Kaatuminen, niskan retkahdus?

Henriksonn

Kaaduin viime viikonloppuna niin, että pääni todennäköisesti retkahti, en lyönyt päätäni mihinkään. Kaatumisen jälkeen en tuntenut kipua missään, mutta seuraavana päivänä niskat ja hartiat olivat kipeät ja ihan jumissa. Ne olivat kipeät pari päivää ja sitten helpotti. Mutta nyt pää on välillä kipeä ja kasvot ovat ajoittain puutuneet... mistähän tämä johtuu? Voiko olla jotain vakavampaa?

8

11389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärillemars

Käy ensin yleislääkärillä, joka nyt ei osaa kyllä sanoa juuta ei jaata vaivastasi, mutta apua tarvitset, koska kyseessä on vamma, ei pitkäaikainen vaiva.

Kaularangan piiskaniskuvamma eli niskan retkahdusvamma eli whiplash-vamma?

Jollei pysyvää hermovammaa ole, niin pari kertaa kiropraktikolla, niin niska on parantunut. Valitse pätevä ja varmista, jotta osaa käsitellä kaularankaa ja ota magneettikuvat mukaan.

Turussa ainakin on blissclinic, jossa on erikoisosaamista niskan käsittelyssä.

http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi

Aina kovan voiman vaikutuksesta fasettinivelet menevät väärään asentoon, jolloin lihakset menevät väärään asentoon ja lopputuloksena on erittäin kipeä niska ja jopa koko yläkroppa.

Lääkärisi ei tosin tätä sinulle ehdota.

Kyse on ammattiylpeydestä. Kun onhan se noloa, että 10 vuotta lääkäriksi opiskellut ei saa potilasta terveeksi, mutta 5 vuotta opiskellut kiropraktikko saa.

Ja muistaa terveen luuston ravinteet:

C-vitamiini 500mg/vrk
      D-vitamiinia 100µg/vrk
      Magnesium (sitraattimuoto) 400mg/vrk
      K2-vitamiinia 50-100µg/vrk
      Omega 3 rasvahappoja

http://ala-sairastu-vakavasti.blogspot.fi/2014/05/kun-mikaan-ei-mennyt-niinkuin-piti.html

• lääkärillemars

Lääkärillä on tosiaan pitänyt käydä hakemassa sairaslomia sen jälkeen kun erehdyin työterveyshoitajan ohjeesta menemään kiropraktikolle.

• Kyllävistottaatodellakin

Ei niin pientä ongelmaa, ettei yksi paukapää tule tarjoamaan jonninjoutavia ohjeitaan ja pillereitään avuksi!

• paukapää

Ammattiurheilussa ja autourheilussa, jos kaatuu tai tulee kolari, niin vakiohoito on kiropraktikko, joka käy kropan läpi.

Miten voit pilkata asian osaavia ihmisiä?

• adasaad
        paukapää kirjoitti:

Ammattiurheilussa ja autourheilussa, jos kaatuu tai tulee kolari, niin vakiohoito on kiropraktikko, joka käy kropan läpi.

Hoituuko ammattiurheilun vammat rekkalastillisella D-vitamiinia täyden kuun aikaan tasan keskiyöllä sormet ristissä otettuna?

• tptptp
        paukapää kirjoitti:

Mulle DC kiropraktikko aiheutti kaulan retkuttelulla prolaksin, joten ohittakaa kiropraktikot.

• lääkärillemars
        adasaad kirjoitti:

Hoituuko ammattiurheilun vammat rekkalastillisella D-vitamiinia täyden kuun aikaan tasan keskiyöllä sormet ristissä otettuna?

Ei, vaan kiropraktikolla.

Suomen jäkisjoukkueella on ihan omat hierojat, fysioterapeutit ja kiropraktikot mukana kisoissa.

Onko sinun elämäntehtävänäsi pilkata?

• lääkärillemars

Pitää mennä osaavalle.

Itse sain pysyvän avun.

Pullistumaa on hankala saada niskan fasettiniveliä avatessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe