On ollut huvittavaa seurata näiden vauvakastefanien perusteluita. Kun he eivät ole enää muuta perustetta keksineet eivätkä millään ole löytäneet Raamatusta yhtään selvää tapausta, jossa olisi kastettu vauvoja, niin viimeisenä, epätoivoisena kommenttinaan he vetoavat siihen, että "Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä myöskään suomalaisten tai sokeiden kastamisesta"!!
Ikäänkuin se kumoaisi uskovien kastamisen, josta Raamatussa on kymmeniä esimerkkejä. "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu".
Kyllähän sokeakin voi uskoa, mutta VAUVA EI!
Raamatusta ei saa todistetta sille, että vauva uskoisi, sillä
"Kuinka kukaan he voivat uskoa, elleivät ole kuulleet, " Room 10
Vesi ei tuo vauvaan uskoa, vaikka Luther niin väittikin.
Kirkkohan kastaa USKOMATTOMAN VAUVAN!!!
Tuo jo kertoo siitä, että he eivät tajua Jumalan suunnitelmaa ihmisen pelastamiseksi. Raamattu ei missään kerro, että joku pelastuisi sen tähden, että kuuluu tiettyyn kansaan. Tuollainen harha on peräisin keski-ajalta, jolloin käytäntönä oli, "kenen maa, sen uskonto"-periaate. Siksi on naurettavaa väittää, että Jumala pelastaa jonkun sen perusteella, että hän kuuluu vaikka "kristittyyn kansaan" tai kristittyyn perheeseen, tai on seurakunnan jäsen.
Jumala pelastaa vain yksilöitä eri kansoista:
Ap 10
" "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35. vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen."
Huom! TEKEE VANHURSAKAUTTA.
Kun Jeesus kastettiin,ja Johannes esteli Häntä, niin Hänkin sanoi: "Näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus"
Vauvakastefanien mukaanhan se on omavanhurskautta, jos ihminen itse tekee jotain. Hänen pitää vain odottaa, että kummit hoitavat kasteelle viemisenkin. He levittävät valhetta, että "Jumala kastaa". Jumala ei kuitenkaan tee asioita meidän puolestamme, mutta "Hän vaikuttaa tahtomista ja tekemistä" jokaisen uskovan kohdalla.
Mutta ihmisen on oltava kuuliainen Jumalan äänelle. Room 1
", että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa, "
Mutta sehän on hyvä veruke sille, että ei halua totella Jumalan Sanaa ja "antaa kastaa itsensä", vaan piiloutuu tuon valheen taakse, että "Jumala kastaa". Miksihän Jumala ei kasta kaikkia maailman ihmisiä?
Vauvakasteen puolustajilla ei ole uskon kuuliaisuutta.
Jokaisesta kansasta
119
708
Vastaukset
- gjåqeg
Vauvakin voi uskoa. Koko oppisi siis kaatuu tuohon. Raamatusta saa todisteen sille, että vauvakin voi uskoa. Vesi ei tuo uskoa, vaan Jumalan Sana. Uskoa tai ei, kaste on oikea. Ei ole syytä spekudoia kastettaessa uskolla, koska kasteen perustus on meidnän ulkopuolellamme, Kristuksessa, ei meissä itsessämme. Uudestikastajille kaste on vaina erpävarma, koska se perustuu ihmisen olettamuksiin.
Usko ei tee kasteesta kastetta, vaan sen tekee Jumalan Sana ja Kristuksen työ. Uskovien kastetta ei Raamattu tunne. Kristityt eivät opeta että kuulumalla johonkin pelastuu, vaan pelastus tulee armosta kasteen ja uskon kautta. Kasteessa liitytään Jumalan omaksi.
Niin, uudestikastajille kaste on vain kuuliaisuutta ja omia tekoja. Kristityille kaste on Jumalan armoa. Yksi kaste riittää, toista ei tarvita. Kristyillä nimenomaan on uskon kuuliaisuus kun pitäytyvät yhdessä kasteessa. Jeesuskin sai vain yhden kasteen. Emme tarvitse enempää. Se on omavanhurskautta jos ihminen yrittää omilla teoillaan ansaita Jumalalta jotakin. Se ei ole omavanhruskauta jos haluaa elää ohjeiden mukaan tietäen että on armosta pelastettu. Tässä tullaan jälleen lain ja evanekeliumin erottamiseen, mikä uudestikastajilla ei tunnu onnistuvan.
Kun on vauvana antanut kastaa itsensä ja haluaa seurata Jumalaa, kieltäytyy menemästä tekojen kasteelle ja miellyttämästä ihmisiä. Kasteessa kun ei ole kyse kuuliaisuudesta vaan armosta.- 1liberaalikristitty
Kukaan ei anna vauvana kastaa itseään vaan vauvat kastetaan pakolla kuulematta ensin haluaako kastettava kastetta vai ei. Eikä puolustuskyvytön ja asiaa ymmärtämäyön vauva vielä osaa siinää iässä edes vastata. Myöskään lapsikaste ei ole nykyaikaista eikä tue uskonnonvapautta eikä ihmisen omaa tahtoa, Jeesusu kun halusi että ihmiset ottaisivat Jumalan vastaan omasta tahdostaan sensijaan että pakotettaisiin vaikka verellä mälläävällä miekkakäännytyksellä. LisäksiJeesus opettiettä lapsi ei usko samalla tavalla kuin aikuiset vaan aikuisten on uskottava samalla tavalla kuin lapset.
- qef
Kaste ei ole ihmisten tahtomisesta kiinni. Ihminen ottaa tei ei ota Jumalaa vastaan omasta tahdostaan. Kaste on armoa ja lahjaa.
- 1liberaalikristitty
qef kirjoitti:
Kaste ei ole ihmisten tahtomisesta kiinni. Ihminen ottaa tei ei ota Jumalaa vastaan omasta tahdostaan. Kaste on armoa ja lahjaa.
Mikäli kasteon lahja sen vastaan ottamisesta voi hyvin kieltäytyä ltäytyä vaikka se onkin epäkohteliasta. Nykuään on monia Suomalaisia jotka jättävät lapsensa kastamatta ja aijon joskus itsekkin olla ihmisoikeuksien kuten uskonnonvapauden kannattajana yksi heistä, ja antaa tulevien lasteni sitten itse päättää ottavatko sitten itse kasteen vastaan. Niin kuin jo aluksi sanoin, lahjaa kuten kastettakaan ei ole pakko ottaa vastaan, vaan jokainen punnitkoon päätöksensä itse.
- qef
1liberaalikristitty kirjoitti:
Mikäli kasteon lahja sen vastaan ottamisesta voi hyvin kieltäytyä ltäytyä vaikka se onkin epäkohteliasta. Nykuään on monia Suomalaisia jotka jättävät lapsensa kastamatta ja aijon joskus itsekkin olla ihmisoikeuksien kuten uskonnonvapauden kannattajana yksi heistä, ja antaa tulevien lasteni sitten itse päättää ottavatko sitten itse kasteen vastaan. Niin kuin jo aluksi sanoin, lahjaa kuten kastettakaan ei ole pakko ottaa vastaan, vaan jokainen punnitkoon päätöksensä itse.
Lahjaa ei ole pakko ottaa vastaan. Jumalan puolelta kaste on aina voimassa. Onneksi minun ei tarvinnut päättää kasteesta vaan sain sen jo pienenä. Enkä saanut päättää mitä söin tai mitä puin tai mitä kieltä minulle opetettiin. Kaike tämän vanhempani päättivät puolestani. Enkä valita
- näinsevaanonveljet
qef kirjoitti:
Lahjaa ei ole pakko ottaa vastaan. Jumalan puolelta kaste on aina voimassa. Onneksi minun ei tarvinnut päättää kasteesta vaan sain sen jo pienenä. Enkä saanut päättää mitä söin tai mitä puin tai mitä kieltä minulle opetettiin. Kaike tämän vanhempani päättivät puolestani. Enkä valita
Minä sain rokotuksen pienenä enkä saanut itse päättää siitä! Se on silti voimassa!
- jonglöörimme
On ollut huvittavaa sseurata tämän kuuluuisan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin inttämistä. Mieshän on tunnettu siitä.
Argumenttisi siitä, että vauvoja ei saa kastaa, koska heistä ei ole mainintaa, on kumottu, koska muistakaan mainitsemistasi ihmisryhmistä ei ole mainintaa. Argumenttisi, että kaste perustuu uskoon ja että ilman uskoa ei ole oikeaa kastetta, ei saa tukea Raamatusta (tse asiassa Raamattu opettaa täysin päinvastaista). Kuten ei sekään perustu Raamattuun, ettei Jumala voisi antaa vauvalle uskoa. Varsinkaan, kun Raamatussa on tapaus, jossa usko annettiin jo sikiölle. Luther ei ole väittänyt että vesi tuo uskoa, vaan että kaste tuo uskon.
Jeesuksen seuraaminen kasteasiassa on juuri sitä, että pitäydytään yhteen kasteeseen, eikä oteta niitä liukuhihnalta useampia. Jeesuksen seuraaminen on Hänen sanojensa kuuntelua ja niiden TODEKSI OTTAMISTA. Jeesusta kuuntelemalla tiedämme kelle kaste kuuluu, koska apostolit eivät mainineet vauvoista mitää suuntaan tai toiseen. Niinpä Jeesuksen sanojen perusteella vauvat voidaan kastaa, heidän kasteensa on pätevä ja uudestikaste on turha. Koska kaste on väline tehdä opetuslapsia, siis armonväline, se myös kumoaa sen uudestikastajien opin, että kaste on vain tunnustamista eikä anna mitään.
Jeesus: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää" Tämä on se ohje, jonka mukaan mennään tuijottamatta siihen mitä kaikkia ryhmiä Raamatun kastetilanteissa mainitaan ja mitä ei. Nyt on kysymys kaikista kansoista, eikä vauvatonta kansaa ole. Kaste Isän ja Poan ja Pyhän Hengen nimeen kertoo sen, että Jumala kastaa. Muuten ei kasteta Jumalan nimeen.
Muuten, kun uudestikastajat uskovat, ettei kaste anna mitään eikä pelasta ja se on pelkkä kuuliaisuuden teko, niin miksi heillä on niin hirveä vimma saada kristittyä uudestikastelle kun sillä ei pitemmän päälle ole iankaikkista merkitystä? U-kastajien opin mukaanhan luterilaisetkin pelastuvat, vaikkeivät olisikiaan saaneet oikeaa kastetta, kun pelkkä usko riittää. Ristiriitaista heidän käytöksensä!- uskonkuuliaisuus
Nuo kaksi viimeistä kommenttia todistavat sen, että nämä vauvakastefanaatikot eivät halua seurata Jumalan Sanan ohjetta, "antakaa kastaa ITSENNE", ei vauvojanne.
He eivät halua seurata Jeesuksen esimerkkiä:
"Kristus antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."
Heidän oppinsa perustuu siihen OLETTAMUKSEEN, että vauva voi uskoa. Kukaan täysjärkinen ei usko tuollaista satua. Sehän on jo kehitysopillisestikin mahdotonta, eikä saa tukea Jumalan Sanasta. Vauva elää vielä vaistojensa varassa aivan samoin kuin eläimet. Mutta sehän ei haittaa noita sokeita fanaatikkoja, joiden usko perustuu OLETTAMUK SIIN. Mutta siinä tuo valehtelijaksi todistettu jonglööri on oikeassa, että luterilainenkin voi pelastua, jos uskoo Herraan Jeesukseen. Siihen ei tarvita välttämättä kastetta, mutta kasteellemeno auttaa erottumaan tästä maailmasta ja Jeesuksen seuraamiseen sisältyy aina siunaus.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi," Ap 16:31
Kasteellemeno "pelastaa" myös muotojumalisesta, farisealaista uskonnosta.
Raamatussa ei ole mainintaa muista ihmisryhmistä KUIN USKOVISTA:
"Kun he nyt USKOIVAT Filippusta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset" Ap 8:12
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin", Ap 2:41
Ketään ei kastettu perhekunnan uskon perusteella eikä johonkin kansakuntaan kuulumisen perusteella, vaan ainoastaa OMAN USKON PRUSTEELLA!!
"Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon" Ap 8:37
Vauvakasteen puolustajilla ei ole uskon kuuliaisuutta, vaan he luottavat vanhempien ja kummien tekoihin! He ovat kuin fariseukset aikoinaan: Luuk 7
"30. Mutta fariseukset ja lainoppineet tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta." - saviseutulainen
SILLÄ ARMOSTA TE OLETTE PELASTETUT USKON KAUTTA. SE ON JUMALAN LAHJA. ETTE TEKOJENNE TÄHDEN, ETTEI KUKAAN KERSKAISI.
Meitä ei vanhurskauta mikään muu kuin USKOMME Herraan Jeesukseen Kristukseen, Hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa ristillä puolestamme syntiemme tähden ja Hänen YLÖSNOUSEMUKSEENSA.
Jumala lukee Herran Jeesuksen VANHURSKAUDEN meidän hyväksemme uskomme kautta Kristuksen täydellisesti täytettyyn työhön meidän puolestamme ja Hänen YlÖSNOUSEMUKSEENSA.
Kaste on kuuliaisuuden osoitus Jumalalle, kiitollisuutta Hänen käsittämättömästä armostaan meitä kohtaan.
Ev.lut. kirkon rippikoululaiset ilmoittavat ja tunnustavat kasteen merkityksen sitä heiltä kysyttäessä. Vahvistavat täten uskovansa kasteen pyhän merkityksen.
YKSI USKO JA YKSI KASTE - olettenaurettavia
saviseutulainen kirjoitti:
SILLÄ ARMOSTA TE OLETTE PELASTETUT USKON KAUTTA. SE ON JUMALAN LAHJA. ETTE TEKOJENNE TÄHDEN, ETTEI KUKAAN KERSKAISI.
Meitä ei vanhurskauta mikään muu kuin USKOMME Herraan Jeesukseen Kristukseen, Hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa ristillä puolestamme syntiemme tähden ja Hänen YLÖSNOUSEMUKSEENSA.
Jumala lukee Herran Jeesuksen VANHURSKAUDEN meidän hyväksemme uskomme kautta Kristuksen täydellisesti täytettyyn työhön meidän puolestamme ja Hänen YlÖSNOUSEMUKSEENSA.
Kaste on kuuliaisuuden osoitus Jumalalle, kiitollisuutta Hänen käsittämättömästä armostaan meitä kohtaan.
Ev.lut. kirkon rippikoululaiset ilmoittavat ja tunnustavat kasteen merkityksen sitä heiltä kysyttäessä. Vahvistavat täten uskovansa kasteen pyhän merkityksen.
YKSI USKO JA YKSI KASTEmitä höpiset rippikoululaiset menee kaljalle heti kun saa vaattet vaihdettua ja sitten jo vähän muutakin kunhan kerkiävät, että sellasita pyhää merkitystä se on.
- hrhww
uskonkuuliaisuus kirjoitti:
Nuo kaksi viimeistä kommenttia todistavat sen, että nämä vauvakastefanaatikot eivät halua seurata Jumalan Sanan ohjetta, "antakaa kastaa ITSENNE", ei vauvojanne.
He eivät halua seurata Jeesuksen esimerkkiä:
"Kristus antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään."
Heidän oppinsa perustuu siihen OLETTAMUKSEEN, että vauva voi uskoa. Kukaan täysjärkinen ei usko tuollaista satua. Sehän on jo kehitysopillisestikin mahdotonta, eikä saa tukea Jumalan Sanasta. Vauva elää vielä vaistojensa varassa aivan samoin kuin eläimet. Mutta sehän ei haittaa noita sokeita fanaatikkoja, joiden usko perustuu OLETTAMUK SIIN. Mutta siinä tuo valehtelijaksi todistettu jonglööri on oikeassa, että luterilainenkin voi pelastua, jos uskoo Herraan Jeesukseen. Siihen ei tarvita välttämättä kastetta, mutta kasteellemeno auttaa erottumaan tästä maailmasta ja Jeesuksen seuraamiseen sisältyy aina siunaus.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi," Ap 16:31
Kasteellemeno "pelastaa" myös muotojumalisesta, farisealaista uskonnosta.
Raamatussa ei ole mainintaa muista ihmisryhmistä KUIN USKOVISTA:
"Kun he nyt USKOIVAT Filippusta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset" Ap 8:12
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin", Ap 2:41
Ketään ei kastettu perhekunnan uskon perusteella eikä johonkin kansakuntaan kuulumisen perusteella, vaan ainoastaa OMAN USKON PRUSTEELLA!!
"Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoon" Ap 8:37
Vauvakasteen puolustajilla ei ole uskon kuuliaisuutta, vaan he luottavat vanhempien ja kummien tekoihin! He ovat kuin fariseukset aikoinaan: Luuk 7
"30. Mutta fariseukset ja lainoppineet tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.""antakaa kastaa ITSENNE", ei vauvojanne."
Mitähän tuosta pitäisi sanoa??? Tuossahan oli puhe kuulijoista, joten ei Pieari voi vastata kuulijoiden kysymykseen "mitä meidän pitää tehdä" että kastakaan vauvanne. Piatari sano mitä HEIDÄN pitää tehdä. Jos nämä olisivat kysyneet, mitä vauvojemme pitää tehä, olisi Pietarin vastaus ollut: tehdä parannus ja saada kaste.
Nimenomaan kristityt haluavat surata Kristusta ja ottavat vain yhden kasteen. Uudestikasteelle ei Jeesus mennyt ja tätä asiaa seuraamme mielellämme. Misket sinä seuaa Jeesusta ja ota kastetta 33-vuotiaana Jordan-virrassa Johannekselta? Ei meidän ole tarkoitus apinoiden joka ainoa Jeesuksen liikettä, vaan soveltaa niitä omaa elämäämme. Varsinkaan Johanneksen kaste, joka ei ole enää voimassa, ei ole mitään Jeesuksen seuraamista.
Jumalan Sana todistaa että vauva voi uskoa. Riippumatta siitä miten hullulta se sinusta tuntuu. Usko on lahja, ei ihmisen teko.
"joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen."
" Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi"
"joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse"
"Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ILOSTA minun kohdussani."
Uudesstikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin ramatusas OLETTAA että vauva ei voi uskoa. Jumalan Sana ei sellaista opeta. Perusteluna hän käyttää omaa järkeään. Eli perustelu on yhtä tyhjän kanssa. Raamatun mukaan Jumala voi antaa uskon pienelle lapsellekin.
Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Näihin kuuluvat myös vauvat. Myös perheet kastettiin perheen pään uskoontulon perusteella.
Raamatun kasteopetus ei puhu sanallakaan että kaste olisi kuuliaisuutta tai ihmisen teko. Koko kasteopetus tähtää siihen, mitä Jumala tekee kasteessa.
Peruste lapsein kastamiselle on Kristuksen antama lähetyskäsky: " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"
Sinulta jäi perustelematta Raamatulla se, että a) kaste ilman uskoa ei ole oikea kaste b) Kasteen perusta on usko c) vauva ei voi uskoa. Minä perustelin Raamatulla että a) kaste perustuu Jumalan Sanaan ja Kristukseen eli sen perusta ei ole usko ja b)vauvakin voi uskoa.
Palaa sitten asiaan kun voit nuo oppisi perustella. Toistaiseksi vain oletat. - totuusontää
Hozaaaa, veli-hrhww!! Mahtavasti perustelet asiat.
Miksihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olettaa ettei vauvat eivät voi uskoa? Eihän Raamattu niin opeta.
Uudestikastaja-intäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuntuu luottavan vanempien ja kummien tekoihin. Hän on siis onneton.
Olisi kiva kuulla inttäjä-eksyttäjän perustelut tuolle kasteelle uskon kuuliaisuutena. Minun Raamatussani kasteesta puhutaan aivan toisessa valossa. Inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko että kaste pelastaa niin kuin Johannes kirjoittaa, vaan hän MUOKKAA Jumalan Sanaa muotoon kaste "pelastaa". Lanausmerkkejä ei ole tuossa kohdassa, valitettavasti
Hozaaaa, ylistys Kristukselle ja Hänen teoilleen! - uskonkuuliaisuus
totuusontää kirjoitti:
Hozaaaa, veli-hrhww!! Mahtavasti perustelet asiat.
Miksihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olettaa ettei vauvat eivät voi uskoa? Eihän Raamattu niin opeta.
Uudestikastaja-intäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuntuu luottavan vanempien ja kummien tekoihin. Hän on siis onneton.
Olisi kiva kuulla inttäjä-eksyttäjän perustelut tuolle kasteelle uskon kuuliaisuutena. Minun Raamatussani kasteesta puhutaan aivan toisessa valossa. Inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko että kaste pelastaa niin kuin Johannes kirjoittaa, vaan hän MUOKKAA Jumalan Sanaa muotoon kaste "pelastaa". Lanausmerkkejä ei ole tuossa kohdassa, valitettavasti
Hozaaaa, ylistys Kristukselle ja Hänen teoilleen!Eipä se pakollinen vauvakaste ilmesty Raamattuun hozaa-huutojenkaan kera.
Nuo pellet elävät jonkunlaisessa "kuplassa" ja itsepetoksessa, ja nuo hrhww:n sekavat perustelut ovat niin naurettavia, että niitä ei olisi edes tarvis kommentoida. Kumpa hän oppisi edes oikeinkirjoitustaitoa!!!
Mutta yhteen perusvirheeseen haluan puuttua.
Hän kirjoittaa:
"Tuossahan oli puhe kuulijoista, joten ei Pieari voi vastata kuulijoiden kysymykseen "mitä meidän pitää tehdä" että kastakaan vauvanne."
Kyllä kai kuulijoilla oli hätä myös omaistensa pelastumisesta. Kyllä Pietari oli sen verran tolkuissaan, että tajusi sen, että vauvat eivät osaa tehdä mitään.
Kyllä kai tuossa 3000:n ihmisen joukossa oli myös perhekuntia, joten hukkaan meni hrhww:n perustelut.
Mutta miksi hän kuitenkin yleistää tuon, "joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat," koskemaan kaikkia maailman pieniä??? Siinähän Jeesus puhuu VAIN NIISTÄ PIENISTÄ, jotka olivat kuuntelemassa Hänen opetustaan, eikä kaikista maailman vauvoista!!!Huom "NÄISTÄ PIENISTÄ"
Heidänkin kohdallaan toteutui: "Usko tulee kuulemisesta"!!!
Joten tuokin hrhww:n perustelu meni taas hukkaan.
Mutta kun koko vauvakasteoppi pohjautuu tuohon naurettavaan ja mahdottomaan väitteeseen, että "vauvat uskovat", niin ei ole tarvis enää toistaa sitä, että Raamattu ei tunne tuollaista satua. Saakoon jokainen uskoa satuihin, jos Raamatun ilmoitus ei kelpaa.
Epäilihän jo Lutherkin vauvojen uskoa ja sanoi, että "ellemme pysty paremmin osoittamaan heidän uskoaan, niin sellainen ilveily, kuin vauvojen kastaminen pitäisi lopettaa". Eipä löytänyt Lutherkaan Raamatusta todisteita vauvojen uskolle, vaan keksi mielestään hyvän selityksen, jossa "vauvat saavat uskon kasteessa kummien ja seurakunnan esirukousten kautta"!!!
Jälleen yksi satu lisää hänen sekavankirjavaan oppirakennelmaansa.
Mitähän tuo totuussontaa taas sekoilee:
"Uudestikastaja-intäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuntuu luottavan vanempien ja kummien tekoihin."????
Kukahan niihin luottaa? Mitä nuo "vanemmat" ovat?
Jos järjenkäyttö on tuota luokkaa, niin eipä ole ihme, ettei raamatullinen totuus uskovien kasteesta koskaan selviä hänelle. Mutta hänellehän riittää se, että saa huudella hozaata ja pitää aivot narikassa ja käyttää niitä "lanausmerkkejään", joilla hän lanaa Raamatusta pois sellaiset kohdat, jotka eivät sovi hänen satuihinsa. Surkuhupaisaa. - gqegeq
Eipä ilmesty uudestikaste Raamattuun vaikka kuinka yrität.
Pietari vastasi kuulijoiden kysymykseen. Ja jos luet tarkasti, huomat että Pietari antoi saman lupauksen myös lapsille. Vauvat eivät osaa tehdä mitään, mutta sepä ei haittaa koska pelastus on armosta, eikä tekojen kautta. Ja vauvat ovat lapsia, joita tuo lupaus myös koskettaa. Siinä meni sinun perustelusi hukkaan! Tuon Pietarin julistuksen jälkeen ihmiset tiesivät että myös heidän lapsensa on kastettava.
"Näistä pienistä" tarkoittaa pieniä lapsia. En väittänytkään että kaikki maailman pienet uskovat, vaan näytin, että pieni lapsikin voi uskoa. Kohdassa käytetty alkukielen sana tarkoitta myös vauvaa.
Koko sinun oppisi perustuu siihen että vauva ei voi uskoa. Missään Raamattu ei anna ymmärtää tuollaista, vaan lapsen usko on se, mistä aikuisenkin on otettava mallia. Tietysti kun usko on ukastajille pelkkää omaa suorittamista, niin luonnollista että sanotaan että vauva ei kykene. Me kristityt taas tiedämme että Jumala kykenee herättämään uskon, olipa ihminen vauva, aikuinen tai vaikka kuuromykkä, tai vaikka dementoitunut vanhus. Usko on Jumalan teko. Joten turhaan toistat, ettei Raamattu tunne pienten lasten uskoa, kun perustelut sinulle annettiin. Johannes Kastaja uskoi jo sikiönä. Koko oppisi kaatuu nyt tähän. Luther kyllä löysi vauvojen uskon Raamatusta ja niin löydän minäkin.
Niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuntuu luottavan vanhempien ja kummien tekoihin. Mutta on totta että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa "käyttää niitä "lanausmerkkejään", joilla hän lanaa Raamatusta pois sellaiset kohdat, jotka eivät sovi hänen satuihinsa" Juuri näimme miten lisäilet lainausmerkkejä jotta Raamatun kohdat muuttavat muotoaan. Sinä yrität muutella Jumalan Sanaa. Säälittävää. Eihän Jumalan Sana sinulle sellaisenaan ole koskaan kelvannutkaan.
Vauva uskoo ja vauva kuuluu kaikkiin kansoihin, joita Jeesus käski kastamalla ja opettamalla opetuslapsikseen tehdä. Asia on selvä! Jos et muita perusteluita keksi kun toisten haukkuminen niin alat olla kaulaasi myöten lirissä. :D - JohnnytheWise
gqegeq kirjoitti:
Eipä ilmesty uudestikaste Raamattuun vaikka kuinka yrität.
Pietari vastasi kuulijoiden kysymykseen. Ja jos luet tarkasti, huomat että Pietari antoi saman lupauksen myös lapsille. Vauvat eivät osaa tehdä mitään, mutta sepä ei haittaa koska pelastus on armosta, eikä tekojen kautta. Ja vauvat ovat lapsia, joita tuo lupaus myös koskettaa. Siinä meni sinun perustelusi hukkaan! Tuon Pietarin julistuksen jälkeen ihmiset tiesivät että myös heidän lapsensa on kastettava.
"Näistä pienistä" tarkoittaa pieniä lapsia. En väittänytkään että kaikki maailman pienet uskovat, vaan näytin, että pieni lapsikin voi uskoa. Kohdassa käytetty alkukielen sana tarkoitta myös vauvaa.
Koko sinun oppisi perustuu siihen että vauva ei voi uskoa. Missään Raamattu ei anna ymmärtää tuollaista, vaan lapsen usko on se, mistä aikuisenkin on otettava mallia. Tietysti kun usko on ukastajille pelkkää omaa suorittamista, niin luonnollista että sanotaan että vauva ei kykene. Me kristityt taas tiedämme että Jumala kykenee herättämään uskon, olipa ihminen vauva, aikuinen tai vaikka kuuromykkä, tai vaikka dementoitunut vanhus. Usko on Jumalan teko. Joten turhaan toistat, ettei Raamattu tunne pienten lasten uskoa, kun perustelut sinulle annettiin. Johannes Kastaja uskoi jo sikiönä. Koko oppisi kaatuu nyt tähän. Luther kyllä löysi vauvojen uskon Raamatusta ja niin löydän minäkin.
Niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuntuu luottavan vanhempien ja kummien tekoihin. Mutta on totta että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa "käyttää niitä "lanausmerkkejään", joilla hän lanaa Raamatusta pois sellaiset kohdat, jotka eivät sovi hänen satuihinsa" Juuri näimme miten lisäilet lainausmerkkejä jotta Raamatun kohdat muuttavat muotoaan. Sinä yrität muutella Jumalan Sanaa. Säälittävää. Eihän Jumalan Sana sinulle sellaisenaan ole koskaan kelvannutkaan.
Vauva uskoo ja vauva kuuluu kaikkiin kansoihin, joita Jeesus käski kastamalla ja opettamalla opetuslapsikseen tehdä. Asia on selvä! Jos et muita perusteluita keksi kun toisten haukkuminen niin alat olla kaulaasi myöten lirissä. :DKyllä on surullista jälleen lukea tämän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa:n viestejä. Pelkkiä haukkuja.
"Nuo pellet elävät jonkunlaisessa "kuplassa" ja itsepetoksessa"
" Kumpa hän oppisi edes oikeinkirjoitustaitoa!!!"
"Mitähän tuo totuussontaa taas sekoilee:"
"Jos järjenkäyttö on tuota luokkaa"
"Mutta hänellehän riittää se, että saa huudella hozaata ja pitää aivot narikassa"
Ei minkäänlaisia perusteluja Raamatusta, vaan ainoastaan muiden keskustelijoiden halventamista ovat nämä hänen viestinsä.
Surkuhupaisaa. Ehkä tässä näemme millaista hedelmää tuo hänen oppinsa tuottaa - saviseutulainen
hrhww kirjoitti:
"antakaa kastaa ITSENNE", ei vauvojanne."
Mitähän tuosta pitäisi sanoa??? Tuossahan oli puhe kuulijoista, joten ei Pieari voi vastata kuulijoiden kysymykseen "mitä meidän pitää tehdä" että kastakaan vauvanne. Piatari sano mitä HEIDÄN pitää tehdä. Jos nämä olisivat kysyneet, mitä vauvojemme pitää tehä, olisi Pietarin vastaus ollut: tehdä parannus ja saada kaste.
Nimenomaan kristityt haluavat surata Kristusta ja ottavat vain yhden kasteen. Uudestikasteelle ei Jeesus mennyt ja tätä asiaa seuraamme mielellämme. Misket sinä seuaa Jeesusta ja ota kastetta 33-vuotiaana Jordan-virrassa Johannekselta? Ei meidän ole tarkoitus apinoiden joka ainoa Jeesuksen liikettä, vaan soveltaa niitä omaa elämäämme. Varsinkaan Johanneksen kaste, joka ei ole enää voimassa, ei ole mitään Jeesuksen seuraamista.
Jumalan Sana todistaa että vauva voi uskoa. Riippumatta siitä miten hullulta se sinusta tuntuu. Usko on lahja, ei ihmisen teko.
"joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen."
"Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ILOSTA minun kohdussani."
Uudesstikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin ramatusas OLETTAA että vauva ei voi uskoa. Jumalan Sana ei sellaista opeta. Perusteluna hän käyttää omaa järkeään. Eli perustelu on yhtä tyhjän kanssa. Raamatun mukaan Jumala voi antaa uskon pienelle lapsellekin.
Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Näihin kuuluvat myös vauvat. Myös perheet kastettiin perheen pään uskoontulon perusteella.
Raamatun kasteopetus ei puhu sanallakaan että kaste olisi kuuliaisuutta tai ihmisen teko. Koko kasteopetus tähtää siihen, mitä Jumala tekee kasteessa.
Peruste lapsein kastamiselle on Kristuksen antama lähetyskäsky: " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"
Sinulta jäi perustelematta Raamatulla se, että a) kaste ilman uskoa ei ole oikea kaste b) Kasteen perusta on usko c) vauva ei voi uskoa. Minä perustelin Raamatulla että a) kaste perustuu Jumalan Sanaan ja Kristukseen eli sen perusta ei ole usko ja b)vauvakin voi uskoa.
Palaa sitten asiaan kun voit nuo oppisi perustella. Toistaiseksi vain oletat.Voisiko ajatella niin, että vauvana kasteen saanut ripillepääsyn yhteydessä vahvistaa ja tunnustaa ymmärtävänsä sen, että hänet on kertakaikkiaan kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
On siis saanut raamatullisen kasteen eikä hänen tarvitse enää toista kastetta ottaa, vaikka tekisi henkilökohtaisen uskonratkaisun aikuisemmalla iällä. Toisin sanoen hänen lapsenuskonsa - lapsi muuten uskoo Jeesukseen Kristukseen vilpittömästi ilman epäilyksiä - tärvellyttyä sekulaarin maailman, hänen oman elinympäristönsä tuhoisasta vaikutuksesta.
Siis, kun ja jos ihminen tulee Jumalan Armosta uskoon varttuneella iällä, hänen ei tarvitse enää mennä kasteelle, koska hänet on jo kertakaikkiaan kastettu.
Eri asia on tietenkin niiden kohdalla, joita ei ole koskaan kastettukaan ( vanhemmat eronneet kirkosta tms. )
Heidän tulee uskoon tultuaan käydä kasteella.
Pienen viattoman lapsen, vauvan, tila on yhtä kuin olla uskossa, koska maailman pahuus ja epäusko ei ole vielä saanut hänestä otetta.
Eiväthän pienet lapset Raamatunkaan mukaan kadotukseen joudu, jos kuolevat pikkulapsina, vauvoina.
Mikään Raamatussa ei puolla uudesti kastamista. - uskonkuuliaisuus
JohnnytheWise kirjoitti:
Kyllä on surullista jälleen lukea tämän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa:n viestejä. Pelkkiä haukkuja.
"Nuo pellet elävät jonkunlaisessa "kuplassa" ja itsepetoksessa"
" Kumpa hän oppisi edes oikeinkirjoitustaitoa!!!"
"Mitähän tuo totuussontaa taas sekoilee:"
"Jos järjenkäyttö on tuota luokkaa"
"Mutta hänellehän riittää se, että saa huudella hozaata ja pitää aivot narikassa"
Ei minkäänlaisia perusteluja Raamatusta, vaan ainoastaan muiden keskustelijoiden halventamista ovat nämä hänen viestinsä.
Surkuhupaisaa. Ehkä tässä näemme millaista hedelmää tuo hänen oppinsa tuottaaKyllä on masentavaa lukea tämän Johhnyn vuodatusta, kun hän ei pysty osoittamaan Raamatusta yhtään tapausta, missä vauvoja olisi kastettu,eikä pysty kumoamaan esittämiäni Raamatun kohtia, mutta kuitenkin hän tyrmää kaikki raamatulliset todisteet uskovien kasteesta.
Onkohan noilla vedenpalvojilla taas paniikki päällä, kun kaikki kynnelle kyenevät rientävät tänne esittämään sekavia ajatuksiaan?
Missä viipyvät kertomukset Raamatusta, missä kastettaisiin vauvoja??? Onko liian vaikeaa tunnustaa, että sellaisia ei ole? Raamattuun on kirjoitettu:
Ei yli sen, mikä on kirjoitettu" ja tämä koskee varsinkin satua vauvojen uskosta.
Tuo satu vauvojen uskosta on peräisin Lutherilta, joka tajusi sen, että koska kaste vaatii aina uskon perustuksen, niin pitihän vauvollekin keksiä jokin tapa, millä he voisivat uskoa. Muutoinhan vauvojen pakollinen kastaminen olisi ilveilyä.
Siksi Luther kehitteli opin, jossa vauvat saavat uskon kummien ja seurakunnan esirukousten kautta. TÄYSIN RAAMATUN VASTAISTA OPPIA!!
Tuolla periaatteellahan seurakunta voisi rukoilla uskoa kaikille maailman pakanoille!!! Ja, simsalabim, maailmasta on tullut kristitty maailma. On se helppoa kun se osaa!!!
Raamattu taas opettaa:
"Usko tulee kuulemisesta (lukemisesta) ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta" Room 10
Vauva ei ole kuullut Kristuksesta mitään eikä edes tajuaisi mitään, vaikka kuulisikin.
Tuossa saviseutulainen on oikeassa:
"Pienen viattoman lapsen, vauvan, tila on yhtä kuin olla uskossa,"
Siksi hänen kastamisensa on turhaa. Mutta kun hän kasvaa isommaksi ja jos pysyy uskossaan ja HALUAA TULLA KASTETUKSI, niin hänet voidaan kastaa!!!
Ketään ei saa kastaa vastoin hänen omaa tahtoaan ja haluaan!
"Jos TAHDOT, niin se sinulle tapahtukoon", sanottiin hoviherralle Ap 8:37
gqegeq myöntää:
" Vauvat eivät osaa tehdä mitään"
Ja Raamattu vahvistaa: "Usko ilman tekoja on kuollut", joten se siitä vauvojen "uskosta"!
Mutta sinänsä satu vauvojen uskosta on kaunis, ja joka haluaa uskoa satuihin, niin siitä vaan. Paavalikin ennusti lopun ajan ihmisistä, että "he mielistyvät satuihin"! - saviseutulainen
Kyllä on masentavaa lukea tämän Johhnyn vuodatusta, kun hän ei pysty osoittamaan Raamatusta yhtään tapausta, missä vauvoja olisi kastettu,eikä pysty kumoamaan esittämiäni Raamatun kohtia, mutta kuitenkin hän tyrmää kaikki raamatulliset todisteet uskovien kasteesta.
Onkohan noilla vedenpalvojilla taas paniikki päällä, kun kaikki kynnelle kyenevät rientävät tänne esittämään sekavia ajatuksiaan?
Missä viipyvät kertomukset Raamatusta, missä kastettaisiin vauvoja??? Onko liian vaikeaa tunnustaa, että sellaisia ei ole? Raamattuun on kirjoitettu:
Ei yli sen, mikä on kirjoitettu" ja tämä koskee varsinkin satua vauvojen uskosta.
Tuo satu vauvojen uskosta on peräisin Lutherilta, joka tajusi sen, että koska kaste vaatii aina uskon perustuksen, niin pitihän vauvollekin keksiä jokin tapa, millä he voisivat uskoa. Muutoinhan vauvojen pakollinen kastaminen olisi ilveilyä.
Siksi Luther kehitteli opin, jossa vauvat saavat uskon kummien ja seurakunnan esirukousten kautta. TÄYSIN RAAMATUN VASTAISTA OPPIA!!
Tuolla periaatteellahan seurakunta voisi rukoilla uskoa kaikille maailman pakanoille!!! Ja, simsalabim, maailmasta on tullut kristitty maailma. On se helppoa kun se osaa!!!
Raamattu taas opettaa:
"Usko tulee kuulemisesta (lukemisesta) ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta" Room 10
Vauva ei ole kuullut Kristuksesta mitään eikä edes tajuaisi mitään, vaikka kuulisikin.
Tuossa saviseutulainen on oikeassa:
"Pienen viattoman lapsen, vauvan, tila on yhtä kuin olla uskossa,"
Siksi hänen kastamisensa on turhaa. Mutta kun hän kasvaa isommaksi ja jos pysyy uskossaan ja HALUAA TULLA KASTETUKSI, niin hänet voidaan kastaa!!!
Ketään ei saa kastaa vastoin hänen omaa tahtoaan ja haluaan!
"Jos TAHDOT, niin se sinulle tapahtukoon", sanottiin hoviherralle Ap 8:37
gqegeq myöntää:
" Vauvat eivät osaa tehdä mitään"
Ja Raamattu vahvistaa: "Usko ilman tekoja on kuollut", joten se siitä vauvojen "uskosta"!
Mutta sinänsä satu vauvojen uskosta on kaunis, ja joka haluaa uskoa satuihin, niin siitä vaan. Paavalikin ennusti lopun ajan ihmisistä, että "he mielistyvät satuihin"!Olet aika tuomitseva nimimerkki uskonkuuliaisuus.
Kalskahtaa vähän ikävältä ja itsensä korottamiselta, kun nimität muita vedenpalvojiksi ( mitähän sillä itse asiassa tarkoitat ) ja arvelet heillä olevan paniikki päällä ( !? ), kun kaikki kynnelle kykenevät rientävät tänne esittämään sekavia ajatuksiaan.
Myös vertaat vauvakastetta puoltavia niihin Paavalin ennustamiin lopunajan ihmisiin, jotka mielistyvät satuihin.
Uskoakseni seurakuntaruumiissa esiintyy näinä lopunaikoina, joita nyt elämme, huomattavasti räikeämpää satuihin ja ihmislähtöisiin petoksiin, harhoihin - suoranaiseen noituuteen ja valhevoimaan uskomista - joka surutta mielletään ja uskotaan Jumalasta lähteneeksi.
Ääri - eli ylikarismaattisuus pitää sisällään, lopunajan väkevän eksytyksen jo velloessa seurakunnassa, sellaista "satua", ettei pahemmasta väliä.
Suhtaudut kovin yliolkaisesti uskonpuhdistajaamme Martti Lutheriin, etten sanoisi suorastaan ylimielisen väheksyvästi.
En muuten pyri alkuunkaan "siirtämään syrjään", ts. poistamaan Raamatusta Jaakobin kirjeen kohtaa: Usko ilman tekoja on kuollutta ( uskoa ).
Sinä vain painotat voimakkaasti tekojen tärkeyttä kasteen yhteydessä.
Armon ja tekojen välinen raja hämärtyy varsin usein jokaisen uskovan kohdalla. Ehkä omalla kohdallanikin tällä hetkellä.
Jumala olkoon meille kurjille syntisille armollinen.
Hänen Armonsa varassa olemme kaikki. - hrhws
Kiitos kirjoituksestasi, veli-Johnny! Jälleen näimme miten inttäjä-eksyttäjä yrittää haukkumalla saada yliotetta itselleen.
Intät samoja asioita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu ja vauvojen kaste Raamatusta näytetty. Sinulla tuntuu olevan taas paniikki päällä.
Vauvan usko on peräisin Raamatusta. Sen voi sieltä jokainen lukea
Vauva ei ymmärrä, mutta kuten Johannes Kastajan tapauksesta näimme, ymmärryksen puute ei ole este Pyhän Hengen työlle, siis uskolle. Ketään ei tosiaan tarvi kastaa, jos on jo kasteen saanut. Koska vauva uskoo, niin tiedämme hänen haluavan kasteelle. Onneksi Jumalan teot eivät ole ihmisen halun kysymyksiä.
Eli pelkkää satua on tarinasi kyvyttömästi Jumalasta, joka ei voi antaa vauvalle uskoa. Sinun Jumalasi siis heittää vauvat ja kaikki ymmärtämättömät kadotukseen, koska ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Julmaa!
Mikseihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa näytä edes yhtä kohtaa Raamatussa, jossa ihminen kastetaan uudesti?
Olet hävinnyt, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Vaikka kuinka haukut, niin olet hävinnyt =) - jonglöörimme
Hieno todistus, veli-saviseutulaiselta. Armoa on kaikki, kaste, usko, kaikki. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin pilkallinen suhtautuminen kaikkiin vanhojen kirkkojen kristittyihin, jotka eivät uudestikasteelle suostu menemään, on järkyttävän pilkallista. Hän haluaa aina puhua Lutherista, vaikkei usko tämän näkemyksiin. Raamatusta tyyppi ei juuri puhu, lukuunottamatta muutamaa apostolein tekojen jaeta, jotka hän selittää päin seiniä.
Hedelmistään puu tunnetaan. Eksytys on sitä, että väittää ihmisen olevan synnitön ja voivan pelastua ilman uskoa Kristukseen. Tätähän juuri inttäjä-eksyttäjä vauvojen kohdalla väittää.
Noita hänen satujaan ei kristityn tarvitse ottaa vakavasti. Raamattu on meidän oppaamme, ei inttäjä-eksyttäjän järkeilyt. Vauvojen kaste perustuu Jeesuksen käskyyn: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää" Tästä ei saa vauvoja pois vaikka kuinka yrittäisi. - uskonkuuliaisuus
jonglöörimme kirjoitti:
Hieno todistus, veli-saviseutulaiselta. Armoa on kaikki, kaste, usko, kaikki. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin pilkallinen suhtautuminen kaikkiin vanhojen kirkkojen kristittyihin, jotka eivät uudestikasteelle suostu menemään, on järkyttävän pilkallista. Hän haluaa aina puhua Lutherista, vaikkei usko tämän näkemyksiin. Raamatusta tyyppi ei juuri puhu, lukuunottamatta muutamaa apostolein tekojen jaeta, jotka hän selittää päin seiniä.
Hedelmistään puu tunnetaan. Eksytys on sitä, että väittää ihmisen olevan synnitön ja voivan pelastua ilman uskoa Kristukseen. Tätähän juuri inttäjä-eksyttäjä vauvojen kohdalla väittää.
Noita hänen satujaan ei kristityn tarvitse ottaa vakavasti. Raamattu on meidän oppaamme, ei inttäjä-eksyttäjän järkeilyt. Vauvojen kaste perustuu Jeesuksen käskyyn: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää" Tästä ei saa vauvoja pois vaikka kuinka yrittäisi.hrhws elää vieläkin jossain haavemaailmassa:
" Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu"
Kyllähän te yritätte kumota Raamatun selvää opetusta kasteesta, mutta joudutte turvautumaan joko valheisiin tai olettamuksiin. Kukaan teistä ei ole kyennyt näyttämään vielä YHTÄKÄÄN KOHTAA RAAMATUSTA, jossa olisi kastettu vauvoja. Eräät teistä mm arto, myöntävät tämän tosi-asian.
Ettekä ole kyenneet kumoamaan ainuttakaan Raamatunkohtaa, mitä olen siteerannut.
Vauva ei tosiaankaan usko eikä ymmärrä. Hänen kohdallaan pätee tuo: Matt 13
18. Kuulkaa siis te vertaus kylväjästä:
19. Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä YMMÄRRÄ, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin."
Missä te olette kumonnut tuon kohdan??
Entä missä olette kumonneet seuraavan kohdan:
"Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia,...he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset" Ap 8:12
Vauvoista ei ole mitään mainintaa!
Tai tämän: "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41
Tai missä olette kumonneet seuraavan kohdan:
"Myös synagoogan esimies, Krispus ja KOKO HÄNEN PERHEKUNTANSA USKOIVAT HERRAAN, niin myös monet korinttolaiset uskoivat, ja heidät kastettiin." Ap 18:8
Putoaako vauvakasteeltanne todella pohja pois, jos uskotte, niinkuin Raamattuun on kirjoitettu:
"Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta.
Kelaatte tuota samaa satua vauvojen uskosta, mutta ette löydä sillekään perusteita Raamatusta, vaan keksitte kaikenlaisia selityksi ja vedätte vääriä johtopäätöksiä Jeesuksen sanoista. Teillä on epäoikeudenmukainen Jumala, joka antaa uskon joillekin vauvoille mutta ei muille ihmisille.Vanhempien teoista riippuen. Jumalanne on heikko!!!
Lähetyskäskystä ette saa tukea vauvojen pakkokasteelle, sillä Jeesus ei kehoittanut väkivaltaan! Yritätte vedota uudestikastamiseen, mutta teidän hätäkasteennekaan ei saa tukea Raamatusta.
Uskovan kastaminenhan ei ole uudestikastamista, vaan Jumalan Sanan tottelemista! Ette halua seurata Jeesuksen antamaa esimerkkiä, kun Hän sanoi:
"Millä kasteella minut on kastettu, kastetaan teidätkin"
Rakastatte satuja enemmän kuin Jumalan Sanaa. Mutta kaunis satu sinänsä on tuo vauvojen usko. 2. Tim 4
"3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin." - qgpg
hrhws elää vieläkin jossain haavemaailmassa:
" Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu"
Kyllähän te yritätte kumota Raamatun selvää opetusta kasteesta, mutta joudutte turvautumaan joko valheisiin tai olettamuksiin. Kukaan teistä ei ole kyennyt näyttämään vielä YHTÄKÄÄN KOHTAA RAAMATUSTA, jossa olisi kastettu vauvoja. Eräät teistä mm arto, myöntävät tämän tosi-asian.
Ettekä ole kyenneet kumoamaan ainuttakaan Raamatunkohtaa, mitä olen siteerannut.
Vauva ei tosiaankaan usko eikä ymmärrä. Hänen kohdallaan pätee tuo: Matt 13
18. Kuulkaa siis te vertaus kylväjästä:
19. Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä YMMÄRRÄ, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin."
Missä te olette kumonnut tuon kohdan??
Entä missä olette kumonneet seuraavan kohdan:
"Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia,...he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset" Ap 8:12
Vauvoista ei ole mitään mainintaa!
Tai tämän: "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41
Tai missä olette kumonneet seuraavan kohdan:
"Myös synagoogan esimies, Krispus ja KOKO HÄNEN PERHEKUNTANSA USKOIVAT HERRAAN, niin myös monet korinttolaiset uskoivat, ja heidät kastettiin." Ap 18:8
Putoaako vauvakasteeltanne todella pohja pois, jos uskotte, niinkuin Raamattuun on kirjoitettu:
"Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta.
Kelaatte tuota samaa satua vauvojen uskosta, mutta ette löydä sillekään perusteita Raamatusta, vaan keksitte kaikenlaisia selityksi ja vedätte vääriä johtopäätöksiä Jeesuksen sanoista. Teillä on epäoikeudenmukainen Jumala, joka antaa uskon joillekin vauvoille mutta ei muille ihmisille.Vanhempien teoista riippuen. Jumalanne on heikko!!!
Lähetyskäskystä ette saa tukea vauvojen pakkokasteelle, sillä Jeesus ei kehoittanut väkivaltaan! Yritätte vedota uudestikastamiseen, mutta teidän hätäkasteennekaan ei saa tukea Raamatusta.
Uskovan kastaminenhan ei ole uudestikastamista, vaan Jumalan Sanan tottelemista! Ette halua seurata Jeesuksen antamaa esimerkkiä, kun Hän sanoi:
"Millä kasteella minut on kastettu, kastetaan teidätkin"
Rakastatte satuja enemmän kuin Jumalan Sanaa. Mutta kaunis satu sinänsä on tuo vauvojen usko. 2. Tim 4
"3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin."Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu. Et ole kyennyt näyttämään yhtään tapausta, jossa uudestikastettaisiin joku. Vauvakaste on näytetty Jeesuksen lähetyskäskystä. Vauva ei voi ymmärtää, mutta voi uskoa. Pelkkää olettelua tuo ettei Jumala voisi herättää vauvassa uskoa.
On totta, ettei vauvojen kastamatta jättämisistä ole mitään mainintaa. Mutta Jeesuksen kastekäskyn piiriin vauvat kuuluvat. Meidän ei tarvitse jokaisesta ihmisryhmästä etsiä niitä esimerkkejä. Usko ei tee kasteesta oikeaa.
Usko tulee kuulemisesta, mutta vauvalle se tulee muutoin, kuten Johannes Kastajankin tapaus osoittaa. Vauvan usko on selvästi perusteltu Raamatulla. Vaikka Raamattu olisi täynnä vauvojen kastetapauksia, ei se sinulle kelpaisi. Jeesuksen sanoista "joka uskoo ja kastetaan pelastuu" ei voi oikein vääriä johtopäätösiä tehdä jos vähääkään tuntee suoman kieltä.
Uudestikastajilla on tosiaan epäoikeudenmukainen ja valehteleva jumala. Välillä hän sanoo ettei ilman uskoa voi pelastua mutta siltu hän pelastaa ilman uskoa, eikä kykene edes antamaan vauvalle uskoa. Se on eri jumala kuin Raamatun kolmiyhteinen Jumala, joka voi Hengellään synyttää uskon kenessä haluaa. Vanhempien tekoja ei tarvita, vaan Jumalan tekoja.
Lähetyskäskystä saamme tuen vauvojen kastamiselle. Hätäkaste eli kaste saa tukea juuri em. Jeesuksen lähetyskäskystä. Uskovan kastaminen on uudestikastamista, jos tämä on jo yhden kasteen saanut. Ja Jeesus puhui tuossa siteeraamassasi jakeessa kärsimyksistään, mikä on selvää kun luet jakeen kontekstin.
Eli satuja ovat oppisi. Olet pahasti alakynnessä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! - vedenpalvojalle
qgpg kirjoitti:
Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu. Et ole kyennyt näyttämään yhtään tapausta, jossa uudestikastettaisiin joku. Vauvakaste on näytetty Jeesuksen lähetyskäskystä. Vauva ei voi ymmärtää, mutta voi uskoa. Pelkkää olettelua tuo ettei Jumala voisi herättää vauvassa uskoa.
On totta, ettei vauvojen kastamatta jättämisistä ole mitään mainintaa. Mutta Jeesuksen kastekäskyn piiriin vauvat kuuluvat. Meidän ei tarvitse jokaisesta ihmisryhmästä etsiä niitä esimerkkejä. Usko ei tee kasteesta oikeaa.
Usko tulee kuulemisesta, mutta vauvalle se tulee muutoin, kuten Johannes Kastajankin tapaus osoittaa. Vauvan usko on selvästi perusteltu Raamatulla. Vaikka Raamattu olisi täynnä vauvojen kastetapauksia, ei se sinulle kelpaisi. Jeesuksen sanoista "joka uskoo ja kastetaan pelastuu" ei voi oikein vääriä johtopäätösiä tehdä jos vähääkään tuntee suoman kieltä.
Uudestikastajilla on tosiaan epäoikeudenmukainen ja valehteleva jumala. Välillä hän sanoo ettei ilman uskoa voi pelastua mutta siltu hän pelastaa ilman uskoa, eikä kykene edes antamaan vauvalle uskoa. Se on eri jumala kuin Raamatun kolmiyhteinen Jumala, joka voi Hengellään synyttää uskon kenessä haluaa. Vanhempien tekoja ei tarvita, vaan Jumalan tekoja.
Lähetyskäskystä saamme tuen vauvojen kastamiselle. Hätäkaste eli kaste saa tukea juuri em. Jeesuksen lähetyskäskystä. Uskovan kastaminen on uudestikastamista, jos tämä on jo yhden kasteen saanut. Ja Jeesus puhui tuossa siteeraamassasi jakeessa kärsimyksistään, mikä on selvää kun luet jakeen kontekstin.
Eli satuja ovat oppisi. Olet pahasti alakynnessä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!qgpg puhuu taas palturia:
"Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu."
Missä?
Mikä hinku teillä on kumota Jumalan Sanaa?
Heh heh
"Usko tulee kuulemisesta, mutta vauvalle se tulee muutoin, "
Tuliskohan se tuttipullossa?
Teillä on hauskoja satuja. Minä uskon niinkuin Jumalan Sanaan on kirjoitettu:
"Kuinka kukaan voi uskoa, ellei julisteta"!!!! "Usko tulee kuulemisesta"!
Mutta muutoinhan teidän julmaa oppianne ei voi puolustaa, ellette muuta Jumalan Sanaa.Teihin pätee hyvin tuo Raamatun Sana: Hebr 4
"2 . Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat."
Oletteko kumonnut tämänkin Raamatun kohdan?
Aika epätoivoisia ovat teidän perustelunne:
"Vaikka Raamattu olisi täynnä vauvojen kastetapauksia, ei se sinulle kelpaisi".
Kunhan pystyisitte näyttämään edes yhden kohdan, niin kyllä se kelpaisi. MUTTA KUN EI AINUTTAKAAN!!! - gqege
vedenpalvojalle kirjoitti:
qgpg puhuu taas palturia:
"Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu."
Missä?
Mikä hinku teillä on kumota Jumalan Sanaa?
Heh heh
"Usko tulee kuulemisesta, mutta vauvalle se tulee muutoin, "
Tuliskohan se tuttipullossa?
Teillä on hauskoja satuja. Minä uskon niinkuin Jumalan Sanaan on kirjoitettu:
"Kuinka kukaan voi uskoa, ellei julisteta"!!!! "Usko tulee kuulemisesta"!
Mutta muutoinhan teidän julmaa oppianne ei voi puolustaa, ellette muuta Jumalan Sanaa.Teihin pätee hyvin tuo Raamatun Sana: Hebr 4
"2 . Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat."
Oletteko kumonnut tämänkin Raamatun kohdan?
Aika epätoivoisia ovat teidän perustelunne:
"Vaikka Raamattu olisi täynnä vauvojen kastetapauksia, ei se sinulle kelpaisi".
Kunhan pystyisitte näyttämään edes yhden kohdan, niin kyllä se kelpaisi. MUTTA KUN EI AINUTTAKAAN!!!Kaikki Raamatun kohtasi on kummottu, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Kaikki! Sinä et usko siihen, että Jumala herättää uskon Pyhällä Hengellä. Et usko Jumalan Sanaa. Et usko Jeesuksen lähetyskäskyä
Milloinhan pystyt näyttämään sen YHDEN kohdan jossa ihminen uudestikastetaan??? Vauvakaste löytyy Jeesuksen lähetyskäksytä, joten niitä tapauksia sinun on turha enää pyydellä. - käksytään
gqege kirjoitti:
Kaikki Raamatun kohtasi on kummottu, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Kaikki! Sinä et usko siihen, että Jumala herättää uskon Pyhällä Hengellä. Et usko Jumalan Sanaa. Et usko Jeesuksen lähetyskäskyä
Milloinhan pystyt näyttämään sen YHDEN kohdan jossa ihminen uudestikastetaan??? Vauvakaste löytyy Jeesuksen lähetyskäksytä, joten niitä tapauksia sinun on turha enää pyydellä.Oletko sinä kumonnut tämänkin Raamatun kohdan:
"Myös synagoogan esimies; Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan, niin myös monet korinttolaiset uskoivat, ja heidät kastettiin." Ap 18:8
Olikohan tuossa kyse hätäkasteesta?
Onko tuo taas jokin uusi oppi:
" Jeesuksen lähetyskäksytä," - gqegq
Olen kumonnut myös tuon Raamatun kohdan selityksesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Eikä ollut kyse mistään uudestikasteesta, saati sitten uskovien tekokasteesta, vaan raamatullisesta kasteesta.
Vai oli Jeesuksen lähetyskäsky sinulle uusi? No ilmankos et raamatullista kastetta ymmärrä. Se menee näin
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
Siis: kaste on opetuslapseuttamisen väline, eli armonväline, ja näin ollen koko uudestikastetouhusi ja kuuliaisuuskasteesi on kumottu tuon kohdan myötä. Etkä ole tuota selvää kohtaa pystynyt kumoamaan.
Uudestikasteopin perustukset on murrettu!!!!!!!! - totuusontää
gqegq kirjoitti:
Olen kumonnut myös tuon Raamatun kohdan selityksesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Eikä ollut kyse mistään uudestikasteesta, saati sitten uskovien tekokasteesta, vaan raamatullisesta kasteesta.
Vai oli Jeesuksen lähetyskäsky sinulle uusi? No ilmankos et raamatullista kastetta ymmärrä. Se menee näin
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
Siis: kaste on opetuslapseuttamisen väline, eli armonväline, ja näin ollen koko uudestikastetouhusi ja kuuliaisuuskasteesi on kumottu tuon kohdan myötä. Etkä ole tuota selvää kohtaa pystynyt kumoamaan.
Uudestikasteopin perustukset on murrettu!!!!!!!!Ihanaa! Hienosi olet lyönyt uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kanveesiin Raamatun tuntemuksellasi!
Hozaaaaaaa!!! Siitäkin Ylistys Kristukselle!!!! - kumoonmeni
gqegq kirjoitti:
Uudestikasteopin perustukset on murrettu!!!!!!!!gqegq yrittää taas epätoivoisesti kumota Jumalan Sanaa. Sehän on ollut sielunvihollisen päätehtävä jo paratiisista lähtien:
"Onko Jumala todella sanonut noin"
Mutta missä hän on kumonnut tuon kohdan:
""Myös synagoogan esimies; Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan, niin myös monet korinttolaiset uskoivat, ja heidät kastettiin." Ap 18:8
Olisiko siinä pitänyt kastaa vain vauvoja tai tehdä väkisin kaikista korinttolaisista käännynnäisiä? Vai on tuo "lähetyskäksyttäminen " sitä kumoamista???
Tuo ikuinen papukaija "tostuussontaa" ei meinaa pysyä nahoissaan, kun on niin innoissaan Jumalan Sanan kumoamisesta.
Onkohan hänetkin kumottu kanveesiin???? Hozaaaa! - JeesuksenIästä
hrhww kirjoitti:
"antakaa kastaa ITSENNE", ei vauvojanne."
Palaa sitten asiaan kun voit nuo oppisi perustella. Toistaiseksi vain oletat.Jeesus itseasiassa ottikasteen noin 30 vuotiaana mitän nyt viisi vuotta sinne tänne, syntynythän tuo oli 5 eaa -6 jaa ja kuoli 30 jaa - 33 jaa. Historiallisesti "tarkin" elin aika olisi kuitenkin 3 eaa -33 jaa joten Jeesuksella olivielä kasteensaamisen jälkeen kuusi vuota toiminta-aikaa mikäli tämä kastettiin tasan 30 vuotiaana (ja kuoli 36 vuotiaana).
- ågewg
Niin, uudestikastaja-intäjä-eksyttäjä näin raamatussa on nyt raivon partaalla kun hänen oppinsa on kumottu. Epätoiovisesti hän yrittää kumota sitä mitä Jeesus on sanonut. Ap.18:8 selityksesi on kumottu. Kohta ei liity mitenkään uudestikasteeseen.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on juuri tuota sontaa. Me kristityt ylistämme Jeesusta, vaikka inttäjä-eksyttäjä näin raamatssa yrittää kaikin keinoin kumota Jumalan Sanaan. - raamatssako
ågewg kirjoitti:
Niin, uudestikastaja-intäjä-eksyttäjä näin raamatussa on nyt raivon partaalla kun hänen oppinsa on kumottu. Epätoiovisesti hän yrittää kumota sitä mitä Jeesus on sanonut. Ap.18:8 selityksesi on kumottu. Kohta ei liity mitenkään uudestikasteeseen.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on juuri tuota sontaa. Me kristityt ylistämme Jeesusta, vaikka inttäjä-eksyttäjä näin raamatssa yrittää kaikin keinoin kumota Jumalan Sanaan.ågewg taitaa kohta pakahtua tuskaansa, ja siksi yrittää kumota Jumalan Sanaa. Siinä hänellä työtä riittää.
Mikä ovi tuossa on kyseessä: "Epätoi ovisesti". Viekö se ovi helvettiin? Niinhän käy sille, joka luopuu ja kumoaa Jumalan Sanaa! Vai onko sekin niitä uusia "käksyjä"??
"Tie on lavea joka vie kadotukseen ja monet sitä käyvät"!!! - gqeg
raamatssako kirjoitti:
ågewg taitaa kohta pakahtua tuskaansa, ja siksi yrittää kumota Jumalan Sanaa. Siinä hänellä työtä riittää.
Mikä ovi tuossa on kyseessä: "Epätoi ovisesti". Viekö se ovi helvettiin? Niinhän käy sille, joka luopuu ja kumoaa Jumalan Sanaa! Vai onko sekin niitä uusia "käksyjä"??
"Tie on lavea joka vie kadotukseen ja monet sitä käyvät"!!!Uudestikastaja-inttäjäe-eksyttäjä näin raamatussa näytää olevan raivon partaalla. Eikä hän kavahda kumoamasta Jumalan Sanaa. Hyvä että myönnät sen tien vievän helvettiin. Omapa on valintasi, sairas trolli.
- raamattssako
gqeg kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjäe-eksyttäjä näin raamatussa näytää olevan raivon partaalla. Eikä hän kavahda kumoamasta Jumalan Sanaa. Hyvä että myönnät sen tien vievän helvettiin. Omapa on valintasi, sairas trolli.
gqeg on varmaan katsonut peiliin ja todennut tuon raivon partaalla olemisensa. Mutta kunhan hän kumoaa tarpeeksi paljon Jumalan Sanaa, niin eiköhän se raivokin muutu tuskaksi.
Miksihän hän on valinnut tuon helvettiin vievän tien? Olisihan tarjolla Jeesuksen tarjoama elämän tiekin, mutta se ei tunnu kelpaavan, vaan tuo Jumalan Sanan kumoaminen tuntuu olevan hänelle kaikki kaikessa. Kyllä totuussonnan kelpaa nyt huudella hozaataan!!
Milloinkohan he pystyvät näyttämään edes yhden kohdan Raamatusta, jossa kastetaan vauvoja väkisin? - muaniinsäälittää
raamattssako kirjoitti:
gqeg on varmaan katsonut peiliin ja todennut tuon raivon partaalla olemisensa. Mutta kunhan hän kumoaa tarpeeksi paljon Jumalan Sanaa, niin eiköhän se raivokin muutu tuskaksi.
Miksihän hän on valinnut tuon helvettiin vievän tien? Olisihan tarjolla Jeesuksen tarjoama elämän tiekin, mutta se ei tunnu kelpaavan, vaan tuo Jumalan Sanan kumoaminen tuntuu olevan hänelle kaikki kaikessa. Kyllä totuussonnan kelpaa nyt huudella hozaataan!!
Milloinkohan he pystyvät näyttämään edes yhden kohdan Raamatusta, jossa kastetaan vauvoja väkisin?Minua lähinnä säälittää tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
Se on täällä jo viisi, kuusi vuotta melkein joka päivä julistanut omia oppejaan, ja kaikki murenee Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn, johon vauvatkin sisältyvät. Eikä inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole yhtään uudestikastetapausta, tai edes opetus siitä.
Kaikki se parkuminen, itkeminen, uliseminen, haukkuminen, herjaaminen, panettelu, märiseminen, ja jopa alias errorin huutaminen on ollut turhaa, aivan turhaa!! Vuosien työ hukkaan ja kun muistetaan vielä miten veli-teeringan raamislaisetkin huomasivat tuon trollin viesteistä sen, ettei uudestikaste ole raamatullinen, niin voi vain kuvitella miten vihainen ja turhautunut ja täynnä tuskaa tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa oikein on. Mutta eipä tuo minua haittaa pätkääkään.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raaatussa -trollin uudestikasteoppi on KUMOTTU! =) - gqgq
muaniinsäälittää kirjoitti:
Minua lähinnä säälittää tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
Se on täällä jo viisi, kuusi vuotta melkein joka päivä julistanut omia oppejaan, ja kaikki murenee Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn, johon vauvatkin sisältyvät. Eikä inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole yhtään uudestikastetapausta, tai edes opetus siitä.
Kaikki se parkuminen, itkeminen, uliseminen, haukkuminen, herjaaminen, panettelu, märiseminen, ja jopa alias errorin huutaminen on ollut turhaa, aivan turhaa!! Vuosien työ hukkaan ja kun muistetaan vielä miten veli-teeringan raamislaisetkin huomasivat tuon trollin viesteistä sen, ettei uudestikaste ole raamatullinen, niin voi vain kuvitella miten vihainen ja turhautunut ja täynnä tuskaa tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa oikein on. Mutta eipä tuo minua haittaa pätkääkään.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raaatussa -trollin uudestikasteoppi on KUMOTTU! =)Niin on kumottu jo aikaa sitten. Tuskissaan se täällä vielä koittaa märistä vaikka kaikki sen temput on paljastettu. Onneton se on ja täysin koukussa tähän palstaan. Ja se vielä itsekin tuomitsi itsensä. Raukka.
- murenevaa
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raaatussa -trollin uudestikasteoppi on KUMOTTU! =)Loppuiko "muaniinsäälittää":ltä haukkumissanat noin lyhyeen? Luulisi, että kun hän on noin kovasti paniikissa, niin kyllähän sitä vielä muutaman herjaussanan keksisi. Mutta noinhan siinä käy, kun Raamatusta karsitaan pois kaikki, mikä ei miellytä. Jäljelle jää pelkkä haukkuminen ja parku.
Hätäkastehan eli uudestikaste, on kumottu jo ennen hänen itkuaan, joten hukkaan meni hyvä yritys ja kaikki tuntuu murenevan, kun pakollista vauvakastetta ei vaan löydy Raamatusta, vaikka nuo trollit panevat parastaan. - qweg
murenevaa kirjoitti:
Loppuiko "muaniinsäälittää":ltä haukkumissanat noin lyhyeen? Luulisi, että kun hän on noin kovasti paniikissa, niin kyllähän sitä vielä muutaman herjaussanan keksisi. Mutta noinhan siinä käy, kun Raamatusta karsitaan pois kaikki, mikä ei miellytä. Jäljelle jää pelkkä haukkuminen ja parku.
Hätäkastehan eli uudestikaste, on kumottu jo ennen hänen itkuaan, joten hukkaan meni hyvä yritys ja kaikki tuntuu murenevan, kun pakollista vauvakastetta ei vaan löydy Raamatusta, vaikka nuo trollit panevat parastaan.Älä nyt märise. Nämä keskustelut menee aina samalla tavalla! Kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trolli huomaa hävinneensä niin alkaa panettelu ja herjaaminen kovassa paniikissa. Varmaan keksit herjaussanoja vielä ja vaikka mitä mutta en lähde mukaan semmoseen. Minulle riittää se että olet hävinnyt ja oppisi on kumottu.
Hyvä että myönnät itsekin että uudestikaste on kumottu. Jeesuksen lähetyskäsk yssä on sinulle sitä vauvakastetta.
Tuskasi on valtavaa! - JohnnytheWise
qweg kirjoitti:
Älä nyt märise. Nämä keskustelut menee aina samalla tavalla! Kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trolli huomaa hävinneensä niin alkaa panettelu ja herjaaminen kovassa paniikissa. Varmaan keksit herjaussanoja vielä ja vaikka mitä mutta en lähde mukaan semmoseen. Minulle riittää se että olet hävinnyt ja oppisi on kumottu.
Hyvä että myönnät itsekin että uudestikaste on kumottu. Jeesuksen lähetyskäsk yssä on sinulle sitä vauvakastetta.
Tuskasi on valtavaa!On se järkyttävää katsoa miten aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä! Tämä Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa tahtoo että muut keskustelijat olisivat yhtä onnettomia kuin hän. On sentään pokkaa kaverilla myöntää että karsii Raamatusta pois sen mikä ei miellytä. Tähän sisältynee kaste- ja lähetyskäsky.
Jos tämän henkilön uudestikasteopit on osoitettu vääriksi, niin ei se asia muita panettelemalla muutu... käsittämätöntä käytöstä aikuiselta ihmiseltä! Pysyisi pois, jos ei kykene oppejaan perustelemaa. - totuusontää
Puhut täyttä asiaa, veli-Johnny! Hedelmistään puu tunnetaan. Rauha Kristuksessa ja Jumalan Sanan todestaottaminen ovat itselleni niin tärkeitä etten niitä vaihtaisi mihinkään! Hozaaaa! Ylistys Kristukselle, Pelastajallemme!
- murenevaa
JohnnytheWise kirjoitti:
On se järkyttävää katsoa miten aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä! Tämä Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa tahtoo että muut keskustelijat olisivat yhtä onnettomia kuin hän. On sentään pokkaa kaverilla myöntää että karsii Raamatusta pois sen mikä ei miellytä. Tähän sisältynee kaste- ja lähetyskäsky.
Jos tämän henkilön uudestikasteopit on osoitettu vääriksi, niin ei se asia muita panettelemalla muutu... käsittämätöntä käytöstä aikuiselta ihmiseltä! Pysyisi pois, jos ei kykene oppejaan perustelemaa.Johnny tarkoittaa varmaan tuota epätoivoista trollia, " muaniinsäälittää":ää joka itkee tuskissaan suruaan;
"Kaikki se parkuminen, itkeminen, uliseminen, haukkuminen, herjaaminen, panettelu, märiseminen, ja jopa alias errorin huutaminen on ollut turhaa,"...
On se järkyttävää, että aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä. Johtuisikohan tuollainen raju purkaus paniikista, kun sitä pakollista vauvakastetta ei ole vieläkään löytynyt Raamatusta. Tämähän on toistunut jo monta kertaa ja aina, kun vauvakastefanaatikolta loppuvat argumentit. Silloin alkaa panettelu ja haukkuminen ja qweg:n märinä, ja hänkin pääsee purkamaan tuskaansa samalla tavalla.
Eipä tuo totuussontakaan ole vielä päässyt nauttimaan rauhasta, kun yömyöhään purkaa täällä ahdistustaan.
Melkoisia Raamatun Sanan kumoajia nuo veijarit. - ggewb
murenevaa kirjoitti:
Johnny tarkoittaa varmaan tuota epätoivoista trollia, " muaniinsäälittää":ää joka itkee tuskissaan suruaan;
"Kaikki se parkuminen, itkeminen, uliseminen, haukkuminen, herjaaminen, panettelu, märiseminen, ja jopa alias errorin huutaminen on ollut turhaa,"...
On se järkyttävää, että aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä. Johtuisikohan tuollainen raju purkaus paniikista, kun sitä pakollista vauvakastetta ei ole vieläkään löytynyt Raamatusta. Tämähän on toistunut jo monta kertaa ja aina, kun vauvakastefanaatikolta loppuvat argumentit. Silloin alkaa panettelu ja haukkuminen ja qweg:n märinä, ja hänkin pääsee purkamaan tuskaansa samalla tavalla.
Eipä tuo totuussontakaan ole vielä päässyt nauttimaan rauhasta, kun yömyöhään purkaa täällä ahdistustaan.
Melkoisia Raamatun Sanan kumoajia nuo veijarit.Kyllä Johnny varmaan tarkoitti sinua, uudestikastaja-intäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Mutta hyvä että myönnät itsestäsi totuuden: "On se järkyttävää, että aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä. Johtuisikohan tuollainen raju purkaus paniikista". Varmaan tuskasi johtuu juuri siitä.
Se on juuri näin. Uudestiakstetta kun Raamatusta ei ole vieläkään löytynyt. Vauvakaste taas löydettiin, eikä kukaan vie sitä sieltä pois.
Veli-totuusontämä taas ei pura mitään ahdistustaan, vaan ylistää Kristusta kuten kristityt tekevät. Se tuntuu pännivän inttäjä-eksyttäjää :DD - onsesairas
ggewb kirjoitti:
Kyllä Johnny varmaan tarkoitti sinua, uudestikastaja-intäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Mutta hyvä että myönnät itsestäsi totuuden: "On se järkyttävää, että aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä. Johtuisikohan tuollainen raju purkaus paniikista". Varmaan tuskasi johtuu juuri siitä.
Se on juuri näin. Uudestiakstetta kun Raamatusta ei ole vieläkään löytynyt. Vauvakaste taas löydettiin, eikä kukaan vie sitä sieltä pois.
Veli-totuusontämä taas ei pura mitään ahdistustaan, vaan ylistää Kristusta kuten kristityt tekevät. Se tuntuu pännivän inttäjä-eksyttäjää :DDNiin, tämä sama kaava toistuu aina kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on hävinnyt keskustelun. Vuosien vauhkoaminen näillä palstoilla on ollut turhaa, silllä inttäjä-eksyttäjän harhaopit on kumottu kerta toisensa jälkeen. Mies on vain niin käsittämättömän katkera ja koukussa tähän palstaan ettei pysty lopettaaan haukkumistaan.
Mutta hyvä sentään että myöntää ettei osaa käyttäytyä ja ettei sitä uudestikastetta Raamatussa ole. Mutta siltikään ei tarvitse siirtää omaa tuskaa ja pettymystä Kristusta seuraavien kristittyjen niskoille. Meillä kun sitä tuskaa ei ole kun oppimme on Raamatulla perusteltu. - levittäkäätätä
onsesairas kirjoitti:
Niin, tämä sama kaava toistuu aina kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on hävinnyt keskustelun. Vuosien vauhkoaminen näillä palstoilla on ollut turhaa, silllä inttäjä-eksyttäjän harhaopit on kumottu kerta toisensa jälkeen. Mies on vain niin käsittämättömän katkera ja koukussa tähän palstaan ettei pysty lopettaaan haukkumistaan.
Mutta hyvä sentään että myöntää ettei osaa käyttäytyä ja ettei sitä uudestikastetta Raamatussa ole. Mutta siltikään ei tarvitse siirtää omaa tuskaa ja pettymystä Kristusta seuraavien kristittyjen niskoille. Meillä kun sitä tuskaa ei ole kun oppimme on Raamatulla perusteltu.Päivitetäänpä vielä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin eksytyskikkojen lista. Tätä tietopakettia on levitetty ahkerasti kristittyjen keskuudessa.
1. Hauku muita. Hauku myös oppeja ja käytä sanoja "taikavesi", "veden taikavoima" ja "pakollinen vauvakaste" sekä "vauvakasteintoilija". Hauku Jeesuksen asettamaa kastetta "pakanalliseksi vesiseremoniaksi".
2. Viittaa Lutheriin ja yritä VÄKISIN SAADA RISTIRIITA kanssakeskustelijan ja Lutherin kirjoitusten välille. Huomattavaa on että luterilaiset kirjoittajat eivät siteeraa Lutheria vaan Raamattua mutta tämä uudestikastajapelle haluaa Lutherin vetää mukaan väkisin ja näin vaihtaa tavallaan aihetta.
3. Vetoa katolisen kirkon harhaoppeihin ja virheisiin: kuten aneet ja ristiretket. Tästä on myös nimi miekkalähetystrolli hänelle tullut.
4. Hauku vielä kerran ja vetoa kanssakeskustelijan kirjoitusvirheisiin, huumorintajuun, mielikuvitukseen, järkeen ja lukutaitoon. Hauku häntä myös sokeaksi.
5. Kun jäät keskustelussa tappiolle, kirjoita teksti TOISEN kirjoittajat nimimerkillä ja yritä tällä tavoin saada ymmärrystä itsellesi.
6. Älä myönnä sitä faktaa että uudestikastajat ovat auttamatta alakynnessä Raamatun ilmoituksen edessä.
7. Valahtele, intä ja muuta Raamattua. Älä vain tutki itse alkukieltä, sillä alkukieli todistaa uudestikastajien opin vääräksi.
8. Kun perustelusi eivät pure, etkä saa Raamatusta tukea opillesi, vaihda heti aihetta! Rupea puhumaan toisesta asiasta ja yritä kumota joku kiusallinen Raamatun kohta (kuten vaikka "vedestä ja Hengestä" tai "kastamalla ja opettamalla") jollakin toisella Raamatun kohdalla. Näytä että vain nämä sinua miellyttävät kohdat kelpaavat. Julista että kaikki muut ovat niitä jotka eivät usko Jumalan Sanaa.
9. Valehtele päin naamaa että muut keskustelijat ovat luvanneet pysyä pois palstalta. Päivittele sitä miten he eivät pidä lupaustaan. Ole uskottava ja yritä saada muut uskomaan että asia on todella näin. Koita näin sivuuttaa ne tosiseikat, että uudestikasteoppi on valtava harha!
10. Jos mikään muu ei auta, niin julista, ettei kanssakeskustelija ole uskossa eikä hänellä ole Pyhää Henkeä.
11. Kun olet hävinnyt ja viimeinenkin toivonpisara on kadonnut, vetoa siihen että kanssakeskustelijat ovat paniikissa ja heillä on kova tuska. Kuvittele vaan että kaikki ottavat sen todesta. Paljasta tällä tavoin oma valtava tuskasi ja paha olosi. Älä myönnä suoraan sitä että sinulla on helvetin paha olla. Valita että muut eivät osaa käyttäytyä. Koita pidätellä tuskan kyyneleitäsi, mutta vältä huutamasta alias erroria, vaikka mieli tekisi.
Tätä saa kuulemma levittää vapaasti, niin että kaikki pääsevet kärryille siitä mikä tämän trollin motiivi on. Levittäkää tätä kristityt veljet ja sisaret! - murenevaa
levittäkäätätä kirjoitti:
Päivitetäänpä vielä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin eksytyskikkojen lista. Tätä tietopakettia on levitetty ahkerasti kristittyjen keskuudessa.
1. Hauku muita. Hauku myös oppeja ja käytä sanoja "taikavesi", "veden taikavoima" ja "pakollinen vauvakaste" sekä "vauvakasteintoilija". Hauku Jeesuksen asettamaa kastetta "pakanalliseksi vesiseremoniaksi".
2. Viittaa Lutheriin ja yritä VÄKISIN SAADA RISTIRIITA kanssakeskustelijan ja Lutherin kirjoitusten välille. Huomattavaa on että luterilaiset kirjoittajat eivät siteeraa Lutheria vaan Raamattua mutta tämä uudestikastajapelle haluaa Lutherin vetää mukaan väkisin ja näin vaihtaa tavallaan aihetta.
3. Vetoa katolisen kirkon harhaoppeihin ja virheisiin: kuten aneet ja ristiretket. Tästä on myös nimi miekkalähetystrolli hänelle tullut.
4. Hauku vielä kerran ja vetoa kanssakeskustelijan kirjoitusvirheisiin, huumorintajuun, mielikuvitukseen, järkeen ja lukutaitoon. Hauku häntä myös sokeaksi.
5. Kun jäät keskustelussa tappiolle, kirjoita teksti TOISEN kirjoittajat nimimerkillä ja yritä tällä tavoin saada ymmärrystä itsellesi.
6. Älä myönnä sitä faktaa että uudestikastajat ovat auttamatta alakynnessä Raamatun ilmoituksen edessä.
7. Valahtele, intä ja muuta Raamattua. Älä vain tutki itse alkukieltä, sillä alkukieli todistaa uudestikastajien opin vääräksi.
8. Kun perustelusi eivät pure, etkä saa Raamatusta tukea opillesi, vaihda heti aihetta! Rupea puhumaan toisesta asiasta ja yritä kumota joku kiusallinen Raamatun kohta (kuten vaikka "vedestä ja Hengestä" tai "kastamalla ja opettamalla") jollakin toisella Raamatun kohdalla. Näytä että vain nämä sinua miellyttävät kohdat kelpaavat. Julista että kaikki muut ovat niitä jotka eivät usko Jumalan Sanaa.
9. Valehtele päin naamaa että muut keskustelijat ovat luvanneet pysyä pois palstalta. Päivittele sitä miten he eivät pidä lupaustaan. Ole uskottava ja yritä saada muut uskomaan että asia on todella näin. Koita näin sivuuttaa ne tosiseikat, että uudestikasteoppi on valtava harha!
10. Jos mikään muu ei auta, niin julista, ettei kanssakeskustelija ole uskossa eikä hänellä ole Pyhää Henkeä.
11. Kun olet hävinnyt ja viimeinenkin toivonpisara on kadonnut, vetoa siihen että kanssakeskustelijat ovat paniikissa ja heillä on kova tuska. Kuvittele vaan että kaikki ottavat sen todesta. Paljasta tällä tavoin oma valtava tuskasi ja paha olosi. Älä myönnä suoraan sitä että sinulla on helvetin paha olla. Valita että muut eivät osaa käyttäytyä. Koita pidätellä tuskan kyyneleitäsi, mutta vältä huutamasta alias erroria, vaikka mieli tekisi.
Tätä saa kuulemma levittää vapaasti, niin että kaikki pääsevet kärryille siitä mikä tämän trollin motiivi on. Levittäkää tätä kristityt veljet ja sisaret!Nyt on vedenpalvojatrolleilla tosi paniikki päällä, kun jo toisen kerran viikon sisällä pitää kopioda tuota vedenpalvojien "Katekismusta". Outoa, että ggewb:kaan ei ole päässyt tuskastaan, vaikka on jo monta vuotta märissyt tällä palstalla. On varmaan haukkunut "väärää puuta".
Kyllä luulisi tuollaisella raivolla jo vauvakastekin löytyvän Raamatusta, mutta kun ei, niin ei. Monta vuotta ovat sitä yrittäneet etsiä eikä edes Sanaa väärentämällä ole saaneet vauvakastetta ujutettua Raamattuun.
Mutta " onsesairas" tunnustaa syyn, miksi nuo trollit eivät malta lopettaa panetteluaan. Heidän sairautestaanhan se johtuu. Ja siitä johtuen saamme jatkossakin varautua siihen, että he purkavat pahaa oloaan kaikkiin, jotka uskaltavat arvostella heidän naurettavia perusteluitaan.
Heidän kannattaisi keskittyä vain Katekismuksen lukemiseen, sillä sieltä löytyy vauvakaste ja sen perustelut. Ehkäpä se tuska silloin hellittäisi. - gqwgw
murenevaa kirjoitti:
Nyt on vedenpalvojatrolleilla tosi paniikki päällä, kun jo toisen kerran viikon sisällä pitää kopioda tuota vedenpalvojien "Katekismusta". Outoa, että ggewb:kaan ei ole päässyt tuskastaan, vaikka on jo monta vuotta märissyt tällä palstalla. On varmaan haukkunut "väärää puuta".
Kyllä luulisi tuollaisella raivolla jo vauvakastekin löytyvän Raamatusta, mutta kun ei, niin ei. Monta vuotta ovat sitä yrittäneet etsiä eikä edes Sanaa väärentämällä ole saaneet vauvakastetta ujutettua Raamattuun.
Mutta " onsesairas" tunnustaa syyn, miksi nuo trollit eivät malta lopettaa panetteluaan. Heidän sairautestaanhan se johtuu. Ja siitä johtuen saamme jatkossakin varautua siihen, että he purkavat pahaa oloaan kaikkiin, jotka uskaltavat arvostella heidän naurettavia perusteluitaan.
Heidän kannattaisi keskittyä vain Katekismuksen lukemiseen, sillä sieltä löytyy vauvakaste ja sen perustelut. Ehkäpä se tuska silloin hellittäisi.Oho, nyt on tuolla vettä palvovalla, sairaalla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamtatussa -trollillla tosi paniikki päällä. Hän märisee täällä päivittäin ja nyt hänen oppinsa on tullut tiensä päähän. Luulisi että tuo raivo löytäisi uudestikasteen Raamatusta, mutta sitä ei vain löydy. Ei vaikka kuinka tuo trolli yritää herjata. Tänen tuskansa on Herran tiedossa.
Jatkossakin voimme olla varmoja, että niin kauan kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollissa henki pihisee, hän herjaa ja haukkuu kaikkia, jotka eivät niele hänen naurettavia perustelujaa ja keksittyjä tarninoita uudestikasteista.
Vauvakaste löyryy Raamatutsa, jota luemme samalla kun huomaamme ettei uudestikasteesta ole mainintoja!
Paha olosi vain kasvaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Auttaisiko jos koittaisit pysytellä täältä muutaman päivän pois? - hoksaatteko
gqwgw kirjoitti:
Oho, nyt on tuolla vettä palvovalla, sairaalla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamtatussa -trollillla tosi paniikki päällä. Hän märisee täällä päivittäin ja nyt hänen oppinsa on tullut tiensä päähän. Luulisi että tuo raivo löytäisi uudestikasteen Raamatusta, mutta sitä ei vain löydy. Ei vaikka kuinka tuo trolli yritää herjata. Tänen tuskansa on Herran tiedossa.
Jatkossakin voimme olla varmoja, että niin kauan kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollissa henki pihisee, hän herjaa ja haukkuu kaikkia, jotka eivät niele hänen naurettavia perustelujaa ja keksittyjä tarninoita uudestikasteista.
Vauvakaste löyryy Raamatutsa, jota luemme samalla kun huomaamme ettei uudestikasteesta ole mainintoja!
Paha olosi vain kasvaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Auttaisiko jos koittaisit pysytellä täältä muutaman päivän pois?Ei se malta. Mutta hyvä että Jumala sallii tuon inttäjä-eksyttäjän kärsiä. Se on hänelle oikein.
- löyryykö
gqwgw kirjoitti:
Oho, nyt on tuolla vettä palvovalla, sairaalla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamtatussa -trollillla tosi paniikki päällä. Hän märisee täällä päivittäin ja nyt hänen oppinsa on tullut tiensä päähän. Luulisi että tuo raivo löytäisi uudestikasteen Raamatusta, mutta sitä ei vain löydy. Ei vaikka kuinka tuo trolli yritää herjata. Tänen tuskansa on Herran tiedossa.
Paha olosi vain kasvaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Auttaisiko jos koittaisit pysytellä täältä muutaman päivän pois?Onko se paniikki teillä jo noin kovaa???
Varmaan sieltä "Raamatutsa" löyryy vauvakaste ( Vauvakaste löyryy Raamatutsa), ja kiirastuli-oppi ja anekaupat ja muut hauskat sadut, mitä te olette sinne laittaneet, mutta uskovien kaste löytyy vain RAAMATUSTA!!!
Mistä teille on tuollainen tuska tullut? "Hoksaattekokin" taitaa olla kuoleman partaalla, mutta märistä hänkin jaksaa mutta ei pärjää aivan tuolle gqwgw:lle, joka taitaa märistä työkseen niin kauan kuin henki pihisee.
Hauskoja veikkojahan nuo vedenpalvojat ovat. - fkrkrkrkrr
hrhws kirjoitti:
Kiitos kirjoituksestasi, veli-Johnny! Jälleen näimme miten inttäjä-eksyttäjä yrittää haukkumalla saada yliotetta itselleen.
Intät samoja asioita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Kaikki Raamatun kohtasi on kumottu ja vauvojen kaste Raamatusta näytetty. Sinulla tuntuu olevan taas paniikki päällä.
Vauvan usko on peräisin Raamatusta. Sen voi sieltä jokainen lukea
Vauva ei ymmärrä, mutta kuten Johannes Kastajan tapauksesta näimme, ymmärryksen puute ei ole este Pyhän Hengen työlle, siis uskolle. Ketään ei tosiaan tarvi kastaa, jos on jo kasteen saanut. Koska vauva uskoo, niin tiedämme hänen haluavan kasteelle. Onneksi Jumalan teot eivät ole ihmisen halun kysymyksiä.
Eli pelkkää satua on tarinasi kyvyttömästi Jumalasta, joka ei voi antaa vauvalle uskoa. Sinun Jumalasi siis heittää vauvat ja kaikki ymmärtämättömät kadotukseen, koska ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Julmaa!
Mikseihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa näytä edes yhtä kohtaa Raamatussa, jossa ihminen kastetaan uudesti?
Olet hävinnyt, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Vaikka kuinka haukut, niin olet hävinnyt =)#Vauvan usko on peräisin Raamatusta. Sen voi sieltä jokainen lukea#
SINULLA ON SAATANALLISUUDEN KÄSIKIRJA!
VAUVAKASTE JA LAPSIKASTE SANAAKAAN EI OLE RAAMATUSSA!
JOTEN
MENE HELEVETTIIN OPPIMAAN UUSIA KEINOJA VALEHTELEMIIN! - wgwgw
Oho, nyt uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin paniikki on jo aika korkella kun mies ei osaa enää kirjoittaa. Sitä se paha olo teetää.
Se on todistettua ettei mitään uudestikastetta tai uskovien kastetta Raamatussa ole. Siellä on vain kaste. Eikä niitä uudestikastetapauksia ole vieläkään näytetty.
s
Kyllä tuo sairas inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa jaksaakin märistä. Aikamoinen veikko tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa - totuusontää
Selvästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kärsii tuskissaan kun hänen oppinsa on todistetut vääräksi. Täytyy muistaa, että Jumala ei anna kärsimyksiä, mutta Hän sallii ne. Olen kiitollinen Jumalalle että Hän sallii uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kärsimykset. Ne nimittäin huvittavat minua suuresti.
Hozaaaa! Ylistys Kristukselle! - jonglöörimme
totuusontää kirjoitti:
Selvästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kärsii tuskissaan kun hänen oppinsa on todistetut vääräksi. Täytyy muistaa, että Jumala ei anna kärsimyksiä, mutta Hän sallii ne. Olen kiitollinen Jumalalle että Hän sallii uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kärsimykset. Ne nimittäin huvittavat minua suuresti.
Hozaaaa! Ylistys Kristukselle!Ketäpä se ei huvittais :)
- kyllälöyryy
totuusontää kirjoitti:
Hozaaaa! Ylistys Kristukselle!Taas nuo pellet keksivät hauskoja satuja, muka jonkun kärsimyksistä???? Tarkoittavatkohan he omaa paniikkiaan tai ymmärryksen puutettaan?
Mutta tuo jo osoittaa sairasta luonnetta, että kuvittelee iloitsevansa toisen kärsimyksistä. Kristitty ei alennu sellaiseen, vaan toivoo jokaiselle kärsivälle jumallista apua. Mutta nuo vedenpalvojat kun luottavat vain veteen, niin eihän vesi ketään auta ja sekös noita pellejä naurattaa.
"wgwgw" väittää jo omia kirjoitusvirheitäänkin toisen tekemisiksi, joten se todistaa, miten valtava paniikki ja hätä hänellä on. Mutta kyllä "Raamatutsa" löyryy" apua paniikkiinkin.
Varmaan löyryy.
Hauska hössöttäjä tuo wgwgw. Sopii hyvin tuohon pellekerhoon. - hwhwh
Niin, sinulla on sairas luonne ja kova paniikki päällä. Me toivomme sinulla apua, mutta emme voi olla naureskelematta tuolle tuskalle, jonka syövreissä märiset.
Tämä sairas uudestikastaja-pelle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei osaa enää edes kirjoittaa oikein! Raamatussa löytyy apua panikkiin, joten luepa sitä. Vedenpalvonta ei sinua auta, eikä taikavesillä leikkinen, vaan elävä Jumala voi sinua auttaa.
Lopetahan nyt jo tuo sairas märinäsi, uudestikastaa-inttäjä-eksyttäjä näin raaatussa! - kyllälöyryy
Eipä tuo sinun kirjoituksesi oikein näytä siltä, että sinä naureskelisit. Pikemmin itkeskelet.
Valtava hätä ja tuska paistaa läpi sinun märinöissäsi, etkä huomaa enää edes kirjoitusvirheitäsi. Tuo on jo vakava oire panikoinnistasi.
Vakava merkki luonnehäiriöstäsi on se, että sanot nauttivasti toisen kärsimyksistä. Olet siis sadisti, samoinkuin julma oppinne vauvojen syntisyydestä.
Ei kristitty tee niin. Mutta onhan teillä vedenpalvojilla muitakin huolestuttavia tapoja.
PS Missä tuo raaatussa on?
"näin raaatussa!" - rhrwhfq
kyllälöyryy kirjoitti:
Eipä tuo sinun kirjoituksesi oikein näytä siltä, että sinä naureskelisit. Pikemmin itkeskelet.
Valtava hätä ja tuska paistaa läpi sinun märinöissäsi, etkä huomaa enää edes kirjoitusvirheitäsi. Tuo on jo vakava oire panikoinnistasi.
Vakava merkki luonnehäiriöstäsi on se, että sanot nauttivasti toisen kärsimyksistä. Olet siis sadisti, samoinkuin julma oppinne vauvojen syntisyydestä.
Ei kristitty tee niin. Mutta onhan teillä vedenpalvojilla muitakin huolestuttavia tapoja.
PS Missä tuo raaatussa on?
"näin raaatussa!"Kyllä minä vähän itken sinun pahuuttasi ja sairauttasi. Mutta ainahan se vähän huvittaakin katsoa kun tuollainen uudestikastaja-pelle on keskustelun hävinnyt. Tuskasi on suurta.
Sinä olet sadisti kun olet heittämässä kaikki vauvat helvettiin. Mutta kun tuollainen vedenpalvoja olet niin sadistisuutesi ei minua yllätä. Märistä kyllä vain jaksat. - sairastoiinttäjä
rhrwhfq kirjoitti:
Kyllä minä vähän itken sinun pahuuttasi ja sairauttasi. Mutta ainahan se vähän huvittaakin katsoa kun tuollainen uudestikastaja-pelle on keskustelun hävinnyt. Tuskasi on suurta.
Sinä olet sadisti kun olet heittämässä kaikki vauvat helvettiin. Mutta kun tuollainen vedenpalvoja olet niin sadistisuutesi ei minua yllätä. Märistä kyllä vain jaksat."Vakava merkki luonnehäiriöstäsi on se, että sanot nauttivasti toisen kärsimyksistä."
Tämäkin kertoo sen, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kärsii. Ei haittaa ketään. Säälittävä märisijä koko trolli. - kyllälöyryy
rhrwhfq kirjoitti:
Kyllä minä vähän itken sinun pahuuttasi ja sairauttasi. Mutta ainahan se vähän huvittaakin katsoa kun tuollainen uudestikastaja-pelle on keskustelun hävinnyt. Tuskasi on suurta.
Sinä olet sadisti kun olet heittämässä kaikki vauvat helvettiin. Mutta kun tuollainen vedenpalvoja olet niin sadistisuutesi ei minua yllätä. Märistä kyllä vain jaksat.Ai nytkö sinä itketkin??? Äsken nauroit ja märisit. Ompa kovin vaihtelevaa sinun sielunmaailmasi. Se taitaa liittyä tuohon luonnevikaasi, sadismiin, jonka oireina on tuollainen ailahtelevaisuus. Siksi varmaan olet omaksunut tuon sadistisen opin vauvojen syntisyydestä.
Samoin kuin se, että projisoit omaa tuskaasi toiseen. Mutta tuohon sairauteen on saatavissa hyvää hoitoa.
Kokeileppas. - ijuhygtfr
levittäkäätätä kirjoitti:
Päivitetäänpä vielä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin eksytyskikkojen lista. Tätä tietopakettia on levitetty ahkerasti kristittyjen keskuudessa.
Tätä saa kuulemma levittää vapaasti, niin että kaikki pääsevet kärryille siitä mikä tämän trollin motiivi on. Levittäkää tätä kristityt veljet ja sisaret!Niin ja....
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
"Kiva kun olit tarkkana
teuta 13.11.2010 14:18
Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
Ja sitten teurastetaan Jeesus elukkana pilkaten rikoksien anteeksi muka saamiseksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
"TEU.
2.4.2012 09:30
2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ." - hwhwwg
kyllälöyryy kirjoitti:
Ai nytkö sinä itketkin??? Äsken nauroit ja märisit. Ompa kovin vaihtelevaa sinun sielunmaailmasi. Se taitaa liittyä tuohon luonnevikaasi, sadismiin, jonka oireina on tuollainen ailahtelevaisuus. Siksi varmaan olet omaksunut tuon sadistisen opin vauvojen syntisyydestä.
Samoin kuin se, että projisoit omaa tuskaasi toiseen. Mutta tuohon sairauteen on saatavissa hyvää hoitoa.
Kokeileppas.Ihmisen elämä on vaihtelevaa. Sinun tuskasi sekä itkettää että naurattaa. Enemmän kuitenkin naurattaa. Mutta turhaan siirrät omaa tuskaasi muiden päälle. Sinun tuskasi on kaikkien tiedossa, sairas sadisti!
Meillä ei ole oppia vauvojen syntisyydestä, vaan ihmisen syntisyydestä, jonka Raamattu vahvistaa. Ja vauva on ihminen. Ikä ei vaikuta siihen onko syntinen vai ei, vaan siihen vaikuttaa tapahtunut syntiinlankeemus. - kyllälöyryy
hwhwwg kirjoitti:
Ihmisen elämä on vaihtelevaa. Sinun tuskasi sekä itkettää että naurattaa. Enemmän kuitenkin naurattaa. Mutta turhaan siirrät omaa tuskaasi muiden päälle. Sinun tuskasi on kaikkien tiedossa, sairas sadisti!
Meillä ei ole oppia vauvojen syntisyydestä, vaan ihmisen syntisyydestä, jonka Raamattu vahvistaa. Ja vauva on ihminen. Ikä ei vaikuta siihen onko syntinen vai ei, vaan siihen vaikuttaa tapahtunut syntiinlankeemus.Ai nytkö sinua taas naurattaa toisen tuska???
Tuollainen vaihtelu on tyypillistä luonnevikaisille sadisteille.
Johtuisikohan tuo sinun tuskasi kuitenkin tuosta sinun syntisyydestäsi, mikä ei ole lähtenyt pois edes veden avulla? Perkele ei poistunutkaan sinusta.
Olikohan vika vedessä vai vedenpalvonnassa? - onsesairas
kyllälöyryy kirjoitti:
Ai nytkö sinua taas naurattaa toisen tuska???
Tuollainen vaihtelu on tyypillistä luonnevikaisille sadisteille.
Johtuisikohan tuo sinun tuskasi kuitenkin tuosta sinun syntisyydestäsi, mikä ei ole lähtenyt pois edes veden avulla? Perkele ei poistunutkaan sinusta.
Olikohan vika vedessä vai vedenpalvonnassa?Varmaan se johtuu juuri siitä syntisyyydestä. Sinun tuskasi naurattaa kaikkia, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
Lopeta se tuo märinäsi. Olet sairas vedenpalvojatrolli. Olet täysi Perkele! - fqff
onsesairas kirjoitti:
Varmaan se johtuu juuri siitä syntisyyydestä. Sinun tuskasi naurattaa kaikkia, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
Lopeta se tuo märinäsi. Olet sairas vedenpalvojatrolli. Olet täysi Perkele!Sanoisin että saatananpalvoja vähintään. On nimittäin niin katkera ja sairas ihmisriekale etten ole ennen nähnyt. Varmaan johtuu uudestikasteesta!
- kyllälöyryy
fqff kirjoitti:
Sanoisin että saatananpalvoja vähintään. On nimittäin niin katkera ja sairas ihmisriekale etten ole ennen nähnyt. Varmaan johtuu uudestikasteesta!
Tuossa taas nähdään, mitä se perisynti saa aikaan noissa vedenpalvojissa, kun tajuavat jääneensä toiseksi.
Rienausta ja katkeruutta.
Taitavat kohta haljeta tuskassaan. - qegr
kyllälöyryy kirjoitti:
Tuossa taas nähdään, mitä se perisynti saa aikaan noissa vedenpalvojissa, kun tajuavat jääneensä toiseksi.
Rienausta ja katkeruutta.
Taitavat kohta haljeta tuskassaan.Hyvä että myönnät jääneesi toiseksi. Olemme siitä kaikki samaa mieltä. Rienausta, vihaa ja katkeruutta on tuon vedenpalvontasi seuraus
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa raivoaa niin että höyry nousee päästä. Pian hän halkeaa raivossaan, ellei äkkiä löydä uudestikastetta Raamatusta. - taastoistui
fqff kirjoitti:
Sanoisin että saatananpalvoja vähintään. On nimittäin niin katkera ja sairas ihmisriekale etten ole ennen nähnyt. Varmaan johtuu uudestikasteesta!
Historia toistaa itseään taas noiden vedenpalvojien kirjoituksissa. Kun eivät enää keksi pahempaa rienausta, niin alkavat syyttämään saatananpalvojaksi. Näinhän fariseukset tekivät aikoinaan Jeesuksellekin: Joh 10
20. Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette"
Matt 23
"27. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa".
Ja täällähän he purkavat sydämensä saastaa kaiken kansan luettavaksi. - gQGWG
Sinä olet saatanpalvoja, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Palvot vettä. Olet vedenplavoja. Voi kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia voisi edes kutsua fariseukseksi mutta ei. Mies ei usko ollenkaan.
Turha purkaa sydämesi tuskaa täällä. Olet hävinnyt ja sillä siisti. - osuioikeaan
gQGWG kirjoitti:
Sinä olet saatanpalvoja, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Palvot vettä. Olet vedenplavoja. Voi kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia voisi edes kutsua fariseukseksi mutta ei. Mies ei usko ollenkaan.
Turha purkaa sydämesi tuskaa täällä. Olet hävinnyt ja sillä siisti.gQGWG vahvistaa taas kirjoituksellaan, että Jumalan Sana pitää paikkansa:
"Matt 12
"34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35.... paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa."
Miten oikeassa Jeesus olikaan tuossa.gQGWG ei osaa muuta kuin rienata ja haukkua.Raamatusta hänellä ei ole harmainta aavistustakaan. - näinsevaanonveljet
osuioikeaan kirjoitti:
gQGWG vahvistaa taas kirjoituksellaan, että Jumalan Sana pitää paikkansa:
"Matt 12
"34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35.... paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa."
Miten oikeassa Jeesus olikaan tuossa.gQGWG ei osaa muuta kuin rienata ja haukkua.Raamatusta hänellä ei ole harmainta aavistustakaan.Tämä koskee hyvin sairasta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -vedenpalvontatrollia:
"Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. "
" paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa"
Kun miettii miten tuo trolli herjaa kristittyjä ja miten paljon pahaa hän puhuu uskovista, niin ei voi kun sanoa, että juuri nuo kohdat on kirjoitettu inttäjä-eksyttäjän kaltaisia herjaajia kuvaamaan. Näin se vain on. Raamatusa mies ei ymmärrä hökäsen pöläystä. - nsjrsa
Juuri tuo vedenpalvojaksi haukkuminen kertoo se, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on mitä Raamattu ennustaa. Hän kun vielä huusi "vesi, vesi ja taas vesi!" Sairasta!
- osuioikeaan
näinsevaanonveljet kirjoitti:
Tämä koskee hyvin sairasta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -vedenpalvontatrollia:
"Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. "
" paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa"
Kun miettii miten tuo trolli herjaa kristittyjä ja miten paljon pahaa hän puhuu uskovista, niin ei voi kun sanoa, että juuri nuo kohdat on kirjoitettu inttäjä-eksyttäjän kaltaisia herjaajia kuvaamaan. Näin se vain on. Raamatusa mies ei ymmärrä hökäsen pöläystä.Taas meni päin seiniä
"Päinseiniäveljet" taisi tajuta, että tuo Raamatun kohta koskikin häntä itseään ja siksi hän taas kääntää asian päälaelleen. Sehän on ollut hänen tapansa aina, kun "kalikka sattuu" häneen itseensä!! Siinäkin historia toistaa itseään.
Mutta hienoa, että hän tunnustautuu vedenpalvojaksi ja tuo vauvanvalelija-valehtelija-inttäjä-eksyttäjä "nsjrsa" eli jonglöörikin vahvistaa saman asian. Aika rohkea veto. - hwarhwrh
Kyllä, tuo Raamatun kohta koskee juuri sinua, uudestikastjaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Ei sinun tarvi tuota kohtaa soveltaa kristittyihin kun se sopii paremmin sinuun
" paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa" Kun muistaa mitä kaikkea sairasta hän on tänne kirjoittanut, niin näemme jälleen miten Jumalan Sana todistaa totuutta.
Olet sairas vedenpalvoja, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Pisteet siitä sinulle että myönnät asian. Sitä sinä juuri olet kaikkien muidenkin mielestä. - osuioikeaan
hwarhwrh kirjoitti:
Kyllä, tuo Raamatun kohta koskee juuri sinua, uudestikastjaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Ei sinun tarvi tuota kohtaa soveltaa kristittyihin kun se sopii paremmin sinuun
" paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa" Kun muistaa mitä kaikkea sairasta hän on tänne kirjoittanut, niin näemme jälleen miten Jumalan Sana todistaa totuutta.
Olet sairas vedenpalvoja, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Pisteet siitä sinulle että myönnät asian. Sitä sinä juuri olet kaikkien muidenkin mielestä.Tuo oli jo rohkea veto, että tunnustit vedenpalvomisesi ja sen, että pahuudestasi johtuen tuot esille vain pahuutta ja ilkeyttä.
Siitä se sadistisen sairautesi paraneminen alkaa.
Täydet pisteet sinulle, vauvanvalelija-valehtelija-inttäjä-eksyttäjä-hwarhwrh. Tuo oli miehen työ. - osuitoikeaantrolli
osuioikeaan kirjoitti:
Tuo oli jo rohkea veto, että tunnustit vedenpalvomisesi ja sen, että pahuudestasi johtuen tuot esille vain pahuutta ja ilkeyttä.
Siitä se sadistisen sairautesi paraneminen alkaa.
Täydet pisteet sinulle, vauvanvalelija-valehtelija-inttäjä-eksyttäjä-hwarhwrh. Tuo oli miehen työ.Kiitän kaikkien palstalaisten puolesta, että sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, myönsit olevasi vettä palvova ja ilkeä ihminen. Täydet pisteet sinulle siitä! Toden otta olen sairas vedenpalvoja, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Vielä kun myönsit valelevasi vauvojakin ja valehtelevasi, niin se täydentään täydellisen sairaan perverssin persoonasi
- totuusontää
osuitoikeaantrolli kirjoitti:
Kiitän kaikkien palstalaisten puolesta, että sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, myönsit olevasi vettä palvova ja ilkeä ihminen. Täydet pisteet sinulle siitä! Toden otta olen sairas vedenpalvoja, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Vielä kun myönsit valelevasi vauvojakin ja valehtelevasi, niin se täydentään täydellisen sairaan perverssin persoonasi
Mahtavaa!! Kerrankin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trolli myöntää olevansa sairas vedenpalvoja. Vain Kristus voi häntä auttaa. Onneksi me saamme veljien kansa olla Jeesuksen omia. Hozaaaa! Ylistys Kristukselle!
- hoksaatteko
Tuo sairas törkyturpa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kirjoitti kerran: "saatko jonknlaisen orgasmin kun kuvittlet vauvoja helvetin tulessa"... ja nyt tuo imbesilli vedenpalvoja valelee vauvoja. Kyllä on sairas ihminen! Onneksi myöntää tuon kaiken!
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on erittäin sairas ihminen! - hoksataan
hoksaatteko kirjoitti:
Tuo sairas törkyturpa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kirjoitti kerran: "saatko jonknlaisen orgasmin kun kuvittlet vauvoja helvetin tulessa"... ja nyt tuo imbesilli vedenpalvoja valelee vauvoja. Kyllä on sairas ihminen! Onneksi myöntää tuon kaiken!
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on erittäin sairas ihminen!Kuten edelläolevasta näkyy, niin nuo vedenpalvojat elävät jatkuvasti jonkunlaisessa itsepetoksessa ja laittavat omia sekoilujaan toisen piikkiin. He joutuvat täällä yömyöhään purkamaan pahaa oloaan ja siksi ovat harmissaan, kun eivät keksi tarpeeksi ilkeitä rienaussanoja, jolla voisivat haukkua toisia.Ihmeellisesti toteutuu tuo Raamatun sana:
" paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa".
Noinhan se sisällä oleva pahuus tulee sieltä esiin!!! Hozaaa!!
Kenenhän vauvoja se "hoksaatteko"valelee??? - jtwejw
hoksataan kirjoitti:
Kuten edelläolevasta näkyy, niin nuo vedenpalvojat elävät jatkuvasti jonkunlaisessa itsepetoksessa ja laittavat omia sekoilujaan toisen piikkiin. He joutuvat täällä yömyöhään purkamaan pahaa oloaan ja siksi ovat harmissaan, kun eivät keksi tarpeeksi ilkeitä rienaussanoja, jolla voisivat haukkua toisia.Ihmeellisesti toteutuu tuo Raamatun sana:
Noinhan se sisällä oleva pahuus tulee sieltä esiin!!! Hozaaa!!
Kenenhän vauvoja se "hoksaatteko"valelee???Kuten huomaatte, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuska on kasvanut valtaviin mittoihin. Aamuvarhain hän aina tulee tänne itkemään ja katumaan sitä mitä on illalla myöntänyt. Hyvä että trolli myönsi olevansa sairas vedenpalvoja, joka valelee vauvjoa.
Tässä Raamatun Sanassa toteutuu hyvin inttäjä-eksyttäjän käytös:
Silmitöntä pahuutta ja ilkeyttä on täynnä tämä sairas vettä palvova uudestikastaja-ittäjä-eksyttäjä näin raamatussa. - hoksataan
jtwejw kirjoitti:
Kuten huomaatte, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuska on kasvanut valtaviin mittoihin. Aamuvarhain hän aina tulee tänne itkemään ja katumaan sitä mitä on illalla myöntänyt. Hyvä että trolli myönsi olevansa sairas vedenpalvoja, joka valelee vauvjoa.
Silmitöntä pahuutta ja ilkeyttä on täynnä tämä sairas vettä palvova uudestikastaja-ittäjä-eksyttäjä näin raamatussa.Taisi osua arkaan paikkaan "jtwejw":lla, kun tulee tänne märisemään omista ongelmistaan. Ja mikä pahinta hän turvautuu VALEHTELEMISEEN! Siinäkin toteutui Jumalan Sana saatanan taktiikasta:
2. Tess 2 " valheen kaikella voimalla"
Mutta ei kai vedenpalvojalta voi muuta odottaakkaan. Hänessä toteutuu toinenkin Raamatun kohta:
"10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - totuusontää
jtwejw kirjoitti:
Kuten huomaatte, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuska on kasvanut valtaviin mittoihin. Aamuvarhain hän aina tulee tänne itkemään ja katumaan sitä mitä on illalla myöntänyt. Hyvä että trolli myönsi olevansa sairas vedenpalvoja, joka valelee vauvjoa.
Silmitöntä pahuutta ja ilkeyttä on täynnä tämä sairas vettä palvova uudestikastaja-ittäjä-eksyttäjä näin raamatussa.Olet oikeassa, veli-jtwejw! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuska ja pahuus tulevat esiin koko ajan. Hänellä on hirvittävän paha olla. Toisaalta hänen tuskansa huvittaa minua. Ylistys Jeesukselle joka antaa hänen kärsiä! hozaaaaa!!!!!
- gåqeg
totuusontää kirjoitti:
Olet oikeassa, veli-jtwejw! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuska ja pahuus tulevat esiin koko ajan. Hänellä on hirvittävän paha olla. Toisaalta hänen tuskansa huvittaa minua. Ylistys Jeesukselle joka antaa hänen kärsiä! hozaaaaa!!!!!
Se huvittaa kaikkia, veli-totuusontämä! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatsusa märisee omaa tuskaansa. Hän valehtelee koko ajan ja laittaa omaa tuskaansa muiden niskaan. Tyypillistä vedenpalvojalle. Hänen kohdallaan toteutuu tämä Raamatun Sana:
"Oikeutta auttaa, joka totta puhuu, valehtelija on vääryyden asialla"
"Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä"
Kaikki tämä toteutuu sairaassa vedenpalvojassa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -vauvavalelijatrollissa! - juhtgfrdesw
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raaatussa -trollin uudestikasteoppi on KUMOTTU! =)Jeesus on jo paljon ennen meidän syntymistä kumonnut kaikkien uskonnolliset kasteopit.
"Kaste" kreikan kielen sana on tarkoituksella, eksytyksen helpottamiseksi väärennetty. Se totuus tulee esiin Jeesuksen esimerkillisista teoista ja opetuksista. Jeesuksen asettama oppi pelastaa joka päivä tuhansi, ellei miljoonia ihmisiä maailmassa mutta SEKÄÄN Jeesuksen antama oppi ei kelpaa saatanaa palvelevalle rikollisuudelle jonka juuret ovat Paavalin ja sen oppikunnan tikollisuudessa.
http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
---
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi. Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma. "
SIIS; PESTÄ, PESEYTYÄ on "kaste" sanan oikeampi käännös.
Vertaus kuvannollisesti "peseytyä" voi myös sisäisesti, sielullisesti.
mutta
Jeesus teoillaan, pesemällä opetuslasten jalat, osoitti, mitä tehdä ja tiedämme että tämä oppi pelastaa tänäänkin paljon ihmisiä...
JEESUKSEN evankeliumia Johanneksen mukaan:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
mutta
Kun pappi pesee lapsen pään...
niin
"syntyy" ja avautuu saatanallisuudelle tie uudelleen syntyneen aivopestävän uskontunnustuksen kaltaisen ääliön kouluttamiseen.
Jumala ja Jeesus ei ole papistolle virkoja jakanut; sen homman hoitaa rikollisuus itse!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut vaan asian hoittaa rikollisuus itse.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ordinaatio
"Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa ordinaatio järjestetään papeille, diakoneille ja piispoille. Ennen ordinaatiota järjestetään siihen osallituville ordinaatiokoulutus.[1] Vihkiminen tapahtuu aina sen hiippakunnan tuomiokirkossa, jossa kyseinen henkilö tulee työskentelemään. Vihittävät antavat pappis- tai diakonialupauksen, jonka jälkeen papit puetaan alttarilla tilaisuudessa stolaan ja kasukkaan, kunta taas diakoneille puetaan pelkkä stola.[2] Ordinaation jälkeen pappi tai diakoni saa työskennellä hänelle osoitetussa virassa." - raamatutsako
totuusontää kirjoitti:
Olet oikeassa, veli-jtwejw! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuska ja pahuus tulevat esiin koko ajan. Hänellä on hirvittävän paha olla. Toisaalta hänen tuskansa huvittaa minua. Ylistys Jeesukselle joka antaa hänen kärsiä! hozaaaaa!!!!!
Siinähän on toinenkin sadisti, "totuussontaa", joka myös tunnustaa nauttivansa toisen kärsimyksistä. Noinhan ei kukaan oikea kristitty käyttäydy.
Mutta totuussontaa ja gåqeg ovat mielestään keksineet hyvän tavan projisoimalla omaa tuskaansa ja vihaansa toiseen. Tuo tuskin on kenellekkään yllätys, että heillä on kova tuska ja paniikki siitä , kun vieläkään kukaan ei ole löytänyt vauvakastetta Raamatusta. Ja tuota tuskaansa he yrittävät lievittää rienaamalla.
gåqeg on löytänyt taas uuden vihahamiehen, jota hän yrittää haukkua,
" näin raamatsusa ".
Hauskoja veijareita nämä vedenpalvojaveljekset, hozaaa!!! Miksihän he eivät pidä Jeesuksen käskyä: "Antakaa kastaa ITSENNE"???
Johtuisikohan se tuosta valehtelijan luonteesta?
""Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä" - ijuhygtrfr
raamatutsako kirjoitti:
Siinähän on toinenkin sadisti, "totuussontaa", joka myös tunnustaa nauttivansa toisen kärsimyksistä. Noinhan ei kukaan oikea kristitty käyttäydy.
Mutta totuussontaa ja gåqeg ovat mielestään keksineet hyvän tavan projisoimalla omaa tuskaansa ja vihaansa toiseen. Tuo tuskin on kenellekkään yllätys, että heillä on kova tuska ja paniikki siitä , kun vieläkään kukaan ei ole löytänyt vauvakastetta Raamatusta. Ja tuota tuskaansa he yrittävät lievittää rienaamalla.
" näin raamatsusa ".
Hauskoja veijareita nämä vedenpalvojaveljekset, hozaaa!!! Miksihän he eivät pidä Jeesuksen käskyä: "Antakaa kastaa ITSENNE"???
""Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä"Kumpi sen "antakaa kastaa itsenne" sanoin, saatanallisuuden väärennetty raamattu vai Jeesus?
Jos, SIIS JOS, Jeesus olis kastekäskyn antanut, NIIN HÄN EI OLIS SITÄ saatanaa palveleville RIKOLLISILLE ANTANUT TEHTÄVÄKSI
VAAN
JEESUS KÄSKI KRISTILLISIÄ OPETUSLAPSIAAN; SAARNATA JA OPETTAA JA PITÄMÄÄM KAIKKI MITÄ HÄN OLI HEILLE OPETTANUT!
JOTEN
kerro meillä tosi uskovaisen viisaudella, missä kohtaa raamattusi Jeesuksen evankeliumeissa on käskenyt lapsia kastaa, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi?
ELLEI SITÄ TIETO OLE JEESUKSEN EVANKELIUMEISSA
NIIN
MENE HELEVETIIN herrasi luokse lisä ohjeita valehtelemisen helpottamiseksi hakemaan!
Jeesus otti, ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin paratiisiin
jotta
järjettömätkin ymmärtäisi, ETTEI USKO JA KASTE PELASTA
VAAN SE
KENEEN JA MILLÄ TAVALLA TOIMII KRISTILLISENÄ IHMISENÄ
EIKÄ
kristittynä rikollillisena! - poiu54ytrew
raamatutsako kirjoitti:
" näin raamatsusa ".
""Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä"Muuten...
MISSÄ KOHTAA RAAMATTUA SE "antakaa kastaa itsenne" OPPI ON?
Jos opettaa niin tulee osoittaa faktalla mistä lähteestä se on, ja lapsikaste sanaakaan ei ole raamatussa
joten se on saatanallisuuden rikollisuuden rikollista aivopieru sontaa!!!
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "
Joten vastaa kysymykseen! - kåhrw
poiu54ytrew kirjoitti:
Muuten...
MISSÄ KOHTAA RAAMATTUA SE "antakaa kastaa itsenne" OPPI ON?
Jos opettaa niin tulee osoittaa faktalla mistä lähteestä se on, ja lapsikaste sanaakaan ei ole raamatussa
joten se on saatanallisuuden rikollisuuden rikollista aivopieru sontaa!!!
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "
Joten vastaa kysymykseen!Täällä ei kukaan projisoi mitään, vaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa märisee valtavaa tuskaansa. Ei ole uudestikastetta vieläkään Raamatussa. Tämä synnyttää tässä inttäjä-eksyttäjässä vihaa meitä uskovia kohtaan. Vihaa, joka ei laannu. Tuskaa, joka on valtavaa tämän vedenpalvojan sisällä.
Kristityt ovat antaneet kastaa itsensä jo vauvana. Toista kastetta ei kukaan tarvi. Mikseihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa suostu ottamaan kastetta Johannekselta Jordan-virrassa?? Johtuuko tästä Raamatun ennustuksesta:
"Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä" - ihanaaettä
kåhrw kirjoitti:
Täällä ei kukaan projisoi mitään, vaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa märisee valtavaa tuskaansa. Ei ole uudestikastetta vieläkään Raamatussa. Tämä synnyttää tässä inttäjä-eksyttäjässä vihaa meitä uskovia kohtaan. Vihaa, joka ei laannu. Tuskaa, joka on valtavaa tämän vedenpalvojan sisällä.
Kristityt ovat antaneet kastaa itsensä jo vauvana. Toista kastetta ei kukaan tarvi. Mikseihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa suostu ottamaan kastetta Johannekselta Jordan-virrassa?? Johtuuko tästä Raamatun ennustuksesta:
"Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä"Mutta lapsiakin valelevan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa panettelijatrollin tuska herätätä hilpeyttä :DD
- usotteko
mie kastan ihteni uurelleen menemällä hikisaunaan
- muistatteko
Minä en kasta itseäni uudestaan. Yksi kaste riittää mulle. Tämä saa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin raivon valtaan. Ihan kuten veli-teeringan raamislaisten siirtyminen uudestikastajista luterilaiseen kirkkoonkin. Se oli inttäjä-eksyttäjälle kova pala. Hän ei ole vieläkään selvinnyt siitä.
- erttkkl
Lristikunnan kirkotovat apostolien perustamia!
Kastetodistuksen mukaan!
"Kahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
"Kaikki asiat pitää kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytännön olevan peräisin apostoleilta! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
Aikamosta tuhuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
Kastekäytännöistä on taas todistus Kahdentoista apostolin opetuksessa, jossa on esitetty kastekäytännöt, joissa mainittu myös luterilainen käytäntö!
Olisi hyvä tutustua nuihin, kun Didakhe eli Kahdentoista apostolin opetus löytyy nentistäkin luulisin, mutta ainakin Apostolisien isien kirjasta.
Sunnuntainvietto pakanoille on mainittu Kahdentoista Apostolin opetuksessa ja Barnabaan kirjeessä! Tuo ilmoitus kulki apostoleilta piispojen ja pappien perimätietona suulliisesti ja sitten kirjoittivat ne ylös Apostolisiin sääntöihin, jotka tallenettu Ortodoksisen kirkon kanoneihin, jotka on suomennettuna.
Nousukkaat, nuo 1900 luvun alussa herätyksen saaneet ja maailmaan yksin syntyneet, ovat näköjään nousukiidossa ja heille ei kelpaa perinteinen Kristinusko!- kopiokone
Moneskohan kerta se on, kun kopioit tuota samaa valheellista litaniaa?
Vaihda ja välillä nauhaa! - erttkkl
kopiokone kirjoitti:
Moneskohan kerta se on, kun kopioit tuota samaa valheellista litaniaa?
Vaihda ja välillä nauhaa!Kyllä nuo todistukset löytyvät Kirkon historiasta! Apostolien seuraajat kristityt eivät olleet valehtelijoita. Vanhat kirkon opettajat olivat totuudessa ja lähhella apostolien aikoja, jolloin perinteet olivat paremmin tiedossa. Sittemmin kirjoittivat ylös Kirkon kanoneihin nuo apostolien suullisena perimtietona kulkeneet todistukset!
- kirkkohistoriaa
erttkkl kirjoitti:
Kyllä nuo todistukset löytyvät Kirkon historiasta! Apostolien seuraajat kristityt eivät olleet valehtelijoita. Vanhat kirkon opettajat olivat totuudessa ja lähhella apostolien aikoja, jolloin perinteet olivat paremmin tiedossa. Sittemmin kirjoittivat ylös Kirkon kanoneihin nuo apostolien suullisena perimtietona kulkeneet todistukset!
Sinun kannattaisi tutustua vaikka tuohon Didakhteeseen eli Kahdentoista apostolin oppiin,n 110-luvulta, niin jo se kumoaa sen väitteesi, että alkuseurakunnassa olisi kastettu vauvoja.
Sanoin Justianos Marttyyrin kirjoituksiin. Vielä 165-luvulta ei ole ainuttakaan mainintaa vauvojen kastamisesta.
Vasta 200-luvun alussa Tertullianus mainitsee vauvojen kasteen ja varoittaa siitä ja suosii kasteen siirtämistä lähelle kuolinvuodetta.
Mutta ethän sinä usko faktoihin, vaan kopioit tuota samaa litaniaa kuukaudesta toiseen.
Mutta eiköhän Raamattu ole paras oppikirja. - Jxjjcjj
"Vasta 200-luvun alussa Tertullianus mainitsee vauvojen kasteen ja varoittaa siitä ja suosii kasteen siirtämistä lähelle kuolinvuodetta."
Uskottiin, että kasteen jälkeisiä syntejä ei saanut enää anteeksi ja sen johdosta kasteen siirto myöhäisemmäksi. Kasteesta uskottiin kuitenkin paljon eikä se ollut vain jokin ihmisten edessä suoritettu uskon askel. - jnjhnhbgv
kirkko kunta ja sen papisto ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettama!
ja
kun yksi tai useampia rikollisia todistaa niin ne ovat rikollisten todistuksia!
- vauvatjokuivanneet
MIten se vaihdetaan?
pitääkö hakea pappi j a kummit vaihtamaan, otetaanko pyörästä kummit jos ei muuten löydy hah! - järjetöntätouhua
Hauskaa kun vauva ei pysy istumassa vielä mutta kuulemma jo ymmärtää evankeliumin ja tajuaa jotain uskomisesta hehe on sitä muutamilla lujaa uskoa, olispa se suunnattu vielä oikeaankin niin alkaksi jo uutisetkin muuttua iltalehdissä.
Nämä hengellisyydet täällä ei tunnusta Jeesuksen yleistä vanhurskauttamista, koko maailman autuusoppia ja henkilökohtaista uskon kautta vanhurskauttamista, vaan sekoittaa ne keskenään saivarrellen, Lapset pelastuvat sellaisenaan, ilman uskoa tai heillä on jo usko syntyessään. Silloin käsitteet sotkeutuvat ja Lutherin mukaan vertaus "siivoton sika" osuus kohdalle.
Raamattu sanoo selvääkin selvemmin, että "kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa" ja "ilman uskoa ei voi kelvata Jumalalle".
Kun Raamattu selvästi sanoo, että "kaste pelastaa", niin silloin se pelastaa. Vanha käännös kääntää saman asian näin: "vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena". Toisessa kohdassa sanotaan pelastavasta kasteesta sama asia: "Pyhittääkseen seurakuntansa, vedellä pesten sanan kautta". Kolmannessa kohdassa sanotaan pelastavasta kasteesta näin: "Ellei ihminen synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ym."
Eihän usko ketään pelasta, sillä sitä on muutenkin monenlaista, vaan uskon kohde Jeesus: "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."- ulkjhgfds
weha, oletko koskaan mietti sitä, ihmisille selvyyttä, kenen oppien mukaan raamattu on rikollisuudelle väärennetty käsikirja?
Ellet, niin tee se ja tule sitten ihmisyydestäsikin luopuneena kertomaan ketä todellisuudessa palvelet!
HUOM;!!!
Mieleltään sairaiksi manipuloitujen/aivopestyjen uskovaisten olis hyvä tietää pappien vastaukset moniin kysymyksiin...
MIKSI ON SYNTIÄ OLLA JÄRKEVÄ?
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
MIKSI ON SYNTIÄ OLLA YMMÄRTÄVÄINEN?
'Meillä ei ole ymmärrystä'
MIKSI ON SYNTIÄ OLLA SYNNITÖN?
MIKSI PITÄÄ OLLA RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN?
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
MIKSI LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA OLLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA NIILLÄ OMINAISUUKSILLAAN JOTKA SYNTYISSÄÄN SAIVAT?
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
MIKSI KRISTITYN PITÄÄ EROTA JUMALASTA?
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
MIKSI KRISTITYN PITÄÄ OLLA IKUISESTI KRISTITTYJEN RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN VAIKKA ITSE EI OLIS SYNTIÄ TEHNYT?
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Lapsista, nuorista ja IHMISISTÄ yleensä, on väärän todistuksen antaminen RIKOS!
JOTEN
KUN PERISYNTI OPPIA OPETATTE, NIIN KERTOKAA REHELLISESTI ETTEI SE OLE JUMALASTA JA JEESUKSESTA VAAN SAATANAA JUMALANAAN PALVELEVIEN OPPIA JOLLA PAPISTO
AIVOPESEE
IHMISIÄ
USKOMAAN
ETTÄ "KAIKKI OVAT SYNTISIÄ"
VAIKKA TODELLISUUDESSA VAIN RIKOLLISUUDEN ITSE AIVOPESTYT OVAT EKSYTETTYJÄ USKOMAAN ITSEÄÄN JA TOISIA SELLAISIKSI!
Aikuistuttaan osoitatte järjettömyydenne ja koulutatte lapsia kaltaiseksenne.
Sellainen toiminta, on rikollisuuden perisyntisyyden yksi muoto.
Joten kun uskontunnustuksessan on Jumalasta luopunut niin on luopunut myös Jeesuksesta ja Hänen suomasta sovituksesta ihmisille...
=================
kolminaisuus oppinne on saatanallisuuden oppia!
FAKTAA:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
================= - Kgovc
ulkjhgfds kirjoitti:
weha, oletko koskaan mietti sitä, ihmisille selvyyttä, kenen oppien mukaan raamattu on rikollisuudelle väärennetty käsikirja?
Ellet, niin tee se ja tule sitten ihmisyydestäsikin luopuneena kertomaan ketä todellisuudessa palvelet!
HUOM;!!!
Mieleltään sairaiksi manipuloitujen/aivopestyjen uskovaisten olis hyvä tietää pappien vastaukset moniin kysymyksiin...
'Meillä ei ole järkeä'
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Olemme syntisiä'
MIKSI LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA OLLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA NIILLÄ OMINAISUUKSILLAAN JOTKA SYNTYISSÄÄN SAIVAT?
MIKSI KRISTITYN PITÄÄ OLLA IKUISESTI KRISTITTYJEN RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN VAIKKA ITSE EI OLIS SYNTIÄ TEHNYT?
JOTEN
KUN PERISYNTI OPPIA OPETATTE, NIIN KERTOKAA REHELLISESTI ETTEI SE OLE JUMALASTA JA JEESUKSESTA VAAN SAATANAA JUMALANAAN PALVELEVIEN OPPIA JOLLA PAPISTO
AIVOPESEE
IHMISIÄ
USKOMAAN
VAIKKA TODELLISUUDESSA VAIN RIKOLLISUUDEN ITSE AIVOPESTYT OVAT EKSYTETTYJÄ USKOMAAN ITSEÄÄN JA TOISIA SELLAISIKSI!
Joten kun uskontunnustuksessan on Jumalasta luopunut niin on luopunut myös Jeesuksesta ja Hänen suomasta sovituksesta ihmisille...
=================
FAKTAA:
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
=================Perisyntihän on Raamatussa aivan selvästi. Vain harhaoppiset sen kiistää. Pääsitkö muuten salaa koneelle?
- kmjnhbtgvt
Kgovc kirjoitti:
Perisyntihän on Raamatussa aivan selvästi. Vain harhaoppiset sen kiistää. Pääsitkö muuten salaa koneelle?
totta!
et vaan ole vieläkään ymmärtänyt, että raamattu on saatanallisuuden rikollisuuden käsikirja!
sen vuoksi
JEESUS LÄHETTI OMILLEEN PYHÄN HENGEN TUEKSI, ETTEI TOTUUTTA IHMISKUNTA MENETÄ!!!
Siis perisyntiä ovat mm lapsikastee, josta kirkko ja papisto ei ota vastuuta rikoksena
vaan
asettavat sen rikollisesti lapsen vanhemille perisynti rikokseksi, vetoamalla omiin rikollisuuden oppeihin, "jos olet klapsiastettu niin sinunkin on kastettava lapsiasesi"
TÄMÄ, papin tekstin mukaan, PAPISTO TOIMII SUOMESSA VOIMASSA OLEVAA USKONVAPAUTTA KOSKEVAN LAIN HENGEN VASTAISESTI JA SAMALLA ASETTAA LAPSIKASTE RIKOKSET LASTEN VANHEMILLE PERISYNNIKSI/"PERIRIKOKSIKSI"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
"Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista."
TÖRKEÄ EKSYTYS VALE SIINÄ MIELESSÄ, ETTÄ MIKÄÄN LAKI EI MÄÄRÄÄ LAPSIAKAAN KASTETTAVAKSI LAPSIKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI.
"Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa."
VALE SIINÄ MIELESSÄ, ETTEI KIRKKOJÄRJESTYS OLE MIKÄÄN PAKOTTAVA LAKI!
VAAN
SE ON RIKOLLISESTI USKOVAPAUTTA KOSKEVAN LAIN RIKKOMIS VAATIMUS RIKOLLISTA.
"Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta"
JEESUKSEEN VETOAMIS VALE, SILLÄ JEESUS SIUNASI LAPSIA JA TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE ANTOI MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖ OHJEET.
Ja, pappislupauksen herra jumalalle antaneet eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa MUTTA SAATANAA jumalanaan PALVELEVAT ESIINTYVÄT RIKOLLISESTI VÄÄRÄÄ TODISTUSTAKIN JAKAVINA RIKOLLISINA JUMALAA JA JEESUKSESTA RIKOLLISEKSI OSOITTAMALLA OPEILLAAN.
JA
RIKOLLISUUDEN "TAIVAAN ISÄ" ON "minä olen herra sinun jumalasi.." JOKA LAATI LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN OPPEJA JOITA PAPPIT OPETTAVAT.
"..sinulla ei saa olla muita jumalia" ON NK VALTION KIRKON RIKOLLISUUDEN OMAA OPPIA JOTA EI OLE TAIVAAN ISÄ TAI JEESUSKAAN ASETTANUT vaan sen asetti järjettömiksi IHMISLAPSIA kouluttava rikollisuus!
uskontunnustuksen kaltaisuus EI OLE IHMISYYTTÄ vaan selvää IHMISYYDEN VASTAISTA rikollisuuden saatanallisuutta jossa rikollisuudelta viran saanut pappi saa palkan rikollisia kouluttavana aivopesijänä joka EI OLE IHMISYYDEN SIVISTYSTÄ vaan se on saatanaa jumaloivien IHMISYYDEN vastaista HISTORIALLAKIN TODISTETTAVAA rikollisuutta.
"Vauvakasteen puolustajilla ei ole uskon kuuliaisuutta."
Ei olekaan, vaan ainoastaan Kristuksen kuuliaisuus:
"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita." (Room.5:19).- uhtgvtrcrxex
weha, miksi sitten kutsut Jeesusta "kristukseksi" vaikka Jeesus on opettanut, että joka Häntä "kristukseksi" kutsuu on eksyttäjä, kuten sinäkin niin tehden???
Jeesuksen evankelimua Matteuksen mukaan;
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Ukastaja: "Kun Jeesus kastettiin,ja Johannes esteli Häntä, niin Hänkin sanoi: "Näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus"
Vauvakastefanien mukaanhan se on omavanhurskautta, jos ihminen itse tekee jotain."
weha: "Siis Jeesus sanoi Johannekselle (ei meille), että heidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus; Jeesus otti kasteen ja Johannes kastoi.
Meitä ei ole kastettu tuolla Johanneksen kasteella, vaan uudenliiton kasteella, kaikille kansoille, Jeesuksen kuolemaan (Room.6:3). Me saimme kasteessa kaiken vanhurskauden.- uskonkuuliaisuus
Weha harrastaa taas tuota "leikkaa-liimaa"-tekniikkaa. Hän pätkii sopivasti Jumalan Sanaa ja saa näin itselleen mieluisan tuloksen, kuten tuossa:
" "ilman uskoa ei voi kelvata Jumalalle".
Jos hän vaivautuisi lukemaan tuon koko jakeen, niin siinähän sanotaan: Hebr 11
6. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät"
Vauvahan ON JO JUMALAN SYLISSÄ, joten ei hänen tarvitse tulla mihinkään eikä vauva osaa etsiä Jumalaa. Vauva on otollinen Jumalalle. Siksi Jeesus ainoastaan siunasi heitä. Ei kai Jeesus olisi siunannut syntiä????
Mutta jostain Wehan pitää yrittää väärentää Raamatun ilmoitusta, sillä muutoin hänen julma oppinsa vauvojen syntisyydestä ei saa tukea.
Vauvat ovat tukevasti Jumalan huomassa:
Ps 22
10. Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
11. sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
Tämä lupaus koskee KAIKKIA VAUVOJA!!!
Weha kumoaa taas omaa oppiansa, ja sulkee vauvat pois tuosta vanhurskaudesta:
"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee KAIKISTA vanhurskaita." (Room.5:19).
Miksihän Weha riistää vauvoilta tuon Jumalan lahjavanhurskauden. Julmaa oppia tuollainen, mutta muutoinhan Weha ei saisi tukea julmalle opilleen.
Mutta rehellisesti Wehakin tunnustaa, että hän ei ole kuuliainen Jumalan Sanalle:
""Vauvakasteen puolustajilla ei ole uskon kuuliaisuutta."
Weha:"Ei olekaan, vaan ainoastaan Kristuksen kuuliaisuus".
Mutta Kristuksen kuuliaisuus ei auta epäuskoista Wehaa:
Room 10 :6. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta" - järkiintykää
Mistähän johtuu, että Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne saatanallisuuden rikollisuuden jäseniksi???
Jeesus siunasi lapsia, ja samassa tilaisuudessa antoi toisin lapsia kohteleville myllynkivien käyttöohjeet.
Jos, olette uskontunnustuksen antaneita,
niin
käyttäydykää sen omaiusuudenne tietäneinä Jumalasta, ihmisyydestä, järjestä ja ymmärtämisentänne luopuneina sen ääliömäisyydenne ymmärtäneinä.
Oletteko järjettömäksi aivopestyjä luterilaisia, tai uskovaisia???
Joten olis hyvä tietää pappien vastaukset moniin kysymyksiin...
'Meillä ei ole järkeä'
'Olemme syntisiä'
JOTEN
AIVOPESEE
IHMISIÄ
USKOMAAN
=================
FAKTAA:
================= - nhjnhgvtfv
weha,
eikö uskovaisia koskaan pestä?
vai
millaisen jumalan edustaja olet, joka syyttää opeillaan, sitä sanomatta, että Jeesus olisi muka ollut rikollinen väärän todistuksen antaja?
...kun Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen
ja
kun Jeesus otti, ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin paratiisiin, niin tekikö Jeesus syntiä kun uskonut saatanaa palvelevien herra jumaliinne?
TOTUUS ON, TARKISTAKAA....
JEESUS SIUNASI LAPSIA
JA
SAMASSA TILAISUUDESSA; TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE ANTOI MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖ OHJEET.
kun rikollisuudelle ei Jeesus kastamattoman lapsen siunaamis oikeutta antanut, niin kenen käskystä todellisuudessa kastatte lapsia koulutettaviksi kaltaiseksenne ääliöiksi; Jumalasta, ihmisyydestä, järjestä ja ymmärtämisestään luopuneiksi idiotismin idoooteiksi?
kastetun ja Uskovaisen vanhurskaus ja kuuliaisuus on silkkaa Kristuksen vanhurskautta ja kuuliaisuutta, joka hyväksemme luetaan.
Room.5:18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi 19. Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita. [Fil. 2:8; Hepr. 5:8,9]"- kjhgfds
"wepa" ...paavalilais-luterilasuuden sontaa julistat saatanan enkelinä!
paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
-----------------------
Jeesus EI KÄSKENYT SAARNATA saatanaa palvelevien sontaluukku sopaskaa VAAN SITÄ EVANKELIUMIA JOTA HÄN OMILLEEN OPETTI:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
Kaste:
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
TÄMÄ KASTE TOTUUS EI USKONTUNNUSTUKSENSA KALTAISILLE ÄÄLIÖILLE KELPAA MUTTA TOTUUS ON TÄSSÄ EIKÄ SAATANAA PALVELEVIEN USKOMISILLA MUUTU.
Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
Johanneksen evankeliumi:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
JOTEN
kristittyjen herra jumalat ovat tahallaan paavalin saatanaa palvelevina kääntäneet "pestä, peseytyä" kreikan kielisen sanan kaste sanaksi jotta ääliöt kastattaisivat lapsensa ja itsensä helevettiin menevielä laumaan!
uskot tulee ja menee, mutta kaste pysyy...
- bnvbvmnbnghgj
Ja weha jatkaa valehtelua.
Valehteletko sinä siksi, että olet homo vai mistä se johtuu? - harhaopettaja
Weha:"uskot tulee ja menee, mutta kaste pysyy..."
"Mutta Wehan sekoilu pysyy..."
- 1718
Perhekunnittain alkukristityt kastettiin. Evankeliumi levisi, eikä kaikkialla ole vettä runsaasti.
Usko toimii huolimatta vauvana kastamisesta. Kyse on hengestä, ei ihmisten teoista. Kristukseen liitetty on sitä huolimatta veden määrästä. Uskon määrä saattaa olla suurempi, kuin upotuksia vaativalla:)- tiedänmasen
Se on juuri näin! Veden määrästä ja kastettavan iästä riippumatta kaste ja usko ovat Jumalan armoa. Upotuksia vaativat ovat lain alla olevia näennäiskristittyjä
- 1liberaalikristitty
tiedänmasen kirjoitti:
Se on juuri näin! Veden määrästä ja kastettavan iästä riippumatta kaste ja usko ovat Jumalan armoa. Upotuksia vaativat ovat lain alla olevia näennäiskristittyjä
Ikävä myöntää mutta historiantutkijoiden ja argeologien mukaan alkukirkko kastoi ensin upotuskasteella mikäli se oli mahdollista, aivan kuten Johannes oli upottanut Jeesuksen Jordanin veteen aivan kuten juutalaisilla esim essealaisilla oli tapa. Sittemmin sakramentti yksinkertaistui kaste siunaukseksi jossa kastettavan päälle valellaan vettä astiasta sillä veden äärelle oli hankalampi päästä ja se vei lisäksi vähemmän tilaa.
- JÄRKIINTYKÄÄ
1liberaalikristitty kirjoitti:
Ikävä myöntää mutta historiantutkijoiden ja argeologien mukaan alkukirkko kastoi ensin upotuskasteella mikäli se oli mahdollista, aivan kuten Johannes oli upottanut Jeesuksen Jordanin veteen aivan kuten juutalaisilla esim essealaisilla oli tapa. Sittemmin sakramentti yksinkertaistui kaste siunaukseksi jossa kastettavan päälle valellaan vettä astiasta sillä veden äärelle oli hankalampi päästä ja se vei lisäksi vähemmän tilaa.
kristittyjen alkukirkko
ei ole sama kuin
KRISTILLISYYS!
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
Rikollisuuden väärentämä raamattu on yhtä kuin saatanallisuuden käsikirja, sairaaksi mieleltään aivopestyjen sontaa kasteestakin...!
joten
JEESUKSEN antama kaste ja peseytimis opin tulkinta riippuu siitä, ketä palvelee, Jumalaa ja Jeesusta VAI saatanaa.
JEESUKSEN EVANKELIUMIA Markuksen evankeliumi:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
-Luukkaan evankeliumista
MONTAKO LAPSIKASTE SANAA LÖYDÄTTE JEESUKSEN ANTAMASTA OPISTA?
Jos ette yhtään
NIIN LAPSIKASTEESEEN USKOVINA OLEVAT OVAT saatanallisuuteen aivopestyjä rikollisuuden herraa jumaloivia uskovaisia.
Jos olette tällaisia, niin teillä on otettava huomioon maillaisia olette:
'Meillä ei ole järkeä'
'Olemme syntisiä'
JOTEN
AIVOPESEE
IHMISIÄ
USKOMAAN
FAKTAA:
Kaste:
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
Johanneksen evankeliumi:
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun ja sen tulkinnan saatanallisuuden väärennökseksi!
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. " - bhygtygt9
JÄRKIINTYKÄÄ kirjoitti:
kristittyjen alkukirkko
ei ole sama kuin
KRISTILLISYYS!
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
Rikollisuuden väärentämä raamattu on yhtä kuin saatanallisuuden käsikirja, sairaaksi mieleltään aivopestyjen sontaa kasteestakin...!
joten
JEESUKSEN antama kaste ja peseytimis opin tulkinta riippuu siitä, ketä palvelee, Jumalaa ja Jeesusta VAI saatanaa.
JEESUKSEN EVANKELIUMIA Markuksen evankeliumi:
Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
-Luukkaan evankeliumista
MONTAKO LAPSIKASTE SANAA LÖYDÄTTE JEESUKSEN ANTAMASTA OPISTA?
Jos ette yhtään
NIIN LAPSIKASTEESEEN USKOVINA OLEVAT OVAT saatanallisuuteen aivopestyjä rikollisuuden herraa jumaloivia uskovaisia.
Jos olette tällaisia, niin teillä on otettava huomioon maillaisia olette:
'Meillä ei ole järkeä'
'Olemme syntisiä'
JOTEN
AIVOPESEE
IHMISIÄ
USKOMAAN
FAKTAA:
Kaste:
Johanneksen evankeliumi:
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun ja sen tulkinnan saatanallisuuden väärennökseksi!
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "muistakaa:
Aito, Jeesuksen seuraaja on kristillinen.
Jeesuskaan ei ollut kristitty vaan kristillinen.
Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleinnen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen vaan rikollisuuden kristitty tunnustuksensakkin mukaan KUTEN USKONTUNNUSTUS OSOITTAA!
--------------
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien seurakuntalaisia opetuslapsineen.
Älkää sotkeko näitä toisistaan eroavia oppeja ja seurakuntia
toisiinsa osoittakaa edes sen verran kunnioitusta...
Ja kristtyjen olis aika olla sen verran rehellisiä, ettei esiinnyt kristillisten nimissä kun ovat kristittyjä, vaikka häpeättekin todellista herraanne.
Ilm. 2:1-29
Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
Pergamos
Tyatira
Sardes
Smyrna
Filadelfia
Efeso
USA filadelfia:lainen seurakunta (perustettu joskus 1800 luvulla) ei ole Jeesuksen perustama vaan törkeästi Jeesuksen Nimeen eksyttävä seurakunta, kuten toisetkin kristittyjen seurakunnat. - nhbgvfcdxsx
tiedänmasen kirjoitti:
korjaan:
oppisi mukaan "herra jumalan" saatanaa olet eksytetty palvelemaan!
Jos haluat totuutta lisää, niin...
usko ja kaste EI PELASTA!
MUTTA
niillä eväillä pääsee helevettiin saatanan enkeliksi!
Vai
väitätkö että Jeesus joutu helevettiin kun otti EI USKOSSA OLLEEN KASTAMATTOMAN RYÖVÄRIN PARATIISIIN?
JOS väität, niin olet törkeämpi kuin saatana itse, saatana jonka enkelinä esiinnyt.
Jumalan Valtakunnassa, ei uskota ei siellä ole uskovaisia
vaan
SIELLÄ ON JUMALALLISUUDEN TIETOUS
JA
IHMISIÄ
eikä herra jumalalle uskontunnustuksen antaneita ja sen kaltaisia ääliöitä!
´MIKSI ON SYNTIÄ OLLA JÄRKEVÄ?
'Meillä ei ole järkeä'
'Olemme syntisiä'
JOTEN
AIVOPESEE
IHMISIÄ
USKOMAAN
=================
3= "saatana, piru ja helevetti"
FAKTAA:
================= - fgthyj8i8
"Perhekunnittain alkukristityt kastettiin. Evankeliumi levisi, eikä kaikkialla ole vettä runsaasti. "
KUULUKO KOIRAT JA LAMPAATKIN SAMAAN LAUMAAN?
Noh, huumori sikseen...
Oletko lukenut miten ne kastamiset tapahtui?
Miltä luulet, kun miekalla uhataan niin onko se kaste sitä miksi sitä luulet?
Samaan aikoihin, saatanaa palvelevat kristityt vainosivat ja tappoivat KRISTILLISIÄ Jeesuksen seuraajia, opetuslapsiakin.
Joten
kun kun kirjoitat perhekuntien kasteesta, NIIN KIRJOITA TOTUUDELLA VAIKKA OLETKIN SAATANAA PALVELEVAKSI EKSYTETTY!
Vai kieltääkö herranne olemasta rehellinen?
Valehtelette olevanne Jumalan ja Jeesuksen palveljoita vaikka todellisuudessa olette HEITÄ pilkkaavia herra epäjumalienne järjettömiä lampaita.
- nhhbgvfvcf
Muuten...
kun tutkiin näitä kirjoituksia niin usein uskovaisille käy niin, että kohtaavat totuuden ja jotta saisivat omaksemansa opin pitää ja naamansa sen puolustajana, niin alkavat vittuileemaan totuuden esille ottanutta ihmisenä, ihan kuin hän olisi syyllinen esimerkiksi väärennetyn raamatun oppeihin.
Kristityjen kirkohan on itsekkin tunnustanut ja valaissut asiaa mm paavalilaisuuden saatanallisten raamatun väärennöstö tunnustamisilla
mutta
uskovaiset vaan uskoo
mutta
eivät usko kristittyjen herrojen tunnustuksiin väärennetystä raamatusta!
http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
-------------------------------
Onse kumminkin hyvä
että
Jeesus lähetti omilleen Pyhä Hengen tueksi!!!
Valitettavasti uskovaiset eivät sitä mahdollisuutta ota vastaan, aivopestyinä kristittyinä....
Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
kristillisillä on vielä järkeä....
kristityt uskovat olevansa kristillisiä mutta eivät ole, aivopesu ymmärrys vie uskovaiset pois jumalallisuudesta....
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
-järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
-Ymmärtämättömyydenne:
-Ihmisyydestänne luopuminen:
'Olemme syntisiä'
-Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
-ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
-Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
---------------
Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
Ilm. 2:1-29
Pergamos
Tyatira
Sardes
Smyrna
Filadelfia
Efeso
Laodikea
--------------------
USA:lainen "Filadelfia" seurakunta ON KAUPALLINEN VEROVAPAASTI TOIMIVA TÖRKEÄ EKSYTYS SEURAKUNTA JOKA EI NIMESTÄÄN HUOLIMATTA OLE JEESUKSEN PERUSTAMA!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502224Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut79901- 68853
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me112795Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt46789Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9743Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49739vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22723Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖20720