Onko kellään niin pah ettei voi käydä kaupassa? Meillä mies hoitaa ruokaostokset ja sukujuhlat. Meillä on kuitenkin kolme teini-ikäistä enkä tiedä miten olen selviytynyt neuvoloista ja lasten juhlista. Pelkään punastumista yli kaiken ja se on iso este sosiaalisiin tilanteisiin osallistumisille. Olen lähes erakoitunut.
Sosiaalinen fobia
6
243
Vastaukset
- sadasfdfaf
On sama juttu minullakin.
Tai no, menen väkisin sinne kun on kuitenkin pakko välillä ostaa jotain omankin maun mukaista, mutta kauppareissut uuvuttavat minut ihan totaalisesti.
Se tuijottamisen määrä masentaa.
Voi olla, että kuvittelenkin, mutta olen tehnyt tästä empiiristä tutkimusta sanomalla miesystävälleni, että hän voisi kulkea taaempana minusta joskus kaupassa ja katsoa, että tuijotetaanko minua oikeasti.
Hänen mielestään minua ei tuijotettu sen enempää kuin muitakaan, mutta eräs mies jostain syystä jäi toljottamaan kenkiäni, jota itse en edes huomannut. :D
Hah, teen kyllä itselleni ihan älyttömät paineet tällaisista asioista. - TodellaNoloa-
Kyllä on, käytännössä vanhemmat on joutunut pääasiassa hoitamaan kauppa asiat minun puolesta vaikka olen jo lähemmäs 30-vuotias mies. Aika säälittävää tai vaikea kuvitella mitään säälittävämpää. Jos olisin nainen niin asia ei olisi lähellekkään niin säälittävää. Eikä itsellä tietenkään miehenä ole naisystävääkään ja kuka nainen nyt näin nössöä miestä edes huolis.
- TodellaNoloa-
Joudun varmaan johonkin laitokseen kun vanhemmista aika jättää tai kuolen yksin kotiini.
- sgfhgmjf
Just. No mulla on couperosa ja vaihevuodet, lehahtelen punaseksi ja hikoilen litroittain vähän väliä. Ei psljon haittaa :) Jos se on jollekin brobleema, oma on brobleemansa. Mies-parkaas käy sääliksi.
- Parin_vuoden_piina
En halua vähätellä kenenkään ongelmia, mutta tuntuu oudolta esim tuo tuijottamisen pelko. Itse en kykene kauppoihin menemään, kun alkaa pyörryttämään. Voi johtua sairaudestani tai voi olla paniikin tapainen oire. Kukaan ei kumminkaan ole osannut auttaa. Tuntee itsensä tosi erakoituneeksi, kun ei paljon kotoa kykene poistumaan.
- jyjyjyjyt5
Tuon ilmiön ajatteleminen sairautena vaikeuttaa paranemista. Se luo näkökanan, että jonkun muun pitää auttaa. Otat vaan itseäs niskasta kiinni ja totuttelet uudestaan ihmisten ilmoille.
Ilmeisesti sulle on tapahtunut jotain traumaattista, koska tuo on tullut yhtäkkiä päälle. Ajattele asiaa järkevästi, ja vältä vaarallisia tilanteita jos siltä tuntuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513