miehen kanssa yhteistä historiaa 30 vuotta, muutama vuosi sitten 4 vuoden kestänyt ero, tällöin mulla suhde, jossa seksi pelitti, mutta suhde kaatui moneen muuhun juttuun, ajauduttu takaisin yhteen ex.n kanssa, suhde platoninen, itse en halua mitään muuta, en edes kosketusta, mies olisi kyllä valmis, itse pidän meitä lähinnä kämppiksinä, hyvinä ystävinä. En usko, että jaksan loppuelämäni tällaista. Miten muilla pitkän historian omaavilla pareilla? Onko hlöitä, jotka elävät elämäänsä ilman seksiä ja aikovat jatkaa yhteiselämäänsä loppuelämän ajan? Eri asia tietty, jos on joitain sairauksia taustalla.
pitkän parisuhteen seksi/seksittömyys
5
211
Vastaukset
- kitkaa
24 vuotta avoliittoa takana, seksittömyys kestänyt kumppanin kanssa jo yli kaksi vuotta, ei mitään intiimiä toimintaa eli olemme naisen kanssa kaveripohjalla...kummallakin on muutama juttu sinä aikana ollut mutta yhdessä asutaan käytännön syistä.
- Nohehheh
Juu, en kestäisi seksitöntä suhdetta.
Seksiä voi harrastaa myös muilla keinoin, jos esim. sairauden/lääkityksen vuoksi ei kykene. Eikös niin? Mulla ja vaimollani on myös lähes 30 vuoden yhteinen historia.
Meillä ei ollut seksiä, eikä minkäänlaista läheisyyttä 7 vuoteen. Sitten vaimoni epäili, että minulla olisi suhde toiseen, niin seksi ja läheisyys palasi hetkeksi.
Mutta vain hetkeksi.
Nyt tämä kämppäkavereina asuminen on taas jatkunut kohta kaksi vuotta.
En aio jatkaa näin. Ehkä elämän ilman seksiä vielä jotenkin kestäisin, mutta ilman hellyyttä en kestä.
Uskon että avioero tulee koittamaan jossakin vaiheessa.
Elämä tälläisenä ei ole sitä, mitä luulin sen olevan, kun naimisiin menimme.- saa_mitä_tilaa
29 vuotta lasissa ja liittoni on kaikinpuolin tyydyttävä, niin minulle kuin puolisollenikin.
En ikimaailmassa suostuisi elämään suhteessa, joka ei ole todellinen parisuhde kaikilla mitoilla mitattuna. Mitä helvetin järkeä siinä olisi?! Ja mitä järkeä on vieläpä palata takaisinkin suhteeseen, joka ei ole tyydyttävä??!! Etkö sä arvosta itseäsi yhtään vai etkö vain kykene maksamaan yksin vuokraa vai mistä ihmeestä on kyse, kun ajat itsesi tuollaiseen elämäntilanteeseen. Erittäin omituista. En todellakaan ymmärrä tuon tason välinpitämättömyyttä itseä kohtaan. - suhteen_vaikeus
Miehenä puhuin asian suoraan vaimolle...sanoin että jos ei seksi kanssani kiinnosta etsin jonkun jota kiinnostaa, en halua kituuttaa itseäni seksittömässä suhteessa. Vaimon mielestä riittää jos on läheisyyttä ilman seksiä, mulle se ei riitä. Olen käynyt muutamalla yhden yön jutulla ja oli myös yksi seksisuhde eronneen naisen kanssa...vaimo nämä tietää osittain ja hyväksyy. Eroa en vielä ole ajatellut pidemmälle, mielessä on kyllä käynyt mutta vaimo ei taas erolle lämpene...syykin tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1703303
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541869Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411520Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581142
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251125