Nyt jos koskaan pitäisi tulla lähes automaattisesti kulta. Ja kyllä kulta on aina kulta, ei siitä mihinkään pääse. Mutta onkohan tänä vuonna Leijonilla vähän liiankin kova joukkue amatööriturnaukseen, jossa olisi hyvin voinut antaa näytönpaikan esimerkiksi liigassa ja mestiksessä pelaaville nuorille kavereille? Usain Bolt tuskin kamalasti juhlisi jos voittaisi ala-asteen juoksukilpailut. Ja hieman tuollainen maku tästä on nyt jäämässä suuhun...
Suomen todella kova joukkue 2016
7
184
Vastaukset
- Ennakkomaku
Lähestyt mielestäni ulappaa: MM-kisat ei ole mikään "amatööriturnaus", muuten kuin lähinnä omasta mielestään tietäväisten "Skoda Cup" -änkyttäjien mielestä... Useimmiten erittäin kovatasoinen jääkiekkoturnaus se on, ja niin todennäköisesti lopulta taas tänäkin vuonna - syksyn World Cupista ym. huolimatta.
Suomella on aika nimekäs joukkue, erityisesti ja poikkeuksellisesti hyökkäyksen osalta (sen sijaan ei juurikaan puolustuksen tai maalivahtien osalta!). Mutta kultaa ei näissä karkeloissa ikinä tule "automaattisesti". Päin vastoin, se jää taatusti saavuttamatta, jos aletaan luulla itsestä liikoja ja kuvitella omaa joukkuetta muita kovemmaksi ennen kuin pelejä on pelattu jäällä.
Suomi on takavuosina ja yleensäkin menestynyt MM-kisoissa parhaiten silloin, kun odotukset eivät ole olleet kummoiset (esim. 2011 kulta, 2014 propagandakisojen hopea jne. - molemmat "lätkätietäjien" ennakkoon tuhoon tuomitsemilla "eurohöntsäilijä"-joukkueilla). Ja kääntäen: kovinta ennakkohehkutusta saaneet MM-joukkueet eivät lopulta yleensä ole menestyneet, vaan flopanneet.
Olennaisinta on taas se, että valmennus ja pelaajat yhteistyössä saavat koottua joukkueen tiiviiksi ja taistelevaksi, jolloin myös sen yksilöistä voidaan saada paras (ja vähän yli) irti. Silloin on mahdollisuudet jopa kultaan (ellei tapahdu esim. Valko-Venäjän kaltaista farssia). Muuten ei tule edes mitalia. - suojatiemiehetsentekee
No viimeisistä parista vuodesta oppineena voin sanoa, että kulta on jo maksettu. Ja Suomi ei sitä saa. Se on Venäjän. Seeprat hoitaa homman taas.
- petetetetex
nojoo mutta rikkoipas kanadakin viime vuonna herrasmies koodin että mm kisoihin ei tuotaisi kunnon ammattilais joukkuetta. niin miksi suomi ei saisi? nyt kulta kotiin ja jatkossa voitais mun mielestä taas jatkaa kuten ennenkin ja antaa myös nuorille ja divareissa pelaaville mahdollisuudet
- RauliB
Missä Kuusela?
- Leijonat4Ever
Kiitos laijonat
lai
leijonat!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831469Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671255Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2261235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2031233Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121059Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134946Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 80826
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808