Seinäjoen ihmeet ja ylösotto

hienojuttukoon

Tv 7 juuri kertoo ylösotto ohjelmassa että Timo Närhi kertoo liikuttuneena että eräs äiti sanoi itkien hänelle Pohjanmaalla että hänen Sei äjoen nuorisokokouksessa ollut poika kertoi että tämä oli kavereineen luopunut biletyksestä koska Seinäjoella tapahtui tuhansia ihmeitä. Ihmeet tekivät valtavan vaikutuksen ja Närhen mukaan alkaa kova herätys.

Olitko Seinäjoella. Mitä näit?

100

1337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perhonsusijahti
      • Perhonsusijahti

      • Perhonsusijahti

      • Audile - Shine (Turku, Mikaelinkirkko): Vuoden 2012 Dancemessun mainos
        https://www.youtube.com/watch?v=2_5mhBkXAgk

        "Aina hauskaa olla pittää."
        Dance Pray Helsingissä
        https://www.youtube.com/watch?v=fknFCMfq-og

        Kaikki on ennustettu. Olemme lopunajassa. Viettelysten täytyi tulla.

        Matt 18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" 18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. 18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. 18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. 18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

        AVFALLET

        http://bibelfokus.se/node/77

        VÄÄRÄ KÄNNI

        > 2. Väärät henget valtaavat kirkon

        Tästä jutusta nimeltä holy drunkness ja kaikista siihen liittyvistä omituisista manifestaatioista, jotka saat kaupan päälle, on tänä päivän tullut niin tavallinen ilmiö etenkin karismaattisessa kristillisyydessä, että monet luulevat sen olevan raamatullinen ideaalitila kristityille. Mutta kuten tulemme näkemään, sellainen käsitys on vakava harhaoppi, jolta kokonaan puuttuu tuki Raamatusta. Sen sijaan tämän tyyppiset ilmiöt muistuttavat niitä, jotka esiintyvät hinduismissa, mystiikassa ja New Age-liikkeessä (kaikki nämä kolme ovat läheistä sukua). Näissä yhteyksissä manifestaatioiden takana olevaa voimaa tavallisesti Kundaliniksi, myös kutsuttu nimillä käärmevoima tai lohikäärme-energia, Monet ymmärtävät, että juuri tämä kundalinivoima nyt miehittää kaikki maailman eri kirkot epäpuhtaiden julistajien kautta, jotka sekä opettavat harhaoppeja että välittävät näitä saastaisia voimia. Lue tästä linkistä enemmän kundalini -ilmiöstä: http://bibelfokus.se/sv/question/101107 (huom. tätä linkkiä ei ole suomennettu)

        On ajattelemisen arvoista tietää, että entisaikojen herätysjulistajat karttoivat ”holy drunkness - manifestaatioita” kuin ruttoa (sellaista saattoi ilmetä myös silloin). Mutta tavallisesti sellainen tukahdutettiin nopeasti ennen kuin se meni yli laidan ja ettei se sammuttaisi Jumalan Henkeä menossa olevassa herätyksessä. Kirjailija Ian H. Murray kirjoittaa siitä, mistä tuli yksi Jonathan Edwardsin kokemuksista siinä herätyksessä, jota kutsutaan The first great awakening 1700-luvun USA:ssa (Edwards oli yksi suurista julistajista tuossa herätyksessä):

        "Hän tuli siihen sisäiseen näkemykseen, että oli ratkaiseva syy herätyksen taaksepäin menemiselle. Se nimittäin johtui niistä herätyksen ystävistä, jotka sallivat aidon ja puhtaan uskonnon sekoittuvan ”villin tulen” kanssa ja lihallisen innostuksen kanssa niin, että Jumalan Henki tuli murheelliseksi ja saatana siten sai yliotteen." Jonathan Edwards: A New Biography, s. 216

        Tuohon aikaan nähtiin nämä manifestaatiot (ilmiöt) joko epäpuhtaiden henkivaltojen, psykologisten ilmiöiden aiheuttamiksi. Tai ne myös aiheutti se, jota kutsuttiin ”haaveiluiksi” (liioitelluksi hurmioksi/hengelliseksi ylikuumenemiseksi). Juuri tätä ajatellen olemme nyt nähneet aivan järjettömän kehityksen kristikunnassa, kun nyt korotetaan näitä epäterveitä manifestaatioita Pyhän Hengen töiksi! Hank Hanegraaff kirjoittaa oikeaan osuvasti:

        "Juuri siitä, josta Jonathan Edwards toivoi pelastavansa ihmiset pois, on se, johon väärän herätyksen johtajat nyt yrittävät houkutella ihmiset antautumaan". <

        http://bibelfokus.se/node/236

        KUNDALINI WARNING

        https://www.google.fi/#q=kundalini warning


    • DoctorT

      Ja ihan varmasti alkaa herätys! Onhan niitä sateita Seinäjoella melskattu toistakymmentä vuotta ja kaikensorttisia SAASTEPILVIEN kantajia sinne toimitettu!

      Ettäkö siihen syntyi aito JUMALALTA tullut herätys!! Ei muuten synny ja Närhen-poikakin on niin pimeydessä ettei mustasta erota!

      Odotan tuomion tulia ja pian!

      • TV 7 on mitä on, eikä Seinäjoella ole koskaan ollut ihmeitä.



    • 1.Kor.1-18

      Eikö sen niin kutsutun herätyksen merkkinä pitänyt olla "vapaus", jonka merkkinä taas on biletys...
      Lopettaa biletyksen, jotta voisi aloittaa biletyksen???

      .
      Siunausta.

      • itepyhähenki

        Biletyksessä on hyvä pitää preikki että jaksaa sit taas pilettää.


      • itepyhähenki kirjoitti:

        Biletyksessä on hyvä pitää preikki että jaksaa sit taas pilettää.

        Breikki on tässä: Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        Breikin jälkeen alkaa varsinaiset bailut. 1000-vuotiset sellaiset:)

        Jes. 25:6 Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä.

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth


      • mielikuvitusta
        yurki1000js kirjoitti:

        Breikki on tässä: Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        Breikin jälkeen alkaa varsinaiset bailut. 1000-vuotiset sellaiset:)

        Jes. 25:6 Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä.

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth

        Missäpä meinaat bailata ?


      • mielikuvitusta kirjoitti:

        Missäpä meinaat bailata ?

        Jokaisen Herraan luottavan bailut alkavat pian Isän/Abban kotona. Nimittäin uudestisyntyneet Jumalan lapset (morsian) tullaan tempaamaan Karitsan/Jeesuksen häihin. Niitä häitä vietetään 7 vuotta. Sitten Jeesus ja morsian (pyhät) palaavat maan päälle perustamaan 1000 vuotta kestävää maailmanrauhaa. Vastaan kysymykseesi. Meinaan bailata maan päällä.

        LÄHITULEVAISUUS:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth



      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Jokaisen Herraan luottavan bailut alkavat pian Isän/Abban kotona. Nimittäin uudestisyntyneet Jumalan lapset (morsian) tullaan tempaamaan Karitsan/Jeesuksen häihin. Niitä häitä vietetään 7 vuotta. Sitten Jeesus ja morsian (pyhät) palaavat maan päälle perustamaan 1000 vuotta kestävää maailmanrauhaa. Vastaan kysymykseesi. Meinaan bailata maan päällä.

        LÄHITULEVAISUUS:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom on earth

        Koetappas nyt yurkki järkeä käyttää, mitä Ilmestyskirjan sanomaan tulee. Ei ole mitään 7 vuotista hääjuhlaa. Jumalan omat ovat taivaassa 1000 vuotta. Tämän maan päälle jää kaikki jumalattomat ja hekin kuolleina.

        Uutta maata ei luoda jumalattomia varten. Jumalattomat herätetään kuolleista tuomiolle 1000 vuoden jälkeen ja tulella tuhotaan.
        Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan.

        Vielä muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Koetappas nyt yurkki järkeä käyttää, mitä Ilmestyskirjan sanomaan tulee. Ei ole mitään 7 vuotista hääjuhlaa. Jumalan omat ovat taivaassa 1000 vuotta. Tämän maan päälle jää kaikki jumalattomat ja hekin kuolleina.

        Uutta maata ei luoda jumalattomia varten. Jumalattomat herätetään kuolleista tuomiolle 1000 vuoden jälkeen ja tulella tuhotaan.
        Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan.

        Vielä muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella.

        1234567---. Montako kertaa uskot Luojan luovan uuden maan? Käsittääkseni Hän tulee luomaan vain yhden uuden maan noin 1000 vuoden päästä.

        Luuk. 21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        2Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

        KAAVA

        Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Vastaavasti nykyiselle luomakunnalle on säädetty 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        Näin ollen nykyinen luomakunta odottaa Israelin jäännöksen sydämen ympärileikkausta, jotta se (jäännös) voisi kutsua Kuningastaan "hoosianna". Ilman tuota kutsua Jeesus/Messias ei voisi saapua pyhineen maan päälle perustamaan 1000-vuotista rauhaa.

        Biblia (1776) Ja Herra sinun Jumalas ympärileikkaa sinun sydämes ja siemenes sydämen, rakastamaan Herraa sinun Jumalaas kaikesta sydämestäs ja kaikesta sielustas, ettäs eläisit.

        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        Rauha maan päällä alkaa.

        Jes. 11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.

        1000-vuotisen rauhan päätteeksi saatana vapautetaan joksikin ajaksi. Sitten vanha luomakunta lakkaa olemasta ja luodaan uusi taivas ja uusi maa.

        Ilm 20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, 20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. 20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

        Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. 21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

        2Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        TOKAPARAS TEMPAUSVIDEO

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        1234567---. Montako kertaa uskot Luojan luovan uuden maan? Käsittääkseni Hän tulee luomaan vain yhden uuden maan noin 1000 vuoden päästä.

        Luuk. 21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        2Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

        KAAVA

        Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Vastaavasti nykyiselle luomakunnalle on säädetty 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        Näin ollen nykyinen luomakunta odottaa Israelin jäännöksen sydämen ympärileikkausta, jotta se (jäännös) voisi kutsua Kuningastaan "hoosianna". Ilman tuota kutsua Jeesus/Messias ei voisi saapua pyhineen maan päälle perustamaan 1000-vuotista rauhaa.

        Biblia (1776) Ja Herra sinun Jumalas ympärileikkaa sinun sydämes ja siemenes sydämen, rakastamaan Herraa sinun Jumalaas kaikesta sydämestäs ja kaikesta sielustas, ettäs eläisit.

        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        Rauha maan päällä alkaa.

        Jes. 11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.

        1000-vuotisen rauhan päätteeksi saatana vapautetaan joksikin ajaksi. Sitten vanha luomakunta lakkaa olemasta ja luodaan uusi taivas ja uusi maa.

        Ilm 20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, 20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. 20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

        Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. 21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

        2Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        TOKAPARAS TEMPAUSVIDEO

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg

        Kyllä Jumala luo uuden maan, mutta vasta 1000 vuoden jälkeen tämän yhden kerran, kun jumalattomat on ensin tulella tuhottu.
        Jumala ei luo uutta maata teidän tuhatvuotista valtakuntaa varten. Jeesus ei tule saastuneen maanpäälle omiensa kanssa, vaan Hän on 1000 vuotta omiensa kanssa taivaassa.
        Jo nyt näemme kuinka vesistöt, maa ja ilma saastuvat kiihtyvällä vauhdilla. On maita joissa ilmansaastetta on niin paljon, että joutuu suojaimia pitämään, hyvä, että eteensä näkee kulkiessaan.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Kyllä Jumala luo uuden maan, mutta vasta 1000 vuoden jälkeen tämän yhden kerran, kun jumalattomat on ensin tulella tuhottu.
        Jumala ei luo uutta maata teidän tuhatvuotista valtakuntaa varten. Jeesus ei tule saastuneen maanpäälle omiensa kanssa, vaan Hän on 1000 vuotta omiensa kanssa taivaassa.
        Jo nyt näemme kuinka vesistöt, maa ja ilma saastuvat kiihtyvällä vauhdilla. On maita joissa ilmansaastetta on niin paljon, että joutuu suojaimia pitämään, hyvä, että eteensä näkee kulkiessaan.

        Sama näkemys meillä. Ensin 1000-vuotinen rauha maan päällä ja sitten luodaan uusi maa. Mieti kuitenkin seuraavaa. Herra palaa Siioniin ja uudistaa liittonsa Israelin kanssa. Huomaa, että Jisreel on maa-alue nykyisessä luomakunnassa.

        Hoo:
        2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
        2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
        2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
        2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
        2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
        2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
        2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
        2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"

        Jes:
        11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        11:7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        11:8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
        11:9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
        11:10 Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.

        Jes. 25:6 Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä.

        Sak:
        14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        14:17 Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
        14:18 Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
        14:19 Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
        14:20 Sinä päivänä on oleva hevosten kulkusissa kirjoitus: "Pyhitetty Herralle." Ja padat Herran temppelissä ovat uhrimaljain vertaisia, jotka ovat alttarin edessä.
        14:21 Ja jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle Sebaotille, ja kaikki uhraajat tulevat ja ottavat niitä ja keittävät niissä. Eikä ole enää sinä päivänä yhtään kaupustelijaa Herran Sebaotin temppelissä.

        JISREELIN LAAKSO

        http://stephenmillerbooks.com/wp-content/uploads/2013/01/Jezreel-Valley-3-True-Earth-copy.jpg


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Sama näkemys meillä. Ensin 1000-vuotinen rauha maan päällä ja sitten luodaan uusi maa. Mieti kuitenkin seuraavaa. Herra palaa Siioniin ja uudistaa liittonsa Israelin kanssa. Huomaa, että Jisreel on maa-alue nykyisessä luomakunnassa.

        Hoo:
        2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
        2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
        2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
        2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
        2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
        2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
        2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
        2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"

        Jes:
        11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        11:7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        11:8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
        11:9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
        11:10 Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.

        Jes. 25:6 Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä.

        Sak:
        14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        14:17 Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
        14:18 Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
        14:19 Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
        14:20 Sinä päivänä on oleva hevosten kulkusissa kirjoitus: "Pyhitetty Herralle." Ja padat Herran temppelissä ovat uhrimaljain vertaisia, jotka ovat alttarin edessä.
        14:21 Ja jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle Sebaotille, ja kaikki uhraajat tulevat ja ottavat niitä ja keittävät niissä. Eikä ole enää sinä päivänä yhtään kaupustelijaa Herran Sebaotin temppelissä.

        JISREELIN LAAKSO

        http://stephenmillerbooks.com/wp-content/uploads/2013/01/Jezreel-Valley-3-True-Earth-copy.jpg

        Äläs kuule viitsi valehdella ! 1000 vuotta saastuneen maanpäällä, ei tule Jeesus pyhiensä kanssa asustelemaan, vaan Jeesus on pyhiensä kanssa 1000 vuotta taivaassa.
        Kaikki jumalattomat ovat kuolleina tämän saastuneen maanpäällä, odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.


      • näin.ymmärrän.nyt
        1234567--- kirjoitti:

        Äläs kuule viitsi valehdella ! 1000 vuotta saastuneen maanpäällä, ei tule Jeesus pyhiensä kanssa asustelemaan, vaan Jeesus on pyhiensä kanssa 1000 vuotta taivaassa.
        Kaikki jumalattomat ovat kuolleina tämän saastuneen maanpäällä, odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.

        Niinpä jos ei tätä maailmaa kahta kertaa uudeksi luoda, niin kyllä se siinä tapauksessa onkin 1000 vuoden jälkeen vasta uuden luominen.


    • Setä.neuvoo

      Sainpa keskustelusta ja youtubeen kirjoitetusta Mellerin käännöksestä aihetta ihmetellä, onko ratkaisukristillisyys eräänlaista merkin tekemistä/ottamista! Niin että menee sekaisin puurot ja vellit. Eikös Mellerin (tai Patmos-lähetyssäätiön) pelastusoppi ollut juuri tuota helluntailaista sekasotkua, että toisaalta TIEDETÄÄN mainita Ef 2, pelastus ilman tekoja, mutta ei USKOTA siihen, vaan hoetaan, tee ratkaisu, tee tätä ja tuota, ettäs pelastuisit? Ja eikö tämä ratkaisun tekemisen epäjumalanpalvonta juuri sumenna tekopyhien tajuntaa? Mikä tarve uskomattomilla ihmisillä on esittää kristittyä?

      https://www.youtube.com/watch?v=WozkYFn18aE

      • Lyhyesti. Luoja loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa
        Kiitos ja kunnia Herralle.
        Biblia (1776) Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!

        Biblia (1776) Ja sanoi: alasti olen minä tullut äitini kohdusta, ja alasti pitää minun sinne jälleen menemän; Herra antoi ja Herra otti: Herran nimi olkoon kiitetty!

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?hakuehto=job 1

        Amen!
        https://www.youtube.com/watch?v=NLjXt7KxD4c

        Maranatha!

        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

        "Praise Him"

        https://www.youtube.com/watch?v=C1AYKRjoFxs

        Herra meitä siunatkoon.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=mat 6:9-13


      • saviseutulainen

        Sillä ARMOSTA te olette pelastetut USKON kautta. Se on Jumalan LAHJA. Ette tekojenne tähden, ettei kukaan kerskaisi.
        YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.

        Siunausta kaikille veljille ja sisarille!


      • uskojavalitsetie

        setä luottaa siis väkisin tehtyyn vauvakasteeseen! Kyllä ihmisen pitää päättää seuraako hän Jeesusta vai ei. Kahdella tiellä ei voi kulkea yht'aikaa. Väkisin ei ketään taivaaseen viedä!


      • Setä.neuvoo
        uskojavalitsetie kirjoitti:

        setä luottaa siis väkisin tehtyyn vauvakasteeseen! Kyllä ihmisen pitää päättää seuraako hän Jeesusta vai ei. Kahdella tiellä ei voi kulkea yht'aikaa. Väkisin ei ketään taivaaseen viedä!

        Mikä sinä saatanan kusipää olet sanomaan minun puolestani, mihin minä luotan tai en luota?


      • mikä.olet.neuvomaan

        Henkioppaasi taas valehtelee.


    • ongelmaton

      Raamatusta löytyy Jeesuksen Kristuksen omat sanat, missä puhutaan, että ihmisen tulee syntyä uudelleen ylhäältä. Eikö tämä ole uskonratkaisu, minkä merkkinä elämään tuli parannus, mentiin kasteelle, Pyhä Henki vaikutti ihmismieleen "uuden luonnon". Paavali puhuu uskosta pelastumisesta ilman omia ansioita. Toisaalta usko ilman tekoja on kuollut.
      Monet näistä asioista vaikuttavat nopeasti ajatellen olevan jonkun mielestä ristiriidassa toistensa kanssa. Kuitenkin lukemalla koko Raamatun (erit. UT:n) huomaa asioiden toimivan toistensa kanssa, kuten lukuisat auton osat saavat auton liikkeelle oikein asennetttuina ja "ajastettuina". Minusta Leo Mellerin/Patmoksen raamatunopetus on selkeää ja johdonmukaista ja vastaa pitkälti yleensä opetusta, jota annetaan evankelisissa yhteisöissä. Joitakin poikkeuksia on kuten esim. huomattava kiinnostus juutalaisten hengellisestä kohtalosta ja heidän hengellisistä ja maantieteellisistä vaiheistaan. Raamatusta löytyy tällekin tukea...miten suhtaudumme (ja käytännössä toimimme) Jumalan "silmäterään".

      • Kiitos. PH vaikuttaa tahtomista ja tekemistä. Ellei vaikuta, mitään ei tapahdu. "Hedelmistään puu tunnetaan."


      • Setä.neuvoo

        Ei se uudestisyntyminen mitään uskonratkaisuiden tekemistä ole. Se asia ei ole ihmisen ratkaistavissa. Muutenhan pelastus olisi saatavissa teoilla. Mutta kristinuskon opin mukaan ei ole. Ef 2, pelastus ilman tekoja. Uskon kautta. Joka voi tulla ainoastaan Jumalan sanasta, Room 10, eikä omista ratkaisuista.

        Uskonratkaisu on vähän kuin olisi jääty asemalaiturille ruikuttamaan, kun pelastuksen juna meni jo ohi. Eli evankeliumia ei ymmärretty, vaan alettiin puuhata omia ratkaisuja.

        Joka oikeaan sapattiin/pelastukseen on päässyt, on päässyt rauhaan/lepoon omista teoistaan, Heb 4. En enää elä minä vaan Kristus minussa, sanoi Paavali.

        Jos uudelleen pystyttää (tekojen) lakia PELASTUAKSENSA sen kautta, niin todistaa vain olevansa synnintekijä, Galatalaiskirjeen mukaan.


      • Kiitos ja amen Setä.
        Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Tule Herra Jeesus!

        "Nina Åström - Tahdon kertoa taivaasta"
        https://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc


      • Jaakko2524
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Ei se uudestisyntyminen mitään uskonratkaisuiden tekemistä ole. Se asia ei ole ihmisen ratkaistavissa. Muutenhan pelastus olisi saatavissa teoilla. Mutta kristinuskon opin mukaan ei ole. Ef 2, pelastus ilman tekoja. Uskon kautta. Joka voi tulla ainoastaan Jumalan sanasta, Room 10, eikä omista ratkaisuista.

        Uskonratkaisu on vähän kuin olisi jääty asemalaiturille ruikuttamaan, kun pelastuksen juna meni jo ohi. Eli evankeliumia ei ymmärretty, vaan alettiin puuhata omia ratkaisuja.

        Joka oikeaan sapattiin/pelastukseen on päässyt, on päässyt rauhaan/lepoon omista teoistaan, Heb 4. En enää elä minä vaan Kristus minussa, sanoi Paavali.

        Jos uudelleen pystyttää (tekojen) lakia PELASTUAKSENSA sen kautta, niin todistaa vain olevansa synnintekijä, Galatalaiskirjeen mukaan.

        Jos opetetaan, että ihmisen ei tarvitse tehdä yhtään mitään pelastuakseen, se on Raamatun mukaan halvan armon julistamista ja väärä oppi.
        Raamattu selvästi opettaa, että pelastumiseen vaaditaan myös joitain ihmiseltä itseltään.
        Ne ovat uskominen Jeesuksen syntiemme sovittajana, kääntyminen pois pahuudesta ja synnistä eli parannuksen tekeminen.
        Sen jälkeen tulee vielä kilvoittelu ja pyhittyminen.
        Lopullisesti olemme vanhurskaita pyhiä vasta sitten, kun olemme kuoltuamme tai temmattuina saaneet pukea yllemme Jeesuksen Kristuksen koko vanhurskauden ja pyhyyden ikään kuin lainaksi saatuna.
        Jotta ihminen voisi siis saada lahjaksi Jeesuksen Kristuksen pyhyyden ja vanhurskauden, hänen on uskottava, käännyttävä pois pahuudesta eli tehtävä parannus. Sitä on se uudestisyntyminen ylhäältä Jumalan lapseksi, johon Jeesus ristillä antoi meille voiman ja oikeuden.
        Jos nämä asiat puuttuvat evankeliumin julistuksesta, kyseessä on väärä evankeliumi.

        Mark. 1. 15
        Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi.
        Mark. 6. 12
        Niin he lähtivät ja saarnasivat, että ihmisten oli käännyttävä.
        Luuk. 5. 32
        En minä ole tullut kutsumaan parannukseen vanhurskaita, vaan syntisiä.
        Luuk. 13. 3
        Mutta ellette käänny, samoin te kaikki hukutte.
        Luuk. 24. 47
        ja parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Apt. 17.30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        Edellämainittujen Raamatun kohtien lisäksi Raamatussa on muitakin parannuksen tekemisen välttämättömyyttä korostavia kohtia.


      • Jaakko2524 kirjoitti:

        Jos opetetaan, että ihmisen ei tarvitse tehdä yhtään mitään pelastuakseen, se on Raamatun mukaan halvan armon julistamista ja väärä oppi.
        Raamattu selvästi opettaa, että pelastumiseen vaaditaan myös joitain ihmiseltä itseltään.
        Ne ovat uskominen Jeesuksen syntiemme sovittajana, kääntyminen pois pahuudesta ja synnistä eli parannuksen tekeminen.
        Sen jälkeen tulee vielä kilvoittelu ja pyhittyminen.
        Lopullisesti olemme vanhurskaita pyhiä vasta sitten, kun olemme kuoltuamme tai temmattuina saaneet pukea yllemme Jeesuksen Kristuksen koko vanhurskauden ja pyhyyden ikään kuin lainaksi saatuna.
        Jotta ihminen voisi siis saada lahjaksi Jeesuksen Kristuksen pyhyyden ja vanhurskauden, hänen on uskottava, käännyttävä pois pahuudesta eli tehtävä parannus. Sitä on se uudestisyntyminen ylhäältä Jumalan lapseksi, johon Jeesus ristillä antoi meille voiman ja oikeuden.
        Jos nämä asiat puuttuvat evankeliumin julistuksesta, kyseessä on väärä evankeliumi.

        Mark. 1. 15
        Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi.
        Mark. 6. 12
        Niin he lähtivät ja saarnasivat, että ihmisten oli käännyttävä.
        Luuk. 5. 32
        En minä ole tullut kutsumaan parannukseen vanhurskaita, vaan syntisiä.
        Luuk. 13. 3
        Mutta ellette käänny, samoin te kaikki hukutte.
        Luuk. 24. 47
        ja parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Apt. 17.30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        Edellämainittujen Raamatun kohtien lisäksi Raamatussa on muitakin parannuksen tekemisen välttämättömyyttä korostavia kohtia.

        Mistä voima ja ymmärrys? Ylhäältä.

        Room 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. 8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; 8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut. 8:31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?

        Ef. 1:11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,

        2Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,

        Kiitos ja kunnia Herralle.

        Biblia (1776) Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!

        Yeshua (Jesus) Kadosh (Holy) !

        https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0


      • Jaakko2524

        Mainitsemasi Raamatun jakeet eivät kumoa sitä tosiasiaa, että ihmisen on tehtävä parannus.
        Ei Jumala väkisin ketään taivaaseen pakota. Se on ihmisen oma valinta, mutta Jumala kutsuu ja suostuttelee ja rohkaisee valitsemaan oikein, mutta valinta on aina ihmisen oma valinta.
        Miten Jumala olisi muka luonut ihmisiä, jotka hän olisi ennaltamäärännyt kadotukseen? Sellainen on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.
        Ei Jumala olisi silloin rakkauden Jumala, vaan sadistinen Jumala, sillä suurin osa kaikista luoduista ihmisistä ei pääse Taivaaseen," sillä portti on ahdas ja tie kaita ja harvat sen löytävät".
        Meille on annettu Raamatussa tarpeeksi tietoa Taivaasta ja Helvetistä.
        Ihminen itse päättää, kummassa paikassa hän tulee viettämään ikuisuuden.
        Jeesus valmisti meille pelastuksen Golgatan ristillä, ettei kenenkään ole pakko joutua Helvettiin, vaan uskomalla Jeesukseen syntiemme sovittajana ja tekemällä parannuksen, saamme hänen armostaan autuuden periä ja voimme välttyä joutumasta iankaikkiseen kadotukseen.


      • Jaakko2524 kirjoitti:

        Mainitsemasi Raamatun jakeet eivät kumoa sitä tosiasiaa, että ihmisen on tehtävä parannus.
        Ei Jumala väkisin ketään taivaaseen pakota. Se on ihmisen oma valinta, mutta Jumala kutsuu ja suostuttelee ja rohkaisee valitsemaan oikein, mutta valinta on aina ihmisen oma valinta.
        Miten Jumala olisi muka luonut ihmisiä, jotka hän olisi ennaltamäärännyt kadotukseen? Sellainen on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.
        Ei Jumala olisi silloin rakkauden Jumala, vaan sadistinen Jumala, sillä suurin osa kaikista luoduista ihmisistä ei pääse Taivaaseen," sillä portti on ahdas ja tie kaita ja harvat sen löytävät".
        Meille on annettu Raamatussa tarpeeksi tietoa Taivaasta ja Helvetistä.
        Ihminen itse päättää, kummassa paikassa hän tulee viettämään ikuisuuden.
        Jeesus valmisti meille pelastuksen Golgatan ristillä, ettei kenenkään ole pakko joutua Helvettiin, vaan uskomalla Jeesukseen syntiemme sovittajana ja tekemällä parannuksen, saamme hänen armostaan autuuden periä ja voimme välttyä joutumasta iankaikkiseen kadotukseen.

        Kiitos pohdinnastasi Jaakko. Ikuisesti ilmassa roikkuva kysymys: "Onko luoduilla ratkaisuvaltaa?" Jos oletamme, että meillä ihmisillä on ratkaisuvaltaa, osaisimmeko arvioida ratkaisuvaltamme määrän?

        Missään tapauksessa ratkaisuvaltamme ei voi olla rajaton. Jos se olisi rajaton, me voisimme muuttaa tai peräti kumota Luojamme suunnittelemat aikataulut? Tai pahempaa. Voisimme mitätöidä Luojamme meille suomat armolahjat, jopa pelastuksen armolahjan.

        Pyydän lukemaan ajatuksella:

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

        Lopuksi. En tiedä varmuudella mistä ajatukseni tulevat ja mikä/kuka sai minut kirjoittamaan "juttuni". Näitä mietin ma.


      • Jaakko2524
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos pohdinnastasi Jaakko. Ikuisesti ilmassa roikkuva kysymys: "Onko luoduilla ratkaisuvaltaa?" Jos oletamme, että meillä ihmisillä on ratkaisuvaltaa, osaisimmeko arvioida ratkaisuvaltamme määrän?

        Missään tapauksessa ratkaisuvaltamme ei voi olla rajaton. Jos se olisi rajaton, me voisimme muuttaa tai peräti kumota Luojamme suunnittelemat aikataulut? Tai pahempaa. Voisimme mitätöidä Luojamme meille suomat armolahjat, jopa pelastuksen armolahjan.

        Pyydän lukemaan ajatuksella:

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

        Lopuksi. En tiedä varmuudella mistä ajatukseni tulevat ja mikä/kuka sai minut kirjoittamaan "juttuni". Näitä mietin ma.

        Olen ymmärtänyt niin, että Jumala jo alussa luodessaan ihmisen, antoi hänelle vapaan tahdon.
        Mikäli asia olisi toinen, ihminen ei olisi koskaan langennut syntiin.
        Tämä jo osoittaa sen, että Jumala vaikka onkin kaikkivaltias, on hänenkin toimintansa sidottu mm. niin, että hän ei voi tehdä mitään oman sanansa vastaisesti.
        Ja koska Hän antoi ihmiselle vapaan tahdon, ihmisen itsensä tulee valita Jumalan iankaikkisen yhteyden ja Jumalan iankaikkisen eron välillä.
        Jumala ei luonut meistä rakastavia robotteja. Eihän etukäteen ohjelmoitu rakkaus voi antaa kemellekään aitoa iloa, mutta vapaaehtoinen rakkaus antaa Jumalallekin aidon ilon jokaisesta ihmisestä, joka vapaaehtoisesti haluaa rakastaa Häntä, ja olla hänelle kuuliainen.
        Tosi on sekin, että Jumala ensin rakasti meitä, antamalla meille poikansa Jeesuksen. On kuitenkin meidän oma valintamme, osoitammeko Jumalalle vastarakkautta, jonka hän kyllä kiistatta ansaitsee, mutta ei hän meitä siihen pakota.


      • Jaakko2524
        Jaakko2524 kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt niin, että Jumala jo alussa luodessaan ihmisen, antoi hänelle vapaan tahdon.
        Mikäli asia olisi toinen, ihminen ei olisi koskaan langennut syntiin.
        Tämä jo osoittaa sen, että Jumala vaikka onkin kaikkivaltias, on hänenkin toimintansa sidottu mm. niin, että hän ei voi tehdä mitään oman sanansa vastaisesti.
        Ja koska Hän antoi ihmiselle vapaan tahdon, ihmisen itsensä tulee valita Jumalan iankaikkisen yhteyden ja Jumalan iankaikkisen eron välillä.
        Jumala ei luonut meistä rakastavia robotteja. Eihän etukäteen ohjelmoitu rakkaus voi antaa kemellekään aitoa iloa, mutta vapaaehtoinen rakkaus antaa Jumalallekin aidon ilon jokaisesta ihmisestä, joka vapaaehtoisesti haluaa rakastaa Häntä, ja olla hänelle kuuliainen.
        Tosi on sekin, että Jumala ensin rakasti meitä, antamalla meille poikansa Jeesuksen. On kuitenkin meidän oma valintamme, osoitammeko Jumalalle vastarakkautta, jonka hän kyllä kiistatta ansaitsee, mutta ei hän meitä siihen pakota.

        Anteeksi huolimattomuuteni. Muutama hän sana ansaitse ison alkukirjaimen, eli Hän.


      • Jaakko2524 kirjoitti:

        Anteeksi huolimattomuuteni. Muutama hän sana ansaitse ison alkukirjaimen, eli Hän.

        Tavallaan meillä on vapaa tahto ja tavallaan meillä ei ole vapaata tahtoa. Rajanveto on vaikeaa, koska emme ole luoneet itseämme. Siksi emme voi tietää milloin toimimme vapaasti ja milloin emme toimi vapaasti. Mikä ero loppujen lopuksi on termeillä "sallimus" ja "säätämys"?

        Biblia (1776) Sinun silmäs näkivät minun, kuin en vielä valmistettu ollut, ja kaikki päivät sinun kirjaas olivat kirjoitetut, jotka vielä oleman piti, joista ei yksikään silloin vielä tullut ollut.

        Biblia (1776) Ja hän vastasi: minä annan kaikki minun hyvyyteni käydä sinun kasvois edellä, ja tahdon saarnata Herran nimeä sinun edessäs. Ja minä armaitsen, ketä minä armaitsen, ja olen laupias, jolle minä laupias olen.

        Room:
        9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?


      • Jaakko2524
        yurki1000js kirjoitti:

        Tavallaan meillä on vapaa tahto ja tavallaan meillä ei ole vapaata tahtoa. Rajanveto on vaikeaa, koska emme ole luoneet itseämme. Siksi emme voi tietää milloin toimimme vapaasti ja milloin emme toimi vapaasti. Mikä ero loppujen lopuksi on termeillä "sallimus" ja "säätämys"?

        Biblia (1776) Sinun silmäs näkivät minun, kuin en vielä valmistettu ollut, ja kaikki päivät sinun kirjaas olivat kirjoitetut, jotka vielä oleman piti, joista ei yksikään silloin vielä tullut ollut.

        Biblia (1776) Ja hän vastasi: minä annan kaikki minun hyvyyteni käydä sinun kasvois edellä, ja tahdon saarnata Herran nimeä sinun edessäs. Ja minä armaitsen, ketä minä armaitsen, ja olen laupias, jolle minä laupias olen.

        Room:
        9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

        Uskon vakaasti, että meillä on vapaa tahto. Se käynee kaikille selväksi luomiskertomuksesta.
        Ihminen on aina vastuussa valintojensa seurauksista, vaikka valintojensa seurauksia aina pystykään pystykään valitsemaan.
        Jumala voi ihmisessä toki vaikuttaa tahtomista ja tekemistä ihmiselle parhaaksi, mutta ei koskaan oman tahtonsa ja lakiensa vastaisesti.
        Tahdon tällä korostaa noimenomaan sitä, että emme voi koskaan syyttää Jumalaa , jos ja kun lankeamme syntiin.
        Sallimus on aina jotain sellaista, joka ei ole lähtöisin Jumalasta, mutta Hän sallii sen tapahtua, syistä, jotka valitettavan usein jää meille vaille selitystä.
        Säätäminen on taas aina Jumalasta itsestä lähtöisin olevaa.
        Kaikki edellä sanomani on minun ajatuksiani, jotka ovat mielestäni Raamatullisia. Mutta koska olen vain ihminen, en voi aina olla kaikista ajatuksistani 100% varma, ovatko ne Jumalasta.
        Kehoitan siis koettelemaan kaiken sanomani Jumalan Sanan valossa.


      • Jaakko2524 kirjoitti:

        Uskon vakaasti, että meillä on vapaa tahto. Se käynee kaikille selväksi luomiskertomuksesta.
        Ihminen on aina vastuussa valintojensa seurauksista, vaikka valintojensa seurauksia aina pystykään pystykään valitsemaan.
        Jumala voi ihmisessä toki vaikuttaa tahtomista ja tekemistä ihmiselle parhaaksi, mutta ei koskaan oman tahtonsa ja lakiensa vastaisesti.
        Tahdon tällä korostaa noimenomaan sitä, että emme voi koskaan syyttää Jumalaa , jos ja kun lankeamme syntiin.
        Sallimus on aina jotain sellaista, joka ei ole lähtöisin Jumalasta, mutta Hän sallii sen tapahtua, syistä, jotka valitettavan usein jää meille vaille selitystä.
        Säätäminen on taas aina Jumalasta itsestä lähtöisin olevaa.
        Kaikki edellä sanomani on minun ajatuksiani, jotka ovat mielestäni Raamatullisia. Mutta koska olen vain ihminen, en voi aina olla kaikista ajatuksistani 100% varma, ovatko ne Jumalasta.
        Kehoitan siis koettelemaan kaiken sanomani Jumalan Sanan valossa.

        Kiitos ja kunnia Kaikkivaltiaalle. Hän loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea suvereenisti. "Tapahtukoon Hänen tahtonsa."

        Biblia (1776) Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.

        Biblia (1776) Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!

        AMEN

        https://www.youtube.com/watch?v=NLjXt7KxD4c

        PYHÄ

        https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0

        HÄNEN NIMENSÄ ON JEESUS

        https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho

        Hinta on maksettu.

        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        "Se on täytetty."

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Maranatha!

        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

        Otsikko: "Ihmeet ja ylösotto"

        Opetusvideo tempauksen jälkeisestä ajasta:

        "After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH!"

        https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8


      • Setä.neuvoo
        Jaakko2524 kirjoitti:

        Uskon vakaasti, että meillä on vapaa tahto. Se käynee kaikille selväksi luomiskertomuksesta.
        Ihminen on aina vastuussa valintojensa seurauksista, vaikka valintojensa seurauksia aina pystykään pystykään valitsemaan.
        Jumala voi ihmisessä toki vaikuttaa tahtomista ja tekemistä ihmiselle parhaaksi, mutta ei koskaan oman tahtonsa ja lakiensa vastaisesti.
        Tahdon tällä korostaa noimenomaan sitä, että emme voi koskaan syyttää Jumalaa , jos ja kun lankeamme syntiin.
        Sallimus on aina jotain sellaista, joka ei ole lähtöisin Jumalasta, mutta Hän sallii sen tapahtua, syistä, jotka valitettavan usein jää meille vaille selitystä.
        Säätäminen on taas aina Jumalasta itsestä lähtöisin olevaa.
        Kaikki edellä sanomani on minun ajatuksiani, jotka ovat mielestäni Raamatullisia. Mutta koska olen vain ihminen, en voi aina olla kaikista ajatuksistani 100% varma, ovatko ne Jumalasta.
        Kehoitan siis koettelemaan kaiken sanomani Jumalan Sanan valossa.

        Luomiskertomuksessa ei anneta ihmiselle mitään vapaata tahtoa.

        Jumala julisti Aatamille, että SINÄ PÄIVÄNÄ KUN hän syö siitä puusta, hänen pitää kuoleman.

        Zarahustralaisuus on uskonto, jossa kuvitellaan omalla valinnalla ratkaisevansa, mennäänkö helvettiin vai taivaaseen.

        Kristinuskossa pelastusta ei tienata teoilla, Ef 2.


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa ei anneta ihmiselle mitään vapaata tahtoa.

        Jumala julisti Aatamille, että SINÄ PÄIVÄNÄ KUN hän syö siitä puusta, hänen pitää kuoleman.

        Zarahustralaisuus on uskonto, jossa kuvitellaan omalla valinnalla ratkaisevansa, mennäänkö helvettiin vai taivaaseen.

        Kristinuskossa pelastusta ei tienata teoilla, Ef 2.

        Pohdin. Jumala on Rakkaus. Miten Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan voisi ilmetä? Hän lähettää kilpakosijan saattamaan ihmiset ongelmiin, voidakseen sitten auttaa heitä eli osoittaa heille agape-rakkauttaan. Idea on siinä, että kontrastia olla pitää. Ellei koskaan joutuisi myrskyyn, ei osaisi arvostaa hyvää säätä. Esmes.


      • Jaakko2524
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa ei anneta ihmiselle mitään vapaata tahtoa.

        Jumala julisti Aatamille, että SINÄ PÄIVÄNÄ KUN hän syö siitä puusta, hänen pitää kuoleman.

        Zarahustralaisuus on uskonto, jossa kuvitellaan omalla valinnalla ratkaisevansa, mennäänkö helvettiin vai taivaaseen.

        Kristinuskossa pelastusta ei tienata teoilla, Ef 2.

        "Setä neuvoo" ja selittelee omiaan.
        Jos ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa, ei Jumala voisi asettaa ihmistä vastuuseen teoistaan.
        Kaikki ihmisen teot perustuvat ihmisen omaan tahtoon ja valintoihin.
        Vai oletko sitä mieltä, että joku pakotti Aadamin ja Eevan syömään siitä ainoasta puusta, josta Jumala oli kieltänyt syömästä?

        Jesaja 30: 15 Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä levollisina te pelastutte, hiljainen luottamus on teidän voimanne. MUTTA TE ETTE TAHTONEET...

        1 Kor. 7: 37 Mutta joka pysyy lujana sydämessään, eikä ole minkään pakon alainen vaan HALLITSEE OMAN TAHTONSA...

        On kiistaton Raamatun totuus, että pelastuakseen ihmisen on tehtävä myös parannus.
        Se on teko, jonka ihmisen täytyy tehdä.
        Samoin ihmisen täytyy suullansa tunnustaa Jeesus Herrakseen jos hän tahtoo pelastua. Nämä ovat tekoja.
        "Setä neuvoo":lta on mennyt puurot ja vellit sekaisin, kun hän ei osaa erottaa lain tekoja muista teoista.


      • Setä.neuvoo
        Jaakko2524 kirjoitti:

        "Setä neuvoo" ja selittelee omiaan.
        Jos ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa, ei Jumala voisi asettaa ihmistä vastuuseen teoistaan.
        Kaikki ihmisen teot perustuvat ihmisen omaan tahtoon ja valintoihin.
        Vai oletko sitä mieltä, että joku pakotti Aadamin ja Eevan syömään siitä ainoasta puusta, josta Jumala oli kieltänyt syömästä?

        Jesaja 30: 15 Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä levollisina te pelastutte, hiljainen luottamus on teidän voimanne. MUTTA TE ETTE TAHTONEET...

        1 Kor. 7: 37 Mutta joka pysyy lujana sydämessään, eikä ole minkään pakon alainen vaan HALLITSEE OMAN TAHTONSA...

        On kiistaton Raamatun totuus, että pelastuakseen ihmisen on tehtävä myös parannus.
        Se on teko, jonka ihmisen täytyy tehdä.
        Samoin ihmisen täytyy suullansa tunnustaa Jeesus Herrakseen jos hän tahtoo pelastua. Nämä ovat tekoja.
        "Setä neuvoo":lta on mennyt puurot ja vellit sekaisin, kun hän ei osaa erottaa lain tekoja muista teoista.

        Jaakko 2524 on tekopyhä kusipää, antikristus.

        Tietysti laki on Raamatussa julistettu noudatettavaksi. Tietysti parannuksen tekemiseen on Raamatussa kehotettu.

        Mutta ei laki ja parannus sitä tarkoita, että kusi pitäisi päähän nousta. Ja kuvitella sitten teoilla pääsevänsä taivaaseen. Ef 2.

        Vie tekopyhä antikristus helvettiin ne marinat mennessäsi.


      • Jaakko2524
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Jaakko 2524 on tekopyhä kusipää, antikristus.

        Tietysti laki on Raamatussa julistettu noudatettavaksi. Tietysti parannuksen tekemiseen on Raamatussa kehotettu.

        Mutta ei laki ja parannus sitä tarkoita, että kusi pitäisi päähän nousta. Ja kuvitella sitten teoilla pääsevänsä taivaaseen. Ef 2.

        Vie tekopyhä antikristus helvettiin ne marinat mennessäsi.

        No paljastitpa itse, mikä olet miehiäsi. Arvioni sinusta sai vahvistuksensa.


      • mokasit
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Jaakko 2524 on tekopyhä kusipää, antikristus.

        Tietysti laki on Raamatussa julistettu noudatettavaksi. Tietysti parannuksen tekemiseen on Raamatussa kehotettu.

        Mutta ei laki ja parannus sitä tarkoita, että kusi pitäisi päähän nousta. Ja kuvitella sitten teoilla pääsevänsä taivaaseen. Ef 2.

        Vie tekopyhä antikristus helvettiin ne marinat mennessäsi.

        Setä.neuvoo olet selvästi niitä luusereita, joille ei ole tarjolla mitään muuta foorumia tuoda esille omia pilkkaavia ja epäterveitä ajatuksiasi. Tuskin täälläkään on ketään niin typerää ihmistä, joka ottaa sinua edes jossain määrin vakavasti. Olet melko säälittävä tapaus.


      • ojennusta
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Jaakko 2524 on tekopyhä kusipää, antikristus.

        Tietysti laki on Raamatussa julistettu noudatettavaksi. Tietysti parannuksen tekemiseen on Raamatussa kehotettu.

        Mutta ei laki ja parannus sitä tarkoita, että kusi pitäisi päähän nousta. Ja kuvitella sitten teoilla pääsevänsä taivaaseen. Ef 2.

        Vie tekopyhä antikristus helvettiin ne marinat mennessäsi.

        Sinut tuomitkoon Herra, sillä kukaan ylhäältä uudestisyntynyt ei tohdi lausua toiselle kadotustuomiota. Sen verran tulisi jokaiselta uskovalta löytyö itsehillintää, joka on yksi Hengen hedelmistä.


      • uskonhenki

        Jaakko on jo monta kertaa minut nimennyt paholaiseksi,väärän hengen palvelijaksi ym.Röyhkeä tyyppi,aina oikeassa oleva.Ei kukaan esim.kehitysmaan lukutaidoton,tai aivovamman saanut,joka ei prikulleen osaa raamattua,pääse taivaaseen,jaakko estää.Ystävälläni on paha lukihäiriö,ei jaakon vaatimuksia kestä.Jaakko itse on jo monet tuominnut helvettiin.


      • kerran.kirkkaudessa
        uskonhenki kirjoitti:

        Jaakko on jo monta kertaa minut nimennyt paholaiseksi,väärän hengen palvelijaksi ym.Röyhkeä tyyppi,aina oikeassa oleva.Ei kukaan esim.kehitysmaan lukutaidoton,tai aivovamman saanut,joka ei prikulleen osaa raamattua,pääse taivaaseen,jaakko estää.Ystävälläni on paha lukihäiriö,ei jaakon vaatimuksia kestä.Jaakko itse on jo monet tuominnut helvettiin.

        Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19, Kaikkia niitä, joita rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus. JEESUS KRISTUS


      • todellinen.helmi
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Jaakko 2524 on tekopyhä kusipää, antikristus.

        Tietysti laki on Raamatussa julistettu noudatettavaksi. Tietysti parannuksen tekemiseen on Raamatussa kehotettu.

        Mutta ei laki ja parannus sitä tarkoita, että kusi pitäisi päähän nousta. Ja kuvitella sitten teoilla pääsevänsä taivaaseen. Ef 2.

        Vie tekopyhä antikristus helvettiin ne marinat mennessäsi.

        Yo. on hyvä esimerkki aidosta aivopierusta.


      • uskonhenki
        kerran.kirkkaudessa kirjoitti:

        Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19, Kaikkia niitä, joita rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus. JEESUS KRISTUS

        Tänään tavattuani aivovamman saanen,joka ei pysty lukemaan,mutta rakastaa Jeesusta ei tulisi mieleenkään lyödä raamatulla ja vaatia sananpaikkoja!Minulle Jeesus on antanut näitä heikkoja,joita Jeesus haluaa rakastaa,eikä painostaa.


      • fsdfdsayfud
        uskonhenki kirjoitti:

        Tänään tavattuani aivovamman saanen,joka ei pysty lukemaan,mutta rakastaa Jeesusta ei tulisi mieleenkään lyödä raamatulla ja vaatia sananpaikkoja!Minulle Jeesus on antanut näitä heikkoja,joita Jeesus haluaa rakastaa,eikä painostaa.

        Mutta jostain tuli kuitenkin mieleesi jatkaa solvaamistasi. Ehkä olisi jo aika kaivaa se Raamattu esiin ja alkaa sitä tutkistelemaan.


      • uskonhenki
        fsdfdsayfud kirjoitti:

        Mutta jostain tuli kuitenkin mieleesi jatkaa solvaamistasi. Ehkä olisi jo aika kaivaa se Raamattu esiin ja alkaa sitä tutkistelemaan.

        Vaikene Jeesuksen nimessä!Totuus on tekevä vapaaksi!Luen Jumalan sanaa,ei tarvitse opettaa!


      • fsdfdsayfud
        uskonhenki kirjoitti:

        Vaikene Jeesuksen nimessä!Totuus on tekevä vapaaksi!Luen Jumalan sanaa,ei tarvitse opettaa!

        Sinä olet Patrick Tiaisen opintuulissa riepoteltu säälittävä mies/nainen. Suutut heti, jos joku arvostelee, etkä kärsi tervettä oppia ja opetusta. Se on selvä oikeasta opista poislangenneen tunnusmerkki.


      • uskonhenki

        Sorry mutta olet täysin väärässä!!!Sinä et ole opettajani,olet pahan palveluksessa,sinulla ei ole oikea asenne.Väisty Jeesuksen nimessä.En ole Patrickin opintuulissa vaan Jeesuksen.Etköhän tutki itseäsi,en todella tarvi neuvojasi,Pyhä Henki opettaa.


      • fsdfdsayfud
        uskonhenki kirjoitti:

        Sorry mutta olet täysin väärässä!!!Sinä et ole opettajani,olet pahan palveluksessa,sinulla ei ole oikea asenne.Väisty Jeesuksen nimessä.En ole Patrickin opintuulissa vaan Jeesuksen.Etköhän tutki itseäsi,en todella tarvi neuvojasi,Pyhä Henki opettaa.

        Oikeaksi tuli todistettua ainakin se, että kirjoittelet sydän mustana ja suuttuneena.
        Lisäksi olet veljien syyttäjä ja näin teet samoin, kuin paholainenkin tekee.
        Olet aikaisemmissa kirjoituksissasi selvästi osoittanut, että et kärsi tervettä opetusta etkä nuhtelua, aivan niin kuin kaikki muutkin Tiaisen kannattajat. Olet hengellisesti joutunut pahasti harhaan ja sen huomaa kaikesta siitä, miten näillä palstoilla hyökkäät niitä vastaan, jotka puolustavat tervettä oppia, kuten Juha Norolampi ja Jaakko tekevät. Vastustuksesi tulee olemaan sinulle itsellesi rasittavaa ja kaikenlisäksi täysin turhaa ja osoittaa vain sen, että tarkoituksesi on riidellä ja pyrkiä sanomaan viimeinen sana ihan kaikesta. Mutta kuten huomaat, meitä oikean opin puolustajia täällä Suomessa vielä riittää ja sinulla tulee olemaan kanssamme hikinen urakka, joka tulee aiheuttamaan sinulle vakavia mielenterveysongelmia, mikäli et ymmärrä ajoissa lopettaa. Tämä on viimeinen varoitukseni sinulle.


      • uskonhenki

        ,Mikä luulet olevasi,farisealainen,sinä olet pahasti häiriintynyt,et ole mitään,Jeesus on suuri!Mikä sinä olet varoittelemaan,olet seonnut!Pyhä Henki juuri toi sinusta totuuden!KiitosJeesus että olet osoittanut jotain hyvin tärkeää!Huomaatko kuinka itse olet musta sydämeltäsi.Hyi.Kirjoituksesi on todella sairas ja uhkaileva,oletko uskossa?


      • väärinmeni

        "Pyhä Henki juuri toi sinusta totuuden!"

        Ei vaan paha henki toi totuuden.


      • fsdfdsayfud
        väärinmeni kirjoitti:

        "Pyhä Henki juuri toi sinusta totuuden!"

        Ei vaan paha henki toi totuuden.

        Tarkoitat varmaan, että paha henki toi VALHEEN. Kiitos.


      • uskonhenki

        Kiitos Jeesus,suuri Jeesus,ihmeellinen Jeesus,kaikki kunnia Hänelle!!!


      • Setä.neuvoo
        Jaakko2524 kirjoitti:

        No paljastitpa itse, mikä olet miehiäsi. Arvioni sinusta sai vahvistuksensa.

        Tekopyhät kusipäät ovat helvettiin menossa. Armon vastustajat. Vrt. Matt 7, emmekö tehneet?

        Apt 8 oli paljastamassa, mikä oli Pietari miehiään. Totesi vain sen mitä opeista voi päätellä, että tekopyhä oli kadotukseen menossa:

        http://biblehub.com/multi/acts/8-20.htm

        En minä mitään kadotustuomiota päättänyt kellekään tässä keskustelussa, vaan ne tuomiot löytyvät kyllä Raamatusta. Jos ei tekopyhälle kusipäälle armo kelpaa, sitten joutuu helvettiin. Ja vie ne marinat mennessään.

        Täällä keskusteluissa, ja lahkoissa, ja lahkojen ulkopuolella, pyörii ulkokullattuja kusipäitä, jotka ovat alaspäin katselemassa oikeasti uskovia hurskaita ihmisiä ja ovat olevinaan itse jotain erinomaisia tekopyhän kusipäisyytensä kanssa.


      • n.50v.uskossa.ollut
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Tekopyhät kusipäät ovat helvettiin menossa. Armon vastustajat. Vrt. Matt 7, emmekö tehneet?

        Apt 8 oli paljastamassa, mikä oli Pietari miehiään. Totesi vain sen mitä opeista voi päätellä, että tekopyhä oli kadotukseen menossa:

        http://biblehub.com/multi/acts/8-20.htm

        En minä mitään kadotustuomiota päättänyt kellekään tässä keskustelussa, vaan ne tuomiot löytyvät kyllä Raamatusta. Jos ei tekopyhälle kusipäälle armo kelpaa, sitten joutuu helvettiin. Ja vie ne marinat mennessään.

        Täällä keskusteluissa, ja lahkoissa, ja lahkojen ulkopuolella, pyörii ulkokullattuja kusipäitä, jotka ovat alaspäin katselemassa oikeasti uskovia hurskaita ihmisiä ja ovat olevinaan itse jotain erinomaisia tekopyhän kusipäisyytensä kanssa.

        Tämäkö on sitten Pyhällä Hengellä ja armolahjoilla täyttyneen armoitetun uskonveljen puhetta.
        Ei hyvää päivää. Voiko tällaisia hörhöjä olla edes olemassa?


      • mikä.olet.neuvomaan
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Ei se uudestisyntyminen mitään uskonratkaisuiden tekemistä ole. Se asia ei ole ihmisen ratkaistavissa. Muutenhan pelastus olisi saatavissa teoilla. Mutta kristinuskon opin mukaan ei ole. Ef 2, pelastus ilman tekoja. Uskon kautta. Joka voi tulla ainoastaan Jumalan sanasta, Room 10, eikä omista ratkaisuista.

        Uskonratkaisu on vähän kuin olisi jääty asemalaiturille ruikuttamaan, kun pelastuksen juna meni jo ohi. Eli evankeliumia ei ymmärretty, vaan alettiin puuhata omia ratkaisuja.

        Joka oikeaan sapattiin/pelastukseen on päässyt, on päässyt rauhaan/lepoon omista teoistaan, Heb 4. En enää elä minä vaan Kristus minussa, sanoi Paavali.

        Jos uudelleen pystyttää (tekojen) lakia PELASTUAKSENSA sen kautta, niin todistaa vain olevansa synnintekijä, Galatalaiskirjeen mukaan.

        Älkää uskoko tätä tyyppiä, sen henkiopas hallitsee sitä. Vaarallinen sekopää.


    • Risti-riita

      Ps.136:4. Häntä, joka yksin tekee suuria ihmeitä...... Ilm.13:13. 16:14. Sillä ne ovat riivaajan henkiä. jotka tekevät ihmeitä....

      • Hmmm... Oletko ateisti? Oletko päättänyt vahvistaa maailmankuvaasi etsimällä Raamatusta ristiriitaisuuksia?


      • Setä.neuvoo

        Eihän tässä mitään ristiriitaa ollut. Jumala voi tehdä ihmeitä vaikka riivaajilla, vrt. 5. Moos 13.

        Mutta hyvä on Jumalalta saatua, Jaak 1.


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        Eihän tässä mitään ristiriitaa ollut. Jumala voi tehdä ihmeitä vaikka riivaajilla, vrt. 5. Moos 13.

        Mutta hyvä on Jumalalta saatua, Jaak 1.

        Amen. Luoja loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea.

        Room:
        9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

        Biblia (1776) Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!

        Ps. 145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.

        "Power Praise - The Sweetest Name of All [ Korean ]"
        https://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyU


      • juttututtu
        yurki1000js kirjoitti:

        Hmmm... Oletko ateisti? Oletko päättänyt vahvistaa maailmankuvaasi etsimällä Raamatusta ristiriitaisuuksia?

        Teismit, ateistit, agnostikot ja monet muut ovat ainaki neljä vuosisataa tutkineet kriittisesti Raamattua ja löytäneet melkoisesti ristiriitoja.


      • juttututtu kirjoitti:

        Teismit, ateistit, agnostikot ja monet muut ovat ainaki neljä vuosisataa tutkineet kriittisesti Raamattua ja löytäneet melkoisesti ristiriitoja.

        Sääli. Miksei syntien anteeksisaaminen kiinnosta? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        Biblia (1776) Mutta ei luonnollinen ihminen ymmärrä niitä, mitkä Jumalan Hengen ovat; sillä ne ovat hänelle hulluus, ja ei taida käsittää, sillä ne hengellisesti tuomitaan.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?kirjat=1ko&hakuehto=2

        Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Ps. Mitä ajattelet historian Jeesuksesta?

        http://bibelfokus.se/fi/node/269


      • mikä.olet.neuvomaan
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Eihän tässä mitään ristiriitaa ollut. Jumala voi tehdä ihmeitä vaikka riivaajilla, vrt. 5. Moos 13.

        Mutta hyvä on Jumalalta saatua, Jaak 1.

        Tämän sedän pää on ihan sekaisin.


    • uskomasamasa

      Närhen munat näytetty.

    • Perhonsusijahti

    • Hitler_väärin_ymmärretty

      No voi ny tottajumalauta. Kyllä tootta sekaasin.

      Nuon kovat valehtelijat joutuu helevettihin ja varmasti.

    • asgasdfgsdfg

      Niin kauan kun te hörhöt levitätte tällaisia höpönlöpötaruja, ei teitä kukaan missään tule ottamaan ikäkuuna päivänä pienimmässäkään määrin vakavissaan.

      • Asg. Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa.

        1Kor:
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";


      • 1234567---

        Ei tulekaan ottaa kaikkea vakavissään. On kaikenlaista selitystä tempauksesta, ja 1000 vuotisesta valtakunnasta maanpäällä, joka ei tule koskaan toteutumaan.


      • boxerbaby

        Tempaus on se, kun hullarit tempasee lutkuja turpaan.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Asg. Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa.

        1Kor:
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

        Sinä et varmaan voi, mutta minä kyllä voin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sinä et varmaan voi, mutta minä kyllä voin.

        korotit ittes kalifiksi kalifin paikalle


      • yurki1000js kirjoitti:

        korotit ittes kalifiksi kalifin paikalle

        Ymmärtäminen ei ihan vielä tarkoita valtion hallitsemista.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ymmärtäminen ei ihan vielä tarkoita valtion hallitsemista.

        sehrgut


    • BereanCall

      • Totisesti. Ilman Pyhää henkeä hän kompastuisi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totisesti. Ilman Pyhää henkeä hän kompastuisi.

        1.Pietarin kirje:
        2:1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
        2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
        2:3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."
        2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
        2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
        2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
        2:8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

        Ylösotto on varma.

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        Maranatha!

        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E


    • mierdaonpaskaespanjaksi

      Ennen meiltä Keski-Suomesta vietiin hullut Törnävälle Seinäjoelle hulluinhuoneeseen. Nyt ne hullut mennee hulluntalaisten kokkouksiin Seinäjoelle, ihan vappaaehtosesti...!

    • johjojjohh

      Siis aloittajan kysymys on mitä näit seinäjoella ja mitä ihmeitä on tapahtunut. Vastaukset täällä on ihan muuta puuta heinää ja 1000 merkkisiä liturgioita jotka ei millään tavoin liity koko asiaan. Mikä ihmeen vaikeus on vastata selvään kysymykseen ja jättää muut höpinät ihan muualle.

      No joo biletyksen jättänyt. No biletyksen jättämisessä on yleensä kyse siitä, että löytää aitoa iloa ja ei tarvitse biletystä. Kyllähän biletyksen jättää ihmiset muistakin syistä kuin uskosta tai sen sellaisesta. Esim. kun löytää parisuhteen. Uskohan on yhenlainen parisuhde tai elämää tasapainoittava asia. Biletyksen voi jättää myös erilaisen harrastuksen pariin siirtynyt. Sanonpa vain, että ei biletystä jätetä yksin uskon takia vaan kaikenlaisen takia, jossa kokee löytävänsä elämäänsä jotain parempaa tai pysyvämpää iloa.

      Onnittelut himobilettäjälle, jos on päässyt suuremmasta biletyksen tarpeestaan. Toivottavasti ei kuitenkaan ole luopunut ihmisistä ja ihmissuhteista ja kaveruudesta ja ystävyydestä tälläisen päätöksen takia. Sehän olisi suurta jos kävelisi baareihin bilettämään ilman alkoholia tai kävelisi sinne olemaan ihmisenä ja ehkä lausumaan uskostaan pari sanaa halukkaille. Sehän olisi erityisen tärkeää, että uskoa ei saarnata kuin poraaja katukivetystä vaan älykkäästi ja viekkaasti kuin ketut. Niin sitä raamatussa opetetaan. Ei pyydetä häiriköimään ihmisiä ja tuomitsemaan vaan elämään ihmistentavoin ja muistamaan käytöstavat evankeliumin viemiseksi. Jos joku oikeasti on lähetetty tehtävään se myös tulee tuottamaan tulosta. Joka on vain omassa voimassaan siinä myös pysyy ja tulos on sen mukainen.

    • näinlutterinsuomessa

      Parisuhteet kuuluu eläintarhaan.

      ihmisten kesken terveessä elämässä ei puhuta parisuhteista mutta kun sitä tervettä saa jo etsiä museovitriineistä jos sieltäkään löytyy.

      kaikki alkaa olla pelkkää kanisuhdetta jossa todella kanitetaan kaikkea mikä liikkuu.
      joku kerskui lehdessä olleensa siinä pariskelusuhteessa jopa tuhansia kertoja, ja näitä sekopäitä sitten nostetaan patsaaksi, voiko mailma enää paljoa hullummaksi mennä hah.

    • sensetäytyyolla

      Niin kauan kuin minä muistan on närhen jutuissa aina alkanut jokin suuri!
      liioittelun syntiä ei kaiketi pidetä syntinä jospa se onkin saanut uuden nimen, vaikkapa suuri uskon henki hmm.

    • TylsäTotuus

      Seinäjoen ihmeistä on turha kysellä. Seinäjoella tai missään muuallakaan ei ole havaittu ihmeitä.

      Mistäkö tämän tiedän? Siitä tämän tiedän, kun ihmeistä ei ole uutisointia. Jokainen ihme, edes pienen pieni, ylittäisi uutiskynnyksen ympäri maapallon.

      • Mikä on ihme? Se että Seinäjoella on Herraan luottavia ihmisiä.

        Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


      • kauhavanrautaeiruostu

        Se on kyllä IHME että Seinäjoelle yleensä on yhtään uskovaista HELL.srk.n valeihmehihhuloinnin aikana ja jälkeen...


      • kauhavanrautaeiruostu kirjoitti:

        Se on kyllä IHME että Seinäjoelle yleensä on yhtään uskovaista HELL.srk.n valeihmehihhuloinnin aikana ja jälkeen...

        Mutta onhan siellä se komea kirkkokin (Alvar Aalto). Kai siellä uskovia on.

        http://www.seinajoenseurakunta.fi/documents/78941/81978/Lakeuden-Risti-paakuva_M.jpg

        > Lakeuden Risti on Seinäjoen alueseurakunnan pääkirkko. Alvar Aallon suunnittelema kirkko valmistui huhtikuussa 1960.

        Suunnitelmat Seinäjoen uuden kirkon rakentamiseksi aloitettiin jo vuonna 1944. Vuonna 1950 asetettiin rakennustoimikunta ja vuotta myöhemmin julistettiin arkkitehtikilpailu, johon otti osaa 45 arkkitehtiä. Kilpailutoimikunta katsoi, että ehdotus "Lakeuksien risti" oli ylivoimainen ja suositti sitä rakennustyön toteuttamisen pohjaksi. Se osoittautui myöhemmin professori Alvar Aallon ja hänen avustajiensa työksi. <

        http://www.seinajoenseurakunta.fi/lakeuden-risti

        LAPUALTA KAJAHTAA!

        https://www.youtube.com/watch?v=CNPJzPIZAVk


    • helluntaihitleri

      Ennen ylösottoa lurahti kusta sekkaan ja näin syntyi näitä hulluntalaisia.

    • vaasanverieivapise

      Harmi kun Törnävällä ei ole enää lataamoa. Ois lyhyt matka viijä sinne hulluntaihihhulit pehmustettuun koppiin rauhoittumaan.

      • Malta vielä hetki ja rukoile, että heidät temmattaisiin :D

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg


    • On.meitä.moneksi

      Menee se elämä silläkin tavalla, että odottaa kaiken sorttista kivaa tapahtuvaksi. Ihmeet olisivat tosi jänskiä, ja tempaus se vasta jänskä juttu olisikin.

      Hei haloo... Miettikää välillä edes pienen pieni hetki, millaisessa mielikuvitusmaailmassa te elätte. Vai esitättekö vain piruuttanne olevanne noin sekaisin?

    • Pastoripappilainen

      Olkaahan varovaisia tämän seinäjoen pastorin kanssa. Ennenpitkään yrittää keplotella teiltä jotain omaisuutta.... Että tämmösiä uskovia!

    • lsdtl

      Olin Seinäjoella. Näin ihmeitä ja suihinottoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe