Miksi joillekin pahoille ja ilkeille ihmisille, joiden saavutukset ovat murhata, tappaa ja kiduttaa paljon ihmisiä, miksi he saavat elää pitkään.
Kun taas kiltit ihmiset, jotka eivät tee toisille pahaa, vaan rakastavat lähimmäisiään voi olla elämä lyhyt, eivätkä he saa elää kuin pienen hetken.
Ei tässä toteudu: pahan palkka on kuolema, kun paha ihminen saa elää. Tuntuu vaan niin epäoikeudenmukaiselta, kun elämässään hyvä ja lähimmäisiään ajatellut ihminen joutuu elämän loppuvaiheessa vielä vakavan sairauden vaivaamaksi, eikä siitä selviä.
Miksi hyvät ja kiltit kuolevat liian varhain
4
276
Vastaukset
- pitkäänuskossa
Alunperin elämä tällaisessa synnin, pahuuden ja sekasorron maailmassa ei kuulunut ollenkaan Jumalan suunnitelmiin. Ei myöskään kuolema ollut Luojan ykköstarkoitus ihmis- ja eläinkunnassa vaan tämä kirottu keikka käväistä täällä tuli syntiinlankeemuksen seurauksena.
Vaikka maanpäällinen elämäkin tuntuu ihanalta ja useimmilla on jano ja halu pysytellä vajavaisuuden maassa mahdollisimman pitkään, niin olo täällä on parhaimmillaankin kuin musta varjo siitä ihanuudesta, jonka Taivaallinen Isä on tarkoittanut ihmiselle.
Kuolema tuntuu pelottavalta ja se erottaa meidät läheisistä, mutta vaikka se tuli ihmiselle rangaistuksena, niin siihen kätkeytyy valtava siunaus ja uusi mahdollisuus Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta. Onhan se pääsy siihen autuuteen ja ihanuuteen, johon Jumala ihmisen alkuperäisesti tarkoitti. Ihmisen ei annettu syödä elämänpuusta vaan karkoitettiin paratiisista, jottei olotila turmeltuneena jatkuisi iankaikkisesti.
Jumalalla on itsekullekin tehtävä maan päällä ja päiviemme maksimi on jo määrätty ennen syntymää Luojan suunnitelmissa. Ja jospa se onkin siunaus, ettei tässä vajavaisessa maailmassa tarvitse olla kovinkaan pitkään. Jumala puhuu siunauksena pitkästä iästä, mutta saattaa olla myös niin, että ne hyvät, kiltit, kuuliaiset säästyvät "sakkokierroksilta", oppivat läksynsä ja pääsevät aikaisemmin todelliseen Elämään.
Olen kuullut joskus Jumalan lohduttaneen surevia vanhempia lapsen menetyksen surussa, että Jumala näki ennalta hyväksi ottaa pienen talteen, jotta säästyisi pahimmalta. On varmaan parempi kuolla lapsena kuin päätyä nuorena elämään väsyneenä omatahtoiseen kuolemaan.
Emme saa vastauksia kaikkiin kysymyksiin maan päällä. Jumala ei koskaan tee virheitä ja Hän aivoittelee asioita iankaikkiseksi parhaaksemme. - Anonyymi
Miksi näin?
- Anonyymi
Koska he joutuvat tapetuksi pahojen toimesta.
Joko suoraan tai välillisesti, taustalla on aina pahan henkilön vaikutus.
Ei pahojen joukkoon kannata sopeutua, mutta ei kannata kiltteyksiäkään heille tarjoilla. - Anonyymi
Olen usein miettinyt samaa miksi monet hyvät ihmiset kuolee nuorena ja pahat saa elää vaikka kuinka kauan. Itse olen harkinnut itsemurhan tekemistä jo varmaan yli 12 vuotta. Tuskin kuitenkaan pystyn siihen ennenkuin loputkin läheiset on kuollu. Olen nyt 34-vuotias.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389