Menkää kaikkeen maailmaan

Kyselijävaan

Onko anonyymi evankeliumin julistaja uskottava vai häpeääkö hän Jeesusta ?

19

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso.peiliin

      anonyymi siinä kysyy että onko hän uskottava vai häpeääkö hän Jeesusta ?

      • Kyselijävaan

        Kristuksen tunnustaminen
        Matt10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. 33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
        34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

        40 "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. 41 Joka ottaa profeetan vastaan siksi, että tämä on profeetta, saa profeetan palkan, ja joka ottaa vanhurskaan vastaan siksi, että tämä on vanhurskas, saa vanhurskaalle kuuluvan palkan. 42 Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi -- totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        En minä julista tässä evankeliumia kenellekään, vaan kysyn ihmisten mielipiteitä yleisesti tässä asiassa. Onkohan kovin uskottavaa kuunnella jotain, jonka alkuperää ei voi tunnistaa? Minusta ainakin sellainen on aina epäilyttävää, en tiedä. Apostolit ainakin oli tunnettuja henkilöitä.


      • Kyselijävaan kirjoitti:

        Kristuksen tunnustaminen
        Matt10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. 33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
        34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

        40 "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. 41 Joka ottaa profeetan vastaan siksi, että tämä on profeetta, saa profeetan palkan, ja joka ottaa vanhurskaan vastaan siksi, että tämä on vanhurskas, saa vanhurskaalle kuuluvan palkan. 42 Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi -- totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        En minä julista tässä evankeliumia kenellekään, vaan kysyn ihmisten mielipiteitä yleisesti tässä asiassa. Onkohan kovin uskottavaa kuunnella jotain, jonka alkuperää ei voi tunnistaa? Minusta ainakin sellainen on aina epäilyttävää, en tiedä. Apostolit ainakin oli tunnettuja henkilöitä.

        Kiitos. Asiaa. Ehkei ratkaisevaa olekaan puhujan nimi. Jeesuksen oma kansa hylkäsi Hänet, vaikka Hän esiintyi arvovaltaisen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan nimessä.

        Toki ymmärän pointtisi. Suomessa, jossa ei ole vainoa, ei tarvitse mennä "maan alle". Herraan luottavat ihmiset voivat esiintyä omilla nimillään, eivätkä he joudu häpeään.

        Biblia (1776) Sillä Raamattu sanoo: jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä häpiään tuleman.

        Menkäämme siis kaikkeen maailmaan. Asiamme on maailman TÄRKEIN asia.

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • iloinen_naurajaa
        Kyselijävaan kirjoitti:

        Kristuksen tunnustaminen
        Matt10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. 33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
        34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

        40 "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. 41 Joka ottaa profeetan vastaan siksi, että tämä on profeetta, saa profeetan palkan, ja joka ottaa vanhurskaan vastaan siksi, että tämä on vanhurskas, saa vanhurskaalle kuuluvan palkan. 42 Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi -- totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        En minä julista tässä evankeliumia kenellekään, vaan kysyn ihmisten mielipiteitä yleisesti tässä asiassa. Onkohan kovin uskottavaa kuunnella jotain, jonka alkuperää ei voi tunnistaa? Minusta ainakin sellainen on aina epäilyttävää, en tiedä. Apostolit ainakin oli tunnettuja henkilöitä.

        Jeesus oli vitunmoinen narsistinen paskiainen. :-) :-) :-)


      • ei.ihme

        Jeesus oli mekossaan tepasteleva transvestiitti ja hän viihtyi 12 karvaisen kalastajan seurassa harrastaen heidän kanssaan irstaita menoja. Hän eleli myös erään prostituoidun kanssa. Ei ihme, että hänelle julistettiin kuolemantuomio. Hänen 12 karvaista kaveriaankin lopulta hylkäsivät hänet.


      • Kyselijävaan
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos. Asiaa. Ehkei ratkaisevaa olekaan puhujan nimi. Jeesuksen oma kansa hylkäsi Hänet, vaikka Hän esiintyi arvovaltaisen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan nimessä.

        Toki ymmärän pointtisi. Suomessa, jossa ei ole vainoa, ei tarvitse mennä "maan alle". Herraan luottavat ihmiset voivat esiintyä omilla nimillään, eivätkä he joudu häpeään.

        Biblia (1776) Sillä Raamattu sanoo: jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä häpiään tuleman.

        Menkäämme siis kaikkeen maailmaan. Asiamme on maailman TÄRKEIN asia.

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Kiitos itsellesi. Ainakin sentään yksi asiallinen palaute.


      • ei.ihme kirjoitti:

        Jeesus oli mekossaan tepasteleva transvestiitti ja hän viihtyi 12 karvaisen kalastajan seurassa harrastaen heidän kanssaan irstaita menoja. Hän eleli myös erään prostituoidun kanssa. Ei ihme, että hänelle julistettiin kuolemantuomio. Hänen 12 karvaista kaveriaankin lopulta hylkäsivät hänet.

        ihmeellinen evoluutio



      • ei.ihme kirjoitti:

        Jeesus oli mekossaan tepasteleva transvestiitti ja hän viihtyi 12 karvaisen kalastajan seurassa harrastaen heidän kanssaan irstaita menoja. Hän eleli myös erään prostituoidun kanssa. Ei ihme, että hänelle julistettiin kuolemantuomio. Hänen 12 karvaista kaveriaankin lopulta hylkäsivät hänet.

        ei.ihme kirjoitti: «Jeesus oli mekossaan tepasteleva transvestiitti ja hän viihtyi 12 karvaisen kalastajan seurassa harrastaen heidän kanssaan irstaita menoja. Hän eleli myös erään prostituoidun kanssa. Ei ihme, että hänelle julistettiin kuolemantuomio. Hänen 12 karvaista kaveriaankin lopulta hylkäsivät hänet.»

        Taiteilijoiden Jeesukselle piirtämä vaatetus yrittää noudattaa tuon ajan tavallisten miehen vaatteiden mallia. Sille ei ole mitään tekemistä transvestitismin kanssa.

        Irstaita menoja Jeesuksen ja hänen oppilaidensa kesken ei mainita Raamatussa. Jos sellaiset tulevat jollekulle mieleen, hänellä on luultavasti kaipausta irstaisiin menoihin.

        Jeesukselle langetettu kuolemantuomio oli Rooman hallinnon kannalta kapinallisesta toiminnasta. Siinä Pontius Pilatus joutui vähän venyttämään käsitteitä ja tuomio annettiin oikeastaan vain juutalaisen pappissäädyn miellyttämiseksi ja riidan estämiseksi. Juutalaisia Jeesus ärsytti opettamalla heidän Jumalastaan tavalla, jonka he kokivat pilkkaamiseksi.


      • v.aari kirjoitti:

        ei.ihme kirjoitti: «Jeesus oli mekossaan tepasteleva transvestiitti ja hän viihtyi 12 karvaisen kalastajan seurassa harrastaen heidän kanssaan irstaita menoja. Hän eleli myös erään prostituoidun kanssa. Ei ihme, että hänelle julistettiin kuolemantuomio. Hänen 12 karvaista kaveriaankin lopulta hylkäsivät hänet.»

        Taiteilijoiden Jeesukselle piirtämä vaatetus yrittää noudattaa tuon ajan tavallisten miehen vaatteiden mallia. Sille ei ole mitään tekemistä transvestitismin kanssa.

        Irstaita menoja Jeesuksen ja hänen oppilaidensa kesken ei mainita Raamatussa. Jos sellaiset tulevat jollekulle mieleen, hänellä on luultavasti kaipausta irstaisiin menoihin.

        Jeesukselle langetettu kuolemantuomio oli Rooman hallinnon kannalta kapinallisesta toiminnasta. Siinä Pontius Pilatus joutui vähän venyttämään käsitteitä ja tuomio annettiin oikeastaan vain juutalaisen pappissäädyn miellyttämiseksi ja riidan estämiseksi. Juutalaisia Jeesus ärsytti opettamalla heidän Jumalastaan tavalla, jonka he kokivat pilkkaamiseksi.

        V.aari: Juutalaisia Jeesus ärsytti opettamalla heidän Jumalastaan tavalla, jonka he kokivat pilkkaamiseksi.
        __________________

        Niin... ja juutalaisia ärsytti vielä enemmän se, että Jeesus teki itsestään Jumalan kaltaisen ja sanoen vielä olleensa olemassa jo ennen kuin heidän uskonnollinen isänsä Aabraham oli !
        Vrt. Joh 8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

        Jeesus siis surmattiin ensisijaisesti "Jumalanpilkan" tähden !

        Vrt.
        http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-tarkoittaa-mystinen-sanonta-ihmisen-poika/
        ja
        http://otakoppi.webnode.fi/news/mielenkiintoinen-kohta-on-taivaassa/


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        V.aari: Juutalaisia Jeesus ärsytti opettamalla heidän Jumalastaan tavalla, jonka he kokivat pilkkaamiseksi.
        __________________

        Niin... ja juutalaisia ärsytti vielä enemmän se, että Jeesus teki itsestään Jumalan kaltaisen ja sanoen vielä olleensa olemassa jo ennen kuin heidän uskonnollinen isänsä Aabraham oli !
        Vrt. Joh 8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

        Jeesus siis surmattiin ensisijaisesti "Jumalanpilkan" tähden !

        Vrt.
        http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-tarkoittaa-mystinen-sanonta-ihmisen-poika/
        ja
        http://otakoppi.webnode.fi/news/mielenkiintoinen-kohta-on-taivaassa/

        Useissa raamatunkäännöksissä on tuotu esiin tuon Joh 8:58 kieliopin vastainen aikamuoto: Ennen kuin Abraham syntyi, Minä olen. Se vastaa kreikankielistä alkutekstiä "εγω ειμι".

        Suomalaisessa sekä 1938 että 1992 käännöksessä on menneen ajan muoto.

        Preesensin käytöllä viitataan Jumalan nimeen, jonka on ajateltu tarkoittavan "Minä olen", vrt kertomus Mooseksesta ja palavasta pensaasta 2 Moos 3:14.

        Toinen ja syvällisempi mahdollinen tulkinta tuolle säännön vastaiselle aikamuodolle on se, että se viittaa tämän meidän universumimme ajan rajallisuuteen ja ajattomaan olemisen muotoon, joka on ihmisen ajattelulle toivoton hahmotettava. Tästä löytyisi silloin yhtymäkohta modernin kosmologian saavutusten kanssa.

        Yksi ongelma, jos niin halutaan, on Johanneksen evankeliumin huomattava irrallisuus ja erilaisuus evankeliumieen joukossa. Mutta jos ei alunperinkään yritä selittää tekstejä historiallisiksi dokumenteiksi vaan muuten vain opetuksiksi, ongelma katoaa.


      • v.aari kirjoitti:

        Useissa raamatunkäännöksissä on tuotu esiin tuon Joh 8:58 kieliopin vastainen aikamuoto: Ennen kuin Abraham syntyi, Minä olen. Se vastaa kreikankielistä alkutekstiä "εγω ειμι".

        Suomalaisessa sekä 1938 että 1992 käännöksessä on menneen ajan muoto.

        Preesensin käytöllä viitataan Jumalan nimeen, jonka on ajateltu tarkoittavan "Minä olen", vrt kertomus Mooseksesta ja palavasta pensaasta 2 Moos 3:14.

        Toinen ja syvällisempi mahdollinen tulkinta tuolle säännön vastaiselle aikamuodolle on se, että se viittaa tämän meidän universumimme ajan rajallisuuteen ja ajattomaan olemisen muotoon, joka on ihmisen ajattelulle toivoton hahmotettava. Tästä löytyisi silloin yhtymäkohta modernin kosmologian saavutusten kanssa.

        Yksi ongelma, jos niin halutaan, on Johanneksen evankeliumin huomattava irrallisuus ja erilaisuus evankeliumieen joukossa. Mutta jos ei alunperinkään yritä selittää tekstejä historiallisiksi dokumenteiksi vaan muuten vain opetuksiksi, ongelma katoaa.

        Mitä yrität sanoa/vääristää ? Onko Jeesuksen alku sinusta hamasta muinaisuudesta vai ei ?

        Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

        San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?

        vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/


      • ja vaari huom edellinen jae..... 8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"

        8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

        eli missä nähnyt Aabrahamin ? koska milloin ?
        .

        ps. vaikee kirjoittaa vauva sylissä yhdellä kädellä :D


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitä yrität sanoa/vääristää ? Onko Jeesuksen alku sinusta hamasta muinaisuudesta vai ei ?

        Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

        San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?

        vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/

        Miten niin vääristää? Mikä kohta kirjottamassani oli jotenkin epäselvää tai kiistanalaista?

        Minä en kirjoita tuossa mitään omia tulkintojani, vaan kerron tosiasioita ja siitä, miten mainittua tekstiä on tulkittu.

        Sellaiset asiat kuin "minä" ja "aika" ovat arkiselle ajattelulle ja luonnolliselle kielelle tavoittamattomia. Kyse ei siinä ole mistään mystiikasta, vaan tieteellisestä tiedosta. Kinaaminen jonkun tekstin pohjalta on silloin aivan järjetöntä.

        Ja tuo pätee ilmankin, että Jeesus olisi erityinen tai jopa ainutlaatuinen Jumalan poika. Joissakin mystisissä suuntauksissa Jeesus nähdäänkin ennen kaikkea esimerkin näyttäjänä. Silloin kuka tahansa meistä voi oivaltaa syvimmän itsensä sijoittuvan suhteessa aikaan tavalla, jota Jeesus kuvasi näissä Abraham-viittauksissa.

        Ja varmuden vuoksi korostan vielä erikseen, että taaskaan en kirjoittanut omista uskomuksistani tai tulkinnoistani, vaan aivan minusta rippumatta olemassaolevista ilmiöistä.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        ja vaari huom edellinen jae..... 8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"

        8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

        eli missä nähnyt Aabrahamin ? koska milloin ?
        .

        ps. vaikee kirjoittaa vauva sylissä yhdellä kädellä :D

        Vauva sylissä kirjoittaminen on tekniikkalaji.

        Kuvittelepa siihen kaksoset…


      • näin-on-alkukielellä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitä yrität sanoa/vääristää ? Onko Jeesuksen alku sinusta hamasta muinaisuudesta vai ei ?

        Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

        San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?

        vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/

        Johanneksen evankeliumin alku on käännetty tarkoitushakuisesti väärin. Kääntäjien mielessä on oletusarvona ollut, että Jeesus olisi Isän vertainen Jumalan. He ovat kääntäneet sen vuoksi, kreikankielen demonstratiivipronominit säännöllisesti persoonapronominilla hän, kun ne tulisi kääntää sanatarkasti tämä tuo tai se. Kun Johanneksen evankeliumin teksti käännetään kieliopillisesti oikein ja tutkitaan vanhasta testamentista kuka on luonut tämän maailman ja miten hän on sen tehnyt, niin huomataan, että elävää olentoa, Jeesusta Kristusta ei mainita lainkaan luomisen yhteydessä.


      • näin-on-alkukielellä kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumin alku on käännetty tarkoitushakuisesti väärin. Kääntäjien mielessä on oletusarvona ollut, että Jeesus olisi Isän vertainen Jumalan. He ovat kääntäneet sen vuoksi, kreikankielen demonstratiivipronominit säännöllisesti persoonapronominilla hän, kun ne tulisi kääntää sanatarkasti tämä tuo tai se. Kun Johanneksen evankeliumin teksti käännetään kieliopillisesti oikein ja tutkitaan vanhasta testamentista kuka on luonut tämän maailman ja miten hän on sen tehnyt, niin huomataan, että elävää olentoa, Jeesusta Kristusta ei mainita lainkaan luomisen yhteydessä.

        Vai niin... :D


      • näin-on-alkukielellä kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumin alku on käännetty tarkoitushakuisesti väärin. Kääntäjien mielessä on oletusarvona ollut, että Jeesus olisi Isän vertainen Jumalan. He ovat kääntäneet sen vuoksi, kreikankielen demonstratiivipronominit säännöllisesti persoonapronominilla hän, kun ne tulisi kääntää sanatarkasti tämä tuo tai se. Kun Johanneksen evankeliumin teksti käännetään kieliopillisesti oikein ja tutkitaan vanhasta testamentista kuka on luonut tämän maailman ja miten hän on sen tehnyt, niin huomataan, että elävää olentoa, Jeesusta Kristusta ei mainita lainkaan luomisen yhteydessä.

        1 Joh 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, (Joh1:14 "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme") on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.


      • näin-on-alkukielellä kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumin alku on käännetty tarkoitushakuisesti väärin. Kääntäjien mielessä on oletusarvona ollut, että Jeesus olisi Isän vertainen Jumalan. He ovat kääntäneet sen vuoksi, kreikankielen demonstratiivipronominit säännöllisesti persoonapronominilla hän, kun ne tulisi kääntää sanatarkasti tämä tuo tai se. Kun Johanneksen evankeliumin teksti käännetään kieliopillisesti oikein ja tutkitaan vanhasta testamentista kuka on luonut tämän maailman ja miten hän on sen tehnyt, niin huomataan, että elävää olentoa, Jeesusta Kristusta ei mainita lainkaan luomisen yhteydessä.

        näin-on-alkukielellä kirjoittaa:
        " Jeesusta Kristusta ei mainita lainkaan luomisen yhteydessä "
        ____________________________________

        1 Moos 1:3 "Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        .
        2Kor. 4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: Loistakoon valkeus pimeydestä, on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe