Millähän kulkisi

Pullonkerääjä

On autoilu kallista, kun laskee kaikki vuotuiset kulut. millähän sitä kohta pääsee töihin kun autolla (Kulkuneuvolla) ei ole enää varaa kohta ajaa. Rupee oleen auton kustannukset 10% köyhän tuloista, niin kannattaako töissä käydä.
Palkat ei ole nousseet vuosiin, mutta kaikki maksut kyllä nousee, millä näitä enää maksaa, kun pitäisi perhekin yrittää elättää.
Ei ole kohta muuta mahdollisuutta kun lyödä hanskat tiskiin, kipuraja on lähellä.
Kyllä jos meikäläisen pienestä palkasta pitää ruveta tätä tulevaisuutta pelastamaan, niin pelastakaa, mutta ette mun pienellä palkalla. En suostu tähän lailliseen rosvoukseen mitä hallitus harrastaa, mulla ei ole siihen varaa.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VerotusmaaSuomi

      Autoilun kustannukset kohoavat jatkuvasti. Autoilun hintaa korottavat sellaiset henkilöt, joilla on itsellä hyvä palkka yli 10 000€/kk. Eihän se heille tunnu 100€ korotus yhtään missään, mutta pienipalkkaiselle tuntuu.
      Se on valetta, että maksut kannustavat vähentämään autoilua. Tosiasia on se, että maksut kannustavat luopumaan kokonaan autoilusta.
      Ajoneuvoverolla ei ole mitään tekemistä siinä, että se kannustaisi vähentämään autoilua, koska sama maksu menee ajoit 1000 tai 100 000 km vuodessa.
      Ajoneuvoverohan perustuu muka auton päästöihin, mutta eipä perustu, koska vähän ajavalla on ihan sama maksu, kuin paljon ajavalla, joka niitä päästöjä moninkertaisesti aiheuttaa.
      Lisäksi ajoneuvoverosta näyttää tulleen korotus automaatti, jo kolmelle perättäiselle vuodelle on korotuksia luvassa.

      Ainoastaan autovakuutuksen saa nykyään vähän ajava edullisemmin, että se on ainoa maksu, joka palkitsee vähän ajavia, muut rankaisevat.
      Autoilijoille valehdeltiin tässäkin asiassa, että he ostaisivat kalliin vähäpäästöisen auton, kun vähäpäästöisillä autoilla on pienempi ajoneuvovero.
      Nyt ajoneuvoveroa kuitenkin taas nostetaan ja varmana on luvassa vuosittaisia korotuksia, jolloin vähäpäästöisen autonkin ajoneuvovero on kohta yhtä suuri, kuin sen suuripäästöisen auton, joka vaihdettiin vähäpäästöiseen sillä syyllä, että on pienempi ajoneuvovero.
      Tällä menolla ajneuvovero on kymmenen vuoden kuluttua lähemmäs 1000 euroa eli 5945 markkaa.
      Hirveä suuren summan joutuu tänä vuonna ajoneuvoveroa maksamaan 1500 markkaa ja mitään ei ajoneuvoverosta saa autoilija vastiketta maksamalleen verolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe