Kaatuminen, niskan retkahdus?

Henriksonn

Kaaduin viime viikonloppuna niin, että pääni todennäköisesti retkahti, en lyönyt päätäni mihinkään. Kaatumisen jälkeen en tuntenut kipua missään, mutta seuraavana päivänä niskat ja hartiat olivat kipeät ja ihan jumissa. Ne olivat kipeät pari päivää ja sitten helpotti. Mutta nyt pää on välillä kipeä ja kasvot ovat ajoittain puutuneet... mistähän tämä johtuu? Voiko olla jotain vakavampaa?

8

11348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärillemars

Käy ensin yleislääkärillä, joka nyt ei osaa kyllä sanoa juuta ei jaata vaivastasi, mutta apua tarvitset, koska kyseessä on vamma, ei pitkäaikainen vaiva.

Kaularangan piiskaniskuvamma eli niskan retkahdusvamma eli whiplash-vamma?

Jollei pysyvää hermovammaa ole, niin pari kertaa kiropraktikolla, niin niska on parantunut. Valitse pätevä ja varmista, jotta osaa käsitellä kaularankaa ja ota magneettikuvat mukaan.

Turussa ainakin on blissclinic, jossa on erikoisosaamista niskan käsittelyssä.

http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi

Aina kovan voiman vaikutuksesta fasettinivelet menevät väärään asentoon, jolloin lihakset menevät väärään asentoon ja lopputuloksena on erittäin kipeä niska ja jopa koko yläkroppa.

Lääkärisi ei tosin tätä sinulle ehdota.

Kyse on ammattiylpeydestä. Kun onhan se noloa, että 10 vuotta lääkäriksi opiskellut ei saa potilasta terveeksi, mutta 5 vuotta opiskellut kiropraktikko saa.

Ja muistaa terveen luuston ravinteet:

C-vitamiini 500mg/vrk
      D-vitamiinia 100µg/vrk
      Magnesium (sitraattimuoto) 400mg/vrk
      K2-vitamiinia 50-100µg/vrk
      Omega 3 rasvahappoja

http://ala-sairastu-vakavasti.blogspot.fi/2014/05/kun-mikaan-ei-mennyt-niinkuin-piti.html

• lääkärillemars

Lääkärillä on tosiaan pitänyt käydä hakemassa sairaslomia sen jälkeen kun erehdyin työterveyshoitajan ohjeesta menemään kiropraktikolle.

• Kyllävistottaatodellakin

Ei niin pientä ongelmaa, ettei yksi paukapää tule tarjoamaan jonninjoutavia ohjeitaan ja pillereitään avuksi!

• paukapää

Ammattiurheilussa ja autourheilussa, jos kaatuu tai tulee kolari, niin vakiohoito on kiropraktikko, joka käy kropan läpi.

Miten voit pilkata asian osaavia ihmisiä?

• adasaad
        paukapää kirjoitti:

Ammattiurheilussa ja autourheilussa, jos kaatuu tai tulee kolari, niin vakiohoito on kiropraktikko, joka käy kropan läpi.

Hoituuko ammattiurheilun vammat rekkalastillisella D-vitamiinia täyden kuun aikaan tasan keskiyöllä sormet ristissä otettuna?

• tptptp
        paukapää kirjoitti:

Mulle DC kiropraktikko aiheutti kaulan retkuttelulla prolaksin, joten ohittakaa kiropraktikot.

• lääkärillemars
        adasaad kirjoitti:

Hoituuko ammattiurheilun vammat rekkalastillisella D-vitamiinia täyden kuun aikaan tasan keskiyöllä sormet ristissä otettuna?

Ei, vaan kiropraktikolla.

Suomen jäkisjoukkueella on ihan omat hierojat, fysioterapeutit ja kiropraktikot mukana kisoissa.

Onko sinun elämäntehtävänäsi pilkata?

• lääkärillemars

Pitää mennä osaavalle.

Itse sain pysyvän avun.

Pullistumaa on hankala saada niskan fasettiniveliä avatessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5171
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2839
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2478
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1819
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1334
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1298
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe