Kenelle uskallan tunnustaa syntini?

VapauttaKaipaava

Synti painaa mieltä.

Synnit tulisi tunnustaa ääneen toiselle uskovalle, joka voi julistaa Jeesuksen Kristuksen nimessä synnit anteeksi.

Mutta kenelle uskallan tunnustaa?
Synnit hävettää liikaa, että uskaltaisin ne kertoa.
Jumalalle olen niitä rukouksessa tunnustanut, mutta en toiselle ihmiselle.

14

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeesusTemppelinruoskija
    • Kyllä Jeesus ne synnit anteeksi antaa ilman välimiestäkin. Riittää, että tunnustat synnit Hänelle.

      • Iloasuuminussa

        Ja jos Hän haluaa Sinun kohtaavan luotettavan uskovan kyseistä tapahtumaa varten, Hän osoittaa kyseisen henkilön Sinulle. Ainakin näin kävi minulle.


    • jaikalii91

      Synnit tunnustetaan Jeesukselle Kristukselle joka ne on sovittanut kärsimyksensä ja kuolemansa kautta. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa kaikesta synnistä uskon kautta Häneen. Ei toinen ihminen eikä hänelle synnin tunnustaminen tee ihmisestä synnistä puhdasta. Herra Jeesus sen sinulle tekee kun uskot ja tunnustat. http://www.jaikal.se/48683146

    • RauhaKaikenJälkeen

      Sinulle tulee myöhemmin halu hyvittää tekosi ja silloin voit kilauttaa kaverille. Murhat, varkaudet, huorinteot, valehtelut jne. pitää tunnustaa asianomaisille tai virkamiehille, jotka hoitavat asiat eteenpäin.

    • OttoPetteris

      Sinun täytyy kuitenkin miettiä mitä syntikäsite sisältää ja minkä lahkon mukaisia syntejä aiot tunnustaa. Katsos kun eri porukoissa on erilaiset synnit; Jos olet käyttänyt ehkäisyä tai vaikka raiskannut oman tyttäresi, niin ne ovat ihan eri asia eri lahkoissa. Muista myös, että haitarimusiikkin kuuntelu ja soittaminen on myös kielletty asia. Verenluovutus on ihan ykkössynti yhdessä lahkossa ja sianlihan syönti toisessa.

      On siis oltava tarkkana mitä tunnustaa synniksi. Paljon helpompaa on olla synnitön: Älä tunnusta yhdenkään lahkon syntikäsitystä ja muuta huuhaata lainkaan, äläkä alistu heidän määräysvallan alle. Eipä tarvitse tunnustella tai anteeksipyydellä ihan tavallista elettyä elämää.

      • Iloasuuminussa

        Öö... Sä et varmaan tarkottanu, että oman tyttärensä raiskaaminen on tavallista elettyä elämää, jota ei tarvi sen kummemmin pohtia....


      • OttoPetteris
        Iloasuuminussa kirjoitti:

        Öö... Sä et varmaan tarkottanu, että oman tyttärensä raiskaaminen on tavallista elettyä elämää, jota ei tarvi sen kummemmin pohtia....

        No eikös se ole suht. tavallista lestadiolaisten keskuudessa? Ja lahko antaa sen anteeksi. Pahimmillaan jopa syyllistää tyttären.
        Näitä tapauksiahan on tullut julkisuuteen paljonkin...


      • Mietippä

        Sikoja sellaiset linnaan vaan ja ikuinen omien lastensa tapaamis kielto. Lasten elämä pilalle menee.
        Ei raiskaamisesta uhria saa syyllistää varsinkaan jos lapsesta kyse.


    • 12__13

      Minulle riittää, että tunnustat tehneesi syntiä ja Jeesuksen suomilla valtuuksilla julistan ne anteeksi annetuksi, mene äläkä enää tee syntiä. :)

      Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
      Joh. 20:23

      • Iloasuuminussa

        Hyvä muistutus tuokin.

        Sitten täytyy vain uudestaan samasta asiasta synnintuntoon tullessaan muistaa, että anteeksi on pyydetty ja anteeksi on saatu - enkä tee samaa virhettä uudestaan.


    • Vastauksiin

      Kun tunnustaa vihanneensa se tuntuu heti vähemmän, seuraava askel on miettiä voiko olla hyvänsuopa, kyllä voin.
      Syntiä ei ole ahdistus epätäydellisyydestä.
      Jobin kirjassa annetaan ymmärtää emme paljonkaan voi ainaiselle kädenväännölle ihmisten kesken.

    • Jacop

      Minulle ainakin on opetettu, että olemme ensi sijaisesti vastuussa kukin synneistämme Jumalalle. Mutta jos taakkasi on syntiesi tähden sietämättömän raskas niin voit kahden kesken tunnustaa ne esm seurakuntasi johtajalle tai esm helluntai seurakunnassa jollekkin vanhemmisto jäsenelle yleensä he pysyvät vaiti niistä synneistä, jotka kukin on tehnyt ja heille tunnustanut. OLen kokenut myöskin, että taakan jakaminen jonkin luotettavan sielunhoitajan kanssa keventää synnin aiheuttamaa taakkaa. Muista kuitenkin, että Jeesus maksoi sinunkin syntivelkasi Golkatalla.

    • kyllä lentävä spaghettihirviö antaa kaikille syntisille pussillisen ramen-nuudeleita kaupan päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe