Hyvät käytöstavat keskusteluissa

Täällä on monesti turhauttavaa sanoa mitään koska saa pelkästään epäkohteliasta ja syyttävää vastausta ja kun teen tämän aloituksenki, niin siihen vastaan että aloita itsestäsi jne. eikä kukaan suostu aloittamaan mitään itsestään, vaan toisesta.
Aina jonkun pitää olla syyllinen muttei itse ikinä!
Minulla on ollut tapana toimia näin, jos katsotte historiaani. Ensinnäkin katson millä tyylillä joku puhuu, joten lähestyn puhujaa sen omalla tavallaan.
Sitten jos kristisoin, aloitan usein lauseen sanoilla "mielestäni" tai "saaanen huomauttaa" tms. jotain jolla koitan välttää loukkaavaa tai hyökkäävää asennetta.
Mutta sitten kun itse saan lokaa niskaan, niin usein inhimillyyttäni asetun sille omalle tutulle portsariasenteelle joka ei välitä mitään mitä sille sanoo ja sitten tulee sanottua ehkä ikävästikin.
Mutta se mikä minua on häirinnyt ennen kaikkea on tämä yleinne asenne täällä. SE ON VIHAMIELINEN ja syyttävä, epäkunnioitava ja kaikkea sitä mitä lukee 2. Timoteuksen 3. luvussa jakeissa 1-5.
Voisiko sekin ihminen joka minua käy yöt ja päivät syyttämässä, osaisi yhden hetken verran vaihtaa kohteliaaseen ja lähimmäistä kunnioittavaan sävyyn kommenttinsa?
Jopa monet ateistitkin osaa paremmin nämä käyttäytymiskoodit kuin moni uskova.

2

79

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttakoon-herra

Hui, käykö sinua joku yöt ja päivät syyttämässä? Ihanko ihminen vai demoni?
      No, sti ymmärtää sun kirjoitukses...

• Niin, tätä asennettahan minä juuri tarkoitin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      801
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      698
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      595
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe