Vasta NYT se kesä starttasi.

Kyllä-kunkun-kelpaa

Ilmojen Kuningas rätisee ja paukkaa ja leiskuaa ja salamoi ja vettäkin alkaa vihmoa. Näin tässä pää-kaupunti-seudulla.

56

709

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EIPahaJuttu

Ilmasta tuli Helsingissä heti fresh. Siivoaa.

• Armollinen-luonto

Jep.
        Ötökät, utukat, pölyt, mölyt, hilut kilut, kirvat karvat - kaik tulee alas ja ilma ja luonto puhdistuu.
        Äkkikuuroja kaivataan. Ei viikkosadetta kuitenkaan.

• Täällä hyvin painostava ilma, kohta sataa, eipä haittaa antaatulla. Kesäsade raikas. Lapsena mentiin pihalle uikkareissa, sateeseen, sitten juostiin rantaan uimaan, järveen, sateella oli lämmin vesi. Kaikkea kivaa me penskat keksittiin :)

• innostusta-lisää

Miksi linkkisi ei aukea?

Tarkoitatko "tuossa linkissä" minun linkkiäni?
        Vai pitikö sinun kirjoittaa "tässä linkissä"?

Tarkastaisit ensin, avautuuko sinun linkkisi, kun taas exsimot linkki avautuu.

• innostusta-lisää kirjoitti:

Miksi linkkisi ei aukea?

Tarkastaisit ensin, avautuuko sinun linkkisi, kun taas exsimot linkki avautuu.

Kyllä se minulle aukeaa.
        Taaskin aukesi.
        Hanki elämä.

H.

• Huomenta. Ukkostutka. Ei ole pisaraakaan tullut, painostava ilma. Illalla tuuli oli viileämpää. Aurinko paistaa heti aamusta sisään. Matsui viilentää ilman melko tehokkaasti, hyvä hankinta oli.

• Kohtuu-komea ukkonen.
      Tosin vain ääneltään.
      Yhtään kunnon kuvaa en salamoista saanut.
      Salama vasten aurinkoa...minä mikään ammattilainen ole.
      Pah!
      -
      Melkein kuitenkin kuulin, kuinka kasvit imaisivat sateen.
      Pisarat upposivat nurmeen, kuin haarukka hattaraan.
      -
      Lienee on jokin syy, miksi ukkoset kaihtavat yleensä Stadia.
      Epäilen Lintsin v-rataa.
      Noo, en kuitenkaan.
      Ja jee, olen ukkosen ihailija.

H.

• Kivakesäkaupunki

Ukkoset kiertävät vesistöjä. Hesassa taitaa olla aika paljon ...

• Tänään-ei-natsannut

Itse sydänhelsingissä ei ole vesistöjä kuin uimastadion. Mutta toki meri kiertää uloimmalla kehällä. Hakaniemeenkin yltää joku lätäkkö jota töölönlahdeksi valheellisesti kutsuvat.
        Että kyllä sisä-maasta helsinkiin menevät turisti-ukkoset pääsevät perille saakka, jopa steissille eli rauta-tie-asemalle.
        Mutta hesalaiset ovat niin kuivaa porukkaa, ettei sinne päädy kuin kuivat ukkoset :) Hapsu harvoin taivas itkee sadepisaroin tai sitten itkee viikko tolkulla.

• Jokiojavaiviemäri

Sitä aina olen ihmetellytkin "lätäkön" molemmilla puolilla ollessani, missä kohdassa Töölönlahti yhtyy mereen kun se kerran on lahti. Eikö siis missään? Edes joskus muinoin?

• Viilennystähetinyt

Aika lähellä. Toivottavasti se tulee nopeasti tänne eteläiseen Hämeeseenkin.

• "Viilennystähetinyt"

Seuraa laittamastani linkistä.

H.

• Vaimissähukassa

Missä se linkki on? Jossain piilossa tämän toosan sisällä vai takana?

• expimot

Tuossa linkissä näkee tutkakuvaa sadepilvien kulusta. Animaatiossa näytetään pilvien kulkema reitti, josta voi hyvin päätellä missä sataa esimerkiksi puolen tunnin päästä.

Valitettavasti tämä 'Helsinki testbed' näyttää vain etelä-suomen alueen.

http://testbed.fmi.fi/history_browser.php?imgtype=radar&t=5&n=15

• "expimot"

Viime vuonna laitoin myös testbedin.
        Koska sekin vaikuttaa liikkumiseeni toisinaan.

H.

• expimot
        hunksz kirjoitti:

"expimot"

Viime vuonna laitoin myös testbedin.
        Koska sekin vaikuttaa liikkumiseeni toisinaan.

H.

Tarkoitin test-bediä. Huonosti kirjoitettu minulta.

• "expimot"

Niin arvelinkin.
        Saat minulta seiso-peukun.

H.

• Iltapäivällä kasvimaata kastellessani kuului lännen suunnalta pari kumeaa jyräystä. Ukkosti tai sitten sotajoukot ampuivat Utissa.

• varuskunnat-vähenee

se oli se kuuluisa jyrähdys eli perään lausahdus "utti-ja-tuota"

• varuskunnat-vähenee kirjoitti:

se oli se kuuluisa jyrähdys eli perään lausahdus "utti-ja-tuota"

Jos vaikka putosi se kutostien varressa oleva vanha lentokone telineiltään.

• Heikunkeikku

No täälä ei ole vielä kesä startannut, koska oli pakko lähteä rannalle, että edes pieni tuulenvire leyhyttelisi hiuksia ja naamaa (arvelisin tuulen nopeuden olevan pari metriä sekunnis). 25 astetta ja kun ajelin kotiin ehkä tunti sitten, niin auton mittari näytti 23. Nyt kävin kurkkaamassa ja oli 21 astetta mittarissa. Pihani on niin tuulelta suojassa, että tuntui kun hetken sielä istuin, että on paaaaaljon kuumempi kuin päivällä. Tulin sisälle tänne tuuleen. Pistin kattopropellin pyörimään.
      Aurinko sihtaa alas taivaalta ja sateesta ei tietoakaan. Elikkä ei oo kesä vielä tänne tullut:)
      Ajoin monitoimiviheriön ohi ja sielä oli valtaisa määrä pienen pieniä lapsia pelaamassa jalkapalloa. Varmaankin joku turnaus menossa. Niitä oli ainaskin sata. Jos olisi ollut hieman viileämpää, olisin mennyt katsomaan johonkin kentän nurkkaan, mutta en sitten mennyt.

• entinenmiäs

Pettymys, vierestä meni eikä pisaran pisaraa. Eikun vähistä vesivaroista kasvimaata ym. kastelemaan.

• Ei ole satanut viikko sitten 10mm aivan liian kuivaa, pohjavesikartassa on tilanne hyvä, onko Suomessa.

• Jo laukesi, melkoinen jyske ja pauke, vettä tulee melkeinpä enemmän kuin ilmaan sopii. Iltapäivällä oli lämpöä varjossa 28.6C.

• Eilen pikkasen yritteli ja sen verran vettä et auto sotkeentui.
        Muutoin on sellasia aamuja joita olen kaivannut ,kosteeta ja kaik mahdolliset kukat ja puut levittää tuoksuaan ,viilee tuuli ja rauhallista ,olen onnettaren ottopoika fillarini kanssa .

• koti-kiusattu kirjoitti:

Eilen pikkasen yritteli ja sen verran vettä et auto sotkeentui.
        Muutoin on sellasia aamuja joita olen kaivannut ,kosteeta ja kaik mahdolliset kukat ja puut levittää tuoksuaan ,viilee tuuli ja rauhallista ,olen onnettaren ottopoika fillarini kanssa .

Minä kävin tänään puutarhalla ostamassa haudoille kukkia, ne myös istutettiin paikoilleen. Tyttären syntymäpäivä olisi sunnuntaina, maljakkoon laitoin valkoisia ja vaaleanpunaisia kukkasia.
        Nyt taitaa sää hiukan viiletä, oikeastaan ihan hyvä.

• Kuin myös ,halusin keltaista ja sinistä mut ei ollut sellasia kukkia käsillä.
        Punainen tuoksupieli saa olla reunuskukkana , joku aliarvioi hautojen kukittamista mut musta se on kaunis tapa.
        Kun eläessäänkin oli tekemisis niin miksei muistoakin voi kunnioittaa.

• ent.siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kuin myös ,halusin keltaista ja sinistä mut ei ollut sellasia kukkia käsillä.
        Punainen tuoksupieli saa olla reunuskukkana , joku aliarvioi hautojen kukittamista mut musta se on kaunis tapa.

Kuka aliarvioi?
        En minä ainakaan. Jonain tiettyinä kalenteripäivinä kukittaminen ja kynttilöiminen mielestäni on liian rutiininomaista ja traditiomaista. Pelkkä tapa vain, koska muutkin silloin ...
        Miksi sinä juuri Ruotsin lipun värejä havittelet istuttaa?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Kuin myös ,halusin keltaista ja sinistä mut ei ollut sellasia kukkia käsillä.

Kukin toimii haluamallaan tavalla, ellei halua hautaa hoitaa, on parempi tuhkata vainaja ja heittää tuhkat vaikka mereen.
        Olen nyt 32 kesää lapseni haudalle kukat laittanut, enkä koe sitä raskaaksi.
        Kuunlilja ja pikkuneilikoita, ainakin minun silmiini näytti kauniilta.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kuka aliarvioi?
        En minä ainakaan. Jonain tiettyinä kalenteripäivinä kukittaminen ja kynttilöiminen mielestäni on liian rutiininomaista ja traditiomaista. Pelkkä tapa vain, koska muutkin silloin ...
        Miksi sinä juuri Ruotsin lipun värejä havittelet istuttaa?

Minäpä kerron kun niin kerkeesti ehrit utelemaan ,jokisen jaakko ,pirisen pena ja sit on yks hemppa .
        Se asia miksjuur sinistä ja keltasta johtuu siit et pikkasen herraskainen halusin olla ,
        ruatti kun on pikkasen parempi ain ollu .

• hytinäx1

Älä höpötä koti-kiusattu. Nehän olivat lapsesi lempivärit kukille, ehkä ent.siivoojaparka ei aivan kaikkea ole lukenut mitä olet kirjoittanut vuosien varrella ja siksi utelee. Täällä on kesä pitkällä ja jo kauan on ollut myynnissä keltaista auringonkukkaa, keltaisia ja sinisiä orvokkeja, niin pieniä kuin suuriakin. On sinisiä hortensioita ja vaikka mitä muitakin sinisiä ja keltaisia kukkakasveja joiden nimeä suomeksi en tiedä. Älä viitsi pilkata lapsesi kukkien värin valintaa herraskaisuudella.

• hymyhuulin
        koti-kiusattu kirjoitti:

Minäpä kerron kun niin kerkeesti ehrit utelemaan ,jokisen jaakko ,pirisen pena ja sit on yks hemppa .
        Se asia miksjuur sinistä ja keltasta johtuu siit et pikkasen herraskainen halusin olla ,
        ruatti kun on pikkasen parempi ain ollu .

:-)) hyvin vastasit.

• hytinäx1 kirjoitti:

Älä höpötä koti-kiusattu. Nehän olivat lapsesi lempivärit kukille, ehkä ent.siivoojaparka ei aivan kaikkea ole lukenut mitä olet kirjoittanut vuosien varrella ja siksi utelee. Täällä on kesä pitkällä ja jo kauan on ollut myynnissä keltaista auringonkukkaa, keltaisia ja sinisiä orvokkeja, niin pieniä kuin suuriakin. On sinisiä hortensioita ja vaikka mitä muitakin sinisiä ja keltaisia kukkakasveja joiden nimeä suomeksi en tiedä. Älä viitsi pilkata lapsesi kukkien värin valintaa herraskaisuudella.

En hetkeäkään usko etteikö siivoja lukisi ja muistaisi kaikkea palstalla esillä ollutta .
        Tunsitko lapseni huumorintajun ?minä tunsin

• hytinäx1

En tiedä edesmenneen lapsesi huumorintajua, mutta olet vuosien varrella kertonut hänen pitäneen erityisesti keltaisista kukista.
        En muista milloin ent.siivoojaparka tuli palstalle kirjoittelemaan ja tuskin hän tahallaan sinua loukkasi vaikka kyselikin. Jos tiesi, niin vahinko on hänen omansa, koska pilkka sattuu aina omaan nilkkaan, ennemmin tai myöhemmin.

• ent.siivoojaparka
        hytinäx1 kirjoitti:

En tiedä edesmenneen lapsesi huumorintajua, mutta olet vuosien varrella kertonut hänen pitäneen erityisesti keltaisista kukista.
        En muista milloin ent.siivoojaparka tuli palstalle kirjoittelemaan ja tuskin hän tahallaan sinua loukkasi vaikka kyselikin. Jos tiesi, niin vahinko on hänen omansa, koska pilkka sattuu aina omaan nilkkaan, ennemmin tai myöhemmin.

Tahallaanko??? Ja loukkasin??? Pilkka??? Nilkka???
        Mitästä hupsit!!! En minä loukannut tahallani enkä vahingossa. Vai näyttikö sinusta siltä, että kiusattu olisi loukkaantunut viattomasta kysymyksestäni?

• hytinäx1

Kyllä ymmärsin Koti-Kiusatun vastauksesta sinulle, että hän loukkaantui tai otti nokkiinsa muutoin, mutta en tiedä miksi.
        Mutta on muuten aivan tavattoman kaunis kesäilta! Linnut senkus visertelee iltalaulujaan, ei ole hyttysiä ja kaikkialla rauhaisaa. Lokki näyttää tehneen pesän vastapäisen talon katolle kohtaan, mistä viime syksyn myrsky lennätti kattotiilen muille maille. Kiitos Luojalle, ettei meidän tarvitse kuunnella aseiden paukuntaa eikä lentokoneiden ujellusta eikä rantoihimme kantaudu hukkuneita turvapaikan-ja paremman elämän toivossa kantautuvia ihmisiä.

• kylmätotuus

Ei taida olla mitään aihetta tai aloitusta, josta ei ainakin edes pientä riitaa saataisi aikaiseksi?!

Kuluuhan aika niinkin, mutta älyttömältä tuo touhu meikäläisestä tuntuu.

Myönnän, että olen itsekin aikoinaan moiseen käytökseen syyllistynyt, mutta rajansa kaikella.

• ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

Ei taida olla mitään aihetta tai aloitusta, josta ei ainakin edes pientä riitaa saataisi aikaiseksi?!

Kuluuhan aika niinkin, mutta älyttömältä tuo touhu meikäläisestä tuntuu.

Myönnän, että olen itsekin aikoinaan moiseen käytökseen syyllistynyt, mutta rajansa kaikella.

Mitä?
        Ei me kiusatun kanssa ainakaan olla riidelty koskaan. Hytinäx tuossa nyt yritti jonkunlaista riidan poikasta (turhaan).

• kylmätotuus

Ei tullut vettä taivaalta, hartaasta toivomuksestani huolimatta.

Iltapäivällä näytti hetken siltä, että saattaisi tulla sade, mutta kauas pilvet karkasivat. Sää kuitenkin viileni kovan luoteistuulen myötä ja ilma oli keltaisenaan männyn siitepölyä.

Huomenna kastelusavotta siis jatkuu. Vaan minkäs teet? Turha on taisto taivaanvaltoja vastaan.

• Vuosikymmenet hautaa hoitaessa, on syntynyt monta ajatusta siitä miten pitäisi toimia ettei sitä roskaa tulisi niin kauheesti. Päätynyt perenoihin, kuunliljat ja monivuotinen ruusu. Ruusun on joutunut uusimaan kun ei aina talvea kestä. Ehdottomasti perenat, joskus voin pari orvokkia ruusunjuurelle laittaa, kesäiloksi. Kynttilän laitan lasipurkkiin, jonka otan talteen, pesen ja vien uudelleen. Katson ettei haudalle jää mitään jätteitä. Sitä vaan alkaa miettimään kun sen kaaoksen näkee keväällä, kynttilänkuori ja muoviruukkukaaos. Nyt isän ja äidin haudat tulleet hoidettavaksi meille. Joka ei ole joutunut sitä..... No olkoon mitäpä minä näitä enempää jaarittelemaan :)

• Jaarittele sinä vaan... niin minäkin teen.
        Paahteisen auringon alla kuljeskelen.
        Hautoja laittelen vasta kymmenennen kesäkuuta jälkeen. Tänä kesänä olen ajatellut laittaa maaruusut, ruusut jotenkin viehättää, noihin pegonioihin olen kyllästynyt , hyviä ja suhtkoht varmoja ovat mutta varmaan kymmenen vuotta koivubegoniat ja jotain sinistä ja ruusu.
        Tunteekos joku maaruusun käyttäytymistä, meneekö ensimmäisillä pakkasilla, riittääkö havut peitoksi talvella. Vai onko ihan pöhkö ajatus koko maaruusu.

• rosaliiin kirjoitti:

Jaarittele sinä vaan... niin minäkin teen.
        Paahteisen auringon alla kuljeskelen.
        Hautoja laittelen vasta kymmenennen kesäkuuta jälkeen. Tänä kesänä olen ajatellut laittaa maaruusut, ruusut jotenkin viehättää, noihin pegonioihin olen kyllästynyt , hyviä ja suhtkoht varmoja ovat mutta varmaan kymmenen vuotta koivubegoniat ja jotain sinistä ja ruusu.
        Tunteekos joku maaruusun käyttäytymistä, meneekö ensimmäisillä pakkasilla, riittääkö havut peitoksi talvella. Vai onko ihan pöhkö ajatus koko maaruusu.

Mikä on maaruusu? Tarkoititko maanpeiteruusua? Ruusuilla on syvät juuret ja pitäisi kaivaa puolimetrinen kuoppa sille. On aika voimakaskasvuinen, saattaa olla että peittää hautakiven.

• Minä maksan seura-kunnalle 5-vuoden jaksoissa.
      Hauta on siis aina tip-top.
      Minun tarvitsee käydä vain muodon vuoksi.
      Ajan jätettyä minut, jatkaa tyttäreni näytelmää.
      -
      Hauskaa, että jotkut saavat kesä-aloituksenkin muuttumaan lasten haudoiksi.

H.

• hunksz

Kesällähän niitä hautoja enemmän hoidetaan, lastenkin hautoja.
        Ei sentään ollut sinun aloituksesi, siitä vasta älämölön olisit nostanut.
        Joten ei tarvinne sinulle tilannetta pahoitella.

• kinos-kaktus

Hunksz käy hautausmaalla talvisin, muodon vuoksi. Kinokseen ei kukkia salli laittaa.

• siilimuori3
        kinos-kaktus kirjoitti:

Hunksz käy hautausmaalla talvisin, muodon vuoksi. Kinokseen ei kukkia salli laittaa.

jotkut jäädyttää ruusun maitopurkissa jäähän ja se talvella haudalle, hieno.

• siilimuori3

Ihana viileän raikas kesätuuli aurinkoisesa säässä. Takaa viisi kilometriä ilman keppejä :). Rakko kantapäässä seurauksena kuningasajatuksesta laittaa lenkkarit jalkaa ilman sukkia. Ukkosta ei vielä meil päi ole näkyny ei kuulunu. Kesäkukkiakaan ei vielä ole tohtinu hankkia paleltumaan.

• Liikkeelle on lähdettävä, näkee valkolakkeja, herättää kivoja muistoja kun tytär oli niin kaunis lakissaan, joka oli laskettu vaaleille hiuksille. Muistan sen päivän vieläkin melko hyvin, tunnelmankin, oli vieraita paljon.
        Ulkona kylmä nyt, miten tarkenevan kepeissä mekoissaan.
        Hieno juhla, nuori ihminen on jaksanut, kaikista "ristivedoista" huolimatta.

• siilimuori3
        Reeta3 kirjoitti:

Liikkeelle on lähdettävä, näkee valkolakkeja, herättää kivoja muistoja kun tytär oli niin kaunis lakissaan, joka oli laskettu vaaleille hiuksille. Muistan sen päivän vieläkin melko hyvin, tunnelmankin, oli vieraita paljon.
        Ulkona kylmä nyt, miten tarkenevan kepeissä mekoissaan.
        Hieno juhla, nuori ihminen on jaksanut, kaikista "ristivedoista" huolimatta.

Minäkin muistan tyttäreni ja poikani lakkiaispäivät aarteina muistojen helminauhassa :). Että olinkin ylpeä jälkikasvustani heitä katsellessani. Kiitollinen olen että ihan kunnon kansalaisia heistä on kasvanut.

• siilimuori3

Ensimäiset kotimaiset uuvet potut kiehumassa kattilassa NAM!

• Silliä.kans

Minä tyydyin ruotsalaisiin, 1,39 kg. Ekat uudet potut tälle kesälle.

• siilimuori3
        Silliä.kans kirjoitti:

Minä tyydyin ruotsalaisiin, 1,39 kg. Ekat uudet potut tälle kesälle.

Minä olen ruottalaisia uusia maistanut jo pariin otteeseen mut myt ekä kertaa kotimaisia ja kyl niitä ei voita mikää.

• hehe meillä syötiin kans eilen uusia perunoita, ruotsalaisia, ja jos suomalaiset uudet perunat ovat parempia niin niiden on oltava tosi hyviä...ainiin ja ruotsalaisia mansikoita 86 kr kilo mutta hyviä olivat....

• siilimuori3

Kyllä ruotsalaisetkin ihan hyviä on mut niill on ollut pitkä matka meidän ruokapäytään joten eivät ole niin uusia enää :). Siiklejä odotellessa...................

• erkki.w.42

Varoitus
      Hammarsöldintielle Uimastadionin kohdalle on kaupunki virittänyt sakkorysän.
      Kadun alussa on parkeeraus sallittu useille kymmenelle autolle aina Stadionin sisäänajoon saakka.
      Noin 0,5 km ennen uimastadiona on liikennemerkkipylväässä useiden merkkien joukossa aluepysäköintikielto, vaikka tie päättyy kävelytiehen ja muuta liikennettä ole kuin uimastadionilla kävijät. Lähimmät p-paikat ovat noin 0,5 km jyrkän mäen takana. Iltapäisisin, noin klo 14-15 tulee paikalle "PYROMAANIKIILTO" silmissä oleva valvoja ja sakoittaa noin 20 autoa.
      Eilen seurasin, kun kaksi lapsiperhettä tuli onnellisena stadioilta, tyrmistyivät,kun tuulilasissa oli 60 euron pikavoito. Mukava tervetulotoivotus Helsinkiin tuleville lapsiperheille.
      Kysyin stadionin virkailijoita, miksei kävijöitä informoida, esim. netissä ja stadionin aidassa, vastaus oli ettei asia kuulu heidan toimenkuvaansa. Onkohan heillä työsopimuksessa, että TYÖSSÄ ON JÄRJENKÄYTTÖ SALLITTU.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      277
      4336
    2. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      120
      2364
    3. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      56
      2346
    4. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      83
      2246
    5. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      137
      2218
    6. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      270
      2155
    7. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      155
      1911
    8. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      75
      1852
    9. Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta

Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem
      Maailman menoa
      417
      1387
    10. Oletko tosiaan niin

matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.
      Viha
      151
      1291
    Aihe