Ketipinorin hyödyt

maanisdepr1975

netistä löytyy valtavasti negatiivista Ketipinorista. Itselläni se kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon annettu, 400 mg iltaisin. Ennen tätä diagnoosia söin vuosia masennuslääkettä ja kaikkia mahdollisia unilääkkeitä ja muita bentzoja, huimia yliannoksia. Suurin ongelmani vuosia oli, etten nukkunut lainkaan ja toleranssi lääkkeisiin kasvoi koko ajan, lopulta meni 8 imovanea ja pari lasillista viiniä, että sai jonkin aikaa nukuttua. Diagnoosin saaminen ja lääkityksen muuttaminen ainoastaan Ketipinoriin sai elämäni takaisin raiteilleen. Eli plussat Ketipinorista: nukun todella hyvin, mukavan rauhallinen, onnellinen olo, ei yliannostuksia. Syönyt nyt vuoden verran eikä toleranssi ole kasvanut mihinkään. Itselleni kunnon yöuni, vaikka sitten kemiallinen sellainen, on niin tärkeä asia, etten halua tästä koskaan luopua ja diagnoosinikin vuoksi, on loppuelämäni seuralainen.

16

1408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8h6g8

Saahan sitä vetää mitä haluaa. Eikö niin.

• AivosiOnTuhoutunut

Loppuelämäsi seuralainen on tyhjä pää. Kirjoitat nyt jo kuin idiootti.

• oikeustiuneton

Itse ole syönyt nyt 2 vuotta ketipinoria 50-75mg nukkumiseen. En ole huomannut mitään haittaa, pelkkää hyötyä olen lääkkeestä saanut. Lääkkeen oton jälkeen 1-2h päästä alkaa väsyttää ihan älyttömästi ja olo on rantoutunut, ei ahdistusta. Nukun yön hyvin ja aamulla olen pirteä. Ennen ketipinoria kävin kaikki mahdolliset unilääkkeet läpi mm. imovane, stella, opamox, tenox, melatoniini aina 12 mg asti, mirtazapin, levozin. Mirtazapin olisi muuten toiminut hyvin mutta tuli ihan jäätävä ruokahalu eikä pystynyt sen takia nukkumaan kun mietti koko ajan jääkaapin sisältöä ja mitä sieltä hakisi. Levozin oli liian raju, sekava olotila kesti 16h. Ketipinor on ollut ylivoimaisesti paras eikä mitään huomattavia oireita ole tapatunut. Ne jotka sanovat myrkyksi tietävätköhän mitä oikea unettomuus mahtaa olla? se kun valvot putkeen yli 70h ja tai kuukausia 3h yöunilla. Siinä vasta muisti ja ymmärtäminen alkaa pätkimään. Hyvä kun oman nimensä muistaa saatikka mitään muuta.

• Oikeus_vetää

Ketiapiini on hermostomyrkyllinen halusit sitä itsellesi myöntää tai et. Tällä en kuitenkaan tarkoita, ettetkö saisi ainetta käyttää. Sinä päätät mitä riskejä tervedelläsi olet valmis ottamaan eikä kenelläkään muulla ole oikeutta pakottaa sinua käyttämään tai olemaan käyttämättä ketiapiinia tai mitään muutakaan ainetta.

Tietenkään sellaista ainetta, jonka käytöstä ei ole haittoja ei ole olemassa, mutta toisaalta toiset ihmiset kokevat toisen kutsuman haitan omasta mielestään hyödykseen ja toisin päin. Ei sinun tarvitse perustella käyttöäsi kellekään yhtään sen enempää kuin muidenkaan ei tarvitse perustella minkään huumaavan aineen käyttöään kellekään. Jokainen saa päättää itse mitä kroppaansa laittaa. Käyttäjähän terveysriskin kantaa, joten muut olkoon hiljaa, kun päätös on tehty.

• maanisdepr1975

hei oikeustiuneton, sanot kyllä niin asian ytimeen "Ne jotka sanovat myrkyksi tietävätköhän mitä oikea unettomuus mahtaa olla?" , eivät varmasti tiedä, ja jos olisivat kärsineet sellaisesta unettomuudesta kuin minä, varmasti kelpuuttaisivat lääkkeen, joka auttaa ja voi elää suht.koht. normaalia elämää virkeänä yöunien jälkeen

• oikeastiuneton

Niinpä. Ketipinorin lisäksi googlesta vois hakea tietoa myös kroonisesta unettomuudesta ja mitä se aiheuttaa. Ketipinorin vastustajat oletteko oikeasti valvoneet 70h putkeen ja siinä samalla suorittaneet elämää käyneet töissä hoitaneet kodin ym? entä onko teillä mennyt 2 kk siten että keskimäärin nukutte yössä 3h. Mun unen tarve on kuitekin 8-9h, silloin en ole väsynyt. Mulla oli ennen ketipinoiria toistuvasti 50h valvomis putkia, silti kävin töissä. Elämä oli ihanaa. Väsymyksen takia olen töissä sössinyt urakalla, meinannut joutua onnettomuuteen varmaan 3 kertaa, siis kävellyt itse auton eteen, unohtanut lukuisia kertoja pankkikortin numeron ja aivaimet kotiin, kahvinkeittimen ym. Onneksi en omista ajokorttia. Ketipinorin takia näitä sattumuksia ei ole toistaiseksi tapahtunut. Mua vaan vituttaa, kun ihmiset syyllistää lääkkeiden syönnistä. Miksei kukaan syyllistä diabeetikoita ym insuliinin käytöstä? Mäkin voin ja olen meinannutkin kuolla unettomuuden takia.

• maanisdepr1975

juurikin noin, väittäisin, että unettomuuteen/sen aiheuttamiin vahinkoihin kuolisin helpommin kuin syödessäni ketipinoria loppuelämäni

• ketipinoriunettomuuteen

Olen samaa mieltä.Itselläni ollut Ketipinor 400 mg unettomuuteen muutaman vuoden.Muut unettomuuteen tarkoitetut lääkkeet eivät ole tehonneet.Vaikka olen käyttänyt lääkkeitä yhteensä 16 vuotta niin aivotoiminta pelaa edelleen erittäin hyvin ja ikää mulla on kohta 40 vuotta.Mä oon silloin tällöin valvonut yhden vuorokauden ja mulle tuo vuorokausi on jo liikaa.Eli oireena pahoinvointi ja väsymys,mutta ei niin että nukkuisi.Mielummin otan sen ketipinorin illalla kuin oksennan seuraavana päivänä sen takia etten ole saanut nukuttua yöllä yhtään.Voin sanoa että 24 tunnin valvomisen aikana kerkee ajattelee asioita aasta ööhön.

• Hyödyt

Samaa mieltä, ei toimi mullakaan nukahtamislääkkeet, päin vastoin ne piristää. Mielummin otan 2x 25 mg Ketipinoria kun valvon koko yön. Kokemusta on unettomuudesta.

• Ketipinor300sta12.5mgaan

Vakava unettomuus ei ole mikään vitsi! Tuntuu pahalta,että siitä avun saaneelle kirjoitetaan,että olet idiootti:( Huonoista vaihtoehdoista pitää valita joku ja se vaihtoehto voi olla Ketipinor.Se on hermostomyrkky,mutta jos se helpottaa jonkun elämää niin miksi pitää haukkua idiootiksi?
      Kyllä jos valvoo putkeen monta yötä niin jossain vaiheessa paukahtaa psykoosi.Tiedän kokemuksesta!

• Anonyymi

Ketipinor on oikeasti turvallisin ja tehokas pienellä annoksella nukkumiseen jos verrataan kolmiolääkkeisiin. Kaikkea olen vuosien varrella syönyt mutta ketipinor on palvellut parhaiten jo 16 vuotta. Ei mene psyyke sekaisin eikä riippuvuutta tai toleranssia.

• Anonyymi

Itse olen syönyt ketipinoria suurella annoksella 16 vuotta. Edelleen vaikuttaa nopeasti jos vertaa johonkin imovaneen tai tenoxiin. Eikä päivisin ole zombi olo mitä oli seurauksena valvomisesta aikoinaan.

• Anonyymi

"Ketipinor on oikeasti turvallisin ja tehokas pienellä annoksella "

Puhut täyttä sontaa. Asiaa on tieteellisesti tutkittu, ja matalat annokset Seroquelia tai Ketipinoria on havaittu haitallisemmiksi kuin niistä saatavat hyödyt kun puhutaan unettomuuden hoidosta.

"Quetiapine for primary insomnia: Consider the risks"
        "The use of quetiapine to treat insomnia should be confined primarily to patients with comorbid mood or schizophrenia spectrum disorders. Body mass index, weight, blood pressure, fasting glucose, and lipid levels should be measured before starting treatment and then regularly monitored, even for low doses." jne..
        Lähde: https://www.ccjm.org/content/88/5/286

Jos haluaa turvallisen lääkkeen unettomuuteen niin kannattaa pyytää Mirtazapiinia. Jos se ei auta on olemassa myös Doxepin ja Triptyl.

• Anonyymi

Itsellä ihan pikkirikkinen annos ketipinoria alkoi jo nukuttaa ihan hirveästi jonkun tunnin kuluttua ottamisesta. Itsellä oli aivan äärimmäisiä unettomuusjaksoja. Olen ollut jopa 14 päivää nukkumatta lukuunottamatta alle minuutin pitkiä mikrounia. Jo neljännes 25mg ketipinortabletista tuo unen itselläni (en ole kuullut että näin pieni annos vaikuttaisi kellään muulla näin), mutta sitten lääke otettiin kokonaan pois koska sain 3 päivän jälkeen lääkepaketin loputtua sain psykogeenisen kouristuksen elämäntilanteeni takia. Nyt on vain unilääkkeitä jotka toimii teoriassa, muttei käytännössä.

• Anonyymi

Ketipinor on kamalaa. Siihen muodostuu riippuvuus (eli tulee niitä kuuluisia "lopetusoireita"). Ketipinor nostaa kolesterolit jo pienillä annoksilla ja maksa-arvotkin voivat alkaa nousta. Ketipinor lihottaa. Olen itse myös toistuvasti meinannut pyörtyä kun olen ottanut 100 mg Ketipinoria illalla. En usko että se on turvallista, varsinkaan kun asunnossani on portaat.

• Anonyymi

Mulla on veriarvot hyvät ja myös maksa-arvot. Olen myös pystynyt laihduttaa. Kaikkia ketipinor ei lihota. Se on totta että ketipinor aiheuttaa huimaamista. Mulla on 400 mg iltaisin unettomuuteen. ja toi pyörtymisen kyllä myönnän varsinkin heti lääkkeen oton jälkeen. Vessassa pystyn yöllä käymään eli silloin pystyn sen matkan kävelee. Se että asunnonssasi on portaat niin ei ole hyvä juttu kun sitä huippaamista voi olla ihan ilman portaitakin. Tosin kyllä sillä lääkkeellä sitten nukkuukin hyvin. Mulla ei ole heräämisiä yöllä muuta jos vessassa ei tartte käydä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe