Vapaa-ajattelijoiden näkemys uskonnoista on hyvin vääristynyt. Heille uskonnot ovat paha asia. Kuitenkin jokainen hyvä asia ja hyvä teko, mitä maailmassa on, edustaa aina jotain uskontoa - erityisesti kristinuskoa. Yksikään hyvä teko ei ole peräisin ateismista, jota Vapaa-ajattelijat -järjestö edustaa, sillä ateismiin ei kuulu mitään moraalisääntöjä.
Tästä syystä, kun Vapaa-ajattelijat -järjestö vastustaa uskonnon opetusta ja hartauksia kouluissa ja muissa laitoksissa, he samalla joko tietoisesti tai tietämättään, vastustavat myös hyvien tekojen tekemistä.
Aina kun vapaa-ajattelija itse tekee jotain hyvää, hän teollaan samalla itse edustaa kristinuskoa ja sitä kautta tunnustaa myös Jumalan olemassaolon. Näin vapaa-ajattelija tekojensa kautta on ristiriidassa oman vakaumuksensa kanssa.
Uskonnon harjoittamisen kieltäminen on siten sama asia kuin hyvien tekojen kieltäminen.
"Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa. täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele." (Jaak.3:17)
Vapaa-ajattelijat ja hyvät teot ristiriidassa
2
<50
Vastaukset
- tarkennusta
Olet erehtynyt: vapaa-ajattelijat eivät edusta ateismia vaan jotain epämääräistä yhdenvertaisuutta - mikä faktisesti tarkoittaa uskonnon poistamista ja mahdollisimman pitkälle myös kieltämistä. Tosin tätä "yhdenvertaisuutta" ei tietenkään sanoiteta näin, mutta tätä se tarkoittaa vaparien uuskielessä.
Vaparien etääntyminen ateismista kuvastaa se, että vapareista eronnut pikkuryhmä kyseenalaistaa vaparien toiminnan. Tällä palstalla on paljon vaparien ja heistäeronneen pikkuryhmän nokittelua.- Lasse__
Niin tai näin - vaparien uuskieli on pahasti epäonnistunut. Se on johtanut jäsenmäärän totaaliseen romahdukseen viidessä vuodessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.31011387- 2174853
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112538- 1611881
- 1291881
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il81157Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411136Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon341004- 83927