T2016: Jos saisit noin 21.000e lahjakortin

Totuus2016

auton ostoon, mikä seuraavista olisi juuri sinun valintasi?

A) http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/7799571
B) http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/7728200
C) http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7917162

Itse valitsisin vaihtoehdon C, joka olisi luonnollinen jatkumo nykyiselle autolleni. C-sarjan Mersu antaa ulospäin vaikutelman, että auto on ostettu kuljettajan tarpeiden ehdoilla, kriteerien painottuessa sporttiseen ulkonäköön ja ajettavuuteen. Täydellinen valinta nykyaikaiselle ja dynaamiselle sinkkumiehelle. Halutessani voisin käydä naapurikaupungissa ostamassa tuon pois ihan tilisiirrolla, mutta en nyt viitsi niin tehdä.

Mies! Jos et ole vielä ryhtynyt leikkimään kotileikkiä, katso ilmoituksien autoja huolellisesti ja mieti mitä haluat elämältäsi. Valinta on täysin sinun! Kukaan ei pakota hankkimaan juoksunsa juossutta ylipainoista vaimoa, 2,4 lasta, kultaista noutajaa, tylsää autoa ja loputonta rahanmenoa. Heh, kumpikohan tulee muuten kalliimmaksi, vaimo vai DSG-automaattilaatikko?

71

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klfsdjflksd

Mersu olisi muuten ihan kiva mutta tuo väri :D No kaipa mä sen mesen silti ottaisin, kun enhän mä sentään mikään aisuri halua olla.

• Mies3210

Tuo värihän on kyseisen auton paras puoli. Skoda taas on kaamean kaamosharmaa.

• kfsklf
        Mies3210 kirjoitti:

Kuin huulipunan väri.

• että.silleen
        Mies3210 kirjoitti:

Jaa, minä kyllä valitsen käytetyn auton tarpeen mukaan, siis mikä mulle olis käytännöllisempi, en minä väriin niin kiinnitä silloin huomiotani. Jos uuden auton ostoa suunnittelen niin jo käyn väri vaihtoehdot tarkkaan läpi.
        Niin ett taatusti se olisi tuo Skoda, se kun olis mulle sopivin.
        Sorry vaan äijät, veikkaan ett teille Mersu on Mersu.... iän ikuinen!

• Mies3210
        että.silleen kirjoitti:

Jaa, minä kyllä valitsen käytetyn auton tarpeen mukaan, siis mikä mulle olis käytännöllisempi, en minä väriin niin kiinnitä silloin huomiotani. Jos uuden auton ostoa suunnittelen niin jo käyn väri vaihtoehdot tarkkaan läpi.
        Niin ett taatusti se olisi tuo Skoda, se kun olis mulle sopivin.
        Sorry vaan äijät, veikkaan ett teille Mersu on Mersu.... iän ikuinen!

Ei nyt välttämättä niinkään, vaan VW on pannassa sotkujensa ja epärehellisyytensä vuoksi. Lisäksi nuo touraninkopperot ovat epämukavia, meluisia ja kovia ja onneksi en nyt tarvitse niin paljoa käytännöllistä tilaa. Samoin sanoisin B-Mersusta. Jos VW olisi rehti merkki, niin voisin kyllä ottaa Superbin tai Passatin ennen C-Mersua.

• Mies3210

Halveksun autoa erektiolääkkeenä käyttäviä, kuten myös halveksun vanhaa Mersua dynaamisen sporttisena pitäviä, mutta kyllä minäkin noista vaihtoehdoista C:n ottaisin. C se olisi käyttööni sopiva ja mukavahko ja kaksi muuta ovat Volkkareita, joita boikotoin.

• Mä käyttäisin jokerikortin ja ottaisin pari tonnia lisää käteistä lompakosta ja ostaisin tällaisen http://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/7852440

Toi olisi niin ikään luonnollinen jatkumo mun nykyiselle autolle, joka on vähän vanhempi Silverado. Siinä sä olet myös ihan oikeassa että vittuako sitä kotileikkiä kannattaa leikkiä kun pillua saa muutenkin ja jos muija tulee paksuksi niin ainahan sen pennun elatuksen voi sysätä jollekin toiselle.

• Reetta97

Grrr mikä jyystöauto <3

• makeavärikin

vaihtoehto C olisi minun mieleeni

• lenkkityty

skoda on minusta kauneimman näköinen. Tuo mersu on hirveän värinen ja volkkari liian pieni ja outo muotoilu. En autoista hirveästi ymmärrä, mutta ulkonäöllisesti Skoda miellyttää eniten (väri muotoilu)

Ehkä tuo mersu on toiminnallisesti paras ja luotettavin merkki, mutta silti. Ulkonäkö ratkaisee :))

• "luotettavin merkki, mutta silti. Ulkonäkö ratkaisee :))"

=DDD.... ;P

• lenkkityty
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

"luotettavin merkki, mutta silti. Ulkonäkö ratkaisee :))"

=DDD.... ;P

Eikö mersu ole noista tunnetuin ja vanhin merkki? Naiselle kuitenkin merkkaa minkä näköisellä autolla ajaa, enkä pidä tuollaisesta haalean punaisesta, se on halvan näköinen ja jotenkin 80-luvun väri. Tuo skoda olisi itselle vähän liian suuri auto, mutta kuitenkin parhaimman näköinen. Kyllä tuo volkkarikin on ok, mutta jos saa valita.

• lenkkityty kirjoitti:

Eikö mersu ole noista tunnetuin ja vanhin merkki? Naiselle kuitenkin merkkaa minkä näköisellä autolla ajaa, enkä pidä tuollaisesta haalean punaisesta, se on halvan näköinen ja jotenkin 80-luvun väri. Tuo skoda olisi itselle vähän liian suuri auto, mutta kuitenkin parhaimman näköinen. Kyllä tuo volkkarikin on ok, mutta jos saa valita.

Volkswagen on ainakin merkeistä uusin: sen isä on muuan Adolf Hitler, jolla oli visio kansanautosta 1930-luvulla kuten toki paljon muitakin visioita.. Skoda yhtiönä on perustettu Plzenissä 1800-luvun puolivälin tienoilla, mutta autojen valmistus alkanut merkillä vasta 1900-luvun alkuvuosina. Ja toden totta: Mercedes on merkeistä vanhin koska herrat Benz ja Daimler rakensivat hevosettomia vaunuja jo 1880-luvulla.

• lenkkityty kirjoitti:

Kunhan leikittelen kaksoismerkitysten kanssa....sopii palstan aiheisiin, niin hyvin.. ;P

"Naiselle kuitenkin merkkaa minkä näköisellä autolla ajaa, enkä pidä tuollaisesta haalean punaisesta, se on halvan näköinen"

=DDD...ja näämmä tarjoat lisää....joko olet fiksu ja leikissä mukana tai sitten ne muuten vaan sopivat "kuin nenä päähän" muihinkin juttuihin... ;P

• lenkkityty
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

Kunhan leikittelen kaksoismerkitysten kanssa....sopii palstan aiheisiin, niin hyvin.. ;P

"Naiselle kuitenkin merkkaa minkä näköisellä autolla ajaa, enkä pidä tuollaisesta haalean punaisesta, se on halvan näköinen"

=DDD...ja näämmä tarjoat lisää....joko olet fiksu ja leikissä mukana tai sitten ne muuten vaan sopivat "kuin nenä päähän" muihinkin juttuihin... ;P

Tuo Totuus2016 on vaan niin pihalla naisten ajatusmaailmasta, vaikka muuten symppis onkin :):)

• Kun tuo mersukin joka tapauksessa on tuollainen nuhapumppu ja vielä takavetoinen ja volkkari dieseli niin otan skodan, kiitos. Ajelisin varmaan tuollaisella pari vuotta ihan tyytyväisenä.

• Mutta takavetoisuushan juuri on _se_ juttu.

• Marrrnie kirjoitti:

Mutta takavetoisuushan juuri on _se_ juttu.

Mä tiedän sen jutun. Se on se kun nuori maanteiden ritari on kallo halki karusellissa ajelun jälkeen ja bemari rusinana ojan pohjalla sohjoisessa kaarteessa.

• Octavia on tuttu auto, minulla on juuri samanlainen kuin tuossa ekassa linkissä, mutta väri on grafiitinharmaa. Olen ollut autoon kyllä tyytyväinen, sillä tavaratilaan mahtuu mainiosti ison perheemme ostokset ja vanhimman poikani jääkiekkovarusteet. Tarvittaessa myös kultainen noutajamme viihtyy mainiosti Octavian takaluukussa kalterien takana.

DSG-laatikon kanssa on meilläkin ollut ongelmia ja omavastuu oli se 4900e, mutta se on äkkiä kuitattu tuon mainion 1,2 TSI moottorin pienellä kulutuksella ja CO2-päästöihin perustuvalla ajoneuvoverolla.

• Ikis__M

Kun tuo dsg-loota on vain osa ongelmaa niin kuinkas Timppa sen jakoketjun kanssa, onko alkanut rallattamaan?

• Aisuri-Eki

Ihan tarpeeksi me harrastetaan tätä leikkimielistä kilpailua työpaikan kahvihuoneessa mutta pakko on sanoa vielä täälläkin, että kyllä Touranin tavaratila on huomattavasti käytännöllisempi ja isompi kuin Octavian.

Meidän Mortin ja Vertin lätkäkamat, Prisman ostoskassit sekä kultainen noutajamme mahtuvat Touranin tavaratilaan jopa samaan aikaan. Tarvittaessa auton voi rekisteröidä jopa 7-paikkaiseksi jos tulee vaikka perheenlisäystä vielä.

Taisit Timo säästää väärässä paikassa kun menit Octavian ostamaan :) Muutama tonni enemmän lainaa uutta autoa ostaessa ja olisit saanut mitä mainioimman tilaihmeen.

• Ikis__M kirjoitti:

Kun tuo dsg-loota on vain osa ongelmaa niin kuinkas Timppa sen jakoketjun kanssa, onko alkanut rallattamaan?

Ketäs siihen jakoketjuun kuuluikaan: Janica, tytär ja joku muu?

• Aisuri-Jukka

Vaihtoehto A. Se on perin käytännöllinen auto lapsiperheelle ja kuluttaakin niin vähän.

• Kerrankinsamaamieltä

Itse vastaan d) Ford mustang nimellä Eleanor 1967..nam..tai jos ihan pakko uutta ajaa niin e) mustang 320 tai jaguar xe..siis lisärahotuksella:).

• Ikis__M

Mersu on hyvän värinen, manuaalina ja bensakoneellahan sen voisi ottaakin.

• vihatipunen

Kaikki noista on ruman värisiä, en ottaisi mitään.

• että.silleen

Saisit 21tonnin lahjakortin, jolla sais valita jonkun noista kolmesta autosta.
        Siis saisit; etkä sitt huolis mitään niistä! Sinähän äveriäs olet!

• vihatipunen
        että.silleen kirjoitti:

Saisit 21tonnin lahjakortin, jolla sais valita jonkun noista kolmesta autosta.
        Siis saisit; etkä sitt huolis mitään niistä! Sinähän äveriäs olet!

Ei tarvi ottaa niin tosissaan. Yritin vaan esittää "stereotyyppistä naista".

• että.silleen
        vihatipunen kirjoitti:

Ei tarvi ottaa niin tosissaan. Yritin vaan esittää "stereotyyppistä naista".

Ihan tosi,eikö? Menin halpaan! =))

• Tuleeko Octaviaan vakiovarusteena Ålsby-talon laina, pihtaava vaimo ja kitisevät kakarat?

Jos ei, niin sitten otan Mersun, koska ainakin tämä nykyinen Mersuni on vastannut toiveitani.

• älä_hättäile

Tulee tulee, eli sitten otat siis Skodan.

• älä_hättäile kirjoitti:

Tulee tulee, eli sitten otat siis Skodan.

Ilman muuta. Pitäähän sitä ihmisen jollain elämänsä pilata. :-)

• vihatipunen

Mun kaveri pariskunnalla no on "älväri" mutta niillä on kyllä molemmilla Toyotat. Lapsi varmaan kitisee koska on esimurrosiässä. Pihtausta en usko esiintyvän.

• vihatipunen kirjoitti:

Mun kaveri pariskunnalla no on "älväri" mutta niillä on kyllä molemmilla Toyotat. Lapsi varmaan kitisee koska on esimurrosiässä. Pihtausta en usko esiintyvän.

Älvärissä on muita pakettitaloja matalampi huonekorkeus, josta en pidä. Eipä silti, laiskana miehenä olen muutenkin enemmän keskustassa ja kerrostalossa viihtyvä.

Minulla on vissiin olematon hoivavietti. En kertakaikkiaan ymmärrä kavereitani, miten ne jaksaa niiden lastensa kanssa. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka jatkavat parisuhteessa, jossa ei edes yritetä huolehtia kumppanin tarpeista puolin ja toisin. Ihmiset ovat vissiin aika vähään tyytyväisiä.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Älvärissä on muita pakettitaloja matalampi huonekorkeus, josta en pidä. Eipä silti, laiskana miehenä olen muutenkin enemmän keskustassa ja kerrostalossa viihtyvä.

Minulla on vissiin olematon hoivavietti. En kertakaikkiaan ymmärrä kavereitani, miten ne jaksaa niiden lastensa kanssa. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka jatkavat parisuhteessa, jossa ei edes yritetä huolehtia kumppanin tarpeista puolin ja toisin. Ihmiset ovat vissiin aika vähään tyytyväisiä.

Maalle rakennetun älvärin matalan huonekorkeuden luulisi varmaan ärsyttävän lapsiperheitä. Samalla rahalla saisi kuitenkin avaran asunnon kantakaupungista http://www.etuovi.com/kohde/9927221

• vihatipunen
        Ratikkakuski kirjoitti:

En ole koskaan kiinnittänyt huonekorkeuteen huomiota. Mut voi olla, että on tavallista matalammat huoneet. Ainakin niiden ruokapöydän yläpuolella roikkuvaan massiiviseen valaisemeen moni on lyönyt päänsä ja useasti.

• vihatipunen
        scrg kirjoitti:

Maalle rakennetun älvärin matalan huonekorkeuden luulisi varmaan ärsyttävän lapsiperheitä. Samalla rahalla saisi kuitenkin avaran asunnon kantakaupungista http://www.etuovi.com/kohde/9927221

Avara asunto, jeah :D

• Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

"Älvärissä on muita pakettitaloja matalampi huonekorkeus, josta en pidä."

Et varmaan käytännössä huomaisi sitä ollenkaan, ainakaan minä en huomannut kun joskus huvikseni käväisin vilkaisemassa esittelyssä millainen se parjattu älväri on. Oli ihan ok perustaloa tarvitsevalle, hyvinkin voisi semmoisen laittaa jos olisi perheellinen ja osin ihan vain siksi laittaisin että joitakin se varmaan häiritsisi se älvsbyys.

• Ikis__M kirjoitti:

Et varmaan käytännössä huomaisi sitä ollenkaan, ainakaan minä en huomannut kun joskus huvikseni käväisin vilkaisemassa esittelyssä millainen se parjattu älväri on. Oli ihan ok perustaloa tarvitsevalle, hyvinkin voisi semmoisen laittaa jos olisi perheellinen ja osin ihan vain siksi laittaisin että joitakin se varmaan häiritsisi se älvsbyys.

"laittaisin että joitakin se varmaan häiritsisi se älvsbyys... "

Mulla on vähän sama. Olisi jotenkin hienoa käryttää grillimakkaroita naapuruston iloksi, kun ne tietäisi että se käry tulee sen älvärin pihalta. Joitain vituttaisi ja jotkut olisi tyytyväisiä, kun ne voisi olla vähän parempia ihmisiä.

• Ikis__M kirjoitti:

Jos nyt ikinä omakotiasujaksi muuttuisin, en rakennuttaisi puutaloa. Vaan nämähän ovat enemmän makuasioita kuin teknisiin faktoihin perustuvia asioita. Ei sen Octaviankaan ratissa niin suurta eroa ole Mersun rattiin. Kyse on enemmän fiiliksestä.

• Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jos nyt ikinä omakotiasujaksi muuttuisin, en rakennuttaisi puutaloa. Vaan nämähän ovat enemmän makuasioita kuin teknisiin faktoihin perustuvia asioita. Ei sen Octaviankaan ratissa niin suurta eroa ole Mersun rattiin. Kyse on enemmän fiiliksestä.

Minä taas pitäisin puusta kun sen voisi sitten kun minusta aika jättää tuikata vaikka tuleen niin ei jäisi kenellekään taakkaa siitä. Ehkä ihan mieluiten kuitenkin kodikas hirsitalo rannalla ihan vain tuon fiiliksen vuoksi.

• Ikis__M
        scrg kirjoitti:

"laittaisin että joitakin se varmaan häiritsisi se älvsbyys... "

Mulla on vähän sama. Olisi jotenkin hienoa käryttää grillimakkaroita naapuruston iloksi, kun ne tietäisi että se käry tulee sen älvärin pihalta. Joitain vituttaisi ja jotkut olisi tyytyväisiä, kun ne voisi olla vähän parempia ihmisiä.

Juurikin näin, parasta olisi kun naapureissa olisi tiptop -pihaisia, miljoonavelkaisia kivilinnoja. Hankkisin varmaan jonkun koirankin sitten pihaan reuhaamaan, niillä naapureillahan ei sellaisia olisi kun se saattaa kaivella nurtsiin kuoppia.

• Ikis__M kirjoitti:

Juurikin näin, parasta olisi kun naapureissa olisi tiptop -pihaisia, miljoonavelkaisia kivilinnoja. Hankkisin varmaan jonkun koirankin sitten pihaan reuhaamaan, niillä naapureillahan ei sellaisia olisi kun se saattaa kaivella nurtsiin kuoppia.

Sitten vielä pihalle rumin trampoliini ja pomppulinna mitä löytyy: Pomppulinna itselle ja trampoliini koiralle. Tai toisinpäin.

• Ikis__M
        scrg kirjoitti:

Sitten vielä pihalle rumin trampoliini ja pomppulinna mitä löytyy: Pomppulinna itselle ja trampoliini koiralle. Tai toisinpäin.

Jep, nuo olisi hyvä olla :D Pitäisi siihen varmaan nainenkin sitten etsiä, ehkäpä joku ärsyttävän hoikka ukrainalainen tai sitten aasialainen nainen olisi hyvä valinta.

• Ikis__M kirjoitti:

Minä taas pitäisin puusta kun sen voisi sitten kun minusta aika jättää tuikata vaikka tuleen niin ei jäisi kenellekään taakkaa siitä. Ehkä ihan mieluiten kuitenkin kodikas hirsitalo rannalla ihan vain tuon fiiliksen vuoksi.

Kuulostaa minusta ihan kesämökiltä ja siinä roolissa hirsi on toki vailla vertaa.

• Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kuulostaa minusta ihan kesämökiltä ja siinä roolissa hirsi on toki vailla vertaa.

semmoinen se suunnilleen saisi olla, yhdistetty sekä kesä että talvimökki, eikä tarvitsi olla kovin suuri jos itsekseen asuu, sitten jos siinä muitakin ei haittaisi jos riittävästi neliöitä. Keskustaan tietysti ei saisi olla kovin pitkä matka, max. 20km.

• Ikis__M kirjoitti:

semmoinen se suunnilleen saisi olla, yhdistetty sekä kesä että talvimökki, eikä tarvitsi olla kovin suuri jos itsekseen asuu, sitten jos siinä muitakin ei haittaisi jos riittävästi neliöitä. Keskustaan tietysti ei saisi olla kovin pitkä matka, max. 20km.

20 kilometriä on 18 kilometriä liikaa.

• Ratikkakuski kirjoitti:

20 kilometriä on 18 kilometriä liikaa.

Asutko tosiaan noin lähellä keskustaa ja vielä Helsingissä? Ainakin vuokrasi tai asuntosi hinta mahtaa olla melko kallis, jos asut noin ydinkeskustan tuntumassa.

En vaan ole itse koskaan pitänyt keskustan lähellä asumista mitenkään erityisen tärkeänä, sillä usein just lähiöistä löytää isomman kämpän edullisemmin, kun mitä yksiön keskustan läheltä. Itse taas arvostan asunnoissa eniten juurikin tilaa ja huoneiden kokoa, että voi hankkia paljon kaikea tavaraa.

• KurppienYstävä
    • SoliterniuM1977

Ajaisin ensin ajokortin ja sit kattosin jonkun halvan ja hyvän käytetyn auton.

• atännä

Ei kelpaisi automaatti. Eikä noista muutenkaan mikään. Kävisin ostamassa pikkuruokaisen uuden Fordin.

• atännä

Äh, en upouutta, vaan vähän käytetyn, mulle uuden.

• Hyvä ja mielenkiintoinen keskustelunavaus sulta peris, joten tämän vuoksi vaivauduin tulemaan palstalle. Varmasti ihan hyviä autoja kaikki, mutta jos noista pitäisi valita, niin ehkä itse kuitenkin ostaisin noista autoista sen legendaarisen Skoda Octavian:)

Tosin itse kyllä ostaisin mieluummin sen Dodge Ramin tai Chevy Silveradon, jos autolle olisi tarvetta. Bicky Royal on siis tehnyt hyvän autovalinnan:)) Vaikka ei kai se Timpan tai Ekin valintakaan ole yhtään sen huonompi, kun ottaa huomioon sen, että heillä on kuitenkin autolle erilaiset tarpeet, kun vaikka Bicky Royal-miehellä:)))

Jotenkin tämä sun keskustelu vaikutti vaan hieman siltä, että ihan kun sä olisit ikään kuin yrittänyt puhua miehille siinä "järkeä" sen suhteen, että onko se perhe-elämä sittenkään välttämättä niin tavoittelemisen arvoista. Vielä kun mainitsit siinä sitä, että kuinka tollainen kallis ja tyylikäs auto on just sopiva sinkkumiehelle ja muistutit siitä, että kuinka sä voisit koska tahansa ostaa sellaisen halutessasi. Osasinko nyt tulkita sua oikein??

Tosin varmaan Timppa tai Eki eivät pystyisi tai voisi ostaa mitään läheskään noin kallista ilman vaimonsa lupaa:) Vielä kun heillä on perheellisinä miehinä lapset elätettävänä ja kaikki muut menot siihen päälle:))

• Joo ihan oikeaan osuit. Kirjoitukseni tarkoitus oli avata miesten silmät sille, että keskinkertaisuus ei ole tavoittelemisen arvoista. Joko ollaan ihan rehdisti ätmejä tai sitten yritetään nuoria kauniita naisia jos vaikka tärppäisi, mutta kolmikymppisen "lapsellisen" naisen kanssa on turha mennä naimisiin. Tai joko kuljetaan pyörällä ja julkisilla, tai sitten Mersulla, mutta turha jotain Skoda Octaviaa on hankkia. Käytin esimerkkinä autoja, sillä ne ovat mun kiinnostuksen kohde ja eräs tärkeimmistä asioista elämässäni ja oman imagoni rakentamisessa. Onhan sullakin se obsessio hyvälaatuiseen tukkaan ja riittävän tilavaan asuntoon ja sä määrittelet itsesi niiden kautta, mikä on ihan ok, jos ja kun ne ovat sulle tärkeitä asioita.

Tuo kun mainitsin, että voisin halutessani käydä ostamassa tuon punaisen Mersun, oli vain sellainen heitto. Ihan saman huomioarvon saa vanhemmalla ja halvemmalla Mersulla kunhan se on hyväkuntoinen yksilö, kuten omani. Raha tuo mulle turvallisuutta ja joskus ne perintöverotkin tulee ajankohtaiseksi, joten en tosissani lähtisi tuollaista ostamaan. Lisäksi on mukavaa kun rahaa riittää muuhunkin mukavaan, ettei kaikki ole kiinni autossa jonka arvo laskee koko ajan.

• Hämärän_rajoilta

Sen, jossa laskisin olevan pienimmät verot, vakuutusmaksut ja käyttö- ja huoltokustannukset. Kun tililläni on kuusi euroa rahaa ja kukkarossa ehkä neljä lisää, olen oikeutettu työmarkkinatukeen vasta heinäkuun alusta alkaen (jos silloinkaan) ja mitään muita tuloja ei ole, en välttämättä juuri nyt heittäytyisi kovin pröystäileväksi, vaikka ilmaiseksi hienommankin ajopelin voisin saada.

• atännä

Juu, noin minäkin ajattelen noiden romujen kanssa :)
        Autot eivät ole minulle muuta kuin työkaluja, pl museo- ja muut harrastusautot sekä tietysti Ristimaan rekat <3. Ihan sama, miltä joku romu näyttää, kunhan se toimii mulla käyttötarkoituksessaan kustannustehokkasti. Autojaan kiillottavat ja niillä prassailevat ihmiset eivät ehkä ole ihan samalla aaltopituudella mun arvojeni kanssa.

• että.silleen

Voi hyvät hyssykät..."vaikka ilmaiseksi hienommankin ajopelin voisin saada"
        Ei sitt tullut mieleen rationalisoida se lahja auto muotoon josta sulle olis jotain etua muutamaksi kuukaudeksi... jäisihän siitä käteistä vielä elämiseen sijoitetun summan jälkeenkin...halvemman käytetyn kulkuneuvon hankintaan jos on tarvetta.
        Äitikö sulla taloutta pyörittää? Vaikutat nyt apaattiselta... tossa tilaanteessa (jos se on tosi) hakeudu toisten ihmisten seuraan. Kohentaa jonkin verran mielialaa keskustella vaikka muuttolinnuista tai voikukkasten haitallisuudesta nurmikolla.
        Juttelet ihan mistä tahansa... kunhan juttelet jonkun ihmisen kanssa ja ota yhteyttä siihen sossuun heti maannantaina!
        Tai jos sulla on onnea ja tunnet tuon ätännän niin sinne juttusille... tolla muijalla on asennetta ja sisua... potkia vaikka sua persuksille, vauhtia elämään.

Sulla piti olla tulossa töitä... miten niiden hommien on oikein käynyt...?

• Hämärän_rajoilta
        että.silleen kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät..."vaikka ilmaiseksi hienommankin ajopelin voisin saada"
        Ei sitt tullut mieleen rationalisoida se lahja auto muotoon josta sulle olis jotain etua muutamaksi kuukaudeksi... jäisihän siitä käteistä vielä elämiseen sijoitetun summan jälkeenkin...halvemman käytetyn kulkuneuvon hankintaan jos on tarvetta.
        Äitikö sulla taloutta pyörittää? Vaikutat nyt apaattiselta... tossa tilaanteessa (jos se on tosi) hakeudu toisten ihmisten seuraan. Kohentaa jonkin verran mielialaa keskustella vaikka muuttolinnuista tai voikukkasten haitallisuudesta nurmikolla.
        Juttelet ihan mistä tahansa... kunhan juttelet jonkun ihmisen kanssa ja ota yhteyttä siihen sossuun heti maannantaina!
        Tai jos sulla on onnea ja tunnet tuon ätännän niin sinne juttusille... tolla muijalla on asennetta ja sisua... potkia vaikka sua persuksille, vauhtia elämään.

Sulla piti olla tulossa töitä... miten niiden hommien on oikein käynyt...?

No siis, näissä "minkä ottaisit ilmaiseksi" -mielikuvitusleikeissä on mielestäni ääneen lausumattomana oletuksena, että valintaa ei tehdä sen perusteella, mikä muuttuu kalleimmalla tai helpoiten käteiseksi heti tai viimeistään huomenna. Käytännössä tietenkin tekisin valinnan nyt ja aina muulloinkin juuri noin, sillä en koe tarvetta vaihtaa yli 20 vuotta vanhaa ranskalaista autonräppänääni uudempaan, kunhan se vain menee katsastuksesta läpi ilman isompia remontteja.

Pari soittokeikkaa piti olla kesäksi luvassa, mutta eipä niistäkään ole enää kuulunut. Henkilön, joka minua pyysi, piti lähettää biisilistaa ja nuotteja minulle, mutta ilmeisesti tyyppi, jota minun olisi pitänyt tuurata, on palannut kuvioihin.

Taloudellinen tilanteeni taas on surkea siksikin, että 1600 euroa viime vuoden puolella tehdyistä töistä on yhä saamatta. Tuolla olisin jotenkin selvinnyt omista kuluistani työmarkkinatuen alkuun asti ja maksamaan äidilleni vähän vuokraakin, mutta kuten Carola bondeili suomeksi joskus, ei aina käy niin kuin haaveillaan.

Tekemistä onneksi on piisannut, ja sillä on voinut kompensoida kukkaron ja elämän tyhjyyttä. Tässä on juuri tehty pitkä viikonloppu äidin mökin uutta terassia valmiiksi, joka jäi viime loppukesästä kesken isän kuoleman vuoksi. Rakentelu, nikkarointi ja kaikenlainen muu paikkojen kuntoon laitteleminen antaa olemiselle rytmiä ja merkitystä, ja kyllähän tässä tulee sukulaisiakin nähtyä.

Sossusta rahan saaminen tuskin onnistuu siksi, että virallisesti olen vähän aikaa sitten saanut muutaman tonnin perintöä isältäni. Perintöä ei vain vielä ole jaettu, sillä isän vanha kakkosauto on vielä myymättä eikä kukaan meistä perillisistä halua sitä (liian kallis pitää, jotta omaani siihen vaihtaisin).

• että.silleen
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

No siis, näissä "minkä ottaisit ilmaiseksi" -mielikuvitusleikeissä on mielestäni ääneen lausumattomana oletuksena, että valintaa ei tehdä sen perusteella, mikä muuttuu kalleimmalla tai helpoiten käteiseksi heti tai viimeistään huomenna. Käytännössä tietenkin tekisin valinnan nyt ja aina muulloinkin juuri noin, sillä en koe tarvetta vaihtaa yli 20 vuotta vanhaa ranskalaista autonräppänääni uudempaan, kunhan se vain menee katsastuksesta läpi ilman isompia remontteja.

Pari soittokeikkaa piti olla kesäksi luvassa, mutta eipä niistäkään ole enää kuulunut. Henkilön, joka minua pyysi, piti lähettää biisilistaa ja nuotteja minulle, mutta ilmeisesti tyyppi, jota minun olisi pitänyt tuurata, on palannut kuvioihin.

Taloudellinen tilanteeni taas on surkea siksikin, että 1600 euroa viime vuoden puolella tehdyistä töistä on yhä saamatta. Tuolla olisin jotenkin selvinnyt omista kuluistani työmarkkinatuen alkuun asti ja maksamaan äidilleni vähän vuokraakin, mutta kuten Carola bondeili suomeksi joskus, ei aina käy niin kuin haaveillaan.

Tekemistä onneksi on piisannut, ja sillä on voinut kompensoida kukkaron ja elämän tyhjyyttä. Tässä on juuri tehty pitkä viikonloppu äidin mökin uutta terassia valmiiksi, joka jäi viime loppukesästä kesken isän kuoleman vuoksi. Rakentelu, nikkarointi ja kaikenlainen muu paikkojen kuntoon laitteleminen antaa olemiselle rytmiä ja merkitystä, ja kyllähän tässä tulee sukulaisiakin nähtyä.

Sossusta rahan saaminen tuskin onnistuu siksi, että virallisesti olen vähän aikaa sitten saanut muutaman tonnin perintöä isältäni. Perintöä ei vain vielä ole jaettu, sillä isän vanha kakkosauto on vielä myymättä eikä kukaan meistä perillisistä halua sitä (liian kallis pitää, jotta omaani siihen vaihtaisin).

"No siis, näissä "minkä ottaisit ilmaiseksi" -mielikuvitusleikeissä on mielestäni ääneen lausumattomana oletuksena, että valintaa ei tehdä sen perusteella, mikä muuttuu kalleimmalla tai helpoiten käteiseksi heti tai viimeistään huomenna."

-Just, sorry en tunne leikinne sääntöjä, joten realisoin jo ajatuksen taholla sen samantien, kuten tekisin todellisuudessakin... tilanteessa jossa tarvitsen käteistä.

Auto on käyttöesine joka tarpeen vaatiessa realisoidaan... ja olen tehnyt myös käytännössä niin. Viisasta tai ei, tarvitsin paljon muuta kipeämmin kuin autoa jonka seuraavaa vakutusmaksua en olisi edes kyennyt maksamaan.

Valitettavasti olin saanut sen lahjaksi ja lahjan antaja ei käsittänyt mun ajattelutapaani... siitähän syntyi hirveä haloo; selvästä asiasta... en ymmärrä. Rekisteri otteessa oli nimeni. Vakuutuspapereissa oli minun nimeni. Minä myin omaa omaisuuttani, vaikkakin lahjaksi saatua, muuta mulla ei ollut, vaatteideni lisäksi ja eläminen maksaa...varsinkin vuokralla ollessa.

Eiköhän talkkarin/timpurin hommat käy vuokrasta... ja perunan ett juuresten viljely onnistu sultakin omakotitalossa? Äidilläsikin on seuraa ja apua sinusta, olette toistenne tukena ja apuna... ainakin pahimman ajan.
        Aina lopulta jotain löytyy apu ... älä lannistu... tarjoudu pikku remppoihin, klapin hakkuisiin, pihan siivouksiin... saunoihin uudet lauteet ja kaiteet. Kaupan seinään klappu aputyövoimasta...korvaus tehdystä työstä vaikka tavarana.

Sitä kutsutaan vaihtokaupaksi: säkillisestä perunia, josta voit viedä vadillisen perunan kuoria verottajalle... siis heidän osuutensa, Nordean laskuopin mukaan...käsittääkseni!
        Jos ihminen elättää itsensä ilman vakituista työtä ja ilman yhteiskunnan tukea:... ei voi rikokseksi lukea vanhusten avustamista kotonaan asumiseen pienellä korvausksella.
        (josta on sanallisesti sovittu etukäteen: mitä se on saataisi/on saattanut, olla!)

• darkkiksella.sentään.9e

Työtön peräkammarinpoika poikuus tallella ja tilillä kuusi euroa rahaa. Tämä tyyppi on oikeasti sellainen miksi Darkfear kuvataan vitsillä!

• Hämärän_rajoilta

Päätin juuri hetki sitten, etten koskaan hanki itselleni yhtäkään 2000-luvun puolella tehtyä autoa, vaikka siihen joskus varallisuuden puolesta mahdollisuus tulisikin.

Yritin nimittäin vaihtaa yrityksen nimissä olevaan vuosimallin 2009 autoon polttimon. Seurasin ohjekirjaa tarkasti ja aloin vääntää takalevyn lukitsevaa muoviosaa auki varovaisesti — jolloin se murtui poikki vain kolmesta kohdasta samaan aikaan (tiedä millaiseen atomitason annihilaatioon suurempi voimankäyttö olisikaan johtanut). Nyt kun tästä lukitusmekanismista oli päästy eroon lopullisesti, levyn saattoikin irrottaa painamalla kevyesti kahta muoviliuskaa, jotka tietysti molemmat murtuivat juuresta. Kun kaikki esteet oli nyt saatu hajotettua tieltä pois, jäljelle jäi enää sen toteaminen, ettei irtonainen takakansilevy sovi mitenkään tulemaan pois eikä polttimoihin näin ollen pääse käsiksi, ellei autosta pura pois puolta moottoria.

Tässä vaiheessa lopetin yrittämisen ja päästin höyryä ulos potkimalla pihavaahteran runkoon muutaman kerran niin kovaa, että ehdin jo säikähtää, hajotinko suutuspäissäni itseänikin. Hetken päästä selvisi, ettei jalkaterästä ollut murtunut luita, mutta kivun määrä oli juuri sopiva lieventämään raivoa ja rankaisemaan tunaroinnistani ja siitä, että tulin itse edes yrittäneeksi mitään.

Mutta on se saatana, minkälaisia nuo nykyaikaiset autot ovat. Muoviosat hapertuvat muutamassa vuodessa eikä mitään pysty tekemään itse eikä helposti. Kun vertaan tuota oman 21 vuotta vanhan autoni polttimon vaihtoon, johon meni Bilteman parkkipaikalla kaksi minuuttia ilman mitään työkaluja (eivätkä muoviosat taatusti halkea tai katkea), en yhtään haikaile uudemman auton perään.

• ex-palstalainen

Jos tuon lahjakortin saa käyttää vain noihin 3:n vaihtoehtoon niin jää käyttämättä kyllä. Ei kiitos kaikkiin, kun kaikki oli huonoja autoja...

• mies__86

Itse olen jo vuosikaudet haaveillut mustasta bemarista. En tiedä lasketaanko se tällä palstalla ns. jännäautoksi mutta mitäpä väliä sillä on kunhan itse tykkään siitä. Tuo VW Touran ei kieltämättä paljoa houkuttele ja tuota Skoda Octaviaa en edes pysty enää näiden kaikkien palstalla kerrottujen aisurijuttujen jäljiltä ottamaan vakavasti vaan todennäköisesti repeilisin vähän väliä auton ratissa ja aiheuttaisin liikenneonnettomuuksia siinä sivussa.

Tuo Mersu on kyllä ihan tyylikäs että senkin voisin ihan hyvin kelpuuttaa... joka tapauksessa niin en usko että tulen perhettä hankkimaan vielä vuosikausiin, niin en tiedä onko sillä kauheasti väliä minkälaisen auton valitsisin.

• Harmi juttu vaan hyvän auton kannalta, kun Skoda Octavia saanut tollaisen kyseenalaisen kunnian tällä palstalla:))

Pakko kyllä myöntää, että itselläkin ollut usein pokassa pitelemistä tai ainakin tullut heti muutamat palstan henkilöt mieleen, kun on nähnyt kaupungilla tai liikenteessä Skoda Octavian, Dodge Ramin tai Chevy Silveradon:))

Kerran tossa jo kerroinkin perikselle siitä, miten mun kerrostalossa näkyy myös eräällä lapsiperhellä olevan autona juurikin Skoda Octavia:)))

• 21keurolla.uusi.auto

Mulla on nyt pari kk vanha Kia Rio joten auton osto ei ole nyt ajankohtainen mutta jos saisin 21.000e lahjakortin mikä olisi käytettävä autoon, laittaisin myös Kian vaihdossa ja ottaisin uuden Mazda 6 Sedan 2,0 (145) SKYACTIV-G Active 6MT 4ov SK1, hinta 26 773.4 €, lisävarusteineen (metalliväri, 2renkaat, moottorin- ja sisätilanlämmittimet, ehkä vetokoukkukin) hinta kipuaisi varmaan lähelle 30.000e. Mielestäni markkinoiden parhaan näköinen iso, linjakas porrasperä.
      Käytettyyn autoon en mielelläni tuollaista summaa käyttäisi kun kerran tuolla rahalla saa jo uusiakin. Käytettyyn autoon en haluaisi käyttää edes kymmentä tonnia.

• pihtarihuora

ei löytynyt mieleistä näistä ,vaatimuksena olisi bensakäyttöisyys,takaveto ja manuaalivaihteisto.muutenkin itku tulisi jos autoon pitäisi tuollainen summa käyttää,mutta jos nyt sen lahjakortin saisin ja nämä olisi ainoat vaihtoehdot ottaisin mersun,pistäisin sen myyntiin ja ostaisin muutamalla tonnilla toyotan.loput rahat pistäisin säästöön,niiden ansiosta voisin taas aikaistaa eläkkeelle jäämistä ainakin parilla vuodella.

• HalvinOnParas

Paras atm auto on Lada. Eihän sinulla edes ole mitään mainetta mitä menettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8139
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6228
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4721
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3224
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2705
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      43
      2661
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2522
    Aihe