Kuntotestit palstalaisille

reservinupseeri

87

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roinaaja

      Mulku on ku hauiski 50 senttii.

    • Illalla just juoksin parit cooperit. 2000 meni ja se on näin vanhalle miehelle "keskiverto" tulos. Punnerruksia tein just 30 ja sekin saa olla vähintään ok. Enempää tässä ala keskellä yötä urheilemaan.

      • että.silleen

        Juoksun häviät mulle, viime syksyinen testi oli lähemmäs 2500 ihan inin alle. Punnerruksissa kyllä voitat reippaasti, sain äsken vain 24kpl ja sit alkoi totaalisesti hiipumaan... ei noussut enää tarpeeksi. Kyykky 51 kertaa... nyt mä istun ja heiluttelen kinttujani. Tuon cooperin väitän pystyväni yhä vetään tuohon ihan samaan aikaan, mutt mun kintut tulee kyllä kipeytyyn sitt taas.

        Vedin porukan mukana hijattain vähän pidemmän maasto ja asfaltti lenkin, pitkästä aikaa... muut oli paljon kovempi kuntoisia, joten mulla oli lopuks annettava periksi ja ilmoitettava etten jaksa enää.
        Ihan maitohapoilla eikä edes puol´maratonia juostuna/lönkyteltynä... ja huonolla ajalla.
        Mulla on pelkän peruskunnon hoitoa, minä en kilpailua harrasta, inhoan häviämistä!
        Cooperin matkan jaksan/kestän kyllä täysillä...vinkumatta.


      • correctpushups
        että.silleen kirjoitti:

        Juoksun häviät mulle, viime syksyinen testi oli lähemmäs 2500 ihan inin alle. Punnerruksissa kyllä voitat reippaasti, sain äsken vain 24kpl ja sit alkoi totaalisesti hiipumaan... ei noussut enää tarpeeksi. Kyykky 51 kertaa... nyt mä istun ja heiluttelen kinttujani. Tuon cooperin väitän pystyväni yhä vetään tuohon ihan samaan aikaan, mutt mun kintut tulee kyllä kipeytyyn sitt taas.

        Vedin porukan mukana hijattain vähän pidemmän maasto ja asfaltti lenkin, pitkästä aikaa... muut oli paljon kovempi kuntoisia, joten mulla oli lopuks annettava periksi ja ilmoitettava etten jaksa enää.
        Ihan maitohapoilla eikä edes puol´maratonia juostuna/lönkyteltynä... ja huonolla ajalla.
        Mulla on pelkän peruskunnon hoitoa, minä en kilpailua harrasta, inhoan häviämistä!
        Cooperin matkan jaksan/kestän kyllä täysillä...vinkumatta.

        Olette aika kovia punnerruksissa. Teetteköhän ihan varmasti ne oikein? Tässä kuva malliksi:

        http://cdn.vkool.com/wp-content/uploads/2014/08/the-proper-pushup-form.jpg

        Eli aloitusasennossa kädet suorina. Vartalo pysyy suorana, ei polvia maahan, ei peppua ilmaan, jne. Sitten alas asti niin että nenä hipoo lattiaa...ja ylös.


      • correctpushups

        Ja video:

        https://www.youtube.com/watch?v=Q7cPaJZoOng


      • correctpushups kirjoitti:

        Olette aika kovia punnerruksissa. Teetteköhän ihan varmasti ne oikein? Tässä kuva malliksi:

        http://cdn.vkool.com/wp-content/uploads/2014/08/the-proper-pushup-form.jpg

        Eli aloitusasennossa kädet suorina. Vartalo pysyy suorana, ei polvia maahan, ei peppua ilmaan, jne. Sitten alas asti niin että nenä hipoo lattiaa...ja ylös.

        Mä ehkä vähän parissa viimeisessä huijasin, kun kukaan ei ollut näkemässä. Tosin ohjeiden mukaan olisi saanut käyttää koko minuutin, mutta ei mulla varmaan mennyt kuin puolet siitä. Auttaa kun on iso nokka, niin se hipoo helposti lattiaa.


      • että.silleen kirjoitti:

        Juoksun häviät mulle, viime syksyinen testi oli lähemmäs 2500 ihan inin alle. Punnerruksissa kyllä voitat reippaasti, sain äsken vain 24kpl ja sit alkoi totaalisesti hiipumaan... ei noussut enää tarpeeksi. Kyykky 51 kertaa... nyt mä istun ja heiluttelen kinttujani. Tuon cooperin väitän pystyväni yhä vetään tuohon ihan samaan aikaan, mutt mun kintut tulee kyllä kipeytyyn sitt taas.

        Vedin porukan mukana hijattain vähän pidemmän maasto ja asfaltti lenkin, pitkästä aikaa... muut oli paljon kovempi kuntoisia, joten mulla oli lopuks annettava periksi ja ilmoitettava etten jaksa enää.
        Ihan maitohapoilla eikä edes puol´maratonia juostuna/lönkyteltynä... ja huonolla ajalla.
        Mulla on pelkän peruskunnon hoitoa, minä en kilpailua harrasta, inhoan häviämistä!
        Cooperin matkan jaksan/kestän kyllä täysillä...vinkumatta.

        No jos maitohappojen kanssa juoksee, niin kai sitä nyt sillain saa parempia tuloksia. Mutta sitten tuntuisi vielä tänäänkin jaloissa, ja miten sitä nyt sitten tönkköjaloilla tänään mitään vauhditonta kaninloikkaa hyppisi.


      • sqd2d2d2
        correctpushups kirjoitti:

        Olette aika kovia punnerruksissa. Teetteköhän ihan varmasti ne oikein? Tässä kuva malliksi:

        http://cdn.vkool.com/wp-content/uploads/2014/08/the-proper-pushup-form.jpg

        Eli aloitusasennossa kädet suorina. Vartalo pysyy suorana, ei polvia maahan, ei peppua ilmaan, jne. Sitten alas asti niin että nenä hipoo lattiaa...ja ylös.

        Miehelle 24 punnerusta ei kyllä ole kummonen suoritus 15 on jo aika pohja kuntosen tulos. Täysin ylhäältä ja hitaalla tekniikalla tehtynä 24 kyllä pitäs mennä jos ei oo plösö.


      • että.silleen
        correctpushups kirjoitti:

        Olette aika kovia punnerruksissa. Teetteköhän ihan varmasti ne oikein? Tässä kuva malliksi:

        http://cdn.vkool.com/wp-content/uploads/2014/08/the-proper-pushup-form.jpg

        Eli aloitusasennossa kädet suorina. Vartalo pysyy suorana, ei polvia maahan, ei peppua ilmaan, jne. Sitten alas asti niin että nenä hipoo lattiaa...ja ylös.

        En mä mielestäni fuskannut, mutt ei mulla nenä ottanut kertaakaan lattiaan, kun mulla on noi "puskurit"...kun ne hipas lattiaa mä nustin kropan ylös käsivoimilla. Oliko mun kroppa lankkusuorassa...sitä en mene vannomaan, ei ollut peiliä mistä seurata. ja kiitos kysymästä: hapa on vähän hellänä (ja kintut myös). Ei ole tullut harrastettua painon nostoa vähään aikaan kuin syöden ja kahvakuulaa heiluttaen.

        Mä juoksin 18km matkasta osan maitohapoilla ja... kävelin 200m-500m ....hölkkäsin kilometrin ja kun oli vähän helpannut vaihdoin juoksuun...kunnes taas oli hölkättävä. Minä en kilpaurheile kuin itseni kanssa... ja tiesin jo lähtiessä matkaan; olevani se heikoin lenkki ketjussa ja sen tiesivät muutkin juoksijat. No,broplem!
        Mutt äijät ottaa munt aina joskus lenkille mukaan. Siis porukasssa on mun kaksi broidia mukana...toisille se on pelkkää liikuntaa silloin, eikä mikään harjoituskerta oikeastaan, koska mukautuvat mun tahtiini!
        Toi porukka juoksee Tukholman maratoonia ym. sellaista, minä en!

        scrg...
        Ei maitohapoilla mitään tuloksia tehdä, kintut vaan menee maitohapoille kun ylittää ne omat luonnolliset rajansa...sisulla.
        Kai siinä treenaantuis... ja ne rajat nousisivat korkeammalle kun kroppa olis vielä paremmassa kunnossa. Mulla on ihan hyvä näin... en tarvitse lisää harjoitusta.
        Juoksen nykyään omalla "matolla", kun yksin en pururadalle enää mene.

        Mukavaa päivää teille sinne... jonnekin!

        Kävin ruokalassa syömässä ja menen nukkumaan vielä lisää... kun tuli valvottua taas yks yö yökkönä, yllättäin.
        Pitänee kehitellä varma "päivystys systeemi" tähän sairasuslomalle lähteneen; paikkaukseen. Tämä ei toimi näin: minä en jaksa enää.


      • että.silleen
        sqd2d2d2 kirjoitti:

        Miehelle 24 punnerusta ei kyllä ole kummonen suoritus 15 on jo aika pohja kuntosen tulos. Täysin ylhäältä ja hitaalla tekniikalla tehtynä 24 kyllä pitäs mennä jos ei oo plösö.

        No mun onneksi en ole miesmäinen akka, ilmeisesti kun en parempaan pystynyt!
        Ja fuskattua tuli ilmeisesti rinnanmitalla sorry, ei voi mitään... luonnollisesti taas "prinssan" kohtelun saavien naisten etu! XD

        Huomenta, pitää tästä lähteä kahtafysioterapiaa kaipaavan asiakkaan luo...töihin.


      • että.silleen kirjoitti:

        En mä mielestäni fuskannut, mutt ei mulla nenä ottanut kertaakaan lattiaan, kun mulla on noi "puskurit"...kun ne hipas lattiaa mä nustin kropan ylös käsivoimilla. Oliko mun kroppa lankkusuorassa...sitä en mene vannomaan, ei ollut peiliä mistä seurata. ja kiitos kysymästä: hapa on vähän hellänä (ja kintut myös). Ei ole tullut harrastettua painon nostoa vähään aikaan kuin syöden ja kahvakuulaa heiluttaen.

        Mä juoksin 18km matkasta osan maitohapoilla ja... kävelin 200m-500m ....hölkkäsin kilometrin ja kun oli vähän helpannut vaihdoin juoksuun...kunnes taas oli hölkättävä. Minä en kilpaurheile kuin itseni kanssa... ja tiesin jo lähtiessä matkaan; olevani se heikoin lenkki ketjussa ja sen tiesivät muutkin juoksijat. No,broplem!
        Mutt äijät ottaa munt aina joskus lenkille mukaan. Siis porukasssa on mun kaksi broidia mukana...toisille se on pelkkää liikuntaa silloin, eikä mikään harjoituskerta oikeastaan, koska mukautuvat mun tahtiini!
        Toi porukka juoksee Tukholman maratoonia ym. sellaista, minä en!

        scrg...
        Ei maitohapoilla mitään tuloksia tehdä, kintut vaan menee maitohapoille kun ylittää ne omat luonnolliset rajansa...sisulla.
        Kai siinä treenaantuis... ja ne rajat nousisivat korkeammalle kun kroppa olis vielä paremmassa kunnossa. Mulla on ihan hyvä näin... en tarvitse lisää harjoitusta.
        Juoksen nykyään omalla "matolla", kun yksin en pururadalle enää mene.

        Mukavaa päivää teille sinne... jonnekin!

        Kävin ruokalassa syömässä ja menen nukkumaan vielä lisää... kun tuli valvottua taas yks yö yökkönä, yllättäin.
        Pitänee kehitellä varma "päivystys systeemi" tähän sairasuslomalle lähteneen; paikkaukseen. Tämä ei toimi näin: minä en jaksa enää.

        Joo. Jos juoksee cooperin oikeasti hapenottokyvyn testinä, niin tulee maitohappoja, mutta eihän siinä kuntoiluna ole mitään järkeä. Parempi edetä useampi 12-minuuttinen peräjälkeen hiljaisempaa vauhtia tai sitten tehdä jotain intervallijuttuja.

        Sotkeeko sulla jo yksi sairausloma systeemin niin että joudut itse paikkaamaan vai vasta jos on useampia? Varmaan työvoiman mitoitus pitäisi pystyä tekemään niin, että vielä eka ikävä sattuma ei vaadi sinun repeämistä paikkaamaan, koska jos sä jatkuvasti paikkailet muita, niin sä et pysty tekemään niin hyvin sitä, mitä sun varsinaisesti pitäisi tehdä.


      • mitenjaksat

        Entä se "nussiminen"


      • mitenjaksat kirjoitti:

        Entä se "nussiminen"

        Punnerrukset siis testatusti hyytyy siinä 30 kohdalla, mutta jaksan aika hyvin maata selälläni ja jopa kannustaa, kunhan on ratsastaja.


      • jaksanminä
        scrg kirjoitti:

        Punnerrukset siis testatusti hyytyy siinä 30 kohdalla, mutta jaksan aika hyvin maata selälläni ja jopa kannustaa, kunhan on ratsastaja.

        Kiitos. Ratsastan mielelläni sinun päälläsi. Olet kultainen ja ihana.


      • enpärjännyt
        scrg kirjoitti:

        Punnerrukset siis testatusti hyytyy siinä 30 kohdalla, mutta jaksan aika hyvin maata selälläni ja jopa kannustaa, kunhan on ratsastaja.

        Olin tulossa luoksesi mutta, ovellasi oli jo odottamassa naisia bikinit päällä ja osa tappeli melkein sinusta, joten palasin takaisin....


      • valkosipulilohduttaa

        Ja palatessa kävin kaupassa ostamassa kilon valkosipulia.....


      • että.silleen
        scrg kirjoitti:

        Joo. Jos juoksee cooperin oikeasti hapenottokyvyn testinä, niin tulee maitohappoja, mutta eihän siinä kuntoiluna ole mitään järkeä. Parempi edetä useampi 12-minuuttinen peräjälkeen hiljaisempaa vauhtia tai sitten tehdä jotain intervallijuttuja.

        Sotkeeko sulla jo yksi sairausloma systeemin niin että joudut itse paikkaamaan vai vasta jos on useampia? Varmaan työvoiman mitoitus pitäisi pystyä tekemään niin, että vielä eka ikävä sattuma ei vaadi sinun repeämistä paikkaamaan, koska jos sä jatkuvasti paikkailet muita, niin sä et pysty tekemään niin hyvin sitä, mitä sun varsinaisesti pitäisi tehdä.

        Etten vaan häiritse sua....? Ruuhkan olet ilmeisesti jo purkanut oveltasi. Siis hetken mietin vastaanko tähän ketjuun vai jonnekin muualle...palstan ketjuista! =))

        Tuo yö päivystys iski päälle... kun yökön 2 vuotias oli sairastunut yöllä, oksennellen ensin oman sänkynsä ja sitten aikuisten sänkyyn. Sieltä mies soitteli hädissään apua pojan äidiltä... joka soitti puolestaan mulle.

        Asun samassa talossa ylimmässä kerroksessa, joten menin päivystämään itse jotta varsinainen yökkö pääsi lapsensa luo. Mies ei ole pojan isä, joten ei hänellä oikeastaan ole velvollisuutta hoitaa sairasta lasta. On myös työssä käyvää mallia, tämä mies. Hänen työnantajansa ei taatusti hyväksy miehen poissa oloa, sairaan lapsen takia... kun hänellä ei ole lastakaan. Mulla vaan oli jo pitkä päivä takana tunteina, onneks ei mitenkään erityisen raskas: mutt unta minäkin kaipaan.

        Täytyy järjestää ns."päivystys vuorot" ainakin... yövuoroille... jolloin"päivystyksessä" oleva tulee keskellä yötäkin apuun! Viikko kerrallaan päivystystä ja siitä korvaus: tuli keikkaa tai ei! Pitää keskustella tämä asia... porukalla vielä.

        Mulla on liikunnanohjaajan pätevyys ja olen harrastanut telinevoimistelua teini-ikäiseksi asti. Jotain on sieltäkin jäänyt muistoksi... päähän: mitä mun kannattaa tehdä ja miten. Mutt kiitos mielenkiinnosta, yritän nyt venytellä ja vetristellä, kun pikkasen viimeöinen kyykkyhyppy tuntuu ottaneen jalkoihin...pahiten.

        "...kahtafysioterapiaa kaipaavan asiakkaan...." -tuo lukihäiriö riivattu taas!
        Siinä siis piti lukea ...pitää tästä lähteä kohta fysioterapiaa kaipaavan asiakkaan luo...töihin.


      • vanhanaikaista
        enpärjännyt kirjoitti:

        Olin tulossa luoksesi mutta, ovellasi oli jo odottamassa naisia bikinit päällä ja osa tappeli melkein sinusta, joten palasin takaisin....

        Ei nykyaikana kullien takia tapella, ne on sovussa keskenään jakavat iloisesti.


      • enpärjännyt kirjoitti:

        Olin tulossa luoksesi mutta, ovellasi oli jo odottamassa naisia bikinit päällä ja osa tappeli melkein sinusta, joten palasin takaisin....

        Kiitos lämpimistä sanoista. Naiset ei jotenkin meinaa tulla toimeen keskenään, ainakaan jos ratsastusvuoroja jaetaan. Kumma juttu.


      • että.silleen kirjoitti:

        Etten vaan häiritse sua....? Ruuhkan olet ilmeisesti jo purkanut oveltasi. Siis hetken mietin vastaanko tähän ketjuun vai jonnekin muualle...palstan ketjuista! =))

        Tuo yö päivystys iski päälle... kun yökön 2 vuotias oli sairastunut yöllä, oksennellen ensin oman sänkynsä ja sitten aikuisten sänkyyn. Sieltä mies soitteli hädissään apua pojan äidiltä... joka soitti puolestaan mulle.

        Asun samassa talossa ylimmässä kerroksessa, joten menin päivystämään itse jotta varsinainen yökkö pääsi lapsensa luo. Mies ei ole pojan isä, joten ei hänellä oikeastaan ole velvollisuutta hoitaa sairasta lasta. On myös työssä käyvää mallia, tämä mies. Hänen työnantajansa ei taatusti hyväksy miehen poissa oloa, sairaan lapsen takia... kun hänellä ei ole lastakaan. Mulla vaan oli jo pitkä päivä takana tunteina, onneks ei mitenkään erityisen raskas: mutt unta minäkin kaipaan.

        Täytyy järjestää ns."päivystys vuorot" ainakin... yövuoroille... jolloin"päivystyksessä" oleva tulee keskellä yötäkin apuun! Viikko kerrallaan päivystystä ja siitä korvaus: tuli keikkaa tai ei! Pitää keskustella tämä asia... porukalla vielä.

        Mulla on liikunnanohjaajan pätevyys ja olen harrastanut telinevoimistelua teini-ikäiseksi asti. Jotain on sieltäkin jäänyt muistoksi... päähän: mitä mun kannattaa tehdä ja miten. Mutt kiitos mielenkiinnosta, yritän nyt venytellä ja vetristellä, kun pikkasen viimeöinen kyykkyhyppy tuntuu ottaneen jalkoihin...pahiten.

        "...kahtafysioterapiaa kaipaavan asiakkaan...." -tuo lukihäiriö riivattu taas!
        Siinä siis piti lukea ...pitää tästä lähteä kohta fysioterapiaa kaipaavan asiakkaan luo...töihin.

        Sulla on varmaan joku excel tai vastaava joka kertoo mitä päivystyksen järjestäminen maksaa. Mutta isompi riski lienee jättää sitä järjestämättä, koska se pidemmällä aikavälillä voisi haitata paitsi sinua, niin työntekijöitää kuin asiakkaitakin.

        Mä kyllä vähän vihasin kaikkia rekkejä ja permantoja, koska niissä oli tympeä haju ja olisin mieluummin pelannut jotain tai ollut ulkona. Mutta telinevoimistelu on varmaan hyvä pohja moneen asiaan, mutta sydän ja keuhkot ei kai siinä oikein kehity, kun pullonkaula on aina lihaskunto tai notkeus.


      • jatkasamaantyyliin
        scrg kirjoitti:

        Kiitos lämpimistä sanoista. Naiset ei jotenkin meinaa tulla toimeen keskenään, ainakaan jos ratsastusvuoroja jaetaan. Kumma juttu.

        Onnea ja menestystä. Tavoittelet jotain parikymppistä mimmiä. Toivottavasti löytyy sinulle 30-40v. nainen.


      • jatkasamaantyyliin kirjoitti:

        Onnea ja menestystä. Tavoittelet jotain parikymppistä mimmiä. Toivottavasti löytyy sinulle 30-40v. nainen.

        Väärinkäsitysten välttämiseksi: en ole tällä hetkellä tavoittelemassa yhtään ketään, menneisyydessä kyllä ja tulevaisuudestakaan ei kukaan varmasti tiedä. Pyörin palstalla, koska aihepiiri on herkullinen, mutta toisaalta omassa elämässäni ei ole paljonkaan sellaista, mikä antaisi palstalle mitään.


      • että.silleen
        scrg kirjoitti:

        Sulla on varmaan joku excel tai vastaava joka kertoo mitä päivystyksen järjestäminen maksaa. Mutta isompi riski lienee jättää sitä järjestämättä, koska se pidemmällä aikavälillä voisi haitata paitsi sinua, niin työntekijöitää kuin asiakkaitakin.

        Mä kyllä vähän vihasin kaikkia rekkejä ja permantoja, koska niissä oli tympeä haju ja olisin mieluummin pelannut jotain tai ollut ulkona. Mutta telinevoimistelu on varmaan hyvä pohja moneen asiaan, mutta sydän ja keuhkot ei kai siinä oikein kehity, kun pullonkaula on aina lihaskunto tai notkeus.

        Excel...? Tarkoitatko jotain määrättyä taulukkoa...vai jotain palvelua, vuoratyövoimaa? Kyllä mun on helppo nyt, seuraavan 3 kk aikana järjestää sijaiset, nyt pitää järkeillä millaisen järjestelmän saan vakinaisilla työntekijöillä pyörimään ja millaisin kustannuksin.

        Tätä asiaa hankaloittaa 2 kpl hoivalla asuvaa erityis avustettavaa. Koska kaikkien yökköjen on pärjättävä ensisijaisesti yksinään (ilman apua). On siis perehdytettävä jokainen yökkö tekemään näitä extra töitä, ei ne kovin vaikeita lopultakaan ole, kun ne on oppinut. Mutt ainakin kymmenkunta kertaa yökön on pystyttävä suoriutumaan siitä... vaikeasta osuudesta, ennen kuin voin jättää hänet yksin yöksi.

        Sellainen extra tulee öisin ehkä 3-7 viikon välein, joka viikko se työ suritetaan kerran aamuvuorossa. Ja hätätapauksessa.. olen yläkerrassa ja tulen avuksi kun on tarvis.

        Joten vuokratyövoima ei oikein tule kysymykseen...hoivalle, silloinkin minä olisin se automaattinen varavoimala jonka varaan nojataan.

        Ajattelin ett päivystysvuoro kestää aina viikon kerrallaan. Sen viikon päivystäjä tekee vain aamuvuoroaja.
        Maksan siitä 4h ylimääräisen palkan, tuli päivytys kohdalle tai ei.
        Jos joutuu päivystämään: saa hälytys rahan 4h yövuoron palkan lisineen ja päivystys korvauksen tietenkin. 10h ja palkka 18 h... minusta reilua.
        Niin ja valvotun yön jälkeen pääsee tietenkin nukkumaan kotiinsa. Tulemme toimeen täällä yhden ihmisen vajauksellakin, jos emme vapaaehtoista tuuraria löydä.
        Ja tämä ehdotus olisi tietenkin kokeilua ensin... molemmin puolin.

        Hyvää yötä ja kiitos seurata! (vaikka myöhään taas vastasin)

        jatka samaan tyyliin... Onko sulla jokin propleema? Minä en ainakaan ole "kalastamassa" täällä. Relaa! Ihan asiaa ollaan juteltu.


      • että.silleen kirjoitti:

        Excel...? Tarkoitatko jotain määrättyä taulukkoa...vai jotain palvelua, vuoratyövoimaa? Kyllä mun on helppo nyt, seuraavan 3 kk aikana järjestää sijaiset, nyt pitää järkeillä millaisen järjestelmän saan vakinaisilla työntekijöillä pyörimään ja millaisin kustannuksin.

        Tätä asiaa hankaloittaa 2 kpl hoivalla asuvaa erityis avustettavaa. Koska kaikkien yökköjen on pärjättävä ensisijaisesti yksinään (ilman apua). On siis perehdytettävä jokainen yökkö tekemään näitä extra töitä, ei ne kovin vaikeita lopultakaan ole, kun ne on oppinut. Mutt ainakin kymmenkunta kertaa yökön on pystyttävä suoriutumaan siitä... vaikeasta osuudesta, ennen kuin voin jättää hänet yksin yöksi.

        Sellainen extra tulee öisin ehkä 3-7 viikon välein, joka viikko se työ suritetaan kerran aamuvuorossa. Ja hätätapauksessa.. olen yläkerrassa ja tulen avuksi kun on tarvis.

        Joten vuokratyövoima ei oikein tule kysymykseen...hoivalle, silloinkin minä olisin se automaattinen varavoimala jonka varaan nojataan.

        Ajattelin ett päivystysvuoro kestää aina viikon kerrallaan. Sen viikon päivystäjä tekee vain aamuvuoroaja.
        Maksan siitä 4h ylimääräisen palkan, tuli päivytys kohdalle tai ei.
        Jos joutuu päivystämään: saa hälytys rahan 4h yövuoron palkan lisineen ja päivystys korvauksen tietenkin. 10h ja palkka 18 h... minusta reilua.
        Niin ja valvotun yön jälkeen pääsee tietenkin nukkumaan kotiinsa. Tulemme toimeen täällä yhden ihmisen vajauksellakin, jos emme vapaaehtoista tuuraria löydä.
        Ja tämä ehdotus olisi tietenkin kokeilua ensin... molemmin puolin.

        Hyvää yötä ja kiitos seurata! (vaikka myöhään taas vastasin)

        jatka samaan tyyliin... Onko sulla jokin propleema? Minä en ainakaan ole "kalastamassa" täällä. Relaa! Ihan asiaa ollaan juteltu.

        Budjettia tarkoitin excelillä: sitä laskelmaa päässä tai ruutupaperilla tai tietokoneella, mistä tiedät "normaalin" toiminnan menot ja tulot, paljonko kassaan virtaa rahaa ja sieltä pois. Negatiiviseksi ei se ainakaan tuollaisessa yrityksessä saa kääntyä. Mutta nythän sulla selvästi on mietitty jonkinlainen ratkaisu. Ei minustakaan vuokratyövoima kuulosta ratkaisulta silloin, kun vakituisesti samojen ihmisten=asiakkaiden kanssa toimitaan.


      • elämääjaerotiikkaaon
        scrg kirjoitti:

        Väärinkäsitysten välttämiseksi: en ole tällä hetkellä tavoittelemassa yhtään ketään, menneisyydessä kyllä ja tulevaisuudestakaan ei kukaan varmasti tiedä. Pyörin palstalla, koska aihepiiri on herkullinen, mutta toisaalta omassa elämässäni ei ole paljonkaan sellaista, mikä antaisi palstalle mitään.

        Tuossa iässä jaksakaan uutta suhdetta jos, on liian monta kertaa jo pettynyt, silloin panostaa vain itseensä ja hoitaa itsensä ja pitää nuorekkaana. Kerään täältä vain hyviä ideoita.


      • että.silleen
        scrg kirjoitti:

        Budjettia tarkoitin excelillä: sitä laskelmaa päässä tai ruutupaperilla tai tietokoneella, mistä tiedät "normaalin" toiminnan menot ja tulot, paljonko kassaan virtaa rahaa ja sieltä pois. Negatiiviseksi ei se ainakaan tuollaisessa yrityksessä saa kääntyä. Mutta nythän sulla selvästi on mietitty jonkinlainen ratkaisu. Ei minustakaan vuokratyövoima kuulosta ratkaisulta silloin, kun vakituisesti samojen ihmisten=asiakkaiden kanssa toimitaan.

        On mulla, teen mä kirjanpidon itselleni joka kuukausi siis reskontran, joka mun on näyttetvä aina myös Emolle. Tehtävä selvitys vielä erikseen jostain maksusta tai kuitista: jos emolla on jotain kysyttävää...
        Mä toimin hänen varoillaan, rahoituksen olen saanut häneltä käyttööni ja opettelen tässä tasapainottelua pikku yrityksen kanssa. kolme ensimmäistä kuukautta meni täysin harakoille... miinukselle. Nyton alkanut jäämään hintsusti plussan puolelle.
        Tosin en veloita jokaisesta ns.työtunnistani firmaani... "olkoot sitten vaikka oppirahoja ammatin puolesta!"
        Tosin jatkossa en oikein jaksaisi tätä pidempään enää vetää... uusia keinoja on keksittävä! JA UUS keittäjä!
        Suoraan suomenkielellä olen kurkkuani myöden täynnä hänen metkujaan. Tyhjennän vielä tänään asunnon, jonka vuokrasin/lainasin hänelle toukokuun loppuun asti! Koska olin sitoutunut luovuttamaan asunnon takaisin sen omistajalle!
        Hän palasi takaisin Suomeen, ja käytännössä asunnon piti olla luovutuskunnossa jo eilen.
        Tänään soitti asunnon omistava mies mulle; ett koska haen tavarani ja siivoan asunnon?!! Keittäjä ei tullut töihin eikä vastaa soittoihin eikä textareihinkaan.
        Hitto että mua ketuttaa... ei auta kuin mennä keräämään vaatteet ja muut ylimääräiset tavarat talteen ja siivota asunto. Kas huomenna puolilta päivin mun on luovutetta avaimet ja puhuttava ... vuokran antajan kanssa asiat selviksi.
        Ilmeisesti mun on myös kustannettava uuslukko oveen, varmuuden vuoksi.

        Minä lähden siivoojamme kanssa yksityiskeikalle... muuttohommiin ja siivoomaan.

        Mukavaa iltapäivää ja iltaa kaikille... kannattais varmaan olla tänään ulkona, huomenna sää jo viilenee, sanovat!


      • 12121212
        että.silleen kirjoitti:

        On mulla, teen mä kirjanpidon itselleni joka kuukausi siis reskontran, joka mun on näyttetvä aina myös Emolle. Tehtävä selvitys vielä erikseen jostain maksusta tai kuitista: jos emolla on jotain kysyttävää...
        Mä toimin hänen varoillaan, rahoituksen olen saanut häneltä käyttööni ja opettelen tässä tasapainottelua pikku yrityksen kanssa. kolme ensimmäistä kuukautta meni täysin harakoille... miinukselle. Nyton alkanut jäämään hintsusti plussan puolelle.
        Tosin en veloita jokaisesta ns.työtunnistani firmaani... "olkoot sitten vaikka oppirahoja ammatin puolesta!"
        Tosin jatkossa en oikein jaksaisi tätä pidempään enää vetää... uusia keinoja on keksittävä! JA UUS keittäjä!
        Suoraan suomenkielellä olen kurkkuani myöden täynnä hänen metkujaan. Tyhjennän vielä tänään asunnon, jonka vuokrasin/lainasin hänelle toukokuun loppuun asti! Koska olin sitoutunut luovuttamaan asunnon takaisin sen omistajalle!
        Hän palasi takaisin Suomeen, ja käytännössä asunnon piti olla luovutuskunnossa jo eilen.
        Tänään soitti asunnon omistava mies mulle; ett koska haen tavarani ja siivoan asunnon?!! Keittäjä ei tullut töihin eikä vastaa soittoihin eikä textareihinkaan.
        Hitto että mua ketuttaa... ei auta kuin mennä keräämään vaatteet ja muut ylimääräiset tavarat talteen ja siivota asunto. Kas huomenna puolilta päivin mun on luovutetta avaimet ja puhuttava ... vuokran antajan kanssa asiat selviksi.
        Ilmeisesti mun on myös kustannettava uuslukko oveen, varmuuden vuoksi.

        Minä lähden siivoojamme kanssa yksityiskeikalle... muuttohommiin ja siivoomaan.

        Mukavaa iltapäivää ja iltaa kaikille... kannattais varmaan olla tänään ulkona, huomenna sää jo viilenee, sanovat!

        Siis kuinka nuo sinun firmasi kuviot oikein menee?

        Rahoitus tarkoittaa joko vierasta pääomaa, eli "Emo" on lainannut firmallesi rahaa joka maksetaan takaisin, normaalitilanteessa korkoineen.

        ...tai omaa pääomaa, jolloin:
        - osakeyhtön tapauksessa Emo omistaa firman jossa sinä olet töissä
        - henkilöyhtiön tapauksessa Emo on hiljainen yhtiömies joka saa sijoittamalleen pääomalleen voitto-osuuden mikäli firma tuottaa riittävästi

        ...tai henkilökohtaista lainaa, eli Emo lainasi sinulle rahaa jonka sijoitit yritykseesi.


      • että.silleen
        12121212 kirjoitti:

        Siis kuinka nuo sinun firmasi kuviot oikein menee?

        Rahoitus tarkoittaa joko vierasta pääomaa, eli "Emo" on lainannut firmallesi rahaa joka maksetaan takaisin, normaalitilanteessa korkoineen.

        ...tai omaa pääomaa, jolloin:
        - osakeyhtön tapauksessa Emo omistaa firman jossa sinä olet töissä
        - henkilöyhtiön tapauksessa Emo on hiljainen yhtiömies joka saa sijoittamalleen pääomalleen voitto-osuuden mikäli firma tuottaa riittävästi

        ...tai henkilökohtaista lainaa, eli Emo lainasi sinulle rahaa jonka sijoitit yritykseesi.

        Mietipä tuota! Liian helppo sun selvittää sillä oikealla tiedolla muutakin, ehkä. Ihan liian avosuiseksi mun ei kannata nyt ryhtyä... ymmärrän itsekin hieman asiaoita... mitä voi mistäkin päätellä. =))


      • että.silleen kirjoitti:

        Mietipä tuota! Liian helppo sun selvittää sillä oikealla tiedolla muutakin, ehkä. Ihan liian avosuiseksi mun ei kannata nyt ryhtyä... ymmärrän itsekin hieman asiaoita... mitä voi mistäkin päätellä. =))

        Kyllä 12121212 varmaan halutessaan keksii keinoja jolla suuri pääoma & pieni riski ja pieni pääoma & suuri riski eriytetään eri yhtiöihin, joilla voi olla eri omistajat, kunhan ihmisten välillä on luottamusta.


    • Voin sanoa ihan suoraan että tämänhetkisellä terveydentilalla ei juosta cooperia tuosta vain. :D Jatkan mieluummin omien treenieni parissa samoin kuin ennenkin. :)

      Kouluaikoina toki olin kova juoksemaan nimenomaan vähän pidempää matkaa ja liikunta oli 10.

      • ätmittelijä

        Pelkkää pakaratreeniä ja selfieiden räpsimistä välissä ;)

        Mites lihaskuntotesti?

        Voin kokeilla noita huomenna. Olen kylläkin pläski.


      • Totuus_1

        Naiset eivät pysty urheilemaan, jos ei ole päällä jotain huippumuodikkaita persettä korostavia juoksutrikoita ja treeneissä mukana joku tyttöjenvärinen juomapullo. Ja sitten täytyy ottaa itsestään jatkuvasti kuvia ja julkaista niitä somessa ja kertoa sielllä koko ajan kaikille, että nyt minä treenaan.


      • Totuus_1
        Totuus_1 kirjoitti:

        Naiset eivät pysty urheilemaan, jos ei ole päällä jotain huippumuodikkaita persettä korostavia juoksutrikoita ja treeneissä mukana joku tyttöjenvärinen juomapullo. Ja sitten täytyy ottaa itsestään jatkuvasti kuvia ja julkaista niitä somessa ja kertoa sielllä koko ajan kaikille, että nyt minä treenaan.

        Ja mitä itse ketjun aiheeseen tulee, niin täytyykin tässä joku päivä kokeilla noita testejä paitsi ei coopperin testiä. Veikkaan, että punnerrukset ovat ainoita, jossa pääsen erinomaiseen tulokseen.


      • kuntoleidi
        Totuus_1 kirjoitti:

        Ja mitä itse ketjun aiheeseen tulee, niin täytyykin tässä joku päivä kokeilla noita testejä paitsi ei coopperin testiä. Veikkaan, että punnerrukset ovat ainoita, jossa pääsen erinomaiseen tulokseen.

        Ja luultavasti niissäkin vain siksi koska huijaat etkä tee punnerruksia oikeaoppisesti.


      • kuntoleidi kirjoitti:

        Ja luultavasti niissäkin vain siksi koska huijaat etkä tee punnerruksia oikeaoppisesti.

        Harrastin tuolloin liikuntaa todella monipuolisesti ja perustaidot oli ja on hyvin hallussa. Punnerrukset teen ihan suosiolla tyttöjen huijausversiona nykyisin.


      • Totuus_1 kirjoitti:

        Naiset eivät pysty urheilemaan, jos ei ole päällä jotain huippumuodikkaita persettä korostavia juoksutrikoita ja treeneissä mukana joku tyttöjenvärinen juomapullo. Ja sitten täytyy ottaa itsestään jatkuvasti kuvia ja julkaista niitä somessa ja kertoa sielllä koko ajan kaikille, että nyt minä treenaan.

        Se taitaa olla sitä vertaistukitoimintaa.

        Mulla on muutamat halpisurheiluhousut ja ilmaiseksi saatu juomapullo. Ei ole mitään urheilukuulokkeita eikä mittareita. Eivät tunnu ainakaan tällä hetkellä tarpeelliselta.


      • ätmittelijä kirjoitti:

        Pelkkää pakaratreeniä ja selfieiden räpsimistä välissä ;)

        Mites lihaskuntotesti?

        Voin kokeilla noita huomenna. Olen kylläkin pläski.

        Tuon testin mukaan en ole mennyt, mutta yhdessä kuntosalin hommassa olin mukana ja olin yllättynyt niinkin hyvästä palautteesta.

        Emmä missään salilla ala räpsimään kuvia xD siellä kun tuppaa olemaan muitakin ihmisiä. Treenatessa tuleva hikinen ja punainen naama ei oo kovin seksyä!


      • Totuus_1
        Nainen_28v kirjoitti:

        Tuon testin mukaan en ole mennyt, mutta yhdessä kuntosalin hommassa olin mukana ja olin yllättynyt niinkin hyvästä palautteesta.

        Emmä missään salilla ala räpsimään kuvia xD siellä kun tuppaa olemaan muitakin ihmisiä. Treenatessa tuleva hikinen ja punainen naama ei oo kovin seksyä!

        Ahaa, sinä siis myönnät, että et pysty ottamaan kuvaa itsestäsi, jos et näytä "seksyltä". Olet huomiohuora.


      • Totuus_1 kirjoitti:

        Ahaa, sinä siis myönnät, että et pysty ottamaan kuvaa itsestäsi, jos et näytä "seksyltä". Olet huomiohuora.

        Ne kuvat missä ollaan mökillä meikittä letti kampaamatta on asia erikseen. Salilla vedän sen verran lujaa etten todellakaan halua kuvaan. XD

        Kenelle mä jotain salikuvia edes lähettelisin? Postailisin tänne?


      • Nainen_28v kirjoitti:

        Tuon testin mukaan en ole mennyt, mutta yhdessä kuntosalin hommassa olin mukana ja olin yllättynyt niinkin hyvästä palautteesta.

        Emmä missään salilla ala räpsimään kuvia xD siellä kun tuppaa olemaan muitakin ihmisiä. Treenatessa tuleva hikinen ja punainen naama ei oo kovin seksyä!

        Kyllä punainen ja hikinen naama on ihan sexykäs.


      • Totuus_1
        kuntoleidi kirjoitti:

        Ja luultavasti niissäkin vain siksi koska huijaat etkä tee punnerruksia oikeaoppisesti.

        Kokeilin eilen, ja sain tehtyä 52 punnerrusta minuutissa ja ihan oikealla tekniikalla. Eli ihan kevyestikkin erinomainen tulos.


      • tärkeäätietoa
        Totuus_1 kirjoitti:

        Kokeilin eilen, ja sain tehtyä 52 punnerrusta minuutissa ja ihan oikealla tekniikalla. Eli ihan kevyestikkin erinomainen tulos.

        Painosi ja pituutesi?


      • HC-ätmel kirjoitti:

        Kyllä punainen ja hikinen naama on ihan sexykäs.

        Menen monesti treenaamaan illalla kuuden seitsemän aikaan töiden jälkeen. Tukka ponnarille ja meikit pois. Treenaan hiki päässä niin kauan että aggressiot on purettu ja jalat ei meinaa kantaa. En siinä koe itseni kovin seksikkääksi. :D:)


      • Nainen_28v kirjoitti:

        Menen monesti treenaamaan illalla kuuden seitsemän aikaan töiden jälkeen. Tukka ponnarille ja meikit pois. Treenaan hiki päässä niin kauan että aggressiot on purettu ja jalat ei meinaa kantaa. En siinä koe itseni kovin seksikkääksi. :D:)

        Naisen omaa mielipidettä ei kysytäkään. >:-)


      • HC-ätmel kirjoitti:

        Naisen omaa mielipidettä ei kysytäkään. >:-)

        Hihi. ;)


      • Totuus_1
        tärkeäätietoa kirjoitti:

        Painosi ja pituutesi?

        72kg, 178cm


      • Totuus_1
        Totuus_1 kirjoitti:

        72kg, 178cm

        Kokeilin eilen noita kyykkyjä ja sain 48 minuutissa. Eli vain "Tyydyttävä" tulos, enkä ole tässä edes varma teinkö niitä oikealla tekniikalla.


      • Micce52___
        Totuus_1 kirjoitti:

        Naiset eivät pysty urheilemaan, jos ei ole päällä jotain huippumuodikkaita persettä korostavia juoksutrikoita ja treeneissä mukana joku tyttöjenvärinen juomapullo. Ja sitten täytyy ottaa itsestään jatkuvasti kuvia ja julkaista niitä somessa ja kertoa sielllä koko ajan kaikille, että nyt minä treenaan.

        Suorastaan erinomainen asia! Todella hienot maisemat, kun kaltaiseni 50v käy lenkillä läheisen yliopiston kampuksen pururadalla. Kyllä terve heteromies katsoo mielellään piukkaa peppua trikoissa eikä löysässä tuulipuvussa laahustavan siiderivalaan mahtavaa pyrstöä.

        Uskaltaisin muuten väittää, etttä naisilla on miesten suhteen vastaavat preferenssit.


      • Totuus_1
        Totuus_1 kirjoitti:

        Kokeilin eilen noita kyykkyjä ja sain 48 minuutissa. Eli vain "Tyydyttävä" tulos, enkä ole tässä edes varma teinkö niitä oikealla tekniikalla.

        Eilen kokeilin vatsa- ja selkäliikkeitä ja sain vatsaliikkeitä vain 28kpl minuutissa eli heikko, mutta selkäliikkeitä 60kpl minuutissa eli erinomainen. Vatsaliikkeiden tekniikassa on vielä hiomista.


    • Mä tein täs äsken just 37 punnerusta, ja oli kädet nyrkissä.. mut en ottanu aikaa kauan meni, en pitäny mitään taukoja kuitenkaan. Tein kans muitakin liikeitä painojen kanssa. Ja tein kans noit kyykkyi 40, mut oli 10kg extra painoa käsissä.

      Niin ja yksin aika hankala ajastaa jotain minuuttia... kauan menee aikaa ajastin napin painamiseen ja sit liikkeen alotukseen ja kännystä menee valo pois 30s jälkeen, tiiä sit yhtään milloin on se 60s menny...

      Juoksua en oo nyt tehny viel cooperin testiä. Oon nyt ottanu aikaa 2km juoksuihin semi-tasasella ja epätasasella, ja sit kans juossu jyrkkää ylämäkeä (en tiiä kuin pitkä on). Semi-tasanen paras 7:47. Epätasanen 8:29. Mäki 2:41.

      Vauhditonta pituushyppyy meni 2v sitten 231cm. Kokeilen tota sitten uudestaan kunhan meen tonne kentälle juoksee sen cooperin, sitten joskus kesän loppu puolella. Tai vaihtoehtoisesti juoksen niin kauan kuin jaksan, tai tietyn kierros määrän ja sit katon ajan.

    • xxxzzzccc

      En ole ikinä pitänyt juoksusta, joten kaikki juoksut on vielä juoksematta.

    • Testaamattakin voin sanoa, että rapakunnossa ollaan. Harrastin yhtä lajia 6-vuotiaasta asti, mutta loukkaannuin reilu vuosi sitten, enkä ole voinut enää jatkaa. Uuttakaan lajia en ole vielä löytänyt, niin olen tyytynyt kävelylenkkeihin (tyytyminen on sikäli väärä sana, koska nautin kävelystä suunnattomasti). Olen kyllä miettinyt salilla käyntiä, mutta vähän pelottaa ne muut ihmiset siellä. :D

      • Kannattaa vaan mennä, jos ei toi loukkaantuminen sitä estä...


    • palstailija

      Vauhditonta pituutta oon just treenannut. 2,53m ennätys. Armeijassa Cooper-testissä meni 2950m ja punnerruksia 55 minuutissa.

      • Kyykkyjä menee 50


    • Jaksan 40 punnerrusta , juoksen varmaan 2700 cooperissa vaikka en ole juossut vähän aikaan.

    • Coopperissa menee se pikkasen päälle 2400m tosin ilman pinnistyksiä hölkkäillen. Mikäli puskisi ja juoksisi, niin varmaankin sen lähemmäs 2900m.

      Lihaskunto ja -voima on sitten heikompi.

      Tulokset olisivatten oaremmat jos ei polttaisi. Ennen tupakanpolton aloittamista Cooperissa meni se päälle 30000m

      • Hurja oot, jos oot 30 km cooperissa vetässy. ;)


      • Marrrnie kirjoitti:

        Hurja oot, jos oot 30 km cooperissa vetässy. ;)

        :D No juu tais tulla pikku fiba.

        Ei nyt sentäs aivan noin paljoa. 3km olis lähempänä.


    • 40v-sinkkumies

      Olen riittävän hyväökuntoinen 40 vuotiaaksi kun punnerruksia meneen 40, kyykkyjä yli 45. Lihaskunto on hyvä mutta juoksukunto onkin sitten huonompi että pääsen varmaan 2200-2300

    • pihtarihuora

      tein ihan uteliaisuudesta tämän testin ja yllätyin kyllä kun lihaskuntotestissä kaikki muut osiot olivat erinomainen paitsi vauhditon pituus hyvä.cooperissa 2500m.olin tulokseen tyytyväinen varsinkin kun en harrasta mitään urheilua,liikun kyllä muuten puutarhaharrastuksen ja koirien ja hevosten parissa ja työssäni olen käytännössä liikkeessä koko ajan.ihan hyvä tulos kurpalle pelkällä arkiliikunnalla.

      • että.silleen

        Sulla pelittää tuo hyötyliikunta, kuten mullakin on pohjalla; töissä sekä vielä vapaa ajalla...kun kuljen metsässä poimien milloin mitäkin. On muuten ehdottomasti mukavin muoto hoitaa kehoaan ja samalla mielialaansa.


    • atännä

      Erinomaisen puolelle kaikki.
      Täytyy kyllä epäillä näitä punnertajia, sillä oikealla tekniikalla tehtynä ne ovat varsin kovia toistoja. Monella alkaa muutaman toiston jälkeen keskivartalo pettää, rinta ei osu maahan eikä kädet oikene yläasennossa. Niitä heilumisia ei enää lasketa.

      • Neitsytsetä

        Äläpäs nyt ole niin epäileväinen...et vain ymmärrä. Etunojapunnerrus mittaa käsivoimia, kyse on miehisestä ylpeydestä.

        Jos menet lähimpään kaljabaariin kyselemään kuinka monta punnerrusta äijät vetävät, vastaus on tulos intin kuntotestissä pari vuosikymmentä sitten 5. Satakiloinen 60 alkkisukkokin punnertaa ainaski 20.

        Minun tulokseni olisi luultavasti 40-50 jos vatsallaan maatessa kädet ulottuisivat lattiaan :/


      • että.silleen

        Mulla on nytkin kunnolliset nojapuut,( ent. pyörävarastossa) ja juoksumatto.
        Tosin liikuntarajoitteiset harjoittelee nykyään niistä tukea ottaen kävelyä. =))

        Ne saa kyllä kahteenkin tasoon eritasonojapuiksi kun ne asentaa oikein tukineen ja harusvaijerit pitää silloin myös vetää jotta ovat taatusti turvalliset ... Silloin ovat täysin käyttökelpoiset vaikka kilpailuun.

        Mun käsivoimat ja jalkavoimat on telinevoimistelusta kotoisin ja lihakset tottuneet noihin heilahduksiin ja irroituksiin ja kiinniottamis otteisiin.
        Broideilla oli rekkitanko kotona pihalla, johon munt "apinansa" nostivat, kun itse en vielä yltänyt edes hyppäämällä niihin.
        Koulun pihalla oli nojapuut ja n.1.20m korkeudella maasta oli aisat, joissa roikuttiin...
        mulla innostus lähti niistä... koska olin siinä paras ikäisistäni, missään muussa en sitten pärjännytkään toisille.

        Turussa on yhdet pitkät kivirappuset ylös Samppalinnanmäelle ns. Samppiksen trappuut, jos juosten koko matkan ylös nouset... 5km lenkin jälkeen... siinä sulle on jalkalihaksiin voimaa antava ilmainen kuntorata. Mulla ainakin kintut ylhäällä mäellä useimmiten huutaa jo hoosiannaa! Eräätkin kerrat olen ylhäällä yökäillyt ja muutaman kerran nesteetkin oksentanut ulos.

        Juosten on myös hyvä purkaa kiukkunsa/vihansa ja surunsa ulos.. ja rätti väsyneenä suihkun jälkeen, kun on kuivannut itsensä...nukkuu kuin tukki, ajattelematta mitään.


      • että.silleen
        että.silleen kirjoitti:

        Mulla on nytkin kunnolliset nojapuut,( ent. pyörävarastossa) ja juoksumatto.
        Tosin liikuntarajoitteiset harjoittelee nykyään niistä tukea ottaen kävelyä. =))

        Ne saa kyllä kahteenkin tasoon eritasonojapuiksi kun ne asentaa oikein tukineen ja harusvaijerit pitää silloin myös vetää jotta ovat taatusti turvalliset ... Silloin ovat täysin käyttökelpoiset vaikka kilpailuun.

        Mun käsivoimat ja jalkavoimat on telinevoimistelusta kotoisin ja lihakset tottuneet noihin heilahduksiin ja irroituksiin ja kiinniottamis otteisiin.
        Broideilla oli rekkitanko kotona pihalla, johon munt "apinansa" nostivat, kun itse en vielä yltänyt edes hyppäämällä niihin.
        Koulun pihalla oli nojapuut ja n.1.20m korkeudella maasta oli aisat, joissa roikuttiin...
        mulla innostus lähti niistä... koska olin siinä paras ikäisistäni, missään muussa en sitten pärjännytkään toisille.

        Turussa on yhdet pitkät kivirappuset ylös Samppalinnanmäelle ns. Samppiksen trappuut, jos juosten koko matkan ylös nouset... 5km lenkin jälkeen... siinä sulle on jalkalihaksiin voimaa antava ilmainen kuntorata. Mulla ainakin kintut ylhäällä mäellä useimmiten huutaa jo hoosiannaa! Eräätkin kerrat olen ylhäällä yökäillyt ja muutaman kerran nesteetkin oksentanut ulos.

        Juosten on myös hyvä purkaa kiukkunsa/vihansa ja surunsa ulos.. ja rätti väsyneenä suihkun jälkeen, kun on kuivannut itsensä...nukkuu kuin tukki, ajattelematta mitään.

        "Broideilla oli rekkitanko kotona pihalla, johon munt "apinansa" nostivat, kun itse en vielä yltänyt edes hyppäämällä niihin."

        ... kun itse en vielä yltänyt edes hyppäämällä SIIHEN. Yksi ainoa tako se oli ja siinä opin mahakiepin tekeen... ainoastaan nahkaa puuttui vähän vyötäröstä joskus, jäi tnkoon kiinni, ja venähtänyt ranne. Naamaani en onnekseni muotoillut pahemmin.
        Puomilla sitt korjasin sen naaman muotuilun... pandakarhuna esiinnyin. Harjoittelin ilman lupaa eikä ollut kiinniottajaa... sattuuhan näitä kun rapataan, niin roiskuu!

        Hyvää yötä, kaikille!


      • että.silleen

        Saatoitpa voittaa kisan portaiden pituudessa... vaan noi näyttävät ainakin loivemmilta ...askel nousultaan. Pitää tarkistaa joskus. Paikallinen taxikuski varmaan opastaa löytämään portaiden alaosan. Noi Pispalan rinteiden kivetykset, otin niistä kuvia itselleni... sellaista maisemointia että silleen! Pysyy myös penkereet varmasti kasassa eikä multa/hiekka valu sadeveden mukana alas...
        Yksinkertaisesti kaunista!


      • atännä
        että.silleen kirjoitti:

        Mulla on nytkin kunnolliset nojapuut,( ent. pyörävarastossa) ja juoksumatto.
        Tosin liikuntarajoitteiset harjoittelee nykyään niistä tukea ottaen kävelyä. =))

        Ne saa kyllä kahteenkin tasoon eritasonojapuiksi kun ne asentaa oikein tukineen ja harusvaijerit pitää silloin myös vetää jotta ovat taatusti turvalliset ... Silloin ovat täysin käyttökelpoiset vaikka kilpailuun.

        Mun käsivoimat ja jalkavoimat on telinevoimistelusta kotoisin ja lihakset tottuneet noihin heilahduksiin ja irroituksiin ja kiinniottamis otteisiin.
        Broideilla oli rekkitanko kotona pihalla, johon munt "apinansa" nostivat, kun itse en vielä yltänyt edes hyppäämällä niihin.
        Koulun pihalla oli nojapuut ja n.1.20m korkeudella maasta oli aisat, joissa roikuttiin...
        mulla innostus lähti niistä... koska olin siinä paras ikäisistäni, missään muussa en sitten pärjännytkään toisille.

        Turussa on yhdet pitkät kivirappuset ylös Samppalinnanmäelle ns. Samppiksen trappuut, jos juosten koko matkan ylös nouset... 5km lenkin jälkeen... siinä sulle on jalkalihaksiin voimaa antava ilmainen kuntorata. Mulla ainakin kintut ylhäällä mäellä useimmiten huutaa jo hoosiannaa! Eräätkin kerrat olen ylhäällä yökäillyt ja muutaman kerran nesteetkin oksentanut ulos.

        Juosten on myös hyvä purkaa kiukkunsa/vihansa ja surunsa ulos.. ja rätti väsyneenä suihkun jälkeen, kun on kuivannut itsensä...nukkuu kuin tukki, ajattelematta mitään.

        "Mun käsivoimat ja jalkavoimat on telinevoimistelusta kotoisin ja lihakset tottuneet noihin heilahduksiin ja irroituksiin ja kiinniottamis otteisiin."

        Vau :) Musta on kans mukavaa temppuilla renkailla tai tangolla, mutta en nyt kovasti kehuisi osaavani. Tuossa yhdellä jumppasalilla on välineet ja siellä väliajoilla ja loppukevennykseksi leikin joskus apinaa. Muscle upit sujuu kipillä ja tiukkana molemmilla, L-sitit leuanvedoilla samoin ja dipit ja kuperkeikat, mutta esim. vaakaan en (vielä) pääse kuin vain käymään ;). Mahtaiskohan jossain olla telinevoimistelukursseja aikuisille, kiinnoistaisi kyllä.


      • atännä
        Neitsytsetä kirjoitti:

        Äläpäs nyt ole niin epäileväinen...et vain ymmärrä. Etunojapunnerrus mittaa käsivoimia, kyse on miehisestä ylpeydestä.

        Jos menet lähimpään kaljabaariin kyselemään kuinka monta punnerrusta äijät vetävät, vastaus on tulos intin kuntotestissä pari vuosikymmentä sitten 5. Satakiloinen 60 alkkisukkokin punnertaa ainaski 20.

        Minun tulokseni olisi luultavasti 40-50 jos vatsallaan maatessa kädet ulottuisivat lattiaan :/

        Juu... tässäkin ketjussa on noita armeija-ajan huippujuoksijoita. Ja noi "luulisin" juoksevani eivät juokse.

        Eipä ne armeijan tulokset paljoa lohduta nykyajassa ;)


      • palstailija
        atännä kirjoitti:

        Juu... tässäkin ketjussa on noita armeija-ajan huippujuoksijoita. Ja noi "luulisin" juoksevani eivät juokse.

        Eipä ne armeijan tulokset paljoa lohduta nykyajassa ;)

        Kaikki ollaan "melkein" entisiä huippu-urheilijoita :). Ei ne armeija-ajan tulokset paljon auta enää, kun nykyään sitä ollaankin vielä paremmassa kunnossa. Tietäkää se!!!! 12min juoksun takia en ole jaksanut armeijan jälkeen vaivautua laittamaan lenkkareita edes jalkaan. Punnertamiseen pätee sama kuin jalkakyykkyyn; 90 % ihmisistä tekee sen päin persettä.


      • atännä kirjoitti:

        Juu... tässäkin ketjussa on noita armeija-ajan huippujuoksijoita. Ja noi "luulisin" juoksevani eivät juokse.

        Eipä ne armeijan tulokset paljoa lohduta nykyajassa ;)

        Turpa kiinni huora kun ei sinun edes tarvitse armeijaa käydä!


    • Cooperissa juoksin viime syksynä 2700. Nyt menisi varmasti enemmän. Puolimaratonissa juoksin muutama viikko sitten alle 1:45.
      Punnerruksista ja noista muista en tiedä, mutta leukoja mennyt parhaimmillaan 13 reilu viikko sitten.

      • Mä oon kans nyt saanu 13 parhaimmillaan.. jos sais vaik 15 asti nousemaan..


      • TwinBeast kirjoitti:

        Mä oon kans nyt saanu 13 parhaimmillaan.. jos sais vaik 15 asti nousemaan..

        Loppukesästä lähempänä kahtakymmentä.


    • Kyrpä_ohtassa

      Kuulin juuri pari tuntia sitten maahanmuuttaja tarinoita. Siitä lähtien pulssi on takonut lähemmäs 200 pelekästä kiihottumisesta.

    • 16plus4

      Nostan 110kg tms penkistä. Eli montakymmentäkiloa yli omanpainon... ei kiinnosta paskaakaan joidenkin etunojapunnerrusten vemputtaminen. En ymmärrä miten jonkun kunnon mittariksi otetaan vemputtamine minimipainoilla. Sama tuossa kyykyssä.. ei kiinnosta paskaakaan montako kertaa kyykkään omalla painolla kun raudat selässä sitä nousee 150kg tms. Coopperissa menee 2500-2600tms

      • Eräkettu

        Homo rantajellona painot...


    • heikotjalat

      Näin koko yön valvonneena aamutuimaan kokeilin pari liikettä.

      Punnerrukset: 50 kpl / min (5), pidin 15 sekunnin tauon 35 s kohdalla jolloin 40 oli täynnä.
      Kyykky: 43 kpl / min (3)

      Olen hiukka yllättynyt kyykkyjen heikosta tasosta. Punnerrukset tiesin menevän hyvin kun niitä olen tehnyt. Coopperissa menis ehkä just ja just 2000 m, en ole juossut sitten intin, siellä meni n. 2400 m. Selät ja vatsat arvosanalla 3-4 luulisin. Vauhditon pituus heikoin lenkki. Eli jalat mulla heikossa kunnossa.

    • Eräkettu

      3980metriä...

      Ja seki koska vatta alko tuntumaan hapokkaalta kahvin juonnin takia...

    • AlphaFemale
      • tref34d

        :D juuri näin. No tosiassa tommoset punttihirmut ei hirveesti punnerra, ainakaan kovia tuloksia.


    • Kuka yli armeijaikäinen tekee jotain punnerruksia tai coopereita? Keski-ikäiselle riittää että jaksaa kävellä muutaman kilsan ja kantaa kauppakassia.

      • "Keski-ikäiselle riittää että jaksaa kävellä muutaman kilsan ja kantaa kauppakassia. "

        Kerroit kattavasti kaiken olennaisen arjestasi. Olethan vielä ylpeä siitä että teet ostoksesi toisten rahoilla.


      • Ei, kyllä ne ihan omia rahoja ovat, paitsi mitä nyt joskus tulee tyttöystävältä vipattua.


      • outsider1 kirjoitti:

        Ei, kyllä ne ihan omia rahoja ovat, paitsi mitä nyt joskus tulee tyttöystävältä vipattua.

        Toisten työllä ansaitsemia rahoja, joita sinä laiskana ylipainoisena löllykkänä käytät. Sinun kommunistisessa mielikuvituksessasi luulet että on moraalisesti oikein elää toisten rahoilla.


    • Micce22_

      Punnerruksia menee peräti viisi, leukaa kaksi ;) Viikon eräretkillä 25kg rinkan kanssa 20-30km päivämarsseja. Cooperissa 2700 menee rikki kesällä, talvisin 2500m ja normilenkillä koko ajan alle 5min / km vauhtia. Ikää 50v .

      • haarusfirma

        Sittenhän sinä voit perustaa haarojen väliin firman kun noin punnertaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1904
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      237
      1562
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1517
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      53
      1416
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1338
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1189
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      155
      1144
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1133
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      909
    Aihe