Vapaakirkon toiminta ei ole kaikki Raamatusta!

KarttakaaVapakirkkoa

Osa on Raamatusta, mutta loput ovat itse keksittyjä hölynpölyä.
Se tie vie ikuiseen kadotukseen!
Ei ole ainoa lahko joka toimii Raamatunvastaisesti

36

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisitko täsmentää, mitkä asiat eivät mielestäsi ole Raamatullisia? Mikä on "itse keksittyä hölynpölyä"?

      Itse olen kokenut Vapaakirkon hyvin Raamatunmukaiseksi, maanläheiseksi liikkeeksi. Tätä ovat vahvistaneet oman seurakuntani lisäksi kymmenet vierailevat puhujat, joilla kellään en muista olleen puheensa keskiössä muu kuin Jeesuksen sovitustyö.

      • KarttakaaVapaakirkkoa

        Vain Raamattu todistaa sen, että onko seurakunta /kirkot jne. Raamatunmukaisia.
        Ei sen ryhmän edustajat.


        Ei ole Raamatullisia esim.
        1. Raamatussa ei ole kolminaisuusoppia
        2. Pyhä Henki ei ole persoona
        3. Kymmennykset eivät kuulu kristityille
        4. Raamatussa ei ole sielunkuolemattomuusoppia


      • KarttakaaVapaakirkkoa kirjoitti:

        Vain Raamattu todistaa sen, että onko seurakunta /kirkot jne. Raamatunmukaisia.
        Ei sen ryhmän edustajat.


        Ei ole Raamatullisia esim.
        1. Raamatussa ei ole kolminaisuusoppia
        2. Pyhä Henki ei ole persoona
        3. Kymmennykset eivät kuulu kristityille
        4. Raamatussa ei ole sielunkuolemattomuusoppia

        Jaa, tässä olikin kysymys siitä, ettet tunnusta edes kristinuskon perusasioita.


      • KarttakaaVapaakirkkoa
        Tipale kirjoitti:

        Jaa, tässä olikin kysymys siitä, ettet tunnusta edes kristinuskon perusasioita.

        En tunnusta koska niitä ei löydy Raamatusta.
        Sinut on manipuloitu uskomaan, että ne olisivat.
        Jos jatkat vapaakirkon linjaa olet kadotuksen tiellä.
        Ala itse lukemaan, mitä Raamatussa todella sanotaan, äläkä mene virran mukana.

        Jos olet väitteistäni eri mieltä, niin niitä et voi milloinkaan kumota Raamatun sanalla, koska ne ovat ihmisoppeja, ei muuta.


      • KarttakaaVapaakirkkoa kirjoitti:

        En tunnusta koska niitä ei löydy Raamatusta.
        Sinut on manipuloitu uskomaan, että ne olisivat.
        Jos jatkat vapaakirkon linjaa olet kadotuksen tiellä.
        Ala itse lukemaan, mitä Raamatussa todella sanotaan, äläkä mene virran mukana.

        Jos olet väitteistäni eri mieltä, niin niitä et voi milloinkaan kumota Raamatun sanalla, koska ne ovat ihmisoppeja, ei muuta.

        "Sinut on manipuloitu uskomaan, että ne olisivat."

        Eikö sinun mielestäsi kuulosta yhtään erikoiselta ajatus, että kaikissa lukemattomissa kristinuskon yhteisöissä, joissa ihmiset saavat vapaasti lukea Raamattua niin paljon kuin haluavat ja keskustella siitä muiden ihmisten kanssa, olisi jokainen "manipuloitu" uskomaan jotain mitä Raamatussa "ei lue", mutta muutama tiukasti jäsenistöään kontrolloiva, ja siitä paljon negatiivista julkisuutta saanut uskonyhteisö ikiomine raamatunkäännöksineen, omaisikin sen Ainoan Oikean Totuuden, joka tuomitsee kaikki muut kadotukseen?


      • KarttakaaVapaakirkkoa
        Tipale kirjoitti:

        "Sinut on manipuloitu uskomaan, että ne olisivat."

        Eikö sinun mielestäsi kuulosta yhtään erikoiselta ajatus, että kaikissa lukemattomissa kristinuskon yhteisöissä, joissa ihmiset saavat vapaasti lukea Raamattua niin paljon kuin haluavat ja keskustella siitä muiden ihmisten kanssa, olisi jokainen "manipuloitu" uskomaan jotain mitä Raamatussa "ei lue", mutta muutama tiukasti jäsenistöään kontrolloiva, ja siitä paljon negatiivista julkisuutta saanut uskonyhteisö ikiomine raamatunkäännöksineen, omaisikin sen Ainoan Oikean Totuuden, joka tuomitsee kaikki muut kadotukseen?

        EN OLE JEHOVAN TODISTAJA, siihenhän yrität viitata.

        Olen koko ajan vedonnut raamatunsanaan.

        Jos olet eri mieltä väitteitäni, niin miksi et kumoa sitä väitettä Raamatunjakeella???
        Sorrut selittämiseen sen sijaan.
        Tiedän vapaakirkon linjan, kynsin hampain pidätte kiinni satoja vuosia vanhopista harhaopeista.

        Ne joita väitän Raamatunvastaiseksi, teen niistä omat aloitukset, niin katsotaan kumpi on oikeassa sinä vai Raamattu!


      • mnaat
        KarttakaaVapaakirkkoa kirjoitti:

        Vain Raamattu todistaa sen, että onko seurakunta /kirkot jne. Raamatunmukaisia.
        Ei sen ryhmän edustajat.


        Ei ole Raamatullisia esim.
        1. Raamatussa ei ole kolminaisuusoppia
        2. Pyhä Henki ei ole persoona
        3. Kymmennykset eivät kuulu kristityille
        4. Raamatussa ei ole sielunkuolemattomuusoppia

        Raamatussa ei ole sanaa kolminaisuusoppi, mutta viitteitä ainakin Jeesus- Jumalaan on uusitestamentti täynnä.
        Pyhän Hengen liittäminen kolminaisuuteen on vaikeampaa, mutta sekin sieltä löytyy.
        Kymmenyksiä ei mainita uudessa testamentissa, mutta antaminen kylläkin.
        Eipä siellä myöskään kymmenyksiä kielletä.

        Sielusta sinulle on turha kertoa mitään, koska et näytä edes ymmärtävän mitä sielu on.
        Mitä tulee ristiin symbolina kaulassa, niin sanoisin että ei läheskään kaikki sitä käytä.
        Raamattu ei kiellä ristin käyttöä, muutoinkun jos sitä käytetään palvonnan kohteena.
        Mutta olihan teillä jehovantodistajillakin lehtenne kannessa yli 100 vuotta pakanallinen torni symboli.
        Väität että et ole jehovantodistaja. Koska aiot mennä kastelle?
        Vai oletko erotettu jt ja aiot palata rapakoon rypemään?


      • KarttakaaVapaakirkkoa
        mnaat kirjoitti:

        Raamatussa ei ole sanaa kolminaisuusoppi, mutta viitteitä ainakin Jeesus- Jumalaan on uusitestamentti täynnä.
        Pyhän Hengen liittäminen kolminaisuuteen on vaikeampaa, mutta sekin sieltä löytyy.
        Kymmenyksiä ei mainita uudessa testamentissa, mutta antaminen kylläkin.
        Eipä siellä myöskään kymmenyksiä kielletä.

        Sielusta sinulle on turha kertoa mitään, koska et näytä edes ymmärtävän mitä sielu on.
        Mitä tulee ristiin symbolina kaulassa, niin sanoisin että ei läheskään kaikki sitä käytä.
        Raamattu ei kiellä ristin käyttöä, muutoinkun jos sitä käytetään palvonnan kohteena.
        Mutta olihan teillä jehovantodistajillakin lehtenne kannessa yli 100 vuotta pakanallinen torni symboli.
        Väität että et ole jehovantodistaja. Koska aiot mennä kastelle?
        Vai oletko erotettu jt ja aiot palata rapakoon rypemään?

        Pidä kiinni OMASTA opistasi, se on oma asiasi.


    • otettuVapauksia

      <
      Totta niin. Esim. tiskiaineen ja tiskiharjan käytöstä Raamatussa on tuskin mitään. Mutta silti Vapaakirkossa käytetään

      • Totta! Samoin lähes jokaisella on auto, vaikka apostolinkyyti olisi paljon raamatullisempi uskoville!


      • KarttakaaVapaakirkkoa
        Tipale kirjoitti:

        Totta! Samoin lähes jokaisella on auto, vaikka apostolinkyyti olisi paljon raamatullisempi uskoville!

        Lisää vapaakirkon Raamatunvastaisuuksia:

        Vapaakirkon Pääsiäis ja joulupippalot, ovat molemmat Raamatunvastaisia.
        Uudessa testamentissa ei ole MERKKIÄKÄÄN (kristikunnan) pääsiäisjuhlan ja joulun vietosta.
        Ajatus joidenkin erikoisaikojen pyhyydestä oli ensimmäisille KRISTITYILLE VIERAS.


      • KarttakaaVapaakirkkoa kirjoitti:

        Lisää vapaakirkon Raamatunvastaisuuksia:

        Vapaakirkon Pääsiäis ja joulupippalot, ovat molemmat Raamatunvastaisia.
        Uudessa testamentissa ei ole MERKKIÄKÄÄN (kristikunnan) pääsiäisjuhlan ja joulun vietosta.
        Ajatus joidenkin erikoisaikojen pyhyydestä oli ensimmäisille KRISTITYILLE VIERAS.

        Joo, kuten jo sanoin, ymmärsin kyllä, että kirjoituksesi "raamatunvastaisuudesta" ei koskenut vain Vapaakirkkoa vaan kaikkia kristinuskon suuntauksia katolilaisuudesta lähtien.


      • KarttakaaVapaakirkkoa
        Tipale kirjoitti:

        Joo, kuten jo sanoin, ymmärsin kyllä, että kirjoituksesi "raamatunvastaisuudesta" ei koskenut vain Vapaakirkkoa vaan kaikkia kristinuskon suuntauksia katolilaisuudesta lähtien.

        Totta!


    • jari-pekka--65

      Vapaakirkko jo itsessään ei ole Raamatusta.

      • On surullista, että jotkut uskovaiset ajautuvat olemaan ilman seurakuntayhteyttä. Jos kaikille kävisi samoin, kuolisi kristinusko maailmasta alle sadassa vuodessa.


      • KarttakaaVapakirkkoa
        Tipale kirjoitti:

        On surullista, että jotkut uskovaiset ajautuvat olemaan ilman seurakuntayhteyttä. Jos kaikille kävisi samoin, kuolisi kristinusko maailmasta alle sadassa vuodessa.

        Lisää vapaakirkon Raamatunvastaisuuksia:

        Vapaakirkossakävijät kantavat kaulassaan ristiä tai heillä on kotonaan krusifiksi ja ristejä nähdään myös monissa kirkkorakennuksissa.
        Risti on todellisuudessa pakanallista alkuperää ?
        Tosiasiat osoittavat, että risti, jota on pidetty vain kristillisyydelle tunnusomaisena vertauskuvana, oli käytössä jo satoja vuosia ennen Kristusta.


      • eiUuttaAuringonAlla
        KarttakaaVapakirkkoa kirjoitti:

        Lisää vapaakirkon Raamatunvastaisuuksia:

        Vapaakirkossakävijät kantavat kaulassaan ristiä tai heillä on kotonaan krusifiksi ja ristejä nähdään myös monissa kirkkorakennuksissa.
        Risti on todellisuudessa pakanallista alkuperää ?
        Tosiasiat osoittavat, että risti, jota on pidetty vain kristillisyydelle tunnusomaisena vertauskuvana, oli käytössä jo satoja vuosia ennen Kristusta.

        ja samanlaisia pöpipäitä kuin sinä, on ollut jo aikojen alusta


      • mnbvcxsert67
        eiUuttaAuringonAlla kirjoitti:

        ja samanlaisia pöpipäitä kuin sinä, on ollut jo aikojen alusta

        Saatana hallitsee sinua


      • Kristuksen.ruumis
        Tipale kirjoitti:

        On surullista, että jotkut uskovaiset ajautuvat olemaan ilman seurakuntayhteyttä. Jos kaikille kävisi samoin, kuolisi kristinusko maailmasta alle sadassa vuodessa.

        Sanassa kyllä sanotaan, että älkää jättäkö seurakunnankokouksia. Mutta missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä, Hän on läsnä heidän kanssaan. oikea seurakunta on hengellinen, uudestisyntyneiden uskovien yhteisö, jotka kuuluvat samaan Kristusruumiiseen. Heillä on sama mieli, kieli ja ajatus koska he ovat samasta hengestä syntyneet. Ovat kaikessa yhtä. Heillä on sama Kristuksen oppi koska Jumala on se heille opettanut ja kirkastanut Henkensä kautta. Seurakunta ei ole mikään järjestö tai organisaatio. Seurakunta on universaalinen uskovien yhteisö ajasta ja paikkakunnasta riippumatta.

        Kun mennään vaikkapa vapaakirkkoon, helluntaiseurakuntaan, adventtiseurakuntaan jne jne, niin silloin mennään ihmisten perustamaan "seurakuntaan" joissa on omat oppinsa, omat ihmissääntönsä, itse valitut pastorit, vanhemmisto jne. Missä Jumala? Mitä sanottavaa Hänellä olisi, vai halutaanko Häntä edes kuunnella?


      • sanallaSanoen
        Kristuksen.ruumis kirjoitti:

        Sanassa kyllä sanotaan, että älkää jättäkö seurakunnankokouksia. Mutta missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä, Hän on läsnä heidän kanssaan. oikea seurakunta on hengellinen, uudestisyntyneiden uskovien yhteisö, jotka kuuluvat samaan Kristusruumiiseen. Heillä on sama mieli, kieli ja ajatus koska he ovat samasta hengestä syntyneet. Ovat kaikessa yhtä. Heillä on sama Kristuksen oppi koska Jumala on se heille opettanut ja kirkastanut Henkensä kautta. Seurakunta ei ole mikään järjestö tai organisaatio. Seurakunta on universaalinen uskovien yhteisö ajasta ja paikkakunnasta riippumatta.

        Kun mennään vaikkapa vapaakirkkoon, helluntaiseurakuntaan, adventtiseurakuntaan jne jne, niin silloin mennään ihmisten perustamaan "seurakuntaan" joissa on omat oppinsa, omat ihmissääntönsä, itse valitut pastorit, vanhemmisto jne. Missä Jumala? Mitä sanottavaa Hänellä olisi, vai halutaanko Häntä edes kuunnella?

        Raamattu sanoo senkin, että älä jätä seurakunnan kokoustasi. Eli alkuseurakunnasta alkaen kristinusko on käsittänyt myös laajempaa kristittyjen yhteyttä ja kokoontumisia. Ei pelkästään jonkin pienen piirin.


    • tapiirinMerkki

      Pakanallisuuden huippua edustaa tietysti lähteminen Vapaakirkon tilaisuudesta. Ovesta kun kulkee ulos, niin kääntää selkänsä mestarille

      muissa uskonnoissa, kuten esim. ateismissa, tällaista ei tapahu ikuna

      • KarttakaaVapaakirkkoa

        Vapaakirkko tekee Raamatunkirjoittajista suuria valehtelijoita!!!!!!!!!!!


      • jäiAIKAvajaaksi
        KarttakaaVapaakirkkoa kirjoitti:

        Vapaakirkko tekee Raamatunkirjoittajista suuria valehtelijoita!!!!!!!!!!!

        Unohdit perustelut.


    • 1234567---

      Pitää paikkansa Vapaakirkon toiminta ei ole kaikki Raamatusta. He eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä, sillä heidän kirkkojensa ovet ovat suljettu sapattisin. Jeesus nimenomaan meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

      • No miten se olis voinu mennä jonain muuna päivänä, kun juutalaisten kokoontumiset olivat silloin?


      • trollitvoishäipyä
        Tipale kirjoitti:

        No miten se olis voinu mennä jonain muuna päivänä, kun juutalaisten kokoontumiset olivat silloin?

        Juurikin sunnuntaina olen tapaillut poikkeilla Vapaakirkossa. Suljettujen ovienko läpi on tullut mentyä?


      • 1234567---
        Tipale kirjoitti:

        No miten se olis voinu mennä jonain muuna päivänä, kun juutalaisten kokoontumiset olivat silloin?

        Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesus sanoi myöskin: Sapatti on annettu ihmistä varten. Oli itsestään selvää, että Jeesus meni sapattisin synägoogaan opettamaan, synägoogassahan oli ihmisiä ja samalla paransi sairaita. Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia, johon sapattikin kuuluu.
        Psalmi 119:6. Silloin minä en joudu häpeään kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.


      • uskoisin.aikas.paljon
        1234567--- kirjoitti:

        Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesus sanoi myöskin: Sapatti on annettu ihmistä varten. Oli itsestään selvää, että Jeesus meni sapattisin synägoogaan opettamaan, synägoogassahan oli ihmisiä ja samalla paransi sairaita. Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia, johon sapattikin kuuluu.
        Psalmi 119:6. Silloin minä en joudu häpeään kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.

        Kuinkahan paljon niitä häpeään joutujia tulee sitten aikanaan olemaan ?


      • ajoi.siat.järveen
        1234567--- kirjoitti:

        Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesus sanoi myöskin: Sapatti on annettu ihmistä varten. Oli itsestään selvää, että Jeesus meni sapattisin synägoogaan opettamaan, synägoogassahan oli ihmisiä ja samalla paransi sairaita. Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia, johon sapattikin kuuluu.
        Psalmi 119:6. Silloin minä en joudu häpeään kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.

        Jeesus ei ollut Vapaakirkollinen. Jeesus oli ehkäpä adventisti, koska ei syönyt sianlihaakaan.


      • selkeimmin
        ajoi.siat.järveen kirjoitti:

        Jeesus ei ollut Vapaakirkollinen. Jeesus oli ehkäpä adventisti, koska ei syönyt sianlihaakaan.

        Jeesus oli juutalainen.

        Hänen seuraajansa ovat kristittyjä.


    • 768

      Vaikka olen luterilainen, olen käynyt herätysliikkeissä kuten kansanlähetyksessä ja myös vapaakirkossa. Olen keskustellut ateistien kanssa netissä ja jehovan todistajien kanssa kotonani, vaikka olen lausunut apostolisen uskontunnustuksen. Ei ihmisten pidä tietenkään olla minunlaisia, mutta itse löydän ekumenialle perusteluja Raamatusta.

      Olen aiemmin tuominnut toisia ihmisiä siksi, etteivät he usko niin kuin minä, mutta sitten muistin, että Jumala varoittaa tuomitsemisesta. En kaikkea hyväksy omassa elämässäni, mutta minä en ole tuomarina viimeisellä tuomiolla.

      Raamatusta:

      "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.

      Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä. Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin.

      Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
      Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma.

      Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa.
      Kukaan meistä ei elä itseään varten eikä kukaan kuole itseään varten.
      Jos elämme, elämme Herran omina, ja jos kuolemme, kuolemme Herran omina. Elämmepä siis tai kuolemme, me kuulumme Herralle.
      Juuri sitä vartenhan Kristus kuoli ja heräsi elämään, että hän olisi niin kuolleiden kuin elävienkin Herra.
      Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen. Onhan kirjoitettu: -- Niin totta kuin elän, sanoo Herra, jokainen polvi on notkistuva minun edessäni ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa.
      Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.

      Heikon veljen tukeminen. Älkäämme siis enää tuomitko toisiamme. Katsokaa sen sijaan, ettette saata veljeänne kompastumaan ja kaatumaan.
      Herraan Jeesukseen luottaen tiedän varmasti, ettei mikään ole sinänsä epäpuhdasta. Mutta jos joku pitää jotakin epäpuhtaana, hänelle se on epäpuhdasta.
      Jos veljesi pahastuu ruoastasi, et enää ole noudattanut rakkauden vaatimuksia. Älä saata ruoallasi perikatoon sitä, jonka vuoksi Kristus on kuollut.Älkää antako aihetta pilkata sitä hyvää, minkä olette saaneet.
      Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.
      Joka tällä tavoin palvelee Kristusta, on Jumalalle mieleen ja saa ihmistenkin arvonannon.

      Pyrkikäämme siis rakentamaan rauhaa ja vahvistamaan toisiamme.
      Älä ruoan vuoksi hajota Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta ihmiselle on pahaksi, jos hän syö jotakin, mikä loukkaa omaatuntoa.
      Sinun on hyvä olla syömättä lihaa ja juomatta viiniä ja välttää muutakin, mikä loukkaa veljeäsi. Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.

      Mutta se, joka epäröi ja silti syö, on tuomittu, koska hän ei toimi uskon perusteella. Kaikki, mikä ei perustu uskoon, on syntiä.
      Meidän, jotka olemme vahvoja, on kestettävä heikkojen vajavuuksia. Emme saa ajatella vain sitä, mikä on itsellemme mieluista. Meidän on jokaisen otettava huomioon lähimmäisemme, ajateltava, mikä on hänelle hyväksi ja vahvistaa häntä. Ei Kristuskaan ajatellut itseään. Onhan kirjoitettu: "Sinun herjaajiesi herjaukset ovat osuneet minuun."

      Kaikki, mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, jotta saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa. Jumala, jolta kestävyys ja rohkaisu tulevat, antakoon teidän olla keskenänne yksimielisiä Kristuksen Jeesuksen tahdon mukaisesti,niin että te yksimielisesti, yhdestä suusta ylistäisitte Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää.
      Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi. Tarkoitan tätä: Kristus on tullut palvelemaan juutalaisia. Hän on tullut vahvistamaan isille annetut lupaukset osoittaakseen, että Jumala pysyy sanassaan.

      Hän on tullut myös, jotta muut kansat saisivat ylistää Jumalaa hänen laupeudestaan, niin kuin on kirjoitettu: -- Siksi ylistän sinua kansojen keskellä, laulan kiitosta sinun nimellesi. Ja edelleen: -- Riemuitkaa, kansat, yhdessä hänen kansansa kanssa.
      Ja vielä: -- Kiittäkää Herraa, kaikki kansat! Ylistäkää häntä, kansakunnat!

      • papit.tarpeettomia

        Raamatun sana on sellaista, jonka voi jokainen kääntää mieleisekseen jos niin haluaa. Pappeja ja opettajia ei tarvita, heistä jokainen opettaa eri tavalla kuitenkin. Ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa.


      • vapaaKompastumaan
        papit.tarpeettomia kirjoitti:

        Raamatun sana on sellaista, jonka voi jokainen kääntää mieleisekseen jos niin haluaa. Pappeja ja opettajia ei tarvita, heistä jokainen opettaa eri tavalla kuitenkin. Ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa.

        "Raamatun sana on sellaista, jonka voi jokainen kääntää mieleisekseen"

        Noinhan ateisti juuri tekee. Kun on niin päättänyt. Mutta sama onnistuu myös esim. pyöräilijöiltä. "Kääntävät" liikennesäännöt ainakin stadissa juurikin mieleisikseen. Mitä vain voi kääntää mieleisekseen, jos niin päättää. Mutta onko "käännös" millään muotoa pätevä silloin?!


    • Raamatulla_päähän

      Raamattu ei ole virheetön. Raamattu ei ole virheetön (tulkinnassa). Pyhä Raamattu opettaa virheettömästi, kun sitä tulkitsevat ihmiset, joilla on samanlainen mieli, samanlainen sydän ja samanlainen sielu kuin niillä, jotka kirjoittivat Raamatun. Muuten jos joku tulkitsee Raamattua kuten haluaa, silloin jokaisella voi olla uusi kirkko ja uusi harhaoppi. Kaikilla harhaoppisilla oli ja on Raamattu lyömäaseenaan.


      Pyhä Raamattu opettaa oikein silloin kun sitä selitetään oikein. Sen vuoksi paholainen käyttää Pyhää Raamattu kristittyjä vastaan. Se on paholaisen lempiase. Me emme voi luottaa itsemme emmekä pelkästään Pyhään Raamattuun. Kysytään: ”Hei, pappi, mitäs tämä tarkoittaa?” tai teologille sanotaan: ”Selitäpä minulle tämä.”

    • valistaja

      Jes. 56:

      9 Aavikon pedot, tulkaa syömään,
      tulkaa, kaikki metsän eläimet!
      10 Tämän maan vartijat ovat sokeita kaikki,
      eivät he mitään näe.
      He ovat kaikki mykkiä koiria,
      eivät he osaa haukkua,
      makailevat vain, läähättävät
      ja viihtyvät torkuksissa.
      11 Mutta näillä koirilla on ahnaat kurkut,
      kyltymättömät.
      Ja nämäkö ovat paimenia?
      Mitään he eivät ole oppineet,
      mitään eivät ymmärrä.
      Jokainen heistä on kääntynyt omalle tielleen,
      jokainen ajaa omaa etuaan.
      12 He sanovat: “Tulkaa, minä haen viiniä, juodaan yhdessä! Olkoon huominen tämän päivän veroinen, ja vielä parempi, vailla vertaa!”

    • mmmmmmed

      islam voittaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe