yhtä kuolevaisia ollaan kuin puut

survivor

oma elämän käännekohtani oli, kun todella ymmärsin, että joku päivä kuolen ja kaadun kuten puut tekevät, ja sitten kukaan ei enää muista että oon koskaan ees elännytkään tällä pallolla, ja että se "joku" päivä ei suinkaan ole jossain ultra-kaukaisessa tulevaisuudessa välttämättä. Kuinka nopeasti yksikin vuosi vierähtää! Kun on nuorempi, teini-ikäinen, sitä aina miettii että "mitä sitä tekee isona", ja sitä unelmoi päivät, kesät, syksyt talvet, mutta on niin saamaton ja pelkuri ettei saa tehdyksi mitään vaan makaa vain kotonaan. Jos on väsynyt ja sairaalloinen, se onkin aika helppoa. Kaikkia ihmisiä ei ole luotu tarmokkaiksi aikaansaajiksi jotka harrastavat noin kymmentä eri harrastusta ja pyyhältävät tapahtumasta toiseen ja joilla on enemmän ystäviä kuin mistä muistaa pitää lukua.

kai mulla on kolmenkympin kriisi. sitä tajuaa että nyt, JUURI NYT, täytyy tehdä elämälleen jotain tai kohta on liian myöhäistä. Mitä kauemmin unelmoi ja suunnittelee tekevänsä asioita, sitä suurempi homma on sitten aikanaan, kun todella pitäisi ottaa härkää sarvista ja todella tehdä jotain. Se on vähän sama kuin jos eläisi velaksi: aikanaan tulee laskun paikka ja kuitin tuoja on viikatemies.

3

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko the man

Terveppää vaan mitä mun täytyis tehä jos mä ajattelen koko ajan vaan sitä että ostan käsi aseen ja ammun itteltäni aivot pellolle mut aina välil musta tuntuu siltä. Kertoisitko mitä voisin tehdä asialle??

• Lene

Mä voisin tohon yrittää vastata omalta kannaltani, koska ite en oo koskaan tommosta ajatellu, mutta kaveri teki itsemurhan 1994 ja siskolla oli saman suuntaisia ajatuksia silloin päässä, mutta onneks sai suunsa auki ja alko puheleen mun kaa. Helpotti kuulema, että ei muuta kun suu auki ja jonkun kaa juttelemaan oli se sit joku sukulainen, kaveri tai vaikka ammattilainen. Ympäristö kuitenkin jää suremaan, vaikka mitä ite ajattelis...

• Tarkoitusta elämälle.
        Lene kirjoitti:

Mä voisin tohon yrittää vastata omalta kannaltani, koska ite en oo koskaan tommosta ajatellu, mutta kaveri teki itsemurhan 1994 ja siskolla oli saman suuntaisia ajatuksia silloin päässä, mutta onneks sai suunsa auki ja alko puheleen mun kaa. Helpotti kuulema, että ei muuta kun suu auki ja jonkun kaa juttelemaan oli se sit joku sukulainen, kaveri tai vaikka ammattilainen. Ympäristö kuitenkin jää suremaan, vaikka mitä ite ajattelis...

http://users.utu.fi/lietzen/michael/helmi2000.html

Tässä on mielestäni mielenkiintoinen teksti luettavaksi. Itseäni aihe kiinnostaa, joten sen lukeminen oli helppoa. Sinulle (siis kenelle tahansa joka lukee tätä) aihe saattaa tuntua oudolta, vastenmieliseltä, kiinnostavalta jne. miltä tahansa (en voi sitä tietää) mutta suosittelen lukemaan tuon tekstin varsinkin loppuun asti.

En halua kenenkään teistä lukevan sitä väkisin sillä tarkoitukseni on vain antaa ajatuksen aihetta.
        Omaan elämän palapeliini tunsin saavani tuosta tekstistä jotakin lisää joka tuntuu hyvältä ja oikealta. (OMASTA MIELESTÄNI!! HUOM! SINÄ TEET OMAT JOHTOPÄÄTÖKSESI ITSE)

Löysin kyseisen tekstin pari päivää sitten ja kun satuin lukemaan viestejänne, niin ajattelin laittaa sen muidenkin luettavaksi. Onnea palapeleihinne, toivottavasti pystyin antaa jollekkin jotakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      217
      1474
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1286
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      4
      1128
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1096
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      948
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      920
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      885
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      850
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      38
      796
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      780
    Aihe