Jää armosi vain, ei pellava ja purppura

Osa1

Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
.
Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
.
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
.
Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
- sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
.
Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
..................................................................................................................................

Voi miten usein toivommekaan, että saisimme elää sellaista elämää kuin rikas mies: ”Päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.” Emme haluaisi olla köyhän Lasaruksen paikalla: ”Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.

"Kun Jeesus kertoo lisää Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä, mielemme muuttuu. Mieleeni nousee Siionin kanteleen laulun sanat: ”Se myös mitä aikaan sain, on kohta poissa ja niin kuin ruoho tuuleen katoaa.

Rikas mies ei ollutkaan osallinen Jumalan armosta. Voiko tällainen olla mahdollista? Eikö Jumala olekaan rakkauden Jumala? Kyllä hän on. Hän on antanut sinustakin kalleimman uhrin, oman Poikansa. Hänessä sinullakin on kaikkien syntiesi anteeksiantamus ja avoin taivas. Mutta niin kamalalta kuin se tuntuukin, moni hylkää Jumalan armon.
Jatkuu...

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa2

      Jos nyt pelkäät miten sinun käy, saat taas muistaa tuota jo lainaamaani laulua (342): ”Jää armosi vain, kun kaikki täällä kaatuu. Armosi suuri oi Vapahtaja.” Jää sinä tämän armon varaan niin saat, kun aikasi koittaa, kuoleman jälkeen, olla Vapahtajan helmassa, kuten Lasarus oli Abrahamin helmassa.

      Siitä sinua ei voi riistää kukaan eikä mikään. Jeesus tulee tänäänkin luoksesi Jumalan sanassa, Mooseksessa ja profeetoissa. Heitä meidän kannattaa kuunnella. Silloin emme joudu kärsimyksen paikkaan. He ovat ainoita oikeita todistajia. Saamme toki odottaa ihmeitäkin, mutta välttämättä emme niitä näe. Jumalan Pyhä Henki käyttää työvälineenään pyhää Raamatun sanaa. Vanhat evankeliset ovat meitä opettaneet ”krossaamaan sanan päälle.

      ”Sana on katoamaton aarre. Taivas ja maa, ne, jotka silmillämme näemme, katoavat, mutta Jumalan sana ei koskaan katoa. Eikä armo! Yllättäen viimeiset tulevatkin ensimmäisiksi, toisin sanoen meidän mielestämme suuret tulevat pieniksi ja taivasasiat, ne näkymättömät, tulevatkin suuriksi ja antavat turvan sinullekin.

      http://sley.fi/sanansaattaja/saarna/jaa-armosi-vain-ei-pellava-ja-purppura

    • Amen.Amen

      Tv.1 Jumalanpalvelus menossa ja juuri aloituksen aiheesta pappi saarnaamassa.

      • okooo

        ok.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe