Kerron kohta oman tulokseni, helppo päässälasku!
Kerro ensin omasi!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001197659.html
Matikkapähkinä
38
449
Vastaukset
Totta.
Parasta on odotella oikeita vastauksia, ennen-kuin kertoo omansa. :)
H.- expimot
Saisit pystypeukun mut tää ei lähde...
- VoihanHehHehHyvä
Jos hallitsee matematiikasta edes alkeet, ei tarvitse odotella yksinkertaisen laskutoimitukset oikeaa vastausta, vaan voi ilmoittaa tuloksen samantien. - Tuskin se normaaliälyllä varustettua juurikaan hävettäisi, vaikka virheitäkin joskus tekisi.
AAmupää laski, että 102
- HYVÄ...HYVÄ-
sinä muistit säännön: ensin kerto- ja jakolaskut...
- vasta-herännyt
eiköhän se vastaus ole 27
- siilimuori3
Noniinnminnäi räknäsin
- vasta-herännyt
ou nou rähmäset silmät katsoi yhden merkin väärin, eli tulos on 102
- siilimuori3
Kakskötäseittemän
- VäärinLaskitOn102
Eioo.
- vähän-ihmettelen
Ambulanssi = 20
Paloauto = 5
Sammutin = 2
Miten joku voi saada tuloksen 27- siilimuori3
Mitäs sie sitten sait?
- siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
Mitäs sie sitten sait?
Pelse, mie katoin tuon viimesen kertomerkin plussaksi enstex eli oisko se sitten vastaus 110? Kyssyy matikkanero :D
- vasta-herännyt
siilimuori3 kirjoitti:
Pelse, mie katoin tuon viimesen kertomerkin plussaksi enstex eli oisko se sitten vastaus 110? Kyssyy matikkanero :D
ei, koska kertolasku lasketaan ennen plus ja miinuslaskua
- siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
siis 2 20x5 ?
Vai lasketaan ynnät ensin ja sitten kertolaksu? - siilimuori3
vasta-herännyt kirjoitti:
ei, koska kertolasku lasketaan ennen plus ja miinuslaskua
Miks ihmeessä :D
- kesi.vä
Mä vastaisin 33.
- enmilläänkeksi
Vastaus on 102
ja tämä on se oikea vastaus, terveisin nimimerkki matematiikan ope evp.- kesi.vä
Katos vaan siellä oliki kertomerkkejäkin. 102.
- Heikunkeikku
Sillä aikaa kun minä oon huidellut, niin onko palsta muuttunut matematiikka sivustoksi häh?
Ei, ei haittaa. Mahtuuhn tänne. Mua vaan risoo se, että tämmösiä aloituksia en voi niin vaan helposti ohittaa. Muita aloituksia ei ole vaikeaa nakata tien poskeen, mutta tämmöset ei irtoa kourista tienposkeen, vaan joudun ikäänkuin pakotetusti vastaamaan.
Laittakaan nyt seuraavaksi oikein kunnon pähkinä. Semmonen paksukuorinen isoo pötikkä, jonka avaamiseen suttaantuu aikaa enemmän ku yks-kaks.
Tän pähkinän avattuani, sisältä tuli 102. Siinä se! Satakaks.- ent.siivoojaparka
Sitä minäkin etsi, että missä se luvattu pähkinä on.
Eipä silti, olen pähkinälle allerginen. Ehkä aloittaja sen aavistikin.
- eppu2
Sain 102. 2 20x5. Muistan, että loru meni niin, jotta ensin kerto, sitten jako, sitten yhteen ja vähennyslasku.
- mummo-vaan
27 0n oikea vastaus
- ent.siivoojaparka
mummo-vaan kirjoitti:
27 0n oikea vastaus
Ihan varmasti se johonkin on oikea vastaus sekin.
- mummo-vaan
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ihan varmasti se johonkin on oikea vastaus sekin.
Kuule nyt siivooja, tämän aloituksen tehtävän oikea vastaus on 27
- ent.siivoojaparka
mummo-vaan kirjoitti:
Niin nii, mutta kysymys on väärä.
Niin minullekin kävi monesti koulussa, että opettaja väitti minun vastanneen väärin vaikka itse oli kysynyt väärin ja minä vastannut ihan oikein. Ihan niinkuin minun lottokuponkini, kauniita tähtiä laittelen, mutta kun ne eivät osaa arpoa kunnon tulosta!
- mielenkiintoista-tietää
mummo-vaan kirjoitti:
mummo-vaan kommentoi:
Oikea vastaus on 102
Kerro, siis kirjoita, kuinka päädyit tuohon 27 lukuun, mikäli vastasit kysymykseen? - eppu2
Muistin vielä lorun lopunkin, eli ´jos ei sulut toisin määrää.´
Opettaja sitä paasasi, jokaikisen piti se osata.
Jänskää, miten täällä tulee mieleen jo kauan sitten unholaan vaipuneita asioita.
- Lisää-
näitä, niin aivomme ja ajattelumme saavat uutta nuoruutta!
- Nuorrumme-näistä-
- kuten edellisistäkin olemme saaneet havaita.
3 x Ambulanssi = 60
eli 1 Ambulanssi on 20
-
Ambulanssi 20 2 x palo-auto = 30
Eli Palo-auto = 5
-
Palo-auto - Sammutin on 3
Eli sammutin = 2
-
Sammutin 2 Ambulanssi 20 palo-auto 5 = 27
Vaikkapa näin.
H.- Heikunkeikku
"hunksz"
Vastauksesi on oikein. Oli hyvä, kun kirjoitit laskutoimituksen johon vastasit, kun muuten olisin luullut, että vastasit aloituksen laskutehtävään ja siinä tapauksessa vastauksesi olisi ollut väärin.
Aina, siis AINA, jos ja kun ja silleen jossakin on joku matematiikkaan viittaava pähkinä, niin tarkista ensteks onko Heikku jo ehtinyt vastata ennen sinua. Jos on, niin vastaa samanmoosesti, niin varmistat että vastauksesi on oikein. Jos taas Heikku ei ole vielä vastannut, niin jää oottelemaan josse vastais myöhemmin. Ei kannata vastata toisella tavalla ku minä, koska lasku on siinä tapauksessa väärin. :) - expimot
Hyvä hunk, hienosti laskettu!
Tosin väärin meni taas... Heikunkeikku kirjoitti:
"hunksz"
Vastauksesi on oikein. Oli hyvä, kun kirjoitit laskutoimituksen johon vastasit, kun muuten olisin luullut, että vastasit aloituksen laskutehtävään ja siinä tapauksessa vastauksesi olisi ollut väärin.
Aina, siis AINA, jos ja kun ja silleen jossakin on joku matematiikkaan viittaava pähkinä, niin tarkista ensteks onko Heikku jo ehtinyt vastata ennen sinua. Jos on, niin vastaa samanmoosesti, niin varmistat että vastauksesi on oikein. Jos taas Heikku ei ole vielä vastannut, niin jää oottelemaan josse vastais myöhemmin. Ei kannata vastata toisella tavalla ku minä, koska lasku on siinä tapauksessa väärin. :)"Heikunkeikku"
Noooo.
Minä teen kuin aloittaja.
Odottelen oikean vastauksen ja diivailen sitten omallani olevani.
H.- Merilii_ei-kirj
Sinä Hunksz olet katsonut sen viimeisen merkin merkiksi, mutta se on x eli kertomerkki,
ja se kertolasku on tehtävä ENNEN yhteenlaskua.
102.
...niin järjestys on tämä: ensin kerto- ja jakolaskut vasemma
lta oikealle, sen jälkeen plus- ja
miinuslaskut vasemmalta oikealle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2654265Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1202334Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva522277Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta822224Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1322189Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit2452032Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b751842Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no1261745Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem3981332Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1511281