Wetteri Oulu, anteeksi että haluan ostaa auton

enLestaa

Onko tämä vain minun tuuriani, vai oletteko muut havainneet vastaavaa Oulun Wetterillä: asiakkaan sähköpostitiedusteluihin ei vastata millään tavalla.

Otin yhteyttä syksyllä suoraan erääseen autokauppiaaseen heillä. Minkäänlaista vastausta ei kuulunut, joten lähetin Wetterin yleiseen sähköpostiosoitteeseen saman viestin, eikä edelleenkään mitään.

Takuukorjauksessa käytin autoani aikanaan siellä kerran, korjauksen aikana autoon oli ilmestynyt 90 km ajoa, ja tankki oli lähes tyhjä. En asiasta välittänyt meteliä edes nostaa. Mutta nyt tämä uusi kokemus heidän myyntipuolen ylimielisyydestä saa sanattomaksi.

Kuuluisiko olla keskustan vaiko rauhan sanan jäsen, jotta asiakas Wetterilä noteerattaisiin?

44

1294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emmäämittäänossaa

      Kokeileppa ottaa puhelin käteen ja soita. Onhan se kamalaa, jos oot jo syksyllä morsettanu ja savumerkkejä laittanut, mutta mitään ei ole tapahtunu.... Tuossa ajassa on moni joutunu hautaan ja moni on saannu ostettua auton ja asunnonki. Mikäs siis sulla nyt mättää?

      • lessissairaus

        Kiitos lesta vastauksesta, minulla on kyllä oikein hyvät syyni olla sinne soittamatta.
        Sähköpostiosoitteet on firman kotisivulla varmaankin siksi, että niitä käytettäisiin. Eikö?
        Osasivat toki muualla sähköpostiinkin vastata, ja autokin on jo tilattu.


      • Emmäämittäänossaa
        lessissairaus kirjoitti:

        Kiitos lesta vastauksesta, minulla on kyllä oikein hyvät syyni olla sinne soittamatta.
        Sähköpostiosoitteet on firman kotisivulla varmaankin siksi, että niitä käytettäisiin. Eikö?
        Osasivat toki muualla sähköpostiinkin vastata, ja autokin on jo tilattu.

        No enpäs ole minkään sortin uskovainen, enkä tiedä wetterinkään henkilökunnasta, kun en ole siellä töissäkään, mutta jos mulla on tarve saada jotain kauppoja aikaiseksi niin otan puhelimen käteen ja soitan. Mikään maailmassa ei ole turhempaa, kuin itkeä yli puolivuotta vanhojen savumerkkien perään vielä täällä. Itse kerrot, että sinulla on syysi olla heille soittamatta, niin ehkä heillä on omat syynsä olla vastaamatta sinun viesteihisi...?


      • tewe

        Alkuperäinen viesti kaiketi viittasikin siihen, että Wetterillä on joku syy olla vastaamatta asiakkaan kyselyyn. Autokaupathan ovat tunnetusti aina asiakkaansa valinneet - milloin vaatetuksen, milloin sukupuolen perusteella.

        On myös mahdollista, että Wetterillä on töissä väkeä, joilta onnistuu vain puhelimeen puhuminen, ja jotka eivät sähköposteja osaa vielä käyttää. Kilometritehtaalle vaan tuollainen porukka, ja tilalle motivoitunutta väkeä vaikkapa mamuista, jos omasta takaa ei löydy :)

        Mikäli firman kotisivuilla on yhteystietona annettu sähköpostiosoite, se lienee tarkoitettu käytettäväksi.


      • enlestaaedelleenkään
        Emmäämittäänossaa kirjoitti:

        No enpäs ole minkään sortin uskovainen, enkä tiedä wetterinkään henkilökunnasta, kun en ole siellä töissäkään, mutta jos mulla on tarve saada jotain kauppoja aikaiseksi niin otan puhelimen käteen ja soitan. Mikään maailmassa ei ole turhempaa, kuin itkeä yli puolivuotta vanhojen savumerkkien perään vielä täällä. Itse kerrot, että sinulla on syysi olla heille soittamatta, niin ehkä heillä on omat syynsä olla vastaamatta sinun viesteihisi...?

        Eiköhän tämänkin keskustelupalstan tarkoitus ole juuri se, että tällaiset jutut tuodaan esille? Toivottavasti nyt joku muu autoa tarvitseva ei haaskaa aikaansa Wetterin kaltaisen autoliikkeen kanssa, vaan ostaa autonsa muualta.

        Wetteri haluaa asiakkaansa valita, se on selvä. Minulle he eivät halunneet autoa myydä, eivätkä edes neuvotella asiasta. Minä puolestani pidän huolen siitä, että meidän firmaan ei tule yhtään autoa heiltä, ja teen myös parhaani että tuttavani ostavat autonsa muualta. Yksi Land Rover -kauppa heiltä on jo mennyt sivu suun, hehe :D


      • rapsakkakakka
        enlestaaedelleenkään kirjoitti:

        Eiköhän tämänkin keskustelupalstan tarkoitus ole juuri se, että tällaiset jutut tuodaan esille? Toivottavasti nyt joku muu autoa tarvitseva ei haaskaa aikaansa Wetterin kaltaisen autoliikkeen kanssa, vaan ostaa autonsa muualta.

        Wetteri haluaa asiakkaansa valita, se on selvä. Minulle he eivät halunneet autoa myydä, eivätkä edes neuvotella asiasta. Minä puolestani pidän huolen siitä, että meidän firmaan ei tule yhtään autoa heiltä, ja teen myös parhaani että tuttavani ostavat autonsa muualta. Yksi Land Rover -kauppa heiltä on jo mennyt sivu suun, hehe :D

        "Minulle he eivät halunneet autoa myydä, eivätkä edes neuvotella asiasta. Minä puolestani pidän huolen siitä, että meidän firmaan ei tule yhtään autoa heiltä, ja teen myös parhaani että tuttavani ostavat autonsa muualta."

        ...kertoilee MIELENSÄPAHOITTAJA, sanan varsinaisessa merkityksessään.
        Kyllä jokainen autoliike haluaa valita ja valitseekin asiakkaat kenelle myy tai ei myy. Ilmeisesti sinun kanssasi aiemmat kokemukset ovat olleet niin harmillisia ja olet vaikea ihmisenä ja kauppakumppanina, ettei tosiaankaan ole heidän intresseissään sinun kanssasi alkaa enää koskaan kaupantekoon. Todennäköisesti ystäväpiirisi on samankaltaista, joten on vain hyvä että hekään eivät asioi kyseisessä autoliikeketjussa.

        Tämä aloittamasi keskustelu jatkovastauksiesi kera osoittaa jo lyhyemmälläkin ihmistuntemuksen oppimäärällä millainen todennäköisimmin olet kauppakumppanina autokaupoilla.

        "Otin yhteyttä syksyllä suoraan erääseen autokauppiaaseen heillä... minulla on kyllä oikein hyvät syyni olla sinne soittamatta."

        Itseriittoinen kuningaskuluttaja kun normaali automyyjä ei kelpaa vaan kauppiaaseen yhteydet ja heti ja "firman omistajana" koet olevasi muita asiakkaita arvokkaampi ja tärkeämpi ja sinun kenkäsi todellakin pitäisi myyjien nuoleskella perseennuolennan ohella ja sinähän et soittele vaan sinulle soitellaan... uskon vahvasti, että Wetterillä on aiempien kokemuksiensa perusteella vahvat syyt painaa sinun yhteydenottosi roskikseen. Ihan villinä veikkauksena, johtuisikohan vastaamattomuus tästä aiemmasta "pikku episodista":

        "Takuukorjauksessa käytin autoani aikanaan siellä kerran..."


      • asiakaspalvelua
        rapsakkakakka kirjoitti:

        "Minulle he eivät halunneet autoa myydä, eivätkä edes neuvotella asiasta. Minä puolestani pidän huolen siitä, että meidän firmaan ei tule yhtään autoa heiltä, ja teen myös parhaani että tuttavani ostavat autonsa muualta."

        ...kertoilee MIELENSÄPAHOITTAJA, sanan varsinaisessa merkityksessään.
        Kyllä jokainen autoliike haluaa valita ja valitseekin asiakkaat kenelle myy tai ei myy. Ilmeisesti sinun kanssasi aiemmat kokemukset ovat olleet niin harmillisia ja olet vaikea ihmisenä ja kauppakumppanina, ettei tosiaankaan ole heidän intresseissään sinun kanssasi alkaa enää koskaan kaupantekoon. Todennäköisesti ystäväpiirisi on samankaltaista, joten on vain hyvä että hekään eivät asioi kyseisessä autoliikeketjussa.

        Tämä aloittamasi keskustelu jatkovastauksiesi kera osoittaa jo lyhyemmälläkin ihmistuntemuksen oppimäärällä millainen todennäköisimmin olet kauppakumppanina autokaupoilla.

        "Otin yhteyttä syksyllä suoraan erääseen autokauppiaaseen heillä... minulla on kyllä oikein hyvät syyni olla sinne soittamatta."

        Itseriittoinen kuningaskuluttaja kun normaali automyyjä ei kelpaa vaan kauppiaaseen yhteydet ja heti ja "firman omistajana" koet olevasi muita asiakkaita arvokkaampi ja tärkeämpi ja sinun kenkäsi todellakin pitäisi myyjien nuoleskella perseennuolennan ohella ja sinähän et soittele vaan sinulle soitellaan... uskon vahvasti, että Wetterillä on aiempien kokemuksiensa perusteella vahvat syyt painaa sinun yhteydenottosi roskikseen. Ihan villinä veikkauksena, johtuisikohan vastaamattomuus tästä aiemmasta "pikku episodista":

        "Takuukorjauksessa käytin autoani aikanaan siellä kerran..."

        Wetteriläinen asiakaspalvelu vastasi :)
        Venäjän naapuruus paistaa läpi.
        Samoin rauhansanalaisuus.


      • rapsakkakakka
        asiakaspalvelua kirjoitti:

        Wetteriläinen asiakaspalvelu vastasi :)
        Venäjän naapuruus paistaa läpi.
        Samoin rauhansanalaisuus.

        Heh.
        Kerran elämässäni olen Ouluun eksynyt, Wetterille en koskaan. Kunhan asian sivusta kommentoin oman mielipiteen mitä-missä-milloin-miksi johdatellen.
        Hyvää päivän jatkoa sinullekin.


      • kommunikointi
        Emmäämittäänossaa kirjoitti:

        No enpäs ole minkään sortin uskovainen, enkä tiedä wetterinkään henkilökunnasta, kun en ole siellä töissäkään, mutta jos mulla on tarve saada jotain kauppoja aikaiseksi niin otan puhelimen käteen ja soitan. Mikään maailmassa ei ole turhempaa, kuin itkeä yli puolivuotta vanhojen savumerkkien perään vielä täällä. Itse kerrot, että sinulla on syysi olla heille soittamatta, niin ehkä heillä on omat syynsä olla vastaamatta sinun viesteihisi...?

        Ei niinkään ole kyse välineestä, vaan yleisestä liikkeen tavasta kommunikoida ja hoitaa asiakasyhteydenotot.

        Useamman kerran on käynyt niin, että olen soittanut liikkeeseen ja myyjä on ollut varattuna/ei juuri sillä hetkellä ole pystynyt puhumaan (mikä sinänsä ymmärrettävää) ja on luvattu soittaa takaisin mutta soittoa ei sitten koskaan kuulunut - aivan sama asia kuin sähköposteihin vastaamatta jättäminen.


    • Nasevainen

      Voihan vittu mikä runkku taas aloittanut ihan täyttä paskaa jutun. Veit sitten takuu korjaukseen tyhjällä tankilla 90 km ? Olet itkeä tihrustanut niin paljon, että yksinkertaisesti sinulta saatava raha ei kata sitä, että itkuasi joutuu kuuntelemaan. Jo täällä kirjoittelusi todistaa, että kuulut täys kyrpien rotuun. Säälittää oikein sinä ja kaltaisesi pellet.

    • suurinosaosaa

      Ei nyt koske kyseistä liikettä, mutta yleisesti saman havainnut osassa liikkeistä. Kun olen pyytänyt tarjouksen uudesta autosta niin valtaosa vastaa viimeistään seuraavana päivänä mutta aina on muutama joista ei kuulu mitään. Vaikuttaa että suoraan tietylle henkilölle lähetetyt meilit menee varmemmin perille, yleisiin "info" tai "myynti" -osoitteisiin menneet katoavat helposti mustaan aukkoon.

      Toki ei ole iso vaiva soittaa perään, mutta ihan periaatteen vuoksi en lähde soittelemaan perään jos ei vastausta kuulu. Jos eivät osaa käyttää sähköpostia (tai eivät muuten halua tehdä kauppaa) niin pitäköön tunkkinsa, ainakin tähän saakka on ollut valinnanvaraa niidenkin liikkeiden joukosta joilla sähköpostin käyttö on hanskassa.

    • VihtoriS

      Wetterin asiakaspalvelu on näköjään muuttanut tänne. Hyvä että se toimii, vaikkapa sitten täällä suomi24:n keskustelupalstalla.
      Sen sijaan asiakaspalvelun henkilökunta joutaisi vaihtoon (samoin kuin varmaan ne myyjät), vaikuttaa sangen sivistymättömältä ja huonokäytöksiseltä porukalta. Motivoitunutta väkeä ja mamuja vaan tilalle :)

      • Huvittavaa

        Huvittavaa aina näissä avauksissa tällä palstalla on se, että kun aloittaja ei saakkaan tukea ja ymmärrystä valituksilleen, niin hän heti kuvittelee muitten vastaajien olevan aina ko. liikkeen palveluksessa. Niin itsekkään en ole autokauppias saati että olisin edes ko. liikkeen palveluksessa.


      • Prkle1557
        Huvittavaa kirjoitti:

        Huvittavaa aina näissä avauksissa tällä palstalla on se, että kun aloittaja ei saakkaan tukea ja ymmärrystä valituksilleen, niin hän heti kuvittelee muitten vastaajien olevan aina ko. liikkeen palveluksessa. Niin itsekkään en ole autokauppias saati että olisin edes ko. liikkeen palveluksessa.

        Se on just näin.
        Selkääntaputtelun odottajat pahoittavat isosti mielensä, alkavat näkemään ja luulemaan olemattomia keskustelukumppaneita kun joku "erehtyykin" olemaan kanssaan erimieltä ja esittää vastaväitteitä tai edes jonkinasteista vuoropuhelua samanmielisyyden sijaan.
        Ihan sama mistä liikkeestä milloinkin on kyse, aina muka "taitaa olla liikkeen edustaja vastailemassa" ja alkaa keskustelupalstalla sinuttelu luullen keskustelevansa kyseisen liikkeen kanssa!? "...mutta sinähän Jukka sanoit myyntihetkellä...", "...väitit itse koeajaneesi autoa eilen..." jne. höpöhöpö-juttuja ja hevonhumppaa...
        Hauskoja höpsäkkeitä nämä mielensäpahoittajat.


    • amazonni

      Autoliikkeet saavat uusista autoista yli 20% myyntipalkkion, joten kyllä tämä Wetterin tapaus pistää ihmettelemään, miksi heille ei raha kelpaa. Ei ole ilmeisesti tarvetta, kilpailun puute siis. Wetterikin on haalinut Oulun alueella ison joukon merkkejä edustettavakseen, joten asiakkaita riittää ilman että tarvitsee palvella.

      Itse pienyrittäjänä olen kiinnostunut jokaisesta pienestäkin asiakkaasta, olipa kertaostos vaikka vain 10 euroa. Uusien autojen tapauksessa ostos on vähintäänkin 20 000 euroa, jopa yli 100 000 (tietenkin verot pois), joten ei voi kuin hämmästellä, jos potentiaaliseen ostajaan suhtaudutaan nuivasti.
      Selvää toki on, että ei jokainen yhteydenotto kauppaan voi johtaa.
      Syy välinpitämättömään käytökseen lienee usein huonosti motivoituneessa yksittäisessä myyjässä, eikä niinkään itse firmassa. Sähköposti ja tietokone voivat myös olla monille myyjille vielä nykyäänkin vieras väline.

      • jokke77777

        tyhmyydellä ei ole rajaa


    • zonnitoro

      "Wetteri Oulu, anteeksi että haluan ostaa auton."

      No saat anteeksi, vaikka kyllä kaltaiseltasi pitäisi raha ottaa pois kuleksimasta.

      Joku myy kympin kääretortun, asiakasta tunnin palvellen, erinäisiä vaihtoehtoja maistellen, pienen /lyhytkasvuisen?) asiakkaan kanssa iloisesti alv.-laskelmia tehden... ja kassaan torttua lyömättä, lyhytkasvuisen asiakkaan kanssa tästä yhdessä sopien ja luulotellen toinen toisilleen, että autoliikkeet ne vaan saa 20% palkkiot autojen myynnistä.

      No eipä saa. Ei uusissa eikä varsinkaan käytetyissä, joiden myyntien keskimääräinen alan tuotto on 3% luokkaa. Siinä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa pässiksi todetun vanhan hankala-asiakkaan kanssa sähköpostitella ja jutella pehmoisia.

      • pörhör

        Jos autokaupan tuotto on alle 3%, niin olisikohan syytä tehdä enemmän kauppaa? Tai vaihtaa laiskat arrogantit myyjät uusiin. Autokauppiaaksihan voi alkaa kuka tahansa, koulutusta ei tarvita, mutta jonkinlaiset käytöstavat olis hyvä omata.


      • hintavertailua

        Yritysten tuottavuus on tietenki oma asiansa, mutta uusien autojen myyntipalkkioista kertoo paljon oma esimerkki: Ostin uuden auton, hiljattain markkinoille tulleen mallin. Myyjä minulle tarjosi heti kättelyssä 11% alennuksen autosta ja lisävarusteista. Kaupat tehtiin. Tuttavani pyysi tarjousta samasta automallista Pohjois-Suomessa, alennusta ei voitu antaa ollenkaan, sillä automalli oli "liian uusi". Oman autoni ostin pääkaupunkiseudulta. Enkä usko, että tappiolla autoa minulle olisi myyty.


    • Kessipipo

      Wetterin kanssa en ole asioinut, mutta viimeksi autokauppaa tehdessäni totesin, että osa ei vastaa sähköposteihin ja osa kiinnittää kommunikointiin erityistä huomiota.

      Sähköposti on siitä hyvä väline, että siihen voi myyjä vastata silloin, kun on aikaa ja asiakkaan yhteystiedot pysyvät tallessa. Puhelimessa pitäisi tiedot kaivaa heti ja se ei aina oikein onnistu.

      Esimerkki hyvästä asiakspalvelusta oli, kun pyysin muutavaa tarkentavaa tietoa autosta ja seuraavana päivänä tuli vastaus lisäkuvilla, tiedoilla liikkeen aukioloajoista ja muista vastaavista vaihdokeista.
      Kauppoja ei kuitenkaan tästä autosta tullut ja koko homma meni jäähylle työmatkan ajaksi.

      Viikon päästä sain sähköpostin samaisesta liikkeestä, missä kerrottiin uudesta vaihdokista, mistä saattaisin olla kiinnostunut. Myyjä oli selvästi tehnyt muistiinpanoja keskustelustamme ja oivalsi tarjota vähemmän ajettua yksilöä suoraan potentiaaliselle asiakkaalle.

      Myyjän aktiivisuus johti kauppoihin.

      • rolandd

        Jos minä olisin automyyjä, ja palkkaus perustuisi edes jossain määrin tulokseen, toimisin juuri noin. Aktiivinen myyjä saa tehtyä enemmän kauppoja.
        Voihan olla että Wetterillä myyjät saavat vain kk-palkan, ja tuossa lopputulos.


      • justjoojajetsulleen_
        rolandd kirjoitti:

        Jos minä olisin automyyjä, ja palkkaus perustuisi edes jossain määrin tulokseen, toimisin juuri noin. Aktiivinen myyjä saa tehtyä enemmän kauppoja.
        Voihan olla että Wetterillä myyjät saavat vain kk-palkan, ja tuossa lopputulos.

        Jos ja jos, mutta jos sinä oikeasti alasta jotain tietäisit, niin et olisi tuotakaan viestiä tänne laittanut.


    • Faktat

      "...asiakkaan sähköpostitiedusteluihin ei vastata..."
      Syitä tähän voi olla monia, tässä pari mieleen tulevaa jotka pätee useimmissa autoliikkeissä:

      1. Tiedustelun sisältö on ihan perseestä.
      "Mikä viimeinen hinta".
      "Otateko vaihosa ww kolffin vuasimalia 2000 ja mikä oisi tiukka väliraha?"
      "Tarjoon käteistä 7000euroo". (pyyntinä 10990,-)
      Tmsv. tiedusteluja, joihin ei yksiselitteisesti pysty vastaamaan tai ei ainakaan ole järkevää mitään vastata.

      2. Tiedustelija itse on "entuudestaan tuttu" höppänä.
      On saattanut olla asiakas ja itkupilli-puupääksi myöhemmin todettu, ei haluta kanssaan kauppaa tehdä enää koskaan.

      • helppohoitaapois

        En epäile etteikö tämän tyyppisiä kyselyitä tule, mutta onko niihin nyt kovin iso homma vastata "soitatko niin keskustellaan tarkemmin" tms.? Tuohon menee aikaa ehkä 10 sek, eli 5 minuutissa pystyy hoitamaan 30 tuollaista kyselyä.

        En ole autoalalla, mutta muuten joudun vastaamaan vähän samantyyppisiin kyselyihin päivittäin (meillä firman ohjeistus on että asiakaskyselyihin vastataan AINA). Ei noista kauppaa tule, mutta toisaalta ei ainakaan kukaan pääse keskustelupalstoilla tai facebookissa itkemään ettei meileihin vastata.


    • Nacewa

      Äärimmäistä älykkyyttä osoittaa tämäkin mielensä pahoittaja idiootti, kun täällä pitää nillittää yhy yhyy minua ei ole huomioitu yhy yhyy. Normaali älyllä varustettu ihminen ottaisi toiseen liikkeeseen yhteyttä oston/vaihdon merkeissä. Mutta tämä HattiWatti itkuisena kirjoittelee täällä, niin kuin se pelastus täällä luuraisi. Sorry, mutta tunnetko koskaan itseäsi yksinkertaiseksi pölvästiksi. Hamekangasta sinä tarviit, etkä mitään muuta.

      • puutinia

        Onhan toki ihmisten hyvä tietää, miten ylimielistä kohtelua asiakas Wetterillä voi saada.

        Jos osaat lukea, niin keskustelun aloittajahan osti autonsa muualta.


      • puutiaista
        puutinia kirjoitti:

        Onhan toki ihmisten hyvä tietää, miten ylimielistä kohtelua asiakas Wetterillä voi saada.

        Jos osaat lukea, niin keskustelun aloittajahan osti autonsa muualta.

        Jos SINÄ osaat lukea, huomaat että edellinen ihmettelikin, miksi itkupilli avautuu kun häntä ei huomioitu (yhy yhyy).


      • hommathanskassa
        puutiaista kirjoitti:

        Jos SINÄ osaat lukea, huomaat että edellinen ihmettelikin, miksi itkupilli avautuu kun häntä ei huomioitu (yhy yhyy).

        Höpö höpö, aloittajan kysymys on täysin asiallinen.

        Sen sijaan on jännä huomata että vastauksista päätellen liikkeen vastaamattomuus onkin asiakkaan vika, koska hän ei mm. ole ymmärtänyt ottaa yhteyttä jollekin liikkeelle paremmin sopivalla kommunikointitavalla (esim. puhelin). Tai että osa on pystynyt aloituksen perusteella analysoimaan kysyjän kuuluvan turhien kyselijöiden porukkaan.

        Mitä tulee liikkeen toimintaan niin tuskin tuossa tarkoituksellista ylimielisyyttä on - todennäköisimmin kyse siitä että liikkeen myyntikontaktien käsittelyprosessi ei ole ihan kunnossa jos asiakkaiden yhteydenotot katoavat mustaan aukkoon.


      • Faktat
        hommathanskassa kirjoitti:

        Höpö höpö, aloittajan kysymys on täysin asiallinen.

        Sen sijaan on jännä huomata että vastauksista päätellen liikkeen vastaamattomuus onkin asiakkaan vika, koska hän ei mm. ole ymmärtänyt ottaa yhteyttä jollekin liikkeelle paremmin sopivalla kommunikointitavalla (esim. puhelin). Tai että osa on pystynyt aloituksen perusteella analysoimaan kysyjän kuuluvan turhien kyselijöiden porukkaan.

        Mitä tulee liikkeen toimintaan niin tuskin tuossa tarkoituksellista ylimielisyyttä on - todennäköisimmin kyse siitä että liikkeen myyntikontaktien käsittelyprosessi ei ole ihan kunnossa jos asiakkaiden yhteydenotot katoavat mustaan aukkoon.

        "Tai että osa on pystynyt aloituksen perusteella analysoimaan kysyjän kuuluvan turhien kyselijöiden porukkaan."

        No mutta se kun vaan on totuus; kaikkien kanssa kauppaa ei yksinkertaisesti vaan haluta tehdä.


      • poisjaloista
        Faktat kirjoitti:

        "Tai että osa on pystynyt aloituksen perusteella analysoimaan kysyjän kuuluvan turhien kyselijöiden porukkaan."

        No mutta se kun vaan on totuus; kaikkien kanssa kauppaa ei yksinkertaisesti vaan haluta tehdä.

        Joo mutta onkin sitten taitolaji hoitaa nämä ei-halutut tai muuten hankalat asiakkaat (joita on joka alalla) pois tyylikkäästi - kontakteihin vastaamattomuus tai mykkäkoulu ei ole sitä.


      • OKovanlainen
        hommathanskassa kirjoitti:

        Höpö höpö, aloittajan kysymys on täysin asiallinen.

        Sen sijaan on jännä huomata että vastauksista päätellen liikkeen vastaamattomuus onkin asiakkaan vika, koska hän ei mm. ole ymmärtänyt ottaa yhteyttä jollekin liikkeelle paremmin sopivalla kommunikointitavalla (esim. puhelin). Tai että osa on pystynyt aloituksen perusteella analysoimaan kysyjän kuuluvan turhien kyselijöiden porukkaan.

        Mitä tulee liikkeen toimintaan niin tuskin tuossa tarkoituksellista ylimielisyyttä on - todennäköisimmin kyse siitä että liikkeen myyntikontaktien käsittelyprosessi ei ole ihan kunnossa jos asiakkaiden yhteydenotot katoavat mustaan aukkoon.

        En minäkään tuossa aloittajan kyselyssä mitään epäasiallista näe. Paljon mahdollista, että viesti vain ei tavoita oikeaa myyjää. Myyjä ei ehkä käytä sähköpostia??
        Joka tapauksessa luulisi, että myös autokaupassa jokainen potentiaali asiakas on tänä päivänä tärkeä. Varsinkin uuden auton ostaja, sillä siinä samallahan myydään aika paljon myös huoltopalveluja.

        Sitävastoin täällä aloittajalle vastailevat henkilöt ovat epäasiallisia poskensoittajia. Herää kysymys, mikä motiivi heillä (hänellä) on toimia noin?


    • 4g3545gf324

      Aloittajan sähköposti oli ehkä seuraavan tyylinen " Onko teillä hyviä autoja, ja ei saa olla kovin kallis. Pitää olla katsastettu ja ei saa syödä öljyä. Vastaus mieluummin nopeasti." no mitäs tuohon pitäis vastata?, ei yhtään mitään.

      • trake

        Vastaamattomuuden ydin lienee tässä:
        "Takuukorjauksessa käytin autoani aikanaan siellä kerran..."

        Moista takuupelleä ei enää haluta asiakkaaksi, harmia tiedossa...


      • 178924789374893

        No mites olisi vaikka "soitatko niin keskustellaan tarkemmin minkälaista autoa olisit hakemassa?" Vastaamiseen kuluu aikaa jopa muutama sekuntti eikä tarvii sitten ainakaan kuunnella valitusta ettei sähköposteihin vastata.

        Tai jos asiakas soittaakin ja esittää asiansa noilla samoilla sanoilla, lyötkö silloin luurin korvaan? (jos kerran kysymykseen ei pysty vastaamaan mitään)


      • zzperth
        178924789374893 kirjoitti:

        No mites olisi vaikka "soitatko niin keskustellaan tarkemmin minkälaista autoa olisit hakemassa?" Vastaamiseen kuluu aikaa jopa muutama sekuntti eikä tarvii sitten ainakaan kuunnella valitusta ettei sähköposteihin vastata.

        Tai jos asiakas soittaakin ja esittää asiansa noilla samoilla sanoilla, lyötkö silloin luurin korvaan? (jos kerran kysymykseen ei pysty vastaamaan mitään)

        Mites olisi vaikka:
        Meillä onkin jo kokemusta kanssasi asioinnista, emmekä halua kanssasi kauppaa tehdä mitenkään päin.

        Tuo tosiaan vie vain muutaman sekunnin näpytellen sähköpostina tai vaikka puhelimitse kerrottuna.
        Mutta olisiko aloittaja / mielensäpahoittaja tämän tyytyväisempi, kuin mitä nyt jo on?
        Ei, ei olisi. Pahoittaisi vaan pahemmin pienen mielensä.


    • OKovanlainen

      En ole sitten 90-luvun Wetteriltä autoa ostanut, sillä viimeiset parikymmentä vuotta olen autokaupoilla asioinut aina ulkomailla. En osaa siis sanoa, mikä siellä on nyt palveluhalukkuus, vai valitaanko asiakas edelleen "vaatteiden" perusteella. Ilmeisesti kyllä.
      Vanhat autoni olen myynyt itse suoraan, ja hakenut taas uuden. Näinollen en ole ollut rahoittamassa Wetterin tai muidenkaan autokauppiaiden toimintaa - paitsi huoltojen osalta. Suosittelen tätä käytäntöä muillekin.

    • uuttahakeeBMW

      Pari autoa hakenut ja nyt keväällä lähden hakee jälleen suosittelen ei kannata näitä kivijalkoja maksella turhan kalliita nämä suomi vehkeet.

    • Anonyymi

      Tämä tyyli on wetterin laatua asiakas on vain tiellä rupattelu hetkiin

    • Anonyymi

      Olen ollut huomaavinani jossain muissakin autoliikkeissä samaa, ettei siellä ole vielä oikein näihin nykyajan hömpötyksiin lähdetty mukaan. Puhelimella sitä pitää soittaa eikä mitään sähköposteja kirjoitella, puhumattakaan firman nettisivulla olevan ajanvaraustoiminnon käyttämisestä. Ei ne automiehet kai mitään tietokonenörttejä ole.

    • Anonyymi

      Tää pulju toimii vuokra kiinteistöissä eli maksaa vuokraa ruotsii ei ole omaa kiinteistöä lainkaa

    • Kysymys edelliselle kirjoittajalle.
      Aika harva yrittäjä omistaa sen kiinteistön jossa toimii.
      Miksi toimitilat pitäisi omistaa, kun niitä voi vuokrata?
      Kiinteistön omistamisesta aiheutuu menoja, mm. lämmitys ja
      sen kunnossapito on kallista.
      Nämä menot kuuluvat vuokranantajalle.

    • Anonyymi

      Sähköposti kannattaa aloittaa sanoilla "Jumalan terve", niin kiinnittävät heti huomiota.

    • Anonyymi

      Miksi uskonto pitää sekoittaa tähänkin?
      Kyllä minua hymyilytti, kun eräs ostaja olisi halunnut ostaa auton korottamalla luotolla.
      Ostajan Uskonnon mukaan, koron periminen on kielletty.

    • Anonyymi

      Taitaa autoliikkeet saada sähköpostikyselyjä niin paljon ja iso osa pelkkiä onnenonkijoita ja älyttömien tarjousten tekijöitä ettei ole mitään mieltä kuluttaa aikaa sellaisten lukemiseen? Vähän sama kun myyt itse autoasi nettiautossa, niin 90% soittajista ovat uskossa, että nyt on varmasti suuri rahapula ja nyt isketään härski tarjous peliin ja kerätään voitot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe