Italia hyväksyi rekisteröidyn parisuhteen

fyre

Parlamentti äänesti lain läpi luvui 369-193. Pääministeri teki asiasta hallituskysymyksen. Hieman joutui vesittämään lakiesitystä mm. adoptiosäännösten osalta, jotta varmistettiin lain läpi meno.

Italia on tämänkin jälkeen jälkijunassa jopa Suomeen verrattuna, isoista Länsi-Eurooppalaisista maista puhumattakaan.

53

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siviilivihkiminen tullut Italiaankin? Aika jännää. Luulin, että se on ollut jo yli sata vuotta kaikkialla euroopassa, ehkä Vatikaankia lukuunottamatta...

      Briteissähän tuo palautuminen siviilivihkimiseen alkoi. Joskus 1700-luvulla, jos en ihan väärin muista. Siinä välissä ehti kirkko varastamaan oikeuden itselleen sadoiksi vuosiksi, paikoitellen tuhanneksi. Ilmeisesti saapasmaassa vielä pidemmäksi aikaa.

      • PariSuhdetta

        Ennen kommenttiasi olet varmastikin tutustunut aiheeseen ja lukenut EU:n sivulla olevan jutun aiheesta. 3.2.2016 päivätyssä jutuss kerrotaan näin:
        "Seuraavien maiden lainsäädännössä ei säädetä rekisteröidyistä parisuhteista:

        Bulgaria
        Italia
        Latvia
        Liettua
        Puola
        Romania
        Slovakia"
        http://europa.eu/youreurope/citizens/family/couple/registered-partners/index_fi.htm

        Ehkä pitäisi perehtyä aiheeseen ennen kommentointia.


      • PariSuhdetta kirjoitti:

        Ennen kommenttiasi olet varmastikin tutustunut aiheeseen ja lukenut EU:n sivulla olevan jutun aiheesta. 3.2.2016 päivätyssä jutuss kerrotaan näin:
        "Seuraavien maiden lainsäädännössä ei säädetä rekisteröidyistä parisuhteista:

        Bulgaria
        Italia
        Latvia
        Liettua
        Puola
        Romania
        Slovakia"
        http://europa.eu/youreurope/citizens/family/couple/registered-partners/index_fi.htm

        Ehkä pitäisi perehtyä aiheeseen ennen kommentointia.

        Tuo lista taitaa koskea lähinnä samansukupuolisia puolisoita? Minä ymmärsin, että tässä oli kyse parisuhteen rekisteröinnistä. Suomeksi sitä kutsutaan myös avioliitoksi.

        Avioliitto on yhteiskunnallinen sopimus, jossa kaksi (tai useampi) henkilö rekisteröi parisuhteen. Kirkko monopolisoi tuon rekisteröintioikeuden muutamaksi vuosisadaksi, mutta nyt se on saatu taas sinne minne se kuuluu.

        Minua ei kiinnosta pariskuntien sukupuolet tai erot niissä. Jos haluatte puhua nimenomaan samaa sukupuolta edustavista, niin kertokaa ihmeessä.


      • PariSuhdetta
        TheRat kirjoitti:

        Tuo lista taitaa koskea lähinnä samansukupuolisia puolisoita? Minä ymmärsin, että tässä oli kyse parisuhteen rekisteröinnistä. Suomeksi sitä kutsutaan myös avioliitoksi.

        Avioliitto on yhteiskunnallinen sopimus, jossa kaksi (tai useampi) henkilö rekisteröi parisuhteen. Kirkko monopolisoi tuon rekisteröintioikeuden muutamaksi vuosisadaksi, mutta nyt se on saatu taas sinne minne se kuuluu.

        Minua ei kiinnosta pariskuntien sukupuolet tai erot niissä. Jos haluatte puhua nimenomaan samaa sukupuolta edustavista, niin kertokaa ihmeessä.

        Eli sinulla ei ole mitään käsitystä asiasta mistä kommenttisi esität.
        "Tuo lista taitaa koskea lähinnä samansukupuolisia puolisoita? Minä ymmärsin, että tässä oli kyse parisuhteen rekisteröinnistä. Suomeksi sitä kutsutaan myös avioliitoksi."
        "Taitaa koskea, minä ymmärsin..."
        Kannattaisikohan joskus olla ihan hiljaa?


      • dfhdfhhyyy
        TheRat kirjoitti:

        Tuo lista taitaa koskea lähinnä samansukupuolisia puolisoita? Minä ymmärsin, että tässä oli kyse parisuhteen rekisteröinnistä. Suomeksi sitä kutsutaan myös avioliitoksi.

        Avioliitto on yhteiskunnallinen sopimus, jossa kaksi (tai useampi) henkilö rekisteröi parisuhteen. Kirkko monopolisoi tuon rekisteröintioikeuden muutamaksi vuosisadaksi, mutta nyt se on saatu taas sinne minne se kuuluu.

        Minua ei kiinnosta pariskuntien sukupuolet tai erot niissä. Jos haluatte puhua nimenomaan samaa sukupuolta edustavista, niin kertokaa ihmeessä.

        Parisuhteen rekisteröinti koskee käsittääkseni nimen omaan samaa sukupuolta olevia pariskuntia. Muuten sitä kutsuttaisiin avioliitoksi, mutta tähän asti homot ja lesbot on haluttu järjestykseen, ja näyttää heille kaapinpaikkaa. Teiden parisuhteenne ei ole avioliitto, niin kuin "kunnon ihmisillä, vaan sille on oma nimensä rekisteröity parisuhde. Mutta asiaan tulee tasa-arvoinen muutos ensi vuonna.


      • PariSuhdetta kirjoitti:

        Eli sinulla ei ole mitään käsitystä asiasta mistä kommenttisi esität.
        "Tuo lista taitaa koskea lähinnä samansukupuolisia puolisoita? Minä ymmärsin, että tässä oli kyse parisuhteen rekisteröinnistä. Suomeksi sitä kutsutaan myös avioliitoksi."
        "Taitaa koskea, minä ymmärsin..."
        Kannattaisikohan joskus olla ihan hiljaa?

        Oliko jotain lisättävää? Nyt meni kommentti vähän ohi. Väittät, ettei minulla ole käsitystä, muttet tarjoa mitään uutta näkökulmaa tai informaatiota.


      • dfhdfhhyyy kirjoitti:

        Parisuhteen rekisteröinti koskee käsittääkseni nimen omaan samaa sukupuolta olevia pariskuntia. Muuten sitä kutsuttaisiin avioliitoksi, mutta tähän asti homot ja lesbot on haluttu järjestykseen, ja näyttää heille kaapinpaikkaa. Teiden parisuhteenne ei ole avioliitto, niin kuin "kunnon ihmisillä, vaan sille on oma nimensä rekisteröity parisuhde. Mutta asiaan tulee tasa-arvoinen muutos ensi vuonna.

        Ei kai sukupuolilla ole väliä, kun parisuhdetta rekisteröidään. Kyllä ainakin itse vaimoni kanssa rekisteröimme parisuhteeemme. Et kai väitä, ettemme olekaan naimisissa?


      • PariSuhdetta
        TheRat kirjoitti:

        Oliko jotain lisättävää? Nyt meni kommentti vähän ohi. Väittät, ettei minulla ole käsitystä, muttet tarjoa mitään uutta näkökulmaa tai informaatiota.

        Mitä pitäisi lisätä kirjoitukseen jonka asia on pelkkää arvausta ja luuloa?
        Luitko edes tätä: http://europa.eu/youreurope/citizens/family/couple/registered-partners/index_fi.htm ennen luulen-arvaan kirjoitustasi?

        Kommenttni asia oli esitetty viimeisessä lauseessa.
        Mikä on pointtisi parisuhteesi rekisteröinnistä? Onko suhteenne rekisteröity Italiassa?


      • PariSuhdetta kirjoitti:

        Mitä pitäisi lisätä kirjoitukseen jonka asia on pelkkää arvausta ja luuloa?
        Luitko edes tätä: http://europa.eu/youreurope/citizens/family/couple/registered-partners/index_fi.htm ennen luulen-arvaan kirjoitustasi?

        Kommenttni asia oli esitetty viimeisessä lauseessa.
        Mikä on pointtisi parisuhteesi rekisteröinnistä? Onko suhteenne rekisteröity Italiassa?

        Pointti parisuhteen rekisteröinnistä on, että se on avioliitto. Avioliitto kun on täsmälleen ja tarkasti virallisesti rekisteröity parisuhde, eikä mitään muuta.


      • PariSuhdetta
        TheRat kirjoitti:

        Pointti parisuhteen rekisteröinnistä on, että se on avioliitto. Avioliitto kun on täsmälleen ja tarkasti virallisesti rekisteröity parisuhde, eikä mitään muuta.

        Avioliitto ei ole sama kuin rekisteröity parisuhde. Avioliitto solmitaan kun puolisot ovat eri sukupuolta. Rekisteröity parisuhde on samaa sukupuolta olevan parin suhteen virallistaminen.
        Miten tämä liittyy Italiaan, en tiedä.


      • PariSuhdetta kirjoitti:

        Avioliitto ei ole sama kuin rekisteröity parisuhde. Avioliitto solmitaan kun puolisot ovat eri sukupuolta. Rekisteröity parisuhde on samaa sukupuolta olevan parin suhteen virallistaminen.
        Miten tämä liittyy Italiaan, en tiedä.

        Kun kaksi ihmistä rekisteröi suhteensa, se on avioliitto. Täysin riippumatta siitä, miksi sinä sitä haluat kutsua.


      • PariSuhdetta
        TheRat kirjoitti:

        Kun kaksi ihmistä rekisteröi suhteensa, se on avioliitto. Täysin riippumatta siitä, miksi sinä sitä haluat kutsua.

        Kun tarpeeksi uskoo ja todeksi väittää, muuttuu mustakin valkeaksi. Sovitaan sitten näin jos se mielesi paremmaksi saa.
        Tosiasia on että samaa sukupuolta olevien avioliitot laillistetaan 1. maaliskuuta 2017.
        Siihen asti rekisteröity parisuhde ei ole avioliitto.


      • TheRat kirjoitti:

        Tuo lista taitaa koskea lähinnä samansukupuolisia puolisoita? Minä ymmärsin, että tässä oli kyse parisuhteen rekisteröinnistä. Suomeksi sitä kutsutaan myös avioliitoksi.

        Avioliitto on yhteiskunnallinen sopimus, jossa kaksi (tai useampi) henkilö rekisteröi parisuhteen. Kirkko monopolisoi tuon rekisteröintioikeuden muutamaksi vuosisadaksi, mutta nyt se on saatu taas sinne minne se kuuluu.

        Minua ei kiinnosta pariskuntien sukupuolet tai erot niissä. Jos haluatte puhua nimenomaan samaa sukupuolta edustavista, niin kertokaa ihmeessä.

        Suomessa se sun rekisteröity parisuhde ei suomeksi sanottuna koske heteroita, joten se ei ole sama juttu!


      • TheRat kirjoitti:

        Kun kaksi ihmistä rekisteröi suhteensa, se on avioliitto. Täysin riippumatta siitä, miksi sinä sitä haluat kutsua.

        Lopeta jo tuo jankuttaminen. Avioliitto on avioliitto ja rekisteröity parisuhde on rekisteröity parisuhde. Avioliitto ei ole rekisteröity parisuhteeksi vaan se on kirjattu avioliitoksi.


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Suomessa se sun rekisteröity parisuhde ei suomeksi sanottuna koske heteroita, joten se ei ole sama juttu!

        Minä kylläkin rekisteröni parisuhteeni vaimoni kanssa. Kyseessä on siis rekisteröity parisuhde. Sitä kutsutaan myös avioliitoksi. Ehkä on jokin erillisnimi "Rekisteröity parisuhde", jolla pyritään laittamaan ihmisiä eriarvoiseen asemaan? Jos näin on, niin minä en sellaista lähde tunnustamaan. Siis eriarvoistamista. Kunhan on samat oikeudet ja velvollisuudet, niin nimenkin tulee olla sama.


      • fyflyf
        TheRat kirjoitti:

        Minä kylläkin rekisteröni parisuhteeni vaimoni kanssa. Kyseessä on siis rekisteröity parisuhde. Sitä kutsutaan myös avioliitoksi. Ehkä on jokin erillisnimi "Rekisteröity parisuhde", jolla pyritään laittamaan ihmisiä eriarvoiseen asemaan? Jos näin on, niin minä en sellaista lähde tunnustamaan. Siis eriarvoistamista. Kunhan on samat oikeudet ja velvollisuudet, niin nimenkin tulee olla sama.

        On se kumma että aikuinen ihminen jankkaa täysin selvästä ja kaikkien tiedossa olevasta asiasta omia mutujaan...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rekisteröity_parisuhde


      • PariSuhdetta
        TheRat kirjoitti:

        Minä kylläkin rekisteröni parisuhteeni vaimoni kanssa. Kyseessä on siis rekisteröity parisuhde. Sitä kutsutaan myös avioliitoksi. Ehkä on jokin erillisnimi "Rekisteröity parisuhde", jolla pyritään laittamaan ihmisiä eriarvoiseen asemaan? Jos näin on, niin minä en sellaista lähde tunnustamaan. Siis eriarvoistamista. Kunhan on samat oikeudet ja velvollisuudet, niin nimenkin tulee olla sama.

        Oih, minulla on mielipide. Lainsäädännön ja termistön tulee olla mielipiteeni mukaiset.
        Huomaatko vaikuttavasi typerältä?


      • ei-voi-olla-totta
        TheRat kirjoitti:

        Minä kylläkin rekisteröni parisuhteeni vaimoni kanssa. Kyseessä on siis rekisteröity parisuhde. Sitä kutsutaan myös avioliitoksi. Ehkä on jokin erillisnimi "Rekisteröity parisuhde", jolla pyritään laittamaan ihmisiä eriarvoiseen asemaan? Jos näin on, niin minä en sellaista lähde tunnustamaan. Siis eriarvoistamista. Kunhan on samat oikeudet ja velvollisuudet, niin nimenkin tulee olla sama.

        "Minä kylläkin rekisteröni parisuhteeni vaimoni kanssa."

        Oletko sinä mies vai nainen?
        Suomessa heterot eivät voi rekisteröidä parisuhdettaan.

        Lainsäädäntö koskien rekisteröityä parisuhdetta:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010950

        Lainsäädäntö koskien avioliittoa:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234

        Mikäli olette puolisosi kanssa eri sukupuolta, ette ole voineet solmia rekisteröityä parisuhdetta. Rekisteröity parisuhde on lakitermi, et voi itse keksiä sille omia määritelmiä.

        Rekisteröity parisuhde ja avioliitto eivät käytännössäkään ole sama asia. Niihin sisältyy erilaisia oikeuksia. Et voi kutsua avioliittoa rekisteröidyksi parisuhteeksi, jos tarkoituksesi on puhu niin, että muutkin kuin sinä itse ymmärtävät, mistä puhut.

        "Ehkä on jokin erillisnimi "Rekisteröity parisuhde","

        Tiedät varsin hyvin, että on. Lakkaa esittämästä idioottia.


      • ei-voi-olla-totta kirjoitti:

        "Minä kylläkin rekisteröni parisuhteeni vaimoni kanssa."

        Oletko sinä mies vai nainen?
        Suomessa heterot eivät voi rekisteröidä parisuhdettaan.

        Lainsäädäntö koskien rekisteröityä parisuhdetta:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010950

        Lainsäädäntö koskien avioliittoa:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234

        Mikäli olette puolisosi kanssa eri sukupuolta, ette ole voineet solmia rekisteröityä parisuhdetta. Rekisteröity parisuhde on lakitermi, et voi itse keksiä sille omia määritelmiä.

        Rekisteröity parisuhde ja avioliitto eivät käytännössäkään ole sama asia. Niihin sisältyy erilaisia oikeuksia. Et voi kutsua avioliittoa rekisteröidyksi parisuhteeksi, jos tarkoituksesi on puhu niin, että muutkin kuin sinä itse ymmärtävät, mistä puhut.

        "Ehkä on jokin erillisnimi "Rekisteröity parisuhde","

        Tiedät varsin hyvin, että on. Lakkaa esittämästä idioottia.

        Minun parisuhteeni on rekisterissä, se on siis rekisteröity. Ihan heterona.

        Emme ehkä ole solmineet "rekisteröityä parisuhdetta" lakiteknisessä mielessä, mutta loogisesti asiaa ajatellen, meillä on rekisteröity parisuhde, joka on tehty rekisteröimällä parisuhde viranomaistaholle. Se on myös erityisesti nimeltään avioliitto.


      • PariSuhdetta kirjoitti:

        Oih, minulla on mielipide. Lainsäädännön ja termistön tulee olla mielipiteeni mukaiset.
        Huomaatko vaikuttavasi typerältä?

        Todellakin. Lainsäädännön ja termistön tulisi olla (ainakin tässä tapauksessa) mielipiteeni mukainen. Lainsäädäntö siihen mukautuukin hiljalleen, termistö voisi hyvin mennä edellä.

        Voin vaikuttaa typerältä. Suhteellisen samantekevää. Suoli24 -palstan rekisteröimättömien nimimerkkien käsitykset älykkyydestäni eivät ihan hirveästi jaksa kiinnostaa. Sori vaan.


      • PariSuhdetta
        TheRat kirjoitti:

        Todellakin. Lainsäädännön ja termistön tulisi olla (ainakin tässä tapauksessa) mielipiteeni mukainen. Lainsäädäntö siihen mukautuukin hiljalleen, termistö voisi hyvin mennä edellä.

        Voin vaikuttaa typerältä. Suhteellisen samantekevää. Suoli24 -palstan rekisteröimättömien nimimerkkien käsitykset älykkyydestäni eivät ihan hirveästi jaksa kiinnostaa. Sori vaan.

        Kiinnosti ainakin kommentoinnin verran.


    • benito.mussolini

      Homot mätänee omaan syntiiinsä. Italia on katolinen maa ja pysyy katolisena. Homosaasta postetaan Italiasta. Uusi Mussolini on nouseva. Giovinezza!

      • benito: Onko fasismi yhtä Italiassa tarpeellista kuin täällä Suomessakin. Homous ei ole mikään synti. Sellaista ei ole olemassakaan kuin vain teidän päässänne!Kyllä ihminen tietää rajansa ja moraalinsa, toisin kuin te hihhulit!


      • Huomauttaisin tähän, että Mussuliini oli italiaanojen kannalta varsin edistyksellinen ja humaani diktaattori, kunnes 1936 lähti Aatun kelkkaan. Silloin kaikki muuttui ja suositusta fasistijohtajasta tuli vihattu.


    • Jiiijääteeen

      Näin se järkevyys edistyy. Tosin itselle oli pienoinen yllätys, että Italian "pikkuveli" Malta, on yksi edelläkävijä tasa-arvossa. Ja siellä kirkolla on vielä iso asema. Jopa Suomeakin edellä, vaikka suomessa ei kirkko tai uskovaiset pääse enään asioita sotkemaan näissä asioissa.

    • Jos ihmisen elämän- tai maailmankatsomuksena on ateismi, niin siitä lähtökohdasta kaikki on sallittua.
      Jos ei ole Jumalaa, niin silloin ei ihmisellä ole sen suurempaa arvoa kuin muillakaan luontokappaleilla. Ihminen on silloin samanarvoinen kuin kivi tai savimöykky, jotka eivät tiedä mitään mistään moraalista. Ja kyllähän siinä tapauksessa kaksi savimöykkyä voivat asua yhdessä ja rekisteröityä parisuhteeksi.
      Mutta jos lähdetään siitä, että ihminen on elävä persoona ja Jumalan kuva, jolla on tietoisuus hyvästä ja pahasta - oikeasta ja väärästä, niin silloin mikään homosuhde ei voi tulla kysymykseen.

      • SavisenJeesus

        Ihminen on silloin samanarvoinen kuin kivi tai savimöykky, jotka eivät tiedä mitään mistään moraalista. "

        Kaikkihan tietävät että on savimöykky.
        Kaikki tietävät myös, että on jumala.

        Jumalaon siis savimöykky.


      • HomoJeesus

        "Mutta jos lähdetään siitä, että ihminen on elävä persoona ja Jumalan kuva, jolla on tietoisuus hyvästä ja pahasta - oikeasta ja väärästä, niin silloin mikään homosuhde ei voi tulla kysymykseen."

        Koska on homous.
        Kaikki tietävät että homoja on olemassa.

        Ja kaikki tietävät että on juumala.

        Tästä seuraa, että jumala on homo.

        Ja koska on hyvä ja paha homo.
        Jumala on toki se hyvä homo.

        Saatana on paha homo.

        Tämähän on täysin selvää, kun oikein ymmärtää.


      • Ateisti tuntee paremmin moraalikäsityksen kuin te hihhulit, jotka vain kuvittelette tuntevanne lukemalla jotakin moraalisaarnaanne sieltä Raamatustanne, joka pitäisi polttaa roviolla!


      • >Jos ihmisen elämän- tai maailmankatsomuksena on ateismi, niin siitä lähtökohdasta kaikki on sallittua.
        Voi olla tai sitten ei, paha sanoa. Ateismi ei kuitenkaan ole elämän- tai maailmankatsomus vaan uskon puutetta jumaliin, joten voit huokaista helpotuksesta.


    • ItsMeMaario

      Mamma mia! Porco dio!

    • Euroopan 49 valtiosta homoavioliiton on hyväksynyt 10 valtiota. Eurooppa on siis vieläkin taantunut ja rasistinen maan osa. Kaikista maailman valtioista homoavioliiton ovat hyväksyneet 21 valtiota. Tilastojen valossa homoavioliitto on harvinaisuus, lähinnä myöhäiskristillisissä valtioissa homoavioliitto on mennyt läpi. Mistään jytkystä tai unelman toteutumisesta ei voida puhua, vaan hyppysellinen itseinhoisia valtioita pitää homoavioliittoa edistyksellisenä. Tottakai heillä on unelma pakottaa koko maailmaan homonormi.

      • Nii,tokihan Pohjois-Korea,Syyria,Irak,Afganistan,Somalia ja Isiksen kalifaatti on paljon parempia paikkoja elää kun ne Euroopan maat jotka on hyväksyny homoavioliitot,vai mitä?


      • iroquis kirjoitti:

        Nii,tokihan Pohjois-Korea,Syyria,Irak,Afganistan,Somalia ja Isiksen kalifaatti on paljon parempia paikkoja elää kun ne Euroopan maat jotka on hyväksyny homoavioliitot,vai mitä?

        Mitä eroa on suomella ja edellä mainituilla? Suomi pyrkii uudeksi Syyriaksi, Somaliaksi - islamin kalifaatiksi. Pääasia näyttää olevan, että viimeisetkin jälkikristilliset höyryt saadaan Suomineidosta päästettyä pihalle. Teille ei kelvannut kristinusko, joten nauttikaa islamista, jonka puotteissa tyttärenne raiskataan ja poikanne pää sahataan tylsällä veitsellä irti vartalosta. Voi olla, että he kääntyvät teidän tapaan muslimeiksi, joten ehkä säästytte.


      • sami-a kirjoitti:

        Mitä eroa on suomella ja edellä mainituilla? Suomi pyrkii uudeksi Syyriaksi, Somaliaksi - islamin kalifaatiksi. Pääasia näyttää olevan, että viimeisetkin jälkikristilliset höyryt saadaan Suomineidosta päästettyä pihalle. Teille ei kelvannut kristinusko, joten nauttikaa islamista, jonka puotteissa tyttärenne raiskataan ja poikanne pää sahataan tylsällä veitsellä irti vartalosta. Voi olla, että he kääntyvät teidän tapaan muslimeiksi, joten ehkä säästytte.

        Milloin sä Sami-a pyrit sinne lääkäriin!?


      • Anti-Sami
        sami-a kirjoitti:

        Mitä eroa on suomella ja edellä mainituilla? Suomi pyrkii uudeksi Syyriaksi, Somaliaksi - islamin kalifaatiksi. Pääasia näyttää olevan, että viimeisetkin jälkikristilliset höyryt saadaan Suomineidosta päästettyä pihalle. Teille ei kelvannut kristinusko, joten nauttikaa islamista, jonka puotteissa tyttärenne raiskataan ja poikanne pää sahataan tylsällä veitsellä irti vartalosta. Voi olla, että he kääntyvät teidän tapaan muslimeiksi, joten ehkä säästytte.

        Noin sadannen kerran: sinun oma nais- ja homovihasi on lähempänä radikaalia islamia kuin liberaalia kristinuskoa. Turha yrittää sovitella marttyyrin viittaa, se ei pue sinua.


      • Anti-Sami kirjoitti:

        Noin sadannen kerran: sinun oma nais- ja homovihasi on lähempänä radikaalia islamia kuin liberaalia kristinuskoa. Turha yrittää sovitella marttyyrin viittaa, se ei pue sinua.

        En minä vihaa ketään, inhoan korkeintaan itseäni, ja eikös meidät ole opetettu inhoamaan itseämme? Olemme velkaa - ja sitä maksakaamme, se on tämän maailman vaatimus.


      • Anti-Sami kirjoitti:

        Noin sadannen kerran: sinun oma nais- ja homovihasi on lähempänä radikaalia islamia kuin liberaalia kristinuskoa. Turha yrittää sovitella marttyyrin viittaa, se ei pue sinua.

        Samin tunteet homoja ja naisia kohtaan taitavat olla lähinnä pelkoa.


    • Homoavioliitto, kansanmurha abortin ja eutanasian avulla on sivistysvaltion ja kehityksen merkki. Unohtamatta islamia, joka vyöryy Eurooppaan, jotta tulisimme osalliseksi korkeimmasta sivistyksestä.

      • Sami a: Pidätkö valtioista, jossa sullakaan ei olisi ihmisoikeuksia? Tarkoitan, ettei sullakaan olisi Suomessa oikeuksia uskoa Jumalaasi?!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Sami a: Pidätkö valtioista, jossa sullakaan ei olisi ihmisoikeuksia? Tarkoitan, ettei sullakaan olisi Suomessa oikeuksia uskoa Jumalaasi?!

        Usko elävään Jumalaan ei ole ihmisten antama ihmisoikeus.


      • sami-a kirjoitti:

        Usko elävään Jumalaan ei ole ihmisten antama ihmisoikeus.

        Jumala on ihmisen/ihmisten luoma mielikuvitusolento samoin kuin Aku Ankka.


    • Miten ajattelitte sovittaa yhteen islamin ja homoaviliiton Euroopassa? Meinaatteko jutella muslimeille, että homoseksi on normaalia? Ehkä muslimit kääntyvät ja muuttavat sharia-lakia, kun halaatte heitä tarpeeksi ja juttelette. Kristittyjen kanssa olette saaneet vapaasti unelmoida ja mellastaa, nyt teillä on vastassa muslimit.

      • naururaikaa

        Eikai tässä tarvitse mitään selitellä? Eikös se obama ollut amyriikan viimeinen presidentti ja maailmanloppu on parin kuukauden päässä?

        Ei teille vajakeille ole sami kukaan mitään selittämässä :) Nauretaan vain :)


      • naururaikaa kirjoitti:

        Eikai tässä tarvitse mitään selitellä? Eikös se obama ollut amyriikan viimeinen presidentti ja maailmanloppu on parin kuukauden päässä?

        Ei teille vajakeille ole sami kukaan mitään selittämässä :) Nauretaan vain :)

        Amerikan tuomiot ovat tulossa ja Obama osaltaan kiirehdyttänyt tuomioiden tulemista. Se mikä on tälle maailmalle suurta (Amerikka, nato jne.) ei ole suurta Raamatussa. Raamattu ei tunne lopunajan Amerikkaa eikä Englantia.


      • naururaikaa kirjoitti:

        Eikai tässä tarvitse mitään selitellä? Eikös se obama ollut amyriikan viimeinen presidentti ja maailmanloppu on parin kuukauden päässä?

        Ei teille vajakeille ole sami kukaan mitään selittämässä :) Nauretaan vain :)

        Sama tilanne on kaikkien valtioiden johtajien edessä, he eivät tule kestämään valtakautensa loppuunasti. Nyt vallan saa vain huijjaamalla ja mitättömyydellä. Mitätön ottaa maailman vallan.


      • ÄttörpööJaPojat
        sami-a kirjoitti:

        Sama tilanne on kaikkien valtioiden johtajien edessä, he eivät tule kestämään valtakautensa loppuunasti. Nyt vallan saa vain huijjaamalla ja mitättömyydellä. Mitätön ottaa maailman vallan.

        Välillä olet sitä mieltä, että muslimit valloittavat koko maailman. Välillä taas ennustelet että Harmageddonin taistelu on tulossa ihan juuri kohta melkein heti ja sinun jumalasi valloittaa koko maailman. Välillä olet horissut että Venäjä on jo aloittanut kolmannen maailmansodan ja Kiina ottaa maailmanvallan. Yritä nyt päättää.

        Palataan asiaan kun Obama tai Merkel tai Niinistö tai kuka hyväsä murhataan ennen kautensa loppua tai kun Jeesus tulee.


      • ÄttörpööJaPojat kirjoitti:

        Välillä olet sitä mieltä, että muslimit valloittavat koko maailman. Välillä taas ennustelet että Harmageddonin taistelu on tulossa ihan juuri kohta melkein heti ja sinun jumalasi valloittaa koko maailman. Välillä olet horissut että Venäjä on jo aloittanut kolmannen maailmansodan ja Kiina ottaa maailmanvallan. Yritä nyt päättää.

        Palataan asiaan kun Obama tai Merkel tai Niinistö tai kuka hyväsä murhataan ennen kautensa loppua tai kun Jeesus tulee.

        Amerikka on laskeva valta, Venäjä ja Kiina sekä Israel nousevia valtoja. Euroopan Unioni taantuu ja laskee. jäljelle jää 10 ylintä valtiota, jotka korvaavat menetyn Naton sotilasliiton. Suomi on lopunmaa, joka jakaa Israelin kohtalon.


      • ÄttörpööJaPojat kirjoitti:

        Välillä olet sitä mieltä, että muslimit valloittavat koko maailman. Välillä taas ennustelet että Harmageddonin taistelu on tulossa ihan juuri kohta melkein heti ja sinun jumalasi valloittaa koko maailman. Välillä olet horissut että Venäjä on jo aloittanut kolmannen maailmansodan ja Kiina ottaa maailmanvallan. Yritä nyt päättää.

        Palataan asiaan kun Obama tai Merkel tai Niinistö tai kuka hyväsä murhataan ennen kautensa loppua tai kun Jeesus tulee.

        Venäjä kohtelee Suomea silkkihansikkain, mutta ottaa suurimman osan Suomesta, koko Ruotsin ja osan Norjasta. Finland, lopunmaa voittaa lopulta. Jumala määrää rajat, joita Venäjän sotilas ei voi ylittää.


      • >Miten ajattelitte sovittaa yhteen islamin ja homoaviliiton Euroopassa?
        Kysypä Lontoon uudelta pormestarilta vaikka sähköpostilla. On sekä muslimi että homoavioliittojen kannattaja. Varmasti hänellä on ajatuksia asiasta.
        http://www.hs.fi/ulkomaat/a1463025289617


    • tiede.ei.Jumalasta

      Ole hiljaa perustelutaidoton homopelle

      • tiede.ei.Jumalasta

        SamiA lue ja ymmärrä tai tai edel puolet: Lumärrä


    • tiede.ei.JumaIasta

      SamiA, 1970-luvulta, toimintakunnosta ei tietoa, herää kyllä uskoon kun pistää "töpseliä seinään," silmälasien lasi rikki (näy kuvasta), mutta kylläpäs hän on känkkäränkän näköinen! Ihankuin auton alle jäänyt steven seagal

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe