"Kaveria ei jätetä" on jalo ja hieno periaate, joka on unohtunut niin hallitukselta, kuin kalliit Dressmanin puvut päällä, hurskaina kirkkojen penkeissä istuvilta, kohtuuttoman suuria palkkoja nostavilta tai jopa vääryydellä ja vilpillä omaisuuksiaan kerääviltä kovaluonteisilta miehiltä.
Jotta tämä yhteikunta muuttuisi paremmaksi, edellyttää se sitä, että ennenkaikkea rikkaat nostavat katseensa ja uskaltavat katsoa silmiin hädässä ja köyhyydessä eläviä perheitä, yksineläviä vanhuksia, sairaita ja täältä turvapaikkaa hakevia ihmisiä.
Ei Isä meidän rukous auta, on autettava heikompia, hädässä eläviä kanssaihmisiä!
Yletön ahneus ja maallisen mammonan kasaaminen on loppujen lopuksi turhaa. Jokainen meistä lähtee täältä yhtä alastomana kun on syntynytkin ja Raamatun mukaan helpompi on köyhän löytää rikka heinasuovasta kuin rikkaan päästä taivaan valtakuntaan. Olen monasti miettinyt tätä Herramme viestiä ja uskompa nyt ymmärtäväni sen! Heikompien kurittaminen voi vielä ns. kalahtaa omaan nilkkaan.
Elämme mielenkiintoisia aikoja!
Kaksinaismoraalia ja julmuutta
1
80
Vastaukset
- pettuleipä
Jännä kuinka ihminen käsittelee ahdistavia asioita unissaan. Yhteiskunnan arvojen koveneminen ja suomalaisiin kohdistuva epäoikeudenukaisuusko tunkivat unimaailmaan, kun olin olevinani maaseudulla, valtatien varressa. Seisoinkin yhtäkkiä puolitutun isännän navetan ovella, josta kiltisti jonossa, mutta ripeästi kulki pitkä letka ruskeita suomenkarjan lehmiä, pieniä ja laihoja, ison koiran korkuisia, osa nuoria, kaikilla lempeä lehmän katse ja puuttuva tietoisuus tulevasta. Ei niitä ollut seitsemää eivätkäkä ne syöneet lihavia lehmiä niinkuin Raamatussa, vaan isäntä totesi vain, että karja pitää laittaa pois.
Samassa unessa etsin vanhalle mummolle vaatteita ja minut neuvottiin katsomaan lasten päiväkodin kaapeista. Menin päiväkodille ja etsin eteiskaapeista, mutta en löytänyt ja kuljin sisemmälle päiväkotiin, joka hohti uutuuttaan ja puhtauttaan, lattiat kiilsivät, mutta lapsia ei näkynyt missään eikä hoitajiakaan. Kaikkialla oli hiljainen, aivan kuin jotakin odottava tunnelma. Hetken päästä olin taas valtatien varressa, kiirehdin pysäkille ja vieressä seisovan vanhemman miehen kasvot olivat kuin Liliuksen ?! Sitten uni loppui.
Katsoin jokin aika sitten dokumenttia isonvihan ajoilta. Kansamme ei ole päässyt menneisyydessä helpolla. Itsenäisyyden aika on ollut lyhyt, suurimman osan aikaa olemme olleet suurten valtioiden, Ruotsin ja Venäjän vallan alla. Taistelut on aina käyty maasta, saamme ruuan maasta, loppujen lopuksi maa on se, joka ihmiset elättää. Tätä maata kansamme on rakentanut vuosisatojen ajan, kovalla työllä. Ei sen arvoa vähennä kansainvälisyys ja businessmaailman ja kansainvälisen kaupan avautuminen. Pyydän Jumalalta viisautta niille, jotka luotsaavat kansaamme, että silmät avautuisivat näkemään tämän maan ja jokaisen kansalaisen arvon. Vanhus voi jakaa elämänviisaudestaan ja hän on yksi niistä, joiden työn ansiosta Suomi selvisi sodassa ja rakennettiin uudeksi. Työtön voi olla paikalla sillä hetkellä, kun jonkun lapsi on hukkumaisillaan, köyhän perheen lapsesta voi tulla aikuisena taitava valtiomies tai tappavan taudin taltuttaja. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän alan ymmärtää sukupolvien ketjun merkitystä ja oman aikamme rajallisuutta. Inhosin historiaa koulussa. Nykyään olen sitä mieltä, että historia on paras opettaja ja suosittelen jokaista tutustumaan maamme menneisyyteen, ettei totuus unohtuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982