Sovellatko tätä 1.Kor. 13 ohjetta itseesi?

MitäHähHäh

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
-
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
-
Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
-
Rakkaus on :
pitkämielinen,
rakkaus on lempeä;
rakkaus ei kadehdi,
ei kerskaa,
ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti,
ei etsi omaansa,
ei katkeroidu,
ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä,
vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää,
kaikki se uskoo,
kaikki se toivoo,
kaikki se kärsii.
-
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
-
Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
-
Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
-
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
-
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
-
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

11

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos-tiedosta

      ALOITTAJAN kannattaa kertoa kuka on, ja kertoa esimerkit miten ITSE on onnistunut aloituksen tekstissä! Kiitos kun kerrot oletko kaiken tuon täyttänyt? Varmaan, kun toisitla kysyt...

    • Kiitos-tiedosta

      JK. Jeesus sanoi: mitä toivot toisten tekevän teille tehkää sen ENSIn Heille. Tämä on järjestys...

      • Jumalan Rakkauden EVANKELIUMI . . . !
        ............................................................... . . .

        Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        . . .

        SE ON - Jumalan TAHTO - ja - KÄSKY --- SE --- RAKKAUDEN Evankeliumi . . .

        . . . siis - SE - jonka . . .

        . . . Jeesus - OPETTI - ja - NÄYTTI myös TODEKSI KAIKILLE . . . esimerkillään . . . :)

        . . .

        Rakastakaa Toisianne - ja - Tehkää Rakkauden Tekoja . . . KAIKILLE . . . !
        ........................................................................................................................ . . .

        . . . SIIS . . . Antakaa sen NÄKYÄ --- että . . .

        Jeesus Kristus - ELÄÄ - JA - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
        ........................................................................................................................... . . .

        . . . . . . . .

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • InhottavaRealisti

      Onnistuuko tuon selkeän ohjeen noudattaminen Palstakeisarilta?

    • kiitos-tiedosta

      Aloittajalle:
      Sovellatko tätä 1.Kor. 13 ohjetta itseesi?

      Jos kykenet ihan aitona ihmisenä, nimellä siis, vakuuttamaan 2-3 todistajan avulla, että olet täydellisesti onnistunut tuon sanan täyttämiseen, niin tule sitten uudelleen opettamaan toisia. Kiitos. (Muutoin olet tällainen: Matt 23:24)

      • VastaaRehellisesti

        Vastasitko kysymykseen vai puhuitko omiasi?
        Sovellatko tätä 1.Kor. 13 ohjetta itseesi?


      • 12345654321
        VastaaRehellisesti kirjoitti:

        Vastasitko kysymykseen vai puhuitko omiasi?
        Sovellatko tätä 1.Kor. 13 ohjetta itseesi?

        Luonnollisesti. Enhän voisi laskea kuuluvani kristittyihin, jos niin en ajattelisi.
        Ja huomaa että vastaajat ovat vaihtuvia persoonia.
        Suuri ajatusvirhe pääsee syntymään nettiväittelyissä kun kysyjä ei huomaa milloin alkuperäinen vastaaja on vaihtunut toiseen samanmieliseen.
        Silloin kysymyksen kärki katkeaa ja suunta muuttuu, joskus paljon, joskus vähemmän.


    • farisealaisuutta

      Onko aloittajalla vastaus kysymykseen? Oletko itse ensin täydellisesti toteuttanut tuota opetusta, 1 Kor 13. luku? Ellet kykene vastaamaan kyllä, kysymys on siitä mitä Jeesus sanoi fariselaisuudesta. Mtt 23. luku, Luuk 18:11-14. Siinä.

    • aloita-itsestsä

      Joko aloittajalla on todistus, että on noudattanut ja täyttänyt tuon aloituksen sanan?
      Kiitos kun kerrot.

    • niin-se-näkyy

      Aloittaja on ottanut nokkiinsa, eikä huomaa että neuvoo toisia siitä, mitä ei itsekään ole noudattanut???

    • koeta-vastata-

      Aloittajalla on komplexi. Väitti että tämä eka ketju katosi, ja laitto uuden. Mutta ei vastaa, siihen itteensä se kolahti!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4413
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      217
      2375
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      42
      1875
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1674
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1661
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      150
      1299
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1164
    8. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      921
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      915
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      128
      870
    Aihe