Kai Arasola puhuu tänään kesäjuhlilla suorassa lähetyksessä lopunajan profetioista klo 16.30. Puheen voit nähdä osoitteessa:
http://media7.adventist.fi/
Puhe on nähtävissä samassa osoitteessa pidempäänkin.
Lopunajan profetiat
19
228
Vastaukset
- Ahalum
Kai Arasola tavalla tai toisella kunnioittaa Ellen Whiten profetioita. Ei mitään uutta rintamalla. EGW pohjautuvaa näkemystä hieman pehmitettynä. Adventistit on adventisteja, vaikka voilla paistaisi. Seeprakaan ei voi raidoilleen mitään.
Tuo voisi olla mielenkiintoinen katsella, niin siitähän näkisi, että miten Kain rooli eroaa täällä vs. kun pitää edustaa virallista adventtikirkon näkemystä.
Mutta kun vilkaisin yhtä lähetystä minuutin pari, niin olihan se niin puisevaa touhua, että kylmät väreet tulivat pintaan, mutta onneksi väkimäärä oli sellainen, että adventtilaiva on jo karilla ja pinnan alle siirtyminen on enää pienen ajan kysymys.
EI noilla eväillä kyllä enää pitkälle pötkitä, niin ehkäpä nuo kinkerit kannattaisi antaa jonkun ulkopuolisen viihdetoimiston suunniteltaviksi, jos halutaan että ei ihan tyhjälle salille tarvitsisi omia höpinöitään saarnailla.- Hinkuvinkufanaatikko
Oliko se tuon fanaatikko Flinkin puhe, jota katsoit? Minä en. Tiesin vain, että puhuu. Eihän sitä omatkaan enää kuuntele...
- kateusonpahinta
Kyllä karvaita ovat sano kettu pihlajanmarjoista, miksi pientä kirkkoa kohtaan ollaan noin kateellisia, ehkä vain siksi kun he ovat ainoita jotka vielä julistaa oikeaa sanomaa.
- huomannut
kateusonpahinta kirjoitti:
Kyllä karvaita ovat sano kettu pihlajanmarjoista, miksi pientä kirkkoa kohtaan ollaan noin kateellisia, ehkä vain siksi kun he ovat ainoita jotka vielä julistaa oikeaa sanomaa.
Adventistiperheissä itse kasvaneet ovat ne katkerat.
- kateusonpahinta
En ole kasvanut adventtiperheessä, olen kasvanut luterilaisessa perheessä, mutta en pidä tuollaisista valhe kirjoituksista muista kirkoistakaan, jos on uskova niin täytyy olla rakkautta myös kaikkiin ihmisiin eikä vain omiinsa. Tunnen sen verran adventtioppia että he perustaa uskonsa raamattuun.
- huomannut
En ole kasvanut adventtiperheessä, olen kasvanut luterilaisessa perheessä, mutta en pidä tuollaisista valhe kirjoituksista muista kirkoistakaan, jos on uskova niin täytyy olla rakkautta myös kaikkiin ihmisiin eikä vain omiinsa. Tunnen sen verran adventtioppia että he perustaa uskonsa raamattuun.
Ei raamattuun vaan Ellen G Whiten harhanäkyihin joihin ei luterilaiset usko.
Tai sitten minä kommentoin puisevaksi näkemääni, koska se oli puisevaa. Ja yleensä yleisömäärästä näkee sen, että mitä mieltä muut ovat, koska uskonnolliset yhteisöt ovat aivan samojen markkinavoimien armoilla kuin muutkin yhteisöt. Jos näetty ja kuultu ei innosta ja sen kokee mitäänsanottamaksi potaskaksi niin myös uskonnollinen yleisö äänestää jaloillaan.
- Esa_S
bushmanni kirjoitti:
Tai sitten minä kommentoin puisevaksi näkemääni, koska se oli puisevaa. Ja yleensä yleisömäärästä näkee sen, että mitä mieltä muut ovat, koska uskonnolliset yhteisöt ovat aivan samojen markkinavoimien armoilla kuin muutkin yhteisöt. Jos näetty ja kuultu ei innosta ja sen kokee mitäänsanottamaksi potaskaksi niin myös uskonnollinen yleisö äänestää jaloillaan.
On se totta, että esityksessä on parannettavaa mutta korjaisin sen verran, että se katsottu on puhujasta/ohjelmasta kiinni, eli siis se, paljonko ihmisiä puhuja vetää saliin. Olihan tämä ihan toista katsotavaa kuin vapaiden suutien televisiojumalanpalvelukset.
Arasola on yksi halutuimmista puhujista. Luulen sen johtuvan siitä, että hän on rento jätkä ja hänellä on myös kyky puhua sydämeen. Minä koen myös hänet mielenkiintoisena puhujana. Oikeastaan hän on enempi luennoitsija mutta johtunee opettajan urasta.
Kun aiemmin kesäjuhlilla oli Nina Åberg laulamassa, niin sali oli täynnä ja kuuntelijoita riitti sen jälkeisiinkin tilaisuuksiin. Muistaakseni kuulijoita oli noin 1500 henkeä ja sali oli täynnä. Eli juuri niin kuin sanoit. Tällä ei ole ihan niin paljon adventtisanoman kanssa tekemistä kuin voisi olettaa vaan enemmänkin esiintyjän persoonan ja esiintymiskyvyn kanssa.
Köyhällä kirkolla ei ole varaa toteuttaa isoja produktioita. Olen kuitenkin ylpeä siitä että mukana on näin tasokkaita esiintyjiä. Pienestä kirkosta ei yksinkertaisesti löydy niin paljoa osamista kuin isoista. Olisihan se tietysti hienoa jos olisi parempi toteutus. Kaikki on kuitenkin vapaaehtoistyöhön perustuvaa ja vain harva saa palkkaa juhlien järjestämisestä. Esa_S kirjoitti:
On se totta, että esityksessä on parannettavaa mutta korjaisin sen verran, että se katsottu on puhujasta/ohjelmasta kiinni, eli siis se, paljonko ihmisiä puhuja vetää saliin. Olihan tämä ihan toista katsotavaa kuin vapaiden suutien televisiojumalanpalvelukset.
Arasola on yksi halutuimmista puhujista. Luulen sen johtuvan siitä, että hän on rento jätkä ja hänellä on myös kyky puhua sydämeen. Minä koen myös hänet mielenkiintoisena puhujana. Oikeastaan hän on enempi luennoitsija mutta johtunee opettajan urasta.
Kun aiemmin kesäjuhlilla oli Nina Åberg laulamassa, niin sali oli täynnä ja kuuntelijoita riitti sen jälkeisiinkin tilaisuuksiin. Muistaakseni kuulijoita oli noin 1500 henkeä ja sali oli täynnä. Eli juuri niin kuin sanoit. Tällä ei ole ihan niin paljon adventtisanoman kanssa tekemistä kuin voisi olettaa vaan enemmänkin esiintyjän persoonan ja esiintymiskyvyn kanssa.
Köyhällä kirkolla ei ole varaa toteuttaa isoja produktioita. Olen kuitenkin ylpeä siitä että mukana on näin tasokkaita esiintyjiä. Pienestä kirkosta ei yksinkertaisesti löydy niin paljoa osamista kuin isoista. Olisihan se tietysti hienoa jos olisi parempi toteutus. Kaikki on kuitenkin vapaaehtoistyöhön perustuvaa ja vain harva saa palkkaa juhlien järjestämisestä.>>> Köyhällä kirkolla ei ole varaa toteuttaa isoja produktioita. >>
Heh. Teidän amerikkalainen emokirkko teki liikevaihtoa vuonna 2014 noin 3.2 MILJARDIA dollaria.
Ei herätä ajatuksia? ELI Köyhä kirkko sulla on housuissas. Mutta tasan ei käy onnen eikä rahan lahjat amerikkalaisessa lopunajan seurakunnassakaan.
- heavenisforreal
Meitä on jo kohta 20 miljoonaa adventistia. Joka 2,2 minuutin välein yksi kastetaan kirkkoomme. Kasvuvauhti on huima! Parissa vuodessa on jäsenmäärä kasvanut reilusti yli miljoonalla hengellä.
Viime vuonna kastettiin Suomessa 50 adventistiksi. Lähtijöitä oli tosin 41 henkeä, joten jossakin kuitenkin Suomessa mättää. Luulisin, että siinä mättää, että elämme hyvinvointivaltiossa, jossa adventisteilla on liian helppoa ja Saatana pitää adventistit ja kaikki muutkin seurakunnat kiireellisinä maailmallisin keinoin, joten aikaa ei jää enää Kristukselle. Sen seurauksena usko ei ole enää niin palavaa ja evankeliointi jää.
Olen samaa mieltä kateusonpahinta-nimimerkin kanssa. Lisään siihen vielä, että kun kerran niillä Whiten opeilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, niin mitä sen on väliä, mitä White sanoo niiden kannalta, jotka eivät halua kuulua adventtikirkkoon? Minä koen adventistina olevani menossa uuteen maahan siinä kuin muutkin Jeesuksen pelastustyöhön uskovat kirkkokunnat. - iloinen_naurajaa
Ei kiinnosta jumalharhaisen pellen sairaat horinat HAHAHAHAAHAHAAHAHAHAHAAAHAA!!!
- olethan.sinä.kahleessa
Älä sinä loruile. Jatkuvastihan sinua kiinnostaa seurata uskontoa, kun tälläkin palstalla viihdyt, vai onko huumeet sekottaneet pääsi, että et pääse uskonnoista eroon? Tajunnan laajennus on halkaissut ajatusnystyrät ja tuonut arpimaisemat aivoihin, joka kangistuus uomiin. hahahahahh
- iloinen_naurajaa
Olet mielisairas sekopää!
- adventistivielä1985
Kiitos mielenkiintoisesta ja ajatuksia herättävästä puheesta. Tuli sellainen vaikutelma, että Suomen Adventtikirkon tulisi tarkentaa lähestymistapaansa profetioiden tulkintaan ja ennen kaikkea yksinkertaistaa sitä. Tämä voi olla haaste. Evankelioimistyössä on kyllä tärkeää, että evankelista itse usko asiaansa, elää sitä todellisuutta. Jos näin on, tämä välittyy kyllä kuulijalle, koskettaa. Samaa autenttisuutta vaaditaan tietysti kaikessa kommunikaatiossa yleensäkin.
- Exap
Kailla oli vaikea aihe puhuttavanaan, ja mielestäni hän suoriutui erinomaisesti.
Hänen näkemyksensä ei mukaillut monien johtohahmojen näkemystä - mikä sinänsä ei ole uutta - mutta hän perusteli näkemyksensä selkeästi ja aivan faktoilla.
Toki sanat oli mukautettava sellaisiksi että kuulija niitä suvaitsee kuulla - mutta sehän oli itse asiassa hänen puheensa ydintä toteuttava asia muutenkin.
Mutta ennen kaikkea oli hienoa se että Kai puhui asiaa, sen sijaan että olisi lähtenyt puhumaan niistä lopun ajan profetioiden yksityiskohdista joita olemme kuulleet jo ihan tarpeeksi muutenkin. - Kuunnellut
Aivan ympäripyöreitä puhui mies.
- Exap
Ahaa. Et siis ole adventisti. Tämä puhe ei ollut suunnattu muille; ymmärrän kommenttisi.
- myös-advari
Kai on sellainen adventisti kuin meidän kaikkien pitäisi olla: rento, keskittyy olennaiseen (evankeliumi ja kristityn jokapäiväinen elämä rakkaudessa) unohtamatta adventistijuuriaan.
Meidän adventistien tulisi keskittyä enemmän evankeliointiin ja ihmisten rakastamiseen ja jättää vaikeiden opinkohtiemme toitotus vähemmälle. Kokemuksen perusteella mielestäni adventisteiksi päätyy sellaisia ihmisiä, joille nimen omaan on tärkeää nuo opinkohdat mutta niissä on se huono puoli, että niihin väärällä tavalla keskittyminen tekee seurakunnasta rakkaudettomamman. Opinkohdat ovat olennaisen tärkeitä adventismille ja niille on paikkansa mutta adventtisanoman prioriteetit pitäisi laittaa oikeaan järjestykseen.
Mitäpä jos ruvettaisiin vaihteeksi julistamaan evankeliumia ilman kolmen enkelin sanomaa ja lopun ajann profetioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673798Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883179Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin982436Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151659Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701418- 981280
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä421218Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561030- 501021
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11021