Eksyttämätöntä Jumalansanaa

Tutkikaa

Kuulijani / lukijani!
Näitä luentoäänitteitä ja tekstiversioita voi vapaasti kopioida yksityiseen ja vaikkapa raamattupiirikäyttöön.
Niitä saa myös vapaasti levittää.

"Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?"
(Jer. 23:29).

Siunattuja hetkiä Sanan äärellä!

Raamattuluennot 46 - 60

46. Vaeltakaa Hengessä
47. Yhä enenevä armo
48. Hänen kärsimystensä osallisuuteen
49. Elämän eväät
50. Asemasota
51. Hedelmää Herralle
52. Hiekalle vai kalliolle
53. Elämän Hengen laki
54. Nöyrä ja särjetty henki
55. Herätys
56. Rakkaus
57. Jumalan nälkä ja jano
58. Karitsan ylistys
59. Iloitkaa Herrassa
60. Rakasta minut terveeksi
Raamattuluennot 76 - >

76. Ei laki vaan usko
77. Kilvoitteleva usko
78. Miten tullaan Jumalan lapseksi
79. Jumalan tahdon tie
80. Hänen tuntemisensa tuoksu
81. Henki, vesi ja veri
82. Tule Jeesuksen luo
http://www.sanaveli.com/

16

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalanpalvelijoista

      Kunnia Herralle.

      • Linkistä

        Omatunto harhateillä
        Terve omatunto
        Ihmisellä on ihmeellinen sisäinen ääni, jonka tehtävänä on kertoa hänelle oikeasta ja väärästä. Omatunto
        kehottaa ja varottaa, syyttää ja antaa myös levon, jos sen ääntä noudattaa. Toki pitää edellyttää,
        että omatunto on terve, jotta se toimii oikein. Valitettavasti omatunto ei aina anna oikeaa ”signaalia”.
        Esimerkki hurskaan Jobin elämästä: hän puolusti arvostelijoille elämäänsä: ”Minä pidän
        kiinni vanhurskaudestani, en hellitä; yhdestäkään elämäni päivästä omatuntoni ei minua soimaa.”
        (Job 27:6). Siinä oli todella hurskas mies! Hänen käsitykset itsestään eivät olleet kuitenkaan ihan
        oikeita. Vasta kun Jumala neuvoi hänet aidolle vanhurskauden tielle, Job alkoi nähdä asiat oikeassa
        valossa.
        Myös apostoli Paavali vakuutti oman elämänsä puhtaudesta juutalaisen neuvoston edessä. ”Paavali
        loi katseensa neuvostoon ja sanoi: "Veljet! Koko elämäni, tähän päivään asti, minä olen elänyt
        Jumalan edessä vilpittömästi, omaatuntoani loukkaamatta."” (Ap. t. 23:1). Ja myöhemmin hän todistaa:
        ”Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä”
        (Ap. t. 24:16). Tarkasteltaessa Paavalin sanoja huomaamme niissäkin tarvetta selvennyksiin. Hän
        kyllä koki noudattaneensa aiemminkin elämässään aivan puhtaasti lakia, mutta kun laki tuli eläväksi
        hänelle hän ”kuoli”. ”Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon ja
        minä kuolin” (Room. 7:9). Laki paljasti hänessä olevan synnin. Omatunto ei yksistään ollut osannut
        sitä tehdä.
        Uskon elämän kannalta puhtaan omantunnon säilyttäminen on kuitenkin välttämätöntä. Jos omatunto
        ”likaantuu”, elämä on vaikeaa. Tunto syyttää ja ahdistaa. Seuraavat raamatunkohdat kertovat
        miten omatunto tulee puhtaaksi ja miten se säilyy puhtaana.
        ”kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut
        itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme
        kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa.” (Hepr. 9:14).
        ”Astukaamme sen tähden Jumalan eteen vilpittömin sydämin ja varmoina uskossamme, sydän
        vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä.” (Hepr. 10:22).
        Omatunto puhdistuu, kun Kristuksen veri saa sen puhdistaa. Siihen tarvitaan myös varma usko.
        Ilman tätä puhdistusta olemme likaisia ja tunto on rauhaton, onhan kirjoitettu: ”Puhtaille kaikki on
        puhdasta, mutta epäpuhtaille ja epäuskoisille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän mielensä ja omatuntonsakin
        on likaantunut.” (Tit. 1:15). Jos Herra ei ole saanut herättää tuntoa, se toimii toisenlaisilla
        eväillä, sillä nimittäin pakanoillakin, ilman Jumalaa elävillä ihmisillä, on omatunto. Se syyttää
        tai puolustaa heitä. ”Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii.
        Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain
        vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa
        syyttävät tai myös puolustavat heitä.” (Room. 2:14,15).
        Edellinen apostoli Paavalin toteamus osoittaa, että omatunto on ihmisellä synnynnäinen ominaisuus.
        Tunto opastaa tai tuomitsee, kuka ihminen onkin. Mutta jos sanotaan, että omatunto on aina
        Jumalan ääni ihmisessä, ollaan silloin pahasti hakoteillä. Mutta jos omatunto on sidoksissa Jumalan
        sanaan, ennen kaikkea hyvään sanomaan Jeesuksesta Kristuksesta, se toimii oikein ja on Jumalan
        ääni ihmisen sisimmässä, muussa tapauksessa omatunto kykenee vain syyllistämään, tuomitsemaan jatkuu
        http://www.sanaveli.com/opetusluentoja/luennot_16-30/tekstit_16-30/19_omatunto_harhateilla.pdf


    • InhottavaRealisti

      Ja kun jotakin ei ole kielletty kopioimasta, ne on sitten ehdottomasti tänne nostettava aina uusiksi avauksiksi?

    • Erehtymätöntäjatkuu

      ja antamaan väärää ”informaatiota”. Omantunto ei saa toimia Jumalan kirjoitetusta sanasta poiketen.
      ”Ei yli sen, mikä kirjoitettu on” (1. Kor. 4:6) Valitettavan usein omatunto on lain puolella. Se
      odottaa ihmiseltä lain vaatimusten täydellistä toteuttamista, koko lain pitämistä, ja kun se ei onnistu,
      omatunto syyllistää kantajaansa. Onko tuttua?
      Kun ihminen ei ole tullut synnintuntoon, eikä omista Jeesuksen vanhurskautta, hän puhuu mieluummin
      asioista moraalikäsittein, eikä omantunnon pohjalta. Moraali näet tarkoittaa maailmassa
      yleisesti vallitsevia käsityksiä ja arvostuksia ja sen käyttämiä sääntöjä. Nämä säännöt pyrkivät mää-
      rittelemään sekä hyvän, että pahan, oikean ja väärän, hyväksymisen tai hylkäämisen. Ja kun puhumme
      etiikasta, se on moraaliajattelua, moraalista toimintaa ja päämäärien järkevyyttä tutkiva
      tieteenhaara. Etiikka tarkoittaa ihmisen käsitystä hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä, ihmisen
      elämän tilanteissa tekemiä valintoja. Mutta näissä perustus on kuitenkin vain ihmisen ajattelun pohjalta
      syntyneitä käsityksiä ja annettuja ohjeita. Ihmisen omatunto kyllä sitoutuu niihin, jos sillä ei
      ole muita malleja. Sanotaan että ”omatunto” säätelee moraalisia ratkaisuja. Omatunto on siinä sitaateissa,
      koska se on hengellisyydestä irrotettuna määrittelemätön ominaisuus ihmisessä.
      Omalletunnolle on ominaista, että se on sitoutunut niihin malleihin, jotka ihminen on oppinut
      tuntemaan elämänsä aikana, niihin, mitä hänelle on opetettu, ja mitä hän on oppinut. Tämän vuoksi
      omatunto ei toimi kaikilla ihmisillä juuri samalla tavoin, vaan se on riippuvainen kulttuuritaustasta.
      Omantunnon ilmoitus ei ole siis aina faktaa, tosiasiaa. On myös helppo havaita miten omatunto toimii
      sen mukaan, mihin yhteisöön ihminen kuuluu. Niinpä uskontojen piirissä ihmisen omatunto
      toimii sen mukaan, mihin uskontoon, uskontokuntaan, kirkkokuntaan, seurakuntaan tai herätysliikkeeseen
      henkilö kuuluu.

      • okko

        ok.


    • hgfdhredhj

      Olen kuunnellut tämän "Sanaveli":n juttuja, ja niistä sain sellaisen vaikutelman että tässäpä kyseessä onkin todellinen opettaja, eikä sensaatiohakuinen huomionkalastelija tai vääriä profetioita suoltava näennäisihmeitä tekevä rahankerääjä.

      Tässä esimerkiksi yksi, "Neuvon ja lohdutuksen sanoja", kuunnelkaapa tämä:

      https://www.youtube.com/watch?v=Gg7E42dHeM4

      Toivotan Sanaveljelle Herran siunausta!

      • Siunaten

        Samaa mieltä olen Sanaveljestä.
        Nöyrä Jumalan palvelija.


      • okko

        ok.


      • Jeesus_valitsi_tekstin

        6.3.2016 20:10

        Jumala SANOO . . .

        . . . HERÄTYS onnistuu HYVIN - TÄLLAISELLA PUHEELLA !

        KUUNNELKAA ja MIETTIKÄÄ itse . . . MITEN SE VETOAA - jokaisen ihmisen omatuntoon !!!

        ---------------------------------------------------------

        10 Neitsyttä on 2 joukkoa

        1Westsider

        25.2.2016 1:17

        Joista toiselle sanotaan: "Tulkaa minun Isäni siunatut"

        ja toiselle joukolle sanotaan: " Minä en ole teitä koskaan tuntenut"

        Ne ovat hirvitttävät sanat kuulla.

        Suosittelen lämpimästi kuunneltavaksi:

        ------------------------------------------------------------

        Veli Tuomi ---> Kymmenen neitsyttä - kaksi joukkoa

        https://www.youtube.com/watch?v=JwEECnKiDMI

        ------------------------------------------------------------

        .

        MUTTA - KENELLE SANOTAAN >> KOSKAAN << ? . . .

        ""ja toiselle joukolle sanotaan: " Minä en ole teitä KOSKAAN tuntenut"

        Ne ovat hirvitttävät sanat kuulla.""

        SE KÄYDÄÄN LÄPI . . .


      • okko

        ok.


    • asdfkto3

      vaihteeksi asiaa!!!

    • lainausta--

      Aihealueet

      Kaikki aihealueet
      Yhteiskunta
      Uskonnot ja uskomukset
      Kristinusko
      Adventismi
      Helluntailaisuus
      Herätysliikkeet
      Jeesus
      Jumala
      Kaste
      Katolilaisuus
      Lestadiolaisuus
      Luterilaisuus
      Ortodoksisuus
      Pyhä Henki
      Raamattu
      Seurakunnat
      Yleistä kristinuskosta

      Keskustelu24 Yhteiskunta Uskonnot ja uskomukset Kristinusko Helluntailaisuus Arvioikaa voitelu

      Arvioikaa voitelu

      rukoile

      18.5.2016 11:14

      Uskovia jaetaan nyt kahteen leiriin.

      Viisaisiin ja tyhmiin neitsyeihin, väärän voitelun ja totuuden voitelun puolelle.

      Nyt on siis tuomiot jo alkaneet seurakunnan keskellä.

      Lopunaikojen kamppailu käydään nimenomaan henkimaailmoissa ja viettelysten kautta uskovilta yritetään riistää Kristuksen Jeesuksen totuuden kautta tuleva voitelu, tarjoamalla helposti saatavaa valhevoitelua.

      Odota, odota Herraa, sillä Hän tulee hiljaisuudessa ja nöyryydessä ja Hänellä on palkka mukana.

      Tämä palkka on rakentuminen Hänen sanansa kautta ja täyteen mittaan kasvamista Kristuksessa.

      Jos menet mukaan väärän hengen alaisuuteen, niin joudut pois totuudesta.
      Ilmiann

      Arvioikaa voitelu

      rukoile

      18.5.2016 11:14

      Uskovia jaetaan nyt kahteen leiriin.

      Viisaisiin ja tyhmiin neitsyeihin, väärän voitelun ja totuuden voitelun puolelle.

      Nyt on siis tuomiot jo alkaneet seurakunnan keskellä.

      Lopunaikojen kamppailu käydään nimenomaan henkimaailmoissa ja viettelysten kautta uskovilta yritetään riistää Kristuksen Jeesuksen totuuden kautta tuleva voitelu, tarjoamalla helposti saatavaa valhevoitelua.

      Odota, odota Herraa, sillä Hän tulee hiljaisuudessa ja nöyryydessä ja Hänellä on palkka mukana.

      Tämä palkka on rakentuminen Hänen sanansa kautta ja täyteen mittaan kasvamista Kristuksessa.

      Jos menet mukaan väärän hengen alaisuuteen, niin joudut pois totuudesta.


      Suomi24- helluntailaisuus-keskustelu

    • vainyksinJeesus

      Juuri satun kuuntelemaan näitä luentoja. Todella olen saanut näistä puheista paljon hengellistä hyvää, ole Siunattu Veli!

      • KunniaHerralle

        Aamen, aamen hyvistä luennoista.


      • RepeKoooo

        Ok.


      • okkoooo

        kook.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5300
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      155
      4081
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3800
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3512
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3141
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2564
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2411
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2390
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2276
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2207
    Aihe