Jeesus perkeleen kiusattavana

kiusattuna.oli

Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa, ja perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä, mutta kun ne olivat päättyneet, tuli hänen nälkä.
Niin perkele sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi".
Jeesus vastasi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä'."

Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon. Jos sinä siis kumarrut minun eteeni, niin tämä kaikki on oleva sinun."

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas;
10. sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.

Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin. Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä. Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:
"Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta". Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt. Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".

Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
Niin hän sanoi heille: "Kaiketi aiotte sanoa minulle tämän sananlaskun: 'Parantaja, paranna itsesi'; 'tee täälläkin, kotikaupungissasi, niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa'."
Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.
Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan, eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan.
Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen." Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagoogassa, tulivat kiukkua täyteen ja nousivat ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja veivät hänet sen vuoren jyrkänteelle asti, jolle heidän kaupunkinsa oli rakennettu, syöstäkseen hänet alas.

Mutta hän lähti pois käyden heidän keskitsensä.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.4.html

21

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällaiset täysin tarpeettomat raamatunvyörytyspostaukset pitäisi poistaa massapostauksina.

      • pääset.muualle

        Ne eivät ole tarpeettomia, joten puhu mieluummin asiaa tässä paikassa, tai mene muualle.


      • pääset.muualle kirjoitti:

        Ne eivät ole tarpeettomia, joten puhu mieluummin asiaa tässä paikassa, tai mene muualle.

        Tämä on keskustelupalsta. Päättömät raamatunvyöryttämiset eivät tarjoa minkäänlaista panosta keskusteluun. Ei kukaan edes lue niitä.


      • pitää-se-ker-toa
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta. Päättömät raamatunvyöryttämiset eivät tarjoa minkäänlaista panosta keskusteluun. Ei kukaan edes lue niitä.

        Mutta kun niissä on asiaa, sen takia ne siellä lukevat, eikä kaikki ihmiset saa niitä tietää jos joku ei kirjoita ja näytä asioita tässä paikassa. Kannattaa ajatella myös muita kuin omaa itseään.


    • MitäsJosSittenkin

      Kyllä sitä jos 40 päivää on nälissään autiomaassa, alkaa hourailee että kivet ovat leipiä ja ruveta tekemään mieli hypätä jyrkänteeltä. Siinä vaiheessa kun Jeedus oli nälissään ja hourailessaan kivunnut sinne kalliolle, niin johan tämä maailman kuningas. Mutta onneks sitten tuli näitä Qumranilaisia valon lapsia ja ruokkivat Jeesuksen joka virrottuaan sitten tuumas ettei hänestä ole essealaiseksi kuten opettajastaan askeetikko Johannes kastajasta.

      • oikeaa-elämää

        Kokeile ensin paastota se aika, ja tule sitten vasta kertomaan, miten paljon aloit muka hourailla.


      • MitäJosSittenkin
        oikeaa-elämää kirjoitti:

        Kokeile ensin paastota se aika, ja tule sitten vasta kertomaan, miten paljon aloit muka hourailla.

        40 päivääja 40 yötä pelkällä vedellä ja juuresmehulla eläen, saa kyllä jo kokeilematta ymmärtämään että nälkäisenä alkaa hourailemaan ja näkemään harhoja, ihminen muutenkan ei kestä pitkään syömättä, suunilleen kuukauden jos on hyväkuntoinen.


      • tanslatori

        Taas tuo törkeä käänöskukkanen , alkuteksteissä ei tunneta perkelettä.


    • Joten-sana-elää

      Ja Jeesus tuli erämaasta täynnä Pyhää Henkeä, mutta sitten tuli room.katoliset ja luterilaiset niin eurooppa tuli pilkkaaja juppoja täyteen.

      Koska juuri kukaan ei lue Raamatun sanaa kodissaan, niin on ihan paikakallaan tuoda se kaikkien luettavaksi netissä.

      Näyttää vain olevan niin kun siat niitä lukevat niin he eivät sitä myöskään ymmärrä.

      Jeesus muuten sanoi suunnilleen näin. "Älkää heittäkö helmiä sikojen eteen etteivät he kääntyisi ja raatelisi teitä".

      Ja Sanoi Jeesus myös näin "pesty sika rypee rapakossa". Että ei sikoja kannatakaan pestä.
      Kun Jeesus kohtasi kerasaretilaisen miehen, niin miehessä olevat pahathenget pyysivät ettei Jeesus ajaisi heitä (syvyyteen) vaan sallisi heidän mennä sikoihin ja kun Jeesus salli niin tapahtua niin 2000 sikaa hukkui kenesaretin veteen.
      Mies vapautui riivauksistaan, mutta siat hukkuivat!

      • Vaikalainen

        Kenesaretti oli täynnä haisevia sianraatoja, se oli ympäristökatastrofi.


    • Jobinpostia

      Luuk.4:5. Biblia. Ja perkele vei hänet korkialle vuorelle ja osoitti hänelle kaikki maan piirin valtakunnat silmänräpäyksellä. Ennen muinoi maanpiiri kuvasi sitä litteää aluetta, jolla maata oli, toisin sanoen litteää maanmuotoa. Wikipedia: Maanpiiri.

      • ja-milloin

        Ja mihin aikaan luulo sijoittuu?


      • mätä-on-mätää
        ja-milloin kirjoitti:

        Ja mihin aikaan luulo sijoittuu?

        Luulojen kirjaa lukevat eivät lue raamatun sanaa, vaan he luulevat tietävänsä mitä mikin sananpaikka tarkoittaa.

        Kirjoitettu on:
        Sl 14:30 Sävyisä sydän on ruumiin elämä, mutta luulevaisuus on mätä luissa.


      • NiinTahiNäin2

        Nykyään maanpiirin raja tunnetaan horisonttina ja silloista litteää maailmankuvaa ukutsuttiin jossainvaiheessa horisonttaaliksi. Mutta onhan se Saatanalle helppoa kun nousee vuorenhuipulle osoittelemaan että tuossa suunssa on Rooma, tuossa Parthia, tuossa Nabatea, tuossa Sarmatia, tuossa Nubia, ja tuossa suunnassa Libya.


    • faktoja.välillä

      Aloituksen tarina pelkkää legendaa, taikauskoisen ajan hörhöjen keksimää satua. Mitään yliluonnollista ei ole tapahtunut eikä tapahdu nykyisinkään muualla kuin päihteitten tai mielenterveyspotilaitten sairaissa näyissä.

      • lue-sa-naa

        Koitappa puhdistaa ajatuksesi vaikka rivouksista, tai kirosanoista. tiedän että et kykene.

        Tee testi rukoile Isä Meidän rukous ilman omatunnon syytöksiä,jos et siihen kykene niin sinun on tehtävä parannus.


    • ne-hengellä-kuoletetaan

      Lk 11->"Mutta kun fariseus näki, ettei hän (Jeesus) peseytynyt ennen ateriaa, ihmetteli hän(Fariseus).

      Silloin Herra (Jeesus) sanoi hänelle: "Kyllä te, (luterilaiset ja akateemisesti koulutetut ateistit), fariseukset, puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta (ajatuksenne) sisäpuoli teissä on täynnä ryöstöä ja pahuutta.

      Te mielettömät, eikö se, joka on tehnyt ulkopuolen, ole tehnyt sisäpuoltakin?

      Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

      1Moos. 6:5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
      1Moos. 8:21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.
      Matt. 15:16-20 "Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?

      Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

      Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

      Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

    • henkipiinaa

      Jeesuksella oli skitsofrenia, tämä todistaa sen.

    • Jeesus-vikauhrini-

      Jes 53->" Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
      Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
      Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
      Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaama, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

      Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

      Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

      Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

    • tarinanopetus

      Ei pidä olla Jeesus perkeleen kiusattavana.

      • Jeesus-ei-salli-valhetta

        Matteuksen evankeliumi: 4->"Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan per ke leen kiusattavaksi.
        Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.

        Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."

        Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

        Silloin per ke le otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"

        Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"

        Taas per ke le otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."

        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saa-ta-na; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"

        Silloin per-ke-le jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      2204
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      129
      2166
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1413
    4. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      80
      1398
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1327
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      92
      1142
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1053
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      1013
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      58
      1004
    Aihe