yhtä kuolevaisia ollaan kuin puut

survivor

oma elämän käännekohtani oli, kun todella ymmärsin, että joku päivä kuolen ja kaadun kuten puut tekevät, ja sitten kukaan ei enää muista että oon koskaan ees elännytkään tällä pallolla, ja että se "joku" päivä ei suinkaan ole jossain ultra-kaukaisessa tulevaisuudessa välttämättä. Kuinka nopeasti yksikin vuosi vierähtää! Kun on nuorempi, teini-ikäinen, sitä aina miettii että "mitä sitä tekee isona", ja sitä unelmoi päivät, kesät, syksyt talvet, mutta on niin saamaton ja pelkuri ettei saa tehdyksi mitään vaan makaa vain kotonaan. Jos on väsynyt ja sairaalloinen, se onkin aika helppoa. Kaikkia ihmisiä ei ole luotu tarmokkaiksi aikaansaajiksi jotka harrastavat noin kymmentä eri harrastusta ja pyyhältävät tapahtumasta toiseen ja joilla on enemmän ystäviä kuin mistä muistaa pitää lukua.

kai mulla on kolmenkympin kriisi. sitä tajuaa että nyt, JUURI NYT, täytyy tehdä elämälleen jotain tai kohta on liian myöhäistä. Mitä kauemmin unelmoi ja suunnittelee tekevänsä asioita, sitä suurempi homma on sitten aikanaan, kun todella pitäisi ottaa härkää sarvista ja todella tehdä jotain. Se on vähän sama kuin jos eläisi velaksi: aikanaan tulee laskun paikka ja kuitin tuoja on viikatemies.

3

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko the man

Terveppää vaan mitä mun täytyis tehä jos mä ajattelen koko ajan vaan sitä että ostan käsi aseen ja ammun itteltäni aivot pellolle mut aina välil musta tuntuu siltä. Kertoisitko mitä voisin tehdä asialle??

• Lene

Mä voisin tohon yrittää vastata omalta kannaltani, koska ite en oo koskaan tommosta ajatellu, mutta kaveri teki itsemurhan 1994 ja siskolla oli saman suuntaisia ajatuksia silloin päässä, mutta onneks sai suunsa auki ja alko puheleen mun kaa. Helpotti kuulema, että ei muuta kun suu auki ja jonkun kaa juttelemaan oli se sit joku sukulainen, kaveri tai vaikka ammattilainen. Ympäristö kuitenkin jää suremaan, vaikka mitä ite ajattelis...

• Tarkoitusta elämälle.
        Lene kirjoitti:

Mä voisin tohon yrittää vastata omalta kannaltani, koska ite en oo koskaan tommosta ajatellu, mutta kaveri teki itsemurhan 1994 ja siskolla oli saman suuntaisia ajatuksia silloin päässä, mutta onneks sai suunsa auki ja alko puheleen mun kaa. Helpotti kuulema, että ei muuta kun suu auki ja jonkun kaa juttelemaan oli se sit joku sukulainen, kaveri tai vaikka ammattilainen. Ympäristö kuitenkin jää suremaan, vaikka mitä ite ajattelis...

http://users.utu.fi/lietzen/michael/helmi2000.html

Tässä on mielestäni mielenkiintoinen teksti luettavaksi. Itseäni aihe kiinnostaa, joten sen lukeminen oli helppoa. Sinulle (siis kenelle tahansa joka lukee tätä) aihe saattaa tuntua oudolta, vastenmieliseltä, kiinnostavalta jne. miltä tahansa (en voi sitä tietää) mutta suosittelen lukemaan tuon tekstin varsinkin loppuun asti.

En halua kenenkään teistä lukevan sitä väkisin sillä tarkoitukseni on vain antaa ajatuksen aihetta.
        Omaan elämän palapeliini tunsin saavani tuosta tekstistä jotakin lisää joka tuntuu hyvältä ja oikealta. (OMASTA MIELESTÄNI!! HUOM! SINÄ TEET OMAT JOHTOPÄÄTÖKSESI ITSE)

Löysin kyseisen tekstin pari päivää sitten ja kun satuin lukemaan viestejänne, niin ajattelin laittaa sen muidenkin luettavaksi. Onnea palapeleihinne, toivottavasti pystyin antaa jollekkin jotakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe