan kansa on ollut pakko pitää puhtaana, kun synti on tarttuva tauti.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskusteluja


      • Totuus-Jumalasta
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Sinäkö luulet että pakanakansat tekevät niin kuin Jumala tahtoo.

        Sinäkö luulet että Jumala tekee syntiä.

        Usko nyt että ihminen tekee synnin.

        Jumala on rakkaus; 1 Joh 4:8.
        - Rakastaa niitä jotka Jumalaa rakastavat, ja armahtaa ne jotka tahtovat rakastaa Jumalaa ja hylkäävät synnin rakkauden vuoksi.


        Jumala antoi rakkauden vuoksi taivaan enkeleillekin vapaan tahdon. Kolmasosa enkeleistä lankesi Jumalasta, ja on kiusaamassa ihmisiä pahaan maan päällä.

        Loppu pahalle tulee Ilm 20 luvun tapahtumissa. Ilman vapaata valintaa rakkautta ei olisi olemassakaan.
        Rakkaus voittaa >Ilm 20, ja paha loppuu lopullisesti.

        Sen vuoksi että rakkaus lopulta voittaisi.

        Uuden liiton aikana tässä ajassa Jeesuksen ristin jälkeen ei kuolemantuomio kohtaa ihmistä Jumalan toimesta maan päällä sellaisella tavalla kuin pakanakansoja.
        Jumalan kansa on ollut pakko pitää puhtaana, kun synti on tarttuva tauti.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskusteluja

        En ymmärrä lainkaan sitä, mitä ajat takaa - et taida ymmärtää, mitä Raamatussa on kirjoitettu ja mitä minä olen kirjoittanut?

        Raamatun mukaan Jumala surmasi kaikki muut ihmiset vedenpaisumuksessa paitsi Nooan perheineen (8 sielua). Jumala on hän, joka nämä ihmiset surmasi hukuttamalla heidät: sikiöt, vauvat, nuorukaiset, aikuiset ja vanhukset. Jumala on siis surmannut heidät, eivät jotkut pakanat tai joku muu tai jokin muu asia.

        Jumala on myös käskenyt surmata sukupuuttoon esim. Amalekin kansan: Israelin kansan piti tehdä tämä surmatyö Jumalan suorasta käskystä. Jumala on siis tämänkin surmatyön ja käskyn takana, niin kuin monien muiden vastaavien käskyjen ja suorien tappojen takana.

        Kun Jeesus saapuu takaisin, niin "Herran surmaamia" on paljon. Tässäkin sanotaan, että Jumala surmaa ihmisiä.

        Koska synnin palkka on ikuinen kuolema, on Jumala myös alunperin ja lopussa kuolemanrangaistuksen säätäjä, tuomari ja toimeenpanija. Jumala siis surmaa maan syntiset ja jumalattomat, jotta vanhurskaat saavat elää ikuisesti autuaina synnistä ja syntististä puhdistetussa maassa.

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? En tiedä muuta kuin väärä Jumala-kuva, joka estää tunnustamasta tätä tosiasiaa: Jumala on historian suurin tappaja. Palvelemme ilmeisesti eri Jumalaa, koska et näytä uskovan siihen, että Jumala surmaa ihmisiä, ja on surmannut jopa sikiöitä ja vauvoja ja imettäviä äitejä ja käskenyt tappaa heitä sukupuuttoon asti.


      • Totuus-Jumalasta kirjoitti:

        En ymmärrä lainkaan sitä, mitä ajat takaa - et taida ymmärtää, mitä Raamatussa on kirjoitettu ja mitä minä olen kirjoittanut?

        Raamatun mukaan Jumala surmasi kaikki muut ihmiset vedenpaisumuksessa paitsi Nooan perheineen (8 sielua). Jumala on hän, joka nämä ihmiset surmasi hukuttamalla heidät: sikiöt, vauvat, nuorukaiset, aikuiset ja vanhukset. Jumala on siis surmannut heidät, eivät jotkut pakanat tai joku muu tai jokin muu asia.

        Jumala on myös käskenyt surmata sukupuuttoon esim. Amalekin kansan: Israelin kansan piti tehdä tämä surmatyö Jumalan suorasta käskystä. Jumala on siis tämänkin surmatyön ja käskyn takana, niin kuin monien muiden vastaavien käskyjen ja suorien tappojen takana.

        Kun Jeesus saapuu takaisin, niin "Herran surmaamia" on paljon. Tässäkin sanotaan, että Jumala surmaa ihmisiä.

        Koska synnin palkka on ikuinen kuolema, on Jumala myös alunperin ja lopussa kuolemanrangaistuksen säätäjä, tuomari ja toimeenpanija. Jumala siis surmaa maan syntiset ja jumalattomat, jotta vanhurskaat saavat elää ikuisesti autuaina synnistä ja syntististä puhdistetussa maassa.

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? En tiedä muuta kuin väärä Jumala-kuva, joka estää tunnustamasta tätä tosiasiaa: Jumala on historian suurin tappaja. Palvelemme ilmeisesti eri Jumalaa, koska et näytä uskovan siihen, että Jumala surmaa ihmisiä, ja on surmannut jopa sikiöitä ja vauvoja ja imettäviä äitejä ja käskenyt tappaa heitä sukupuuttoon asti.

        Sinäkö nyt sitten luulet etten tiedä mitä kuolema tarkoittaa?

        Minäkö en tiedä mitä tarkoittaa ikuinen kuolema, ja ikuinen elämä?

        Minäkö en tietäisi että ihmisiä on kuollut?

        Minäkö en tiedä, vai Sinäkö et tiedä että Nooa saarnasi ensin 120 vuotta?


        Mitä minä en tiedä, ja mitä Sinä haluat tietää?

        Hauskaa siellä eikö, leikkiä täällä tyhmää, tai luulla muita tyhmäksi?

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Totuus-Jumalasta
        jarinhotelli kirjoitti:

        Sinäkö nyt sitten luulet etten tiedä mitä kuolema tarkoittaa?

        Minäkö en tiedä mitä tarkoittaa ikuinen kuolema, ja ikuinen elämä?

        Minäkö en tietäisi että ihmisiä on kuollut?

        Minäkö en tiedä, vai Sinäkö et tiedä että Nooa saarnasi ensin 120 vuotta?


        Mitä minä en tiedä, ja mitä Sinä haluat tietää?

        Hauskaa siellä eikö, leikkiä täällä tyhmää, tai luulla muita tyhmäksi?

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Mitä se vaikuttaa hukkuneiden sikiöiden ja vauvojen kohtaloon, että Nooa saarnasi vanhurskautta? Ei Jumala antanut heidän elää. Jumala hukutti heidät äitiensä kohtuun ja syliin yhdessä äitiensä kanssa.

        Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

        Etkö hyväksy sitä, että meidän Jumalamme on surmannut sikiöitä ja vauvoja ja käskenyt heitä surmata? Minä hyväksyn sen ja pidän sitä oikeutettuna: oikeamielisen ja oikeudenmukaisen Jumalan toimintana. Entä sinä?


      • Totuus-Jumalasta kirjoitti:

        Mitä se vaikuttaa hukkuneiden sikiöiden ja vauvojen kohtaloon, että Nooa saarnasi vanhurskautta? Ei Jumala antanut heidän elää. Jumala hukutti heidät äitiensä kohtuun ja syliin yhdessä äitiensä kanssa.

        Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

        Etkö hyväksy sitä, että meidän Jumalamme on surmannut sikiöitä ja vauvoja ja käskenyt heitä surmata? Minä hyväksyn sen ja pidän sitä oikeutettuna: oikeamielisen ja oikeudenmukaisen Jumalan toimintana. Entä sinä?

        Ai hei, Kysyt siis onko se oikeudenmukaista että synnin palkka on kuolema?

        Me emme voi vinkua sitä vastaan että synnin palkka on kuolema, mutta niin kuin esitin vaihtoehto on tarjolla ihmisen parhaaksi. Miksi ihmisen pitäisi olla jatkuvassa tahallisessa kapinassa siis sellaista tahoa kohtaan ja vastaan, joka on ihmisen elämän mahdollistanut.
        Jumalalla on hyvä tahto, ja ihmisen koko ajankyselevät kun jotakin pahaa tapahtuu milloin paha loppuu. Vanhan liiton aikana paha loppui aina toistaiseksi. Lääniä puhdistettiin pahan tekijöistä välillä, koska synti on tarttuva tauti.
        Ihminen valiti pahan ja sai pahasta palkan.
        Uuden liiton aikana on nirri pois sitten Ilm 20 luvun tapahtumissa, kun palkka maksetaan ihmisen oman valinnan mukaan. Rakkauden valinneet ihmiset saavat elää, sillä Jumala ei salli pahuutta ja tappamista, mutta ihmisen pahuuden ja syntisyyden vuoksi Jumala on lopulta pakotettu ihmisen itsepäisyyden vuoksi käyttämään synnintekijälle totaalia rangaistusta.

        Jumala ei ole armoton koskaan ollut, vaan aina on mahdollisuus olla Jumalan kanssa samaa mieltä ja saada anteeksi; 2 Piet 3:9, Joh 3:16.
        Jumala on armon ja kaiken rakkauden lähde, sillä ilman Jumalan Henkeä ei maan päällä olisi vähääkään mitään hyvää; 1 Piet 4:10, Apt 4:33, Room 5:15,20, 2 Kor 9:14, 12:9.

        Tämä maailmanaika ennen II- adventtia on käsitettävä vain väliaikaina, ennen ikuisuuden aikaa.
        Koska Jumala on rakkaus, 1 Joh 4:8, ja koska Jumala on valinnut maapallon rakkautta varten, tämä toteutuu vapaan valinnan metodissa, eli olevaine luotu taivaallinen enkeli, taikka olevainen ihmispersoonallisuus rakastaa jos on rakastaaksensa.
        Vain Jumalan Hengen avulla rakkaus on mahdolista ylipäätään.
        Saatana- langennut pahojen enkelien pääpomo ei tee mitään muuta kuin pahaa.
        Saatanan vallassa tämä maapallo on jos ihminen ei itse Saatanaa vastusta.
        Jumala ei tee tässäkään itse sitä pahaa mitää maapallolla tapahtuu pahaa.
        Vanhan liiton synnin tuomio Nooan aikana, ja muutaman pakanakansan hävittäminen oli läänin puhdistamista pahasta pakosta, koska tuo sakki ei suostunut lukuisista pyynnöistä ja pitkästä armonajasta huolimatta rakkauteen.

        Jumala ei pakota rakkauteen, vaan ollakseen rakkautta rakkaus vaatii aina vapaata valintaa. Et voi esim. pakottaa puolisoa rakkauteen. Ei onnistu montaa päivää, ja jos onnistut vähänkin että toinen edes jäljittelee rakkautta, niin ei se aitoa rakkautta ole, ja ei kestä montaa päivää kunnes kapina alkaa. Pakkovalta synnyttää aina vihaa. Jumala ei voinut pakottaa enkeleitäkään rakkauteen.
        1/3 enkeleistä tahtoi pahaa, ja ovat nyt pahuuden aiheuttajina maapallolla ihmisen riesana, josta ihminen syyttää toisinaan Jumalaa. Juud 6, Hes 28:13-17, 2 Piet 2:4.

        Kukaan ei Ilm 20:12,15 tapahtumissa pysty sanomaan etteikö rakkaus olisi ollut tarjolla pahuuden sijasta, ja etteikö valinta saatanan puollelle olisi ollut oma vapaa valinta. Ihminen kuulee ja myöntää tämän, ja kuolee lopullisesti pois.
        Uuden liiton aikana ei kukaan kuole vanhan liiton rangaistuksen tavalla, jossa oli tarkoitus pitää tarttuva tauti -synti poissa radikaalein keinoin, ja kuolema tässä oli esikuvaa siitä miten pahuuden ja jumalattomien lopulta käy kuitenkin -niiden joille rakkaus ei kelpaa. Synti ei ole ihmisen parhaaksi, ja synnin opettava laki on tässä;
        2 Moos 20:1-17. Laki on ajan loppuun saakka; Room 3:20,31, Luuk 16:16-17, Jaak 2:8-13, 1 Joh 2:1-6.


        Jes 55:7; "Hyljätköön jumalaton tiensä ja väärintekijä juonensa, kääntyköön takaisin Herran luo, sillä hän armahtaa, turvautukoon Jumalaan, sillä hänen anteeksiantonsa on runsas."
        > Pitäiskö Jumalan antaa pahuuden hallita ja vallita, ja itsepintaisien pahan tekijöiden hallussa tämä maapallo siis?

        Ilm 21:4; "Hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

        Hyvä ja pahan taistelu on väliaikainen ja koskee tätä ihmiskunnan etsikko- armonaikaa- koko Kosmoksen väkeä; Ikuinen onni ilman kyyneleitä on sitten tämän ajan väliaikaisen ajan jälkeen; Ilm 20,21-22 luvut Jes 65:17, 66:22-23.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Totuus-Jumalasta

        Minä en kysy sitä, onko kuolema oikeudenmukainen ja oikeamielinen rangaistus synnistä: se on. Tuon vain julki koko totuuden Jumalasta – en osatotuutta niin kuin valtaosa nimeltään kristityistä tekee. He sanovat, että "Jumala on rakkaus" ja siinä kaikki. Näin sanovat jopa ne harhaan joutuneet, jotka luulevat, että rangaistus synnistä olisi päättymätön kärsimys tulisessa järvessä eli ikuinen piinahelvetti.

        Täytyy vain ihmetellä, miten sokeita he ovat, kun eivät näe mitään ristiriitaa kuvatessaan Jumalaa pelkäksi rakkaudeksi, jos Jumala olisi sellaisen rangaistuksen kuitenkin säätänyt ja panisi sen täytäntöön: pitäisi kituvia ihmisiä elossa loputtomiin. Onhan selvää, että mikään luotu ei voisi elää, jos Jumala ottaisi elämän hengen häneltä pois. Mutta kun jo ihmiskuva on heillä väärä ("henki/sielu on luontaisesti kuolematon"), on myös väärä se käsitys, mikä on rangaistus synnistä. He luulevat nimittäin sellaista, että ihminen on ikuisuusolento, jota ei edes Jumala voi tappaa ja hävittää jäljettömiin (annihilaatio).

        Ikävää on se, että myös te adventistit annatte väärän todistuksen Jumalasta, monella eri tavalla. Yksi erehdys on siinä, kun kuvaatte Jumalaa pelkäksi rakkaudeksi, vaikka hän on sen lisäksi myös ankara koston Jumala. Tästä Paavali sanoo:

        "Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois."

        Ja joku toinen on jossakin kohdassa kirjoittanut:

        "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa." Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."

        Koska näin ankaraksi on koston Jumalaa kuvattu, ei häntä tulisi sanoa pelkäksi rakkaudeksi. Jumalasta tulee kertoa kaikki, mitä hänestä on Raamatussa kirjoitettu, eikä vain osaa siitä. Ei Johanneskaan jättänyt kuvaustaan Jumalasta tähän yhteen lauseeseen ("Jumala on rakkaus") vaan toi lukijoilleen ja kuulijoilleen ilmi kaiken totuuden Jumalasta: myös sen, että hän on tuomitseva ankarasti oman kansansa ja tämän maailman (lue kaikki, mitä Johannes on kirjoittanut evankeliumissaan, kirjeissään ja Ilmestyskirjassa).


      • Totuus-Jumalasta

        Nyt kun joku tulee uskoon tai kun uskovien lapset alkavat lukea Raamattua, hämmästyvät he lukiessaan siitä, miten Jumala on hukuttanut koko maailman lukuun ottamatta Nooaa ja seitsemää sielua hänen kanssaan. Miten Jumala, joka on pelkkä rakkaus, voisi hukuttaa sikiöt, vauvat, imettävät äidit, lapset, nuorukaiset, aikuiset ja vanhukset, heidät kaikki (Nooan ajan vedenpaisumus)? Onko kukaan ajatellut sitä, miten kauhealta hukkuvista on tuntunut, kun vedet ovat käyneet heidän ylitseen (muistakaa tsunamien uhreja meidän päivinämme)?

        Miten Jumala, joka on pelkkä rakkaus, voisi käskeä Israelin kansaa suorittamaan kansanmurhan (sillä nimellä sitä asiaa nykyään kutsuttaisiin; ks. profeetta Samuelin kautta tullut Jumalan käsky surmata Amalekin kansasta kaikki ihmiset: miehet, naiset, lapset, vauvat,… 1Sam 15:3)?

        Niin, Jumala on paljon muutakin kuin vain rakkaus. Hän oikeamielinen (vanhurskas) koston Jumala, joka maksaa ihmisille heidän pahat tekonsa oikeudenmukaisesti ja hävittää maasta sen syntiset tarpeen niin vaatiessa surmaamalla jopa heidän syntymättömät lapsensa ja vauvat muiden mukana. Ellei Jumala olisi niin tehnyt, olisi heidän pahuutensa jatkunut sukupolvesta toiseen. Paha saadaan kitkettyä pois maasta vain hävittämällä se juuriaan myöten: surmaamalla pahojen lapsetkin eikä vain heitä itseään. Jos tätä asiaa ei osata perustella uskoville, niin miten ihmeessä niitä osattaisiin perustella Jumalan vihollisille, agnostikoille, ateisteille, vääräuskoisille, jne. (erityisesti niille, joita Jumala kutsuu)?

        Kun ihmisille kerrotaan asiallisesti ja oikein siitä, millainen Jumala on, ja miten hän ratkaisee syntien tuoman ongelman lopullisesti, on sitten heidän vastuullaan, uskoako vai eikö uskoa todistus Jumalasta ja hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta. Jotta kuulijat voisivat tehdä päätöksen näistä asioista totuuteen perustuvan tiedon kautta, täytyy Jumalasta kertoa hänen molemmat puolensa: se, että hän on pitkämielinen ja suuri armossa, niin että antaa syntejä anteeksi ja odottaa kärsivällisesti sitä, että ihmiset tulisivat mielenmuutokseen, mutta hänestä on kerrottava myös se, että hän on ankara koston Jumala, joka rankaisee vihassaan syntisille ja jumalattomille heidän pahuutensa, ja on hävittänyt kokonaisia kansakuntia maan päältä suorittaessaan puhdistusta synnistä ja syntisistä (Nooan aikana hukutti kaikki kansat).

        Miten kukaan voisi uskoa Raamatun Jumalaan, jos hänestä ei todisteta totuudessa vaan annetaan väärä todistus hänestä sanojemme kautta: kuvataan häntä yksipuolisesti pelkäksi rakkaudeksi?


      • Onko Jumala armon vai koston Jumala !!!!


        2 Moos34:6 "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa

        34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta EI KUITENKAAN JÄTÄ RANKAISEMATTA , vaan KOSTAA isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

        Lainaus Risto Santalan kirjasta "Suudelma hunnun läpi" s.51

        " Hebrean alkukieli käyttää rankaisemisesta sanontaa "naggee loo jenaggee", "puhdistamalla ei puhdista" eli siis "jättää puhdistamatta".

        Tämä heijastuu englantilaisessa käännöksessä. Jos emme ota vastaan Jumalan viisinkertaista armon tarjousta, jäämme vaille Hänen puhdistustansa.

        Kostamisesta se sanoo "pogeed avoon" eli lähinnä "kirjaa" tai "ottaa huomioon synnit". Samasta sanajuuresta tulee nykyään sanan "virkamies","pagiid". Jo tämä lyhyt selostus osoittaa, että hebrean ilmaisuun on

        kätketty muu kuin KOSTONAJATUS. Jumalan oikeamielisyys vaikuttaa siten, että saamme osaksemme sitä mitä kylvämme."




        " Hebreassa on kymmenen eri sanontaa, jotka edellinen raamattumme (-38) on kääntänyt sanalla "kostaa". Tämä käsite juontuu ruotsin kielestä, "vad kostar det", "mitä se maksaa". Silti suomen kielessä sillä on kolkko kaiku. Siksi olisi vieläkin tarpeen tarkentaa kautta linjan uuden käännöksemme sanontoja. Erittelen vain lyhyesti näitä mahdollisuuksia:

        -2 Moos 34:7 "pokeed avoon" eli "ottaa huomioon, uusi käännös oli oiva "panna vastaamaan"

        Job 33:27 "shavaa"-verbi, joka merkitsee "tasaamista", u.k. "mitata ansion mukaan".

        - Job 34:11, Ps 31:24 "sahallem" eli MAKSAA uk. "rangaista"

        - Ps 10:4 "darash" eli "vaatia" tilille, uk. "rangaista"

        - Ps 94:2 "gamal" eli "antaa vastike", "sovittaa" u.k. "maksaa"

        - Ps 94:23 ja Snl 24:12 "hashiiv" eli "palauttaa" , u.k. "kostaa" ja "maksaa"

        - Val 3:64 "hashiiv gemul" eli "palauttaa vastineen", "lepyttää" u.k. "rangaista

        - Ps 109:5 "lasiim al" eli "panna päälle", "asettaa vastuuseen" u.k. "maksaa"

        - myös sanonta "lehamtsii" eli "saattaa löydetyksi" ja "tuoda päivänvaloon" on vanhassa käännöksessä merkitty "kostamiseksi". Raamatun käsitteiden valossa kostonajatus on Jumalan oikeamielistä asioiden palauttamista ja tasaamista ennalleen, siten että meidät pannaan tilille ja vastaamaan teoistamme. Näin rikos ikään kuin sovitetaan.

        - Ankarin VT:n koston käsite on "nagam". Se esiintyy esim. 5 Moos 32:35, Jes 34:8, 63:4 ja Ps 94:1 aina Jumalan oikeutena tai Hänen "kostonpäivänsä yhteydessä". Jumalan on kosto, pitäisi säilyttää noissa yhteyksissä. Vaikka Hän onkin pitkämielinen ja armollinen! Kyllä VT:n Jumala edustaa armollisuutta. Tämä armon hymni toistuu psalmeissa ja profeetoissa. Myös Joona joutui sanomaan: Minä tiesin, että sinä olet armahtavainen ja laupias Jumala, pitkämielinen ja armosta rikas, ja että sinä kadut pahaa." (Joona 4:2)"

        http://otakoppi.webnode.fi/news/onko-jumala-armon-vai-koston-jumala/


      • Totuus-Jumalasta kirjoitti:

        Minä en kysy sitä, onko kuolema oikeudenmukainen ja oikeamielinen rangaistus synnistä: se on. Tuon vain julki koko totuuden Jumalasta – en osatotuutta niin kuin valtaosa nimeltään kristityistä tekee. He sanovat, että "Jumala on rakkaus" ja siinä kaikki. Näin sanovat jopa ne harhaan joutuneet, jotka luulevat, että rangaistus synnistä olisi päättymätön kärsimys tulisessa järvessä eli ikuinen piinahelvetti.

        Täytyy vain ihmetellä, miten sokeita he ovat, kun eivät näe mitään ristiriitaa kuvatessaan Jumalaa pelkäksi rakkaudeksi, jos Jumala olisi sellaisen rangaistuksen kuitenkin säätänyt ja panisi sen täytäntöön: pitäisi kituvia ihmisiä elossa loputtomiin. Onhan selvää, että mikään luotu ei voisi elää, jos Jumala ottaisi elämän hengen häneltä pois. Mutta kun jo ihmiskuva on heillä väärä ("henki/sielu on luontaisesti kuolematon"), on myös väärä se käsitys, mikä on rangaistus synnistä. He luulevat nimittäin sellaista, että ihminen on ikuisuusolento, jota ei edes Jumala voi tappaa ja hävittää jäljettömiin (annihilaatio).

        Ikävää on se, että myös te adventistit annatte väärän todistuksen Jumalasta, monella eri tavalla. Yksi erehdys on siinä, kun kuvaatte Jumalaa pelkäksi rakkaudeksi, vaikka hän on sen lisäksi myös ankara koston Jumala. Tästä Paavali sanoo:

        "Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois."

        Ja joku toinen on jossakin kohdassa kirjoittanut:

        "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa." Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."

        Koska näin ankaraksi on koston Jumalaa kuvattu, ei häntä tulisi sanoa pelkäksi rakkaudeksi. Jumalasta tulee kertoa kaikki, mitä hänestä on Raamatussa kirjoitettu, eikä vain osaa siitä. Ei Johanneskaan jättänyt kuvaustaan Jumalasta tähän yhteen lauseeseen ("Jumala on rakkaus") vaan toi lukijoilleen ja kuulijoilleen ilmi kaiken totuuden Jumalasta: myös sen, että hän on tuomitseva ankarasti oman kansansa ja tämän maailman (lue kaikki, mitä Johannes on kirjoittanut evankeliumissaan, kirjeissään ja Ilmestyskirjassa).

        Hep-

        Jumala ei jätä koskaan kysymättä langenneelta mitä mieltä tämä on itse Jumalan tahdon yhteyteen palaamisesta. Vanhurskas voi langeta uskosta pois seitsemästikin elämänsä aikana, ja nousta langenneesta tilastaan; San 24:16, ja jokainen joutuu tekemään Jumalan kanssa suhteestaan periaatepäätöstä; Dan 12:10.
        Titta på.
        > Ihminen voi sivustakatsojana ajatella toisin kuin Jumala olevaisen persoonan suhteen. Ihanteet ja vaatimukset voivat olla erilaiset siis.
        Ihminen voi katsoa sian rypemistä eri tavalla kuin mitä Jumala tietää ihmisen elämästä lopusta alkuunpäin luettuna.

        Sellaista oppia ei ole Raamatussa, oikein ymmärrettynä, että Jumala piinaisi ihmisiä halki loputtomien ikuisuuksien.
        Ilm 20 luku, ja Room 6:22-23 vastavat tyhjentävästi kysymykseen suomenkielellä ilman vertauskuvia.

        "Ikuisesti" kreik. "ainoon" on käännöstekninen asia ymmärryksessä, ja suomenkielistä vastinetta ei alkukielen sanalle ole, mikä tarkoittaa aikaa jonka jokin asia tai esine on olemassa, tai aikaa jonka olevainen olento elää asiayhteydestä riippuen pääasiassa näitä merkityksiä sanalla; "aioon, aioonios."
        On huomoitava siis koko Raamatun oeptus, ja Ilm 20 vastaa tyhjentävästi ikuisuuden kysymykseen, Room 6:22-23 riittää.
        (Ilm 21-22 luvut.)

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Hengenlapsi

      Surkea on näkökykysi.

      • Totuus-Jumalasta

        Surkea on taas sinun uskosi: yhtä tyhjän kanssa. Uskot sellaiseen jumalaan, jota ei Raamatun mukaan ole edes olemassa: Jumalaan, joka ei tapa (surmaa) syntisiä ja jumalattomia, jopa heidän vauvojaan ja syntymättömiä lapsiaan (sikiöitä).

        Minä uskon Jumalasta kaiken, mitä on kirjoitettu Raamattuun. Uskotko sinä?


    • Exap

      Ei Jumala ole tietääkseni tappanut vielä yhtään sielua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2020
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1220
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      994
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      92
      911
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      850
    7. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      849
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      804
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      770
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      117
      688
    Aihe